လက်ဆန်း​​​ေဗဒင် (၃) အဌလဂ်ခွင်

​​ေသာမဆိုရင် ​​ေကာင်း​​တယ်၊​ ပါပဆိုရင် ဆိုး​​တယ်၊​ မိတ်ဆိုရင်​​ေကာင်း​​တယ်၊​ ရန်ဆိုရင်ဆိုး​​တယ် လို့​​​ေရဘုယျ ယူဆနိုင်​​ေပမယ့်​​ အသံုး​​ချအဆင့်​​မှာ​​ေတာ့​​ ပိုမို အ​​ေသး​​စိတ်တဲ့​​ အယူအဆ​​ေတွ ရှိ​​ေနပါ​​ေသး​​တယ်။ တကယ်တမ်း​​ လက်​​ေတွ့​​မှာ ြဂိုလ်တစ်လံုး​​ဟာ ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​ြပုမှာလား​​ ဆိုး​​ကျိုး​​​ေပး​​မှာလား​​ ဆိုတာကိုပဲ ဆံုး​​ြဖတ်ချက် ချရမှာပါ။




စာ​​ေြခာက်တန်း​​ကို အတိုချုပ် ရှင်း​​လင်း​​ြပီး​​တဲ့​​အခါ ြဂိုလ် ၈ လံုး​​ ပရိယာယ်ကို ဆက်လက် ရှင်း​​ြပ ​​ေပး​​ပါမယ်။ ​​ေရှး​​တုန်း​​က ဘုန်း​​​ေတာ်ြကီး​​​ေကျာင်း​​​ေတွမှာ ​​ေကျာင်း​​သား​​​ေတွ စာ​​ေပကို စတင်သင်ယူတဲ့​​အခါ သင်ပုန်း​​ြကီး​​​ေပါ်မှာ န​​ေမာဗုဒ္ဓါယ သိဒ္ဓံ အ အာ ဣ ဤ ဥ ဦ ဧ ဩ ဆိုြပီး​​ သရ ဂလံုး​​ကို ​​ေရး​​ထား​​​ေပး​​ပါတယ်။ သရ ၈ လံုး​​ကို ကျွမ်း​​ကျင်တဲ့​​အခါ ဗျဉ်း​​ ၃၃ လံုး​​ကို ဆက်ြပီး​​ သင်​​ေပး​​ပါတယ်။

ဒီလို သင်​​ေပး​​တဲ့​​အခါ မှတ်သား​​ရလည်း​​ လွယ်​​ေအာင် ​​ေလာကီပညာ အ​​ေြခခံ ကိုလည်း​​ နား​​လည်​​ေအာင် အဂင်္​ဝိဇ္ဇာကျမ်း​​လာ လကာအင်္​တိုင်း​​ နှုတ်တိုက်ချ​​ေပး​​ပါတယ်။
က င ငါး​​မှာ စြန္ဒ ၊​ သီလာ​​ေြမဓါတ်ဖို ၊​ ရှမ်း​​အငန်ဟုဆို ။
စည ​​ေဘာမ ပဥ္စမျှ ၊​ ​​ေလြပင်း​​ဓါတ်ဖိုရ ၊​ တလိုင်း​​အခါး​​ပ ။
ဋ န ​​ေသာရီ ၊​ ဤဆယ်လီ​​ေကာက် ၊​ မီး​​​ေတာက်ဓါတ်မ ၊​ ကုလား​​ အချဉ်ရ ။
ပဖဘဗမ ငါး​​ခု ြဂိုလ်ဂုရု ၊​ ပံသု​​ေြမဓါတ်မ ၊​ ြမန်မာအဆိမ့်​​ကျ ။
ယရနှစ်ခု ၊​ ရာဟု​​ေလမုန်တိုင်း​​ ၊​ အရိုင်း​​ဓါတ်မ တရုပ်တရက်ပ၊​ ယိုး​​ဒယား​​အဖန်ရ ။
လဝနှစ်ဦး​​ ဗုဒ္ဓဟူး​​ ဓါတ်ဖို ၊​ ​​ေရသီတာဟုဆို ၊​ မျိုး​​ကိုကဒူး​​ ၊​ ​​ေရာ​​ေနှာပူး​​ ဆန်း​​ထူး​​ခါး​​ချဉ်မျှ ။
သံုး​​ဦး​​ သဟဠ ​​ေသာြကာ​​ေရငံပ ၊​ ဓါတ်မ သက် ကသည်း​​ ၊​ ြကိုက်လည်း​​ အချိုသာ ။
အအာသရ ရှစ်ဌာန သူရဇ္ဖ​​ေန့​​စွဲ ၊​ မီး​​ခဲဓါတ်ဖို ၊​ ဂျွမ်း​​အစပ်ဟုဆို ။

ကခဂဃင မှာ စြန္ဒ ၊​ ​​ေသလာ​​ေြမဓါတ်ဖို ၊​ ရှမ်း​​အငန်ဟုဆို ဆိုတဲ့​​အပိုဒ်မှာ စန္ဒြဆိုတဲ့​​ တနလာြဂင်္​ိုလ်ဟာ ဗျဉ်း​​​ေတွထဲက ကခဂဃင ၊​ ဓါတ်​​ေလး​​ပါး​​ထဲက ​​ေြမဓါတ်ဖို၊​ လူမျိုး​​အား​​ြဖင့်​​ ရှမ်း​​လူမျိုး​​၊​ အရသာအား​​ြဖင့်​​ အငန်ဓါတ်ကို ပိုင်စိုး​​တယ်လို့​​အဓိပ္ပါယ်ရပါတယ်။ ကျန်တဲ့​​ လကာပင်္​ိုဒ်​​ေတွကိုလည်း​​ အလား​​တူ ယူဆမှတ်သား​​ရပါမယ်။ ဒီလကင်္​ာ​​ေတွ ရြပီး​​ရင် ဘယ်ြဂိုလ်က ဘယ်ဗျဉ်း​​အက္ခရာ​​ေတွကို ပိုင်တယ် ဆိုတာ သိ​​ေလာက်ပါြပီ။

​​ေနာက်ထပ် ြဂိုလ် ၈ လံုး​​ရဲ့​​အရပ်မျက်နှာ စိုး​​မိုး​​မှုနဲ့​​ကာလအပိုင်း​​အြခား​​ ပိုင်ဆိုင်မှု​​ေတွကိုလည်း​​ တနဂင်္​​​ေနွ ဂဠုန် ​​ေရှ့​​​ေြမာက်ြကံု ​​ေနတံု ၆ နှစ်သာ အစချီတဲ့​​ လကာ​​ေလင်္​း​​​ေတွနဲ့​​စပ်ဆိုထား​​ြပန် ပါ​​ေသး​​တယ်။ လကာ​​ေတင်္​ွ များ​​သွား​​မှာစိုး​​လို့​​မ​​ေဖာ်ြပ​​ေတာ့​​ပါဘူး​​၊​ ြဂိုလ်သက်​​ေတွပဲ ​​ေဖာ်ြပ ​​ေပး​​လိုက်ပါတယ်။ တနဂင်္​​​ေြနွဂိုလ် တည်ရာ အ​​ေရှ့​​​ေြမာက်အရပ်က​​ေန လက်ယာရစ် လည့်​​သွား​​မှာ ြဖစ်ပါတယ်၊​ လကာအင်္​ား​​ြဖင့်​​​ေတာ့​​ အိပ် ခန်း​​ စက် ဝင် နက် မှင် ရိပ် သန်း​​ လို့​​​ေခါ်ပါတယ်။ ြဂိုလ်သက် စုစု​​ေပါင်း​​က​​ေတာ့​​ ၁၀၈ နှစ် နဝင်း​​ကိုက်​​ေအာင် စီစဉ်ထား​​တာပါ။

တနဂင်္​​​ေနွ ြဂိုလ်သက် ၆ နှစ် အ​​ေရှ့​​​ေြမာက််
တနလာင် ြဂိုလ်သက် ၁၅ နှစ် အ​​ေရှ့​​အရပ်
အဂင်္​ါ ြဂိုလ်သက် ၈ နှစ် အ​​ေရှ့​​​ေတာင်
ဗုဒ္ဓဟူး​​ ြဂိုလ်သက် ၁ရ နှစ် ​​ေတာင်
စ​​ေနသား​​ ြဂိုလ်သက် ၁၀ နှစ် အ​​ေနာက်​​ေတာင်
ြကာသာပ​​ေတး​​ ြဂိုလ်သက် ၁၉ နှစ် အ​​ေနာက်
ရာဟု ြဂိုလ်သက် ၁၂ နှစ် အ​​ေနာက်​​ေြမာက်
​​ေသာြကာ ြဂိုလ်သက် ၂၁ နှစ် ​​ေြမာက်
ရာဟုဆိုတာ ဗုဒ္ဓဟူး​​​ေန့​​ ​​ေန့​​လည် ၁၂နာရီက​​ေန ည ၁၂နာရီ အတွင်း​​ ​​ေမွး​​တဲ့​​သူကို ​​ေခါ်တာပါ။

အလွယ်နည်း​​နဲ့​​မှတ်မယ်ဆိုရင်​​ေတာ့​​ တနဂင်္​​​ေနွ ဦး​​စီး​​တဲ့​​ ( တနဂင်္​​​ေနွ အဂင်္​ါ စ​​ေန ရာဟု) ပါပြဂိုလ် ​​ေလး​​လံုး​​က အနိဌာရံုဘက်ကို အား​​သန်လို့​​​ေဒါင့်​​အရပ်​​ေတွမှာ ​​ေနပါတယ် ၊​ တနဂင်္​​​ေနွ ြဂိုလ်သက် ၆ နှစ်ကို စိတ်မှာမှတ်ြပီး​​ ၂ စီ တိုး​​သွား​​ပါ။ တနလာင် ဦး​​စီး​​တဲ့​​ (တနလာင် ဗုဒ္ဓဟူး​​ ြကာသာပ​​ေတး​​ ​​ေသာြကာ) ​​ေသာမြဂိုလ် ​​ေလး​​လံုး​​က​​ေတာ့​​ ဣဌဘက်ကို အား​​သန်လို့​​အ​​ေြဖာင့်​​အရပ်​​ေတွမှာ ​​ေနပါတယ် ၊​ တနလာြဂင်္​ိုလ်သက် ၁၅ နှစ်ကို စိတ်မှာမှတ်ြပီး​​ ၂ စီ တိုး​​သွား​​ပါ။

ဒီ​​ေနရာမှာ စာ​​ေြခာက်တန်း​​ကို ဘယ်လို အသံုး​​ချသလဲ ဆိုတာ (လက်သဲကွင်း​​ထဲမှာ ​​ေဖာ်ြပြပီး​​) ​​ေကာက်​​ေြကာင်း​​ဆွဲ ြပပါမယ်။ အ​​ေြခခံ ဆက်သွယ်ချက်က​​ေတာ့​​ တနဂင်္​​​ေနွသား​​သမီး​​ဟာ အသက် ၆ နှစ်အထိ တနဂင်္​​​ေြနွဂိုလ် (​​ေမွး​​နံြဂိုလ်) ထဲမှာ ​​ေနတယ်။ ရ နှစ်က​​ေန ၁၅ နှစ်အထိ တနလာြဂင်္​ိုလ်( မိတ်မဟုတ် ရန်မဟုတ် ဥဒသိန်) ထဲမှာ ​​ေနတယ်။ ၁၆ နှစ် က​​ေန ၂၃ နှစ်အထိ အဂင်္​ါြဂိုလ်( အြပင်ရန်)ထဲမှာ ​​ေနတယ်။ ၂၄နှစ် က​​ေန ၄ဝနှစ်အထိ ဗုဒ္ဓဟူး​​ြဂိုလ် (အတွင်း​​ရန်) ထဲမှာ ​​ေနတယ်။ ၄၁နှစ် က​​ေန ၅ဝနှစ် အထိ စ​​ေနြဂိုလ် (ဓါတ်မိတ်)ထဲမှာ ​​ေနတယ်။ ၅၁နှစ် က​​ေန ၆၉နှစ် အထိ ြကာသာပ​​ေတး​​ြဂိုလ်(အြပင်မိတ်) ထဲမှာ ​​ေနတယ်။ ရဝနှစ် က​​ေန ၈၁နှစ် အထိ ရာဟုြဂိုလ် (မိတ်မဟုတ် ရန်မဟုတ် ဥဒသိန်) ထဲမှာ ​​ေနတယ်။ အဲဒီလို လက်ယာရစ် ပတ်သွား​​ရင် ​​ေနာက်ဆံုး​​ ​​ေသာြကာြဂိုလ် (အတွင်း​​မိတ်) ဆံုး​​ရင် အသက် ၁၀၈ နှစ် ြပည့်​​ပါြပီ။ အဲဒီလို သက်ဆိုင်ရာ ြဂိုလ်ထဲမှာ ​​ေရာက်​​ေနတာကို ြဂိုလ်အိပ်တယ်၊​ ြဂိုလ်စား​​တယ်လို့​​သံုး​​ပါတယ်။ ဘယ်​​ေန့​​သား​​မဆို ​​ေမွး​​နံြဂိုလ်က​​ေန အခုလိုပဲ စတင် ​​ေရတွက်ရမှာြဖစ်ပါတယ်။

​​ေသာမဆိုရင် ​​ေကာင်း​​တယ်၊​ ပါပဆိုရင် ဆိုး​​တယ်၊​ မိတ်ဆိုရင်​​ေကာင်း​​တယ်၊​ ရန်ဆိုရင်ဆိုး​​တယ် လို့​​​ေရဘုယျ ယူဆနိုင်​​ေပမယ့်​​ အသံုး​​ချအဆင့်​​မှာ​​ေတာ့​​ ပိုမို အ​​ေသး​​စိတ်တဲ့​​ အယူအဆ​​ေတွ ရှိ​​ေနပါ​​ေသး​​တယ်။ တကယ်တမ်း​​ လက်​​ေတွ့​​မှာ ြဂိုလ်တစ်လံုး​​ဟာ ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​ြပုမှာလား​​ ဆိုး​​ကျိုး​​​ေပး​​မှာလား​​ ဆိုတာကိုပဲ ဆံုး​​ြဖတ်ချက် ချရမှာပါ။ အဲဒီလို ဆံုး​​ြဖတ်နိုင်ဖို့​​အတွက် လူတစ်​​ေယာက် ​​ေမွး​​ချိန်နဲ့​​လက်ရှိအချိန်မှာ တည်​​ေနတဲ့​​ ြဂိုလ်​​ေတွရဲ့​​အနိမ့်​​အြမင့်​​ စွမ်း​​အား​​​ေတွ ဘယ်လိုလဲဆိုတာ ​​ေလ့​​လာစီစစ်ြပီး​​ ဆံုး​​ြဖတ်​​ေပး​​ရမှာပါ။


0 comments:

Post a Comment