ေဗဒင် လက္ခဏာ ပညာရပ်ကို စိတ်ဝင်စားသူတိုင်း ဆရာ စံ-ဇာဏီဘို ကို သိြကပါတယ်။ ဆရာ့ရဲ့ေဟာေြပာချက်ေတွဟာ ေခတ်မှီ သစ်လွင်တယ်။ သူ ေပးေလ့ရှိတဲ့ ယြတာေတွက လုပ်ချင့်စဖွယ် ြဖစ်ပါတယ်။ ေဟာေြပာချက်ေတွကို ဖတ်ြကည့်ရင် သိပ္ပံနည်းကျတယ်လို့လက်ခံချင်ဖွယ် ြဖစ်ပါတယ်။
ဆရာ စံ-ဇာဏီဘို ကို ၂၀၀၁ ခုနှစ်က ဗျူးသမားတစ်ေယာက် ေတွ့ဆံုြပီး ဆရာရဲ့ အြမင်ေတွကို ေမးြမန်းရာမှာ ေတာ့...
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
ဆရာ စံ-ဇာဏီဘို (၁၉၅၆- )
၁၉၇၈ ခုနှစ်မှ စတင်ြပိး အချိန်ြပည့် ေဗဒင်ေလာကသို့ဝင်ေရာက်ခဲ့သည်။ ဆရာ ဦးေကျာ်ဆန်း ၊ ဆရာြကီး ဦးစံတင်ေအာင် (ေရွှဘို)၊ ဆရာြကီး မိုးတား ဦးထွန်းရှိန်၊ ဆရာြကီး ခ တို့ထံမှ နည်းပညာများ သင်ယူခဲ့သည်။
လက္ခဏာ၊ ေဗဒင် ၊ နက္ခတ်နဲ့ြမန်မာ့ရိုးရာ ေဗဒင်ပညာများကို သင်ယူေလ့လာဆည်းပူးြပီး ဆရာများ၏ ခွင့်ြပုချက်အရ ၁၉၈၃ ခုနှစ်မှ စတင်၍ အလုပ်ခန်းဖွင့် ေဟာေြပာသည်။
ေဗဒင် လက္ခဏာပညာနဲ့International Biographical Centre (IBC) မှ 20th Century Achievement Award (၂ဝရာစု ေဗဒင် လက္ခဏာဆု) 1997 Man of the Year ဆု ချီးြမှင့်ြခင်း ခံရသည်။
ဆရာရဲ့ကေလာင် ေဆာင်ပုဒ်ကေတာ့
ချမ်းေြမ့ေမတ္တာ တုန့်ြပန်ပါသည် ... စံ-ဇာဏီဘို
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
ေမး။ ေဗဒင် လက္ခဏာ လုပ်ငန်းကို လူသား အကျိုးြပု လုပ်ငန်းတစ်ခုလို့ ထင်ြမင်ပါသလား။
ဆရာ စံ-ဇာဏီဘို ။ ေဗဒင် လက္ခဏာ ဟာ လူသားေတွ အတွက် ြဖစ်ေပါ်လာတဲ့ ပညာရပ်တစ်ခု၊ လူသားအတွက်
ြဖစ်လာရာမှာ လည်း လူသား အကျိုးြဖစ်ထွန်းေအာင် ကူညီ ပံ့ပိုးတဲ့ပညာ ြဖစ်တယ်ေလ..။
ေမး။ ဘယ်ပံု အကျိုးြပုပါသလဲ။
ဘို။ ေြပာရမယ်ဆိုရင်ေတာ့ ကျယ်ဝန်းတယ်။ လူသားရဲ့လိုလားတဲ့ ဆန္ဒေတွ၊ ြဖစ်လိုတဲ့ အရာေတွကို လမ်းေြကာင်းေပးြပီး
ြဖစ်ေပါ်လာေအာင် ကူညီနိုင်တဲ့ အတတ်ပညာတစ်ခုလို့လက်ခံပါတယ်။ အနည်းဆံုး လယ်ယာမှာ စပါးစိုက်မယ်ဆိုရင်
ဘယ်လရဲ့ဘယ်ရက်မှာ ေကာက်ြကီး ပျိုးြကဲပါလို့ေဗဒင်ပညာက ညွှန်ြပတယ်။ အိမ်ေဆာက်ရင် ဘယ်ေန့ရက်ေတွက
သင့်ေတာ်တယ်၊ ဘယ်ေန့ရက်ေတွက မသင့်ေတာ်ဘူး၊ ေဆာက်ရင် မီးေလာင်တတ်တယ်၊ စီးပွားေရး ထိခိုက်တတ်တယ်၊
အလုပ်တစ်ခု လုပ်ရင် ဘယ်ေန့ရက်ေတွမှာ စလုပ်ရင် ေချာေမွ့နိုင်တယ်။ စားဝတ်ေနေရး အလံုးစံုကို ပညာရှုေထာင့်နဲ့
ကျွန်ေတာ်တို့က အြကံေပးပါတယ်။
ခရီးတစ်ခု သွားမယ်ဆိုရင် ဒီခရီးအတွက် လူေတွဟာ ြကိုတင်ြပီး prepare လုပ်ြကရတယ်။ ေဆာင်ရန် ၊ ေရှာင်ရန်ေတွ
ေလ့လာတယ်။ ေဗဒင်ြကည့်တဲ့ လူေတွကလည်း map ေလး ြကိုြကည့်သလိုပဲ ..ဘယ်ေနရာမှာ ထမင်းစားဖို့ေကာင်းတယ်။
သူသွားမယ့် လမ်းေြကာင်းကို ကျွန်ေတာ်တို့က ြကိုတင်မှန်းဆြပီး ေြပာတာပါပဲ။
လက်နှိပ်ဓာတ်မီးလိုေပါ့..ညအေမှာင်ထဲ သွားရင် ရတာေပါ့။ လက်နှိပ်ဓာတ်မီး ကေလးနဲ့ သွားရင် အတိုင်းအဆ တစ်ခုအထိေတာ့
ြမင်ရတာေပါ့။ ေြမွေတွ့ရင် ေရှာင်နိုင်တယ်။ လမ်းေလး သာရင် သုတ်သုတ်သွားလို့ရတာေပါ့။
ေမး။ ေဗဒင်ပညာ ေပါ်တာ ဘယ်ေလာက်ြကာြပီလဲ။
ဘို။ ြမန်မာြပည်မှာ ရှိတဲ့ မှတ်တမ်းမှတ်ရာများအရ သည်ေန့သည်ရက်အထိ (၂၀၀၁) ေဗဒင်ပညာ စတင်ေပါ်ေပါက်ခဲ့တာ
နှစ်ေပါင်း ၁၁၃၃၈ နှစ် ရှိသွားြပီ။
ေမး။ ေဗဒင် စတင်ခဲ့သူ ။
ဘို။ တာပသ မုနိ ရေသ့ ဆရာြမတ်၊ သူက ေန့ညြဖစ်ေပါ်ပံု၊ ြဂိုဟ်ေတွရဲ့ဖွဲ့တည်ပံုကို လူေတွကို မိတ်ဆက်ေပးတယ်။
သူ့မှာ တပည့် ငါးေယာက်ရှိတယ်။ မဟာမုနိ၊ ဝါလမိကိ၊ ဝါသိဒ္ဓ၊ တာလ၊ ဝိသွာသရ တို့ြဖစ်တယ်။
ဒါက ေန၊ ေနေြကာင့် အသီးအပွင့်ေတွ ပွင့်နိုင် သီးနိုင်တယ်။ ဒါက လမင်း၊ လမင်းေြကာင့် စိတ်ကူးေကာင်းနိုင်တယ်။ ဒါက အဂင်္ါြဂိုဟ်၊ တိုက်ခိုက်ြခင်း နဲ့ပတ်သက်တယ် စသြဖင့် စသြဖင့် ေန၊ လ၊ ြဂိုဟ် ေတွရဲ့လူေတွနဲ့ပတ်သက်မှု ကို သင်ေပးတယ်။ ရှိခိုးစရာ မလိုဘူးဆိုတာ သင်ေပးတယ်။
မဟာသမတမင်းရဲ့အဆက် ဥက္ကာမုခမင်း လက်ထက်မှာ ေဗဒင်ဆရာေတွ ေပါ်လာြပီး လူေတွကို စတင်ြပီး ေဟာတယ်။
ေဗဒင်ပညာ ဖွဲ့ြဖိုးတယ်။ ြမန်မာြပည်မှာ ေပါ်တဲ့ ေဒင်ပညာကို ခရစ်ေတာ် မေပါ်မီ ၉၃၃ရ နှစ် (BC 9337) က စေပါ်တယ်လို့
ယူဆြကတယ်။ ြမန်မာ့ ေဗဒင် သမိုင်းမှာ ထွန်းေတာက်ခဲ့တာကေတာ့ အများြကီးပါ့ပဲ။ သက်သာပန်းေတာင်း ေနြပည်ေတာ်၊
သေရေခတ္တရာေခတ်က ကာလီဒါသ ၊ ပုဂံေခတ်မှာ နန္ဒိေသန မေထရ်၊ ပင်းယ အင်းဝေခတ်မှာ ရှင်မုန်ယို၊ ဗားမဲ့ ဆရာေတာ်၊
ကုန်းေဘာင်ေခတ်မှာ ေတာင်တွင်းြကီး ဆရာေတာ် ခင်ြကီးေဖျာ်တို့ေခတ်အလိုက် လျှမ်းလျှမ်းေတာက် ထင်ေပါ်ခဲ့ြကတယ်။
ေမး။ ေရှးအခါက ေဗဒင်ပညာဆိုတာ မင်းစိုးရာဇာေတွ အတွက်ပဲ အဓိက ပိုြဖစ်ခဲ့ပါသလား။
ဘို။ မဟုတ်ပါဘူး။ မင်းစိုးရာဇာ အသိုက်အဝန်းက စာတတ်သူ ပိုများလို့အသံုးပိုတာ ြဖစ်လိမ့်မယ်။
ေမး။ အခုကာလမှာ လူေတွ ေဗဒင်ကို ပိုြပီး ယံုြကည်အားကိုးလာြကတယ် ထင်ပါတယ်။ ဟုတ်ပါသလား။
ဘို။ မဟုတ်ဘူးထင်တယ်။ အခု ကာလမှာ ေဗဒင်ဆရာေတွက ေြကာ်ြငာတာ ပိုများလာလို့ ေဗဒင်ဆရာ ပိုများလာတယ်
ထင်တာပါ (ရယ်လျက်) အတူတူပါပဲ။
ေမး။ လူေတွမှာ ေသာကေတွ ၊ ေဒါသေတွ ပိုများလာလို့လား။
ဘို။ မဟုတ်ဘူး ၊ ေမာဟေတွ များလာတာ ၊ အေမှာင်ေတွ ဖံုးေနြကလို့ေရှ့ကို မှန်းလို့ကို မရဘူး။ (ရယ်လျက်)
ဘတ်သီး (Bulb) လံုးဝ ေြကွသွားတဲ့လူေတွ ရှိတယ်။ ေမှာင်ြကီး တစ်ခု ဖံုးြပီး ဘာမှ အစိုးမရ မေရရာဘူး ။
သည်ေန့သူနဲ့ကိုယ်နဲ့စကားေြပာထားေပမယ့် မနက်ြဖန် မှာ ကတိမတည်ေတာ့ဘူး။ အေမှာင်ေတွ ဖံုးေတာ့
အလင်းတန်းကေလး လိုချင်လာတယ် ။ အလင်းတန်းကေလး တစ်ခု အေနနဲ့ကျွန်ေတာ်တို့ဆီ ေရာက်လာတာပဲ။
ကျွန်ေတာ်တို့က ဖေယာင်းတိုင်ေလး ေလာက်ြဖစ်ြဖစ် ေပးနိုင်သေလာက် ေပးရတာေပါ့။
ေမး။ ကံ၊ ဉာဏ်၊ ဝီရိယ ၃ ပါးမှာ ဘယ်ဟာက လူေတွ အတွက် အဓိက ပိုကျပါသလဲ။
ဘို။ ကံေပါ့။
ေမး။ ဘယ်ဟာကို ြပုြပင်ယူနိုင်ပါသလဲ ။ဘယ်ဟာကို လူေတွက ပိုြပီး အားထားြကပါသလဲ။
ဘို။ အဓိက ကျတာက ကံ ၊ ကံမေကာင်းရင် ဉာဏ်ကူမယ်။ ဉာဏ်ကူလို့မှ မလာေသးရင် သူများထက် ဝီရိယ ပိုထားမယ်။
ပိုလုပ်မယ်။ အားအထားဆံုးက ဝီရိယ၊ ကိုယ် အလုပ်နိုင်ဆံုးက ဝီရိယ၊ ဝီရိယ ထားလျွှို့ မရရင် ဉာဏ် ြပန်ကူတယ်။
ဉာဏ်ကူလို့မှ မရရင် ကံကို ပံုချတယ်။
မေကာင်းတာ အကုန် ြပင်လို့ရတယ်။ မရှိတာကိုေတာ့ create (ဖန်တီးယူ) လို့မရဘူး။ ကံမေကာင်းဘူး ၊ အိုေက ေကာင်းေအာင်
နည်းနည်းြပုြပင်ယူမယ်။ ဒါေပမဲ့ မရှိရင်ေတာ့ အစားထိုးလို့မရဘူး။
ေမး။ လူေတွရဲ့ကံြကမ္မာအေပါ်မှာ ြဂိုဟ်စီး ြဂိုဟ်နင်း သက်ေရာက်မှုက ရာခိုင်နှုန်း ဘယ်ေလာက်ရှိသလဲ။
ဘို ။ အြပည့်ရှိပါတယ်။ ေဗဒင်ဆရာမို့သည်လိုေြပာတာ မဟုတ်ဘူး။ ေန့မှာ ပူတယ်။ ညမှာ လသာတယ်။ ေန က တနဂင်္ေြနွဂိုဟ်ြကီး၊
လမင်းက တနလင်္ာြဂိုဟ်။ ေန့ခင်းမှာ အလုပ်လုပ်ြပီး ညမှာ အိပ်တယ်။ ညအလ်ုပလုပ်ြကည့်တယ်။ ေန့ခင်းေလာက် မေအာင်ြမင်ဘူး။
ကမ္ဘာေြမက 32 feet per second နဲ့ကျွန်ေတာ်တို့ကို ဆွဲထားတယ် ။ နယူတန်ရဲ့သီအိုရီအရ ေြပာရရင် ြဒပ်ရှိတာေတွ အချင်းချင်း
ဆွဲငင်ေနတယ်။ ကျွန်ေတာ်တို့က အဲသည် system ထဲက လူသားေတွ၊
သည်လမှာ သည်အသီး သီးတယ်၊ သည်လမှာ သည်ပန်းပွင့်တယ်။ ကျွန်ေတ်ာတို့ဟာ ကမ္ဘာေြမြကီးေပါ်မှာ ေနြပီး
ကမ္ဘာေြမေပါ်က အသီးအနှံေတွ ကို စားေနတယ်။ ပထဝီ၊ အာေပါ၊ ဝါေယာ၊ ေတေဇာ ဓာတ်ြကီး ၄ ပါးနဲ့ ေနရတယ်။
ြဂိုဟ်ေတွရဲ့တည်ေနရာ ေရွှ့သွားတာနဲ့လူေတွရဲ့အစားအေသာက်၊ စိတ် ေြပာင်းလဲ သွားတယ်။
ဒါတင်မက ခန္ဓာကိုယ်ထဲမှာ ဆဲလ်ေတွ ရှိတယ်။ ဦးေနှာက် ရှိတယ်။ ဆဲလ်ေတွ အချင်းချင်း ချိတ်ဆက်ေနတယ်။
Planet position နဲ့လည်း ချိတ်ဆက်ေနတယ်။ အင်တာနာ ေထာင်ထားရင် အဲသည်ကေန တီဗီထဲကို အရုပ်ေတွ အသံေတွ ဝင်လာတယ်။
လှိုင်းတစ်ခုခုကို ဖမ်းယူတယ်။ တစ်ခါတစ်ရံမှာ ေဒါသေတွ ထွက်ေနတယ်။ တစ်ခါတစ်ရံမှာေတာ့ worry ေတွ များတယ်။ တစ်ခါတစ်ရံမှာေတာ့
serious ြဖစ်တယ်။
ရာသီအေနအထား ြဂိုဟ်ေတွက လူေတွကို ဆက်စပ်သက်ေရာက်ေနတာပဲ။ System ေအာက်ထဲမှာ ကျွန်ေတာ်တို့လှုပ်ေနရတယ်။
ေမး။ လူေတွက ြဂိုဟ်စီးြဂိုဟ်နင်း သက်ေရာက်မှုကို ကာကွယ်နိုင်သလား။ ရုန်းထွက်နိုင်သလား။
ဘို။ ဘယ်ကာကွယ် နိုင်မှာလဲ ။ system ြကီး ေအာက်မှာ ဘယ်ရုန်းထွက်နိုင်မှာလဲ။ ြဖစ်တာကေတာ့ြဖစ်မှာပဲ။ မိုးက ရွာမယ်ဆို ရွာမှာပဲ။ မရွာနဲ့ေဟ့ ဆိုြပီး မန္တာန်ြကီး နဲ့မှုတ်ြပီး ကာကွယ်လို့လည်း မရဘူး။ မိုးရွာတာ ထွက်ေြပးလို့လည်း ေနာက်တစ်ေနရာ ရွာမှာပဲ။ ဒါေပမဲ့ သက်သာေအာင်ေတာ့ လုပ်လို့ရတယ်။
ေန အရမ်းပူေနတယ်။ တနဂင်္ေြနွဂိုဟ်ြကီးက ကိုယ့်ကို နှိပ်စက်ေနတယ်။ သစ်ပင်ရိပ်ကေလး သွားေနရင် သက်သာမယ်။ နည်းနည်းေတာ့
ေအးလာမယ်။ အဲဒါ ယြတာပဲ။
ေမး။ သက်ေရာက်မှု အားလံုးကို ယြတာနဲ့ေချဖျက်လို့ရမှာလား။
ဘို။ ဘာနဲ့မှ ဖျက်လို့မရဘူး။ ဆိုးတာ ဆိုးမှာပဲ။ ေသတာ ေသမှာပဲ ။ သက်သာေအာင်ပဲ လုပ်လို့ ရတယ်။
ေမး။ လွယ်ကူတဲ့ ယြတာ၊ ခက်ခဲတဲ့ ယြတာ၊ ေငွကုန် ေြကးကျ များတဲ့ ယြတာ ၊ ေငွကုန် နည်းတဲ့ ယြတာ သက်ေရာက်မှုြခင်း ကွားြခားပါသလား။
ဘို။ ယြတာဆိုတာ လူေတွ ထင်သလို မခက်ဘူး။ ဖေယာင်းတိုင်ြကီး ထွန်းလိုက်မှ၊ ေငွေတွ အများြကီး ပံုေပးမှ၊ ေရွှနဲ့ေငွနဲ့စက်ြပီးမှ
ယြတာေချလို့ရတယ်ဆိုတာ ကျွန်ေတာ် လံုးဝ လက်မခံပါဘူး။
အင်းဝကေန ေတာင်ငူကို တိုက်တဲ့အခါ အြကိမ်ြကိမ် ြကံတယ်။ မေအာင်ြမင်ဘူး။ ခံတက်ပင်ေြခမှာ တပ်စွဲြပီးချ။ တက်ချ တယ်။ ေအာင်ြမင်သွားတယ်။
ခံတက်ပင်ေအာက်မှာ တပ်စွဲတာ ဘယ်နှစ်ြပား ကုန်လဲ။ တစ်ြပားမှ မကုန်ဘူး။ ဒါ လွယ်ကူတယ်။ ခက်မှ လွယ်မှ မဟုတ်ဘူး။
သူ့ဓာတ်ကေလးနဲ့သူ့သဘာဝေလးနဲ့ညီရင် ယြတာဆိုတာ ေအာင်ြမင်တယ်။ ဒါေပမဲ့ ယြတာဆိုတာ ပညာရပ်တစ်ခု ြဖစ်လို့ပညာကို
ချီးေြမှာက်မှု တစ်ခု အေနနဲ့ဉာဏ်ပူေဇာ်တာေတာ့ ကျွန်ေတာ် မေြပာလိုဘူး။ ဒါေပမဲ့ယြတာကို ေငွေပးမှ ယြတာေြမာက်တယ် ဆိုရင်ေတာ့
မဟုတ်ဘူး။
ေမး။ ဆရာေပးတဲ့ ယြတာေတွက လိုက်နာလုပ်ေဆာင်ဖို့လွယ်ကူတာကို ေတွ့ရတယ် ။ လူေတွလုပ်နိုင်ေအာင် တမင် လွယ်ကူတာကို ေပးသလား။
ဘို။ ကျွန်ေတာ် ေဗဒင်ေလာက စဝင်တဲ့အချိန်တုန်းက ေဗဒင်ဆရာြကီးေတွက ေလ ေမှာ်ဆရာြကီးေတွလိုပဲ။
လက်ဖွဲ့ေပးလိုေပး။ ေခါင်းပတ်ေပးလို ေပး အမျိုးမျိုးေပါ့။ ကျွန်ေတာ့် မိဘေတွေတာင် ထွန်းလိုက်ရတဲ့ ဖေယာင်းတိုင်ေတွ၊
ပိုက်ဆံ ေတာ်ေတာ်ကုန်ခဲ့တာေပါ့။
ကျွန်ေတာ် ယြတာကို ေလ့လာတဲ့အခါ ေငွကုန်ခံမှ ၊ ခံ့ခံ့ထည်ထည်ြကီးမှ၊ ြကားလိုက်ရတဲ့ လူေတွ တအံ့တဩနဲ့ဆန်းဆန်းြကယ်ြကယ်
ြဖစ်မှ ၊ အံ့ဖွယ်ြဖစ်မှ၊ စကားြကီးေတွ ခမ်းခမ်းနားနားြကီးေတွ သံုးတာကို ကျွန်ေတာ်လံုးဝ မုန်းတီးပါတယ်။
သစ္စာမှန်ရင် နွယ်ြမက်သစ်ပင် ေတာင် ေဆးဖက်ဝင်ပါတယ်။ ရှိသမျှ ပစ္စည်းအားလံုးဟာ စနစ်တကျ ေချနိုင်ရင် ယြတာေြမာက်တယ်။
ြဂိုဟ်ေတွဟာ သွား၊ ရပ်၊ ထိုင်၊ ေလျာင်း လုပ်ေနတယ်။ အိပ်၊ စား ၊ ကာ၊ ဝတ် လုပ်ေနတယ်။ အိပ်ေနတယ်။ စားေနတယ်။
ေမထုန် မှီဝဲေနတယ်။ ဘုရားဝတ်ြပုေနတယ်။ သူက လူကို-
က - ကိုယ်ထိ လက်ေရာက် ပညာေပးတယ်
သီ - ကျိန်စာေပးတယ်
ြကည့်- မျက်ေစာင်းကေလး ထိုးြပီး သတိေပးတယ်
ရယ် - ခွင့်လွှတ်တယ်။
ယြတာလုပ်တဲ့အခါ ကက်ကင်း သေဘာေလးေတွ၊ ဓာတ်တူ သဘာဝေလးေတွနဲ့ယြတာေပးတာ။ တစ်ခါတေလ ဆိုရင် ယြတာေပးတဲ့အခါ ဟားဟား ဟားဟား ရယ်လိုက်ပါတို့၊ ဘာသီချင်းကို ဆိုလိုက်ပါတို့၊ ဘယ်အရပ်ကို ြကည့်လိုက်ပါတို့၊ ယြတာေပးတဲ့အခါမှာလည်း ဘာသာအမျိုးစံုက လုပ်နိုင်ေအာင်ေပးတယ်။ သည်ပညာက ဗုဒ္ဓဘာသာ တစ်မျိုးတည်းက ပိုင်တာ မဟုတ်ဘူးေလ။ ဘာသာြကီး ေလးခု လူတိုင်း လုပ်နိုင်ေအာင် ေပးတယ်။ ဘုရားရဲ့ဘယ်ေထာင့် ညာေထာင့် ဆိုြပီး မေပးဘူး။ အရပ်မျက်နှာ ေပးတယ်။ ဘာစားပါ။ ဘယ်လို လုပ်လိုက်ပါ ဆိုတာ ေပးပါတယ်။ အချို့ကေခွးအစာေကျွးမယ့်အစား တစ်ေယာက်ကို ေကျွးရင်ေကာလို့ေမးတဲ့လူက ေမးတယ်။ ေခွးအစာေကျွးတာကလည်း
ဓာတ်တစ်မျိုးပဲ။
ေမး။ ေဗဒင် လက္ခဏာပညာ ဆိုတာ သိပ္ပံပညာ တစ်ရပ်လား။
ဘို။ Science ပဲ ။ ဟုတ်တယ်။
ေမး။ ကျင့်စဉ်ေတွေကာ လိုအပ်သလား။
ဘို။ မလိုအပ်ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေဗဒင် ဆရာတစ်ေယာက် လုပ်ေတာ့မယ်ဆိုရင် ပညာရယ်။ သမာဓိရယ်၊ သိက္ခာရယ်၊ သီလရယ်ေတာ့
လိုတယ်။ အဲဒါ တစ်ခုချင်း ေကာင်းရင်ေတာင် သူများကို ြကံေပးလို့ရတယ်။
သီလရှိတဲ့ လူတစ်ေယာက်ဟာ သူများ ြပာတာ နားေထာင်လို့ရတယ်။ အြကံေပးနိုင်တယ်။ သိက္ခာရှိတဲ့ လူတစ်ေယာက်ဆီမှာလည်း
တိုင်ပင်လို့ရနိုင်တယ်။ သမာဓိရှိတဲ့ လူတစ်ေယာက်ဆီမှာလည်း အဆံုးအြဖတ်ယူလို့ရတယ်။ ဥပမာ ေဆးပညာရှင်တစ်ေယာက်ဆီမှာ
ကျွန်ေတာ် ေခါင်းကိုက်ေနတယ်၊ ဘာေဆးေသာက်ရမှလဲ အြကံေတာင်းနိုင်တယ်။
အဲဒီ ၄ ခုနဲ့လူတစ်ေယာက်ဟာ မဏ္ဍိုင်ထားြပီး အတိုင်ပင်ခံနိုင်တယ်။ သူတစ်ပါးကို စဉ်းစားဆံုးြဖတ်ေပးနိုင်တယ်။
ေဗဒင် ေဟာစားေတာ့မယ်ဆိုရင်ေတာ့တစ်ကယ်လိုတယ်။
ေမး။ မိမိမှ အပ အထက်ဆရာြကီးများက ေဟာေြပာမှု မှာ ေထာက်ကူေပးတာ ရှိတယ်လို့ေြပာသူရှိရင် ဆရာလက်ခံနိုင်သလား။
ဘို။ လက်ခံပါတယ်။ ကျွန်ေတ်ာတို့လက်ခံထားတာက body, mind and soul သံုးခု၊ လက္ခဏာမှာ လမ်းေြကာင်းေတွ ရှိတယ်။
အသက်လမ်းေြကာင်း (body)၊ ဦးေခါင်းလမ်းေြကာင်း (mind) နှလံုးလမ်းေြကာင်း (soul)
အြကားအြမင်ေတွ ေဟာတာ၊ နတ်ဝင်သည်ေတွ ေဟာတာ ေခတ်အဆက်ဆက်ကတည်းက ရှိတယ်။
အထက်ဆရာြကီး ြဖစ်ချင်ြဖစ်မယ်။ ေဟာေြပာေသာ soul တစ်ခုက ြဖစ်ချင်ြဖစ်မယ်။ တစ်စံုတစ်ရာေသာ soul ကို လက်ခံြပီး ေဟာေြပာတာ
ြဖစ်ချင်ြဖစ်မယ်။ ဒါဟာ ေဗဒင် ပညာေတာ့ မဟုတ်ဘူး ။ ေမွးရာပါ။
ေမး။ ဆရာတူ တပည့်ချင်း ထူးချွန်သူ မထူးချွန်သူ ၊ ေကျာ်ြကားသူ ၊ မေကျာ်ြကားသူ ဘာေြကာင့်ကွာြခားေနသလဲ။
ဘို။ ပညာ၊ သမာဓိ၊ သိက္ခာ၊ သီလ မတူြကလို့ဘဲ။
ေမး။ သီလြဖူစင်ဖို့ေဟာေြပာသူအတွက် ဘယ်ေလာက် လိုအပ်ပါသလဲ။
ဘို။ အကျင့်သီလဟာ အဓိကပဲ ။ နံပါတ်ဝမ်းပဲ။
ေမး ။ ဆရာ့ရဲ့နိုင်ငံြခားမှာ ေဟာေြပာခဲ့တဲ့ အေတွ့အြကံု ကို ေြပာပါဦး။
ဘို။ အတူတူပါပဲ။ သူတို့လည်း ေမာဟေတွ ဖံုးေနတာ။ သူတို့က ရုပ်ဝတ္ထု ပစ္စည်းဘက်ကို စိတ်ပိုသန်လိမ့်မယ် ထင်တာ။
မဟုတ်ဘူးဗျ။ နာမ် ဝိညာဉ်ပိုင်းကို ပိုြပီး စိတ်ဝင်စားတယ်။ သူတို့ရဲ့soul ကို ဘယ်လို ဝင်ကပ်နိုင်သလဲ။ အလုပ်လုပ်ရင်
ြဖစ်ရမယ်ဆိုတဲ့ အယူအဆ သူတို့မှာ ရှိတယ်။ မေကာင်း တဲ့ soul ပူးလို့မြဖစ် တာ အယူသီးတာ ရှိတယ်။ အဲဒါက တစ်ေယာက်စ၊
နှစ်ေယာက်စပဲ ထင်တာ။ မဟုတ်ဘူး ခင်ဗျ၊ အများြကီးပဲ။ သူတို့က ရှည်ရှည်ေဟာရင် မြကိုက်ဘူး။
ေမး။ အေနာက်တိုင်းမှာ စိတ်ပညာရှင်၊ စိတ်ကု ဆရာဝန်ေတွနဲ့သွားေရာက်ေတွ့ဆံုြခင်း နဲ့ြမန်မာြပည်မှာ ေဗဒင်လာေမးတာ တူတယ်ထင်ပါသလား။
ဘို။ သူတို့အိမ်တွင်းေရး လူမှုေရး ကိစ္စေတွကို Psychiatrist ဆီမှာ ဖွင့်ဟ အန်ထုတ်ြပီး ေြပာလို့ေပါ့သွားတာနဲ့ေဗဒင်ေမးတာ မတူဘူး။ သူ့ထွက်ေပါက်ကို Psychiatrist ဆီမှာ ြဖစ်ေစ၊ Social Scientist ဆီမှာ ြဖစ်ေစ အေြဖရှာတာနဲ့ မတူဘူး။ သည်မှာ Psychiatrist ဆီသွားရင် အရူးကုဖို့ထင်ေနတယ်။ တချို့ကသူေြပာတာ နားေထာင်ဖို့၊ ရင်လာဖွင့်တာနဲ့ နားေထာင်ေပးရတာေတာ့ ရှိတယ်။
ေမး။ လူေတွရဲ့အယူသီးမှု ၊ အစွဲအလမ်းြကီးမှုေတွ အေရှ့တိုင်းနဲ့အေနာက်တိုင်း ဘယ်ကပိုများပါသလဲ။
ဘို။ သူတို့က ပိုများတယ်။ ေဖေဖာ်ဝါရီ ၁ရက်ေန့မှာ မျက်နှာကို လှေနေအာင် လုပ်ထားရင် တစ်နှစ်လံုး လှေနမယ်တို့၊ ေနစရာမရှိေအာင်ကို အယူသီးတာ ၊ ဘယ်ရက်မှာ ဘယ်လိုေန ဆိုတာမျိုးတို့၊ မှန်ကွဲရင် ဘယ်လို ၊ ေြကာင်က ဘယ်လိုတို့ စံုလို့စံုလို့၊ သူတို့အယူသီးမှုေတွ ကျွန်ေတာ်တို့ဆီ ကူးစက်လာတယ်။ လူေသရင် ကူးတို့ခ ထည့်ေပးရတာ သူတို့ဆီက လာတာ၊ လူကို စုန်းမြကီးဆိုြပီး မီးရှို့တာမျိုး ရှိတယ်။ ြမန်မာြပည်မှာ ဒါေလာက် မရှိပါဘူး။
ေမး။ အယူသီးတာ အကျိုးအြပစ် ရှိသလား ။
ဘို။ ရှိတာေပါ့။ အြပင်ထွက်ခါနီး ထဘီေလး ြပဲသွားတာ ဘာြဖစ်လဲ။ ဆက်သွားေပါ့ ။ အဲသည်အေပးမှာ sensitive ြဖစ်ြပီး seriously နဲ့worry ေတွ ထားရင် အလုပ်မြဖစ်ေတာ့ဘူး။
ေမး။ ေဗဒင် လက္ခဏာ ေဟာေြပာမှုကို စီးပွားေရး လုပ်ငန်း တစ်ခု အြဖစ် ဆရာ ထင်ြမင်သလား။
ဘို ။ Hobby တစ်ခုကို Professional အြဖစ်ေြပာင်းတာ ။ business ေတာ့ မဟုတ်ဘူး။ ကျွန်ေတာ်တို့က ေဗဒင် ကုမ္ပဏီ ဆိုြပီး ဖွဲ့လို့လည်း မရနိုင်ဘူး။ ပန်းချီဆရာကလည်း ပန်းချီ ဆွဲမယ်။ သူ့ရဲ့hobby ပန်းချီနဲ့ အသက်ေမွးမှု ြပုလာမယ်။ ဒါကို စီးပွားေရး လုပ်ငန်းြကီး တစ်ခု အြဖစ် ကျယ်ကျယ်ြပန့်ြပန့်ြကီး လုပ်လို့ေတာ့မရတာ အမှန်ပဲ။ စီးပွားေရးလုပ်ငန်းေတာ့ မဟုတ်ဘူး။ အသက်ေမွး ဝမ်းေကျာင်းမှု ေတာ့ြဖစ်ပါတယ်။
0 comments:
Post a Comment