ေသာမဆိုရင် ေကာင်းတယ်၊ ပါပဆိုရင် ဆိုးတယ်၊ မိတ်ဆိုရင်ေကာင်းတယ်၊ ရန်ဆိုရင်ဆိုးတယ် လို့ေရဘုယျ ယူဆနိုင်ေပမယ့် အသံုးချအဆင့်မှာေတာ့ ပိုမို အေသးစိတ်တဲ့ အယူအဆေတွ ရှိေနပါေသးတယ်။ တကယ်တမ်း လက်ေတွ့မှာ ြဂိုလ်တစ်လံုးဟာ ေကာင်းကျိုးြပုမှာလား ဆိုးကျိုးေပးမှာလား ဆိုတာကိုပဲ ဆံုးြဖတ်ချက် ချရမှာပါ။
စာေြခာက်တန်းကို အတိုချုပ် ရှင်းလင်းြပီးတဲ့အခါ ြဂိုလ် ၈ လံုး ပရိယာယ်ကို ဆက်လက် ရှင်းြပ ေပးပါမယ်။ ေရှးတုန်းက ဘုန်းေတာ်ြကီးေကျာင်းေတွမှာ ေကျာင်းသားေတွ စာေပကို စတင်သင်ယူတဲ့အခါ သင်ပုန်းြကီးေပါ်မှာ နေမာဗုဒ္ဓါယ သိဒ္ဓံ အ အာ ဣ ဤ ဥ ဦ ဧ ဩ ဆိုြပီး သရ ဂလံုးကို ေရးထားေပးပါတယ်။ သရ ၈ လံုးကို ကျွမ်းကျင်တဲ့အခါ ဗျဉ်း ၃၃ လံုးကို ဆက်ြပီး သင်ေပးပါတယ်။
ဒီလို သင်ေပးတဲ့အခါ မှတ်သားရလည်း လွယ်ေအာင် ေလာကီပညာ အေြခခံ ကိုလည်း နားလည်ေအာင် အဂင်္ဝိဇ္ဇာကျမ်းလာ လကာအင်္တိုင်း နှုတ်တိုက်ချေပးပါတယ်။
က င ငါးမှာ စြန္ဒ ၊ သီလာေြမဓါတ်ဖို ၊ ရှမ်းအငန်ဟုဆို ။
စည ေဘာမ ပဥ္စမျှ ၊ ေလြပင်းဓါတ်ဖိုရ ၊ တလိုင်းအခါးပ ။
ဋ န ေသာရီ ၊ ဤဆယ်လီေကာက် ၊ မီးေတာက်ဓါတ်မ ၊ ကုလား အချဉ်ရ ။
ပဖဘဗမ ငါးခု ြဂိုလ်ဂုရု ၊ ပံသုေြမဓါတ်မ ၊ ြမန်မာအဆိမ့်ကျ ။
ယရနှစ်ခု ၊ ရာဟုေလမုန်တိုင်း ၊ အရိုင်းဓါတ်မ တရုပ်တရက်ပ၊ ယိုးဒယားအဖန်ရ ။
လဝနှစ်ဦး ဗုဒ္ဓဟူး ဓါတ်ဖို ၊ ေရသီတာဟုဆို ၊ မျိုးကိုကဒူး ၊ ေရာေနှာပူး ဆန်းထူးခါးချဉ်မျှ ။
သံုးဦး သဟဠ ေသာြကာေရငံပ ၊ ဓါတ်မ သက် ကသည်း ၊ ြကိုက်လည်း အချိုသာ ။
အအာသရ ရှစ်ဌာန သူရဇ္ဖေန့စွဲ ၊ မီးခဲဓါတ်ဖို ၊ ဂျွမ်းအစပ်ဟုဆို ။
ကခဂဃင မှာ စြန္ဒ ၊ ေသလာေြမဓါတ်ဖို ၊ ရှမ်းအငန်ဟုဆို ဆိုတဲ့အပိုဒ်မှာ စန္ဒြဆိုတဲ့ တနလာြဂင်္ိုလ်ဟာ ဗျဉ်းေတွထဲက ကခဂဃင ၊ ဓါတ်ေလးပါးထဲက ေြမဓါတ်ဖို၊ လူမျိုးအားြဖင့် ရှမ်းလူမျိုး၊ အရသာအားြဖင့် အငန်ဓါတ်ကို ပိုင်စိုးတယ်လို့အဓိပ္ပါယ်ရပါတယ်။ ကျန်တဲ့ လကာပင်္ိုဒ်ေတွကိုလည်း အလားတူ ယူဆမှတ်သားရပါမယ်။ ဒီလကင်္ာေတွ ရြပီးရင် ဘယ်ြဂိုလ်က ဘယ်ဗျဉ်းအက္ခရာေတွကို ပိုင်တယ် ဆိုတာ သိေလာက်ပါြပီ။
ေနာက်ထပ် ြဂိုလ် ၈ လံုးရဲ့အရပ်မျက်နှာ စိုးမိုးမှုနဲ့ကာလအပိုင်းအြခား ပိုင်ဆိုင်မှုေတွကိုလည်း တနဂင်္ေနွ ဂဠုန် ေရှ့ေြမာက်ြကံု ေနတံု ၆ နှစ်သာ အစချီတဲ့ လကာေလင်္းေတွနဲ့စပ်ဆိုထားြပန် ပါေသးတယ်။ လကာေတင်္ွ များသွားမှာစိုးလို့မေဖာ်ြပေတာ့ပါဘူး၊ ြဂိုလ်သက်ေတွပဲ ေဖာ်ြပ ေပးလိုက်ပါတယ်။ တနဂင်္ေြနွဂိုလ် တည်ရာ အေရှ့ေြမာက်အရပ်ကေန လက်ယာရစ် လည့်သွားမှာ ြဖစ်ပါတယ်၊ လကာအင်္ားြဖင့်ေတာ့ အိပ် ခန်း စက် ဝင် နက် မှင် ရိပ် သန်း လို့ေခါ်ပါတယ်။ ြဂိုလ်သက် စုစုေပါင်းကေတာ့ ၁၀၈ နှစ် နဝင်းကိုက်ေအာင် စီစဉ်ထားတာပါ။
တနဂင်္ေနွ ြဂိုလ်သက် ၆ နှစ် အေရှ့ေြမာက််
တနလာင် ြဂိုလ်သက် ၁၅ နှစ် အေရှ့အရပ်
အဂင်္ါ ြဂိုလ်သက် ၈ နှစ် အေရှ့ေတာင်
ဗုဒ္ဓဟူး ြဂိုလ်သက် ၁ရ နှစ် ေတာင်
စေနသား ြဂိုလ်သက် ၁၀ နှစ် အေနာက်ေတာင်
ြကာသာပေတး ြဂိုလ်သက် ၁၉ နှစ် အေနာက်
ရာဟု ြဂိုလ်သက် ၁၂ နှစ် အေနာက်ေြမာက်
ေသာြကာ ြဂိုလ်သက် ၂၁ နှစ် ေြမာက်
ရာဟုဆိုတာ ဗုဒ္ဓဟူးေန့ ေန့လည် ၁၂နာရီကေန ည ၁၂နာရီ အတွင်း ေမွးတဲ့သူကို ေခါ်တာပါ။
အလွယ်နည်းနဲ့မှတ်မယ်ဆိုရင်ေတာ့ တနဂင်္ေနွ ဦးစီးတဲ့ ( တနဂင်္ေနွ အဂင်္ါ စေန ရာဟု) ပါပြဂိုလ် ေလးလံုးက အနိဌာရံုဘက်ကို အားသန်လို့ေဒါင့်အရပ်ေတွမှာ ေနပါတယ် ၊ တနဂင်္ေနွ ြဂိုလ်သက် ၆ နှစ်ကို စိတ်မှာမှတ်ြပီး ၂ စီ တိုးသွားပါ။ တနလာင် ဦးစီးတဲ့ (တနလာင် ဗုဒ္ဓဟူး ြကာသာပေတး ေသာြကာ) ေသာမြဂိုလ် ေလးလံုးကေတာ့ ဣဌဘက်ကို အားသန်လို့အေြဖာင့်အရပ်ေတွမှာ ေနပါတယ် ၊ တနလာြဂင်္ိုလ်သက် ၁၅ နှစ်ကို စိတ်မှာမှတ်ြပီး ၂ စီ တိုးသွားပါ။
ဒီေနရာမှာ စာေြခာက်တန်းကို ဘယ်လို အသံုးချသလဲ ဆိုတာ (လက်သဲကွင်းထဲမှာ ေဖာ်ြပြပီး) ေကာက်ေြကာင်းဆွဲ ြပပါမယ်။ အေြခခံ ဆက်သွယ်ချက်ကေတာ့ တနဂင်္ေနွသားသမီးဟာ အသက် ၆ နှစ်အထိ တနဂင်္ေြနွဂိုလ် (ေမွးနံြဂိုလ်) ထဲမှာ ေနတယ်။ ရ နှစ်ကေန ၁၅ နှစ်အထိ တနလာြဂင်္ိုလ်( မိတ်မဟုတ် ရန်မဟုတ် ဥဒသိန်) ထဲမှာ ေနတယ်။ ၁၆ နှစ် ကေန ၂၃ နှစ်အထိ အဂင်္ါြဂိုလ်( အြပင်ရန်)ထဲမှာ ေနတယ်။ ၂၄နှစ် ကေန ၄ဝနှစ်အထိ ဗုဒ္ဓဟူးြဂိုလ် (အတွင်းရန်) ထဲမှာ ေနတယ်။ ၄၁နှစ် ကေန ၅ဝနှစ် အထိ စေနြဂိုလ် (ဓါတ်မိတ်)ထဲမှာ ေနတယ်။ ၅၁နှစ် ကေန ၆၉နှစ် အထိ ြကာသာပေတးြဂိုလ်(အြပင်မိတ်) ထဲမှာ ေနတယ်။ ရဝနှစ် ကေန ၈၁နှစ် အထိ ရာဟုြဂိုလ် (မိတ်မဟုတ် ရန်မဟုတ် ဥဒသိန်) ထဲမှာ ေနတယ်။ အဲဒီလို လက်ယာရစ် ပတ်သွားရင် ေနာက်ဆံုး ေသာြကာြဂိုလ် (အတွင်းမိတ်) ဆံုးရင် အသက် ၁၀၈ နှစ် ြပည့်ပါြပီ။ အဲဒီလို သက်ဆိုင်ရာ ြဂိုလ်ထဲမှာ ေရာက်ေနတာကို ြဂိုလ်အိပ်တယ်၊ ြဂိုလ်စားတယ်လို့သံုးပါတယ်။ ဘယ်ေန့သားမဆို ေမွးနံြဂိုလ်ကေန အခုလိုပဲ စတင် ေရတွက်ရမှာြဖစ်ပါတယ်။
ေသာမဆိုရင် ေကာင်းတယ်၊ ပါပဆိုရင် ဆိုးတယ်၊ မိတ်ဆိုရင်ေကာင်းတယ်၊ ရန်ဆိုရင်ဆိုးတယ် လို့ေရဘုယျ ယူဆနိုင်ေပမယ့် အသံုးချအဆင့်မှာေတာ့ ပိုမို အေသးစိတ်တဲ့ အယူအဆေတွ ရှိေနပါေသးတယ်။ တကယ်တမ်း လက်ေတွ့မှာ ြဂိုလ်တစ်လံုးဟာ ေကာင်းကျိုးြပုမှာလား ဆိုးကျိုးေပးမှာလား ဆိုတာကိုပဲ ဆံုးြဖတ်ချက် ချရမှာပါ။ အဲဒီလို ဆံုးြဖတ်နိုင်ဖို့အတွက် လူတစ်ေယာက် ေမွးချိန်နဲ့လက်ရှိအချိန်မှာ တည်ေနတဲ့ ြဂိုလ်ေတွရဲ့အနိမ့်အြမင့် စွမ်းအားေတွ ဘယ်လိုလဲဆိုတာ ေလ့လာစီစစ်ြပီး ဆံုးြဖတ်ေပးရမှာပါ။
0 comments:
Post a Comment