မဟုတ်မှ လွဲ​​ေရာ .....

ကျ​​ေနာ် ဒီအလာ..လမ်း​​မှာ ​​ေချာ်လဲသလိုမျိုး​​ြဖစ်ခဲ့​​တယ်။ အဲဒီ​​ေတာ့​​….သူငယ်ချင်း​​ …မင်း​​မှာ ရုတ်တရက် ြကီး​​၊​ အာ​​ေမဋိတ် တ သလိုမျိုး​​ ကိစ္စ ​​ေပါ်​​ေပါက်ခဲ့​​ရလိမ့်​​မယ်။



မျက်လံုး​​က နာရီ​​ေပါ်သို့​​လှမ်း​​ြကည့်​​မိလိုက်သည်။ ည​​ေန ၅ နာရီထိုး​​ြပီ။ တစ်​​ေနကုန် လံုး​​ ကွန်ပျူတာ​​ေပါ်တွင် အာရံုစူး​​စိုက်ထား​​ရ​​ေသာ မျက်လံုး​​အစံုကို ြငင်သာစွာ မှိတ်လိုက်ြခင်း​​နှင့်​​အတူ Screen ​​ေပါ်မှ အရာဝတ္တုများ​​ အ​​ေမှာင်ထုအတွင်း​​သို့​​ ဝင်​​ေရာက်​​ေပျာက်ကွယ် သွား​​သည်။ ရံုး​​ခန်း​​ထဲတွင် ထိုင်​​ေန​​ေသာ သူ​​ေဋ္ဌး​​အား​​
See You Tomorrow ဟု လက်ြပနှုတ်ဆက် ကာ ရထား​​စီး​​ရန် အတွက် ဘူတာရံုသို့​​ ထွက်လာခဲ့​​သည်။ ရထား​​စီး​​ခွင့်​​ကဒ်ြပား​​​ေလး​​ ကို Reader ​​ေပါ်တွင်ထိလိုက်ြပီး​​ အများ​​နည်း​​တူ ထိုင်ခံ​​ေနရာ ရ​​ေရး​​အတွက် စက်​​ေလှကား​​ ​​ေပါ်မှ ​​ေြမ​​ေအာက်ဘူတာရံု ပလက်​​ေဖာင်း​​သို့​​ အ​​ေြပး​​တစ်ပိုင်း​​သွား​​ကာ ရထား​​အလာကို ​​ေစာင့်​​​ေနလိုက်သည်။


ရထား​​​ေပါ်လှမ်း​​တက်လိုက်သည်နှင့်​​ လူဝင်​​ေပါက်နှင့်​​ အနီး​​ဆံုး​​ ထိုင်ခံုအလွတ်ကို ကျီး​​ကန်း​​​ေတာင်း​​​ေမှာက် အလျှင်အြမန်ရှာလိုက်သည်။ ထိုထိုင်ခံု​​ေနရာ​​ေလး​​ကား​​ အြမဲထိုင်​​ေနကျ။ ​​ေဘး​​ဖက်တွင် မှန်တစ်ချပ်ြဖင့်​​ ကာထား​​သြဖင့်​​ လမ်း​​တစ်​​ေလျှာက် ငိုက်မျဉ်း​​ လိုပါက ခန္ဓာကိုယ်​​ေလး​​အား​​ နံ​​ေဘး​​ကို ​​ေစာင်း​​ြပီး​​ ​​ေခါင်း​​မှီလိုက်ရံုသာ။ အြပန်လမ်း​​တွင် ပဋ္ဌာန်း​​ပါဠိ​​ေတာ်ြကီး​​အား​​ ၁၁ မီး​​ြငိမ်း​​​ေစရန် အတွက် ၁၁ ​​ေခါက် ရွတ်ဆိုရင်း​​ ​​ေလ့​​လာသင်ြကား​​​ေနသည့်​​ အဂင်္​ဝိဇ္ဇာပညာရပ်များ​​အား​​ စိတ်ထဲတွင် ြပန်လည်​​ေနွှး​​​ေနမိသည်။


တစ်ြကုတ်ြကုတ်အသံ​​ေပး​​လျက်ရှိ​​ေသာ အစာအိမ်အား​​ ဘူတာရံုမှ အထွက်တွင် ​​ေဆး​​လိပ်ခိုး​​ြဖင့်​​ မွှန်ထူြပီး​​ ​​ေခတ္တခဏ အသံမ​​ေပး​​နိ်ုင်​​ေစရန်အတွက် ြငိမ်း​​သတ်​​ေပး​​လိုက်သည်။ ဒီ​​ေန့​​​ေတာ့​​ ၂မိနစ်​​ေလာက် ​​ေစာ​​ေရာက်​​ေအာင် ြဖတ်လမ်း​​ကြပန်မှပဲ ဟု ကိုယ့်​​ကိုယ်ကို ​​ေတွး​​​ေတာကာ ြဖတ်လမ်း​​ရှိရာ မှုန်ရီဝိုး​​တစ်ဝါး​​ လမ်း​​​ေလး​​ထဲသို့​​တိုး​​ဝင်လိုက်သည်။


“ရှ​​ေလာ“ ဟု ြမည်သံနှင့်​​ အတူ ယိမ်း​​ယိုင်သွား​​​ေသာ ခန္ဓာကိုယ် ကို ြပန်လည်တည့်​​မတ်ကာ ​​ေအာက်သို့​​ ငံု့​​ ြကည့်​​ လိုက်မိသည်။ ဘသား​​​ေချာ Refuse Sack တစ်အိတ်က ​​ေရဝပ်​​ေန​​ေသာ အိုင်က​​ေလး​​ကို ဖံုး​​လွှမ်း​​ထား​​လျက် ကိုယ့်​​ကို လှမ်း​​ြကည့်​​​ေနသည်။ “ဒုက©ပဲ။ ငါ​​ေလျှာက်ထား​​တဲ့​​ဗီဇာများ​​ တစ်ခုခုြဖစ်ြပီလား​​“ ဟူ​​ေသာ ဘာမဆိုင်ညာမဆိုင် ဝင်​​ေရာက်လာ​​ေသာ အ​​ေတွး​​အား​​ ​​ေခါင်း​​ထဲမှ ထုတ်ရင်း​​ ​​ေကျာင်း​​တံခါး​​​ေပါက် အ​​ေရာက် သွက်လက်​​ေသာ​​ေြခလှမ်း​​များ​​ ြဖင့််​​ ​​ေလျှာက်လာခဲ့​​သည်။


​​ေကျာင်း​​အတွင်း​​ ကျက်သ​​ေရခန်း​​မထဲရှိ စကျင်​​ေကျာက်သား​​အြဖူ ြဖင့်​​ထုလုပ်ထား​​သည့်​​
ဉာဏ်​​ေတာ်ရ ​​ေပအြမင့်​​ရှိသည့်​​ ဥ​​ေရာပတွင် ဒုတိယအြကီး​​ဆံုး​​ ဗုဒ္ဓရုပ်ဆင်း​​တုြကီး​​အား​​ ဦး​​ချကန်​​ေတာ့​​လိုက်ြပီး​​ ​​ေဘး​​ဘီသို့​​မျက်လံုး​​ကစား​​လိုက်သည်။ ​​ေကျာင်း​​ထိုင်ဆရာ​​ေတာ် နှင့်​​ လက်​​ေထာက်ဆရာ​​ေတာ် တို့​​အား​​ ဖူး​​​ေတွ့​​လိုက်ရသည်။ ဆရာ​​ေတာ်များ​​နှင့်​​အတူပင် သင့်​​​ေတာ်ရာအရပ်တွင် ကျံု့​​ကျံု့​​​ေလး​​ ထိုင်​​ေန​​ေသာ မိန်း​​က​​ေလး​​ တစ်ဦး​​အား​​ လှမ်း​​ြကည့်​​လိုက်သည်။
အလို…. သူငယ်ချင်း​​ပါလား​​။ ဆရာ​​ေတာ်ဘုရား​​ကို ​​ေလျှာက်စရာရှိလို့​​ထင်တယ် ဟူ​​ေသာ အ​​ေတွး​​ နှင့်​​ အတူ သူ့​​အား​​ ြပံုး​​ြပလိုက်သည်။


“​​ေဟ့​​..​​ေကာင်ြကီး​​ ။ ဒီမှာ မင်း​​သူငယ်ချင်း​​​ေရာက်​​ေနတယ်။ မင်း​​…တွက်​​ေပး​​လိုက်စမ်း​​ပါအံုး​​။ ငါတို့​​လည်း​​ မင်း​​ပညာဘယ်​​ေလာက်တတ်ြပီး​​လဲ သိရတာ​​ေပါ့​​။” ဆရာ​​ေတာ်ဘုရား​​မှ ​​ေဗဒင်တွက်ရန် စကား​​ကမ်း​​လှမ်း​​မှု စလိုက်သည်။


“တင်ပါ့​​ဘုရား​​။ ဘုန်း​​ဘုန်း​​က တပည့်​​​ေတာ် ​​ေဗဒင်​​ေဟာတာမြကိုက်ဘူး​​လည်း​​​ေြပာ​​ေသး​​တယ်။ အခု​​ေတာ့​​ တွက်ခိုင်း​​​ေနပါလား​​။”


“ငါက မင်း​​ပညာသင်ြကား​​​ေရး​​မှာ အ​​ေနှာင့်​​အယှက်မြဖစ်​​ေအာင် …ကာကွယ်တဲ့​​အ​​ေနနဲ့​​​ေြပာတာပါ။ စာသင်ချိန်မှာ စာသင်ဖို့​​ ၊​ ကိုယ့်​​အတွက် အကျိုး​​ရှိတာ​​ေလး​​​ေတွ လုပ်ြဖစ်​​ေအာင် ​​ေြပာ​​ေပး​​တာ။”


“တင်ပါ့​​ဘုရား​​၊​ တပည့်​​​ေတာ်လည်း​​ ဘုန်း​​ဘုန်း​​တို့​​​ေစတနာ ကို နား​​လည်ပါတယ်ဘုရား​​”
“​​ေအး​​…​​ေအး​​… ထား​​ပါ​​ေတာ့​​၊​ အခု ဒီက တကာမ​​ေလး​​ကို တွက်​​ေပး​​လိုက်ပါအံုး​​”


ဆရာ​​ေတာ့်​​ စကား​​လည်း​​အဆံုး​​၊​ နံရံတွင် ချိတ်ထား​​​ေသာ နာရီကို လှမ်း​​ြကည့်​​မိလိုက်သည်။ ည​​ေန ရ နာရီ ​​ေကျာ်ြပီး​​ ၂၀ မိနစ်​​ေလာက်ရှိြပီ။ ဗုဒ္ဓဟူး​​​ေန့​​။ “ခဏ​​ေလး​​ ” ဟု ​​ေြပာရင်း​​ ​​ေကျာင်း​​အ​​ေပါ်ထပ် တွင် ထား​​ ထား​​​ေသာ ​​ေလ့​​ကျင့်​​မှု စာအုပ်နှင့်​​ ​​ေဘာလ်ပင်ကို ယူကာ ြပန်ဆင်း​​လာခဲ့​​သည်။


ဗုဒ္ဓဟူး​​​ေန့​​ ည​​ေန ရ နာရီ ၂၀ မိနစ်သည် အဂင်္​ဝိဇ္ဇာအခါတိုင်အရ ဗုဒ္ဓအချိန်ြဖစ်သည်။ ဘာမှ မ​​ေြပာခင် ဗုဒ္ဓတိုင်ကို ထူလိုက်ြပန်သည်။ သူငယ်ချင်း​​က စ​​ေနသမီး​​၊​ စ​​ေနနံမည် ။ တိုင်နံ​​ေဘး​​တွင် သက်ဆိုင်ရာ သ​​ေကင်္​တများ​​ ြဖင့်​​ အမှတ်အသား​​ြပုလိုက်သည်။
ဗုဒ္ဓအခါတိုင်


၁ ပဥ္ဏပွတ်
၅ အညွန့်​​
၂ ဆပွတ်
---
၄ မူလ
---
၀ စတုရန်း​​
၃ အြမစ် (အခိုက်)
၆ ြတိရန်း​​




တိုင်သာထူလိုက်ရသည် ။ ဘယ်က​​ေန စ​​ေဟာရမှန်း​​မသိ။ ​​ေဟာခါစြဖစ်​​ေန​​ေသာ​​ေြကာင့်​​ အ​​ေတွ့​​ အြကံုကလည်း​​ မရှိ။ နံ​​ေဘး​​မှ ဆရာ​​ေတာ်များ​​ကလည်း​​ အကဲခတ်​​ေနြကသည်။


ြဖတ်ခနဲ သတိရလိုက်မိသည်။ ​​ေကျာင်း​​သို့​​အလာတွင် ရုတ်တရက် ​​ေချာ်လဲသလိုမျိုး​​ ြဖစ်ခဲ့​​သည်ကို အမှတ်ရလိုက်မိသည်။ ဘယ်လိုပဲြဖစ်ြဖစ် ​​ေဟာဖို့​​စကား​​ အစပျိုး​​ြကည့်​​လိုက်မည်။


“ကျ​​ေနာ် ဒီအလာ..လမ်း​​မှာ ​​ေချာ်လဲသလိုမျိုး​​ြဖစ်ခဲ့​​တယ်။ အဲဒီ​​ေတာ့​​….သူငယ်ချင်း​​ …မင်း​​မှာ ရုတ်တရက် ြကီး​​၊​ အာ​​ေမဋိတ် တ သလိုမျိုး​​ ကိစ္စ ​​ေပါ်​​ေပါက်ခဲ့​​ရလိမ့်​​မယ်။”


“……..” “ ဆက်​​ေြပာပါ အံုး​​။ အား​​လံုး​​ြပီး​​မှ ​​ေြပာြပမယ်”


​​ေြပာလိုက်သည့်​​ စကား​​ကလည်း​​ ကိုယ်​​ေဟာတာကို မှန်သည်လား​​၊​ မှား​​သည်လား​​ ​​ေထာက်ခံသည့်​​စကား​​မျိုး​​ လည်း​​မဟုတ်။ နည်း​​နည်း​​ တွန့်​​ဆုတ်ဆုတ်ြဖစ်ချင်လာသလိုလို။ ​​ေပါက်တဲ့​​နဖူး​​ မထူး​​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ဆက်​​ေဟာဖို့​​ သာ ရှိ​​ေတာ့​​သည်။ နဂိုက ထူထား​​သည့်​​ ဗုဒ္ဓတိုင် ကို ြပန်ြကည့်​​လိုက်သည်။


​​ေဗဒင်​​ေမး​​သူ စ​​ေန နံ ြဖစ်​​ေသာ​​ေြကာင့်​​ စ​​ေနကို အ​​ေြပး​​အလွှား​​ြဖင့်​​ မျက်စိ​​ေဒါက်​​ေထာက်ကာ တိုင်တွင် လိုက်ရှာလိုက်သည်။ စ​​ေနသည် စတုရန်း​​တွင် ​​ေရာက်​​ေနသည်။ စတုရန်း​​၏ အနက်ကို လကင်္​ာ​​ေလး​​ြဖင့်​​ စိတ်ထဲတွင် ရွတ်ဆိုမိသည်။ အဓိက မှာ စတုရန်း​​တွင် နံ တစ်ခုခု ကျ​​ေရာက်သည် ဆိုပါက ထိုကျ​​ေရာက်​​ေသာနံသည် ရုပ် (သို့​​ ) ခန္ဓာကိုယ် …တစ်ခုခုတွင် ဆင်း​​ရဲရကိန်း​​ရှိသည်။ စိတ်ဆင်း​​ရဲရကိန်း​​
(သို့​​) နာဖျား​​မကျန်း​​မာ ကိန်း​​ ရှိသည်။ ယခု​​ေတာ့​​ လူတစ်​​ေယာက်လံုး​​ မိမိ​​ေရှ့​​တွင် ​​ေရာက်ရှိ​​ေနသည့်​​အတွက် နာဖျား​​တာ​​ေတာ့​​ မြဖစ်နိုင်။ စိတ်ဆင်း​​ရဲကိန်း​​သာလျှင်ကျန်သည်။ ဘာ​​ေြကာင့်​​စိတ်ဆင်း​​ရဲရသလဲ ဆိုတာကို ထပ်မံရှာ​​ေဖွရြပန်သည်။ စ​​ေနအ​​ေပါ်တွင် ကပ်လျှက်ရှိ​​ေသာ ဗုဒ္ဓဟူး​​ (​​ေတာ်ရင်း​​ -အြပင်မိတ်ဖက်)နှင့်​​ ​​ေအာက်တွင် ကပ်လျှက်ရှိ​​ေသာ အဂင်္​ါ ( ​​ေစာ​​ေထွ- အချစ်​​ေရး​​) တို့​​ကိုလှမ်း​​ြမင်လိုက်သည်။ စကား​​လံုး​​တစ်ချို့​​ ပါး​​စပ်ဖျား​​မှ ခုန်ဆင်း​​သွား​​သည်။


“ အချစ်​​ေရး​​-အိမ်​​ေထာင်​​ေရး​​ ၊​ မိတ်​​ေဆွ အ​​ေပါင်း​​အသင်း​​​ေတွ နဲ့​​ပတ်သက်ြပီး​​ စိတ်​​ေသာက​​ေရာက်ခဲ့​​ရမယ်။ ​​ေရာက်ရကိန်း​​ရှိတယ်။ …​​ေစာ​​ေထွဆိုတဲ့​​အဂင်္​ါကပ်ထား​​တဲ့​​ အတွက် အချစ်​​ေရး​​-အိမ်​​ေထာင်​​ေရး​​ဆိုရင်​​ေတာ့​​ အဂင်္​ါသား​​နဲ့​​ပတ်သက်ြပီး​​ ြဖစ်ရမယ်။” အဂင်္​ါအား​​ တဲ့​​တိုး​​ြကီး​​ လှမ်း​​ယူကာ အား​​ရပါး​​ရ​​ေြပာချလိုက်သည်။ ကိုယ်ကလည်း​​ သူ့​​ရည်း​​စား​​ အဂင်္​ါသား​​ြဖစ်​​ေနသည်ကို သိ​​ေနတာကိုး​​။


“​​ေအး​​..အခု အဲလို ြဖစ်​​ေနတယ်” ဆရာ​​ေတာ်ဘုရား​​မှ ဝင်​​ေရာက်​​ေြပာဆိုလိုက်ြပန်သည်။ ​​ေထာက်ခံစကား​​ ရရှိသွား​​သြဖင့်​​ အား​​တက်သွား​​သည်။ ဆက်​​ေဟာစရာ ရှာ​​ေတွ့​​သွား​​ြပီကိုး​​။


အခိုက်တွင် ရှိ​​ေသာ စ​​ေန အ​​ေြကာင်း​​တရား​​ မှန်ြပီ ဆိုပါက အခိုက်နှင့်​​ ဆက်သွယ်လျက်ရှိ​​ေသာ နဝင်း​​ကို လှမ်း​​​ေဟာ​​ေြပာရမည် ဆိုတာကို အမှတ်ရကာ နဝင်း​​ ​​ေနရာအား​​ လှမ်း​​ြကည့်​​လိုက်သည်။ နဝင်း​​ တွင် တနဂင်္​​​ေနွသည် အား​​​ေကာင်း​​စွာ ရပ်တည်​​ေနသည်။ တနဂင်္​​​ေနွ​​ေအာက်တွင် ြကာသပ​​ေတး​​ ကလည်း​​ ကပ်လျက် (၁-၅ ​​ေအာင်ပ) ကို ​​ေတွ့​​ရသည်။ အနည်း​​ငယ်​​ေတွ​​ေဝသွား​​ြပန်သည်။


​​ေအာင်ပ သည် မိတ်ဖက် ကျြခင်း​​ကို ယူရသည်မှန်လျှင် ခုနက ​​ေြပာခဲ့​​​ေသာ စိတ်​​ေသာက ​​ေရာက်စရာ အ​​ေြကာင်း​​မရှိ။ တနဂင်္​​​ေနွ ဟူ​​ေသာ နံ၏ ဖွင့်​​ဆိုချက်မှာ အိမ်၊​ ရိုး​​ရာ၊​ အလုပ်၊​ အဖအရာ၊​ အြကီး​​အကဲ။ ြဖစ်ချင်း​​ြဖစ်လျှင် အ​​ေဖသာြဖစ်မည်။


​​ေအာင်ပ ဟူ​​ေသာ မိတ်ဖက် ​​ေကာင်း​​​ေနြခင်း​​​ေြကာင့်​​ အ​​ေဖက သ​​ေဘာတူကိန်း​​ရှိသည်။ နှုတ်ဆွံ့​​
သွား​​ြပန်သည်။ အခါတိုင် တစ်ခုလံုး​​ ​​ေဇာက်ထိုး​​မိုး​​​ေမျှာ် ၊​ အြပန်ြပန်၊​ အလှန်လှန် သံုး​​သပ်ရြပန်သည်။


​​ေဟာ..​​ေတွ့​​ပါြပီ။ အခိုက် တွင်ရှိ​​ေသာ အဂင်္​ါ​​ေြကာင့်​​ နဝင်း​​တွင်ရှိ​​ေသာ တနဂင်္​​​ေနွကို လှမ်း​​ြကည့်​​ရသည်ဆိုတာကို
​​ေမ့​​​ေနသည်။ တနဂင်္​​​ေနွ နှင့်​​ အဂင်္​ါသည် ဦး​​ညို ဟု​​ေခါ်​​ေသာ ရန်ဘက်။ ထို့​​ြပင် အဂင်္​ါ အခိုက်မှ ြဖစ်​​ေပါ်လာ​​ေသာ တနဂင်္​​​ေြနွဖစ်​​ေသာ​​ေြကာင့်​​ မည်သည့်​​နည်း​​နှင့်​​မှ ​​ေကာင်း​​သည်ဟု
​​ေဟာလို့​​မရ​​ေတာ့​​။ ထိုအခါ ထံုး​​စံအတိုင်း​​ ပင် သွက်သွက်က​​ေလး​​ လှမ်း​​​ေြပာလိုက်သည်။


“ အဲဒီ အချစ်​​ေရး​​ကို အ​​ေဖ (သို့​​) အ​​ေဖလို ​​ေနတဲ့​​သူ က သ​​ေဘာမတူနိုင်ဘူး​​” ….အဂင်္​ါ​​ေြကာင့်​​ ြဖစ်​​ေပါ်လာ​​ေသာ တနဂင်္​​​ေနွ -အ​​ေဖအား​​ အဂင်္​ါသား​​ဖက်မှ အ​​ေဖဟု မ​​ေဟာ​​ေြပာနိုင်ခဲ့​​။ ပညာဝါကလည်း​​ နုနယ်​​ေန​​ေသး​​သည့်​​ အချိန်ကိုး​​။


တစ်ဖန် စ​​ေန၏ အဌလဂ်ခွင်အား​​ ​​ေရး​​ဆွဲကာ အ​​ေဟာအတွက်စဉ်း​​စား​​လိုက်သည်။
စ​​ေန- ပရိဝါရ (အြခံအရံ အသင်း​​အပင်း​​)၊​ ြကာသပ​​ေတး​​ - အာယ ( အသက်) ၊​
ရာဟု - နာဂရ (ြမို့​​ြပတည်​​ေထာင်မှု နှင့်​​ဆိုင်​​ေသာ)၊​ ​​ေသာြကာ- ဘုမ®ိ ( အညွန့်​​အ​​ေြကး​​များ​​ စွန့်​​ရာ)
တနဂင်္​​​ေနွ - ဂဟပတိ ( စည်း​​စိမ် ​​ေငွ​​ေြကး​​)၊​ တနလင်္​ာ - ​​ေတဇ ( ဘုန်း​​ကံ)၊​ အဂင်္​ါ -ဌာန
ဗုဒ္ဓဟူး​​ - သီရိ …..စသည်တို့​​ကို ြကည့်​​​ေနမိသည်။


ဗုဒ္ဓအခါတိုင် တွင် အလယ်မူလတွင် ဗုဒ္ဓဟူး​​ (ရာဟု -ည​​ေနပိုင်း​​) တည်ရှိ​​ေနသည်ကို ြကည့်​​ြပီး​​ လကင်္​ာ​​ေလး​​အား​​ ကိုယ့်​​ကိုယ်ကို ရွတ်ဆိုမိသည်။ အလယ်ကတ္တား​​ြဂိုဟ်​​ေနြငား​​- ပျက်ြပား​​အြကံအစည် ဟု ရွတ်ဆိုြပီး​​


“သူငယ်ချင်း​​…မင်း​​ အခု မိတ်​​ေဆွအ​​ေပါင်း​​အသင်း​​​ေတွနဲ့​​လုပ်မဲ့​​ အြကံအစည်​​ေတွ ပျက်ြပား​​​ေနြပီ။”
သီရိဟူ​​ေသာ ဗုဒ္ဓဟူး​​ သည်လည်း​​​ေကာင်း​​၊​ နာဂရ ဟူ​​ေသာ ဗုဒ္ဓဟူး​​သည် လည်း​​​ေကာင်း​​ အခါတိုင် ၏ အလယ်တွင် ​​ေရာက်​​ေန​​ေသာ​​ေြကာင့်​​ …
“အဲဒီအြကံအစည်​​ေတွ ပျက်ခဲ့​​တာ​​ေြကာင့်​​ ကိုယ့်​​ရဲ့​​ကျက်သ​​ေရကို ပျက်ြပား​​​ေစတဲ့​​ အ​​ေြကာင်း​​​ေတွလည်း​​ ြဖစ်ခဲ့​​ရမယ်။”
အခိုက်တွင်ရှိ​​ေသာ အဂင်္​ါ (ဌာနာ) အား​​ တစ်ဖန် လှမ်း​​ြကည့်​​ကာ
“ ​​ေနရာ ​​ေဒသမှား​​လို့​​၊​ စာရွက်စာတမ်း​​ကိစ္စ ​​ေြကာင့်​​ (အဂင်္​ါ၏ စ၊​ ဆ၊​ ဇ၊​ ဈ၊​ ည တို့​​အား​​ တိုက်ရိုက်​​ေကာက်ယူလိုက်သည်) ကျက်သ​​ေရ ပျက်ခဲ့​​ရတာ။”


သူငယ်ချင်း​​အား​​ ​​ေမာ့​​ြကည့်​​ကာ မိမိ​​ေဟာတာ မှန်လား​​ဟူ​​ေသာ အြကည့်​​ြဖင့်​​ လှမ်း​​ြကည့်​​လိုက်သည်။ ​​ေဟာစရာလည်း​​ သိပ်မရှိ​​ေတာ့​​။ မဆိုင်တာ​​ေတွ ​​ေလျှာက်​​ေြပာမိြပီး​​ မှား​​သွား​​လျှင် ​​ေဗဒင်ဆရာ နာမည်ပျက်မည်။ အလကား​​လည်း​​ ​​ေဟာ​​ေပး​​ရသည်။ ​​ေတာ်ြကာမှန်လည်း​​ မမှန် ြဖစ်​​ေနပါက ​​ေဗဒင်​​ေမး​​သူ သူငယ်ချင်း​​အ​​ေနြဖင့်​​ မိမိအ​​ေပါ် “အလကား​​ ဆရာ“ ( အခမဲ့​​ ဆရာ (သို့​​) အာပလာဆရာ) ဟုထင်သွား​​မည်။ ဟန်ကိုယ့်​​ဖို့​​လုပ်ြပီး​​ ​​ေဟာ​​ေြပာြခင်း​​ အမှု အား​​ အဆံုး​​သတ်လိုက်သည်။


သူငယ်ချင်း​​မှ….“နင်​​ေဟာတာ အကုန်မှန်တယ်….အခုငါ ြမန်မာြပည်က ြပန်​​ေရာက်လာတာ သိပ်မြကာ​​ေသး​​ဘူး​​။ ြမန်မာြပည်ြပန်ြပီး​​ မဂင်္​လာသွား​​​ေဆာင်တာ။ မဂင်္​လာ​​ေဆာင်ဖို့​​ဖိတ်စာ​​ေဝြပီး​​မှ ငါ့​​ရည်း​​စား​​က လိုက်မလာလို့​​မဂင်္​လာပွဲကို အ​​ေြကာင်း​​တစ်ခုခုြပြပီး​​ ဖျက်လိုက်ရတယ်။ ဟို ဘက်က
သူ့​​အ​​ေဖက သ​​ေဘာမတူဘူး​​။ သူလည်း​​ လိုက်မလာဘူး​​။ အဲဒါ ယြတာ ​​ေလး​​ဘာ​​ေလး​​ လုပ်​​ေပး​​ပါအံုး​​။“


အခုမှ ရင်ထဲက အလံုး​​ြကီး​​ ကျသွား​​​ေတာ့​​သည်။ ကိုယ်ရွှီး​​တာ မှန်သွား​​တာကိုး​​။ သူ့​​​ေနာက်ဆံုး​​စကား​​အတိုင်း​​ ယြတာ​​ေချဖို့​​ြဖစ်နိုင်ပါ့​​မလား​​ ဟူ​​ေသာ စိတ်ြဖင့်​​ အခါတိုင်အား​​ စိတ်ထဲမှ တွက်မိသည်။
​​ေရှ့​​​ေရး​​အ​​ေြကာင်း​​အရာ အတွက်ဆိုလျှင် အနာဂတ်တိုင်ဟု​​ေခါ်​​ေသာ အနာဂတ်ကိတ်စအတွက် တွက်ချက်ရ​​ေသာ တိုင်အား​​ စိတ်ထဲမှ စဉ်း​​စား​​လိုက်သည်။ ယခု​​ေလာ​​ေလာဆယ် တွင် ဗုဒ္ဓဟု​​ေခါ်​​ေသာ ဗုဒ္ဓတိုင်။ ဗုဒ္ဓြပီး​​ လျှင် စ​​ေြန္ဒ ဟု​​ေခါ်​​ေသာ တနလင်္​ာတိုင်ဟု ပညာပိုင်း​​က ဆိုသည်။


မသိြကလျှင်​​ေတွး​​ဆဦး​​ ဆို​​ေသာ လကင်္​ာအတိုင်း​​ တနလင်္​ာတိုင် ြဖစ်​​ေသာ စ​​ေန္ဒြတိုင်သည် ဘုရား​​ရှင်​​ေတာထွက်​​ေတာ်မူသည့်​​ အခါ ြဖစ်သည်။ ရှိသမျှ စည်း​​စိမ်အလံုး​​စံုနှင့်​​တကွ၊​ သား​​ြပစ် မယား​​ြပစ် ​​ေတာထွက်ခွာသွား​​​ေသာ အ​​ေလာင်း​​​ေတာ်မင်း​​သား​​ ၏ အြဖစ်အပျက်ကို သာမာန် လူသား​​တို့​​​ေရှာင်လွှဲ မရနိုင်။ စဉ်း​​စား​​ရလျှင် ြပန်​​ေပါင်း​​မထုပ်နိုင်​​ေတာ့​​။ ​​ေြပာရန်စကား​​တို့​​ဆွံ့​​အ သွား​​ရြပန်သည်။


သို့​​​ေသာ်လည်း​​ ဥပါဒန်​​ေြကာင့်​​ ဥပါဒ်​​ေတာ့​​ အ​​ေရာက်မခံနိ်ုင်။ စိတ်သက်သာရာ သက်သာ​​ေြကာင်း​​ အား​​​ေပး​​စကား​​​ေြပာရန် ြကံလိုက်ြပီး​​​ေနာက်…
“သိပ်​​ေတာ့​​မလွယ်ဘူး​​။ ဒါ​​ေပမဲ့​​ ဒီယြတာ​​ေလး​​လုပ်ြကည့်​​လိုက်။ အဆင်​​ေြပသွား​​မှာပါ။ အုန်း​​ရည် ၆ ခွက် ကို ဘုရား​​ကပ်လိုက်။ ြပီး​​ရင် ဆန်၊​ ဆီ၊​ ဆား​​၊​ ​​ေဆး​​ အထဲကြကိုက်ရာ ​​ေရွး​​၊​ ဆန် (၃) အိတ်၊​ ဆီ (၃)ပုလင်း​​ အစရှိသြဖင့်​​​ေပါ့​​​ေလ။ ဆင်း​​ရဲသား​​ တစ်​​ေယာက်​​ေယာက်ကို ​​ေပး​​ြပစ်လိုက်။ ဟုတ်ြပီလား​​။”


“အင်း​​” သူငယ်ချင်း​​၏ စိတ်မပါစွာ ြဖင့်​​ အင်း​​..လိုက်သံကို ြကား​​လိုက်ရသည်။
ပညာစွမ်း​​​ေတာ့​​ ြပရအံုး​​မည်။ ကိုယ်​​ေဟာတာမှန်​​ေနြပီ ဆို​​ေတာ့​​ ပါး​​စပ်ကလည်း​​ ယား​​​ေနသည်။ အခါတိုင်တွင် ​​ေနာက်ဆံုး​​ ကျန်​​ေနသည့်​​ ြတိရန်း​​တွင် ရှိ​​ေသာ ​​ေသာြကာ (၆) ကို ြကည့်​​ြပီး​​ ​​ေနာက်ဆံုး​​အ​​ေနြဖင့်​​ စကား​​လှမ်း​​​ေြပာလိုက်သည်။ အနာဂတ်တိုင် စ​​ေြန္ဒ ၏ အကူအညီလည်း​​ပါ၏။
“နင်…ခရီး​​ထွက်ရဖို့​​ရှိ​​ေသး​​တယ်”…..
“ငါက အခုမှ ြပန်​​ေရာက်လာတာ..​​ေနာက်ထပ်ခရီး​​ မရှိ​​ေတာ့​​ဘူး​​“
“အဲဒါ​​ေတာ့​​ ငါလည်း​​မသိဘူး​​…. ခရီး​​က​​ေတာ့​​ထွက်ကို ထွက်ရအံုး​​မယ်“
………………………………………………………………….
​​ေနာက် ၃ လခန့်​​အြကာတွင် သူငယ်ချင်း​​ြဖင့်​​ ြပန်လည်ဆံု​​ေတွ့​​​ေသာ အခါ
“ဟဲ့​​…နင်​​ေဟာတာမှန်တယ်…ငါ ြမန်မာြပည်တစ်​​ေခါက်ြပန်သွား​​ရ​​ေသး​​တယ်။ အလုပ်လုပ်ခွင့်​​ ပါမစ် သွား​​ယူတာ“ ဟု အား​​ရပါး​​ရ​​ေြပာ​​ေသာအခါ ကိုယ့်​​ကိုယ်ကို ငါကွ ဟု အထင်ြကီး​​ချင်စိတ်ပင်​​ေပါက်သွား​​သည်။
ပညာရပ်ပိုင်း​​ဆိုင်ရာများ​​ကိုလည်း​​ ပိုမို​​ေလး​​စား​​ယံုြကည်လာခဲ့​​ရသည်။
အ​​ေလာင်း​​​ေတာ်မင်း​​သား​​​ေတာထွက်​​ေသာ အခါတိုင်အား​​ ြကည့်​​ြပီး​​ ခရီး​​ထွက်ရမည်ဟု သာ ​​ေဟာ​​ေြပာနိ�

0 comments:

Post a Comment