မဂင်္လာေနအိမ်

ထိုအိမ်ြကီး အိမ်ေကာင်း များစွာမှာလည်း ယခုထိပင် အေြခခံေြခာက်တိုင်မှာ မပါလျှင်မြဖစ် ပါဝင်လျက်ရှိြကသည်။ ၎င်းးတို့မှာ ----
(၁) ဥရူတိုင်
(၂) ြကငှန်းတိုင်
(၃) ေညာင်ရမ်းတိုင်
(၄) သေြပတိုင်
(၅) ရေဝတိုင်
(၆) ကုဗ္ဘီးတိုင်
တိုင်ေြခာက်တိုင်တို့ြဖစ်ြကသည်။ ေြခာက်တိုင်သံုးပင်အေြခခံြပီး ေခါင်းရင်းဘက်တွင်အေရှ့ခန်း ဘုရားခန်းတစ်ပင်တိုးြပီး ေလးပင်အိမ်။ ေြခရင်းဘက်တွင် အေနာက်ခန်း တစ်ပင်တိုးြပီး ငါးပင်အိမ်။ စသည် စသည်ြဖင့် ချဲ့ထွင်ထားရှိြကသည်။

ထိုတိုင်ေြခာက်တိုင်၏ သေဘာတရား နှင့် အသံုးဝင်မှုမှာ ---
၁။ ဥရူတူတူတိုငိုငုင် - ေြမတွင်းမှ နဂါးမ မယ်နေဘ၊ ေြမေပါ်မှ (အိမ်တွင်းခုနစ်ေဖာ်) မင်းမဟာဂီရိတို့ ကွန်းခိုေစာင့်ြကပ်ေသာတိုင်။ ဦးဦးဖျားဖျား မွမ်းမံစီရင်ြပီး တစ်အိမ်လံုးကို ဦးစီးရေသာတိုင်ြဖစ်သည်။ ြကက်သေရမဂင်္လာအရှိဆံုး တိုင်ြဖစ်သည်။ အိမ်နှင့် အိမ်ရှင်အားလံုး၏မဂင်္လာဦးြဖစ်သည်။
၂။ြကငှန်းတိုင် - ြကငှန်းတိုင်သည် ဥရူတိုင်နှင့် ထုပ်ထမ်းဖက်၊သေြပတိုင် ကုဗ္ဘီးတိုင်တို့နှင့် ေလျာက်ထမ်းဖက်ြဖစ်သည်။ ဂုဏ်သေရရှိဧည့်သည်၊ ရဟန်းသံဃာ၊ သူေတာ်ေကာင်းဆရာသမားတို့ ေကျာမှီရာ၊ လွယ်အိတ်၊ ေခါင်းေပါင်း ချိတ်ဆွဲရာနှင့် တန်ခိုးြကီး နတ်ဝိဇ္ဇာဓိုရ် ြကွေရာက်ကွန်းခိုရာ တိုင်ြဖစ်သည်။
၃။ ေညာင်ရမ်းတိုင် - ေညာင်ရမ်းတိုင်မှာ သေြပတိုင်နှင့် ထုပ်ထမ်းဖက်၊ ဥရူတိုင်နှင့် ေလျာက်ထမ်းဖက်တိုင်ြဖစ်သည်။ ေခါင်းေပါင်း၊ ပဝါ၊ စိပ်ပုတီး၊ ဇာတာြခင်း၊ လွယ်အိတ် ချိတ်ဆွဲရာ
ြဖစ်ြပီး ဤတိုင်တွင် ကိုယ်ေစာင့်နတ်များ၊မိမိကိုယ်ကို ေစာင့်ေရှာက်ေသာ ပရေလာကမှ ေဆွမျိုးများ၊ အမိအဘတို့၏ ဝိညာဉ်ေတာ်များ၊ ဆရာသမားတို၏ ဝိညာဉ်ေတာ်များ ကွန်းခိုရာတိုင်ြဖစ်သည်။ ဤတိုင်မှ ကွန်းခိုြပီး အိပ်မက်ေပးြခင်း၊ အသိေပးြခင်း၊ အတိတ်နိမိတ်ေပးြခင်းြပုြကသည်။
၄။ သေြပတိုင်် - သေြပတိုင်မှာ ေညာင်ရမ်းတိုင်နှင့် ထုပ်ထမ်းဖက်၊ ြကငှန်းတိုင်၊ ကုဗ္ဘီးတိုင်တို့နှင့် ေလျာက်ထမ်းဖက်တိုင်ြဖစ်သည်။ စစ်ေရးစစ်ရာ၊ အန္တရာယ်တွန်းလှန်ေရး၊ စစ်နိုင်ြခင်း၊
စီးပွားေကာင်းြခင်း၊ သားေကာင်ရြခင်း၊ရှိေသာအခါ ေအာင်ေသေအာင်သား စားရာတိုင်ြဖစ်သည်။ ထိုးကွင်းမင်ေြကာင် ကာယသိဒ္ဓိ၊ ပီယသိဒ္ဓိ ေဆးအင်းထိုးရာတွင် ဤတိုင်ကိုမှီ၍ ထိုးသည်။ သမီးေတာင်းက သားမက်မှီရေသာ တိုင်ြဖစ်၏။ ေဘးရန်အန္တရာယ် ကာကွယ်ေသာနတ်တို့၏ ကွန်းခိုရာတိုင်ြဖစ်သည်။ ဆင်ြဖူရှင်၊မင်းညီေနာင်စေသာ ရိုးရာတို့ ကွန်းခိုသည်။
၅။ ရေဝတိုင် - ရေဝတိုင်သည် ကုဗ္ဘီးတိုင်နှင့် ထုပ်ထမ်းဖက်၊ ဥရူ၊ ေညာင်ရမ်းတို့နှင့် ေလျာက်ထမ်းဖက်တိုင်ြဖစ်သည်။ သမီးေတာ်၊ ဇနီးေတာ်တို့၏ ဝတ်စားတန်ဆာ ထားသိုရာ၊ ေငွေြကးရတနာများ၊ မီခံေသတ္တာများထားသိုရာ တိုင်ြဖစ်ြပီး၊ စီးပွားေရး ေစာင့်ြကပ်သူ မမယ်နှဲေလး ကွန်းခိုရာတိုင်ြဖစ်သည်။ စီးပွားတက်လိုသူတို့က ဤတိုင်တွင် မမယ်နှဲေလးကို
ေကာက်ညှင်းေပါင်း၊ ြကက်ဥ၊ လက်ဝတ်လက်စားတို့နှင့် တင်ေြမှာက်ပသကာ စီးပွားေရးေကာင်းေအာင် ေတာင်းဆိုြကသည်။
၆။ ကုဗ္ဘီးတိုင် - ကုဗ္ဘီးတိုင်သည် ရေဝတိုင်နှင့် ထုပ်ထမ်းဖက်၊ ြကငှန်းတိုင်၊ သေြပတိုင်တို့နှင့် ေလျာက်ထမ်းဖက်ြဖစ်ြပီး ြမန်မာအိမ်တွင် မျက်နှာစာေြခရင်းဘက်တွင် တည်ရှိသည်။ အမဂင်္လာတိုင်ြဖစ်သည်။
ေရှးအခါက မသဒ္ဓါသူ၊ ခိုးစားသူတို့ကို (စားြကဟဲ့၊ ဂုတ်ဖီးစာ) ဟုေြပာေလ့ဆဲဆိုေလ့ရှိြကသည်။ ၎င်းမှာ မိဘ၊ ဘိုးဘွား ကွယ်လွန်ေသာအခါများတွင် ခံုေလာက်နှစ်လံုးတည်းနှင့် ချက်ထားေသာ အမဂင်္လာထမင်းကို ဆံပင်ဖားလျားချလျက် ဤတိုင်တွင် မှီြပီးစားြကရသည်။ ၎င်းကို (ကုဗ္ဘီးစာ) ဟုေခါ်သည်။ ယခုအခါ (ဂုတ်ဘီးစာ) ဟုေခါ်
သည်။ (ေရှးက ဆံပင်ဖားလျားနှင့် အပူသယ်လိုထမင်းမစားရပါ၊ မေနထိုင်ရပါ။) ထိုကုဗ္ဘီးတိုင်တွင် အချို့လူမျိုးတို့က နတ်စိမ်း၊ ဟံုးနတ်၊ နတ်စစ်စီ စသည်တို့ကို ပသြကသည်။ အစိမ်းတေစ္ဆစာေကျွးြကသည်။ ပေယာဂကုြခင်း၊ တန်ြပန်အင်း တန်ြပန်ေဆးတိုက်ေကျွးြခင်း၊ ပေယာဂစက် ြဖတ်ြခင်း ြပုလုပ်ြကသည်။ နတ်ဆိုးနတ်ဝါး ကွန်းခိုေသာ တိုင်ြဖစ်သည်။
အထက်ေဖာ်ြပခဲ့ေသာ တိုင်ေြခာက်တိုင်ကို ေရှးက ေခါင်ဝင် ေဖာင်ေတာ်တု ေရှးဘုရင်များ၊ မိဖုရားေကာက်ေတာ်မူြပီး ေဆာက်ခွင့်ရခဲ့ေသာပံုစံ။ ယခုအခါ ေမာ်လြမိုင်အိမ်ဟု အချို့ကေခါ်ဆိုြကသည်။
ထိုအိမ်မျိုးတွင် ---
ေခါင်းရင်းတန်းမှ ဥရူတိုင်၊ ရေဝတိုင်။ ေညာင်ရမ်းတိုင် ၊ ရေဝတိုင် ။ ေြခရင်းတန်းမှ ကုဗ္ဘီးတိုင် ထားကာ တိုင်ေြခာက်လံုးကို ေခါင်မှဝင်ေသာ ပံုစံြဖင့်ေဆာက်လုပ်ြကပါေသးသည်။ ေရှးက မင်းဘဏ္ဍာ၊ မင်းမိတ်ေဆွတို့မှ အသံုးြပုခွင့်ရရှိခဲ့ြကသည်။ အိမ်ေရာ ေကျာင်းပါ ဤသို့ တိုင်ေြခာက်လံုး ပါဝင်ပါသည်။
ဖခင်ဆရာြကီး ဦးစံေအး၏ ကိုယ်တိုင်လက်ေတွ့သင်ြကားချက်အရ ြပည်သူများမမှားမယွင်း အန္တရာယ်ကင်းေစ၍ စီးပွားတိုးတက်ေစရန် ေဖာ်ြပပါသည်။
အြပစ်ကင်း၍ တိုးတက်ြခင်း ရှိြကပါေစ
ဆရာဦးြမြကီး
0 comments:
Post a Comment