ြကီးြကီးကျယ်ကျယ်ကွာ ဂဏန်းေလး ရ လံုးနဲ့တိုင်းေရးြပည်ရာေတွကို ေလျှာက်ေရးေနေသးတယ်၊ ရ နဲ့စားတာပဲ ရနှစ်တစ်ြကိမ် အတူတူပဲ ြဖစ်ေနမှာေပါ့ ဒါဆို အရင်က ဘာလို့မြဖစ်လဲဟု ေစာဒကတက်လိုပါက နမိတ်ြပ၍ အေြကာင်းထင်သည်၊ ဤအချိန်တွင် ဤသို့တတိုင်းြပည်လံုးနှင့်ဆိုင်ေသာ အေြကာင်းနမိတ် ၁ဝတွဲ ြပခဲ့၍ ဤသို့ အကျိုးတရားများ ြဖစ်ေပါ်ခဲ့ရသည်ဟု အေြဖေပးလိုပါတယ်။

ယခု စာေရးချိန် ေကာဇာသက္ကရာဇ် ၁၃၆၉ သည် ၈ ြဖစ်ကိန်း ြဖစ်ပါတယ်။
ဇတ်ေြကာင်းြပန်လွန်းသည်ဟု ဆိုချင်ကဆို၊ ယမန်နှစ် ၂ဝဝရ ဧြပီလ ၃ ရက်ေန့ သြကင်္န်မတိုင်ခင်က အိပ်မက်စာမျက်နှာတွင် ၈ ြဖစ်ကိန်းနှစ်ြကိုတင်ေဟာကိန်း ထုတ်ခဲ့ပါသည်။ ြမန်မာ့ရိုးရာ မဟာဘုတ်ေဗဒင်မှ ြကိုတင်နမိတ်ြပခဲ့ေသာ ၈၈၈၈ ကိန်းဂဏန်းသည် မည်မျှမှန်ကန်သည်ကို ြဖစ်ခဲ့ြပီးြပီြဖစ်ေသာ တိုင်းြပည်အေြခအေနက သက်ေသြပခဲ့ြပီ ြဖစ်သည်။

အထွန်းအိမ် ၃ အဂင်္ါနဲ့ပုတိအိမ် ၅ ြကာသာပေတး (၃<+>၅) = ၈
ရာဇအိမ် ၂ တနလာနင်္ဲ့သိုက်အိမ် ၆ ေသာြကာ (၂<+>၆) = ၈
အဓိပတိအိမ် ၁ တနဂင်္ေနွနဲ့မရဏအိမ် ၀ (၇)စေန (၁<+>၀) = ၈
ဘဂင်္အိမ်ကိုယ်စားြပု ၄ ဗုဒ္ဓဟူး (၄<+>၄) = ၈
မည်သည့်အေြကာင်းတရားေြကာင့် မည်သို့အကျိုးတရား ြဖစ်လာမည်ကိုမူ အကျဉ်းချုပ် ြပန်ရှင်းရေသာ် သြကင်္န်ပိတ်ရက် ၁၀ ဟု ေြကညာချက် ထုတ်ြခင်းသည် အေြကာင်းတရား နမိတ်ပံုြဖစ်ြပီး အကျိုးရလဒ်အားြဖင့် အဓိပတိအိမ်မှ တနဂင်္ေနွ နှင့် မရဏအိမ်မှ စေနတို့ အြပန်အလှန် တွန်းကန်ဆွဲငင်ေတာ့သည်။ ၁ နှင့် ၀(၇) သည် ေတေဇာမီးဓါတ်ကို ကိုယ်စားြပုေသာ်လည်း အဓိပတိနှင့် မရဏအတွဲေြကာင့် အနိဌဖက်သို့ယိမ်းေတာ့သည်။ ထို့ေြကာင့် -
အဓိပတိက ဩဇာအာဏာ၊ အြကီးအကဲ၊ အများအတွက် စိုးရိမ်ပူပန်ြခင်း စတဲ့ ပရိယာယ် ရှိသလို မရဏက ကပ်ေရာဂါေဝဒနာ၊ ဆံုးရှံုးပျက်စီးြခင်း၊ ချုပ်ြငိမ်းြခင်းနှင့်ေမွးဖွားြခင်း ပရိယာယ် ရှိပါတယ်။ တနဂင်္ေနွ ၁ ဂဏန်းက ြပည်အဂင်္ါ ပရိယာယ်အရ ရှင််ဘုရင်နှင့် အုပ်ချုပ်ေရး အာဏာပိုင် ၊ စေန ၀ ဂဏန်းက သာမန်လုပ်သားြပည်သူ ြဖစ်ပါတယ်။ ဒါေြကာင့် တနဂင်္ေနွ နဲ့အဓိပတိ ေပါင်းစပ်မှု ( အုပ်ချုပ်ေရးအာဏာပိုင် + ဩဇာအာဏာစိတ်ြပင်းြပမှု၊ အများအတွက် စိုးရိမ်ပူပန်မှု) ၊ စေနနဲ့မရဏေပါင်းစပ်မှု (သာမန် လုပ်သားြပည်သူ + ကပ်ေရာဂါ၊ မထင်မှတ်ေသာ ေဘးအန္တရာယ်၊ ဆံုးရှံုးပျက်စီးမှု၊ သည်းြငင်းမခံနိုင်မှု၊ စိတ်ေပါက်ကွဲမှု)၊ ဒီေပါင်းစပ်မှု နှစ်ခုဟာ အြပန်အလှန် ဆွဲငင်မှု တွန်းကန်မှု လွှမ်းမိုးချယ်လှယ်မှု ဓါတ်သေဘာေတွ ကိန်းေအာင်းစီးဝင်ဖို့ အတွက် အေြကာင်းနမိတ် (၁၀)အတွဲက ြပေနပါြပီလို့- ြကိုတင်ေရးခဲ့ပါတယ်။
အဲဒီေဆာင်းပါးထဲမှာပဲ - ေရှ့ေြပးနမိတ် (၁၀) အတွဲဟာ တစ်ဆယ်ကို ကိုယ်စားြပုပါတယ်။ ၁၃၆၉ ယခုနှစ်ရဲ့မဟာဘုတ်အိမ် အြဖည့်ကိန်းက ၈ ဂဏန်းြဖစ်ပါတယ်၊ လာမယ့် ၁၃၇၀ အြဖည့်ကိန်းက ၁၀ ဂဏန်းြဖစ်ပါတယ်။ ဒါေြကာင့် ယခုနှစ် (၁၀) အတွဲ အေြကာင်းတရား နမိတ်ဟာ လာမယ့် ၁၃၇၀ အြဖည့်ကိန်း ၁၀ ဂဏန်းနဲ့ထပ်တူညီမှာမို့ လာမယ့် ၁၃၇၀ နှစ် (၂၀၀၈ ဧြပီ ၁ရ မှ ၂၀၀၉ ဧြပီ ၁၇) ဆီကိုပါ အကျိုးတရားေတွက ဆက်စပ်သွားပါလိမ့်မယ် လို့- လည်း ေရးခဲ့ပါေသးတယ်။
ြကီးြကီးကျယ်ကျယ်ကွာ ဂဏန်းေလး ရ လံုးနဲ့တိုင်းေရးြပည်ရာေတွကို ေလျှာက်ေရးေနေသးတယ်၊ ရ နဲ့စားတာပဲ ရနှစ်တစ်ြကိမ် အတူတူပဲ ြဖစ်ေနမှာေပါ့ ဒါဆို အရင်က ဘာလို့မြဖစ်လဲဟု ေစာဒကတက်လိုပါက နမိတ်ြပ၍ အေြကာင်းထင်သည်၊ ဤအချိန်တွင် ဤသို့တတိုင်းြပည်လံုးနှင့်ဆိုင်ေသာ အေြကာင်းနမိတ် ၁ဝတွဲ ြပခဲ့၍ ဤသို့ အကျိုးတရားများ ြဖစ်ေပါ်ခဲ့ရသည်ဟု အေြဖေပးလိုပါတယ်။
ကဲ… ြပီးခဲ့တာေတွ အကျိုးဆက်အြဖစ် ၁၃ရဝမှာ ဘာေတွ ဆက်ြဖစ်မလဲ ေလ့လာြကည့်ြကမယ်။ ေအာက်မှာ ေဖာ်ြပထားတာက ယခုလာမယ့် သြကင်္န်နှစ်ကူးချိန်မှာ ေြပာင်းလဲသွားမယ့် ၁၃၇၀ မဟာဘုတ်ခွင် ြဖစ်ပါတယ်။

ြဂိုလ်ေတွကို ြပည်အဂင်္ါ ပရိယာယ်နဲ့ဆွဲထုတ်ယူြပရမယ်ဆိုရင် -
တနဂင်္ေနွ - ရှင်ဘုရင် (တချက်လွှတ်အာဏာအုပ်ချုပ်ေရး)
တနလာင် - မိဘုရား/ဘုရင်မ (လူထုပရိတ်သတ်ဆန္ဒကို အေလးထားေသာ အုပ်ချုပ်ေရး)
အဂင်္ါ - စစ်သူြကီး (စစ်သည်ဗိုလ်ပါအင်အားကို အားကိုးသူ)
ဗုဒ္ဓဟူး - အိမ်ေရှ့မင်း/သံတမန် ( ေစ့စပ်မှု သံတမန်ကျင့်ထံုး အသံုးြပုသူ)
ြကာသာပေတး - ဓမ္မ/ဥပေဒ (တရားမျှတမှုနှင့် ဥပေဒလိုက်နာသူ)
ေသာြကာ - ကုန်သည်/အနုပညာရှင်
စေန - တိုင်းသူြပည်သား
ရာဟု - ေထာင်ထားြခားနားသူ
မဟာဘုတ်အိမ် (၇)ဌာန ပရိယာယ်
ပုတိ (အနိဌ) - ကိုယ်စိတ်နှစ်ြဖာ ပင်ပန်းြခင်း၊ ေအာင်ြမင်မှုနည်းြခင်း၊ လှုပ်ရှားရုန်းကန်ရြခင်း၊ မတင်မကျ ဒွိဟြဖစ်ေနြခင်း၊ မေကာင်းသတင်း ေကျာ်ေဇာြခင်း၊
ဘဂင်္ (အနိဌ) - ေရွ့လျားပျက်ြပားြခင်း၊ ေရာဂါ ေဘးရန်များြခင်း၊ ထိတ်လန့်မှုများြခင်း၊ အတိုက်အခံြဖင့် ေအာင်ြမင်ြခင်း
မရဏ (အနိဌ) - စိုးရိမ်ပူပန်မှုများြခင်း၊ ကိုယ်စိတ်နှစ်ြဖာ ပင်ပမ်းဆင်းရဲြခင်း၊ ေအာင်ြမင်မှု နည်းြခင်း၊ အနာေရာဂါ ထူေြပာြခင်း၊ ေဘးရန်ကျေရာက်ြခင်း၊ အြပီးတိုင် စွန့်လွှတ်ရြခင်း၊
အထွန်း (ဣဌ) - ထွန်းလင်းေတာက်ပြခင်း၊ ေအာင်ြမင်ေကျာ်ေဇာြခင်း၊ ကိုယ်စိတ်နှစ်ြဖာ ချမ်းသာရြခင်း၊
သိုက် (ဣဌ) - ေအးချမ်းသာယာြခင်း၊ ဘာသာေရးကို ေလးစားြခင်း၊ အြကံအစည်ြကီးြခင်း၊ လူချစ်လူခင်များြခင်း၊ ေအာင်ြမင်ြခင်း
ရာဇ (ဣဌ) - ထက်ြမင်ြခင်း၊ မင်းကျွမ်းဝင်ြခင်း၊ လာဘ်ေပါများြခင်း၊ လှုပ်ရှားြခင်း၊ ေအာင်ြမင်မှုများြခင်း
အဓိပတိ (ဣဌ) - အြကီးအကဲြဖစ်ရြခင်း၊ ဩဇာရှိြခင်း၊ လူမှုေရးအလုပ် များစွာလုပ်ရြခင်း၊ အများအတွက် စိုးရိမ်ပူပန်ရြခင်း၊ လှုပ်ရှားြခင်း
ကဲြကည့် …
အထွန်းအိမ် ၄ ဗုဒ္ဓဟူးနဲ့ပုတိအိမ် ၆ေသာြကာ (၄<+>၆) = ၁၀
ရာဇအိမ် ၀(၇) စေနနဲ့သိုက်အိမ် ၃ အဂင်္ါ (၀<+>၃) = ၁၀
အဓိပတိအိမ် ၂(ကိတ် ၉) တနလာနင်္ဲ့မရဏအိမ် ၁ တနဂင်္ေနွ(ရာဟု ၈) (၂<+>၁)= ၁၀
ဘဂင်္အိမ်ကိုယ်စားြပု ၅ ြကာသာပေတး (၅<+>၅) = ၁၀
မဟာဘုတ်ခွင်တွင် ဘဂင်္အိမ်သည် အထူးအေရးြကီးသည်။ ထို့ေြကာင့် မဟာဘုတ်ခွင်ကို ဘဂင်္အိမ်မှ စတင်၍ချသည်။ ဘဂင်္အိမ်ေရာက် ၅ + ၅ သည် (ြမန် + မာ) ဟု ြကိုးဆွဲနိုင်၍ ဤနှစ်သည် ြမန်မာနိုင်ငံအတွက် အေရးြကီးေသာနှစ် အေြပာင်းအလဲနှစ် ြဖစ်မည်ဟု ဆိုနိုင်သည်။ ထို့အြပင် ၅ + ၅ သည် ြမန်မာ + ဥပေဒ ဟုလည်း ေြပာနိုင်ပါသည်။ (၁၃၆၉တွင် ၄ + ၄ ေရွှဝါေရာင်လှုပ်ရှားမှု ြဖစ်ခဲ့ပါသည်) ။ ကတ္တုကာရက ြဖစ်ေသာေြကာင့် ြပုခဲ့ဖူးေသာ အလုပ်အေဟာင်း၊ အြကိမ်ြကိမ်ေဆာင်ရွက်မှု၊ မေမျှာ်လင့်ေသာြဖစ်ရပ် စသည့် အဓိပ္ပါယ်များ သက်ဝင်ပါလိမ့်မယ်။

ဝဲယာတိုင်ခွဲြကည့်ေသာ် သံတမန်သည် ြကားေနသူအြဖစ် ရှိေနြပီး ဘုရင်မ၊ြပည်သူ၊ ဥပေဒ က လက်ယျာဘက်တွင် ရပ်တည်ြပီး စစ်သူြကီး၊ ဘုရင်၊ ကုန်သည်/အနုပညာရှင်က လက်ဝဲဘက်တွင် ရပ်တည်ေနသည်ကို ေတွ့ရမည်။ ထို့ေြကာင့် ဤနှစ်တွင် ြဂိုလ်ပရိယာယ်အတိုင်း သူ့ဘက် ကိုယ့်ဘက် ရပ်တည်မှုကို လွန်ဆွဲြကမည်ဟု ဆိုနိုင်သည်။
ကိ်ုယ့်ဘက်ကို ပါလာေအာင် အြခားဘက်မှသူကို စည်းရံုးနိုင်ပါမှ ကိုယ့်ဘက်အင်အား ပိုေကာင်းလာမည် မဟုတ်ပါလား။
၁ ရှင်ဘုရင်နှင့်၂ ဘုရင်မ ပက္ခသေဘာအရ အာဏာအုပ်ချုပ်ေရးနှင့် လူထုဆန္ဒအုပ်ချုပ်ေရးတို့အားြပိုင်မှု ရှိေနြပီး မရဏေရာက် ၁ ရှင်ဘုရင် က အဓိပတိေရာက် ၂ ဘုရင်မကို အာခံဆန့်ကျင်ေသာ်ြငားလည်း အဓိပတိ၏ အရှိန်အဝါကို လွန်ဆန်ရန် မလွယ်ကူပါ။ (၂ဝဝရ ေရွှဝါေရာင်တွင် မရဏေရာက် ၀ စေန ၏ အာခံမှုသည် အဓိပတိေရာက် ၁ ရှင်ဘုရင်၏ ဖိနှိပ်မှုကို မလွန်ဆန်နိုင်ခဲ့သည်ကို ြပန်ြကည့်ပါ)
၁ ရှင်ဘုရင် အတွက် ၂ ဘုရင်မသည် သာမိကာရကြဖစ်၍ ၁ ရှင်ဘုရင်သည် မရဏတွင် ရပ်ေသာ်လည်း အေြခအေန အဆိုးဆံုးသို့ေတာ့ မေရာက်နိုင်ပါ။
၂ ဘုရင်မအတွက် ၁ ရှင်ဘုရင်သည် အာလပ္ပနကာရကြဖစ်၍ ၂ ဘုရင်မသည် အဓိပတိတွင် ရပ်ေသာ်လည်း ဆန္ဒဦးစီးမှု ပိုများေနေပသည်။
၀ ြပည်သူနှင့် ၃ စစ်သူြကီး ပက္ခသေဘာအရ ြပည်သူနှင့် စစ်သူြကီးတို့အားြပိုင်မှု ရှိေနြပီး ယခုနှစ်တွင်မူ ြပည်သူသည် သိုက်တွင်ရှိေနြပီး ရာဇရှိ စစ်သူြကီးအေပါ် လွှမ်းမိုးနိုင်ေလာက်ေအာင် အင်အားေကာင်းေနပါသည်။ ဘာသာတရားနှင့် ြငိမ်းချမ်းမှုကို လိုလားေသာ သိုက်သည် ဩဇာအာဏာြပင်းြပမှုကို နှစ်သက်ေသာ ရာဇထက် အင်အားပိုေကာင်းေလသည်။
၀ ြပည်သူအတွက် ၃ စစ်သူြကီးသည် ဩကာသကာရက ြဖစ်၍ ၀ ြပည်သူသည် သိုက်တွင်ရပ်၍ အားေကာင်းေနသလို ရာဇရှိ ၃ စစ်သူြကီးသည် ေကာင်းမွန်ေသာ ပံ့ပိုးေထာက်ခံမှုကို ေပးရန် အလားအလား များေသာ်လည်း ၀ အတွက် ၃ သည် ဘုမ္မိေလး အြမင် ြဖစ်ေန၍ အနိဌသေဘာလည်း သက်ဝင်နိုင်ပါသည်။
၃ စစ်သူြကီးအတွက် ၀ ြပည်သူသည် သမ္ပဒါနကာရကြဖစ်၍ ၃ စစ်သူြကီးသည် ရာဇတွင်ရပ်၍ အားေကာင်းေနသလို သိုက်ရှိ ၀ ြပည်သူသည် ၃ စစ်သူြကီးအား အစုစပ်သေဘာအရ နှစ်စုနှစ်ဘက်ြဖစ်ေအာင် လွှမ်းမိုးချယ်လှယ် ပါလိမ့်မည်။
၄ သည် အင်အားအေကာင်းဆံုး အထွန်းအိမ်သို့ေရာက်ရှိေနေသာေြကာင့် သံတမန် အသိုင်းအဝိုင်း၏ ဩဇာသက်ေရာက်မှုကို မည်သူမျှ လွန်ဆန်နိုင်မှု မရှိပဲ သေဘာတူ လက်ခံေဆာင်ရွက်ေပးရေပလိမ့်မည်။ ၁၃၆၉ ဘဂင်္ေရာက် ၄ အေြခအေနထက် လာမည့် ၁၃ရဝတွင် အထွန်းေရာက် ၄ က ပိုမိုေအာင်ြမင်ေသာ သံတမန်စွမ်းရည်များကို ထုတ်ေဖာ်ြပသေပလိမ့်မည်။
၆ (နိုင်ငံအတွက် အဓိကကျေသာ ေသာြကာအမည်ရှင်) အတွက် ၄ သံတမန်သည် ကရဏကာရက အကူအညီြပုေသာသေဘာအရ ၆ အမည်ရှင်အတွက် ၄ သံတမန်သည် ေကာင်းရာေကာင်းကျိုးကို သမာသမတ်အေြခခံြဖင့် (ဝဲယာတိုင်တွင် အလယ်ရပ်တည်ြခင်း) အကူအညီြပုမည်ဟု ယူဆရသည်။
၄ သံတမန်အတွက် ၆ ေသာြကာအမည်ရှင်သည် ကရဏကာရက ြဖစ်ေနေသာ်လည်း ၆သည် ပုတိ(ဒွယ)အိမ်တွင် ရှိေသာေြကာင့် ေမှာက်ချည်လှန်ချည် မလိမ့်တပတ်နည်းနာြဖင့် ၄ သံတမန်ကို စည်းရံုးသိမ်းသွင်းရန် ြကိုးစားေပလိမ့်မည်။
တိုက်ဆိုင်စွာြဖင့်ပင် ယခု ၁၃၆၉ / ၁၃၇၀ ြပည့်နှစ်သည် ြမန်မာနိုင်ငံလွတ်လပ်ေရး ရရှိေသာ အနှစ် ၆၀ ဒွါဒသဒိက စက်ဝိုင်းတစ်ပတ် ြပန်လည်လာေသာ အချိန်ကာလလည်း ြဖစ်သည်။
အထူးသြဖင့် ဤမဟာဘုတ်ခွင်သည် ဗုဒ္ဓဘုရားရှင် ဖွားြမင်ေသာ်မူေသာ မဟာဘုတ်နှင့်လည်းေကာင်း၊ ၁၃၆၉သည် ဗုဒ္ဓဘုရားရှင် သေန္ဓတည်ေတာ်မူေသာ မဟာဘုတ်နှင့်လည်းေကာင်း တိုက်ဆိုင်ေနေပသည်။ ထို့ေြကာင့် မသိြကလျှင်ေတွးဆဦး လကာင်၏ သေန္ဓတည်ကိန်းနှင့် ဖွားေတာ်မူကိန်းအရ ဆက်စပ်ေတွးေတာမည် ဆိုပါက ပိုမိုစိတ်ဝင်စားဖွယ်ရာ အေြဖများကို သင်ရလာေပလိမ့်မည် သို့မဟုတ် ဗုဒ္ဓဝင်ကို ြပန်လည်ဖတ်ရှုပါက ဆက်စပ်ေတွးေတာနိုင်ဖွယ် အချက်အလက်များ ရလာေပမည်။
ကျွန်ုပ်အေနြဖင့်မူ ဤေနရာတွင် ထင်ြမင်ယူဆချက် အလံုးစံုကို အေြခအေန အေြကာင်းေြကာင်းေြကာင့် တင်ြပလိုြခင်း မရှိေသးသည်ကို စာဖတ်သူများ နားလည်ပါလိမ့်မည်။
ေဇယျာေမာင်
အပိုင်း ၂ တွင် အမည်ပညတ်ချက်များ ဆက်သွယ်ချက်ကို တင်ဆက်ေပးပါဦးမည်။
0 comments:
Post a Comment