10
101
1010
10101
ဒီကေန့ဟာ မေန့ကနဲ့မတူတဲ့။
ကွန်ပျူတာေလာကမှာေတာ့ ၁၀ ဆိုတာ မှတ်ဉာဏ်အတွက် အလုပ်လုပ်တဲ့ ကိန်းဂဏန်းေလးေတွကို ကိုယ်စားြပုပါတယ်။ ေထာင်ေပါင်းများစွာ ရှိတဲ့ Electronic Circuit ေတွကို လျှပ်စစ်စီးေြကာင်း အဖွင့်အပိတ် လုပ်ေပးလိုက်တာနဲ့တစ်ြပိုင်တည်းမှာပဲ One & Zero ဆိုတဲ့ အချက်ေပးသေကင်္တလို့ဆိုနိုင်တဲ့ Data ေတွကို ြဖစ်ေပါ်ေစပါတယ်။
စာလံုးတစ်လံုး၊ ပံုရိပ်တစ်ခု၊ အသံ (သို့) ရည်ညွှန်းချက် Key Stroke တစ်ချက်တိုင်းမှာ ရှစ်လံုးတစ်တွဲ အချက်ြပသေကင်္တ (8 digit code) အေနနဲ့ေြပာင်းလဲြကပါတယ်။ Machine readable Language လို့ေခါ်တဲ့ အဲဒီမှတ်သားချက်ေတွကို ကွန်ပျူတာရဲ့Memory မှတ်ဉာဏ်သိမ်းဆည်းသိုေလှာင်ဌာနမှာ သိမ်းဆည်းထားပါတယ်။ ဆိုလိုချင်တာကေတာ့ ကွန်ပျူတာဟာ လူသားေတွေြပာဆိုတဲ့ Human Language ကို နားမလည်ဘူးလို့ဆိုလိုချင်ပါတယ်။
ဝိပဿနာစကားနဲ့ေြပာရရင်ေတာ့ လူသားေတွရဲ့မှတ်သားမှု ( သညာက္ခန္ဓာ) နဲ့ေစ့ေဆာ်လှုပ်ရှားမှု (သခင်္ါရက္ခန္ဓာ) ေတွဟာ ကွန်ပျူတာ စက်လိုပဲ One Zero One Zero ဆိုြပီး အဖွင့်အပိတ်လုပ်ေပးမှ ြဖစ်ေပါ်လာတာမဟုတ်ပါဘူး။ လူသားေတွရဲ့ ဟာဒယဝတ္တု မှာ အေြခတည်တဲ့ စိတ်၊ ေစတသိက်၊ နာမ် တရားေတွ ကေန မှတ်သားတာေတွ၊ ေစ့ေဆာ်ေဆာင်ရွက်တာေတွ၊ လှုပ်ရှားမှုေတွ ြပုလုပ်နိုင်ပါတယ်။ One Zero မလိုပါဘူး။ လိုခဲ့လို့ရှိရင်လည်း ဒီလူဟာ အသံုးမကျတဲ့လူ ြဖစ်သွားြပီလို့ဆိုနိုင်ပါတယ်။
သညာဆိုတာ မှတ်သိတတ်တဲ့ သေဘာကို ဆိုပါတယ်။ မှတ်သိြခင်းသေဘာကို သညာလို့ေခါ်တယ်ေပါ့။
ထမင်းမှန်း၊ ဟင်းမှန်း၊ အမိမှန်း ၊ အဖမှန်း၊ ေတာင်မှန်း ၊ ေြမာက်မှန်း သိတယ်။ အေခါ်အေဝါ် အမှတ်အသားနားလည်တတ်ကျွမ်း ၊ တတ်သိလိမ္မာတယ် ဆိုသမျှကို မှတ်သိသညာလို့ေခါ်ပါတယ်။ စာဖတ်တဲ့အခါမှာ စာလံုးေတွ ကို သိတာ၊ တစ် နှစ် သံုး အစရှိတဲ့ အက္ခရာ ဂဏန်းကို သိြမင်တာ၊ သစ်ပင်ကို ြမင်တဲ့အခါ အကိုင်း၊ အခက်၊ အရွက် ၊ အသီး ၊ အပွင့် အစရှိတဲ့အရာေတွကို သိမှတ်တာ၊ အရွက်ကို သိမှတ်ရာမှာလည်း အြကမ်း၊ အနု၊ အရင့်၊ အေရာ် စသြဖင့် တစ်မျိုးစီ ခွဲြခားြပီး သိြမင်တာကို မှတ်သိသညာလို့ေခါ်ပါတယ်။ ပဌာန်းကျမ်းမှာ ပါတဲ့ ရူပါ ၊ သဒ္ဒါ ၊ ဂန္ဓာ ၊ ရသာ၊ ေဖာဋ္ဌဗ္ဗာ အာရံု ဆိုတဲ့ အာရံု ၅ ပါးက ေန တစ်မျိုးစီ ြခားနားသိြမင်တာေတွကို မှတ်သိသညာလို့ ေခါ်ပါတယ်။ အဲဒီမှတ်သိတဲ့ သေဘာကို ဘယ်လိုေနရာကေန ဘယ်လိုြဖစ်တယ်၊ ဘယ်လိုေနတယ်၊ ဘယ်လိုေတွပါလား လို့စဉ်းစားဆင်ြခင်မှ သညာကို အမှန်အကန် သိြမင်နိုင်မှာြဖစ်ပါတယ်။ အေဟာင်းေတွက အသစ်ြဖစ်ြပီး ြဖစ်ေနဆဲသညာကို ဉာဏ်နဲ့ေပါင်းစပ်စုစည်းြပီး နှမ်းစု၊ နှမ်းပံု၊ သဲစု၊ သဲပံု လို့ဆိုသလို သညာက္ခန္ဓာ လို့ဆိုလို့ရပါတယ်။
သခင်္ါရဆိုတာ အသင်းအပင်းနဲ့တစ်ကွ ေစတနာကို ဆိုလိုပါတယ်။ ေစတနာဆိုတာနဲ့တစ်ြပိုင်နက် အဲဒီေစတနာနဲ့တစ်ချိန်တည်းြဖစ်ေပါ်လာတဲ့ နာမ်တရားေတွကို အားေပးလှံု့ေဆာ်ြပီး ထိုထိုေသာ ကိစ္စေတွကို ြပီးေြမာက်ေစတတ်တဲ့ သေဘာကို ဆိုလိုပါတယ်။ လှံု့ေဆာ်အားေပးတဲ့ စိတ်ရှိေနတာကို ေစတနာလို့ေခါ်လို့ရပါတယ်။
ေဝဒနာသညာ ဝိဉာဏ် ဆိုတာ ဟာ ေစတနာအားေပးလှံု့ေဆာ်မှ အားရှိပါတယ်။ အကုသိုလ်လုပ်တာပဲ ြဖစ်ေစ၊ ကုသိုလ်လုပ်တာပဲ ြဖစ်ေစ ေစတနာ အားေပးလှံု့ေဆာ်မှ အားသန်ပါတယ်။ ကိစ္စြပီးလွယ်တယ်။ ြပီးေြမာက်ပါတယ်။ ဒါေြကာင့်မို့လို့လည်း ေစတနာကို အလံုးစံုေသာ နာမ်တရားတို့ရဲ့ ခွန်အား လို့ဆိုလို့ရပါတယ်။
ေနာက်ြပီးေတာ့ လက်ေထာက်တပည့် ၊ တပ်မှူး ၊ စစ်ကဲြကီး ေတွနဲ့တူတယ်လို့လည်း ဆိုပါေသးတယ်။ ကိုယ်တိုင်လည်း အားထုတ်၊ တစ်ြခားလူေတွကိုလည်း အားထုတ်ေစတတ်တဲ့ သေဘာကို ေဆာင်ပါတယ်။ အပါယ်ခန္ဓာ၊ လူ့ခန္ဓာ၊ နတ်ခန္ဓာ၊ အပါယ်ဘဝ၊ လူ့ဘဝ၊ နတ်ဘဝ စတဲ့ အားလံုးေသာ ခန္ဓာကိုယ်ေတွကို ြပုြပင်ေပးတာလည်း ေစတနာ၊ မျက်ေမှာက် (လက်ရှိကာလ) မှာ အလံုးစံုေသာ ကိစ္စေတွကို ြပုြပင်တာကို လည်း ေစတနာလို့ေခါ်ပါတယ်။ အဲဒီလို ြပုြပင်တတ်တာမို့လို့ေစတနာကို သခင်္ါရ လို့ဆိုပါတယ်။
ကွန်ပျူတာရဲ့မှတ်ဉာဏ်မှာ အရာဝတ္တုပံုရိပ်ေတွကို မှတ်သားသိမ်းဆည်းထားြပီးေတာ့ အထူးြပုလုပ်ချက် (Special Effect) ေတွကို ဖန်တီးေပးနိုင်ေပမဲ့ အဲဒီအရာဝတ္တုရဲ့အမည်နာမနဲ့အေြကာင်းအြခင်းအရာေတွကို သိြမင်နားလည်နိုင်စွမ်းမရှိပါဘူး။ ကွန်ပျူတာမှတ်ဉာဏ်ကို စာရိတ္တ၊ ဝါရိတ္တ အစရှိတဲ့ ကျင့်ဝတ်သီလေတွကို သင်ြကားေပးလို့မရပါဘူး ။ ဒါေပမဲ့ လူေတွရဲ့မှတ်သားမှု (သညာက္ခန္ဓာ) ဟာ အရာဝတ္ထု ပံုရိပ်ေတွကို မှတ်သားနိုင်ေပမဲ့ ကွန်ပျူတာလို အထူးြပုလုပ်ချက်ကိုေတာ့ မစွမ်းေဆာင်နိုင်ပါဘူး ။ ဘာကိုစွမ်းေဆာင်နိုင်သလဲဆိုေတာ့ အဲဒီ အရာဝတ္ထုေတွရဲ့အမည်နာမေတွနဲ့တစ်ကွ အေြကာင်းအြခင်းအရာ အြပည့်အစံု ကို ခွဲြခားနားလည်နိုင်စွမ်းရှိပါတယ်။ ြပီးေတာ့လည်း ြမဲြခင်း မြမဲြခင်း ဆိုတဲ့ အနိစ္စ ဒုက္ခ၊ ဆင်းရဲ ချမ်းသာ ဆိုတဲ့ ဒုက္ခ သုခ၊ ပုဂ္ဂိုလ်သတ္တဝါဟုတ်မဟုတ် အတ္တ အနတ္တ အစရှိတဲ့ အရာေတွကိုလည်း စွဲစွဲြမဲြမဲ မှတ်သားနိုင်ပါတယ်။
အဲဒီ အမှတ်သညာေတွကေနြပီးေတာ့ မလိုလားအပ်တဲ့ ဥပါဒန် အစွဲေြတွဖစ်တဲ့ နိစ္စ၊ သုခ၊ အတ္တ ေတွ ကိုပယ် ြပီးေတာ့ အနိစ္စ၊ ဒုက္ခ၊ အနတ္တ အစရှိတဲ့ အမှတ်သညာေတွကို ခိုင်ြမဲ အားေကာင်း ေအာင် ေလ့ကျင့်သင်ြကားြပီးေတာ့ ေလာကီ ေလာကုတ္တရာ ေကာင်းကျိုးေတွကို ြပုလုပ်ေဆာင်ရွက်ေပးနိုင်မယ်၊ ပိုင်ဆိုင်နိုင်မယ်ေပါ့။
တစ်ဆယ်က သညာက္ခန္ဓာ၊ သခင်္ါရက္ခန္ဓာ ဆိုတဲ့ ေနရာေတွမှာ ဘာေြပာသလဲဆိုရင်ေတာ့
-သညာက္ခန္ဓာအရ မိဘကို မိဘမှန်းမသိ၊ လူြကီးကို လူြကီးမှန်းမသိ၊ အမှန်ကို အမှန်မှန်းမသိ၊ မှားမှန်းသိလျက်နဲ့အမှန်ထင်ေန၊ မှန်မှန်းသိလျက်နဲ့အမှားလို့ထင်၊ မြမဲတာကို ြမဲတယ်လို့ထင်၊ အရှိတရားကို လည်း မျက်ကွယ်ြပု ၊ ဉာဏ်ပညာေတွယုတ်ေလျာ့လာ၊ Brain Drainage ေြတွဖစ်၊ တက်ကျမ်းေတွဖတ်ြပီး ဘာမှလုပ်လို့မရတာေြတွဖစ်၊ အာရံု ၅ ပါးရဲ့ေစစားရာကို သေဘာရှိ မေနာရှိတိုင်း ြပုမူကျင့်ြကံလုပ်ကိုင်ေနြကတယ်လို့သတိေပးသလို
-သခင်္ါရက္ခန္ဓာအရ လည်း အကျင့်သီလေတွပျက်၊ ကတိေတွပျက်၊ လူြကီးကလည်း လူြကီးလို မဆက်ဆံ၊ လူငယ်ကလည်း လူငယ်ေတွလို မလုပ်၊ မေကာင်းတာကို(အကုသိုလ်) လုပ်ေဆာင်ေနတဲ့သူေတွကလည်း အေဖာ်အေပါင်းေတွနဲ့တစ်ေပျာ်တစ်ပါး မေကာင်းတာ(အကုသိုလ်) ေတွကို ဓြမတိုက်သလို လုပ်ေန၊ ေကာင်းတာလုပ်ေနတဲ့သူ (ကုသိုလ်) ေတွကလည်း အေဖာ်အေပါင်းေတွနဲ့တစ်ြပံုတစ်ေခါင်း ကုသိုလ်ေတွ တစ်သီတစ်သန်းြကီးလုပ်၊ ကုသိုလ်လုပ်တဲ့သူကလည်း နတ်ြပည်ေရာက်တဲ့အထိဆက်လုပ်၊ အကုသိုလ်လုပ်တဲ့သူကလည်း အဝီဇိကို ဂျိုးကပ်တဲ့အလုပ်ေတွဆက်လုပ် ြပီး ကုသိုလ်အဖွဲ့နဲ့အကုသိုလ်အဖွဲ့အပူးေပါင်းပဲ ပိုေနြမဲ ၊ ကျားေနြမဲ ေနြကမယ်လို့ ေြပာေနသလို ပါပဲ။
သချင်ာမှာေတာ့ ဆရာတစ်ဆူြဖစ်တဲ့ ပိုင်သာဂိုရပ်စ် ကေတာ့ ၁၀ ဆိုတာဟာ ၁ + ၂ + ၃ + ၄ ြဖစ်ပါတယ်လို ဆိုထားပါတယ်။ ေနာက်ြကံုမှဘဲ အဲဒီဂဏန်းေတွဟာ ဓါတ်ြကီး ၄ပါးနဲ့ (၁ ကေန ၄ ကို ၄ ခုေြမာက်အေနနဲ့ေရြကည့်ပါ) ပတ်သက်တယ်ဆိုတဲ့အေြကာင်း ေရးပါအံုးမယ်။
ဘာပဲေြပာေြပာ ၁၀ ေြကာင့်ေတာ့ စီးပွားေရးသမားေတွ ကြကိုးကေြကာင်ြဖစ်ရသလို ၊ အစိုးရ အမှုထမ်း ရံုးသမားေတွလည်း ေပျာ်ခဲ့ရ မှာေတာ့ မလွဲပါဘူး။
မှီြငမ်း - ဦးမာနိတ
0 comments:
Post a Comment