အချို့ေတွက ေလာကီပညာကို ဘုရားမေဟာဘူး ဆိုြပီး လူတတ်လုပ်ြပီး ပယ်ချင်ြကပါတယ်။ အဲဒီလို ဖင်ပိတ်ြပီး အြငင်းသန်တဲ့ လူေတွအတွက် ေလာကီပညာေတွရဲ့တန်ခိုးသတ္တိ ြကီးမားပံုကို ' ေလာကဝိသယ အစိေန္တယျ ' ဆိုြပီးေတာ့ ဘုရားရှင်ေဟာြကားခဲ့တာ မသိေသးလို့ြဖစ်ပါလိမ့်မယ်။
ဥပမာ ေြပာရမယ်ဆိုရင်ေတာ့
ေကာင်းြမတ်တဲ့ သုနက္ခတံ ေရာင်ြခည်ေတွ ြဖာေနတဲ့ အချိန် ၊ မန္တာန်ရွတ်တဲ့အတွက် ရတနာ ေရွှမိုး ၊ ေငွမိုး ရွာသွန်းတဲ့အေြကာင်း စူဠေသဌိ ဇာတ်ာ်ေမှာ ပါရှိပါတယ်။ ဒါကို ေထာက်ြကည့်ရင် နက္ခတ်ေကာင်းမိေအာင် ေရွးတာဟာ အဒိပ္ပာယ်မရှိတဲ့ အပို အလုပ်ေတွ မဟုတ်ပါဘူး။
ဒုနက္ခတ္တံမှာ ေမွးဖွားတဲ့ သက်ရှိလူေတွအဖို့ြဖစ်ေစ၊ အစီအရင်ြပုမိလို့ြဖစ်ေစ ။ ဒုမဂင်္လံြဖစ်ေစတတ်တဲ့ ကံရဲ့ ဓာတ်အရှိန်ကို အခွင့်သာေစပါတယ်။
ဥပမာေပးရမယ်ဆိုရင်ေတာ့
ယုတ်ညံ့တဲ့ ဒုနက္ခတံ ေရာင်ြခည်ေတွ ြဖာေနခိုက်မှာ ေမွးဖွားေတာ်မူခဲ့လို့ဘုရားအေလာင်းေတာ်ဟာ ေစာရနက္ခတ် မိသွားတာေြကာင့် သူခိုးြကီး ြဖစ်ခဲ့ရတယ်လို့ကဏေဝရ ဇာတ်ေတာ်မှာ ပါရှိပါတယ်။
ဒါကို ေထာက်ထားြပီးေတာ့ ဏ္ဍဋ္ဌ ဆိုတဲ့ ေကာင်းကျိုးြဖစ်ေစမဲ့ အစီအရင် ြပုတဲ့အခါ သုမဂင်္လံ ြဖစ်ေအာင် သုနက္ခတ္တံ ကို မိေအာင် ေရွးတာဟာ အဓိပ္ပာယ်မရှိတဲ့ အလုပ် ၊ အပို အလုပ်လုပ်ေနတာ မဟုတ်ပါဘူး။
ေန၊ လ ၊ ြဂိုဟ်၊ နက္ခတ်တာရာ၊ ရာသီစက်ဝန်း နဲ့ တကွ ကမ္ဘာေြမြကီးရဲ့ဟိတ် တန်ခိုးေတွ ဟာ ကမ္ဘာေြမေပါ်မှာ မှီတင်းေနထိုင်ြကတဲ့ သတ္တဝါ အနန္တ တို့ရဲ့ သဏ္ဍာန်ရှိ ၊ ပဥ္စမဟာဘုတ် ကို ြပုြပင်နိုင်စွမ်းရှိပါတယ်။ ပထဝီ၊ အာေပါ၊ ဝါေယာ၊ အာကာသေလာက၊ အာကာသတို့ကို သတ်မှတ်ြကပါတယ် လို့နက္ခတ်ကျမ်းေတွမှာ ေရးသားထားပါတယ်။
နက္ခတ်ေဗဒင် ဆရာတစ်ဦးဟာ..
- ဂဏိတေဗဒင် အတတ်နဲ့ ဖွား မူလဇာတာ၊ ြပဿနာ (သို့) အစီအရင် ြပုမဲ့ မဂင်္လာအခါ ဇာတာ တွက်တတ်ရပါတယ်
- ဖလိတေဗဒင် အတတ်နဲ့အဲဒီ ဇာတာေတွ ရဲ့ သုဘာ သုဘ ေကာင်းကျိုး ဆိုးြပစ်ေတွကို အချိန်ကာလ ပိုင်းြခားြပီး ေဟာတတ်ရပါတယ်။
ေဝဒဥပေဒသ နဲ့အညီ တွက်ချက်မှု နဲ့ေဟာကိန်းေတွကို ေဟာေြပာြပီးြပီဆိုရင်ေတာ့ ေဟာေြပာမှု အပိုင်း ြပီးဆံုးပါြပီ။
အေကာင်းေဟာဖို့ြကံုတဲ့အခါမှာ ေကာင်းသည်ထက်ေကာင်းေအာင် ၊ မေကာင်းေဟာဖို့ြကံုတဲ့အခါမှာ မေကာင်းတာကို ေကာင်းလာေအာင် ပေယာဂ သမ္ပတ္တိ နဲ့အားထုတ်ေပးရပါတယ်။ ဒါဟာ အစီအရင်ပိုင်း ၊ ယြတာသျှန္တိ လို့ေခါ်တဲ့ ေလာကီပညာရပ်ေတွအတွက် နက္ခတ်တ္တေရာင်ြခည် အစီအရင်လို့ေခါ်ဆိုင်ပါတယ်။
အချို့ေတွက ေလာကီပညာကို ဘုရားမေဟာဘူး ဆိုြပီး လူတတ်လုပ်ြပီး ပယ်ချင်ြကပါတယ်။
အဲဒီလို ဖင်ပိတ်ြပီး အြငင်းသန်တဲ့ လူေတွအတွက် ေလာကီပညာေတွရဲ့တန်ခိုးသတ္တိ ြကီးမားပံုကို ' ေလာကဝိသယ အစိေန္တယျ ' ဆိုြပီးေတာ့ ဘုရားရှင်ေဟာြကားခဲ့တာ မသိေသးလို့ြဖစ်ပါလိမ့်မယ်။
ဒီအစီအရင်ေတွဟာ သံဟိတာ ေဝဒင်အတတ်ေတွမျာ အကျွမ်းဝင်ပါတယ်။ အဲဒီအဆင့်ကို ေတာ့ ေဗဒင်ဆရာတိုင်း မေရာက်ြကဘူး။ မေရာက်တာလဲ အြပစ်ေြပာလို့မရပါဘူး။
ဂဏိတ နဲ့ဖလိတ ေရာြပွမ်းြပီးေတာ့ ကမ္ဘာေလာကြကီး ၊ တိုင်းနိုင်ငံ အသီးသီးေတွရဲ့ နိုင်ငံေရးအေဟာ၊ ေနအေစက်အေြပာက်ေတွကို ြကည့်ြပီး ဆန်ေရစပါး ေပါမလား၊ ရှားမလား၊ ေလာဓာတ် အလင်းအမျိုးမျိုးကို နိမိတ်ဖတ်တဲ့ အေဟာေတွ၊
ေနြကတ်၊ လြကတ်၊ ဆင်ြကန်၊ ြမင်းြကန် ၊ ရတနာ စိစစ်ေရး အတတ်၊ အဂင်္ဝိဇ္ဖာ စတာေတွဟာ ဂဏိတ နဲ့ဖလိတတို့ထက် ေြမာက်များစွာ ကျယ်ဝန်း ၊ လိုက်လို့မကုန်နိုင်ပါဘူး။ အဲဒီေလာက် ထူးေထွ နက်နဲ ၊ ကျယ်ြပန့်ြပီးေတာ့အ့ဖွယ် အြဖာြဖာနဲ့ြပည့်စံုတဲ့
ဂမ္ဘီရ သိပ္ပ ြဖစ်လို့ပါပဲ။
အစီအရင်ေတွနဲ့ပတ်သက်ြပီး အေနာက်တိုင်းအယူအဆေတွမှာ ဘာေြပာသလဲဆိုရင် အစီအရင်ေြတွပုလုပ်တဲ့ ဟိတ်တန်ခိုးဆိုတာ နက္ခတ်ဆီက ရတာမဟုတ်ပါဘူးတဲ့ ။ ြဂိုဟ်နက္ခတ်ကို ေစာင့်ေရှာက်တဲ့ နတ်ကို ပူေဇာ်ပသမှ သူတို့ဆီက ရတယ်ဆိုြပီး တစ်ချို့အေနာက်တိုင်းသားေတွ က ယံုြကည်ြကပါတယ်။ ြပီးေတာ့ အဲဒီ ြဂိုဟ်ေတွရဲ့ဂဏန်းတန်ဖိုးကို သတ်မှတ်ြပီးေတာ့ ဘယ်လိုေပါင်းေပါင်း အေြဖတစ်ခုတည်း ထွက်တဲ့ သချင်ာညီ စတုဂံအင်းေတွ ကိုလည်း ယံုြကည်ြကပါတယ်။ ေသာြကာြဂိုဟ်ရဲ့ဂဏန်းတန်ဖိုးကို ၁၇၅ ထားြပီး (၇) ကွက် စတုဂံအင်း အေနနဲ့ဆင်ယူထားေလ့ရှိပါတယ်။
ြဂိုဟ်တိုင်း ၊ ြဂိုဟ်တိုင်းကို ဒီပံုစံမျိုးနဲ့ သချင်ာညီအင်းေတွ ဖန်တီးထားြကပါတယ်။ အဲဒီလိုမျိုး စိတ်ကေန တစ်ကယ်မရှိတာကို ရှိအြဖစ် ဖန်တီး ယူတာကို (Quasi Intellegent Thought Creation ) လို့ေခါ်ပါတယ်။
ြမန်မာမှုအေနနဲ့ကေတာ့ သူတို့လို သချင်ာညီ စတုဂံအင်းမျိုး မရှိဘူးလားဆိုေတာ့ အများြကီးရှိပါတယ်။ သူတို့ထက်ေတာင် ပို တယ်လို့ ေြပာရမှာပါ။ အေနာက်နိုင်ငံသားေတွ ဂဏန်းတန်ဖိုး ၁၅ ထားြပီး ေရးဆွဲတဲ့ သံုးကွက် စတုဂံ (စေနအင်း) ဆိုရင် ြမန်မာ့ေရှးေဟာင်း 'စမ္ပါနဝအင်း' နဲ့အတူတူပါပဲ။ ဂဏန်းတန်ဖိုး ၃၄ ထားတဲ့ ေလးကွက်စတုဂံ (ြကာသပေတး) အင်းဆိုရင် ေတာ့ ြမန်မာ့ေရှးေဟာင်း 'အဘယဇာတကအင်း' နဲ့အတူတူပါပဲ။
ဇာတိဆိုတဲ့ ဘဝရလာတဲ့အခါမှာ ဒီဇာတာရှင်ဟာ ေဘးမဲ့ပါေစဆိုတဲ့ ေစတနာနဲ့ထန်းဖူးဇာတာမှာ ပတ်ေရးရတဲ့
' အစြကိုးြကာ ၊ ဆယ့်ေြခာက်ခါတည့် ၊ ဟသင်္ာကိုးြဖစ် ၊ ေြခာက်ြဖစ်ကားခို ' အစချီတဲ့ ၁၃၆ ဘဝ၊ အန္တရာယ်တစ်စိ ၊ ေဘးမရှိတဲ့ မုနိြမတ်ေလာင်း ြဖစ်ေတာ်ေပါင်း ဘုရားရှိခိုးဟာ လည်း ထူးြခားလှတဲ့ အင်းတစ်ခုပါပဲ။
ဘယ်လိုေပါင်းေပါင်း ၃၄ရတဲ့ အေနာက်တိုင်းက အင်းေတွဟာ နည်းေပါင်း ၅၀ မေကျာ်ပါဘူး။ အဘယဇာတက အင်းဆိုတဲ့ ြမန်မာ့ရိုးရာ အင်းကေတာ့ ၅၂ နည်းရှိပါတယ်။ အဲဒါေြကာင့် ြမန်မာ့ အံ့ဖွယ် စတုဂံအင်းရယ် လို့ဆိုြပီး ေတာ့ ဂုဏ်ယူြပီး ေြပာေလ့ရှိပါတယ်။
အေနာက်တိုင်းသားေတွ ြဂိုဟ်ေစာင့်နတ်ကို ပူေဇာ်ပသ တန်ခိုးခံတဲ့ပု့ကေတာ့ ြမန်မာေတွ ဘုရားကိုးဆူ ကပ်ြပီး ဆုေတာင်းပံုနဲ့တစ်သေဘာတည်း ၊ တစ်ေထရာတည်းပါပဲ။
ဒါေပမဲ့ သူတို့စီရင်တဲ့ အင်းေတွဟာ ြမန်မာ့ အဘယဇာတကအင်း တို့၊ ခုနကေြပာခဲ့တဲ့ ဗုဒ္ဓကို ပူေဇာ်ြပီး ဆွဲတဲ့ အင်းေတွနဲ့ေတာ့ ဘယ်တူနိုင်ပါ့မလဲ။ မရှိတဲ့ ဟာကို အရှိလုပ်ြပီး ပူေဇာ်တာနဲ့ အရှိကို အရှိအတိုင်း ပူေဇာ်တာ ဘယ်တူပါ့မတုန်း။
ေအာင်ြမင်မှုေတွ အတွင် လူသာလျှင်ပဓာန ၊ အဓိကလို့ေြပာချင်တဲ့သူများ အတွက်
'ေလာကီပညာ၊ အင်းအိုင်မန္တန်၊ အတန်တန်ကို ၊ စီရင်ရာဝယ်၊ ကံဉာဏ်ဝီရိယ ၊ သံုးဌာန နှင့် သီလြမဲစွာ ၊ သစ္စာဂတိ ၊ အမှန်ရှိ၍ ......'
ဆိုရာမှာ လူသာပဓာန ဆိတာေတာ့ မှန်ပါတယ်။ ဒါေပမဲ့ 'လုပ်နည်းကျကျ' လို့ထပ်ြပီး ဆက်ထားတာကို သိတဲ့လူေတွ သိပ်မရှိြကပါဘူး။ လူေတာ်ေပမဲ့ လုပ်နည်းမကျရင် မစွမ်းဘူးလို့ဆိုပါတယ်။ ငပိဖုတ်တာေလး နဲ့ ထပ်ြပီး ဥပမာ ေပးပါရေစ။
အဲဒီ လုပ်နည်းကျကျ ဆိုတဲ့ ေနရာမှာ ဆရာမပါရင် ဆိုတာကေတာ့ နက္ခတ်၊ သုနက္ခတ်တံ သုမဂင်္လံ အခရာ အဓိကေသာ့ချက် ြဖစ်ပါတယ်လို့။ ဘယ်လို ဆရာမပါရင်လည်း ဆိုေတာ့
' ဆရာမြပ ငပိဖုတ်ေတာင် နည်းမကျ' ဆိုတဲ့ စကားတစ်ခွန်းကို ေြပာရင်း
သုနက္ခတ်တံ သုမဂင်္လံ နိုင်ြကပါေစ ေသာဝ်
---------
ဆရာမိုးတားဦးထွန်းရှိန် ၏ ေဆာင်းပါးအား ြပန်လည်ေဖာ်ကျူးပါသည်။ ဆရာ့ဆရာြကီးများ၏ ဉာဏ်ပညာအား တစ်စိတ်တစ်ပိုင်းမျှသာ ေဖာ်ကျူးထားြခင်း ြဖစ်ပါသည်။
ပိုမိုြပည့်စံုေသာ အင်းအေြကာင်းအရာများအား အင်တာနက်ေပါ်တွင် ြမန်မာဘာသာအြပင် အြခားဘာသာများြဖင့်လည်း ဖတ်ရှုနိုင်ပါသည်။ စာေတွ့ြဖင့်သာမက လက်ေတွ့တွင်လည်း ြဖစ်ေြမာက်ေအာင် ြကိုးပမ်းအားထုတ်ြကပါကုန်...။
link မှတစ်ဆင့် လာေရာက်အားေပး ဖတ်ရှုသူများကို အထူးေကျးဇူးတင်ပါသည် ။
0 comments:
Post a Comment