မဂင်္​လာ​​ေနအိမ် နှင့်​​ တိုင်​​ေြခာက်တိုင်

မဂင်္​လာ​​ေနအိမ်



မဂင်္​လာ​​ေနအိမ်ဆိုသည်မှာ ​​ေရှး​​က မိဘ သို့​​မဟုတ် ​​ေယာက္ခမတို့​​ထံမှခွဲစ မိမိအိုး​​အိမ်နှင့်​​ မ​​ေနဖူး​​မီ လင်ဦး​​၊​ မယား​​ဦး​​အတွက် အိမ်ဦး​​​ေဆာက်၍ ​​ေနထိုင်​​ေသာ စနစ်ရှိခဲ့​​ြကသည်။ ထိုသို့​​ တစ်နှစ်တစ်ဝါ၊​ သံုး​​နှစ်သံုး​​မိုး​​ ​​ေနြပီး​​မှ အိမ်ြကီး​​ အိမ်​​ေကာင်း​​၊​ ​​ေလး​​ပင်၊​ ငါး​​ပင်၊​ ခုနစ်ပင်၊​ နှစ်​​ေဆာင်ြပိုင်၊​ စုတိုး​​၊​ ကွမ်း​​တိုင်​​ေခါင်း​​ချိုး​​ စ​​ေသာ ပံုစံအမျိုး​​မျိုး​​ အိမ်ရာတိုက်တာ ​​ေဆာက်ြပီး​​ ​​ေနခဲ့​​ြကသည်။ ယင်း​​သို့​​ မ​​ေဆာက်နိုင်မီ၊​ မ​​ေဆာက်လုပ်မီ ြကင်စဦး​​ ​​ေနထိုင်​​ေသာ သံုး​​ပင်အိမ်ကို {မဂင်္​လာ​​ေနအိမ်}ဟု ​​ေခါ်သည်။



ထိုအိမ်ြကီး​​ အိမ်​​ေကာင်း​​ များ​​စွာမှာလည်း​​ ယခုထိပင် အ​​ေြခခံ​​ေြခာက်တိုင်မှာ မပါလျှင်မြဖစ် ပါဝင်လျက်ရှိြကသည်။ ၎င်း​း​​တို့​​မှာ ----
(၁) ဥရူတိုင်
(၂) ြကငှန်း​​တိုင်
(၃) ​​ေညာင်ရမ်း​​တိုင်
(၄) သ​​ေြပတိုင်
(၅) ရ​​ေဝတိုင်
(၆) ကုဗ္ဘီး​​တိုင်

တိုင်​​ေြခာက်တိုင်တို့​​ြဖစ်ြကသည်။ ​​ေြခာက်တိုင်သံုး​​ပင်အ​​ေြခခံြပီး​​ ​​ေခါင်း​​ရင်း​​ဘက်တွင်အ​​ေရှ့​​ခန်း​​ ဘုရား​​ခန်း​​တစ်ပင်တိုး​​ြပီး​​ ​​ေလး​​ပင်အိမ်။ ​​ေြခရင်း​​ဘက်တွင် အ​​ေနာက်ခန်း​​ တစ်ပင်တိုး​​ြပီး​​ ငါး​​ပင်အိမ်။ စသည် စသည်ြဖင့်​​ ချဲ့​​ထွင်ထား​​ရှိြကသည်။




ထိုတိုင်​​ေြခာက်တိုင်၏ သ​​ေဘာတရား​​ နှင့်​​ အသံုး​​ဝင်မှုမှာ ---
၁။ ဥရူတူတူတိုငိုငုင် - ​​ေြမတွင်း​​မှ နဂါး​​မ မယ်န​​ေဘ၊​ ​​ေြမ​​ေပါ်မှ (အိမ်တွင်း​​ခုနစ်​​ေဖာ်) မင်း​​မဟာဂီရိတို့​​ ကွန်း​​ခို​​ေစာင့်​​ြကပ်​​ေသာတိုင်။ ဦး​​ဦး​​ဖျား​​ဖျား​​ မွမ်း​​မံစီရင်ြပီး​​ တစ်အိမ်လံုး​​ကို ဦး​​စီး​​ရ​​ေသာတိုင်ြဖစ်သည်။ ြကက်သ​​ေရမဂင်္​လာအရှိဆံုး​​ တိုင်ြဖစ်သည်။ အိမ်နှင့်​​ အိမ်ရှင်အား​​လံုး​​၏မဂင်္​လာဦး​​ြဖစ်သည်။

၂။ြကငှန်း​​တိုင် - ြကငှန်း​​တိုင်သည် ဥရူတိုင်နှင့်​​ ထုပ်ထမ်း​​ဖက်၊​သ​​ေြပတိုင် ကုဗ္ဘီး​​တိုင်တို့​​နှင့်​​ ​​ေလျာက်ထမ်း​​ဖက်ြဖစ်သည်။ ဂုဏ်သ​​ေရရှိဧည့်​​သည်၊​ ရဟန်း​​သံဃာ၊​ သူ​​ေတာ်​​ေကာင်း​​ဆရာသမား​​တို့​​ ​​ေကျာမှီရာ၊​ လွယ်အိတ်၊​ ​​ေခါင်း​​​ေပါင်း​​ ချိတ်ဆွဲရာနှင့်​​ တန်ခိုး​​ြကီး​​ နတ်ဝိဇ္ဇာဓိုရ် ြကွ​​ေရာက်ကွန်း​​ခိုရာ တိုင်ြဖစ်သည်။

၃။ ​​ေညာင်ရမ်း​​တိုင် - ​​ေညာင်ရမ်း​​တိုင်မှာ သ​​ေြပတိုင်နှင့်​​ ထုပ်ထမ်း​​ဖက်၊​ ဥရူတိုင်နှင့်​​ ​​ေလျာက်ထမ်း​​ဖက်တိုင်ြဖစ်သည်။ ​​ေခါင်း​​​ေပါင်း​​၊​ ပဝါ၊​ စိပ်ပုတီး​​၊​ ဇာတာြခင်း​​၊​ လွယ်အိတ် ချိတ်ဆွဲရာ
ြဖစ်ြပီး​​ ဤတိုင်တွင် ကိုယ်​​ေစာင့်​​နတ်များ​​၊​မိမိကိုယ်ကို ​​ေစာင့်​​​ေရှာက်​​ေသာ ပရ​​ေလာကမှ ​​ေဆွမျိုး​​များ​​၊​ အမိအဘတို့​​၏ ဝိညာဉ်​​ေတာ်များ​​၊​ ဆရာသမား​​တို၏ ဝိညာဉ်​​ေတာ်များ​​ ကွန်း​​ခိုရာတိုင်ြဖစ်သည်။ ဤတိုင်မှ ကွန်း​​ခိုြပီး​​ အိပ်မက်​​ေပး​​ြခင်း​​၊​ အသိ​​ေပး​​ြခင်း​​၊​ အတိတ်နိမိတ်​​ေပး​​ြခင်း​​ြပုြကသည်။

၄။ သ​​ေြပတိုင်် - သ​​ေြပတိုင်မှာ ​​ေညာင်ရမ်း​​တိုင်နှင့်​​ ထုပ်ထမ်း​​ဖက်၊​ ြကငှန်း​​တိုင်၊​ ကုဗ္ဘီး​​တိုင်တို့​​နှင့်​​ ​​ေလျာက်ထမ်း​​ဖက်တိုင်ြဖစ်သည်။ စစ်​​ေရး​​စစ်ရာ၊​ အန္တရာယ်တွန်း​​လှန်​​ေရး​​၊​ စစ်နိုင်ြခင်း​​၊​
စီး​​ပွား​​​ေကာင်း​​ြခင်း​​၊​ သား​​​ေကာင်ရြခင်း​​၊​ရှိ​​ေသာအခါ ​​ေအာင်​​ေသ​​ေအာင်သား​​ စား​​ရာတိုင်ြဖစ်သည်။ ထိုး​​ကွင်း​​မင်​​ေြကာင် ကာယသိဒ္ဓိ၊​ ပီယသိဒ္ဓိ ​​ေဆး​​အင်း​​ထိုး​​ရာတွင် ဤတိုင်ကိုမှီ၍ ထိုး​​သည်။ သမီး​​​ေတာင်း​​က သား​​မက်မှီရ​​ေသာ တိုင်ြဖစ်၏။ ​​ေဘး​​ရန်အန္တရာယ် ကာကွယ်​​ေသာနတ်တို့​​၏ ကွန်း​​ခိုရာတိုင်ြဖစ်သည်။ ဆင်ြဖူရှင်၊​မင်း​​ညီ​​ေနာင်စ​​ေသာ ရိုး​​ရာတို့​​ ကွန်း​​ခိုသည်။

၅။ ရ​​ေဝတိုင် - ရ​​ေဝတိုင်သည် ကုဗ္ဘီး​​တိုင်နှင့်​​ ထုပ်ထမ်း​​ဖက်၊​ ဥရူ၊​ ​​ေညာင်ရမ်း​​တို့​​နှင့်​​ ​​ေလျာက်ထမ်း​​ဖက်တိုင်ြဖစ်သည်။ သမီး​​​ေတာ်၊​ ဇနီး​​​ေတာ်တို့​​၏ ဝတ်စား​​တန်ဆာ ထား​​သိုရာ၊​ ​​ေငွ​​ေြကး​​ရတနာများ​​၊​ မီခံ​​ေသတ္တာများ​​ထား​​သိုရာ တိုင်ြဖစ်ြပီး​​၊​ စီး​​ပွား​​​ေရး​​ ​​ေစာင့်​​ြကပ်သူ မမယ်နှဲ​​ေလး​​ ကွန်း​​ခိုရာတိုင်ြဖစ်သည်။ စီး​​ပွား​​တက်လိုသူတို့​​က ဤတိုင်တွင် မမယ်နှဲ​​ေလး​​ကို
​​ေကာက်ညှင်း​​​ေပါင်း​​၊​ ြကက်ဥ၊​ လက်ဝတ်လက်စား​​တို့​​နှင့်​​ တင်​​ေြမှာက်ပသကာ စီး​​ပွား​​​ေရး​​​ေကာင်း​​​ေအာင် ​​ေတာင်း​​ဆိုြကသည်။

၆။ ကုဗ္ဘီး​​တိုင် - ကုဗ္ဘီး​​တိုင်သည် ရ​​ေဝတိုင်နှင့်​​ ထုပ်ထမ်း​​ဖက်၊​ ြကငှန်း​​တိုင်၊​ သ​​ေြပတိုင်တို့​​နှင့်​​ ​​ေလျာက်ထမ်း​​ဖက်ြဖစ်ြပီး​​ ြမန်မာအိမ်တွင် မျက်နှာစာ​​ေြခရင်း​​ဘက်တွင် တည်ရှိသည်။ အမဂင်္​လာတိုင်ြဖစ်သည်။

​​ေရှး​​အခါက မသဒ္ဓါသူ၊​ ခိုး​​စား​​သူတို့​​ကို (စား​​ြကဟဲ့​​၊​ ဂုတ်ဖီး​​စာ) ဟု​​ေြပာ​​ေလ့​​ဆဲဆို​​ေလ့​​ရှိြကသည်။ ၎င်း​မှာ မိဘ၊​ ဘိုး​​ဘွား​​ ကွယ်လွန်​​ေသာအခါများ​​တွင် ခံု​​ေလာက်နှစ်လံုး​​တည်း​​နှင့်​​ ချက်ထား​​​ေသာ အမဂင်္​လာထမင်း​​ကို ဆံပင်ဖား​​လျား​​ချလျက် ဤတိုင်တွင် မှီြပီး​​စား​​ြကရသည်။ ၎င်း​ကို (ကုဗ္ဘီး​​စာ) ဟု​​ေခါ်သည်။ ယခုအခါ (ဂုတ်ဘီး​​စာ) ဟု​​ေခါ်
သည်။ (​​ေရှး​​က ဆံပင်ဖား​​လျား​​နှင့်​​ အပူသယ်လိုထမင်း​​မစား​​ရပါ၊​ မ​​ေနထိုင်ရပါ။) ထိုကုဗ္ဘီး​​တိုင်တွင် အချို့​​လူမျိုး​​တို့​​က နတ်စိမ်း​​၊​ ဟံုး​​နတ်၊​ နတ်စစ်စီ စသည်တို့​​ကို ပသြကသည်။ အစိမ်း​​တ​​ေစ္ဆစာ​​ေကျွး​​ြကသည်။ ပ​​ေယာဂကုြခင်း​​၊​ တန်ြပန်အင်း​​ တန်ြပန်​​ေဆး​​တိုက်​​ေကျွး​​ြခင်း​​၊​ ပ​​ေယာဂစက် ြဖတ်ြခင်း​​ ြပုလုပ်ြကသည်။ နတ်ဆိုး​​နတ်ဝါး​​ ကွန်း​​ခို​​ေသာ တိုင်ြဖစ်သည်။

အထက်​​ေဖာ်ြပခဲ့​​​ေသာ တိုင်​​ေြခာက်တိုင်ကို ​​ေရှး​​က ​​ေခါင်ဝင် ​​ေဖာင်​​ေတာ်တု ​​ေရှး​​ဘုရင်များ​​၊​ မိဖုရား​​​ေကာက်​​ေတာ်မူြပီး​​ ​​ေဆာက်ခွင့်​​ရခဲ့​​​ေသာပံုစံ။ ယခုအခါ ​​ေမာ်လြမိုင်အိမ်ဟု အချို့​​က​​ေခါ်ဆိုြကသည်။

ထိုအိမ်မျိုး​​တွင် ---
​​ေခါင်း​​ရင်း​​တန်း​​မှ ဥရူတိုင်၊​ ရ​​ေဝတိုင်။ ​​ေညာင်ရမ်း​​တိုင် ၊​ ရ​​ေဝတိုင် ။ ​​ေြခရင်း​​တန်း​​မှ ကုဗ္ဘီး​​တိုင် ထား​​ကာ တိုင်​​ေြခာက်လံုး​​ကို ​​ေခါင်မှဝင်​​ေသာ ပံုစံြဖင့်​​​ေဆာက်လုပ်ြကပါ​​ေသး​​သည်။ ​​ေရှး​​က မင်း​​ဘဏ္ဍာ၊​ မင်း​​မိတ်​​ေဆွတို့​​မှ အသံုး​​ြပုခွင့်​​ရရှိခဲ့​​ြကသည်။ အိမ်​​ေရာ ​​ေကျာင်း​​ပါ ဤသို့​​ တိုင်​​ေြခာက်လံုး​​ ပါဝင်ပါသည်။

ဖခင်ဆရာြကီး​​ ဦး​​စံ​​ေအး​​၏ ကိုယ်တိုင်လက်​​ေတွ့​​သင်ြကား​​ချက်အရ ြပည်သူများ​​မမှား​​မယွင်း​​ အန္တရာယ်ကင်း​​​ေစ၍ စီး​​ပွား​​တိုး​​တက်​​ေစရန် ​​ေဖာ်ြပပါသည်။

အြပစ်ကင်း​​၍ တိုး​​တက်ြခင်း​​ ရှိြကပါ​​ေစ
ဆရာဦး​​ြမြကီး​​

0 comments:

Post a Comment