ပညတ်

ြမန်မာ့​​ရိုး​​ရာ ​​ေဗဒင် ပညာမှာ "ကာလ​​ေဒသပုဂ္ဂလကို မှတ်ရစ်ပံု​​ေသ မရှိ​​ေစနှင့်​​" တဲ့​​ ကျမ်း​​မှာဆိုထား​​တယ်ဗျ ဉာဏ်ယှဉ်ဖို့​​ပဲလိုတယ် ကျမ်း​​​ေတွက အ​​ေသြပထား​​တာမဟုတ်ဖူး​​ ။ အရှင်ြပထား​​တာ


​​ေတး​​ ။ ကျ​​ေနာ်တို့​​​ေဗဒင် ဗျူး​​ ကဏ္ဍ အတွက် ​​ေလ့​​လာသူ​​ေတွ ​​ေမး​​ထား​​တဲ့​​ ​​ေမး​​ခွန်း​​​ေလး​​ကို ကျ​​ေနာ်တို့​​သိသ​​ေလာက် ​​ေြဖဖို့​​လုပ်ထား​​တာ​​ေလး​​။
ဆရာ​​ေဇ ​​ေရ.. အဲဒီ​​ေမး​​ခွန်း​​​ေလး​​ လုပ်​​ေပး​​ပါအံုး​​..

ြမန်မာ​​ေဗဒင်က ြမန်မာနှင့်​​ပဲဆိုင်တာလား​​ ၊​ နိုင်ငံြခား​​သား​​နှင့်​​​ေကာမဆိုင်ဘူး​​လား​​ ၊​ ဥပမာ- တနလင်္​ာနံြဖစ်တဲ့​​ ခ​​ေရပန်း​​ကို ဘုရား​​မှာ ကပ်လှူပါဆိုရင် နိုင်ငံြခား​​သား​​ အတွက် အဂင်္​ါနံြဇစ်သွား​​မှာ​​ေပါ့​​ ။ ခ​​ေရပန်း​​ရဲ့​​အဂင်္​လိပ်လိုအဓိပ္ပာယ်က (star flower) တဲ့​​။ ပညတ်၊​ ပရမတ်ကွဲပါ​​ေစ။


​​ေဇယျာ​​ေမာင် ။ ယံုြကည်ချက်​​ေပါ့​​


​​ေတး​​ ။ အင်း​​ ဟုတ်တယ် လုပ်တဲ့​​သူက ဒါကို စတား​​ဖလား​​ဝါး​​ဆိုြပီး​​ မှတ်​​ေနရင်​​ေကာ ၊​ ဆရာလုပ်တဲ့​​သူက ခ​​ေရ​​ေတာ့​​​ေပး​​လိုက်ပါရဲ့​​၊​ သူက စတား​​ ဆိုြပီး​​လုပ်​​ေနရင် မှား​​ြပီလား​​ ခင်ဗျ။

​​ေဇ ။ မမှား​​ပါဘူး​​ ၊​ ဒါမျိုး​​က နိုင်ငံြခား​​သား​​နဲ့​​မှ မဟုတ်ပါဘူး​​၊​ ြမန်မာြပည်တွင်း​​မှာလည်း​​ ြပသနာရှိတာပဲ။


​​ေတး​​ ။ ဥပမာ​​ေပါ့​​ ဆရာ​​ေဇ ရယ်၊​ ဆရာက စာက​​ေလး​​ လွှတ်ခိုင်း​​တယ် ဟုတ်ြပီ.. အဂင်္​လိပ်လို က sparrow အဂင်္​ါ စာလံုး​​ပဲ၊​ စပဲရိုး​​ က အဲဒါကျ​​ေတာ့​​ မကွာဘူး​​​ေပါ့​​၊​ ခုနကဟာကျ​​ေတာ့​​ ယတာ​​ေပး​​တဲ့​​ ဆရာရဲ့​​စိတ်မှာ ထား​​ရမှာလား​​၊​ လုပ်တဲ့​​သူစိတ်ထဲ ထား​​ရမှာလား​​။

​​ေဇ ။ ဒီလို​​ေလ ြမန်မာ​​ေကာဇာနဲ့​​ ြဂိုလ်အိပ်ြဂိုလ်စား​​သက်​​ေရာက်တိုင်အား​​လံုး​​ ြမန်မာနည်း​​နဲ့​​ထူထား​​တာ၊​ ပညတ်ကလည်း​​ ြမန်မာပဲ၊​ ဒီ​​ေတာ့​​ ဆရာက ြမန်မာမူအတိုင်း​​​ေပး​​မယ်၊​ ယူတဲ့​​လူက ယံု၂ြကည်၂နဲ့​​လုပ် ဒါပဲ၊​

​​ေမး​​တဲ့​​သူက မ​​ေကျနပ်ရင် ဆရာြဖစ်တဲ့​​သူက ပညတ်နဲ့​​မ​​ေပး​​နဲ့​​၊​ ြဂိုလ်ပရိယာယ်နဲ့​​​ေပး​​၊​ ဓါတ်သ​​ေဘာနဲ့​​​ေပး​​လည်း​​ ရတာပဲ၊​ ြမန်မာမှာ​​ေတာင် ​​ေြမြပန့်​​ အ​​ေခါ် နဲ့​​ အညာအ​​ေခါ် တူတာမဟုတ်ဘူး​​ ၊​ ြဂိုလ်တို့​​ဓါတ်တို့​​က မ​​ေြပာင်း​​လဲတဲ့​​သဘာဝ​​ေတွ ။

ြမန်မာ့​​​ေဗဒင်ပညာမှာ "ကာလ​​ေဒသပုဂ္ဂလကို မှတ်ရစ်ပံု​​ေသ မရှိ​​ေစနှင့်​​ "တဲ့​​ ကျမ်း​​မှာဆိုထား​​တယ်ဗျ ၊​ ဉာဏ်ယှဉ်ဖို့​​ ပဲလိုတယ် ကျမ်း​​​ေတွက အ​​ေသြပထား​​တာမဟုတ်ဖူး​​ အရှင်ြပထား​​တာ


​​ေတး​​ ။ အဲဒါဆိုရင် ခ​​ေရကို မ​​ေပး​​​ေတာ့​​ဘူး​​? အဂင်္​လိပ်အသံထွက် တနလင်္​ာအသံထွက်တဲ့​​ ၊​ ဥပမာ jasmine ပန်း​​​ေပး​​ရင်​​ေကာ

​​ေဇ ။ နိုး​​ နိုး​​၊​ ဆရာက ​​ေမး​​တဲ့​​လူမျိုး​​ရဲ့​​ဘာသာစကား​​​ေပါ်အ​​ေြခခံြပီး​​ ပညတ်ချက်​​ေတွ လိုက်​​ေြပာင်း​​​ေပး​​မှာလား​​ ၊​သူ​​ေဟာတဲ့​​ ​​ေဗဒင်မူ​​ေပါ်မှာ အ​​ေြခခံြပီး​​ ​​ေပး​​မှာလား​​ ၊​ ဒါဆို စပိန်ဆို တမျိုး​​ ၊​ တရုပ်ဆိုတမျိုး​​ အာရပ်ဆိုတမျိုး​​ြဖစ်မှာ​​ေပါ့​​ ၊​ တနလင်္​ာနံ ခ​​ေရက ဟား​​ဟား​​


​​ေတး​​ ။ အဲလို ​​ေပး​​လို့​​မရဘူး​​လား​​ ၊​ ပညတ်ပဲ​​ေလ၊​ ခ​​ေရ ကို ဆရာြဖစ်တဲ့​​သူက ​​ေပး​​မယ်၊​ ဒါ​​ေပမဲ့​​ ​​ေမး​​တဲ့​​သူက အဂင်္​လိပ် ြဖစ်​​ေန​​ေတာ့​​ သူ့​​ကို တနလင်္​ာနံအတိုင်း​​ပဲ ​​ေပး​​မယ်၊​ စပိန်ကိုလည်း​​ သူတို့​​ ဘာသာစကား​​အရ ြမန်မာလို နား​​​ေထာင်ရင် တနလင်္​ာအမည်ထွက်တဲ့​​ ပန်း​​မျိုး​​​ေပး​​မယ်.. အဲ ..ဟုတ်ပါရဲ့​​..အများ​​ြကီး​​ြဖစ်ကုန်မှာ​​ေပါ့​​

​​ေဇ ။ ပညာကို ဗဟိုြပု​​ေလဗျာ ပရိသတ်ကိုဗဟိုြပုရင် ပညတ်​​ေတွ ချာလပတ်လည်ကုန်မှာ​​ေပါ့​​


​​ေတး​​ ။ ဒါဆို ခ​​ေရ ပဲ​​ေပး​​ရင် ၊​ ခ​​ေရကိုပဲ ညွှန်း​​ရမလား​​ အား​​လံုး​​၊​ သူတို့​​​ေဒသ ဘာ​​ေခါ်​​ေခါ်။

​​ေဇ ။ ခ​​ေရပဲ​​ေပး​​​ေပါ့​​ ​​ေမး​​သူက ဆရာအ​​ေပါ်ယံုြကည်ချက်နဲ့​​သူလုပ်မှာပဲ ၊​ ပညတ်မ​​ေပး​​ရဲရင် ြဂိုလ်ပရိယာယ်ဓါတ်သဘာဝကာရကနဲ့​​​ေပး​​​ေပါ့​​


​​ေမး​​: အဲဒါ​​ေလး​​ ရှင်း​​ြပပါ ြဂိုဟ်ပရိယာယ်ဓာတ်သဘာဝ ၊​ ခ​​ေရမ​​ေပး​​ရဲဘူး​​ အဂင်္​လိပ်ြဖစ်​​ေနလို့​​ဆိုြပီး​​ ၊​ ြဂိုဟ်ပရိယာယ်အရ ?

​​ေဇ ။ ြဂိုလ်ပရိယာယ်က လက်ရိုး​​လက်ဆန်း​​ အ​​ေရှ့​​တိုင်း​​ အ​​ေနာက်တိုင်း​​မှာ ပရိယာယ်​​ေတွ အတူတူနီး​​ပါး​​ရှိတယ် အဲဒါ​​ေရွး​​​ေပး​​​ေပါ့​​ ၊​ ဓါတ်လည်း​​ဒီလိုပဲ ​​ေြမဓါတ်က​​ေြမဓါတ်ပဲ အာ့​​သ်​​ေပါ့​​ (earth)၊​ ဘိုမှမဟုတ်ပါဘူး​​ဗျာ အ​​ေခါ်​​ေြပာင်း​​သွား​​တာပဲ ၊​​ေြမြပန်နဲ့​​အညာ​​ေတာင် ဗမာအချင်း​​ချင်း​​ အ​​ေခါ်တူတာမှ မဟုတ်တာ။ ​​ေနာက်ြပီး​​ မွန်လူမျိုး​​ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ြမန်မာလို ဝက်ကို မွန်လို က​​ေလွ့​​၊​ ​​ေရွှကို ​​ေထာ် လို့​​​ေခါ်တယ်ဗျာ၊​ ၄နံက ၂နံ ြဖစ်သွား​​တယ်၊​ ၄နံက ရ နံြဖစ်သွား​​တယ်၊​ ကဲ ဘာနဲ့​​​ေပး​​မလဲ ။


​​ေတ: ။ အဲလိုဆိုရင်...ပညာကို ြမန်မာပဲ သင်ယူလို့​​ရမဲ့​​ သ​​ေဘာြဖစ်မ​​ေန​​ေတာ့​​ဘူး​​လား​​

​​ေဇ ။ ​​ေသြခာတာက

ြမန်မာပညာြဖစ်လို့​​အဆီအနှစ် အဆင့်​​ကို ြမန်မာပဲတတ်မှာပ၊​ဲ တစ်ြခား​​နိုင်ငံသား​​သင်ရင် အကာ ပဲ တတ်မှာပဲ ၊​ တရုပ်​​ေဗဒင်ကို တရုပ်ပဲ ပါရဂူအဆင့်​​တတ်မှာပဲ၊​ ြမန်မာသင်ရင် အ​​ေပါ်ယံပဲတတ်မှာပဲ



​​ေတး​​ ။ ဟုတ်ကဲ့​​။ ​​ေတာ်​​ေတာ်ြမင့်​​သွား​​ြပီ ဆရာ​​ေဇ​​ေရ ။ခုနကဟာ​​ေလး​​ ြပန်ရှင်း​​ြပပါအံုး​​ဆရာ​​ေဇ။ ြဂိုဟ်ပရိယာယ်အရ​​ေပး​​ပါြပီ ဘယ်လို မျိုး​​လဲမသိဘူး​​

​​ေဇ ။ ​​ေအး​​ ..။ အား​​လံုး​​နဲ့​​ဆိုင်တဲ့​​ နက္ခ​​ေဗဒင်ဆိုရင်​​ေတာ့​​ လူမျိုး​​​ေပါ် မူမတည်​​ေတာ့​​ဘူး​​ ​​ေလ့​​လာတဲ့​​ လူရဲ့​​ဉာဏ်ရည်​​ေပါ် မူတည်သွား​​မယ်၊​ ြဂိုလ်ပရိယာယ်က အ​​ေရှ့​​ တိုင်း​​ အ​​ေနာက်တိုင်း​​ ပရိယာယ်အတူတူပဲ လက်ရိုး​​နဲ့​​လက်ဆန်း​​လဲ မကွာဘူး​​ ၊​ ဥပမာ ၁ အလုပ်။ ၂ ​​ေငွ။ ၃။ ရဲစွမ်း​​သတ္တိ စက်ကရိယာ၊​ ၄ စကား​​ ဆက်သွယ်​​ေရး​​ ၊​ ၅ ဥပ​​ေဒ ပညာ ဘဏ် အဲလိုပဲ မကွာဘူး​​၊​ လူမျိုး​​​ေပါ်မူတည်ရင် တိုင်တတိုင်ထဲမှာပဲ ြဂိုလ်တစ်လံုး​​က ပညတ်​​ေတွလိုက်​​ေြပး​​​ေနြပီး​​ ြဂိုလ်​​ေတွ လိုက်​​ေြပာင်း​​သလိုြဖစ်​​ေနမှာပဲ


​​ေဇ ။ လွန်ခဲ့​​တဲ့​​ ၂ နှစ်​​ေလာက်တုန်း​​က အဂင်္​လိပ်လူမျိုး​​ တစ်ဦး​​သင်တဲ့​​ မဟာဘုတ် ဆိုြပီး​​ သင်တန်း​​​ေတာင် တက်လိုက်​​ေသး​​တယ် မဟုတ်လား​​။ ြကည့်​​လိုက်​​ေတာ့​​ မဟာဘုတ်ရဲ့​​အကာပဲ ရှိတယ်​​ေလ.. ပက္ခတို့​​၊​ ကသစ်မဟာဘုတ်တို့​​ ပါတာမှ မဟုတ်တာ။ သူတို့​​က အခွံ​​ေလာက်ပဲ ရထား​​တာ။ ဘာပဲ​​ေြပာ​​ေြပာ ပိုက်ဆံ​​ေပး​​ြပီး​​ မဟာဘုတ်ြဂိုဟ်ခွင်​​ေတွကို အဂင်္​လိပ်လို ဘယ်လို ​​ေခါ်သလဲလို့​​​ေလ့​​လာတဲ့​​ သ​​ေဘာလို့​​ပဲ မှတ်ပါ။

​​ေတး​​ ။ ဟဲဟဲ ဆရာ​​ေဇ က​​ေတာ့​​လုပ်ြပီ။ အခု​​ေတာင် သူ့​​ဆိုက်ဒ်မှာ ကျ​​ေနာ့်​​ကို ညွှန်း​​ထား​​တယ်။ သူ့​​ဆီမှာ သင်တဲ့​​ သင်တန်း​​သား​​​ေတွ စာရင်း​​ရှိတယ်..အဲဒီအထဲက တစ်​​ေယာက်​​ေသာသူက ​​ေလ့​​ကျင့်​​ခန်း​​လည်း​​ မလုပ်၊​ စာ​​ေမး​​ပွဲလည်း​​ မ​​ေြဖဘဲနဲ့​​မဟာဘုတ်သင်တန်း​​​ေတွ ပို့​​ချ​​ေနတယ်။ ကလုန်း​​ (clone) လုပ်​​ေနတယ်..ဆိုြပီး​​ ကျ​​ေနာ့်​​ကို ချီး​​မွှမ်း​​ခန်း​​ နဲ့​​မဟာဘုတ် သင်ခန်း​​စာ ဝင်ဝင်ချင်း​​မှာ ဖတ်​​ေနရ​​ေတာ့​​ စိတ်ကို​​ေတာင် မနည်း​​​ေလျှာ့​​ထား​​ရတယ် ..ကိုယ်က သူ့​​တပည့်​​ သွား​​လုပ်မှ​​ေတာ့​​ ..အင်း​​..


ဘာပဲ​​ေြပာ​​ေြပာ ဆရာ​​ေဇရယ်... အခုလို ​​ေမး​​တဲ့​​သူ ရှိလို့​​ဒီလိုမျိုး​​ သိခွင့်​​ရ​​ေတာ့​​ ကျ​​ေနာ် အပါအဝင် ​​ေလ့​​လာသူ​​ေတွ ပညာတိုး​​တာ​​ေပါ့​​ ဆရာ​​ေဇ


2 comments:

younggun said...

အ​​ေရှ့​​အ​​ေနာက်နက္ခတ်ပရိယာချင်း​​ သိပ်မတူလှပါဘူး​​။ အတန့်​​ဘာဝချင်း​​ဆိုရင် ပို​​ေဝး​​ကွာကုန်ပါတယ်။ဥပမာ..ဟိန္ဒူက ၉ တန့်​​ကို ဖခင်အြဖစ်ယူဆ​​ေပမယ့်​​ အ​​ေနာက်တိုင်း​​က ၁၀ တန့်​​ဟာ ဖခင်လို့​​ ​​ေြပာပါတယ်။ ဟိန္ဒူက ၉ က​​ေန ၁၂ တန့်​​ထိ ဘာဝ​​ေတွကို ဘဝရဲ့​​​ေနာက်ဆံုး​​အချိန်အြဖစ် အဌဝဂ်ဂစနစ်မှာ ဆိုထား​​​ေပမယ့်​​ အ​​ေနာက်တိုင်း​​က​​ေတာ့​​ ၄ တန့်​​ဘာဝနဲ့​​ အိမ်ပိုင်အ​​ေနထား​​ကိုြကည့်​​ြပီး​​ ဘဝရဲ့​​​ေနဝင်ချိန်ကို ချိန်ဆ​​ေဟာ​​ေြပာပါတယ်။ အများ​​ြကီး​​ကွဲပါ​​ေသး​​တယ်။အထင်ရှား​​ဆံုး​​က​​ေတာ့​​ ဟိန္ဒူက ြဂိုဟ်တစ်လံုး​​ဟာ သိဟ်ရာသီမှာပဲရှိတယ်လို့​​ ဆိုချိန်မှာ အ​​ေနာက်တိုင်း​​က​​ေတာ့​​ ကန်ရာသီ​​ေရာက်​​ေနြခင်း​​ပါပဲ။ ရာသီချင်း​​ ၂၃ အံသာ​​ေလာက်ကို အြမဲကွာြခား​​​ေနပါ​​ေတာ့​​တယ်။ ​​ေလ့​​လာသူကျ​​ေနာ့်​​အဖို့​​ ​​ေသြပီဆရာလို့​​ပဲညည်း​​နိင်ပါ​​ေတာ့​​တယ်ဗျာ။

​​ေဇယျာ​​ေမာင် said...

အ​​ေရှ့​​တိုင်း​​ အ​​ေနာက်တိုင်း​​ အတူတူပဲလို့​​ ​​ေြပာချင်တာဟာ ြဂိုလ်ပရိယာယ်​​ေတွ အ​​ေြခခံအား​​ြဖင့်​​ အတူတူပဲလို့​​ ​​ေြပာတာပါ၊​ ဘာဝကိုမ​​ေြပာပါဘူး​​၊​ သာယန နိယာယနကို မ​​ေြပာပါဘူး​​။
ဘာသာရပ်တိုင်း​​မှာ မတူညီ ကွဲြပား​​တဲ့​​ အယူအဆ​​ေတွ ရှိတယ်၊​ ဟိဒ္နူနက္ခ​​ေဗဒင်မှာပဲ ကွဲြပား​​တဲ့​​ အယူအဆ​​ေတွ အပါအဝင် ဒသာခွဲပံုချည်း​​ပဲ ၄ဝ​​ေကျာ်ရှိပါတယ်။
ဒီ​​ေဆာင်း​​ပါး​​​ေလး​​ကို သာမန်စာဖတ်ပရိတ်သတ်​​ေတွ ဖတ်​​ေစချင်တဲ့​​ ​​ေစတနာနဲ့​​ကျ​​ေနာ်တို့​​​ေရး​​ခဲ့​​တာပါ။ နက္ခတ်​​ေဗဒင်ပညာရှင်​​ေတွက ပညာရှင်အြမင်နဲ့​​ဖတ်ဖို့​​​ေရး​​ခဲ့​​တာ မဟုတ်ဖူး​​လို့​​​ေြပာပါရ​​ေစခင်ဗျာ။
​​ေဝဖန်​​ေရး​​ကို ြကိုဆိုလျှက်ပါ။

Post a Comment