ြမန်မာ့ရိုးရာ ေဗဒင် ပညာမှာ "ကာလေဒသပုဂ္ဂလကို မှတ်ရစ်ပံုေသ မရှိေစနှင့်" တဲ့ ကျမ်းမှာဆိုထားတယ်ဗျ ဉာဏ်ယှဉ်ဖို့ပဲလိုတယ် ကျမ်းေတွက အေသြပထားတာမဟုတ်ဖူး ။ အရှင်ြပထားတာ
ေတး ။ ကျေနာ်တို့ေဗဒင် ဗျူး ကဏ္ဍ အတွက် ေလ့လာသူေတွ ေမးထားတဲ့ ေမးခွန်းေလးကို ကျေနာ်တို့သိသေလာက် ေြဖဖို့လုပ်ထားတာေလး။
ဆရာေဇ ေရ.. အဲဒီေမးခွန်းေလး လုပ်ေပးပါအံုး..
ြမန်မာေဗဒင်က ြမန်မာနှင့်ပဲဆိုင်တာလား ၊ နိုင်ငံြခားသားနှင့်ေကာမဆိုင်ဘူးလား ၊ ဥပမာ- တနလင်္ာနံြဖစ်တဲ့ ခေရပန်းကို ဘုရားမှာ ကပ်လှူပါဆိုရင် နိုင်ငံြခားသား အတွက် အဂင်္ါနံြဇစ်သွားမှာေပါ့ ။ ခေရပန်းရဲ့အဂင်္လိပ်လိုအဓိပ္ပာယ်က (star flower) တဲ့။ ပညတ်၊ ပရမတ်ကွဲပါေစ။
ေဇယျာေမာင် ။ ယံုြကည်ချက်ေပါ့
ေတး ။ အင်း ဟုတ်တယ် လုပ်တဲ့သူက ဒါကို စတားဖလားဝါးဆိုြပီး မှတ်ေနရင်ေကာ ၊ ဆရာလုပ်တဲ့သူက ခေရေတာ့ေပးလိုက်ပါရဲ့၊ သူက စတား ဆိုြပီးလုပ်ေနရင် မှားြပီလား ခင်ဗျ။
ေဇ ။ မမှားပါဘူး ၊ ဒါမျိုးက နိုင်ငံြခားသားနဲ့မှ မဟုတ်ပါဘူး၊ ြမန်မာြပည်တွင်းမှာလည်း ြပသနာရှိတာပဲ။
ေတး ။ ဥပမာေပါ့ ဆရာေဇ ရယ်၊ ဆရာက စာကေလး လွှတ်ခိုင်းတယ် ဟုတ်ြပီ.. အဂင်္လိပ်လို က sparrow အဂင်္ါ စာလံုးပဲ၊ စပဲရိုး က အဲဒါကျေတာ့ မကွာဘူးေပါ့၊ ခုနကဟာကျေတာ့ ယတာေပးတဲ့ ဆရာရဲ့စိတ်မှာ ထားရမှာလား၊ လုပ်တဲ့သူစိတ်ထဲ ထားရမှာလား။
ေဇ ။ ဒီလိုေလ ြမန်မာေကာဇာနဲ့ ြဂိုလ်အိပ်ြဂိုလ်စားသက်ေရာက်တိုင်အားလံုး ြမန်မာနည်းနဲ့ထူထားတာ၊ ပညတ်ကလည်း ြမန်မာပဲ၊ ဒီေတာ့ ဆရာက ြမန်မာမူအတိုင်းေပးမယ်၊ ယူတဲ့လူက ယံု၂ြကည်၂နဲ့လုပ် ဒါပဲ၊
ေမးတဲ့သူက မေကျနပ်ရင် ဆရာြဖစ်တဲ့သူက ပညတ်နဲ့မေပးနဲ့၊ ြဂိုလ်ပရိယာယ်နဲ့ေပး၊ ဓါတ်သေဘာနဲ့ေပးလည်း ရတာပဲ၊ ြမန်မာမှာေတာင် ေြမြပန့် အေခါ် နဲ့ အညာအေခါ် တူတာမဟုတ်ဘူး ၊ ြဂိုလ်တို့ဓါတ်တို့က မေြပာင်းလဲတဲ့သဘာဝေတွ ။
ြမန်မာ့ေဗဒင်ပညာမှာ "ကာလေဒသပုဂ္ဂလကို မှတ်ရစ်ပံုေသ မရှိေစနှင့် "တဲ့ ကျမ်းမှာဆိုထားတယ်ဗျ ၊ ဉာဏ်ယှဉ်ဖို့ ပဲလိုတယ် ကျမ်းေတွက အေသြပထားတာမဟုတ်ဖူး အရှင်ြပထားတာ
ေတး ။ အဲဒါဆိုရင် ခေရကို မေပးေတာ့ဘူး? အဂင်္လိပ်အသံထွက် တနလင်္ာအသံထွက်တဲ့ ၊ ဥပမာ jasmine ပန်းေပးရင်ေကာ
ေဇ ။ နိုး နိုး၊ ဆရာက ေမးတဲ့လူမျိုးရဲ့ဘာသာစကားေပါ်အေြခခံြပီး ပညတ်ချက်ေတွ လိုက်ေြပာင်းေပးမှာလား ၊သူေဟာတဲ့ ေဗဒင်မူေပါ်မှာ အေြခခံြပီး ေပးမှာလား ၊ ဒါဆို စပိန်ဆို တမျိုး ၊ တရုပ်ဆိုတမျိုး အာရပ်ဆိုတမျိုးြဖစ်မှာေပါ့ ၊ တနလင်္ာနံ ခေရက ဟားဟား
ေတး ။ အဲလို ေပးလို့မရဘူးလား ၊ ပညတ်ပဲေလ၊ ခေရ ကို ဆရာြဖစ်တဲ့သူက ေပးမယ်၊ ဒါေပမဲ့ ေမးတဲ့သူက အဂင်္လိပ် ြဖစ်ေနေတာ့ သူ့ကို တနလင်္ာနံအတိုင်းပဲ ေပးမယ်၊ စပိန်ကိုလည်း သူတို့ ဘာသာစကားအရ ြမန်မာလို နားေထာင်ရင် တနလင်္ာအမည်ထွက်တဲ့ ပန်းမျိုးေပးမယ်.. အဲ ..ဟုတ်ပါရဲ့..အများြကီးြဖစ်ကုန်မှာေပါ့
ေဇ ။ ပညာကို ဗဟိုြပုေလဗျာ ပရိသတ်ကိုဗဟိုြပုရင် ပညတ်ေတွ ချာလပတ်လည်ကုန်မှာေပါ့
ေတး ။ ဒါဆို ခေရ ပဲေပးရင် ၊ ခေရကိုပဲ ညွှန်းရမလား အားလံုး၊ သူတို့ေဒသ ဘာေခါ်ေခါ်။
ေဇ ။ ခေရပဲေပးေပါ့ ေမးသူက ဆရာအေပါ်ယံုြကည်ချက်နဲ့သူလုပ်မှာပဲ ၊ ပညတ်မေပးရဲရင် ြဂိုလ်ပရိယာယ်ဓါတ်သဘာဝကာရကနဲ့ေပးေပါ့
ေမး: အဲဒါေလး ရှင်းြပပါ ြဂိုဟ်ပရိယာယ်ဓာတ်သဘာဝ ၊ ခေရမေပးရဲဘူး အဂင်္လိပ်ြဖစ်ေနလို့ဆိုြပီး ၊ ြဂိုဟ်ပရိယာယ်အရ ?
ေဇ ။ ြဂိုလ်ပရိယာယ်က လက်ရိုးလက်ဆန်း အေရှ့တိုင်း အေနာက်တိုင်းမှာ ပရိယာယ်ေတွ အတူတူနီးပါးရှိတယ် အဲဒါေရွးေပးေပါ့ ၊ ဓါတ်လည်းဒီလိုပဲ ေြမဓါတ်ကေြမဓါတ်ပဲ အာ့သ်ေပါ့ (earth)၊ ဘိုမှမဟုတ်ပါဘူးဗျာ အေခါ်ေြပာင်းသွားတာပဲ ၊ေြမြပန်နဲ့အညာေတာင် ဗမာအချင်းချင်း အေခါ်တူတာမှ မဟုတ်တာ။ ေနာက်ြပီး မွန်လူမျိုးဆိုရင်ေတာ့ ြမန်မာလို ဝက်ကို မွန်လို ကေလွ့၊ ေရွှကို ေထာ် လို့ေခါ်တယ်ဗျာ၊ ၄နံက ၂နံ ြဖစ်သွားတယ်၊ ၄နံက ရ နံြဖစ်သွားတယ်၊ ကဲ ဘာနဲ့ေပးမလဲ ။
ေတ: ။ အဲလိုဆိုရင်...ပညာကို ြမန်မာပဲ သင်ယူလို့ရမဲ့ သေဘာြဖစ်မေနေတာ့ဘူးလား
ေဇ ။ ေသြခာတာက
ြမန်မာပညာြဖစ်လို့အဆီအနှစ် အဆင့်ကို ြမန်မာပဲတတ်မှာပ၊ဲ တစ်ြခားနိုင်ငံသားသင်ရင် အကာ ပဲ တတ်မှာပဲ ၊ တရုပ်ေဗဒင်ကို တရုပ်ပဲ ပါရဂူအဆင့်တတ်မှာပဲ၊ ြမန်မာသင်ရင် အေပါ်ယံပဲတတ်မှာပဲ
ေတး ။ ဟုတ်ကဲ့။ ေတာ်ေတာ်ြမင့်သွားြပီ ဆရာေဇေရ ။ခုနကဟာေလး ြပန်ရှင်းြပပါအံုးဆရာေဇ။ ြဂိုဟ်ပရိယာယ်အရေပးပါြပီ ဘယ်လို မျိုးလဲမသိဘူး
ေဇ ။ ေအး ..။ အားလံုးနဲ့ဆိုင်တဲ့ နက္ခေဗဒင်ဆိုရင်ေတာ့ လူမျိုးေပါ် မူမတည်ေတာ့ဘူး ေလ့လာတဲ့ လူရဲ့ဉာဏ်ရည်ေပါ် မူတည်သွားမယ်၊ ြဂိုလ်ပရိယာယ်က အေရှ့ တိုင်း အေနာက်တိုင်း ပရိယာယ်အတူတူပဲ လက်ရိုးနဲ့လက်ဆန်းလဲ မကွာဘူး ၊ ဥပမာ ၁ အလုပ်။ ၂ ေငွ။ ၃။ ရဲစွမ်းသတ္တိ စက်ကရိယာ၊ ၄ စကား ဆက်သွယ်ေရး ၊ ၅ ဥပေဒ ပညာ ဘဏ် အဲလိုပဲ မကွာဘူး၊ လူမျိုးေပါ်မူတည်ရင် တိုင်တတိုင်ထဲမှာပဲ ြဂိုလ်တစ်လံုးက ပညတ်ေတွလိုက်ေြပးေနြပီး ြဂိုလ်ေတွ လိုက်ေြပာင်းသလိုြဖစ်ေနမှာပဲ
ေဇ ။ လွန်ခဲ့တဲ့ ၂ နှစ်ေလာက်တုန်းက အဂင်္လိပ်လူမျိုး တစ်ဦးသင်တဲ့ မဟာဘုတ် ဆိုြပီး သင်တန်းေတာင် တက်လိုက်ေသးတယ် မဟုတ်လား။ ြကည့်လိုက်ေတာ့ မဟာဘုတ်ရဲ့အကာပဲ ရှိတယ်ေလ.. ပက္ခတို့၊ ကသစ်မဟာဘုတ်တို့ ပါတာမှ မဟုတ်တာ။ သူတို့က အခွံေလာက်ပဲ ရထားတာ။ ဘာပဲေြပာေြပာ ပိုက်ဆံေပးြပီး မဟာဘုတ်ြဂိုဟ်ခွင်ေတွကို အဂင်္လိပ်လို ဘယ်လို ေခါ်သလဲလို့ေလ့လာတဲ့ သေဘာလို့ပဲ မှတ်ပါ။
ေတး ။ ဟဲဟဲ ဆရာေဇ ကေတာ့လုပ်ြပီ။ အခုေတာင် သူ့ဆိုက်ဒ်မှာ ကျေနာ့်ကို ညွှန်းထားတယ်။ သူ့ဆီမှာ သင်တဲ့ သင်တန်းသားေတွ စာရင်းရှိတယ်..အဲဒီအထဲက တစ်ေယာက်ေသာသူက ေလ့ကျင့်ခန်းလည်း မလုပ်၊ စာေမးပွဲလည်း မေြဖဘဲနဲ့မဟာဘုတ်သင်တန်းေတွ ပို့ချေနတယ်။ ကလုန်း (clone) လုပ်ေနတယ်..ဆိုြပီး ကျေနာ့်ကို ချီးမွှမ်းခန်း နဲ့မဟာဘုတ် သင်ခန်းစာ ဝင်ဝင်ချင်းမှာ ဖတ်ေနရေတာ့ စိတ်ကိုေတာင် မနည်းေလျှာ့ထားရတယ် ..ကိုယ်က သူ့တပည့် သွားလုပ်မှေတာ့ ..အင်း..
ဘာပဲေြပာေြပာ ဆရာေဇရယ်... အခုလို ေမးတဲ့သူ ရှိလို့ဒီလိုမျိုး သိခွင့်ရေတာ့ ကျေနာ် အပါအဝင် ေလ့လာသူေတွ ပညာတိုးတာေပါ့ ဆရာေဇ
2 comments:
အေရှ့အေနာက်နက္ခတ်ပရိယာချင်း သိပ်မတူလှပါဘူး။ အတန့်ဘာဝချင်းဆိုရင် ပိုေဝးကွာကုန်ပါတယ်။ဥပမာ..ဟိန္ဒူက ၉ တန့်ကို ဖခင်အြဖစ်ယူဆေပမယ့် အေနာက်တိုင်းက ၁၀ တန့်ဟာ ဖခင်လို့ ေြပာပါတယ်။ ဟိန္ဒူက ၉ ကေန ၁၂ တန့်ထိ ဘာဝေတွကို ဘဝရဲ့ေနာက်ဆံုးအချိန်အြဖစ် အဌဝဂ်ဂစနစ်မှာ ဆိုထားေပမယ့် အေနာက်တိုင်းကေတာ့ ၄ တန့်ဘာဝနဲ့ အိမ်ပိုင်အေနထားကိုြကည့်ြပီး ဘဝရဲ့ေနဝင်ချိန်ကို ချိန်ဆေဟာေြပာပါတယ်။ အများြကီးကွဲပါေသးတယ်။အထင်ရှားဆံုးကေတာ့ ဟိန္ဒူက ြဂိုဟ်တစ်လံုးဟာ သိဟ်ရာသီမှာပဲရှိတယ်လို့ ဆိုချိန်မှာ အေနာက်တိုင်းကေတာ့ ကန်ရာသီေရာက်ေနြခင်းပါပဲ။ ရာသီချင်း ၂၃ အံသာေလာက်ကို အြမဲကွာြခားေနပါေတာ့တယ်။ ေလ့လာသူကျေနာ့်အဖို့ ေသြပီဆရာလို့ပဲညည်းနိင်ပါေတာ့တယ်ဗျာ။
အေရှ့တိုင်း အေနာက်တိုင်း အတူတူပဲလို့ ေြပာချင်တာဟာ ြဂိုလ်ပရိယာယ်ေတွ အေြခခံအားြဖင့် အတူတူပဲလို့ ေြပာတာပါ၊ ဘာဝကိုမေြပာပါဘူး၊ သာယန နိယာယနကို မေြပာပါဘူး။
ဘာသာရပ်တိုင်းမှာ မတူညီ ကွဲြပားတဲ့ အယူအဆေတွ ရှိတယ်၊ ဟိဒ္နူနက္ခေဗဒင်မှာပဲ ကွဲြပားတဲ့ အယူအဆေတွ အပါအဝင် ဒသာခွဲပံုချည်းပဲ ၄ဝေကျာ်ရှိပါတယ်။
ဒီေဆာင်းပါးေလးကို သာမန်စာဖတ်ပရိတ်သတ်ေတွ ဖတ်ေစချင်တဲ့ ေစတနာနဲ့ကျေနာ်တို့ေရးခဲ့တာပါ။ နက္ခတ်ေဗဒင်ပညာရှင်ေတွက ပညာရှင်အြမင်နဲ့ဖတ်ဖို့ေရးခဲ့တာ မဟုတ်ဖူးလို့ေြပာပါရေစခင်ဗျာ။
ေဝဖန်ေရးကို ြကိုဆိုလျှက်ပါ။
Post a Comment