ကံြကမ္မာကို ယံုြကည်ြကသူများ​​ (၁)

​​ေဗဒင် လက္ခဏာ ပညာရပ်ကို စိတ်ဝင်စား​​သူတိုင်း​​ ဆရာ စံ-ဇာဏီဘို ကို သိြကပါတယ်။ ဆရာ့​​ရဲ့​​​ေဟာ​​ေြပာချက်​​ေတွဟာ ​​ေခတ်မှီ သစ်လွင်တယ်။ သူ ​​ေပး​​​ေလ့​​ရှိတဲ့​​ ယြတာ​​ေတွက လုပ်ချင့်​​စဖွယ် ြဖစ်ပါတယ်။ ​​ေဟာ​​ေြပာချက်​​ေတွကို ဖတ်ြကည့်​​ရင် သိပ္ပံနည်း​​ကျတယ်လို့​​လက်ခံချင်ဖွယ် ြဖစ်ပါတယ်။

ဆရာ စံ-ဇာဏီဘို ကို ၂၀၀၁ ခုနှစ်က ဗျူး​​သမား​​တစ်​​ေယာက် ​​ေတွ့​​ဆံုြပီး​​ ဆရာရဲ့​​ အြမင်​​ေတွကို ​​ေမး​​ြမန်း​​ရာမှာ ​​ေတာ့​​...



xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
ဆရာ စံ-ဇာဏီဘို (၁၉၅၆- )

၁၉၇၈ ခုနှစ်မှ စတင်ြပိး​​ အချိန်ြပည့်​​ ​​ေဗဒင်​​ေလာကသို့​​ဝင်​​ေရာက်ခဲ့​​သည်။ ဆရာ ဦး​​​ေကျာ်ဆန်း​​ ၊​ ဆရာြကီး​​ ဦး​​စံတင်​​ေအာင် (​​ေရွှဘို)၊​ ဆရာြကီး​​ မိုး​​တား​​ ဦး​​ထွန်း​​ရှိန်၊​ ဆရာြကီး​​ ခ တို့​​ထံမှ နည်း​​ပညာများ​​ သင်ယူခဲ့​​သည်။
လက္ခဏာ၊​ ​​ေဗဒင် ၊​ နက္ခတ်နဲ့​​ြမန်မာ့​​ရိုး​​ရာ ​​ေဗဒင်ပညာများ​​ကို သင်ယူ​​ေလ့​​လာဆည်း​​ပူး​​ြပီး​​ ဆရာများ​​၏ ခွင့်​​ြပုချက်အရ ၁၉၈၃ ခုနှစ်မှ စတင်၍ အလုပ်ခန်း​​ဖွင့်​​ ​​ေဟာ​​ေြပာသည်။

​​ေဗဒင် လက္ခဏာပညာနဲ့​​International Biographical Centre (IBC) မှ 20th Century Achievement Award (၂ဝရာစု ​​ေဗဒင် လက္ခဏာဆု) 1997 Man of the Year ဆု ချီး​​ြမှင့်​​ြခင်း​​ ခံရသည်။

ဆရာရဲ့​​က​​ေလာင် ​​ေဆာင်ပုဒ်က​​ေတာ့​​
ချမ်း​​​ေြမ့​​​ေမတ္တာ တုန့်​​ြပန်ပါသည် ... စံ-ဇာဏီဘို
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


​​ေမး​​။ ​​ေဗဒင် လက္ခဏာ လုပ်ငန်း​​ကို လူသား​​ အကျိုး​​ြပု လုပ်ငန်း​​တစ်ခုလို့​​ ထင်ြမင်ပါသလား​​။

ဆရာ စံ-ဇာဏီဘို ။ ​​ေဗဒင် လက္ခဏာ ဟာ လူသား​​​ေတွ အတွက် ြဖစ်​​ေပါ်လာတဲ့​​ ပညာရပ်တစ်ခု၊​ လူသား​​အတွက်
ြဖစ်လာရာမှာ လည်း​​ လူသား​​ အကျိုး​​ြဖစ်ထွန်း​​​ေအာင် ကူညီ ပံ့​​ပိုး​​တဲ့​​ပညာ ြဖစ်တယ်​​ေလ..။

​​ေမး​​။ ဘယ်ပံု အကျိုး​​ြပုပါသလဲ။

ဘို။ ​​ေြပာရမယ်ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ကျယ်ဝန်း​​တယ်။ လူသား​​ရဲ့​​လိုလား​​တဲ့​​ ဆန္ဒ​​ေတွ၊​ ြဖစ်လိုတဲ့​​ အရာ​​ေတွကို လမ်း​​​ေြကာင်း​​​ေပး​​ြပီး​​
ြဖစ်​​ေပါ်လာ​​ေအာင် ကူညီနိုင်တဲ့​​ အတတ်ပညာတစ်ခုလို့​​လက်ခံပါတယ်။ အနည်း​​ဆံုး​​ လယ်ယာမှာ စပါး​​စိုက်မယ်ဆိုရင်
ဘယ်လရဲ့​​ဘယ်ရက်မှာ ​​ေကာက်ြကီး​​ ပျိုး​​ြကဲပါလို့​​​ေဗဒင်ပညာက ညွှန်ြပတယ်။ အိမ်​​ေဆာက်ရင် ဘယ်​​ေန့​​ရက်​​ေတွက
သင့်​​​ေတာ်တယ်၊​ ဘယ်​​ေန့​​ရက်​​ေတွက မသင့်​​​ေတာ်ဘူး​​၊​ ​​ေဆာက်ရင် မီး​​​ေလာင်တတ်တယ်၊​ စီး​​ပွား​​​ေရး​​ ထိခိုက်တတ်တယ်၊​
အလုပ်တစ်ခု လုပ်ရင် ဘယ်​​ေန့​​ရက်​​ေတွမှာ စလုပ်ရင် ​​ေချာ​​ေမွ့​​နိုင်တယ်။ စား​​ဝတ်​​ေန​​ေရး​​ အလံုး​​စံုကို ပညာရှု​​ေထာင့်​​နဲ့​​
ကျွန်​​ေတာ်တို့​​က အြကံ​​ေပး​​ပါတယ်။

ခရီး​​တစ်ခု သွား​​မယ်ဆိုရင် ဒီခရီး​​အတွက် လူ​​ေတွဟာ ြကိုတင်ြပီး​​ prepare လုပ်ြကရတယ်။ ​​ေဆာင်ရန် ၊​ ​​ေရှာင်ရန်​​ေတွ
​​ေလ့​​လာတယ်။ ​​ေဗဒင်ြကည့်​​တဲ့​​ လူ​​ေတွကလည်း​​ map ​​ေလး​​ ြကိုြကည့်​​သလိုပဲ ..ဘယ်​​ေနရာမှာ ထမင်း​​စား​​ဖို့​​​ေကာင်း​​တယ်။
သူသွား​​မယ့်​​ လမ်း​​​ေြကာင်း​​ကို ကျွန်​​ေတာ်တို့​​က ြကိုတင်မှန်း​​ဆြပီး​​ ​​ေြပာတာပါပဲ။

လက်နှိပ်ဓာတ်မီး​​လို​​ေပါ့​​..ညအ​​ေမှာင်ထဲ သွား​​ရင် ရတာ​​ေပါ့​​။ လက်နှိပ်ဓာတ်မီး​​ က​​ေလး​​နဲ့​​ သွား​​ရင် အတိုင်း​​အဆ တစ်ခုအထိ​​ေတာ့​​
ြမင်ရတာ​​ေပါ့​​။ ​​ေြမွ​​ေတွ့​​ရင် ​​ေရှာင်နိုင်တယ်။ လမ်း​​​ေလး​​ သာရင် သုတ်သုတ်သွား​​လို့​​ရတာ​​ေပါ့​​။

​​ေမး​​။ ​​ေဗဒင်ပညာ ​​ေပါ်တာ ဘယ်​​ေလာက်ြကာြပီလဲ။

ဘို။ ြမန်မာြပည်မှာ ရှိတဲ့​​ မှတ်တမ်း​​မှတ်ရာများ​​အရ သည်​​ေန့​​သည်ရက်အထိ (၂၀၀၁) ​​ေဗဒင်ပညာ စတင်​​ေပါ်​​ေပါက်ခဲ့​​တာ
နှစ်​​ေပါင်း​​ ၁၁၃၃၈ နှစ် ရှိသွား​​ြပီ။

​​ေမး​​။ ​​ေဗဒင် စတင်ခဲ့​​သူ ။

ဘို။ တာပသ မုနိ ရ​​ေသ့​​ ဆရာြမတ်၊​ သူက ​​ေန့​​ညြဖစ်​​ေပါ်ပံု၊​ ြဂိုဟ်​​ေတွရဲ့​​ဖွဲ့​​တည်ပံုကို လူ​​ေတွကို မိတ်ဆက်​​ေပး​​တယ်။
သူ့​​မှာ တပည့်​​ ငါး​​​ေယာက်ရှိတယ်။ မဟာမုနိ၊​ ဝါလမိကိ၊​ ဝါသိဒ္ဓ၊​ တာလ၊​ ဝိသွာသရ တို့​​ြဖစ်တယ်။

ဒါက ​​ေန၊​ ​​ေန​​ေြကာင့်​​ အသီး​​အပွင့်​​​ေတွ ပွင့်​​နိုင် သီး​​နိုင်တယ်။ ဒါက လမင်း​​၊​ လမင်း​​​ေြကာင့်​​ စိတ်ကူး​​​ေကာင်း​​နိုင်တယ်။ ဒါက အဂင်္​ါြဂိုဟ်၊​ တိုက်ခိုက်ြခင်း​​ နဲ့​​ပတ်သက်တယ် စသြဖင့်​​ စသြဖင့်​​ ​​ေန၊​ လ၊​ ြဂိုဟ် ​​ေတွရဲ့​​လူ​​ေတွနဲ့​​ပတ်သက်မှု ကို သင်​​ေပး​​တယ်။ ရှိခိုး​​စရာ မလိုဘူး​​ဆိုတာ သင်​​ေပး​​တယ်။

မဟာသမတမင်း​​ရဲ့​​အဆက် ဥက္ကာမုခမင်း​​ လက်ထက်မှာ ​​ေဗဒင်ဆရာ​​ေတွ ​​ေပါ်လာြပီး​​ လူ​​ေတွကို စတင်ြပီး​​ ​​ေဟာတယ်။
​​ေဗဒင်ပညာ ဖွဲ့​​ြဖိုး​​တယ်။ ြမန်မာြပည်မှာ ​​ေပါ်တဲ့​​ ​​ေဒင်ပညာကို ခရစ်​​ေတာ် မ​​ေပါ်မီ ၉၃၃ရ နှစ် (BC 9337) က စ​​ေပါ်တယ်လို့​​
ယူဆြကတယ်။ ြမန်မာ့​​ ​​ေဗဒင် သမိုင်း​​မှာ ထွန်း​​​ေတာက်ခဲ့​​တာက​​ေတာ့​​ အများ​​ြကီး​​ပါ့​​ပဲ။ သက်သာပန်း​​​ေတာင်း​​ ​​ေနြပည်​​ေတာ်၊​
သ​​ေရ​​ေခတ္တရာ​​ေခတ်က ကာလီဒါသ ၊​ ပုဂံ​​ေခတ်မှာ နန္ဒိ​​ေသန မ​​ေထရ်၊​ ပင်း​​ယ အင်း​​ဝ​​ေခတ်မှာ ရှင်မုန်ယို၊​ ဗား​​မဲ့​​ ဆရာ​​ေတာ်၊​
ကုန်း​​​ေဘာင်​​ေခတ်မှာ ​​ေတာင်တွင်း​​ြကီး​​ ဆရာ​​ေတာ် ခင်ြကီး​​​ေဖျာ်တို့​​​ေခတ်အလိုက် လျှမ်း​​လျှမ်း​​​ေတာက် ထင်​​ေပါ်ခဲ့​​ြကတယ်။

​​ေမး​​။ ​​ေရှး​​အခါက ​​ေဗဒင်ပညာဆိုတာ မင်း​​စိုး​​ရာဇာ​​ေတွ အတွက်ပဲ အဓိက ပိုြဖစ်ခဲ့​​ပါသလား​​။
ဘို။ မဟုတ်ပါဘူး​​။ မင်း​​စိုး​​ရာဇာ အသိုက်အဝန်း​​က စာတတ်သူ ပိုများ​​လို့​​အသံုး​​ပိုတာ ြဖစ်လိမ့်​​မယ်။

​​ေမး​​။ အခုကာလမှာ လူ​​ေတွ ​​ေဗဒင်ကို ပိုြပီး​​ ယံုြကည်အား​​ကိုး​​လာြကတယ် ထင်ပါတယ်။ ဟုတ်ပါသလား​​။
ဘို။ မဟုတ်ဘူး​​ထင်တယ်။ အခု ကာလမှာ ​​ေဗဒင်ဆရာ​​ေတွက ​​ေြကာ်ြငာတာ ပိုများ​​လာလို့​​ ​​ေဗဒင်ဆရာ ပိုများ​​လာတယ်
ထင်တာပါ (ရယ်လျက်) အတူတူပါပဲ။

​​ေမး​​။ လူ​​ေတွမှာ ​​ေသာက​​ေတွ ၊​ ​​ေဒါသ​​ေတွ ပိုများ​​လာလို့​​လား​​။
ဘို။ မဟုတ်ဘူး​​ ၊​ ​​ေမာဟ​​ေတွ များ​​လာတာ ၊​ အ​​ေမှာင်​​ေတွ ဖံုး​​​ေနြကလို့​​​ေရှ့​​ကို မှန်း​​လို့​​ကို မရဘူး​​။ (ရယ်လျက်)
ဘတ်သီး​​ (Bulb) လံုး​​ဝ ​​ေြကွသွား​​တဲ့​​လူ​​ေတွ ရှိတယ်။ ​​ေမှာင်ြကီး​​ တစ်ခု ဖံုး​​ြပီး​​ ဘာမှ အစိုး​​မရ မ​​ေရရာဘူး​​ ။
သည်​​ေန့​​သူနဲ့​​ကိုယ်နဲ့​​စကား​​​ေြပာထား​​​ေပမယ့်​​ မနက်ြဖန် မှာ ကတိမတည်​​ေတာ့​​ဘူး​​။ အ​​ေမှာင်​​ေတွ ဖံုး​​​ေတာ့​​
အလင်း​​တန်း​​က​​ေလး​​ လိုချင်လာတယ် ။ အလင်း​​တန်း​​က​​ေလး​​ တစ်ခု အ​​ေနနဲ့​​ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ဆီ ​​ေရာက်လာတာပဲ။
ကျွန်​​ေတာ်တို့​​က ဖ​​ေယာင်း​​တိုင်​​ေလး​​ ​​ေလာက်ြဖစ်ြဖစ် ​​ေပး​​နိုင်သ​​ေလာက် ​​ေပး​​ရတာ​​ေပါ့​​။

​​ေမး​​။ ကံ၊​ ဉာဏ်၊​ ဝီရိယ ၃ ပါး​​မှာ ဘယ်ဟာက လူ​​ေတွ အတွက် အဓိက ပိုကျပါသလဲ။
ဘို။ ကံ​​ေပါ့​​။

​​ေမး​​။ ဘယ်ဟာကို ြပုြပင်ယူနိုင်ပါသလဲ ။ဘယ်ဟာကို လူ​​ေတွက ပိုြပီး​​ အား​​ထား​​ြကပါသလဲ။
ဘို။ အဓိက ကျတာက ကံ ၊​ ကံမ​​ေကာင်း​​ရင် ဉာဏ်ကူမယ်။ ဉာဏ်ကူလို့​​မှ မလာ​​ေသး​​ရင် သူများ​​ထက် ဝီရိယ ပိုထား​​မယ်။
ပိုလုပ်မယ်။ အား​​အထား​​ဆံုး​​က ဝီရိယ၊​ ကိုယ် အလုပ်နိုင်ဆံုး​​က ဝီရိယ၊​ ဝီရိယ ထား​​လျွှို့​​ မရရင် ဉာဏ် ြပန်ကူတယ်။
ဉာဏ်ကူလို့​​မှ မရရင် ကံကို ပံုချတယ်။
မ​​ေကာင်း​​တာ အကုန် ြပင်လို့​​ရတယ်။ မရှိတာကို​​ေတာ့​​ create (ဖန်တီး​​ယူ) လို့​​မရဘူး​​။ ကံမ​​ေကာင်း​​ဘူး​​ ၊​ အို​​ေက ​​ေကာင်း​​​ေအာင်
နည်း​​နည်း​​ြပုြပင်ယူမယ်။ ဒါ​​ေပမဲ့​​ မရှိရင်​​ေတာ့​​ အစား​​ထိုး​​လို့​​မရဘူး​​။

​​ေမး​​။ လူ​​ေတွရဲ့​​ကံြကမ္မာအ​​ေပါ်မှာ ြဂိုဟ်စီး​​ ြဂိုဟ်နင်း​​ သက်​​ေရာက်မှုက ရာခိုင်နှုန်း​​ ဘယ်​​ေလာက်ရှိသလဲ။
ဘို ။ အြပည့်​​ရှိပါတယ်။ ​​ေဗဒင်ဆရာမို့​​သည်လို​​ေြပာတာ မဟုတ်ဘူး​​။ ​​ေန့​​မှာ ပူတယ်။ ညမှာ လသာတယ်။ ​​ေန က တနဂင်္​​​ေြနွဂိုဟ်ြကီး​​၊​
လမင်း​​က တနလင်္​ာြဂိုဟ်။ ​​ေန့​​ခင်း​​မှာ အလုပ်လုပ်ြပီး​​ ညမှာ အိပ်တယ်။ ညအလ်ုပလုပ်ြကည့်​​တယ်။ ​​ေန့​​ခင်း​​​ေလာက် မ​​ေအာင်ြမင်ဘူး​​။

ကမ္ဘာ​​ေြမက 32 feet per second နဲ့​​ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ကို ဆွဲထား​​တယ် ။ နယူတန်ရဲ့​​သီအိုရီအရ ​​ေြပာရရင် ြဒပ်ရှိတာ​​ေတွ အချင်း​​ချင်း​​
ဆွဲငင်​​ေနတယ်။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​က အဲသည် system ထဲက လူသား​​​ေတွ၊​

သည်လမှာ သည်အသီး​​ သီး​​တယ်၊​ သည်လမှာ သည်ပန်း​​ပွင့်​​တယ်။ ကျွန်​​ေတ်ာတို့​​ဟာ ကမ္ဘာ​​ေြမြကီး​​​ေပါ်မှာ ​​ေနြပီး​​
ကမ္ဘာ​​ေြမ​​ေပါ်က အသီး​​အနှံ​​ေတွ ကို စား​​​ေနတယ်။ ပထဝီ၊​ အာ​​ေပါ၊​ ဝါ​​ေယာ၊​ ​​ေတ​​ေဇာ ဓာတ်ြကီး​​ ၄ ပါး​​နဲ့​​ ​​ေနရတယ်။
ြဂိုဟ်​​ေတွရဲ့​​တည်​​ေနရာ ​​ေရွှ့​​သွား​​တာနဲ့​​လူ​​ေတွရဲ့​​အစား​​အ​​ေသာက်၊​ စိတ် ​​ေြပာင်း​​လဲ သွား​​တယ်။

ဒါတင်မက ခန္ဓာကိုယ်ထဲမှာ ဆဲလ်​​ေတွ ရှိတယ်။ ဦး​​​ေနှာက် ရှိတယ်။ ဆဲလ်​​ေတွ အချင်း​​ချင်း​​ ချိတ်ဆက်​​ေနတယ်။
Planet position နဲ့​​လည်း​​ ချိတ်ဆက်​​ေနတယ်။ အင်တာနာ ​​ေထာင်ထား​​ရင် အဲသည်က​​ေန တီဗီထဲကို အရုပ်​​ေတွ အသံ​​ေတွ ဝင်လာတယ်။
လှိုင်း​​တစ်ခုခုကို ဖမ်း​​ယူတယ်။ တစ်ခါတစ်ရံမှာ ​​ေဒါသ​​ေတွ ထွက်​​ေနတယ်။ တစ်ခါတစ်ရံမှာ​​ေတာ့​​ worry ​​ေတွ များ​​တယ်။ တစ်ခါတစ်ရံမှာ​​ေတာ့​​
serious ြဖစ်တယ်။

ရာသီအ​​ေနအထား​​ ြဂိုဟ်​​ေတွက လူ​​ေတွကို ဆက်စပ်သက်​​ေရာက်​​ေနတာပဲ။ System ​​ေအာက်ထဲမှာ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​လှုပ်​​ေနရတယ်။

​​ေမး​​။ လူ​​ေတွက ြဂိုဟ်စီး​​ြဂိုဟ်နင်း​​ သက်​​ေရာက်မှုကို ကာကွယ်နိုင်သလား​​။ ရုန်း​​ထွက်နိုင်သလား​​။
ဘို။ ဘယ်ကာကွယ် နိုင်မှာလဲ ။ system ြကီး​​ ​​ေအာက်မှာ ဘယ်ရုန်း​​ထွက်နိုင်မှာလဲ။ ြဖစ်တာက​​ေတာ့​​ြဖစ်မှာပဲ။ မိုး​​က ရွာမယ်ဆို ရွာမှာပဲ။ မရွာနဲ့​​​ေဟ့​​ ဆိုြပီး​​ မန္တာန်ြကီး​​ နဲ့​​မှုတ်ြပီး​​ ကာကွယ်လို့​​လည်း​​ မရဘူး​​။ မိုး​​ရွာတာ ထွက်​​ေြပး​​လို့​​လည်း​​ ​​ေနာက်တစ်​​ေနရာ ရွာမှာပဲ။ ဒါ​​ေပမဲ့​​ သက်သာ​​ေအာင်​​ေတာ့​​ လုပ်လို့​​ရတယ်။
​​ေန အရမ်း​​ပူ​​ေနတယ်။ တနဂင်္​​​ေြနွဂိုဟ်ြကီး​​က ကိုယ့်​​ကို နှိပ်စက်​​ေနတယ်။ သစ်ပင်ရိပ်က​​ေလး​​ သွား​​​ေနရင် သက်သာမယ်။ နည်း​​နည်း​​​ေတာ့​​
​​ေအး​​လာမယ်။ အဲဒါ ယြတာပဲ။

​​ေမး​​။ သက်​​ေရာက်မှု အား​​လံုး​​ကို ယြတာနဲ့​​​ေချဖျက်လို့​​ရမှာလား​​။
ဘို။ ဘာနဲ့​​မှ ဖျက်လို့​​မရဘူး​​။ ဆိုး​​တာ ဆိုး​​မှာပဲ။ ​​ေသတာ ​​ေသမှာပဲ ။ သက်သာ​​ေအာင်ပဲ လုပ်လို့​​ ရတယ်။

​​ေမး​​။ လွယ်ကူတဲ့​​ ယြတာ၊​ ခက်ခဲတဲ့​​ ယြတာ၊​ ​​ေငွကုန် ​​ေြကး​​ကျ များ​​တဲ့​​ ယြတာ ၊​ ​​ေငွကုန် နည်း​​တဲ့​​ ယြတာ သက်​​ေရာက်မှုြခင်း​​ ကွား​​ြခား​​ပါသလား​​။
ဘို။ ယြတာဆိုတာ လူ​​ေတွ ထင်သလို မခက်ဘူး​​။ ဖ​​ေယာင်း​​တိုင်ြကီး​​ ထွန်း​​လိုက်မှ၊​ ​​ေငွ​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ ပံု​​ေပး​​မှ၊​ ​​ေရွှနဲ့​​​ေငွနဲ့​​စက်ြပီး​​မှ
ယြတာ​​ေချလို့​​ရတယ်ဆိုတာ ကျွန်​​ေတာ် လံုး​​ဝ လက်မခံပါဘူး​​။
အင်း​​ဝက​​ေန ​​ေတာင်ငူကို တိုက်တဲ့​​အခါ အြကိမ်ြကိမ် ြကံတယ်။ မ​​ေအာင်ြမင်ဘူး​​။ ခံတက်ပင်​​ေြခမှာ တပ်စွဲြပီး​​ချ။ တက်ချ တယ်။ ​​ေအာင်ြမင်သွား​​တယ်။
ခံတက်ပင်​​ေအာက်မှာ တပ်စွဲတာ ဘယ်နှစ်ြပား​​ ကုန်လဲ။ တစ်ြပား​​မှ မကုန်ဘူး​​။ ဒါ လွယ်ကူတယ်။ ခက်မှ လွယ်မှ မဟုတ်ဘူး​​။
သူ့​​ဓာတ်က​​ေလး​​နဲ့​​သူ့​​သဘာဝ​​ေလး​​နဲ့​​ညီရင် ယြတာဆိုတာ ​​ေအာင်ြမင်တယ်။ ဒါ​​ေပမဲ့​​ ယြတာဆိုတာ ပညာရပ်တစ်ခု ြဖစ်လို့​​ပညာကို
ချီး​​​ေြမှာက်မှု တစ်ခု အ​​ေနနဲ့​​ဉာဏ်ပူ​​ေဇာ်တာ​​ေတာ့​​ ကျွန်​​ေတာ် မ​​ေြပာလိုဘူး​​။ ဒါ​​ေပမဲ့​​ယြတာကို ​​ေငွ​​ေပး​​မှ ယြတာ​​ေြမာက်တယ် ဆိုရင်​​ေတာ့​​
မဟုတ်ဘူး​​။

​​ေမး​​။ ဆရာ​​ေပး​​တဲ့​​ ယြတာ​​ေတွက လိုက်နာလုပ်​​ေဆာင်ဖို့​​လွယ်ကူတာကို ​​ေတွ့​​ရတယ် ။ လူ​​ေတွလုပ်နိုင်​​ေအာင် တမင် လွယ်ကူတာကို ​​ေပး​​သလား​​။
ဘို။ ကျွန်​​ေတာ် ​​ေဗဒင်​​ေလာက စဝင်တဲ့​​အချိန်တုန်း​​က ​​ေဗဒင်ဆရာြကီး​​​ေတွက ​​ေလ ​​ေမှာ်ဆရာြကီး​​​ေတွလိုပဲ။
လက်ဖွဲ့​​​ေပး​​လို​​ေပး​​။ ​​ေခါင်း​​ပတ်​​ေပး​​လို ​​ေပး​​ အမျိုး​​မျိုး​​​ေပါ့​​။ ကျွန်​​ေတာ့်​​ မိဘ​​ေတွ​​ေတာင် ထွန်း​​လိုက်ရတဲ့​​ ဖ​​ေယာင်း​​တိုင်​​ေတွ၊​
ပိုက်ဆံ ​​ေတာ်​​ေတာ်ကုန်ခဲ့​​တာ​​ေပါ့​​။

ကျွန်​​ေတာ် ယြတာကို ​​ေလ့​​လာတဲ့​​အခါ ​​ေငွကုန်ခံမှ ၊​ ခံ့​​ခံ့​​ထည်ထည်ြကီး​​မှ၊​ ြကား​​လိုက်ရတဲ့​​ လူ​​ေတွ တအံ့​​တဩနဲ့​​ဆန်း​​ဆန်း​​ြကယ်ြကယ်
ြဖစ်မှ ၊​ အံ့​​ဖွယ်ြဖစ်မှ၊​ စကား​​ြကီး​​​ေတွ ခမ်း​​ခမ်း​​နား​​နား​​ြကီး​​​ေတွ သံုး​​တာကို ကျွန်​​ေတာ်လံုး​​ဝ မုန်း​​တီး​​ပါတယ်။

သစ္စာမှန်ရင် နွယ်ြမက်သစ်ပင် ​​ေတာင် ​​ေဆး​​ဖက်ဝင်ပါတယ်။ ရှိသမျှ ပစ္စည်း​​အား​​လံုး​​ဟာ စနစ်တကျ ​​ေချနိုင်ရင် ယြတာ​​ေြမာက်တယ်။

ြဂိုဟ်​​ေတွဟာ သွား​​၊​ ရပ်၊​ ထိုင်၊​ ​​ေလျာင်း​​ လုပ်​​ေနတယ်။ အိပ်၊​ စား​​ ၊​ ကာ၊​ ဝတ် လုပ်​​ေနတယ်။ အိပ်​​ေနတယ်။ စား​​​ေနတယ်။
​​ေမထုန် မှီဝဲ​​ေနတယ်။ ဘုရား​​ဝတ်ြပု​​ေနတယ်။ သူက လူကို-
က - ကိုယ်ထိ လက်​​ေရာက် ပညာ​​ေပး​​တယ်
သီ - ကျိန်စာ​​ေပး​​တယ်
ြကည့်​​- မျက်​​ေစာင်း​​က​​ေလး​​ ထိုး​​ြပီး​​ သတိ​​ေပး​​တယ်
ရယ် - ခွင့်​​လွှတ်တယ်။

ယြတာလုပ်တဲ့​​အခါ ကက်ကင်း​​ သ​​ေဘာ​​ေလး​​​ေတွ၊​ ဓာတ်တူ သဘာဝ​​ေလး​​​ေတွနဲ့​​ယြတာ​​ေပး​​တာ။ တစ်ခါတ​​ေလ ဆိုရင် ယြတာ​​ေပး​​တဲ့​​အခါ ဟား​​ဟား​​ ဟား​​ဟား​​ ရယ်လိုက်ပါတို့​​၊​ ဘာသီချင်း​​ကို ဆိုလိုက်ပါတို့​​၊​ ဘယ်အရပ်ကို ြကည့်​​လိုက်ပါတို့​​၊​ ယြတာ​​ေပး​​တဲ့​​အခါမှာလည်း​​ ဘာသာအမျိုး​​စံုက လုပ်နိုင်​​ေအာင်​​ေပး​​တယ်။ သည်ပညာက ဗုဒ္ဓဘာသာ တစ်မျိုး​​တည်း​​က ပိုင်တာ မဟုတ်ဘူး​​​ေလ။ ဘာသာြကီး​​ ​​ေလး​​ခု လူတိုင်း​​ လုပ်နိုင်​​ေအာင် ​​ေပး​​တယ်။ ဘုရား​​ရဲ့​​ဘယ်​​ေထာင့်​​ ညာ​​ေထာင့်​​ ဆိုြပီး​​ မ​​ေပး​​ဘူး​​။ အရပ်မျက်နှာ ​​ေပး​​တယ်။ ဘာစား​​ပါ။ ဘယ်လို လုပ်လိုက်ပါ ဆိုတာ ​​ေပး​​ပါတယ်။ အချို့​​က​​ေခွး​​အစာ​​ေကျွး​​မယ့်​​အစား​​ တစ်​​ေယာက်ကို ​​ေကျွး​​ရင်​​ေကာလို့​​​ေမး​​တဲ့​​လူက ​​ေမး​​တယ်။ ​​ေခွး​​အစာ​​ေကျွး​​တာကလည်း​​
ဓာတ်တစ်မျိုး​​ပဲ။

​​ေမး​​။ ​​ေဗဒင် လက္ခဏာပညာ ဆိုတာ သိပ္ပံပညာ တစ်ရပ်လား​​။
ဘို။ Science ပဲ ။ ဟုတ်တယ်။

​​ေမး​​။ ကျင့်​​စဉ်​​ေတွ​​ေကာ လိုအပ်သလား​​။
ဘို။ မလိုအပ်ဘူး​​။ ဒါ​​ေပမဲ့​​ ​​ေဗဒင် ဆရာတစ်​​ေယာက် လုပ်​​ေတာ့​​မယ်ဆိုရင် ပညာရယ်။ သမာဓိရယ်၊​ သိက္ခာရယ်၊​ သီလရယ်​​ေတာ့​​
လိုတယ်။ အဲဒါ တစ်ခုချင်း​​ ​​ေကာင်း​​ရင်​​ေတာင် သူများ​​ကို ြကံ​​ေပး​​လို့​​ရတယ်။
သီလရှိတဲ့​​ လူတစ်​​ေယာက်ဟာ သူများ​​ ြပာတာ နား​​​ေထာင်လို့​​ရတယ်။ အြကံ​​ေပး​​နိုင်တယ်။ သိက္ခာရှိတဲ့​​ လူတစ်​​ေယာက်ဆီမှာလည်း​​
တိုင်ပင်လို့​​ရနိုင်တယ်။ သမာဓိရှိတဲ့​​ လူတစ်​​ေယာက်ဆီမှာလည်း​​ အဆံုး​​အြဖတ်ယူလို့​​ရတယ်။ ဥပမာ ​​ေဆး​​ပညာရှင်တစ်​​ေယာက်ဆီမှာ
ကျွန်​​ေတာ် ​​ေခါင်း​​ကိုက်​​ေနတယ်၊​ ဘာ​​ေဆး​​​ေသာက်ရမှလဲ အြကံ​​ေတာင်း​​နိုင်တယ်။

အဲဒီ ၄ ခုနဲ့​​လူတစ်​​ေယာက်ဟာ မဏ္ဍိုင်ထား​​ြပီး​​ အတိုင်ပင်ခံနိုင်တယ်။ သူတစ်ပါး​​ကို စဉ်း​​စား​​ဆံုး​​ြဖတ်​​ေပး​​နိုင်တယ်။
​​ေဗဒင် ​​ေဟာစား​​​ေတာ့​​မယ်ဆိုရင်​​ေတာ့​​တစ်ကယ်လိုတယ်။

​​ေမး​​။ မိမိမှ အပ အထက်ဆရာြကီး​​များ​​က ​​ေဟာ​​ေြပာမှု မှာ ​​ေထာက်ကူ​​ေပး​​တာ ရှိတယ်လို့​​​ေြပာသူရှိရင် ဆရာလက်ခံနိုင်သလား​​။
ဘို။ လက်ခံပါတယ်။ ကျွန်​​ေတ်ာတို့​​လက်ခံထား​​တာက body, mind and soul သံုး​​ခု၊​ လက္ခဏာမှာ လမ်း​​​ေြကာင်း​​​ေတွ ရှိတယ်။
အသက်လမ်း​​​ေြကာင်း​​ (body)၊​ ဦး​​​ေခါင်း​​လမ်း​​​ေြကာင်း​​ (mind) နှလံုး​​လမ်း​​​ေြကာင်း​​ (soul)
အြကား​​အြမင်​​ေတွ ​​ေဟာတာ၊​ နတ်ဝင်သည်​​ေတွ ​​ေဟာတာ ​​ေခတ်အဆက်ဆက်ကတည်း​​က ရှိတယ်။

အထက်ဆရာြကီး​​ ြဖစ်ချင်ြဖစ်မယ်။ ​​ေဟာ​​ေြပာ​​ေသာ soul တစ်ခုက ြဖစ်ချင်ြဖစ်မယ်။ တစ်စံုတစ်ရာ​​ေသာ soul ကို လက်ခံြပီး​​ ​​ေဟာ​​ေြပာတာ
ြဖစ်ချင်ြဖစ်မယ်။ ဒါဟာ ​​ေဗဒင် ပညာ​​ေတာ့​​ မဟုတ်ဘူး​​ ။ ​​ေမွး​​ရာပါ။

​​ေမး​​။ ဆရာတူ တပည့်​​ချင်း​​ ထူး​​ချွန်သူ မထူး​​ချွန်သူ ၊​ ​​ေကျာ်ြကား​​သူ ၊​ မ​​ေကျာ်ြကား​​သူ ဘာ​​ေြကာင့်​​ကွာြခား​​​ေနသလဲ။
ဘို။ ပညာ၊​ သမာဓိ၊​ သိက္ခာ၊​ သီလ မတူြကလို့​​ဘဲ။

​​ေမး​​။ သီလြဖူစင်ဖို့​​​ေဟာ​​ေြပာသူအတွက် ဘယ်​​ေလာက် လိုအပ်ပါသလဲ။
ဘို။ အကျင့်​​သီလဟာ အဓိကပဲ ။ နံပါတ်ဝမ်း​​ပဲ။

​​ေမး​​ ။ ဆရာ့​​ရဲ့​​နိုင်ငံြခား​​မှာ ​​ေဟာ​​ေြပာခဲ့​​တဲ့​​ အ​​ေတွ့​​အြကံု ကို ​​ေြပာပါဦး​​။
ဘို။ အတူတူပါပဲ။ သူတို့​​လည်း​​ ​​ေမာဟ​​ေတွ ဖံုး​​​ေနတာ။ သူတို့​​က ရုပ်ဝတ္ထု ပစ္စည်း​​ဘက်ကို စိတ်ပိုသန်လိမ့်​​မယ် ထင်တာ။
မဟုတ်ဘူး​​ဗျ။ နာမ် ဝိညာဉ်ပိုင်း​​ကို ပိုြပီး​​ စိတ်ဝင်စား​​တယ်။ သူတို့​​ရဲ့​​soul ကို ဘယ်လို ဝင်ကပ်နိုင်သလဲ။ အလုပ်လုပ်ရင်
ြဖစ်ရမယ်ဆိုတဲ့​​ အယူအဆ သူတို့​​မှာ ရှိတယ်။ မ​​ေကာင်း​​ တဲ့​​ soul ပူး​​လို့​​မြဖစ် တာ အယူသီး​​တာ ရှိတယ်။ အဲဒါက တစ်​​ေယာက်စ၊​
နှစ်​​ေယာက်စပဲ ထင်တာ။ မဟုတ်ဘူး​​ ခင်ဗျ၊​ အများ​​ြကီး​​ပဲ။ သူတို့​​က ရှည်ရှည်​​ေဟာရင် မြကိုက်ဘူး​​။

​​ေမး​​။ အ​​ေနာက်တိုင်း​​မှာ စိတ်ပညာရှင်၊​ စိတ်ကု ဆရာဝန်​​ေတွနဲ့​​သွား​​​ေရာက်​​ေတွ့​​ဆံုြခင်း​​ နဲ့​​ြမန်မာြပည်မှာ ​​ေဗဒင်လာ​​ေမး​​တာ တူတယ်ထင်ပါသလား​​။
ဘို။ သူတို့​​အိမ်တွင်း​​​ေရး​​ လူမှု​​ေရး​​ ကိစ္စ​​ေတွကို Psychiatrist ဆီမှာ ဖွင့်​​ဟ အန်ထုတ်ြပီး​​ ​​ေြပာလို့​​​ေပါ့​​သွား​​တာနဲ့​​​ေဗဒင်​​ေမး​​တာ မတူဘူး​​။ သူ့​​ထွက်​​ေပါက်ကို Psychiatrist ဆီမှာ ြဖစ်​​ေစ၊​ Social Scientist ဆီမှာ ြဖစ်​​ေစ အ​​ေြဖရှာတာနဲ့​​ မတူဘူး​​။ သည်မှာ Psychiatrist ဆီသွား​​ရင် အရူး​​ကုဖို့​​ထင်​​ေနတယ်။ တချို့​​ကသူ​​ေြပာတာ နား​​​ေထာင်ဖို့​​၊​ ရင်လာဖွင့်​​တာနဲ့​​ နား​​​ေထာင်​​ေပး​​ရတာ​​ေတာ့​​ ရှိတယ်။

​​ေမး​​။ လူ​​ေတွရဲ့​​အယူသီး​​မှု ၊​ အစွဲအလမ်း​​ြကီး​​မှု​​ေတွ အ​​ေရှ့​​တိုင်း​​နဲ့​​အ​​ေနာက်တိုင်း​​ ဘယ်ကပိုများ​​ပါသလဲ။
ဘို။ သူတို့​​က ပိုများ​​တယ်။ ​​ေဖ​​ေဖာ်ဝါရီ ၁ရက်​​ေန့​​မှာ မျက်နှာကို လှ​​ေန​​ေအာင် လုပ်ထား​​ရင် တစ်နှစ်လံုး​​ လှ​​ေနမယ်တို့​​၊​ ​​ေနစရာမရှိ​​ေအာင်ကို အယူသီး​​တာ ၊​ ဘယ်ရက်မှာ ဘယ်လို​​ေန ဆိုတာမျိုး​​တို့​​၊​ မှန်ကွဲရင် ဘယ်လို ၊​ ​​ေြကာင်က ဘယ်လိုတို့​​ စံုလို့​​စံုလို့​​၊​ သူတို့​​အယူသီး​​မှု​​ေတွ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ဆီ ကူး​​စက်လာတယ်။ လူ​​ေသရင် ကူး​​တို့​​ခ ထည့်​​​ေပး​​ရတာ သူတို့​​ဆီက လာတာ၊​ လူကို စုန်း​​မြကီး​​ဆိုြပီး​​ မီး​​ရှို့​​တာမျိုး​​ ရှိတယ်။ ြမန်မာြပည်မှာ ဒါ​​ေလာက် မရှိပါဘူး​​။

​​ေမး​​။ အယူသီး​​တာ အကျိုး​​အြပစ် ရှိသလား​​ ။
ဘို။ ရှိတာ​​ေပါ့​​။ အြပင်ထွက်ခါနီး​​ ထဘီ​​ေလး​​ ြပဲသွား​​တာ ဘာြဖစ်လဲ။ ဆက်သွား​​​ေပါ့​​ ။ အဲသည်အ​​ေပး​​မှာ sensitive ြဖစ်ြပီး​​ seriously နဲ့​​worry ​​ေတွ ထား​​ရင် အလုပ်မြဖစ်​​ေတာ့​​ဘူး​​။

​​ေမး​​။ ​​ေဗဒင် လက္ခဏာ ​​ေဟာ​​ေြပာမှုကို စီး​​ပွား​​​ေရး​​ လုပ်ငန်း​​ တစ်ခု အြဖစ် ဆရာ ထင်ြမင်သလား​​။
ဘို ။ Hobby တစ်ခုကို Professional အြဖစ်​​ေြပာင်း​​တာ ။ business ​​ေတာ့​​ မဟုတ်ဘူး​​။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​က ​​ေဗဒင် ကုမ္ပဏီ ဆိုြပီး​​ ဖွဲ့​​လို့​​လည်း​​ မရနိုင်ဘူး​​။ ပန်း​​ချီဆရာကလည်း​​ ပန်း​​ချီ ဆွဲမယ်။ သူ့​​ရဲ့​​hobby ပန်း​​ချီနဲ့​​ အသက်​​ေမွး​​မှု ြပုလာမယ်။ ဒါကို စီး​​ပွား​​​ေရး​​ လုပ်ငန်း​​ြကီး​​ တစ်ခု အြဖစ် ကျယ်ကျယ်ြပန့်​​ြပန့်​​ြကီး​​ လုပ်လို့​​​ေတာ့​​မရတာ အမှန်ပဲ။ စီး​​ပွား​​​ေရး​​လုပ်ငန်း​​​ေတာ့​​ မဟုတ်ဘူး​​။ အသက်​​ေမွး​​ ဝမ်း​​​ေကျာင်း​​မှု ​​ေတာ့​​ြဖစ်ပါတယ်။



0 comments:

Post a Comment