ကျေနာ် ဒီအလာ..လမ်းမှာ ေချာ်လဲသလိုမျိုးြဖစ်ခဲ့တယ်။ အဲဒီေတာ့….သူငယ်ချင်း …မင်းမှာ ရုတ်တရက် ြကီး၊ အာေမဋိတ် တ သလိုမျိုး ကိစ္စ ေပါ်ေပါက်ခဲ့ရလိမ့်မယ်။
မျက်လံုးက နာရီေပါ်သို့လှမ်းြကည့်မိလိုက်သည်။ ညေန ၅ နာရီထိုးြပီ။ တစ်ေနကုန် လံုး ကွန်ပျူတာေပါ်တွင် အာရံုစူးစိုက်ထားရေသာ မျက်လံုးအစံုကို ြငင်သာစွာ မှိတ်လိုက်ြခင်းနှင့်အတူ Screen ေပါ်မှ အရာဝတ္တုများ အေမှာင်ထုအတွင်းသို့ ဝင်ေရာက်ေပျာက်ကွယ် သွားသည်။ ရံုးခန်းထဲတွင် ထိုင်ေနေသာ သူေဋ္ဌးအား
See You Tomorrow ဟု လက်ြပနှုတ်ဆက် ကာ ရထားစီးရန် အတွက် ဘူတာရံုသို့ ထွက်လာခဲ့သည်။ ရထားစီးခွင့်ကဒ်ြပားေလး ကို Reader ေပါ်တွင်ထိလိုက်ြပီး အများနည်းတူ ထိုင်ခံေနရာ ရေရးအတွက် စက်ေလှကား ေပါ်မှ ေြမေအာက်ဘူတာရံု ပလက်ေဖာင်းသို့ အေြပးတစ်ပိုင်းသွားကာ ရထားအလာကို ေစာင့်ေနလိုက်သည်။
ရထားေပါ်လှမ်းတက်လိုက်သည်နှင့် လူဝင်ေပါက်နှင့် အနီးဆံုး ထိုင်ခံုအလွတ်ကို ကျီးကန်းေတာင်းေမှာက် အလျှင်အြမန်ရှာလိုက်သည်။ ထိုထိုင်ခံုေနရာေလးကား အြမဲထိုင်ေနကျ။ ေဘးဖက်တွင် မှန်တစ်ချပ်ြဖင့် ကာထားသြဖင့် လမ်းတစ်ေလျှာက် ငိုက်မျဉ်း လိုပါက ခန္ဓာကိုယ်ေလးအား နံေဘးကို ေစာင်းြပီး ေခါင်းမှီလိုက်ရံုသာ။ အြပန်လမ်းတွင် ပဋ္ဌာန်းပါဠိေတာ်ြကီးအား ၁၁ မီးြငိမ်းေစရန် အတွက် ၁၁ ေခါက် ရွတ်ဆိုရင်း ေလ့လာသင်ြကားေနသည့် အဂင်္ဝိဇ္ဇာပညာရပ်များအား စိတ်ထဲတွင် ြပန်လည်ေနွှးေနမိသည်။
တစ်ြကုတ်ြကုတ်အသံေပးလျက်ရှိေသာ အစာအိမ်အား ဘူတာရံုမှ အထွက်တွင် ေဆးလိပ်ခိုးြဖင့် မွှန်ထူြပီး ေခတ္တခဏ အသံမေပးနိ်ုင်ေစရန်အတွက် ြငိမ်းသတ်ေပးလိုက်သည်။ ဒီေန့ေတာ့ ၂မိနစ်ေလာက် ေစာေရာက်ေအာင် ြဖတ်လမ်းကြပန်မှပဲ ဟု ကိုယ့်ကိုယ်ကို ေတွးေတာကာ ြဖတ်လမ်းရှိရာ မှုန်ရီဝိုးတစ်ဝါး လမ်းေလးထဲသို့တိုးဝင်လိုက်သည်။
“ရှေလာ“ ဟု ြမည်သံနှင့် အတူ ယိမ်းယိုင်သွားေသာ ခန္ဓာကိုယ် ကို ြပန်လည်တည့်မတ်ကာ ေအာက်သို့ ငံု့ ြကည့် လိုက်မိသည်။ ဘသားေချာ Refuse Sack တစ်အိတ်က ေရဝပ်ေနေသာ အိုင်ကေလးကို ဖံုးလွှမ်းထားလျက် ကိုယ့်ကို လှမ်းြကည့်ေနသည်။ “ဒုက©ပဲ။ ငါေလျှာက်ထားတဲ့ဗီဇာများ တစ်ခုခုြဖစ်ြပီလား“ ဟူေသာ ဘာမဆိုင်ညာမဆိုင် ဝင်ေရာက်လာေသာ အေတွးအား ေခါင်းထဲမှ ထုတ်ရင်း ေကျာင်းတံခါးေပါက် အေရာက် သွက်လက်ေသာေြခလှမ်းများ ြဖင့်် ေလျှာက်လာခဲ့သည်။
ေကျာင်းအတွင်း ကျက်သေရခန်းမထဲရှိ စကျင်ေကျာက်သားအြဖူ ြဖင့်ထုလုပ်ထားသည့်
ဉာဏ်ေတာ်ရ ေပအြမင့်ရှိသည့် ဥေရာပတွင် ဒုတိယအြကီးဆံုး ဗုဒ္ဓရုပ်ဆင်းတုြကီးအား ဦးချကန်ေတာ့လိုက်ြပီး ေဘးဘီသို့မျက်လံုးကစားလိုက်သည်။ ေကျာင်းထိုင်ဆရာေတာ် နှင့် လက်ေထာက်ဆရာေတာ် တို့အား ဖူးေတွ့လိုက်ရသည်။ ဆရာေတာ်များနှင့်အတူပင် သင့်ေတာ်ရာအရပ်တွင် ကျံု့ကျံု့ေလး ထိုင်ေနေသာ မိန်းကေလး တစ်ဦးအား လှမ်းြကည့်လိုက်သည်။
အလို…. သူငယ်ချင်းပါလား။ ဆရာေတာ်ဘုရားကို ေလျှာက်စရာရှိလို့ထင်တယ် ဟူေသာ အေတွး နှင့် အတူ သူ့အား ြပံုးြပလိုက်သည်။
“ေဟ့..ေကာင်ြကီး ။ ဒီမှာ မင်းသူငယ်ချင်းေရာက်ေနတယ်။ မင်း…တွက်ေပးလိုက်စမ်းပါအံုး။ ငါတို့လည်း မင်းပညာဘယ်ေလာက်တတ်ြပီးလဲ သိရတာေပါ့။” ဆရာေတာ်ဘုရားမှ ေဗဒင်တွက်ရန် စကားကမ်းလှမ်းမှု စလိုက်သည်။
“တင်ပါ့ဘုရား။ ဘုန်းဘုန်းက တပည့်ေတာ် ေဗဒင်ေဟာတာမြကိုက်ဘူးလည်းေြပာေသးတယ်။ အခုေတာ့ တွက်ခိုင်းေနပါလား။”
“ငါက မင်းပညာသင်ြကားေရးမှာ အေနှာင့်အယှက်မြဖစ်ေအာင် …ကာကွယ်တဲ့အေနနဲ့ေြပာတာပါ။ စာသင်ချိန်မှာ စာသင်ဖို့ ၊ ကိုယ့်အတွက် အကျိုးရှိတာေလးေတွ လုပ်ြဖစ်ေအာင် ေြပာေပးတာ။”
“တင်ပါ့ဘုရား၊ တပည့်ေတာ်လည်း ဘုန်းဘုန်းတို့ေစတနာ ကို နားလည်ပါတယ်ဘုရား”
“ေအး…ေအး… ထားပါေတာ့၊ အခု ဒီက တကာမေလးကို တွက်ေပးလိုက်ပါအံုး”
ဆရာေတာ့် စကားလည်းအဆံုး၊ နံရံတွင် ချိတ်ထားေသာ နာရီကို လှမ်းြကည့်မိလိုက်သည်။ ညေန ရ နာရီ ေကျာ်ြပီး ၂၀ မိနစ်ေလာက်ရှိြပီ။ ဗုဒ္ဓဟူးေန့။ “ခဏေလး ” ဟု ေြပာရင်း ေကျာင်းအေပါ်ထပ် တွင် ထား ထားေသာ ေလ့ကျင့်မှု စာအုပ်နှင့် ေဘာလ်ပင်ကို ယူကာ ြပန်ဆင်းလာခဲ့သည်။
ဗုဒ္ဓဟူးေန့ ညေန ရ နာရီ ၂၀ မိနစ်သည် အဂင်္ဝိဇ္ဇာအခါတိုင်အရ ဗုဒ္ဓအချိန်ြဖစ်သည်။ ဘာမှ မေြပာခင် ဗုဒ္ဓတိုင်ကို ထူလိုက်ြပန်သည်။ သူငယ်ချင်းက စေနသမီး၊ စေနနံမည် ။ တိုင်နံေဘးတွင် သက်ဆိုင်ရာ သေကင်္တများ ြဖင့် အမှတ်အသားြပုလိုက်သည်။
ဗုဒ္ဓအခါတိုင်
၁ ပဥ္ဏပွတ်
၅ အညွန့်
၂ ဆပွတ်
---
၄ မူလ
---
၀ စတုရန်း
၃ အြမစ် (အခိုက်)
၆ ြတိရန်း
တိုင်သာထူလိုက်ရသည် ။ ဘယ်ကေန စေဟာရမှန်းမသိ။ ေဟာခါစြဖစ်ေနေသာေြကာင့် အေတွ့ အြကံုကလည်း မရှိ။ နံေဘးမှ ဆရာေတာ်များကလည်း အကဲခတ်ေနြကသည်။
ြဖတ်ခနဲ သတိရလိုက်မိသည်။ ေကျာင်းသို့အလာတွင် ရုတ်တရက် ေချာ်လဲသလိုမျိုး ြဖစ်ခဲ့သည်ကို အမှတ်ရလိုက်မိသည်။ ဘယ်လိုပဲြဖစ်ြဖစ် ေဟာဖို့စကား အစပျိုးြကည့်လိုက်မည်။
“ကျေနာ် ဒီအလာ..လမ်းမှာ ေချာ်လဲသလိုမျိုးြဖစ်ခဲ့တယ်။ အဲဒီေတာ့….သူငယ်ချင်း …မင်းမှာ ရုတ်တရက် ြကီး၊ အာေမဋိတ် တ သလိုမျိုး ကိစ္စ ေပါ်ေပါက်ခဲ့ရလိမ့်မယ်။”
“……..” “ ဆက်ေြပာပါ အံုး။ အားလံုးြပီးမှ ေြပာြပမယ်”
ေြပာလိုက်သည့် စကားကလည်း ကိုယ်ေဟာတာကို မှန်သည်လား၊ မှားသည်လား ေထာက်ခံသည့်စကားမျိုး လည်းမဟုတ်။ နည်းနည်း တွန့်ဆုတ်ဆုတ်ြဖစ်ချင်လာသလိုလို။ ေပါက်တဲ့နဖူး မထူးေတာ့ဘူး။ ဆက်ေဟာဖို့ သာ ရှိေတာ့သည်။ နဂိုက ထူထားသည့် ဗုဒ္ဓတိုင် ကို ြပန်ြကည့်လိုက်သည်။
ေဗဒင်ေမးသူ စေန နံ ြဖစ်ေသာေြကာင့် စေနကို အေြပးအလွှားြဖင့် မျက်စိေဒါက်ေထာက်ကာ တိုင်တွင် လိုက်ရှာလိုက်သည်။ စေနသည် စတုရန်းတွင် ေရာက်ေနသည်။ စတုရန်း၏ အနက်ကို လကင်္ာေလးြဖင့် စိတ်ထဲတွင် ရွတ်ဆိုမိသည်။ အဓိက မှာ စတုရန်းတွင် နံ တစ်ခုခု ကျေရာက်သည် ဆိုပါက ထိုကျေရာက်ေသာနံသည် ရုပ် (သို့ ) ခန္ဓာကိုယ် …တစ်ခုခုတွင် ဆင်းရဲရကိန်းရှိသည်။ စိတ်ဆင်းရဲရကိန်း
(သို့) နာဖျားမကျန်းမာ ကိန်း ရှိသည်။ ယခုေတာ့ လူတစ်ေယာက်လံုး မိမိေရှ့တွင် ေရာက်ရှိေနသည့်အတွက် နာဖျားတာေတာ့ မြဖစ်နိုင်။ စိတ်ဆင်းရဲကိန်းသာလျှင်ကျန်သည်။ ဘာေြကာင့်စိတ်ဆင်းရဲရသလဲ ဆိုတာကို ထပ်မံရှာေဖွရြပန်သည်။ စေနအေပါ်တွင် ကပ်လျှက်ရှိေသာ ဗုဒ္ဓဟူး (ေတာ်ရင်း -အြပင်မိတ်ဖက်)နှင့် ေအာက်တွင် ကပ်လျှက်ရှိေသာ အဂင်္ါ ( ေစာေထွ- အချစ်ေရး) တို့ကိုလှမ်းြမင်လိုက်သည်။ စကားလံုးတစ်ချို့ ပါးစပ်ဖျားမှ ခုန်ဆင်းသွားသည်။
“ အချစ်ေရး-အိမ်ေထာင်ေရး ၊ မိတ်ေဆွ အေပါင်းအသင်းေတွ နဲ့ပတ်သက်ြပီး စိတ်ေသာကေရာက်ခဲ့ရမယ်။ ေရာက်ရကိန်းရှိတယ်။ …ေစာေထွဆိုတဲ့အဂင်္ါကပ်ထားတဲ့ အတွက် အချစ်ေရး-အိမ်ေထာင်ေရးဆိုရင်ေတာ့ အဂင်္ါသားနဲ့ပတ်သက်ြပီး ြဖစ်ရမယ်။” အဂင်္ါအား တဲ့တိုးြကီး လှမ်းယူကာ အားရပါးရေြပာချလိုက်သည်။ ကိုယ်ကလည်း သူ့ရည်းစား အဂင်္ါသားြဖစ်ေနသည်ကို သိေနတာကိုး။
“ေအး..အခု အဲလို ြဖစ်ေနတယ်” ဆရာေတာ်ဘုရားမှ ဝင်ေရာက်ေြပာဆိုလိုက်ြပန်သည်။ ေထာက်ခံစကား ရရှိသွားသြဖင့် အားတက်သွားသည်။ ဆက်ေဟာစရာ ရှာေတွ့သွားြပီကိုး။
အခိုက်တွင် ရှိေသာ စေန အေြကာင်းတရား မှန်ြပီ ဆိုပါက အခိုက်နှင့် ဆက်သွယ်လျက်ရှိေသာ နဝင်းကို လှမ်းေဟာေြပာရမည် ဆိုတာကို အမှတ်ရကာ နဝင်း ေနရာအား လှမ်းြကည့်လိုက်သည်။ နဝင်း တွင် တနဂင်္ေနွသည် အားေကာင်းစွာ ရပ်တည်ေနသည်။ တနဂင်္ေနွေအာက်တွင် ြကာသပေတး ကလည်း ကပ်လျက် (၁-၅ ေအာင်ပ) ကို ေတွ့ရသည်။ အနည်းငယ်ေတွေဝသွားြပန်သည်။
ေအာင်ပ သည် မိတ်ဖက် ကျြခင်းကို ယူရသည်မှန်လျှင် ခုနက ေြပာခဲ့ေသာ စိတ်ေသာက ေရာက်စရာ အေြကာင်းမရှိ။ တနဂင်္ေနွ ဟူေသာ နံ၏ ဖွင့်ဆိုချက်မှာ အိမ်၊ ရိုးရာ၊ အလုပ်၊ အဖအရာ၊ အြကီးအကဲ။ ြဖစ်ချင်းြဖစ်လျှင် အေဖသာြဖစ်မည်။
ေအာင်ပ ဟူေသာ မိတ်ဖက် ေကာင်းေနြခင်းေြကာင့် အေဖက သေဘာတူကိန်းရှိသည်။ နှုတ်ဆွံ့
သွားြပန်သည်။ အခါတိုင် တစ်ခုလံုး ေဇာက်ထိုးမိုးေမျှာ် ၊ အြပန်ြပန်၊ အလှန်လှန် သံုးသပ်ရြပန်သည်။
ေဟာ..ေတွ့ပါြပီ။ အခိုက် တွင်ရှိေသာ အဂင်္ါေြကာင့် နဝင်းတွင်ရှိေသာ တနဂင်္ေနွကို လှမ်းြကည့်ရသည်ဆိုတာကို
ေမ့ေနသည်။ တနဂင်္ေနွ နှင့် အဂင်္ါသည် ဦးညို ဟုေခါ်ေသာ ရန်ဘက်။ ထို့ြပင် အဂင်္ါ အခိုက်မှ ြဖစ်ေပါ်လာေသာ တနဂင်္ေြနွဖစ်ေသာေြကာင့် မည်သည့်နည်းနှင့်မှ ေကာင်းသည်ဟု
ေဟာလို့မရေတာ့။ ထိုအခါ ထံုးစံအတိုင်း ပင် သွက်သွက်ကေလး လှမ်းေြပာလိုက်သည်။
“ အဲဒီ အချစ်ေရးကို အေဖ (သို့) အေဖလို ေနတဲ့သူ က သေဘာမတူနိုင်ဘူး” ….အဂင်္ါေြကာင့် ြဖစ်ေပါ်လာေသာ တနဂင်္ေနွ -အေဖအား အဂင်္ါသားဖက်မှ အေဖဟု မေဟာေြပာနိုင်ခဲ့။ ပညာဝါကလည်း နုနယ်ေနေသးသည့် အချိန်ကိုး။
တစ်ဖန် စေန၏ အဌလဂ်ခွင်အား ေရးဆွဲကာ အေဟာအတွက်စဉ်းစားလိုက်သည်။
စေန- ပရိဝါရ (အြခံအရံ အသင်းအပင်း)၊ ြကာသပေတး - အာယ ( အသက်) ၊
ရာဟု - နာဂရ (ြမို့ြပတည်ေထာင်မှု နှင့်ဆိုင်ေသာ)၊ ေသာြကာ- ဘုမ®ိ ( အညွန့်အေြကးများ စွန့်ရာ)
တနဂင်္ေနွ - ဂဟပတိ ( စည်းစိမ် ေငွေြကး)၊ တနလင်္ာ - ေတဇ ( ဘုန်းကံ)၊ အဂင်္ါ -ဌာန
ဗုဒ္ဓဟူး - သီရိ …..စသည်တို့ကို ြကည့်ေနမိသည်။
ဗုဒ္ဓအခါတိုင် တွင် အလယ်မူလတွင် ဗုဒ္ဓဟူး (ရာဟု -ညေနပိုင်း) တည်ရှိေနသည်ကို ြကည့်ြပီး လကင်္ာေလးအား ကိုယ့်ကိုယ်ကို ရွတ်ဆိုမိသည်။ အလယ်ကတ္တားြဂိုဟ်ေနြငား- ပျက်ြပားအြကံအစည် ဟု ရွတ်ဆိုြပီး
“သူငယ်ချင်း…မင်း အခု မိတ်ေဆွအေပါင်းအသင်းေတွနဲ့လုပ်မဲ့ အြကံအစည်ေတွ ပျက်ြပားေနြပီ။”
သီရိဟူေသာ ဗုဒ္ဓဟူး သည်လည်းေကာင်း၊ နာဂရ ဟူေသာ ဗုဒ္ဓဟူးသည် လည်းေကာင်း အခါတိုင် ၏ အလယ်တွင် ေရာက်ေနေသာေြကာင့် …
“အဲဒီအြကံအစည်ေတွ ပျက်ခဲ့တာေြကာင့် ကိုယ့်ရဲ့ကျက်သေရကို ပျက်ြပားေစတဲ့ အေြကာင်းေတွလည်း ြဖစ်ခဲ့ရမယ်။”
အခိုက်တွင်ရှိေသာ အဂင်္ါ (ဌာနာ) အား တစ်ဖန် လှမ်းြကည့်ကာ
“ ေနရာ ေဒသမှားလို့၊ စာရွက်စာတမ်းကိစ္စ ေြကာင့် (အဂင်္ါ၏ စ၊ ဆ၊ ဇ၊ ဈ၊ ည တို့အား တိုက်ရိုက်ေကာက်ယူလိုက်သည်) ကျက်သေရ ပျက်ခဲ့ရတာ။”
သူငယ်ချင်းအား ေမာ့ြကည့်ကာ မိမိေဟာတာ မှန်လားဟူေသာ အြကည့်ြဖင့် လှမ်းြကည့်လိုက်သည်။ ေဟာစရာလည်း သိပ်မရှိေတာ့။ မဆိုင်တာေတွ ေလျှာက်ေြပာမိြပီး မှားသွားလျှင် ေဗဒင်ဆရာ နာမည်ပျက်မည်။ အလကားလည်း ေဟာေပးရသည်။ ေတာ်ြကာမှန်လည်း မမှန် ြဖစ်ေနပါက ေဗဒင်ေမးသူ သူငယ်ချင်းအေနြဖင့် မိမိအေပါ် “အလကား ဆရာ“ ( အခမဲ့ ဆရာ (သို့) အာပလာဆရာ) ဟုထင်သွားမည်။ ဟန်ကိုယ့်ဖို့လုပ်ြပီး ေဟာေြပာြခင်း အမှု အား အဆံုးသတ်လိုက်သည်။
သူငယ်ချင်းမှ….“နင်ေဟာတာ အကုန်မှန်တယ်….အခုငါ ြမန်မာြပည်က ြပန်ေရာက်လာတာ သိပ်မြကာေသးဘူး။ ြမန်မာြပည်ြပန်ြပီး မဂင်္လာသွားေဆာင်တာ။ မဂင်္လာေဆာင်ဖို့ဖိတ်စာေဝြပီးမှ ငါ့ရည်းစားက လိုက်မလာလို့မဂင်္လာပွဲကို အေြကာင်းတစ်ခုခုြပြပီး ဖျက်လိုက်ရတယ်။ ဟို ဘက်က
သူ့အေဖက သေဘာမတူဘူး။ သူလည်း လိုက်မလာဘူး။ အဲဒါ ယြတာ ေလးဘာေလး လုပ်ေပးပါအံုး။“
အခုမှ ရင်ထဲက အလံုးြကီး ကျသွားေတာ့သည်။ ကိုယ်ရွှီးတာ မှန်သွားတာကိုး။ သူ့ေနာက်ဆံုးစကားအတိုင်း ယြတာေချဖို့ြဖစ်နိုင်ပါ့မလား ဟူေသာ စိတ်ြဖင့် အခါတိုင်အား စိတ်ထဲမှ တွက်မိသည်။
ေရှ့ေရးအေြကာင်းအရာ အတွက်ဆိုလျှင် အနာဂတ်တိုင်ဟုေခါ်ေသာ အနာဂတ်ကိတ်စအတွက် တွက်ချက်ရေသာ တိုင်အား စိတ်ထဲမှ စဉ်းစားလိုက်သည်။ ယခုေလာေလာဆယ် တွင် ဗုဒ္ဓဟုေခါ်ေသာ ဗုဒ္ဓတိုင်။ ဗုဒ္ဓြပီး လျှင် စေြန္ဒ ဟုေခါ်ေသာ တနလင်္ာတိုင်ဟု ပညာပိုင်းက ဆိုသည်။
မသိြကလျှင်ေတွးဆဦး ဆိုေသာ လကင်္ာအတိုင်း တနလင်္ာတိုင် ြဖစ်ေသာ စေန္ဒြတိုင်သည် ဘုရားရှင်ေတာထွက်ေတာ်မူသည့် အခါ ြဖစ်သည်။ ရှိသမျှ စည်းစိမ်အလံုးစံုနှင့်တကွ၊ သားြပစ် မယားြပစ် ေတာထွက်ခွာသွားေသာ အေလာင်းေတာ်မင်းသား ၏ အြဖစ်အပျက်ကို သာမာန် လူသားတို့ေရှာင်လွှဲ မရနိုင်။ စဉ်းစားရလျှင် ြပန်ေပါင်းမထုပ်နိုင်ေတာ့။ ေြပာရန်စကားတို့ဆွံ့အ သွားရြပန်သည်။
သို့ေသာ်လည်း ဥပါဒန်ေြကာင့် ဥပါဒ်ေတာ့ အေရာက်မခံနိ်ုင်။ စိတ်သက်သာရာ သက်သာေြကာင်း အားေပးစကားေြပာရန် ြကံလိုက်ြပီးေနာက်…
“သိပ်ေတာ့မလွယ်ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီယြတာေလးလုပ်ြကည့်လိုက်။ အဆင်ေြပသွားမှာပါ။ အုန်းရည် ၆ ခွက် ကို ဘုရားကပ်လိုက်။ ြပီးရင် ဆန်၊ ဆီ၊ ဆား၊ ေဆး အထဲကြကိုက်ရာ ေရွး၊ ဆန် (၃) အိတ်၊ ဆီ (၃)ပုလင်း အစရှိသြဖင့်ေပါ့ေလ။ ဆင်းရဲသား တစ်ေယာက်ေယာက်ကို ေပးြပစ်လိုက်။ ဟုတ်ြပီလား။”
“အင်း” သူငယ်ချင်း၏ စိတ်မပါစွာ ြဖင့် အင်း..လိုက်သံကို ြကားလိုက်ရသည်။
ပညာစွမ်းေတာ့ ြပရအံုးမည်။ ကိုယ်ေဟာတာမှန်ေနြပီ ဆိုေတာ့ ပါးစပ်ကလည်း ယားေနသည်။ အခါတိုင်တွင် ေနာက်ဆံုး ကျန်ေနသည့် ြတိရန်းတွင် ရှိေသာ ေသာြကာ (၆) ကို ြကည့်ြပီး ေနာက်ဆံုးအေနြဖင့် စကားလှမ်းေြပာလိုက်သည်။ အနာဂတ်တိုင် စေြန္ဒ ၏ အကူအညီလည်းပါ၏။
“နင်…ခရီးထွက်ရဖို့ရှိေသးတယ်”…..
“ငါက အခုမှ ြပန်ေရာက်လာတာ..ေနာက်ထပ်ခရီး မရှိေတာ့ဘူး“
“အဲဒါေတာ့ ငါလည်းမသိဘူး…. ခရီးကေတာ့ထွက်ကို ထွက်ရအံုးမယ်“
………………………………………………………………….
ေနာက် ၃ လခန့်အြကာတွင် သူငယ်ချင်းြဖင့် ြပန်လည်ဆံုေတွ့ေသာ အခါ
“ဟဲ့…နင်ေဟာတာမှန်တယ်…ငါ ြမန်မာြပည်တစ်ေခါက်ြပန်သွားရေသးတယ်။ အလုပ်လုပ်ခွင့် ပါမစ် သွားယူတာ“ ဟု အားရပါးရေြပာေသာအခါ ကိုယ့်ကိုယ်ကို ငါကွ ဟု အထင်ြကီးချင်စိတ်ပင်ေပါက်သွားသည်။
ပညာရပ်ပိုင်းဆိုင်ရာများကိုလည်း ပိုမိုေလးစားယံုြကည်လာခဲ့ရသည်။
အေလာင်းေတာ်မင်းသားေတာထွက်ေသာ အခါတိုင်အား ြကည့်ြပီး ခရီးထွက်ရမည်ဟု သာ ေဟာေြပာနိ�
0 comments:
Post a Comment