အချိန်အခါ​​ေကာင်း​​ အတွက် ​​ေရှ့​​​ေြပး​​ အိပ်မက်


၁) အယူသီး​​​ေနလို့​​လား​​…
၂) အခါ​​ေကာင်း​​​ေစာင့်​​ြပီး​​လုပ်ရမှ​​ေတာ့​​ ဒီ​​ေခတ်ဒီကာလ သူတစ်ပါး​​ ​​ေနာက်…ကျန်ရစ်ရံု​​ေပါ့​​…
၃) ​​ေကာင်း​​မှုကုသိုလ်လုပ်တာဘဲဗျာ…ဘာအခါ​​ေရွး​​စရာလိုလဲ ၊​ ​​ေကာင်း​​တာ လုပ်​​ေနတဲ့​​သူ တစ်​​ေယာက်အတွက်…လုပ်သမျှအချိန်တိုင်း​​ အခါ​​ေကာင်း​​​ေပါ့​​…
၄) လုပ်စရာရှိ သွက်သွက်လုပ်…အချိန်​​ေတွ…အခါ​​ေတွ…​​ေစာင့်​​မ​​ေနနဲ့​​… ဒီ​​ေခတ်မှာ…ဒီအယူအဆမရှိသင့်​​ဘူး​​…



လူသား​​အား​​လံုး​​သည် အိပ်မက် မက်ြမင်နိုင်​​ေသာ ဓာတ်တခုရှိသည်။ အချို့​​​ေသာအခါတွင် ​​ေဗဒင်၊​ နက္ခတ် မဂင်္​လာအခါ​​ေပး​​ြခင်း​​ မကျ​​ေရာက်လင့်​​ကစား​​ အိပ်မက်​​ေကာင်း​​ြမင်မက်ြခင်း​​၊​ နိမိတ်​​ေကာင်း​​ ရရှိြခင်း​​ ြကံု​​ေလ​​ေသာ်…ဤကား​​ ​​ေဆာင်ရွက်ရန် အခါ ကျ​​ေရာက်ြပီဟူ၍ ယူကာ မဆုတ်မနစ် ကျိုး​​ပမ်း​​၍ ​​ေအာင်ြမင်ြခင်း​​ သာဓကများ​​စွာရှိပါသည်။

အရှင်ဗုဒ္ဓြမတ်စွာဘုရား​​သည် ဘုရား​​​ေလာင်း​​ဘဝ သိဒ္ဓမင်း​​သား​​အ​​ေနမှ ဒုက္ကစရိယာကို ​​ေြခာက်နှစ်ြကာ​​ေအာင် ကျင့်​​ြကံ ​​ေတာ်မူခဲ့​​သည်။ လူတို့​​၏ သက္ကရာဇ် ၁ဝ၃ခုနှစ် ကဆုန်လဆန်း​​ တစ်ဆယ့်​​​ေလး​​ရက် အဂင်္​ါ​​ေန့​​ညဉ့်​​တွင် အိပ်မက်ြကီး​​ငါး​​ပါး​​ကို ြမင်မက်​​ေတာ်မူသည်။

၁) ယူဇနာ ၅ဝဝ ရှိ​​ေသာ ဟိမဝန္တာ​​ေတာင်ြကီး​​ကို ​​ေခါင်း​​အံုး​​လျက် အ​​ေရှ့​​-အ​​ေနာက် မဟာသမုဒ္ဓရာအ​​ေပါ်တွင် လက်​​ေတာ်ကို ထား​​ြပီ​​ေသာ်၊​ ​​ေြခ​​ေတာ်အစံုကို ​​ေတာင်သမုဒ္ဓရာ၌ ဆန့်​​ထား​​ြပီး​​ စက်​​ေတာ်​​ေခါ်ရသည်ဟု ြမင်မက်၏။

၂) နီြမန်း​​​ေသာ အဆင်း​​ရှိသည့်​​ ြမက်သည် ချက်​​ေတာ်မှ ​​ေဖာက်၍၊​ အဆံုး​​မရှိ​​ေအာင် ြမင့်​​လျှက် တက်သည်ဟု ြမင်မက်၏။

၃) ြဖူ​​ေသာ အဆင်း​​ရှိသည့်​​ ပိုး​​မျိုး​​တို့​​သည် ​​ေြခ​​ေတာ်မှ ပုဆစ်တိုင်​​ေအာင်လွှမ်း​​၍ တက်သည်ဟုြမင်မက်၏။

၄) အတူး​​တူး​​​ေသာ ငှက်အ​​ေပါင်း​​တို့​​သည်အရပ်​​ေလး​​မျက်နှာမှ လာကုန်ြပီး​​လျှင် ​​ေြခ​​ေတာ်ရင်း​​၌ သက်ဆင်း​​ကျ​​ေရာက်ကုန်​​ေသာ် အလံုး​​စံု အြဖူချည်း​​သာြဖစ်သည်ဟု ြမင်မက်ြခင်း​​။

၅) ြကီး​​ြပင်း​​လှစွာ​​ေသာ မစင်​​ေတာင်ထက်သို့​​ တက်၍ စြကင်္​န်ြကွသွား​​​ေသာ်လည်း​​ မစင်​​ေပကျံကပ်ြငိြခင်း​​မရှိသည်ကို ြမင်မက်ြခင်း​​။

ဤငါး​​ပါး​​​ေသာ အိပ်မက်က်ို့​​ကို ြမင်မက်​​ေလ​​ေသာအခါ ဆင်ြခင်​​ေတာ်မူသည်မှာ

''ငါသည် ယ​​ေန့​​ပင်စတင် ဘုရား​​ြဖစ်​​ေပအံ့​​''ဟု ဆံုး​​ြဖတ်​​ေတာ် မူ​​ေလသည်။

သက္ကရာဇ် ၁ဝ၃-ခုနှစ် ကဆုန်လြပည့်​​​ေန့​​ ဗုဒ္ဓဟူး​​​ေန့​​သည် အချိန်အခါ​​ေကာင်း​​ြဖစ်​​ေပရာ ဘုရား​​မြဖစ်သမျှ ငါမထဟူ​​ေသာ စိတ်မာန်ဟုန်နှင့်​​ ြကိုး​​ပမ်း​​​ေလ​​ေသာ် ၎င်း​​​ေန့​​အကုန် အရုဏ်တက်သည်နှင့်​​ စန်း​​ ဝိဿခါယှဉ်ချိန်တွင် ဘုရား​​အြဖစ်သို့​​ ​​ေရာက်​​ေတာ်မူ၍ ​​ေအာင်ြခင်း​​ကို ရ​​ေပသည်။

ထိုအချင်း​​အရာကို ပမာထံုး​​ ြပု​​ေလ​​ေသာ် အိပ်မက်အလို့​​သည် တင်ြကို၍ ​​ေရှ့​​​ေြပး​​ြပ​​ေသာ နိမိတ်ြဖစ်သည်ဟု ​​ေကာက်ချက်ချနိုင်​​ေပသည်။ ပုဗ္ဗနိမိတ်အား​​ြဖင့်​​ ြမင်မက်​​ေသာ အိပ်မက်သည် ​​ေသချာမုချအကျိုး​​​ေပး​​သည်။ အခါ​​ေပး​​အိပ်မက်မျိုး​​ဟု ယူဆရမည်ြဖစ်သည်။

အခါ​​ေပး​​အိပ်မက်ဟူသည်မှာ
၁။ တစ်စံုတစ်ရာကိုမှ စွဲလန်း​​ြခင်း​​မရှိဘဲ ြမင်မက်ြခင်း​​
၂။ ထိတ်လန့်​​ြခင်း​​ကို အ​​ေြကာင်း​​ြပု၍ ြမင်မက်ြခင်း​​
၃။ ြမင်ဘူး​​၊​ ြကား​​ဘူး​​သည်ကို စွဲလမ်း​​၍ ြမင်မက်ြခင်း​​
၄။ ဝမ်း​​​ေြမာက်ဝမ်း​​သာမှုကို အ​​ေြကာင်း​​ြပု၍ ြမင်မက်ြခင်း​​
၅။ ဝမ်း​​နည်း​​ ​​ေြကကွဲြခင်း​​ကို အ​​ေြကာင်း​​ြပု၍ ြမင်မက်ြခင်း​​
၆။ ဥတုရာသီ​​ေြကာင့်​​ ​​ေသာ်လည်း​​​ေကာင်း​​၊​ ပူြခင်း​​၊​ ​​ေအး​​ြခင်း​​ြဖင့်​​လည်း​​​ေကာင်း​​၊​ ဓာတ်ြကီး​​​ေလး​​ပါး​​၏ ​​ေဖာက်ြပန်မှု​​ေြကာင့်​​ ြမင်မက်ြခင်း​​ဟူ၍…


အိပ်မက် ြမင်မက်ြခင်း​​အ​​ေြကာင်း​​ (၆) ပါး​​ရှိကုန်၏။

၎င်း​တို့​​အနက်မှ အမှတ်စဉ် (၁) ြဖစ်​​ေသာ တစ်စံုတစ်ရာကိုမျှ စွဲလန်း​​ြခင်း​​မရှိ​​ေသာအိပ်မက်မျိုး​​သည် ပုပ္ပနိမိတ်ကို ​​ေဆာင်၍ ထူး​​ြခား​​စွာ အခါ​​ေကာင်း​​အချိန် ​​ေကာင်း​​အြဖစ် နိမိတ်ယူကာ အကျိုး​​ရှိ​​ေအာင် သံုး​​စွဲရမည်ြဖစ်သည်။

အိပ်မက်မှ သိသင့်​​​ေသာ အချိန်အခါ(၅) မျိုး​​ရှိပါသည်။

၁။ ညဉ့်​​၏ ပထမယံတွင် ြမင်မက်​​ေသာအိပ်မက်သည် လပိုင်း​​၊​ နှစ်ပိုင်း​​အတွင်း​​ အကျိုး​​ြဖစ်၏။

၂။ ဒုတိယံတွင် ြမင်မက်​​ေသာအိပ်မက်သည် (၆) လအတွင်း​​ အကျိုး​​၊​ အြပစ်​​ေပး​​၏။

၃။ တတိယညဉ့်​​ယံတွင် ြမင်မက်​​ေသာ အိပ်မက်သည် (၃) လအတွင်း​​ အကျိုး​​ြဖစ်၏။

၄။ စတုတ္ထညဉ့်​​ယံတွင် ြမင်မက်​​ေသာအိပ် မက်သည် တစ်လအတွင်း​​ အကျိုး​​​ေပး​​၏။

၅။ အရုဏ်တက်ဆဲဆဲ ြမင်မက်​​ေသာအိပ်မက် သည်ကား​​ ​​ေနာက်​​ေန့​​မှစ၍ (၁ဝ) ရက်အတွင်း​​ အကျိုး​​​ေပး​​၏။

ဤသို့​​ အိပ်မက် ြမင်မက်​​ေသာအချိန်နှင့်​​ ၎င်း​၏ အကျိုး​​​ေပး​​မှု အချိန်ကာလ ကို ခွဲြခား​​​ေပး​​ထား​​သည်ကို ''သုဝိနာဓျကျမ်း​​''တွင် ​​ေဖာ်ြပထား​​သည်။ စာ​​ေပကျမ်း​​ဂံ၏ အလိုအား​​ြဖင့်​​ .....

ညဉ့်​​ယံ၏ ပထမယံနှင့်​​ မဇ္ဈိမယံများ​​တွင် ြမင်မက်​​ေသာ အိပ်မက်သည် ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​ ဆိုး​​ကျိုး​​မ​​ေပး​​။ လင်း​​အား​​ြကီး​​ အရုဏ်တက်ဆဲဆဲကာလတွင် မက်ြမင်​​ေသာအိပ်မက်မျိုး​​သည်သာ နိမိတ်​​ေကာက်ယူ​​ေပ၊​ အကျိုး​​အြပစ် ​​ေဝဖန်ြခင်း​​ ြပုအပ်သည်ဟူ၍ ဆို၏။

ထို့​​​ေြကာင့်​​ လင်း​​အား​​ြကီး​​တွင် စတင်မက်ြမင်​​ေသာ အိပ်မက်ကို နိမိတ်ယူ၍ (၁ဝ) ရက်အတွင်း​​ ​​ေဆာင်ရွက်က အခါ​​ေကာင်း​​မိသည်
ဟု ဆိုရပါအံုး​​မည်။ ထို့​​အြပင်် ​​ေန့​​အလိုက်ြမင်မက်​​ေသာ အိပ်မက်အလိုက် မည်သူ့​​အတွက်ဆို​​ေသာ အယူအဆရှိကလည်း​​ ရှိပါ​​ေသး​​သည်။

၁) တနဂင်္​​​ေနွတွင် ြမင်မက်မူ ဇနီး​​မယား​​အတွက်
၂) တနလင်္​ာ​​ေန့​​တွင်ြမင်မက်​​ေသာ် ​​ေဆွမျိုး​​အတွက်
၃) အဂင်္​ါ​​ေန့​​တွင်ြမင်မက်မူ မိမိအတွက်
၄) ဗုဒ္ဓဟူး​​​ေန့​​တွင်ြမင်မက်မူ အ​​ေဆွခင်ပွန်း​​အတွက်
၅) ြကာသပ​​ေတး​​​ေန့​​တွင် ြမင်မက်မူ ဆရာသမား​​နှင့်​​ အ​​ေဆွခင်ပွန်း​​အတွက်
၆) ​​ေသာြကာ​​ေန့​​တွင်ြမင်မက်မူ သား​​သမီး​​တပည့်​​ လက်​​ေအာက်ငယ်သား​​အတွက်
၇) စ​​ေန​​ေန့​​တွင်ြမင်မက်မူ ကိုယ့်​​အတွက်

ဟူ၍ မှတ်ယူရရန် ''အကံုရ-ရ​​ေသ့​​'' စီရင်အပ်​​ေသာ ကျမ်း​​တွင် ဆို​​ေရး​​ထား​​၏။

ထို့​​​ေြကာင့်​​ အိပ်မက်ြမင်မက်​​ေသာ​​ေန့​​အလိုက် မည်သူ့​​အတွက်ြဖစ်သည်ကို သိအပ်​​ေပသည်။ အဂင်္​ါ​​ေန့​​နှင့်​​ စ​​ေန​​ေန့​​တွင် လင်း​​အား​​ြကီး​​၌ ြမင်မက်​​ေသာ အိပ်မက်နိမိတ်ကို ယူ၍ တစ်စံုတစ်ရာ ​​ေဆာင်ရွက်ရန်အခါမလင့်​​သင့်​​ပါ။ ပိုး​​​ေလာက်​​ေကာင်၊​ မစင်၊​ ​​ေရလှိုင်း​​၊​ မီး​​​ေတာက်၊​ ​​ေြမွ စသည့်​​ နိမိတ်ပံုမျိုး​​ ထို​​ေန့​​များ​​တွင် မက်ြမင်​​ေလ​​ေသာ် ချက်ြခင်း​​​ေန့​​မဆိုင်း​​ဘဲ ထီထိုး​​၍ ထီ​​ေပါက်​​ေသာအခကို အသံုး​​ြပုြပီး​​ ဆုြကီး​​ရသူများ​​လှ​​ေပြပီ။

အခါ​​ေပး​​ြခင်း​​နှင့်​​ပတ်သက်၍ ြမန်မာနိုင်ငံတွင် ဝါဒအမျိုး​​မျိုး​​ရှိပါသည်။ အချို့​​​ေသာ ​​ေနရာများ​​တွင် ကျမ်း​​တစ်မျိုး​​နှင့်​​ ​​ေနာက်တစ်မျိုး​​ တူသလို အချို့​​​ေသာ အခါ​​ေပး​​မှု အယူအဆတွင် ဆန့်​​ကျင်ဘက်များ​​ပင် ြဖစ်​​ေပရာ အခါ​​ေပး​​ ဆရာများ​​ အ​​ေနြဖင့်​​ ကျမ်း​​အ​​ေစာင်​​ေစာင်နှင့်​​ ညှိနှိုင်း​​ြပီး​​မှ အ​​ေြခခံခိုင်လံု​​ေသာ ကျမ်း​​ကို မူတည်၍ အချိန်အခါကို သတ်မှတ်အခါ​​ေပး​​ြခင်း​​သည် နည်း​​လမ်း​​မှန်ြဖစ်​​ေပမည်။

၁) အယူသီး​​​ေနလို့​​လား​​…
၂) အခါ​​ေကာင်း​​​ေစာင့်​​ြပီး​​လုပ်ရမှ​​ေတာ့​​ ဒီ​​ေခတ်ဒီကာလ သူတစ်ပါး​​ ​​ေနာက်…ကျန်ရစ်ရံု​​ေပါ့​​…
၃) ​​ေကာင်း​​မှုကုသိုလ်လုပ်တာဘဲဗျာ…ဘာအခါ​​ေရွး​​စရာလိုလဲ ၊​ ​​ေကာင်း​​တာ လုပ်​​ေနတဲ့​​သူ တစ်​​ေယာက်အတွက်…လုပ်သမျှအချိန်တိုင်း​​ အခါ​​ေကာင်း​​​ေပါ့​​…
၄) လုပ်စရာရှိ သွက်သွက်လုပ်…အချိန်​​ေတွ…အခါ​​ေတွ…​​ေစာင့်​​မ​​ေနနဲ့​​… ဒီ​​ေခတ်မှာ…ဒီအယူအဆမရှိသင့်​​ဘူး​​…
ဟူ၍ ​​ေြပာဆိုြက​​ေသာ သူများ​​ အ​​ေနြဖင့်​​ကား​​ ကမ္ဘာ​​ေကျာ်သိပ္ပံပညာရှင်များ​​ အသီး​​သီး​​၏ ြဖစ်ရပ်များ​​ထဲတွင် အိပ်မက်နိမိတ်ြဖင့်​​ အ​​ေြဖရှာနိုင်ခဲ့​​​ေသာ အြဖစ်အပျက်များ​​စွာတို့​​ကို မျက်ကွယ်ြပု​​ေနြကသူများ​​ သာြဖစ်ပါ​​ေြကာင်း​​ .....



စာကိုး​​ - စံဇာဏီဘို

0 comments:

Post a Comment