သက္ကရာဇ်ြဖို မဲ့​​ သုဉ်း​​ သုည

​​ေမး​​ - ရ ကို အြကွင်း​​ ၁ နဲ့​​​ေပါင်း​​​ေတာ့​​ ၈ ရတယ်။ ၄ နဲ့​​​ေြမှာက်​​ေတာ့​​ ၃၂ ရတယ်။ ၈ နဲ့​​စား​​​ေတာ့​​ .... သုညြကွင်း​​တယ်ဗျာ ။
​​ေြဖ - အဲဒါ ြမို့​​သုဉ်း​​​ေနြပီ​​ေပါ့​​ကွာ။



ြမန်မာနိုင်ငံမှာ အခုသံုး​​​ေနတဲ့​​ သက္ကရာဇ်ကို ​​ေကာဇာ သက္ကရာဇ်လို့​​​ေခါ်ပါတယ်။ ပုဂံြပည့်​​ရှင် ပုပ္ပား​​​ေစာရဟန်း​​မင်း​​ ြဖိုခဲ့​​ တဲ့​​ သက္ကရာဇ်လို့​​ဆိုပါတယ်။
သက္ကရာဇ်ြဖို တယ် ဆိုတာက​​ေတာ့​​ သက္ကရာဇ်အ​​ေရအတွက် ​​ေတွကို ​​ေလျှာ့​​ပစ်တယ်လို့​​အဘိဓာန်မှာ ြပဆိုထား​​ပါတယ်။ ဂဏန်း​​​ေတွ များ​​လာလို့​​တွက်ရချက်ရမှာ မလွယ်ကူမှာ စိုး​​လို့​​လွယ်လွယ်ကူကူ သိနိုင်​​ေစဖို့​​ရည်ရွယ်ြပီး​​ သက္ကရာဇ်အသစ်ကို ြပုတယ်လို့​​ကျမ်း​​​ေတွမှာ ဆိုပါတယ်။

ကိန်း​​​ေတွ များ​​တိုင်း​​လည်း​​ သက္ကရာဇ် ြဖိုဖို့​​မသင့်​​​ေလျာ်ပါဘူး​​

၁။ ​​ေရာက်ဆဲ သက္ကရာဇ်ကို တည် ၊​ (ရ ) နဲ့​​စား​​ ။ အြကွင်း​​ မဲ့​​ ြဖစ်ရပါမယ်။ သုည ြကွင်း​​ရမယ်လို့​​ဆိုလိုပါတယ်။
၂။ ​​ေရာက်ဆဲ သက္ကရာဇ်ကိုတည် ၊​ (၁၉) နဲ့​​စား​​ ၊​ အြကွင်း​​မဲ့​​ ြဖစ်ရပါမယ်။
၃။ ​​ေရာက်ဆဲ သက္ကရာဇ်ကိုတည် ၊​ (၉၅ ) နဲ့​​စား​​ ၊​ အြကွင်း​​မဲ့​​ ြဖစ်ရပါမယ်။

အဲဒီလို အဂင်္​ါ သံုး​​တန်နဲ့​​အနည်း​​ဆံုး​​ ညီမှသာ ြဖို အပ်တယ်၊​ ြဖို​​ေကာင်း​​တယ်လို့​​​ေရှး​​ပညာရှိ​​ေတွက တွက်ကိန်း​​ပံုစံ​​ေတွ ထား​​ခဲ့​​ပါတယ်။
ကန္နီအတွင်း​​ဝန်မင်း​​က ကိန်း​​ခန်း​​ညီ​​ေအာင် ြဖိုြခင်း​​သာ လိုရင်း​​ပဓာန လို့​​မိန့်​​ဆိုခဲ့​​တယ်လို့​​​ေလ့​​လာမှတ်သား​​ဖူး​​ပါတယ်။

သက္ကရာဇ်ြဖိုတာ​​ေတွနဲ့​​ပတ်သက်ြပီး​​​ေတာ့​​

၁။ အာကာရဋ္ဌမင်း​​ြကီး​​ လက်ထက် ကမ္ဘာဦး​​ကာလ မှာ သက္ကရာဇ် ၁၁၄၉၇၈၅ ကို ြဖိုခဲ့​​ပါတယ်။
၂။ ကုသမင်း​​ြကီး​​လက်ထက်မှာ သက္ကရာဇ် ၁၄၉၃၈၅၆၉ ကို ြဖိုခဲ့​​ပါတယ်။
၃။ အဥ္စနမင်း​​ြကီး​​ လက်ထက်မှာ သက္ကရာဇ် ၈၆၃၄၅ ကို ြဖိုခဲ့​​ပါတယ်။

အဲဒီ​​ေနာက် ြမတ်စွာဘုရား​​ရှင် ပရိနိဗ္ဗာန်စံဝင်​​ေတာ်မူ တဲ့​​အခါ သာသနာ နဲ့​​​ေကာဇာ ညီ​​ေစဖို့​​အတွက်
အဇာတသတ်မင်း​​ြကီး​​ဟာ ရှင်မဟာကဿပ နဲ့​​တိုင်ပင်ြပီး​​ သက္ကရာဇ် ၁၄၈ ကို ြဖိုခဲ့​​ပါတယ်။

တစ်ခါ သက္ကရာဇ် ၆၂၄ ကို ​​ေရာက်တဲ့​​ အခါမှာ သုမုန္ဒရီ မင်း​​ြကီး​​သည် သ​​ေရ​​ေခတ္တရာြပည်မှာ ၂ ခုကို အြကွင်း​​ထား​​ြပီး​​​ေတာ့​​ သက္ကရာဇ် ၆၂၂ ကို ြဖိုလိုက်ပါတယ်။ အဲဒီ​​ေနာက် ၅၆၂ ခုနှစ်ကို ​​ေရာက်တဲ့​​အခါမှာ ပုပ္ပား​​​ေစာရဟန်း​​မင်း​​ြကီး​​ဟာ ပုဂံြပည်ရဲ့​​သက္ကရာဇ် ၅၆၀ ကို အြကွင်း​​ ၂ ထား​​ြပီး​​ ြဖိုလိုက်ပါတယ်။

ြပီး​​​ေတာ့​​ သက္ကရာဇ် ၈၀၀ ကို ​​ေရာက်တဲ့​​အခါမှာ​​ေတာ့​​ မိုး​​ညှင်း​​မင်း​​တရား​​ြကီး​​က ရဂ၉ ခုနှစ်ကို ြဖိုခဲ့​​ပါတယ်။ ဒီအခါမှာ​​ေတာ့​​ ကိန်း​​ခန်း​​မ​​ေရာက်တဲ့​​ အတွက် မြပို မကျ လို့​​ပညာရှိ​​ေတွ က ​​ေရး​​သား​​ထား​​ပါတယ်။

မိုး​​ညှင်း​​မင်း​​တရား​​ြကီး​​ ြဖိုြပီး​​တဲ့​​ ​​ေနာက်မှာ​​ေတာ့​​ သက္ကရာဇ်ြဖိုတဲ့​​ မင်း​​​ေတွ မ​​ေပါ်​​ေပါက်​​ေတာ့​​တာ ယခုထက်တိုင်ပါပဲ။

ဒီရာဇဝင်​​ေတွဟာ အရှင် ဩဘာသဘိဝံသ ရဲ့​​ သု​​ေတသနသရုပ်ြပ အဘိဓာန်မှာ ရာဇဝင် ၊​ မဟာဝင်၊​ သာနာဝင် ၊​ ဆရာစဉ်ဆက် မှတ်တမ်း​​​ေတွကို ကိုး​​ကား​​ြပီး​​ ​​ေဖာ်ြပထား​​တာြဖစ်ပါတယ်။

ရခိုင်ရာဇဝင်က လာတဲ့​​ ​​ေကာဇာ သက္ကရာဇ်ြဖိုတာ​​ေတွကိုလည်း​​ ရခိုင်ရာဇဝင် သု​​ေတသီ ဆရာြကီး​​ ဦး​​​ေအာင်သာဦး​​က ​​ေဆာင်း​​ပါး​​​ေတွ ​​ေရး​​ထား​​တာရှိပါ​​ေသး​​တယ်။

ဒါ​​ေြကာင့်​​ ဒီ​​ေန့​​ြမန်မာြပက္ခဒိန်​​ေတွမှာ ရခိုင်သက္ကရာဇ် ၊​ သာသနာသက္ကရာဇ် ၊​ ​​ေကာဇာသက္ကရာဇ် အစရှိသြဖင့်​​ ၃မျိုး​​ ၃စား​​​ေတွ့​​ရတာြဖစ်ပါတယ်။

သက္ကရာဇ်ကို ြဖိုလို့​​မြပိုခဲ့​​ဘူး​​ဆိုရင် ဘာြဖစ်လာနိုင်သလဲဆို​​ေတာ့​​

အင်း​​ဝြပည့်​​ရှင် မိုး​​ညှင်း​​မင်း​​ လက်ထက်မှာ သက္ကရာဇ်ြဖိုကိန်း​​ ြကံု တဲ့​​အတွက် ရဟန်း​​ပညာရှိက ြပည့်​​ရှင်မင်း​​ကို အသိ​​ေပး​​နှိုး​​​ေဆာ်ခဲ့​​ပါတယ်။ အဲဒီအခါမှာ ြပည့်​​ရှင်မင်း​​က ြဖိုကိန်း​​​ေရာက်လို့​​မြဖိုခဲ့​​ရင် ဘာြဖစ်မလဲ လို့​​​ေမး​​​ေတာ့​​ ရဟန်း​​ပညာရှိက ြဖိုကိန်း​​ြကံုြပီး​​ မြဖိုခဲ့​​ဘူး​​ဆိုရင် ြပည်ရွာ မြငိမ်မသက်၊​ သတ္တဝါအ​​ေပါင်း​​ မချမ်း​​မသာ ြဖစ်မယ်လို့​​သက္ကတကျမ်း​​ရင်း​​​ေတွကို ကိုး​​ကား​​ြပီး​​ မိန့်​​ြကား​​ခဲ့​​တယ်လို့​​ဆိုပါတယ်။

အဲဒီအခါမှာ ြပည့်​​ရှင်မင်း​​က သက္ကရာဇ်ြဖိုရန် သင့်​​​ေပတယ် လို့​​​ေြပာ​​ေတာ့​​ အမတ်ြကီး​​ ရာဇသြကင်္​န်က ​​ေရှး​​အဆက်ဆက်က သက္ကရာဇ်ြဖိုတဲ့​​ မင်း​​အဆက်ဆက်တိုင်း​​ဟာ ြဖိုတဲ့​​ နှစ်မှာပဲ သက်​​ေတာ်မရှည်၊​ နတ်ရွာစံြမဲ ရှိြကတဲ့​​ သာဓက​​ေတွကို ​​ေလျှာက်တင်တဲ့​​အခါမှာ ြပည့်​​ရှင်မင်း​​က `ြပည်သူြပည်သား​​ သတ္တဝါများ​​ ချမ်း​​သာမည့်​​ အ​​ေရး​​ကို သိြမင်လျက် ငါသို့​​​ေသာမင်း​​က ​​ေသ​​ေဘး​​ကို ​​ေြကာက်လို့​​ မြဖိုခဲ့​​သည်ရှိ​​ေသာ ကမ္ဘာမ​​ေကျသ​​ေရွ့​​ ဥဒါန်း​​​ေမာ်ကွန်း​​တင်ရစ်​​ေချ​​ေတာ့​​မည်´ လို့​​မိန့်​​​ေတာ်မူခဲ့​​ပါတယ်။

အဲဒီလိုနဲ့​​သက္ကရာဇ် ၈၀၀ ြပည့်​​မှာ ၂ခုြကွင်း​​ထား​​ြပီး​​ သက္ကရာဇ် ရ၉၈ ကို ြဖိုပါတယ်။

ြဖိုြပီး​​တဲ့​​ သက္ကရာဇ်ကို မင်း​​မိန့်​​နဲ့​​မသံုး​​မ​​ေနရ သံုး​​ခိုင်း​​ရပါတယ်။ ဒါ​​ေပမဲ့​​ မိုး​​ညှင်း​​မင်း​​ြဖိုတဲ့​​ သက္ကရာဇ်ဟာ မြပိုပဲ သူ့​​အရင်လက်ထက်က ပုဂံ ပုပ္ပား​​​ေစာရဟန်း​​မင်း​​ ြဖိုခဲ့​​တဲ့​​ သက္ကရာဇ်ကို​​ေရာ၊​ မိုး​​ညှင်း​​မင်း​​ြဖိုခဲ့​​တဲ့​​ သက္ကရာဇ်ကို​​ေရာ အြပိုင်သံုး​​စွဲ​​ေနြပီး​​​ေတာ့​​ ​​ေနာင်ြကာတဲ့​​အခါမှာ မိုး​​ညှင်း​​မင်း​​ြဖိုခဲ့​​တဲ့​​ သက္ကရာဇ်ဟာ ​​ေပျာက်ကွယ်သွား​​ခဲ့​​ပါတယ်။ ဒါဟာ သက္ကရာဇ်မြပိုတဲ့​​ သာဓက တစ်ခုပါ။

သက္ကရာဇ်ြဖိုခဲ့​​တဲ့​​ မင်း​​​ေတွ အဲဒီ ြဖိုတဲ့​​ တစ်နှစ်အတွင်း​​မှာပဲ နတ်ရွာစံ အနိစ္စ​​ေရာက်တဲ့​​ ကိစ္စဟာ ဂမ္ဘီရဆန်း​​ြကယ် လျှို့​​ဝှက် နက်ရှိုင်း​​တဲ့​​ အ​​ေြကာင်း​​တရား​​တစ်ခုအ​​ေနနဲ့​​ယ​​ေန့​​ထက်တိုင် တည်ရှိ​​ေနခဲ့​​ပါတယ်။ ရာဇဝင်ထဲမှာ သက္ကရာဇ် ြဖို လို့​​ြဖိုတဲ့​​နှစ်မှာပဲ နတ်ရွာစံခဲ့​​တဲ့​​ မင်း​​​ေတွက​​ေတာ့​​

- ပုပ္ပား​​​ေစာရဟန်း​​မင်း​​၊​ သုမုန္ဒရီမင်း​​၊​ စီရိစြန္ဒး​​မင်း​​ ၊​ သူရိယစိြတမင်း​​၊​ စန္ဒသူရိယမင်း​​၊​ ရာလမာယုမင်း​​ တို့​​ပါပဲ။

သက္ကရာဇ်ြဖိုြပီး​​ရင်​​ေတာ့​​ ြဖိုတဲ့​​ ြပည့်​​ရှင်မင်း​​ကိုယ်တိုင်က သန်လျက်ကို စွဲ​​ေြမှာက်ြပီး​​ အမိန့်​​ြပန်တမ်း​​ထုတ်ရပါတယ်။
` ယခု​​ေရာက်လာ​​ေသာ ဆန်း​​သစ်စ သက္ကရာဇ်အချိန်အခါမှ စြပီး​​ ငါ၏ ​​ေနြပည်​​ေတာ်အတွင်း​​ ၌ လည်း​​​ေကာင်း​​ ၊​ ဤသက္ကရာဇ်ကို သံုး​​စွဲ​​ေသာ ​​ေနရာတိုင်း​​၌လည်း​​​ေကာင်း​​ ​​ေအး​​ချမ်း​​သာယာ၍ ဆန်​​ေရစပါး​​ ​​ေပါများ​​ြကွယ်ဝလျက် ကာယသုခ ၊​ စိတ္တသုခ နှစ်ဌာန တို့​​နှင့်​​ ြပည့်​​စံုနိုင်သည် ြဖစ်ြကပါ​​ေစသတည်း​​´ လို့​​မိန့်​​ြကား​​ြပီး​​ ဘုန်း​​သမ္ဘာရှိ ​​ေရှး​​မင်း​​အဆက်ဆက်တို့​​သံုး​​စွဲ ​​ေတာ်မူခဲ့​​တဲ့​​ ​​ေအာင်လံ​​ေတာ်ြကီး​​ကို လွှင့်​​ထူရပါတယ်။

သက္ကရာဇ်ြဖိုခဲ့​​တာ​​ေတွ နဲ့​​ပတ်သက်ြပီး​​ ရှင်း​​ြပီး​​တဲ့​​ အခါမှာ​​ေတာ့​​ အခု​​ေရာက်ရှိ​​ေနဆဲ ​​ေကာဇာကို သက္ကရာဇ် ြဖိုဖို့​​လိုသလား​​ဆိုတာကို ဆန်း​​စစ်ြကည့်​​ပါမယ်။

​​ေဗဒင်အ​​ေကျာ်အ​​ေမာ် တစ်​​ေယာက်ရဲ့​​အ​​ေမး​​အ​​ေြဖအခန်း​​​ေလး​​နဲ့​​တင်ဆက်​​ေပး​​ပါ့​​မယ်။


​​ေမး​​- ြမန်မာနိုင်ငံကို ဘာဇာတာနဲ့​​တွက်ပါသလဲ။
​​ေြဖ- အခါ​​ေပး​​ဆရာ​​ေတွဟာ ြမန်မာနိုင်ငံရဲ့​​ဇာတာကို သုဉ်း​​ ၃ပါး​​ ဇာတာနဲ့​​ တွက်တာပါ။ ထီး​​ သုဉ်း​​ ၊​ နန်း​​သုဉ်း​​ ၊​ ြမို့​​သုဉ်း​​ ဆိုတဲ့​​ သုဉ်း​​ ၃ မျိး​​ပါ။ သက္ကရာဇ် ြဖိုတယ်​​ေပါ့​​။

​​ေမး​​ - ဘယ်လိုမျိုး​​ သုဉ်း​​တာပါလိမ့်​​ ။ နည်း​​နည်း​​ ရှင်း​​ြပပါလား​​။
​​ေြဖ- သက္ကရာဇ်ြဖိုတာက​​ေတာ့​​ ြမန်မာနိုင်ငံရဲ့​​ ဇာတာကိုတွက်ရလွယ်​​ေအာင် ခက်ခက်ခဲခဲ ြဖိုရတာပါ ။ အား​​လို့​​ ြဖိုတာ မဟုတ်ပါဘူး​​။

​​ေမး​​ - သက္ကရာဇ်ြဖိုနည်း​​ကို ဘယ်လို တွက်ယူပါသလဲ ?

​​ေြဖ- ြဖို တဲ့​​ နည်း​​က​​ေတာ့​​
​​ေရာက်​​ေနတဲ့​​ ​​ေကာဇာသကရာဇ်ကို တည်ြပီး​​ ၁၂ နဲ့​​စား​​ရပါမယ်၊​ ရတဲ့​​အြကွင်း​​ကို မှတ်ထား​​ပါ

ထီး​​သုဉ်း​​
တိုင်း​​ြပည်ရဲ့​​ ထီး​​သဖွယ် ြဖစ်​​ေနတဲ့​​ သူရဲ့​​ အနွတ္တအမည်၊​ လူ​​ေခါ် အများ​​ဆံုး​​ အမည်ကို ​​ေရှ့​​ဆံုး​​ စာလံုး​​နဲ့​​ ​​ေနာက်ဆံုး​​စာလံုး​​တို့​​ရဲ့​​ ဂဏာန်း​​သခင်္​ျာကို ​​ေပါင်း​​ယူပါ ။ ​​ေပါင်း​​လဒ်ကို ခုနက မှတ်ထား​​တဲ့​​ အြကွင်း​​နဲ့​​ထပ်​​ေပါင်း​​ပါ။ ြပီး​​ရင်​​ေတာ့​​၄ နဲ့​​​ေြမှာက်ြပီး​​ ၈ နဲ့​​စား​​ လို့​​ သုညြကွင်း​​ရင်​​ေတာ့​​ အဲဒါ ထီး​​သုဉ်း​​တယ်လို့​​​ေခါ်ပါတယ်။

နန်း​​သုဉ်း​​
နန်း​​တည်ရာအရပ်အမည် သို့​​မဟုတ် နန်း​​အမည် ကို (လူ​​ေခါ် အများ​​ဆံုး​​ အမည်ကို ) ​​ေရှ့​​ဆံုး​​ စာလံုး​​နဲ့​​ ​​ေနာက်ဆံုး​​စာလံုး​​တို့​​ရဲ့​​ ဂဏာန်း​​သခင်္​ျာကို ​​ေပါင်း​​ယူပါ ။ ​​ေပါင်း​​လဒ်ကို ခုနက မှတ်ထား​​တဲ့​​ အြကွင်း​​နဲ့​​ထပ်​​ေပါင်း​​ပါ။ ြပီး​​ရင်​​ေတာ့​​၄ နဲ့​​​ေြမှာက်ြပီး​​ ၈ နဲ့​​စား​​ လို့​​ သုညြကွင်း​​ရင်​​ေတာ့​​ အဲဒါ နန်း​​သုဉ်း​​တယ်လို့​​​ေခါ်ပါတယ်။

ြမို့​​သုဉ်း​​
နန်း​​တည်တဲ့​​ ြမို့​​​ေတာ် ရဲ့​​အမည်ကို (လူ​​ေခါ် အများ​​ဆံုး​​ အမည်) ​​ေရှ့​​ဆံုး​​စာလံုး​​နဲ့​​ ​​ေနာက်ဆံုး​​စာလံုး​​တို့​​ရဲ့​​ ဂဏာန်း​​သခင်္​ျာကို ​​ေပါင်း​​ယူပါ။
​​ေပါင်း​​လဒ်ကို ခုနက မှတ်ထား​​တဲ့​​ အြကွင်း​​နဲ့​​ထပ်​​ေပါင်း​​ပါ။ ြပီး​​ရင်​​ေတာ့​​၄ နဲ့​​​ေြမှာက်ြပီး​​ ၈ နဲ့​​စား​​ လို့​​ သုညြကွင်း​​ရင်​​ေတာ့​​ အဲဒါ ြမို့​​သုဉ်း​​တယ်လို့​​​ေခါ်ပါတယ်။


ဥပမာ အ​​ေနနဲ့​​ သီ​​ေပါမင်း​​ ပါ​​ေတာ်မူတဲ့​​ အချိန်ကို တွက်ြကည့်​​ရ​​ေအာင်။

၁၂၄ရ (ခရစ် ၁၈၈၅) ခုနှစ်တုန်း​​က သီ​​ေပါမင်း​​ ပါ​​ေတာ်မူပါတယ်။ ၁၂၄ရ ကို ၁၂ နဲ့​​စား​​ရင် ၁၁ ြကွင်း​​ပါတယ်။ အြကွင်း​​ ၁၁ ကို မှတ်ထား​​ပါ။

ထီး​​ဆို​​ေတာ့​​ အဲဒီ ၁၂၄၉ တုန်း​​က မင်း​​တရား​​ ြကီး​​ြဖစ်တဲ့​​ သီ​​ေပါ မင်း​​​ေပါ့​​ ။ သီ + ​​ေပါ ( ၆+၅ = ၁၁ ) ရမယ် ။ အြကွင်း​​ ၁၁ နဲ့​​​ေပါင်း​​ပါ။ ၂၂ ရပါမယ် ။ ြပီး​​ရင် ၄ နဲ့​​​ေြမှာက် ၊​ ၈ နဲ့​​စား​​ရင် သုညြကွင်း​​ပါတယ်။ အဲဒါ ထီး​​သုဉ်း​​သွား​​ပါတယ်။

နန်း​​ဆို​​ေတာ့​​ အဲဒီတုန်း​​က နန်း​​​ေတာ်ရဲ့​​အမည်ဟာ ြမနန်း​​စံ​​ေကျာ် ပါ။ ြမ နဲ့​​​ေကျာ် ကို ​​ေပါင်း​​ရင် (၅+၂ = ရ) ရပါတယ်။ အဲဒီ ရ ကို အြကွင်း​​ ၁၁ နဲ့​​​ေပါင်း​​ ပါ။ ၁၈ ရမယ်။ ြပီး​​ရင် ၄ နဲ့​​​ေြမှာက် ၈ နဲ့​​စား​​ရင် သုညြကွင်း​​ပါတယ်။ အဲဒါ နန်း​​သုဉ်း​​တယ်လို့​​​ေခါ်ပါတယ်။

ြမို့​​ဆို​​ေတာ့​​ အဲဒီ အချိန်မှာ ြမို့​​​ေတာ် မန္တ​​ေလး​​ ြဖစ်​​ေပမယ့်​​ အဲဒီ​​ေခတ်က လူ​​ေတွ က ရတနာပံု လို့​​သာ ​​ေခါ်တာမို့​​ ရနဲ့​​ပံု ကို ​​ေပါင်း​​ရင် (၈+၅ = ၁၃ ) သို့​​မဟုတ် ( ၄+၅ = ၉ ) ရပါတယ်။ အဲဒီ ကိန်း​​ ၂ ခု လံုး​​ကိုပဲ ၁၁ နဲ့​​​ေပါင်း​​ ပါ ။ ြပီး​​ရင် ၄ နဲ့​​​ေြမှာက်ြပီး​​ ၈ နဲ့​​စား​​ရင် သုညြကွင်း​​ပါတယ်။ အဲဒါ ြမို့​​သုဉ်း​​တယ်လို့​​​ေခါ်ပါတယ်။

ရှင်း​​ြပီလား​​ မသိဘူး​​။

​​ေမး​​ - ဟုတ်ကဲ့​​ အ​​ေတာ်​​ေလး​​ကို ရှင်း​​သွား​​ပါတယ်။
​​ေြဖ - ရှင်း​​ရင် အခု ြမန်မာြပည်ရဲ့​​ဇာတာကို တွက်ချင်​​ေသး​​လား​​ ။

​​ေမး​​ - ဟီး​​ မတွက်ချင်ပါဘူး​​ ခင်ဗျာ။
​​ေြဖ - မတွက်ချင်လည်း​​ တွက်တတ်​​ေအာင် ၊​ စဉ်း​​စား​​တတ်​​ေအာင် အြမည်း​​​ေပး​​လိုက်မယ်။

​​ေမး​​- အြမည်း​​​ေတာ့​​ စား​​မယ်ဗျာ။ ဘီယာ၊​ အရက် ​​ေတာ့​​ မတိုက်ပါနဲ့​​။ လံုး​​ဝ မြကိုက်လို့​​ပါ။
​​ေြဖ- အ​​ေရး​​ထဲ မင်း​​ကတစ်​​ေမှာင့်​​။ နား​​​ေထာင် ။

​​ေမး​​ - ဟုတ်ကဲ့​​ ။ ​​ေြကာက်ပါတယ်။
​​ေြဖ - အခု ြမန်မာ ​​ေကာဇာကို တည် ။ ၁၂ နဲ့​​စား​​ ။ ဘာြကွင်း​​လဲ ။

​​ေမး​​ - ၁ ြကွင်း​​တယ် ခင်ဗျ။
​​ေြဖ - ​​ေအး​​ ။ အြကွင်း​​ကို မှတ်ထား​​ ။ ထီး​​သုဉ်း​​ ၊​ နန်း​​သုဉ်း​​ ၊​ ြမို့​​သုဉ်း​​ ထဲက ဘာနဲ့​​တွက်ြပရမလဲ။

​​ေမး​​ - ြကိုက်တာနဲ့​​သာ တွက်ြပပါ ခင်ဗျာ။
​​ေြဖ - ြမို့​​သုဉ်း​​ နဲ့​​တွက်ြပမယ်။ အခု ြမန်မာြပည် နန်း​​စိုက်တာ ဘယ်မှာလဲ သိလား​​။

​​ေမး​​- အမ် ။ ရန်ကုန်​​ေလ။ ြမို့​​​ေတာ်ခန်း​​မ။
​​ေြဖ - ထွမ် ။ ဒါ​​ေလး​​​ေတာင် မသိဘူး​​လား​​ ။ ညံ့​​ပါ့​​ကွာ ။

​​ေမး​​ - ​​ေြပာရင်လည်း​​ ခံရမှာပဲ။ ကျ​​ေနာ် နှာ​​ေစး​​​ေနလို့​​မ​​ေလ့​​လာရ​​ေသး​​ဘူး​​ဗျ။
​​ေြဖ - မ​​ေသမချင်း​​မှတ်ထား​​ ။ ​​ေနြပည်​​ေတာ် တည်ထား​​တာ xxxx ကွ။ ြမဲြမဲ မှတ်ထား​​။

​​ေမး​​ - ဪ ။ သိြပီ သိြပီ။ ရုတ်တရက်ဆို​​ေတာ့​​ ​​ေမ့​​သွား​​လို့​​ပါ။ ဟီး​​ xxx ​​ေလာက်က​​ေတာ့​​ သိတာ​​ေပါ့​​။
​​ေြဖ - ​​ေအး​​ ။ xxxကို ​​ေပါင်း​​ြကည့်​​ ။ ရ ရတယ်ကွ။ ခုနက အြကွင်း​​နဲ့​​​ေပါင်း​​ြပီး​​ ၄ နဲ့​​​ေြမှာက် ၈ နဲ့​​စား​​ရင် ဘာြကွင်း​​လဲ။

​​ေမး​​ - ရ ကို အြကွင်း​​ ၁ နဲ့​​​ေပါင်း​​​ေတာ့​​ ၈ ရတယ်။ ၄ နဲ့​​​ေြမှာက်​​ေတာ့​​ ၃၂ ရတယ်။ ၈ နဲ့​​စား​​​ေတာ့​​ .... သုညြကွင်း​​တယ်ဗျာ ။
​​ေြဖ - အဲဒါ့​​ြမို့​​သုဉ်း​​​ေနြပီ​​ေပါ့​​ကွာ။

​​ေမး​​ - ဟာ .. ဟုတ်ပါရဲ့​​။
​​ေြဖ - နန်း​​သုဉ်း​​​ေြပာြပရအံုး​​မလား​​ ။ နန်း​​ရဲ့​​အမည်​​ေကာ သိလား​​

​​ေမး​​- ဘာတဲ့​​လဲ ။
​​ေြဖ - မင်း​​က တစ်ခုမှ မသိပါလား​​ ကွာ။

​​ေမး​​- အာ ။ ကျ​​ေနာ် နှာ​​ေစး​​​ေနလို့​​ပါဆို။
​​ေြဖ - ​​ေအး​​ ။ နန်း​​ ရဲ့​​အမည်က xxx လို့​​ဆိုတယ်။ သတင်း​​မှာ​​ေတာ့​​ xxxx လို့​​​ေြပာြကတယ်ကွာ။ လူ​​ေတွက​​ေတာ့​​အ​​ေြပာများ​​တာ xxx ​​ေပါ့​​။ ဒါ​​ေြကာင့်​​ xxx ဆိုတဲ့​​ xx နဲ့​​xxx ကို ​​ေပါင်း​​ ၁၄ ရတယ်။
၁၄ ကို အြကွင်း​​ ၁ နဲ့​​​ေပါင်း​​ ရင် ၁၅။ ၄ နဲ့​​​ေြမှာက် ၈ နဲ့​​စား​​ ရင် ၄ ြကွင်း​​တယ်။

​​ေမး​​ - ​​ေတာ်ပါ​​ေသး​​ရဲ့​​။ ဟူး​​...
​​ေြဖ - မ​​ေတာ်နဲ့​​ကိုယ့်​​လူ။ ​​ေရှ့​​လာမဲ့​​ ၁၃၇၀ ကို ြကည့်​​ ။ ၁၃၇၀ ကို ၁၂ နဲ့​​စား​​ရင် ၂ ြကွင်း​​တယ်။ ဟဲဟဲ။ အဲဒီ အြကွင်း​​ကို ခုနက ၄ နဲ့​​​ေပါင်း​​ရင် ၆ ရတယ် ။ ၄ နဲ့​​​ေြမှာက် ၈ နဲ့​​စား​​ ။ သုညြကွင်း​​တယ် ။ တာ့​​တာပဲ ကိုယ့်​​လူ။

ထီး​​သုဉ်း​​ နဲ့​​တွက်ချင်ရင်​​ေတာ့​​ အုပ်ချုပ်မင်း​​လုပ်တဲ့​​ လူအမည် ။ အဖွဲ့​​အစည်း​​အမည် ကို ကိုယ့်​​ဟာကိုယ်ပဲ တွက်ြကည့်​​ကွာ။ ြမန်မာ ဆိုတာ​​ေလး​​ကိုလည်း​​ တွက်ြကည့်​​အံုး​​ ။ ၁၃၆၉ နဲ့​​၁၃၇၀ ကို တွက်ြကည့်​​။

​​ေမး​​ - အဲဒီလို သုဉ်း​​တာကို ကုစား​​လို့​​ရတာ ရှိပါသလား​​ ?
​​ေြဖ - ထီး​​သုဉ်း​​ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ကုစား​​တာ လက်​​ေတွ့​​ြပမယ်။

​​ေမး​​ - အမယ် ။ တယ်ဟုတ်ပါလား​​ ။
​​ေြဖ - ဒီနှစ်​​ေကာဇာထဲမှာ ထီး​​သုဉ်း​​​ေနလို့​​​ေမွး​​ရပ်ရဲ့​​ ​​ေတဇကျတဲ့​​ အရပ်မှာ ရာဟုအရပ်​​ေပါ့​​ကွာ။ ရာဟု အရပ်မှာ ရာဟုအမည် ​​ေရွှတိဂံု​​ေစတီပံုပွား​​ ဘုရား​​တည်တာ ြကား​​မိလိုက်လား​​။

​​ေမး​​ - ဟီး​​ အခုမှ သိတာဗျာ။
​​ေြဖ - ​​ေမး​​လိုက်ရင် တစ်ခုမှ မသိတာချည်း​​ပဲ။ အဲဒါ ကုစား​​ြခင်း​​ တစ်မျိုး​​ပဲ။ မှတ်ထား​​။

​​ေမး​​ - ဟုတ်ကဲ့​​ ။ မှတ်သား​​​ေလာက်ပါတယ်။

ထီး​​သုဉ်း​​၊​ နန်း​​သုဉ်း​​၊​ ြမို့​​သုဉ်း​​သုည
သုဉ်း​​သံုး​​ဝတွင် သုဉ်း​​ရြပန်လစ်
သုည​​ေခတ်ဝယ် ြဖစ်လာရ​​ေပ
တို့​​တ​​ေတွသည်
​​ေသ​​ေသာ်မှတည့်​​ ဪ​​ေကာင်း​​၏…
အဲသ​​ေလာက်ဆိုရင် ဆီး​​ဘန်း​​နီ ဆရာ​​ေတာ် ​​ေရး​​သား​​ခဲ့​​တဲ့​​ သုဉ်း​​ ၃ မျိုး​​အ​​ေြကာင်း​​ကို သိ​​ေလာက်ပါြပီ။

ကျမ်း​​ကိုး​​ -
- သက္ကရာဇ်ြဖိုသဘင် အစီအရင် (မင်း​​ရှိန်​​ေအာင်)
- ရှင်​​ေကာသလ္လ
- ဦး​​​ေအာင်သာဦး​​
- ရှင်ဩဘာဘိဝံသ
- ကို​​ေဇယံ
- ခွန်ြမလှိုင်

0 comments:

Post a Comment