သက်မဲ့ရဲ့ဓာတ်အရှိန်ဟာ သက်မဲ့ ၊ သက်ရှိ ၂မျိုးလံုကို ဓတ်ခိုက်ေစနိုင်ပါတယ်။
စမ်းြကည့်ြကပါအံုး၊ ဒီတစ်ေခါက်ေတာ့ ဥသျှစ်ပင် ေပါ့ ။
ဗျည်း အက္ခရာေတွရဲ့ပညတ်ချက်ေတွက လူသားေတွအေပါ်မှာ ရိုက်ခတ်နိုင်စွမ်းရှိပါ့မလား လို့ထင်ြမင်ယူဆတဲ့ သူေတွ ရှိပါလိမ့်မယ်။
ဗျည်း ၃၃ လံုးထဲက ကြကီး ၊ ဃြကီး ၊ ဏြကီး ၊ ဠြကီး နဲ့ေရးဆွဲ တဲ့ြကီး ၄ ြကီး အင်းတွ၊ တစ်ခါ အဲဒီ က၊ ဃ၊ဏဠ ၄ လံုးကိုပဲ ပလိတ်ြပားေပါ်မှာေရးြပီး အိမ်မှာ ကပ်ထားတာေတွ ေတွ့ြမင်ဖူးပါလိမ့်မယ်။ သူ့အစွမ်းနဲ့သူပါပဲ။
ဗျည်းအက္ခရာေတွကို အစင်အြကယ်ေရွးချယ်ြပီး ေဟာေြပာတဲ့ နာမက္ခရ ကျမ်း ဆိုရင် လံုးြကီးတင် ဆိုတဲ့ တစ်လံုးေတွ့လိုက်တာနဲ့ ဒီလူဟာ အိမ်ရဲ့တာဝန်ေတွ ပိေနတဲ့သူ၊ ဝစ်စေပါက် ဘယ်နှလံုးပါလို့ ဒီလူကေတာ့ ေနရာတစ်ကာ ဟိုစပ်စပ် ဒီစပ်စပ် အစရှိသြဖင့် ခွဲခါးြပီး ေြပာဆိုနိုင်စွမ်းရှိတဲ့ ပညာရပ်တစ်ခုြဖစ်ပါတယ်။
ြဂိုဟ် ၈ ခွင်ေတွနဲ့ပညတ်ထားတဲ့ ပရိဝါရ၊ အာယု ၊ေတဇ အစရှိတဲ့ ပညာရပ်ေတွအတွက် သက်ေသြပစရာ ဆိုရင်ေတာ့ သက္ကရာဇ် ၉၇၂ ခုနှစ်၊ အင်းဝ အေနာက်ဘက်လွန်မင်း ဟာ ေတာင်ငူကို တိုက်ခိုက်ရာမှာ ဗားမဲ့ဆရာေတာ်ရဲ့ ဩဝါဒအတိုင်း ေတာင်ငူ နဲ့ကက်ကင်း ဓာတ်ကျတဲ့ ခံတက်ပင် ရှိတဲ့ ေတဇအရပ် မှာ တပ်စွဲြပီး ေတာင်ငူကို တိုက်တာ ေအာင်ြမင်ခဲ့တာဟာ လယ်ြပင်မှာ ဆင်သွားသလို ထင်ရှားတဲ့ သာဓက တစ်ခုအြဖစ် ရာဇဝင်မှာ စာတင်ခဲ့ပါတယ်။
လက်ေတွ့အေနနဲ့ေြပာရရင်ေတာ့ သြကင်္န်မတိုင်မှီ တုန်းက ေရးခဲ့တဲ့ ေဆာင်းပါးတစ်ခု ြဖစ်တဲ့ ၁၀ အေြကာင်းေဆာင်းပါး ဒုတိယပိုင်း မှာ ၁ဝလို့ သတ်မှတ်ေပးလိုက်တာနဲ့ ဗျည်းအက္ခရာေတွဟာ သူ့အလုပ်သူလုပ်ေနြကပါြပီး အေန္တာ အေြကာင်းကို ဖွင့်ဆိုထားတဲ့ ေဆာင်းပါးတစ်ပုဒ်ပါပဲ။ အခုလတ်တေလာ ြဖစ်ပျက်ေနတာနဲ့တိုက်ဆိုင်စစ်ေဆးနိုင်ပါတယ်။
ဓာတ်ေတွရဲ့တန်ခို.းအာနုေဘာ် ေတွဟာ ဘယ်ေလာက်အထိ တာသွားသလဲဆိုရင် ြမတ်စွာဘုရား ေဟာြကားေတာ်မူခဲ့တဲ့ အဘိဓမ္မာ ေဒသနာေတာ်မှာ ဓာတ် (၁၈) ပါး အေြကာင်းကို ေဟာေြပာထားပါတယ်။ အကျဉ်းချံုးလိုက်ရင်ေတာ့ သိသာဏက နဲ့အဝိဉာဏက ဆိုတဲ့ ၂မျိုးပဲ ရပါတယ်။ သက်ရှိဓာတ် နဲ့သက်မဲ့ ဓာတ် လို့ဆိုလိုပါတယ်။ အဲဒီ ဓာတ် ၂ မျိုးလံုးဟာ တန်ခိုးေတေဇာ အာနုေဘာ် ရှိပါတယ်။
အဲဒီ တန်ခိုးေတေဇာ အာနုေဘာ်ေတွေြကာင့် ဓာတ်ေတွ အြခင်းြခင်း ခိုက်တာေတွ ရှိပါတယ်။ ဓာတ်ခိုက်တယ်လို့ေြပာရမှာပါ။
ဘယ်လို ဓာတ်ိုက်သလဲ ဆိုေတာ့
သက်ရှိဓာတ် ရဲ့တန်ခိုးေတေဇာ အာနုေဘာ် အရှိန်အဝါ ဟာ သက်ရှိေတွကိုေရာ၊ သက်မဲ့ေတွကိုပါ ထိခိုက်ေစနိုင်ပါတယ်။
ြမန်မာ့နည်းြမန်မာ့ဟန် နဲ့ ဥပမာ ေပးရမယ်ဆိုရင်ေတာ့ ဘုရားေလာင်းဟာ တစ်စံုတစ်ေယာက်ေသာသူကို ရှိခိုးလိုက်မယ် ဆိုရင် အဲဒီ ရှိခိုးခံရတဲ့သူမှာ ဦးေခါင်း ရှစ်စိပ်ကွဲ တယ် ဆိုတာ ကျမ်းေတွမှာ ပါရှိပါတယ်။ ဒါေြကာင့် သိဒ္ဓတ္ထမ်ငးသား ကေလးဘဝတုန်းက ေဒဝီလ ရေသ့ြကီးကို မကန်ေတာ့ဘဲ အဲဒီ ရေသ့ြကီးရဲ့ဦးေခါင်းေပါ်တက်ရပ်ပါတယ်။ ဒါဟာ သက်ရှိဓာတ်ေတွဟာ သက်ရှိေတွကို ဘယ်လို ဓာတ်ခိ်ုက်မှုရှိသလဲ ဆိုတာပါ။
ဘုရားေလာင်း ဒုက္ခေရာက်ရင် သက်မဲ့ြဖစ်တဲ့ သိြကားမင်းရဲ့ြမေကျာက်ဖျာဟာ တင်းမာ တယ်ဆိုတာ ဟာ သက်ရှိဓာတ်ေတွဟာ သက်မဲ့ ဓာတ်ေတွကို ဘယ်လို ခိုက်သလဲ ဆိုတဲ့ အေြဖေတွပါပဲ။
သိပ္ပံနည်းအရ ေြပာြကည့်ရေအာင် ။
လူ့ခန္ဓာကိုယ်ထဲမှာ ဆဲလ်ေတွ ရှိတယ်။ ဦးေဏှာက်ရှိတယ်။ အဲဒီ ဆဲလ်ေတွကို ြဖတ်ေတာက်ြပစ်လိုက်တယ်ဆိုပါစို့။ တစ်နည်းေြပာရရင် လက်ကို ဓားရှတယ်ဆိုပါစို့။ ဆဲလ်ေတွ ေသသွားတဲ့ အတွက် ၊ အေရြပား ေပါက်ြပဲ သွားတဲ့ အတွက် ေသွးေထွက်လာမယ်။ နာတာ၊ ကျင်တာေတွကို ဦးေဏှာက်က ခံစားသိရှိလာရပါလိမ့်မယ်။ ဒါဟာ သက်ရှိက သက်ရှိေတွကို ခိုက်ေစတဲ့ ဓတ်သေဘာမျိုးပါ။
သက်ရှိက သက်မဲ့ကို ခိုက်ေစတဲ့သေဘာကေတာ့ လူတစ်ေယာက် Angry ြဖစ်တဲ့အချိန်မှာ သူကန်ေကျာက်လိုက်တဲ့ အရှိန်ေြကာင့် စားပွဲခံုြဖစ်ေစ၊ ေကျာက်ခဲြဖစ်ေစ၊ အချိုရည် Can ဗူးြဖစ်ေစ ကျိုးပဲ့ထွက်သွားတာ၊ လွင့်စဉ်ထွက်သွားတာ ေတွပါပဲ။
သက်မဲ့ရဲ့ဓာတ်အရှိန်ဟာ သက်မဲ့ ၊ သက်ရှိ ၂မျိုးလံုကို ဓတ်ခိုက်ေစနိုင်ပါတယ်။
စမ်းြကည့်ြကပါအံုး၊ ဒီတစ်ေခါက်ေတာ့ ဥသျှစ်ပင် ေပါ့ ။ ဟဲဟဲ ။ အဲဒီ ဥသျှစ်ပင်က ဥသျှစ်သီး အစိမ်း တစ်လံုးကို ယူြပီး မီးသာ အံုးထားလိုက်ပါ။ ေနာက်ေနာင် အဲဒီ အပင်က သီးသမျှ ဥသျှစ်သီးေတွဟာ အခွံေတွကွဲအက်ကုန်တာချည်းပဲ ြဖစ်ပါလိမ့်မယ်။
တစ်ခါ အဲဒီလို ကွဲေနတဲ့ အသီးကိုပဲ ရွှံ့ပုပ်ေရထဲမှာ စိမ်ထားြကည့်လိုက်ပါ။ ေနာက်ေနာင် အဲဒီ အပင်က သီးသမျှ ဥသျှစ်သီးေတွဟာ အခွံ မကွဲမအက်ြကေတာ့ြပန်ပါဘူး။ ဒါဟာ သာဓက တစ်ခုပါပဲ။ သက်မဲ့က သက်မဲ့ ကို ခိုက်ေစတဲ့ ဓာတ်သေဘာ။
တစ်ခါ သက်မဲ့က သက်ရှိကို ခိုက်ေစတဲ့သေဘာကေတာ့ ေငွထုပ်နဲ့စမ်းသပ်ြကည့်ရင် ရပါတယ်။ ကျမ်းမှာ ေဖာ်ြပထားတာကေတာ့ `ေသာမနဿီ´ လို့အမည်မှည့်ထားတဲ့ စိတ်ရင်းသေဘာထား အင်မတန်ေကာင်းတဲ့ ယက်ကန်းသည် သူဆင်းရဲ မေလးရဲ့ယက်ကန်းစင် ေြခရင်းမှာ အဲဒီ ေငွထုပ်ကို ြမှုပ်လိုက်ပါတယ်။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီ သူဆင်းရဲမေလးဟာ မျက်နှာပိုြပီးရွှင်လန်းလာြပီး မာန်မာန ေထာင်လွှားတာကို ြကံုေတွ့ရပါတယ်။ ြမှုပ်ထားတဲ့ ေငွထုပ်ကို ြပန်ယူထားလိုက်ေတာ့မှ မူလအတိုင်း စိတ်ရင်းသေဘာေကာင်းတဲ့ သူဆင်းရဲမေလး ဘဝကို ြပန်ေရာက်သွားပါသတဲ့။
သိပ္ပံနည်းအရ ေြပာရမယ်ဆိုရင်
သက်မဲ့က သက်မဲ့ ကို ခိုက်ေစတဲ့ ဓာတ်သေဘာကို ေြပာရရင်ေတာ့ သံကို သံဖျက် ၊ သံေချးတက် လို့ပဲ ေြပာရပါမယ်။
Iron နဲ့Ironoxide ထိတွ့တဲ့ အခါမှာ သံဟာ ပျက်သုဉ်းရြခင်းကို ေရာက်ရှိရပါတယ်။
သက်မဲ့က သက်ရှိကို ခိုက်ေစတဲ့ သေဘာကေတာ့ Electricity လို့ ေခါ်တဲ့ Cuirrent ကို ပဲ ေြပာရပါမယ်။ Voltage အား ၂၃၀ ေလာက်ရှိတဲ့ ဓာတ်ြကိုးကို ကိုင်မိရင်ေတာ့ ဓာတ်လိုက်ခံရြပီး အခန့်မသင့်ရင် အသက်ဆံုးရွှံာုးမှာပါပဲ။
အဲဒီေတာ့ ဓာတ်ဓာတ်ချင်း ဘယ်လို ကူးစက်သွားသလဲ ဆိုတာ ထပ်စဉ်းစားစရာ ေပါ်လာြပန်ပါတယ်။
ဓာတ်ဓာတ်ချင်း ထိခိုက်ရတဲ့ အေြကာင်း၊ ဘယ်နည်းဘယ်ပံု ကူးစက်ြကပါလိမ့်လို့ စသ်းစားတဲ့အခါမှာေတာ့ ဉာဏ်ပညာ နံု့နဲ သူေတွ အေနနဲ့ေစ့ေစ့ေတွးေပမဲ့ ေရးေရးေလးပဲေပါ်ယံုေလာက်ပဲ ရှိမှာပါ။
ကမ္ဘာေြမေပါ်မှာ ရှိတဲ့ သက်ရှိ၊ သက်မဲ့ ေတွရဲ့ဓာ်ခိုက်ြခင်း ၊ ရွှင်လန်းလာြခင်း၊ ညှိုးနွးမ်သားြခင်း ဆိုတာေလာက်ကေတာ့ ြမင်နိုင်ပါတယ်။
ေန ၊ လ တို့နဲ့အတူ နက္ခတ်တာရာ ၊ အဝိဉာဏက ဓာတ်အရှိန်ဆိုတာေတွဟာ သိပ်ြပီး နူးညံ့သိမ်ေမွ့လွန်းတာေြကာင့် ဉာဏ်နံု့နည်းတဲ့သူေတွ မြမင်နိုင်ပါဘူး။
အဲဒါေတွကို ဘယ်သူေြတွမင်နိုင်သလဲဆိုေတာ့ အဌကစက္ခု၊ ဒိဗ္ဗစက္ခု ဉာဏ်အြမင်ရှိတဲ့ ေရှးရေသ့ြမတ် သူေတာ်စင်ေတွသာ တပ်အပ်ေသချာ ြမင်နိုင်စွမ်းရှိေတာ်မူြကပါတယ်။
ဒါဆိုရင် ဆရာတစ်ဦးြပုတဲ့ အစီအရင်ဟာ အဲဒီ အစီအရင် အြပုခံရသူထံကို ဘယ်လို ေရာက်သွားပါသလဲ လို့ေမးစရာထွက်လာပါတယ်။
အဲဒါအတွက်ကေတာ့ ေမတ္တာပို့သလိုမျိုးပါပဲ။ ေမတ္တာရဲ့တန်ခိုးအရှိန်ကို ြဖန့်ြပီး ပို့တဲ့သူက အပို့ခံရသူထံ ေရာက်ေအာင် ေစလွှတ်သလိုမျိုး။ အင်းအိုင်၊ ခါးလှည့်၊ လက်ဖွဲ့၊ မန္တန် မန္တရား နဲ့စီရင်တယ်ဆိုရင်လည်း အဲဒီ ဓာတ်ေတွရဲ့ တန်ခိုးအရှိန်အဝါေတွကို စိတ်နဲ့ ေစလွှတ်လိုက်တာပါပဲ။
ဘယ်လိုေြကာင့် ေရာက်သွားြပီး ဘယ်လိုမျိုး ထိခိုက်တာလဲ။ (ထိခိုက်တယ်၊ ဓာတ်ခိုက်တယ် ဆိုတာကို အခုေရးတဲ့ေဆာင်းပါးမှာ ထိေတွ့တဲ့သေဘာ လို့မှတ်ယူြကပါ)။
တစ်ဦးြပုတဲ့ အစီအရင်ဟာ တစ်ဦးထံေရာက်တဲ့အေြကာင်း အရင်းမှာ ေြကးနန်းြကိုးမပါ။ GPRS မပါ။ Telephone မပါဘာဘူး။ ေြမဆက်ြခင်း၊ ေရဆက်ြခင်း၊ ေလဆက်ြခင်း ေတွ ေြကာင့် ေရာက်သွားတာပါြပ။
ဓာတ်ဖို ၊ ဓာတ်မ၊ အပူ အေအး၊ ေြမနဲ့ေလ၊ မီးနဲ့ေရ ေတွရဲ့ဓာတ်သေဘာ သဘာဝေတွကို ြကံစည်နိုင်ရင် သဝိညာဏက၊ အဝိညာဏက ေတွကို ဆတ်ဆတ်တုန်ေအာင် ထိခိုက်ေစပါလိမ့်မယ်။ အလိုရှိတာေတွလဲ ဧကန်ြဖစ်နိုင်တယ်လို့မှတ်ယူနိုင်ပါတယ်။
လွန်ခဲ့တဲ့ နှစ်ေပါင်း ၃ေထာင်ေလာက်က Assyrian လူမျိုးေတွ နဲ့Babylonian လူမျိုးေတွရဲ့ေခတ်ဦးမှာ နက္ခတ်ေဗဒ မပါဝင်ေသးဘူးလို့ယူဆရြပီး ေနာက်ပိုင်းကျေတာ့မှသာ အာကာသ သျှတ္တရပညာေတွ ေပါ်ထွက်လာတဲ့အခါမှာ နက္ခတ်ဆိုတာ ေခတ်စားလာပါတယ်။
ြမန်မာြပည်မှာ ဘယ်အချိန်ေလာက်ကစြပီး နက္ခတ် ေခတ်စားလာခဲ့သလဲဆိုရင်ေတာ့ ဗုဒ္ဓြမတ်စွာ ပွင့်ေတာ်မူြပီး ဘုရားေဟာ သုတ်ေတာ်လာ တစ်ခုြဖစ်တဲ့ ဟပုဗ္ဗဏှသုတ် လာ (သုနက္ခတံ သုမဂင်္လံ) ကျမ်းဂဂန်အလို အရ ေကာင်းြမတ်ေသာ နက္ခတ်သည် ေကာင်းြမတ်ေသာ မဂင်္လာတည်း လို့သက်ဝင်ယံုလာြကတဲ့ အချိ်ကစြပီး ေခတ်စားလာခဲ့ ဟန် ရှိပါတယ်။
တစ်ချို့က ေြပာြကမှာပါ။ `သုစရိုက်တရားေတွ ကျင့်တဲ့ ေန့၊ အခါေတွဟာ ေကာင်းေသာ နက္ခတ်၊ ေကာင်းေသာ မဂင်္လာချည်းပါပဲ လို့ ဆိုြကပါေသးတယ်။ ြမတ်တဲ့ သုစရိုက်တရား အကျင့်ေတွ ကျင့်သူေတွ အဖို့ကေတာ့ သုနက္ခတ္တံ ချင်တံ ၊ မတံချင်ေန ပါ။ အချိန်မေရွး သုမဂင်္လံ ချည်းြဖစ်ေနတယ်ဆိုတာ ြငင်းစရာ မလိုပါဘူး။
ဒါေပမဲ့ ေမွးဖွားလာတဲ့ သက်ရှိလူသား အဖို့ြဖစ်ေစ၊ အစီအရင်ြပုဖို့ြဖစ်ေစ၊ သုနက္ခတ္တံကို လိ်ုအပ်ပါတယ်။ ဒါမှသာ သုမဂင်္လံ ြဖစ်ေစတတတ်တဲ့ ကံရဲ့ ဓာတ်အရှိန်ကို အခွင့်သာေပးပါတယ်။
ဥပမာေြပာရရင်.....
(ဆက်ရန်)
ဆရာမိုးတားဦးထွန်းရှိန် ၏ ေဆာင်းပါးအား ြပန်လည်ေဖာ်ကျူးပါသည်
0 comments:
Post a Comment