နှစ်သစ်ကူး​​မို့​​၁၀ ဂဏန်း​​ကို ရှာ​​ေဖွ - အပိုင်း​​ ၃

10
101
1010
10101


ဒီက​​ေန့​​ဟာ မ​​ေန့​​ကနဲ့​​မတူတဲ့​​။
ကွန်ပျူတာ​​ေလာကမှာ​​ေတာ့​​ ၁၀ ဆိုတာ မှတ်ဉာဏ်အတွက် အလုပ်လုပ်တဲ့​​ ကိန်း​​ဂဏန်း​​​ေလး​​​ေတွကို ကိုယ်စား​​ြပုပါတယ်။ ​​ေထာင်​​ေပါင်း​​များ​​စွာ ရှိတဲ့​​ Electronic Circuit ​​ေတွကို လျှပ်စစ်စီး​​​ေြကာင်း​​ အဖွင့်​​အပိတ် လုပ်​​ေပး​​လိုက်တာနဲ့​​တစ်ြပိုင်တည်း​​မှာပဲ One & Zero ဆိုတဲ့​​ အချက်​​ေပး​​သ​​ေကင်္​တလို့​​ဆိုနိုင်တဲ့​​ Data ​​ေတွကို ြဖစ်​​ေပါ်​​ေစပါတယ်။
စာလံုး​​တစ်လံုး​​၊​ ပံုရိပ်တစ်ခု၊​ အသံ (သို့​​) ရည်ညွှန်း​​ချက် Key Stroke တစ်ချက်တိုင်း​​မှာ ရှစ်လံုး​​တစ်တွဲ အချက်ြပသ​​ေကင်္​တ (8 digit code) အ​​ေနနဲ့​​​ေြပာင်း​​လဲြကပါတယ်။ Machine readable Language လို့​​​ေခါ်တဲ့​​ အဲဒီမှတ်သား​​ချက်​​ေတွကို ကွန်ပျူတာရဲ့​​Memory မှတ်ဉာဏ်သိမ်း​​ဆည်း​​သို​​ေလှာင်ဌာနမှာ သိမ်း​​ဆည်း​​ထား​​ပါတယ်။ ဆိုလိုချင်တာက​​ေတာ့​​ ကွန်ပျူတာဟာ လူသား​​​ေတွ​​ေြပာဆိုတဲ့​​ Human Language ကို နား​​မလည်ဘူး​​လို့​​ဆိုလိုချင်ပါတယ်။

ဝိပဿနာစကား​​နဲ့​​​ေြပာရရင်​​ေတာ့​​ လူသား​​​ေတွရဲ့​​မှတ်သား​​မှု ( သညာက္ခန္ဓာ) နဲ့​​​ေစ့​​​ေဆာ်လှုပ်ရှား​​မှု (သခင်္​ါရက္ခန္ဓာ) ​​ေတွဟာ ကွန်ပျူတာ စက်လိုပဲ One Zero One Zero ဆိုြပီး​​ အဖွင့်​​အပိတ်လုပ်​​ေပး​​မှ ြဖစ်​​ေပါ်လာတာမဟုတ်ပါဘူး​​။ လူသား​​​ေတွရဲ့​​ ဟာဒယဝတ္တု မှာ အ​​ေြခတည်တဲ့​​ စိတ်၊​ ​​ေစတသိက်၊​ နာမ် တရား​​​ေတွ က​​ေန မှတ်သား​​တာ​​ေတွ၊​ ​​ေစ့​​​ေဆာ်​​ေဆာင်ရွက်တာ​​ေတွ၊​ လှုပ်ရှား​​မှု​​ေတွ ြပုလုပ်နိုင်ပါတယ်။ One Zero မလိုပါဘူး​​။ လိုခဲ့​​လို့​​ရှိရင်လည်း​​ ဒီလူဟာ အသံုး​​မကျတဲ့​​လူ ြဖစ်သွား​​ြပီလို့​​ဆိုနိုင်ပါတယ်။

သညာဆိုတာ မှတ်သိတတ်တဲ့​​ သ​​ေဘာကို ဆိုပါတယ်။ မှတ်သိြခင်း​​သ​​ေဘာကို သညာလို့​​​ေခါ်တယ်​​ေပါ့​​။
ထမင်း​​မှန်း​​၊​ ဟင်း​​မှန်း​​၊​ အမိမှန်း​​ ၊​ အဖမှန်း​​၊​ ​​ေတာင်မှန်း​​ ၊​ ​​ေြမာက်မှန်း​​ သိတယ်။ အ​​ေခါ်အ​​ေဝါ် အမှတ်အသား​​နား​​လည်တတ်ကျွမ်း​​ ၊​ တတ်သိလိမ္မာတယ် ဆိုသမျှကို မှတ်သိသညာလို့​​​ေခါ်ပါတယ်။ စာဖတ်တဲ့​​အခါမှာ စာလံုး​​​ေတွ ကို သိတာ၊​ တစ် နှစ် သံုး​​ အစရှိတဲ့​​ အက္ခရာ ဂဏန်း​​ကို သိြမင်တာ၊​ သစ်ပင်ကို ြမင်တဲ့​​အခါ အကိုင်း​​၊​ အခက်၊​ အရွက် ၊​ အသီး​​ ၊​ အပွင့်​​ အစရှိတဲ့​​အရာ​​ေတွကို သိမှတ်တာ၊​ အရွက်ကို သိမှတ်ရာမှာလည်း​​ အြကမ်း​​၊​ အနု၊​ အရင့်​​၊​ အ​​ေရာ် စသြဖင့်​​ တစ်မျိုး​​စီ ခွဲြခား​​ြပီး​​ သိြမင်တာကို မှတ်သိသညာလို့​​​ေခါ်ပါတယ်။ ပဌာန်း​​ကျမ်း​​မှာ ပါတဲ့​​ ရူပါ ၊​ သဒ္ဒါ ၊​ ဂန္ဓာ ၊​ ရသာ၊​ ​​ေဖာဋ္ဌဗ္ဗာ အာရံု ဆိုတဲ့​​ အာရံု ၅ ပါး​​က ​​ေန တစ်မျိုး​​စီ ြခား​​နား​​သိြမင်တာ​​ေတွကို မှတ်သိသညာလို့​​ ​​ေခါ်ပါတယ်။ အဲဒီမှတ်သိတဲ့​​ သ​​ေဘာကို ဘယ်လို​​ေနရာက​​ေန ဘယ်လိုြဖစ်တယ်၊​ ဘယ်လို​​ေနတယ်၊​ ဘယ်လို​​ေတွပါလား​​ လို့​​စဉ်း​​စား​​ဆင်ြခင်မှ သညာကို အမှန်အကန် သိြမင်နိုင်မှာြဖစ်ပါတယ်။ အ​​ေဟာင်း​​​ေတွက အသစ်ြဖစ်ြပီး​​ ြဖစ်​​ေနဆဲသညာကို ဉာဏ်နဲ့​​​ေပါင်း​​စပ်စုစည်း​​ြပီး​​ နှမ်း​​စု၊​ နှမ်း​​ပံု၊​ သဲစု၊​ သဲပံု လို့​​ဆိုသလို သညာက္ခန္ဓာ လို့​​ဆိုလို့​​ရပါတယ်။

သခင်္​ါရဆိုတာ အသင်း​​အပင်း​​နဲ့​​တစ်ကွ ​​ေစတနာကို ဆိုလိုပါတယ်။ ​​ေစတနာဆိုတာနဲ့​​တစ်ြပိုင်နက် အဲဒီ​​ေစတနာနဲ့​​တစ်ချိန်တည်း​​ြဖစ်​​ေပါ်လာတဲ့​​ နာမ်တရား​​​ေတွကို အား​​​ေပး​​လှံု့​​​ေဆာ်ြပီး​​ ထိုထို​​ေသာ ကိစ္စ​​ေတွကို ြပီး​​​ေြမာက်​​ေစတတ်တဲ့​​ သ​​ေဘာကို ဆိုလိုပါတယ်။ လှံု့​​​ေဆာ်အား​​​ေပး​​တဲ့​​ စိတ်ရှိ​​ေနတာကို ​​ေစတနာလို့​​​ေခါ်လို့​​ရပါတယ်။
​​ေဝဒနာသညာ ဝိဉာဏ် ဆိုတာ ဟာ ​​ေစတနာအား​​​ေပး​​လှံု့​​​ေဆာ်မှ အား​​ရှိပါတယ်။ အကုသိုလ်လုပ်တာပဲ ြဖစ်​​ေစ၊​ ကုသိုလ်လုပ်တာပဲ ြဖစ်​​ေစ ​​ေစတနာ အား​​​ေပး​​လှံု့​​​ေဆာ်မှ အား​​သန်ပါတယ်။ ကိစ္စြပီး​​လွယ်တယ်။ ြပီး​​​ေြမာက်ပါတယ်။ ဒါ​​ေြကာင့်​​မို့​​လို့​​လည်း​​ ​​ေစတနာကို အလံုး​​စံု​​ေသာ နာမ်တရား​​တို့​​ရဲ့​​ ခွန်အား​​ လို့​​ဆိုလို့​​ရပါတယ်။
​​ေနာက်ြပီး​​​ေတာ့​​ လက်​​ေထာက်တပည့်​​ ၊​ တပ်မှူး​​ ၊​ စစ်ကဲြကီး​​ ​​ေတွနဲ့​​တူတယ်လို့​​လည်း​​ ဆိုပါ​​ေသး​​တယ်။ ကိုယ်တိုင်လည်း​​ အား​​ထုတ်၊​ တစ်ြခား​​လူ​​ေတွကိုလည်း​​ အား​​ထုတ်​​ေစတတ်တဲ့​​ သ​​ေဘာကို ​​ေဆာင်ပါတယ်။ အပါယ်ခန္ဓာ၊​ လူ့​​ခန္ဓာ၊​ နတ်ခန္ဓာ၊​ အပါယ်ဘဝ၊​ လူ့​​ဘဝ၊​ နတ်ဘဝ စတဲ့​​ အား​​လံုး​​​ေသာ ခန္ဓာကိုယ်​​ေတွကို ြပုြပင်​​ေပး​​တာလည်း​​ ​​ေစတနာ၊​ မျက်​​ေမှာက် (လက်ရှိကာလ) မှာ အလံုး​​စံု​​ေသာ ကိစ္စ​​ေတွကို ြပုြပင်တာကို လည်း​​ ​​ေစတနာလို့​​​ေခါ်ပါတယ်။ အဲဒီလို ြပုြပင်တတ်တာမို့​​လို့​​​ေစတနာကို သခင်္​ါရ လို့​​ဆိုပါတယ်။

ကွန်ပျူတာရဲ့​​မှတ်ဉာဏ်မှာ အရာဝတ္တုပံုရိပ်​​ေတွကို မှတ်သား​​သိမ်း​​ဆည်း​​ထား​​ြပီး​​​ေတာ့​​ အထူး​​ြပုလုပ်ချက် (Special Effect) ​​ေတွကို ဖန်တီး​​​ေပး​​နိုင်​​ေပမဲ့​​ အဲဒီအရာဝတ္တုရဲ့​​အမည်နာမနဲ့​​အ​​ေြကာင်း​​အြခင်း​​အရာ​​ေတွကို သိြမင်နား​​လည်နိုင်စွမ်း​​မရှိပါဘူး​​။ ကွန်ပျူတာမှတ်ဉာဏ်ကို စာရိတ္တ၊​ ဝါရိတ္တ အစရှိတဲ့​​ ကျင့်​​ဝတ်သီလ​​ေတွကို သင်ြကား​​​ေပး​​လို့​​မရပါဘူး​​ ။ ဒါ​​ေပမဲ့​​ လူ​​ေတွရဲ့​​မှတ်သား​​မှု (သညာက္ခန္ဓာ) ဟာ အရာဝတ္ထု ပံုရိပ်​​ေတွကို မှတ်သား​​နိုင်​​ေပမဲ့​​ ကွန်ပျူတာလို အထူး​​ြပုလုပ်ချက်ကို​​ေတာ့​​ မစွမ်း​​​ေဆာင်နိုင်ပါဘူး​​ ။ ဘာကိုစွမ်း​​​ေဆာင်နိုင်သလဲဆို​​ေတာ့​​ အဲဒီ အရာဝတ္ထု​​ေတွရဲ့​​အမည်နာမ​​ေတွနဲ့​​တစ်ကွ အ​​ေြကာင်း​​အြခင်း​​အရာ အြပည့်​​အစံု ကို ခွဲြခား​​နား​​လည်နိုင်စွမ်း​​ရှိပါတယ်။ ြပီး​​​ေတာ့​​လည်း​​ ြမဲြခင်း​​ မြမဲြခင်း​​ ဆိုတဲ့​​ အနိစ္စ ဒုက္ခ၊​ ဆင်း​​ရဲ ချမ်း​​သာ ဆိုတဲ့​​ ဒုက္ခ သုခ၊​ ပုဂ္ဂိုလ်သတ္တဝါဟုတ်မဟုတ် အတ္တ အနတ္တ အစရှိတဲ့​​ အရာ​​ေတွကိုလည်း​​ စွဲစွဲြမဲြမဲ မှတ်သား​​နိုင်ပါတယ်။
အဲဒီ အမှတ်သညာ​​ေတွက​​ေနြပီး​​​ေတာ့​​ မလိုလား​​အပ်တဲ့​​ ဥပါဒန် အစွဲ​​ေြတွဖစ်တဲ့​​ နိစ္စ၊​ သုခ၊​ အတ္တ ​​ေတွ ကိုပယ် ြပီး​​​ေတာ့​​ အနိစ္စ၊​ ဒုက္ခ၊​ အနတ္တ အစရှိတဲ့​​ အမှတ်သညာ​​ေတွကို ခိုင်ြမဲ အား​​​ေကာင်း​​ ​​ေအာင် ​​ေလ့​​ကျင့်​​သင်ြကား​​ြပီး​​​ေတာ့​​ ​​ေလာကီ ​​ေလာကုတ္တရာ ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​​ေတွကို ြပုလုပ်​​ေဆာင်ရွက်​​ေပး​​နိုင်မယ်၊​ ပိုင်ဆိုင်နိုင်မယ်​​ေပါ့​​။

တစ်ဆယ်က သညာက္ခန္ဓာ၊​ သခင်္​ါရက္ခန္ဓာ ဆိုတဲ့​​ ​​ေနရာ​​ေတွမှာ ဘာ​​ေြပာသလဲဆိုရင်​​ေတာ့​​

-သညာက္ခန္ဓာအရ မိဘကို မိဘမှန်း​​မသိ၊​ လူြကီး​​ကို လူြကီး​​မှန်း​​မသိ၊​ အမှန်ကို အမှန်မှန်း​​မသိ၊​ မှား​​မှန်း​​သိလျက်နဲ့​​အမှန်ထင်​​ေန၊​ မှန်မှန်း​​သိလျက်နဲ့​​အမှား​​လို့​​ထင်၊​ မြမဲတာကို ြမဲတယ်လို့​​ထင်၊​ အရှိတရား​​ကို လည်း​​ မျက်ကွယ်ြပု ၊​ ဉာဏ်ပညာ​​ေတွယုတ်​​ေလျာ့​​လာ၊​ Brain Drainage ​​ေြတွဖစ်၊​ တက်ကျမ်း​​​ေတွဖတ်ြပီး​​ ဘာမှလုပ်လို့​​မရတာ​​ေြတွဖစ်၊​ အာရံု ၅ ပါး​​ရဲ့​​​ေစစား​​ရာကို သ​​ေဘာရှိ မ​​ေနာရှိတိုင်း​​ ြပုမူကျင့်​​ြကံလုပ်ကိုင်​​ေနြကတယ်လို့​​သတိ​​ေပး​​သလို

-သခင်္​ါရက္ခန္ဓာအရ လည်း​​ အကျင့်​​သီလ​​ေတွပျက်၊​ ကတိ​​ေတွပျက်၊​ လူြကီး​​ကလည်း​​ လူြကီး​​လို မဆက်ဆံ၊​ လူငယ်ကလည်း​​ လူငယ်​​ေတွလို မလုပ်၊​ မ​​ေကာင်း​​တာကို(အကုသိုလ်) လုပ်​​ေဆာင်​​ေနတဲ့​​သူ​​ေတွကလည်း​​ အ​​ေဖာ်အ​​ေပါင်း​​​ေတွနဲ့​​တစ်​​ေပျာ်တစ်ပါး​​ မ​​ေကာင်း​​တာ(အကုသိုလ်) ​​ေတွကို ဓြမတိုက်သလို လုပ်​​ေန၊​ ​​ေကာင်း​​တာလုပ်​​ေနတဲ့​​သူ (ကုသိုလ်) ​​ေတွကလည်း​​ အ​​ေဖာ်အ​​ေပါင်း​​​ေတွနဲ့​​တစ်ြပံုတစ်​​ေခါင်း​​ ကုသိုလ်​​ေတွ တစ်သီတစ်သန်း​​ြကီး​​လုပ်၊​ ကုသိုလ်လုပ်တဲ့​​သူကလည်း​​ နတ်ြပည်​​ေရာက်တဲ့​​အထိဆက်လုပ်၊​ အကုသိုလ်လုပ်တဲ့​​သူကလည်း​​ အဝီဇိကို ဂျိုး​​ကပ်တဲ့​​အလုပ်​​ေတွဆက်လုပ် ြပီး​​ ကုသိုလ်အဖွဲ့​​နဲ့​​အကုသိုလ်အဖွဲ့​​အပူး​​​ေပါင်း​​ပဲ ပို​​ေနြမဲ ၊​ ကျား​​​ေနြမဲ ​​ေနြကမယ်လို့​​ ​​ေြပာ​​ေနသလို ပါပဲ။

သချင်ာမှာ​​ေတာ့​​ ဆရာတစ်ဆူြဖစ်တဲ့​​ ပိုင်သာဂိုရပ်စ် က​​ေတာ့​​ ၁၀ ဆိုတာဟာ ၁ + ၂ + ၃ + ၄ ြဖစ်ပါတယ်လို ဆိုထား​​ပါတယ်။ ​​ေနာက်ြကံုမှဘဲ အဲဒီဂဏန်း​​​ေတွဟာ ဓါတ်ြကီး​​ ၄ပါး​​နဲ့​​ (၁ က​​ေန ၄ ကို ၄ ခု​​ေြမာက်အ​​ေနနဲ့​​​ေရြကည့်​​ပါ) ပတ်သက်တယ်ဆိုတဲ့​​အ​​ေြကာင်း​​ ​​ေရး​​ပါအံုး​​မယ်။

ဘာပဲ​​ေြပာ​​ေြပာ ၁၀ ​​ေြကာင့်​​​ေတာ့​​ စီး​​ပွား​​​ေရး​​သမား​​​ေတွ ကြကိုး​​က​​ေြကာင်ြဖစ်ရသလို ၊​ အစိုး​​ရ အမှုထမ်း​​ ရံုး​​သမား​​​ေတွလည်း​​ ​​ေပျာ်ခဲ့​​ရ မှာ​​ေတာ့​​ မလွဲပါဘူး​​။

မှီြငမ်း​​ - ဦး​​မာနိတ

0 comments:

Post a Comment