ယြတာအ​​ေြကာင်း​​ တ​​ေစ့​​တ​​ေစာင်း​​

ဆရာဘက်က ​​ေဗဒင်ကိန်း​​ခန်း​​၊​ အချိန်အခါ၊​ ယြတာပစ္စည်း​​၊​ ​​ေနရာ​​ေဒသ​​ေရွး​​ချယ်မှုစတဲ့​​ ပညာရပ်ဆိုင်ရာ ကျွမ်း​​ကျင်မှုရှိရပါမယ်။ ယြတာလုပ်တဲ့​​သူဘက်ကလည်း​​ ယြတာ​​ေပါ်မှာ အာရံုစူး​​စိုက်ြပီး​​ ​​ေလာဘ၊​ ​​ေဒါသ၊​​ေမာဟ၊​ ​​ေသာက၊​ မာန တရား​​​ေတွ ကင်း​​စင်​​ေနဖို့​​လိုအပ်ပါတယ်။ ဒါ့​​အြပင် သူတစ်ပါး​​အကျိုး​​ပျက်စီး​​ြခင်း​​၊​ ယြတာ​​ေြမာက်ဖို့​​သီလပျက်ြခင်း​​၊​ စတဲ့​​ ယြတာမျိုး​​ မြဖစ်ဖို့​​ လိုပါတယ်။



ဒီ​​ေန့​​​ေခတ်ကာလက ြမန်မာြပည်မှာ စီး​​ပွား​​​ေရး​​ပျက်ကပ်ဆိုက်​​ေနတဲ့​​ အချိန်ပါ။ လူနည်း​​စုက ချမ်း​​သာသုခ၊​ လူများ​​စုက ဆင်း​​ရဲဒုက္ခ လူ​​ေနမှုဘဝ မျှတမှုမရှိတဲ့​​ ​​ေခတ်ဆိုး​​ ​​ေခတ်ပျက်ပါ။ ဒီ​​ေတာ့​​ လူတိုင်း​​လူတိုင်း​​က မိသား​​စု စား​​ဝတ်​​ေန​​ေရး​​ ​​ေြပလည်ဖို့​​ စီး​​ပွား​​​ေရး​​ဘက်မှာ ကျား​​ကုတ်ကျား​​ခဲ ြကိုး​​စား​​ရပါတယ်။ တချို့​​ လူ​​ေြတွက​​ေတာ့​​လည်း​​ ကံဉာဏ်ဝိရိယ အြပင် ဘိုး​​​ေတာ် မယ်​​ေတာ် နတ်က​​ေတာ် ကံ​​ေဟာဆရာ​​ေတွနဲ့​​လည်း​​ လက်ပူတိုက် ကုစား​​ြကပါတယ်။

​​ေဗဒင်ဆရာနဲ့​​​ေဗဒင်​​ေမး​​သူြကား​​မှာ ယြကာဆိုတဲ့​​ အ​​ေြကာင်း​​အရာက ​​ေနာက်ဆက်တွဲ ​​ေဆာင်ရွက်ချက် အြဖစ် ပါလာ​​ေလ့​​ရှိပါတယ်။ ​​ေဗဒင်ဆရာအများ​​စုက ယြတာ​​ေပး​​​ေလ့​​ ရှိသလို ​​ေဗဒင်​​ေမး​​သူ အများ​​စုကလည်း​​ ယြတာ​​ေတာင်း​​​ေလ့​​ရှိပါတယ်။ တချို့​​ ဆရာ​​ေတွက​​ေတာ့​​ ယြတာမ​​ေြခရင်ဘဲ ဘဝပျက်​​ေတာ့​​မလို အညှာကိုင် ​​ေဟာ​​ေြပာြပီး​​ ယြတာ​​ေြခဖို့​​လိုလို မလိုလို ယြတာ​​ေြခခိုင်း​​​ေတာ့​​တာပါပဲ။

ဒီ​​ေတာ့​​ ယြကာဆိုတာ နှစ်ဦး​​နှစ်ဘက်ြကား​​မှာ အ​​ေရး​​ပါလာပါတယ်။ ဆရာအတွက် ​​ေဗဒင် ​​ေဟာခအြပင် ယြတာ​​ေချခပါ ထပ်တိုး​​လာတယ် (ပညာရပ်အ​​ေပါ်တွင် သင့်​​​ေတာ်​​ေသာ ဉာဏ်ပူ​​ေဇာ်ခသာ ယူသည့်​​ ပညာရှင် များ​​ကို မရည်ရွယ်ပါ) ။ ​​ေမး​​သူကလည်း​​ ယြကာ​​ေချလိုက်ရင်ပဲ လိုတရ ြဖစ်လာ​​ေတာ့​​မလိုလို စိတ်ထဲမှာ ထင်လာ ပါတယ်။

ယြတာဆိုတာ ဘာလဲ။ ယြကာဆိုတာ ​​ေကာင်း​​ဆိုး​​ နှစ်တန်ကို ြဖစ်​​ေစ ပျက်​​ေစတယ်လို့​​ အဓိပ္ပါယ် ရှိပါတယ်။ ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​​ေတွကို ြဖစ်​​ေစသလို ပျက်​​ေစ​​ေအာင်လည်း​​ ဖန်တီး​​နိုင်တယ်၊​ ဆိုး​​ကျိုး​​​ေတွကို ြဖစ်​​ေစသလို ပျက်​​ေစ​​ေအာင်လည်း​​ ဖန်တီး​​နိုင်တယ်​​ေပါ့​​။

ယြတာ​​ေချတိုင်း​​ ကိုယ်လိုရာ ြဖစ်​​ေစနိုင်သလား​​ဆိုတာ ​​ေမး​​ခွန်း​​ထုတ်စရာပါ။ ပုဂ္ဂလိက အြမင်အရ ​​ေြဖရမယ် ဆိုရင် မြဖစ်နိုင်တဲ့​​ကိစ္စ​​ေတွ ရှိသလို ြဖစ်နိုင်တဲ့​​ကိစ္စ​​ေတွလည်း​​ ရှိပါတယ်။

ကာယကံရှင်ကိုယ်တိုင်က ​​ေလာကကျင့်​​ဝတ်၊​ ဓမ္မကျင့်​​ဝတ်ကို ဆန့်​​ကျင်ြပီး​​ အမှား​​​ေတွ ကျူး​​လွန်ထား​​တယ် ဒါမှမဟုတ် အနန္တငါး​​ပါး​​နဲ့​​​ေကျး​​ဇူး​​ရှင်​​ေတွအ​​ေပါ် ြပစ်မှား​​ထား​​တယ် ဒါမှမဟုတ် ဝဋ်​​ေြကွး​​ကံ​​ေြကွး​​ ရှိခဲ့​​တယ်ဆိုရင် စီရင်တဲ့​​ယြတာ​​ေတွ မ​​ေအာင်ြမင်နိုင်​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။ အခိုက်အတန့်​​မှာ ​​ေအာင်ြမင်ခဲ့​​တယ်၊​ လွတ်​​ေြမာက်ခဲ့​​တယ်ဆိုရင်လည်း​​ ​​ေရရှည်အကျိုး​​ ခံစား​​ခွင့်​​ ရှိမှာ မဟုတ်ပါဘူး​​။ ဆရာကိုယ်တိုင် ဒါကို ​​ေမး​​ြမန်း​​စီစစ် သင့်​​ပါတယ်၊​ သိရက်သား​​နဲ့​​ စီရင်​​ေပး​​ရင်​​ေတာ့​​ တန်ြပန်သက်​​ေရာက်မှုကို ဆရာပါ ြပန်ခံရ ပါလိမ့်​​မယ်၊​

ချွင်း​​ချက်အ​​ေနနဲ့​​ မ​​ေကာင်း​​တာလုပ်ြပီး​​ ​​ေကာင်း​​စား​​​ေနသူ​​ေတွ အများ​​ြကီး​​လို့​​​ေစာဒက တက်နိုင်ပါတယ်၊​ ဒီလို တဘဝစံ လူမျိုး​​​ေတွနဲ့​​ တဘဝစံလူ​​ေတွကို ကျား​​ကန်​​ေပး​​တဲ့​​ အခါ​​ေပး​​ဆရာ​​ေတွကိုယ်တိုင်လည်း​​ ဇတ်သိမ်း​​ မ​​ေကာင်း​​တတ်ပါဘူး​​၊​ ဘာလို့​​လည်း​​ ဆို​​ေတာ့​​ ဝဋ်ဆိုတာ ဘဝမြခား​​တတ်လို့​​ပါပဲ။

ဘယ်လိုအ​​ေြခအ​​ေနမှာ စီရင်တဲ့​​ယြတာ​​ေတွ ​​ေအာင်ြမင်နိုင်သလဲ။ ယြတာကို စီရင်​​ေပး​​တဲ့​​ ဆရာ ကိုယ်တိုင် သီလ၊​ သမာဓိ၊​ ပညာ၊​ ​​ေမတ္တာ​​ေစတနာဂုဏ်အဂင်္​ါရပ်​​ေတွနဲ့​​ြပည်စံုဖို့​​ လိုအပ်ပါတယ်၊​ ယြတာ​​ေြခတဲ့​​သူ ဘက်ကလည်း​​ ဆရာအ​​ေပါ်ယံုြကည်မှု၊​ ယြတာအ​​ေပါ် ယံုြကည်မှုအြပည့်​​နဲ့​​ဆရာမှာတဲ့​​ အတိုင်း​​ စံနစ်တကျ ယြတာကို ြပုလုပ်ရပါမယ်။

ဆရာဘက်က ​​ေဗဒင်ကိန်း​​ခန်း​​၊​ အချိန်အခါ၊​ ယြတာပစ္စည်း​​၊​ ​​ေနရာ​​ေဒသ​​ေရွး​​ချယ်မှုစတဲ့​​ ပညာရပ်ဆိုင်ရာ ကျွမ်း​​ကျင်မှုရှိရပါမယ်။ ယြတာလုပ်တဲ့​​သူဘက်ကလည်း​​ ယြတာ​​ေပါ်မှာ အာရံုစူး​​စိုက်ြပီး​​ ​​ေလာဘ၊​ ​​ေဒါသ၊​ ​​ေမာဟ၊​ ​​ေသာက၊​ မာန တရား​​​ေတွ ကင်း​​စင်​​ေနဖို့​​လိုအပ်ပါတယ်။ ဒါ့​​အြပင် သူတစ်ပါး​​အကျိုး​​ ပျက်စီး​​ြခင်း​​၊​ ယြတာ​​ေြမာက်ဖို့​​သီလပျက်ြခင်း​​၊​ စတဲ့​​ ယြတာမျိုး​​ မြဖစ်ဖို့​​ လိုပါတယ်။ ဒီလိုအချက်​​ေတွ ကိုက်ညီမှုရှိရင် ယြတာက ​​ေအာင်ြမင်နိုင်ပါတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့်​​ ကံဇာတာ သိတ်နိမ့်​​ပါး​​​ေနတဲ့​​ အခါမျိုး​​ဆိုရင် ယြကာက ကိန်း​​ခန်း​​ကို မလွန်ဆန်နိုင်တာမျိုး​​၊​ ယြတာကို အြကိမ်ြကိမ်စီရင် ​​ေဆာင်ရွက်ရတာမျိုး​​ ရှိနိုင်ပါတယ်။

ယြတာအစီအရင်မှာလည်း​​ အမျိုး​​မျိုး​​ ရှိပါတယ်။ ကံဇာတာအရ စီရင်ရတဲ့​​ ​​ေလာကီယြတာ နဲ့​​ ရတနာ သံုး​​ပါး​​ကို အ​​ေြခခံတဲ့​​ ဗုဒ္ဓယြတာ၊​ စီရင်မယ့်​​ ယြတာက လတ်တ​​ေလာကိစ္စလား​​ ​​ေရရှည် အကျိုး​​အတွက် စီရင်မှာလား​​၊​ ဆရာက ​​ေဆာင်ရွက်​​ေပး​​ရမှာလား​​ ကာယကံရှင် ကိုယ်တိုင် ​​ေဆာင်ရွက်ရမှာလား​​၊​ စသြဖင့်​​​ေပါ့​​။

တခါတရံမှာ​​ေတာ့​​ ​​ေဗဒင်ဆရာကိုယ်တိုင် ကံဇာတာြမှင့်​​တင်ဖို့​​သူ့​​အတွက်သူ ယြတာ​​ေြခ ရတာမျိုး​​ ရှိပါတယ်။ သူ့​​ယြတာက သူ့​​အတွက် တကယ်ပဲ အစွမ်း​​ြပမလား​​ဆိုတာက​​ေတာ့​​ ​​ေစာ​​ေစာက ​​ေြပာခဲ့​​သလိုပဲ မြဖစ်နိုင်တဲ့​​ ကိစ္စ​​ေတွ ရှိသလို ြဖစ်နိုင်တဲ့​​ ကိစ္စ​​ေတွလည်း​​ ရှိပါလိမ့်​​မယ်၊​ သူလည်း​​ပဲ လူထဲကလူ ​​ေလာကီသား​​​ေပကိုး​​။

အ​​ေကာင်း​​ဆံုး​​ယြတာက​​ေတာ့​​ ကာယကံရှင်ကိုယ်တိုင် ကိုယ်၊​ နှုတ်၊​ စိတ် ကံသံုး​​ပါး​​ကို ​​ေကာင်း​​မွန်စွာ ​​ေစာင့်​​ထိန်း​​ပါ၊​ ြမတ်ဗုဒ္ဓ အလိုကျ သံုး​​ဆယ့်​​ရှစ်ြဖာ မဂင်္​လာ တရား​​​ေတာ်နှင့်​​အညီ ကျင့်​​ြကံ​​ေနထိုင်ပါ၊​ ​​ေလာကီ ​​ေလာကုတ္တရာနှစ်ြဖာ ​​ေအာင်ြမင်တိုး​​တက်လာပါလိမ့်​​မယ်။

​​ေပျာ်ရွှင်ချမ်း​​​ေြမ့​​ြကပါ​​ေစ


0 comments:

Post a Comment