လက်ဆန်း​​​ေဗဒင် (၁) ​​ေဗဒင်အစ ဗျဉ်း​​သရ

လက်ဆန်း​​​ေဗဒင်ပညာရဲ ​​ေရ​​ေသာက်ြမစ်က​​ေတာ့​​ ​​ေန့​​ရ ​​ေန့​​ြဂိုလ် ၈ ခွင် ၊​ ဝဏ္ဏ ၄၁လံုး​​ တို့​​ပဲ ြဖစ်ပါတယ်၊​ ဒီ​​ေရ​​ေသာက်ြမစ်ကို အ​​ေြခခံြပီး​​မှာသာ ပင်စည် အကိုင်း​​အခက် အရွက် အသီး​​ အပွင့်​​နဲ့​​တူတဲ့​​

လက်ဆန်း​​​ေဗဒင် ဆိုတာက လက်ရိုး​​​ေဗဒင်လို ​​ေကာင်း​​ကင်ြဂိုလ်သွား​​ နက္ခတ်ယှဉ် ၁၂ရာသီခွင် စတာ​​ေတွကို အဓိက မထား​​ပါဘူး​​။ လက်ရိုး​​​ေဗဒင်မှာက ဇာတာခွင် အ​​ေနအထား​​အရ ဒါက​​ေတာ့​​ ရာဇယုဂ် မင်း​​စိုး​​ရာဇာ ြဖစ်မယ့်​​သူ၊​ ဒါက​​ေတာ့​​ ဓနယုဂ် ချမ်း​​သာြကွယ်ဝမယ့်​​သူ၊​ ဒါက​​ေတာ့​​ ရ​​ေသ့​​ရဟန်း​​၊​ ဒါက​​ေတာ့​​ သူခိုး​​ဓါး​​ြပ၊​ ဒါက​​ေတာ့​​ မင်း​​က​​ေတာ်၊​ ဒီလူက​​ေတာ့​​ သက်တမ်း​​တိုမယ့်​​သူ၊​ ဒီလူက​​ေတာ့​​ သက်တမ်း​​ရှည်မယ့်​​သူ စသြဖင့်​​ ခွဲြခား​​​ေဟာ​​ေြပာ နိုင်ပါတယ်။ လက်ဆန်း​​​ေဗဒင်မှာ အဲသည်လို တိုက်ရိုက်​​ေဟာ​​ေြပာဖို့​​ မလွယ်လှပါဘူး​​။ ဒါ​​ေြကာင့်​​ လက်ရိုး​​​ေဗဒင်ဆရာတချို့​​က လက်ဆန်း​​​ေဗဒင် ပညာအ​​ေပါ် အထင်မြကီး​​ ြကပါဘူး​​၊​ ဒါ့​​အြပင် ရ ခုစား​​၊​ ၈ ခုစား​​ ရ​​ေသ့​​စိတ်​​ေြဖ တွက်ကိန်း​​ ​​ေတွပါကွာ ဆိုြပီး​​ ြပစ်တင်ရှုတ်ချ တတ်ပါ​​ေသး​​တယ်။

ဒါ​​ေပမယ့်​​ ဒီက​​ေန့​​​ေဗဒင်​​ေဟာသူ ​​ေဗဒင်​​ေမး​​သူ ​​ေလာကမှာ အသံုး​​အများ​​ဆံုး​​က​​ေတာ့​​ လက်ဆန်း​​​ေဗဒင်ပါပဲ။ ဘာ​​ေြကာင့်​​လဲ … ပထမအချက်က လူတိုင်း​​မှာ အဆင်သင့်​​ ဖွဲ့​​ြပီး​​သား​​ ​​ေမွး​​ဇာတာ မရှိပါဘူး​​၊​ ဒါ​​ေြကာင့်​​ တထိုင်တည်း​​နဲ့​​ဇာတာဖွဲ့​​​ေဟာ​​ေြပာဖို့​​မြဖစ်နိုင်ပါဘူး​​။ ဒုတိယ အချက်က ​​ေဗဒင်​​ေမး​​သူရဲ့​​ဉာဏ်ပူ​​ေဇာ်ခက အနည်း​​အကျဉ်း​​မို့​​​ေဗဒင်​​ေဟာ​​ေြပာသူ အ​​ေနနဲ့​​ ဦး​​​ေနှာက်ပူ​​ေအာင် ဇာတာဖွဲ့​​တွက်ချက် ​​ေဟာ​​ေြပာလို့​​မကိုက်လှပါဘူး​​။ တတိယအချက်က လက်ရိုး​​​ေဗဒင်ဆရာ ြဖစ်ဖို့​​က လက်ဆန်း​​​ေဗဒင်ဆရာြဖစ်ဖို့​​ထက် ပိုခက်ပါတယ်။ ဒါ​​ေြကာင့်​​ နည်း​​နည်း​​တွက် သွက်သွက်​​ေဟာနိုင်တဲ့​​ လက်ဆန်း​​​ေဗဒင်ပညာကို ​​ေဗဒင်​​ေလာကမှာ အသံုး​​များ​​တာပါ။

ဒီလို​​ေြပာလိုက်လို့​​လက်ဆန်း​​​ေဗဒင်ပညာကို အထင်မ​​ေသး​​လိုက်ပါနဲ့​​၊​ ​​ေဗဒင်ပညာဆိုတာ ကိန်း​​ခန်း​​တွက်ရိုး​​ ြကီး​​ြခင်း​​​ေသး​​ြခင်း​​ထက် မှန်ဖို့​​က အဓိက မဟုတ်လား​​။ လက်ဆန်း​​ ​​ေဗဒင်ကိုသာ ပိုင်ပိုင်နိုင်နိုင် ကျွမ်း​​ကျင်မယ်ဆိုရင် လူတ​​ေယာက် ​​ေမွး​​ချိန်က​​ေန ​​ေသဆံုး​​ချိန်အထိ လက်ဆန်း​​နဲ့​​လမ်း​​ြပ ​​ေပး​​နိုင်ပါတယ်။ ​​ေကာင်း​​ြပီ … လက်ဆန်း​​​ေဗဒင်ဆိုတာ ဘာလဲ။ လက်ဆန်း​​ ​​ေဗဒင် ပညာမှာ မဟာဘုတ်၊​ အဂင်္​ဝိဇ္ဖာ၊​ ဆန်း​​၊​ အယူ​​ေတာ် မဂင်္​လာ၊​ နမိတ်​​ေကာက် ဓါတ်ရိုက်ဓါတ်ဆင် ၊​ ယြတာ စတဲ့​​ ပညာရပ်​​ေတွ ပါဝင်ပါတယ်။
ဒီပညာရပ်​​ေတွဟာ တစ်ခုချင်း​​စီ သီး​​ြခား​​တည်ရှိ​​ေနတာမျိုး​​ မဟုတ်ပဲ တစ်ခုနဲ့​​တစ်ခု ​​ေပါင်း​​ကူး​​ဆက်သွယ်​​ေနပါတယ်။ တစ်ခုတည်း​​ကို ကိုင်တွယ် အသံုး​​ြပုလို့​​ရသလို ချိန်ခွင်ညှာ ညှိဖို့​​အတွက် တွဲဖက် အသံုး​​ချလို့​​လည်း​​ ရပါတယ်။ အများ​​အား​​ြဖင့်​​​ေတာ့​​ လက်ဆန်း​​​ေဗဒင် ဆရာ​​ေတွဟာ ဒီပညာရပ်​​ေတွကို တွဲဖက် အသံုး​​ြပုြကပါတယ်၊​ အဲလို တွဲဖက် အသံုး​​ြပုခဲ့​​ရင် ပိုမို တိကျတဲ့​​ ရလဒ်မျိုး​​ ရလို့​​ပါပဲ။

လက်ဆန်း​​​ေဗဒင်ပညာရဲ ​​ေရ​​ေသာက်ြမစ်က​​ေတာ့​​ ​​ေန့​​ရ ​​ေန့​​ြဂိုလ် ၈ ခွင် ၊​ ဝဏ္ဏ ၄၁လံုး​​ တို့​​ပဲ ြဖစ်ပါတယ်၊​ ဒီ​​ေရ​​ေသာက်ြမစ်ကို အ​​ေြခခံြပီး​​မှာသာ ပင်စည် အကိုင်း​​အခက် အရွက် အသီး​​ အပွင့်​​နဲ့​​တူတဲ့​​ မဟာဘုတ်၊​ အဂင်္​ဝိဇ္ဖာ၊​ ဆန်း​​၊​ အယူ​​ေတာ် မဂင်္​လာ၊​ နမိတ်​​ေကာက် ဓါတ်ရိုက်ဓါတ်ဆင် ၊​ ယြတာ စတဲ့​​ ပညာရပ်​​ေတွကို သူ​​ေနရာနဲ့​​သူ မှန်မှန်ကန်ကန် အသံုး​​ချတာကို လက်ဆန်း​​​ေဗဒင်လို့​​​ေခါ်ပါတယ်။ နား​​လည်​​ေအာင် အ​​ေသး​​စိတ် ရှင်း​​ြပ​​ေပး​​ပါမယ်။

​​ေန့​​ရ ​​ေန့​​ဆိုတာက တနဂင်္​​​ေနွ ၊​ တနဂင်္​လာ ၊​ အဂင်္​ါ ၊​ ဗုဒ္ဓဟူး​​ ၊​ ြကာသာပ​​ေတး​​ ၊​ ​​ေသာြကာ ၊​ စ​​ေန ြဂိုလ်​​ေတွကို ကိုယ်စား​​ြပု စီစဉ်ထား​​တာပဲ ြဖစ်ပါတယ်။ ြမန်မာ​​ေတွ ​​ေရှး​​ယခင်ကတည်း​​က အသံုး​​ြပုခဲ့​​တဲ့​​ ​​ေန့​​ရ​​ေန့​​အစဉ်အလိုက် ​​ေရတွက်စီစဉ်ပံုဟာ ဒီက​​ေန့​​ကမ္ဘာသံုး​​ ြပက္ခဒိန်မှာ ​​ေရာတွက်စီစဉ်ပံုနဲ့​​ထပ်တူညီ​​ေနတာ ​​ေတွ့​​ရပါမယ်။ ဆန်း​​၊​ မွန်း​​၊​ မား​​စ် ၊​ မာကျူရီ၊​ ဂျူပီတာ၊​ ဗီး​​နပ်စ်၊​ ​​ေစတန် Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday လို့​​ ​​ေခါ်ဆိုြပီး​​ ဖွင့်​​ဆိုချက်ကလည်း​​ တူညီမှု ရှိပါတယ်။

ြဂိုလ် ၈ ခွင်က​​ေတာ့​​ ​​ေန့​​ရ ​​ေန့​​ရဲ့​​အရပ်မျက်နှာ ြဂိုလ်ပရိယာယ် စိုး​​မိုး​​ပိုင်ဆိုင်မှု၊​ ဓါတ်သဘာဝ ဖွဲ့​​စည်း​​မှု၊​ မိတ် ​​ေတာ်စပ်မှု၊​ ရန်ြပုမှု စတဲ့​​ ဆက်သွယ်ချက်​​ေတွနဲ့​​တည်​​ေဆာက်ထား​​တာပါ။ ြမန်မာနိုင်ငံတဝှမ်း​​က ဘုရား​​ပုထိုး​​ ​​ေစတီ​​ေတာ်​​ေတွကို ြပန်သတိရြကည့်​​ပါ။ ​​ေရွှတိဂံု ​​ေစတီ​​ေတာ် ဆိုပါစို့​​၊​ ​​ေစတီ​​ေတာ်ြကီး​​ ပတ်လည်မှာ အရပ်မျက်နှာအလိုက် တနဂင်္​​​ေနွအစ ရာဟုြဂိုလ် အဆံုး​​ ြဂိုလ် ၈ တိုင်ကို အ​​ေရှ့​​​ေြမာက် အစ ​​ေြမာက်အရပ်အဆံုး​​မှာ ​​ေတွ့​​ြမင်ရပါတယ်၊​ မ​​ေကာင်း​​​ေသာ ြဂိုလ်စီး​​ြဂိုလ်နင်း​​များ​​မှ ကင်း​​လွတ်​​ေစဖို့​​​ေကာင်း​​မှုကုသိုလ်ြပုရန် ရည်ရွယ် တည်​​ေဆာက်ထား​​တာပါ။

ဝဏ္ဏ ၄၁ လံုး​​က​​ေတာ့​​ က အစ အ အဆံုး​​ရှိတဲ့​​ ဗျဉ်း​​ ၃၃လံုး​​နဲ့​​သရ ဂလံုး​​ ြဖစ်ပါတယ်။ ​​ေရှး​​တုန်း​​က ဘုန်း​​​ေတာ်ြကီး​​​ေကျာင်း​​​ေတွမှာ ​​ေကျာင်း​​သား​​​ေတွ စာ​​ေပကို စတင်သင်ယူတဲ့​​အခါ သင်ပုန်း​​ြကီး​​​ေပါ်မှာ န​​ေမာဗုဒ္ဓါယ သိဒ္ဓံ အ အာ ဣ ဤ ဥ ဦ ဧ ဩ ဆိုြပီး​​ သရ ဂလံုး​​ကို ​​ေရး​​ထား​​​ေပး​​ပါတယ်၊​ စာမသင်ခင်မှာ သရ ဂလံုး​​ကို နှုတ်တိုက်ရ​​ေအာင် အရင် သင်​​ေပး​​ထား​​ပါတယ်၊​ စာသင်တဲ့​​အခါ ဗျဉ်း​​ ၃၃ လံုး​​နဲ့​​တွဲဖက်ရွတ်ဆိုလို့​​သင်ရလွယ်သလို တတ်တာလည်း​​ ပိုလွယ်သွား​​ပါတယ်။ သက်ရှိ သက်မဲ့​​ ​​ေလာကီ ပညတ်ချက် အား​​လံုး​​ဟာ ဝဏ္ဏ ၄၁လံုး​​နဲ့​​ကင်း​​လွတ်ြခင်း​​ မရှိတာကို စာဖတ်သူ​​ေတွ သ​​ေဘာ​​ေပါက် ပါလိမ့်​​မယ်။

ဝဏ္ဏ ၄၁လံုး​​ကို ြဂိုလ် ၈ လံုး​​က စိုး​​မိုး​​ပိုင်ဆိုင်တာ​​ေြကာင့်​​ ြဂိုလ် ၈ လံုး​​ရဲ့​​မိတ်ရန်ဓါတ် ဆက်သွယ်ချက်ဟာ ဗျဉ်း​​ အက္ခရာ​​ေတွ​​ေပါ်မှာ ဩဇာသက်​​ေရာက်ပါ​​ေတာ့​​တယ်။ စာဖတ်သူ​​ေတွ အ​​ေနနဲ့​​ဓမ္မာ ​​ေသာက အင်း​​ဝ ရာဇာ ဆိုတာ​​ေလာက်​​ေတာ့​​ ြကား​​ဖူး​​မှာပါ၊​ ဒါဟာ လက်ဆန်း​​​ေဗဒင်ရဲ့​​မိတ်ရန်ဓါတ် ဆက်သွယ်ချက်လကင်္​ာ တစ်ခု ြဖစ်ပါတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့်​​ ဓမ္မာ ဆိုတဲ့​​ ရန်ြဖစ်မှုမှာ စ​​ေနသား​​သမီး​​နဲ့​​ြကာသာပ​​ေတး​​ သား​​သမီး​​ မတဲ့​​ဘူး​​ ဆိုတဲ့​​ ခပ်တိမ်တိမ် အယူအဆ​​ေလာက်နဲ့​​လက်ဆန်း​​​ေဗဒင်ဟာ အဆံုး​​သတ်တယ်လို့​​မထင်ြကပါနဲ့​​၊​ အြခား​​အြခား​​​ေသာ ပညာရပ်များ​​လိုပဲ အချိန်ယူ ​​ေလ့​​လာမှသာ ပညာရှင်အဆင့်​​ကို ​​ေရာက်မှာပါ။

လက်ဆန်း​​​ေဗဒင်ရဲ့​​အ​​ေြခခံ ​​ေရ​​ေသာက်ြမစ်က​​ေတာ့​​ အထက်က ရှင်း​​ြပခဲ့​​သလိုပါပဲ ​​ေန့​​ရ ​​ေန့​​ ြဂိုလ် ဂလံုး​​ နဲ့​​ ဝဏ္ဏ ၄၁လံုး​​ ပါပဲ။ လူတစ်ဦး​​ချင်း​​စီရဲ့​​​ေမွး​​​ေန့​​အမည်နာမ အသက် အပိုင်း​​အြခား​​အရ မည်သည့်​​ြဂိုလ်နဲ့​​ဆက်စပ်​​ေနပါသလဲ ဓါတ်ဖွဲ့​​မှု၊​ မိတ်ြပုမှု ရန်ြဖစ်မှု ြဂိုလ် အနိမ့်​​အြမင့်​​ သဘာဝများ​​အရ အ​​ေကာင်း​​အဆိုး​​ အ​​ေြကာင်း​​အကျိုး​​​ေတွကို ​​ေဝဖန်ပိုင်း​​ြခား​​ တွက်ချက် ​​ေဟာ​​ေြပာရတာ ြဖစ်ပါတယ်။ဒါ့​​​ေြကာင့်​​ ပညတ်ချက်​​ေတွနဲ့​​ဖွဲ့​​စည်း​​ထား​​တဲ့​​ ​​ေလာကီလူ့​​ဘံုမှာ လက်ဆန်း​​​ေဗဒင်ဟာ ပညတ်ချက်​​ေတွကို အမိအရ ဆုပ်ကိုင် ​​ေဟာ​​ေြပာတဲ့​​ ပညာရပ်လို့​​​ေြပာရင် မမှား​​ပါဘူး​​ ခင်ဗျာ။

0 comments:

Post a Comment