ဆရာဘက်က ေဗဒင်ကိန်းခန်း၊ အချိန်အခါ၊ ယြတာပစ္စည်း၊ ေနရာေဒသေရွးချယ်မှုစတဲ့ ပညာရပ်ဆိုင်ရာ ကျွမ်းကျင်မှုရှိရပါမယ်။ ယြတာလုပ်တဲ့သူဘက်ကလည်း ယြတာေပါ်မှာ အာရံုစူးစိုက်ြပီး ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ေမာဟ၊ ေသာက၊ မာန တရားေတွ ကင်းစင်ေနဖို့လိုအပ်ပါတယ်။ ဒါ့အြပင် သူတစ်ပါးအကျိုးပျက်စီးြခင်း၊ ယြတာေြမာက်ဖို့သီလပျက်ြခင်း၊ စတဲ့ ယြတာမျိုး မြဖစ်ဖို့ လိုပါတယ်။
ဒီေန့ေခတ်ကာလက ြမန်မာြပည်မှာ စီးပွားေရးပျက်ကပ်ဆိုက်ေနတဲ့ အချိန်ပါ။ လူနည်းစုက ချမ်းသာသုခ၊ လူများစုက ဆင်းရဲဒုက္ခ လူေနမှုဘဝ မျှတမှုမရှိတဲ့ ေခတ်ဆိုး ေခတ်ပျက်ပါ။ ဒီေတာ့ လူတိုင်းလူတိုင်းက မိသားစု စားဝတ်ေနေရး ေြပလည်ဖို့ စီးပွားေရးဘက်မှာ ကျားကုတ်ကျားခဲ ြကိုးစားရပါတယ်။ တချို့ လူေြတွကေတာ့လည်း ကံဉာဏ်ဝိရိယ အြပင် ဘိုးေတာ် မယ်ေတာ် နတ်ကေတာ် ကံေဟာဆရာေတွနဲ့လည်း လက်ပူတိုက် ကုစားြကပါတယ်။
ေဗဒင်ဆရာနဲ့ေဗဒင်ေမးသူြကားမှာ ယြကာဆိုတဲ့ အေြကာင်းအရာက ေနာက်ဆက်တွဲ ေဆာင်ရွက်ချက် အြဖစ် ပါလာေလ့ရှိပါတယ်။ ေဗဒင်ဆရာအများစုက ယြတာေပးေလ့ ရှိသလို ေဗဒင်ေမးသူ အများစုကလည်း ယြတာေတာင်းေလ့ရှိပါတယ်။ တချို့ ဆရာေတွကေတာ့ ယြတာမေြခရင်ဘဲ ဘဝပျက်ေတာ့မလို အညှာကိုင် ေဟာေြပာြပီး ယြတာေြခဖို့လိုလို မလိုလို ယြတာေြခခိုင်းေတာ့တာပါပဲ။
ဒီေတာ့ ယြကာဆိုတာ နှစ်ဦးနှစ်ဘက်ြကားမှာ အေရးပါလာပါတယ်။ ဆရာအတွက် ေဗဒင် ေဟာခအြပင် ယြတာေချခပါ ထပ်တိုးလာတယ် (ပညာရပ်အေပါ်တွင် သင့်ေတာ်ေသာ ဉာဏ်ပူေဇာ်ခသာ ယူသည့် ပညာရှင် များကို မရည်ရွယ်ပါ) ။ ေမးသူကလည်း ယြကာေချလိုက်ရင်ပဲ လိုတရ ြဖစ်လာေတာ့မလိုလို စိတ်ထဲမှာ ထင်လာ ပါတယ်။
ယြတာဆိုတာ ဘာလဲ။ ယြကာဆိုတာ ေကာင်းဆိုး နှစ်တန်ကို ြဖစ်ေစ ပျက်ေစတယ်လို့ အဓိပ္ပါယ် ရှိပါတယ်။ ေကာင်းကျိုးေတွကို ြဖစ်ေစသလို ပျက်ေစေအာင်လည်း ဖန်တီးနိုင်တယ်၊ ဆိုးကျိုးေတွကို ြဖစ်ေစသလို ပျက်ေစေအာင်လည်း ဖန်တီးနိုင်တယ်ေပါ့။
ယြတာေချတိုင်း ကိုယ်လိုရာ ြဖစ်ေစနိုင်သလားဆိုတာ ေမးခွန်းထုတ်စရာပါ။ ပုဂ္ဂလိက အြမင်အရ ေြဖရမယ် ဆိုရင် မြဖစ်နိုင်တဲ့ကိစ္စေတွ ရှိသလို ြဖစ်နိုင်တဲ့ကိစ္စေတွလည်း ရှိပါတယ်။
ကာယကံရှင်ကိုယ်တိုင်က ေလာကကျင့်ဝတ်၊ ဓမ္မကျင့်ဝတ်ကို ဆန့်ကျင်ြပီး အမှားေတွ ကျူးလွန်ထားတယ် ဒါမှမဟုတ် အနန္တငါးပါးနဲ့ေကျးဇူးရှင်ေတွအေပါ် ြပစ်မှားထားတယ် ဒါမှမဟုတ် ဝဋ်ေြကွးကံေြကွး ရှိခဲ့တယ်ဆိုရင် စီရင်တဲ့ယြတာေတွ မေအာင်ြမင်နိုင်ေတာ့ပါဘူး။ အခိုက်အတန့်မှာ ေအာင်ြမင်ခဲ့တယ်၊ လွတ်ေြမာက်ခဲ့တယ်ဆိုရင်လည်း ေရရှည်အကျိုး ခံစားခွင့် ရှိမှာ မဟုတ်ပါဘူး။ ဆရာကိုယ်တိုင် ဒါကို ေမးြမန်းစီစစ် သင့်ပါတယ်၊ သိရက်သားနဲ့ စီရင်ေပးရင်ေတာ့ တန်ြပန်သက်ေရာက်မှုကို ဆရာပါ ြပန်ခံရ ပါလိမ့်မယ်၊
ချွင်းချက်အေနနဲ့ မေကာင်းတာလုပ်ြပီး ေကာင်းစားေနသူေတွ အများြကီးလို့ေစာဒက တက်နိုင်ပါတယ်၊ ဒီလို တဘဝစံ လူမျိုးေတွနဲ့ တဘဝစံလူေတွကို ကျားကန်ေပးတဲ့ အခါေပးဆရာေတွကိုယ်တိုင်လည်း ဇတ်သိမ်း မေကာင်းတတ်ပါဘူး၊ ဘာလို့လည်း ဆိုေတာ့ ဝဋ်ဆိုတာ ဘဝမြခားတတ်လို့ပါပဲ။
ဘယ်လိုအေြခအေနမှာ စီရင်တဲ့ယြတာေတွ ေအာင်ြမင်နိုင်သလဲ။ ယြတာကို စီရင်ေပးတဲ့ ဆရာ ကိုယ်တိုင် သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ၊ ေမတ္တာေစတနာဂုဏ်အဂင်္ါရပ်ေတွနဲ့ြပည်စံုဖို့ လိုအပ်ပါတယ်၊ ယြတာေြခတဲ့သူ ဘက်ကလည်း ဆရာအေပါ်ယံုြကည်မှု၊ ယြတာအေပါ် ယံုြကည်မှုအြပည့်နဲ့ဆရာမှာတဲ့ အတိုင်း စံနစ်တကျ ယြတာကို ြပုလုပ်ရပါမယ်။
ဆရာဘက်က ေဗဒင်ကိန်းခန်း၊ အချိန်အခါ၊ ယြတာပစ္စည်း၊ ေနရာေဒသေရွးချယ်မှုစတဲ့ ပညာရပ်ဆိုင်ရာ ကျွမ်းကျင်မှုရှိရပါမယ်။ ယြတာလုပ်တဲ့သူဘက်ကလည်း ယြတာေပါ်မှာ အာရံုစူးစိုက်ြပီး ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ ေသာက၊ မာန တရားေတွ ကင်းစင်ေနဖို့လိုအပ်ပါတယ်။ ဒါ့အြပင် သူတစ်ပါးအကျိုး ပျက်စီးြခင်း၊ ယြတာေြမာက်ဖို့သီလပျက်ြခင်း၊ စတဲ့ ယြတာမျိုး မြဖစ်ဖို့ လိုပါတယ်။ ဒီလိုအချက်ေတွ ကိုက်ညီမှုရှိရင် ယြတာက ေအာင်ြမင်နိုင်ပါတယ်။ ဒါေပမယ့် ကံဇာတာ သိတ်နိမ့်ပါးေနတဲ့ အခါမျိုးဆိုရင် ယြကာက ကိန်းခန်းကို မလွန်ဆန်နိုင်တာမျိုး၊ ယြတာကို အြကိမ်ြကိမ်စီရင် ေဆာင်ရွက်ရတာမျိုး ရှိနိုင်ပါတယ်။
ယြတာအစီအရင်မှာလည်း အမျိုးမျိုး ရှိပါတယ်။ ကံဇာတာအရ စီရင်ရတဲ့ ေလာကီယြတာ နဲ့ ရတနာ သံုးပါးကို အေြခခံတဲ့ ဗုဒ္ဓယြတာ၊ စီရင်မယ့် ယြတာက လတ်တေလာကိစ္စလား ေရရှည် အကျိုးအတွက် စီရင်မှာလား၊ ဆရာက ေဆာင်ရွက်ေပးရမှာလား ကာယကံရှင် ကိုယ်တိုင် ေဆာင်ရွက်ရမှာလား၊ စသြဖင့်ေပါ့။
တခါတရံမှာေတာ့ ေဗဒင်ဆရာကိုယ်တိုင် ကံဇာတာြမှင့်တင်ဖို့သူ့အတွက်သူ ယြတာေြခ ရတာမျိုး ရှိပါတယ်။ သူ့ယြတာက သူ့အတွက် တကယ်ပဲ အစွမ်းြပမလားဆိုတာကေတာ့ ေစာေစာက ေြပာခဲ့သလိုပဲ မြဖစ်နိုင်တဲ့ ကိစ္စေတွ ရှိသလို ြဖစ်နိုင်တဲ့ ကိစ္စေတွလည်း ရှိပါလိမ့်မယ်၊ သူလည်းပဲ လူထဲကလူ ေလာကီသားေပကိုး။
အေကာင်းဆံုးယြတာကေတာ့ ကာယကံရှင်ကိုယ်တိုင် ကိုယ်၊ နှုတ်၊ စိတ် ကံသံုးပါးကို ေကာင်းမွန်စွာ ေစာင့်ထိန်းပါ၊ ြမတ်ဗုဒ္ဓ အလိုကျ သံုးဆယ့်ရှစ်ြဖာ မဂင်္လာ တရားေတာ်နှင့်အညီ ကျင့်ြကံေနထိုင်ပါ၊ ေလာကီ ေလာကုတ္တရာနှစ်ြဖာ ေအာင်ြမင်တိုးတက်လာပါလိမ့်မယ်။
ေပျာ်ရွှင်ချမ်းေြမ့ြကပါေစ
0 comments:
Post a Comment