ဓာတ်ရိုက် ဓာတ်ဆင် အဖွင့်
ဓာတ် ဆိုတာကေတာ့ သေဘာလက္ခဏာကို ေကာင်းစွာ ေဆာင်ြပီး ြပတတ်တာမို့အဲဒီ သေဘာလက္ခဏာကိုပဲ ဓာတ်လို့ေခါ်ပါတယ်။
- ဓာတ်ရိုက်တယ်ဆိုတာကေတာ့ ဝင်ေစ၊ ထွက်ေစ ၊ အလိုရှိရာကို ရေစ ၊ အလိုမရှိတာကို ပျက်ြပားေစ အစရှိတာေတွကို ြပုလုပ်တာ
- ဓာတ်ဆင်တယ် ဆိုတာကေတာ့ ဓာတ်ရိုက်ဖို့အတွက် အဆင်အယင် ၊ အခင်းအကျင်း၊ လိုအပ်တဲ့ ပစ္စည်းေတွ၊ အချိန်ေတွ၊အခါေတွနဲ့ကိုက်ညီေအာင် လုပ်တာကို ဓာတ်ဆင်တယ် လို့ ဆိုလိုနိုင်ပါတယ်။
ဒါေတွကို သိထားရပါမယ်။
မိတ်-ရန်
ေဗဒင်အေြခခံ စာေြခာက်တန်းကို ပထမ ေလ့လာရပါမယ်။
- အေန္တာ ၊ ဂေဗ္ဘ၊ စေရ ၊ ဝံေသ ဆိုတဲ့ မီးေြမေလေရ ဓါတ်ေလးပါး (ဓါတ်မိတ်)
- ဦးေဝ ၊ စံကူး ၊ ေရဗူး ၊ ေတာသူ ဆိုတဲ့ ဓာတ်ရန်
- ဦးသာ၊ စိန်ပန်း၊ ဒန်းလှ၊ ကိုရှာ - အတွင်းမိတ်(အိမ်ေထာင်မိတ်)
- ဓမ္မာ၊ ေသာက၊ အင်းဝ၊ ရာဇာ - အတွင်းရန်(အိမ်ေထာင်ရန်)
- ေအာင်ပ၊ ကုလား၊ ေဆွသား၊ ေတာ်ရင်း - အြပင်မိတ်
- ဦးညို ၊ ေခမာ၊ သုတ၊ ေဝရီ - အြပင်ရန်
ဓာတ်ြကီး ၄ပါး သေဘာသဘာဝ နှင့် အသံုးြပုပံု
ြပီးေတာ့လည်း ဓာတ်ြကီး ၄ ပါးကို သိထားရပါမယ် ။ ပထဝီ ၊ ေတေဇာ၊ အာေပါ၊ ဝါေယာ ဆိုတဲ့ ဓာတ်ြကီး ၄ ပါး ရှိပါတယ်။ အဲဒီ ဓာတ်ြကီး ၄ ပါးကို သိထားြပီးရင်ေတာ့ ဓာတ်တစ်ခုချင်းစီက ဘာကို ြဖစ်ေစသလဲ၊ ဘယ်ေနရာမှာသံုးသလဲ ဆိုေတာ့
အြပုဓာတ် အတွက်
ပထဝီ - ေြမဓာတ် (ခိုင်ြမဲြခင်း)
အာေပါ - ေရဓာတ် (ေအးချမ်းြခင်း)
ဝါေယာ - ေလဓာတ် (လျှင်ြမန်ြခင်း)
အဖျက်ဓာတ် အတွက်
ေတေဇာ- မီးဓာတ် (တိုက်ခိုက်ြခင်း)
ပိုရှင်းေအာင် ေြပာရရင်ေတာ့
ပထဝီ - ေြမဓာတ် ဟာ ခိုင်ြမဲြခင်း ဆိုတဲ့အတွက် .. ချစ်သူြခင်း ခိုင်ြမဲေစဖို့ ၊အိမ်ေထာင်ေရး ခိုင်ြမဲေစဖို့ အစရှိတဲ့ ခိုင်မာ ြမဲြမံေစတဲ့ ကိစ္စေတွမှာ အသံုးြပုပါတယ်။
အာေပါ - ေရဓာတ် ဟာ ေအးချမ်းြခင်း ဆိုတဲ့အတွက် .. မချစ်မနှစ်သက်သူေတွ ကိုယ့်ကို ချစ်ခင် နှစ်သက်လာေအာင်၊ အချစ်ေရး ၊ အိမ်ေထာင်ေရး မှာ ေအးချမ်းေစဖို့အစရှိတဲ့ ကိစ္စေတွမှာ အသံုးြပုပါတယ်။
ဝါေယာ - ေလဓာတ် ဟာ လျှင်ြမန်ြခင်း ဆိုတဲ့အတွက် ... အိမ်က ဆင်းသွားတဲ့သူကို ြပန်ေခါ်တာ၊ ခရီးလွန်ေနတဲ့သူကို အြမန်ြပန်ေရာက်ေစချင်တာ၊ အေရာင်းအဝယ်ေတွမှာ အြမန်ထွက်ေအာင် အစရှိတဲ့ ြမန်ြမန်ဆန်ဆန် ကိစ္စေတွမှာ အသံုးြပုပါတယ်။
ေတေဇာ - မီးဓာတ် ဟာ တိုက်ခိုက်ြခင်း ဆိုတဲ့အတွက် တစ်ဖက်ရန်သူကို ရှံုးနိမ့်ေစေအာင် စီရင်တဲ့ ကိစ္စေတွမှာ အသံုးြပုပါတယ်။
ြဂိုဟ်ြကီး ရ လံုး
၁။ ပဥ္စပွတ်ြဂိုဟ် ၂။ အညွန့်ြဂိုဟ် ၃။ ဆပွတ်ြဂိုဟ် ၄။ မူလအချာြဂိုဟ် ၅။ စတုရန်းြဂိုဟ် ၆။ အြမစ်ြဂိုဟ် ရ။ ြတိရန်းြဂိုဟ်
အဲဒီြဂိုဟ် ရ လံုးကို ခယားေဇာက်တိုင်လို့ေခါ်တဲ့အဂင်္ဝိဇ္ဖာ တိုင် နဲ့ြပရမယ်ဆိုရင်ေတာ့
x (ပဥ္စပွတ်ြဂိုဟ်)
x (အညွန့်ြဂိုဟ်)
x (ဆပွတ်ြဂိုဟ်)
----
x (မူလအချာြဂိုဟ်)
---
x (စတုရန်းြဂိုဟ်)
x (အြမစ်ြဂိုဟ်)
x (ြတိရန်းြဂိုဟ်)
အခါတိုင်ဇယား
အခါတိုင် ဇယားကို ဒီေနရာမှာ ေလ့လာနိုင်ပါတယ်။
ဓာတ်စီရင်တဲ့အခါမှာ သက်ရှိ သက်မဲ့နံေကာက်ပံုေတွနဲ့ပတ်သက်ြပီး ေရှးပညာရှိေတွကေတာ့
၁။ "သက်ရှိအရင်း သက်မဲ့အဖျား"
၂။ "သက်ရှိ သက်မဲ့မဟူ ၊ အရင်းနံကိုယူ"
ဆိုြပီး ဝိဝါဒ ကွဲြပားေနပါတယ်။ ဒါေပမဲ့ လက်ေတွ့အစီအရင်မှာ ပိုြကိုက်တာကေတာ့ သက်ရှိ သက်မဲ့မဟူ အရင်းနံကို ယူ ဆိုတာကို ပိုနှစ်သက်ပါတယ်။
ဓာတ်ရိုက် ဓာတ်ဆင် တဲ့အခါမှာ အသံုးများတာကေတာ့ စေရ (ဝါေယာ) နဲ့ဂေဗ္ဘ (ပထဝီ ) ဓာတ်ေတွ ရတဲ့ အခါ ေတွမှာ ဓာတ်ဆင်ြကတာများပါတယ်။
ဘာေြကာင့်လဲဆိုေတာ့ လူမှုေရး စီးပွားေရး အိမ်ေထာင်ေရး ၊ စားဝတ်ေနေရး ေတွအတွက် အသံုးများလို့ပါပဲ။
တစ်ခါ ေရာက်ဆဲအသက်မှာ ပထဝီဓာတ် ကျေနရင် ဓာတ်ရိုက်လို့မရပါဘူး...ရိုက်လည်း အကျိုးသက်ေရာက်မှု မရှိပါဘူး။ ဒါေြကာင့် တစ်ချို့အခါေပးဆရာေတွဟာ
ဓာတ်ရိုက်ဓာတ်ဆင်ကို ေမးတဲ့အချိန်မှာ ချက်ချင်းမြပုလုပ်ေပးပဲ ေနာက်တစ်ရက်ကို ရက်ချိန်းေပးြပီး ြပန်လာခိုင်းတာ၊ ေြမဓာတ်ကျေနတဲ့သူကို ေရဓာတ်နဲ့အရင်ဦးဆံုး
ဓာတ်ြပယ်ေအာင် လုပ်ေဆာင်ေပးတာ ေတွ ြပုလုပ်ေပးေလ့ရှိပါတယ်။
ကဲ အာေတွများေနေတာ့ ြငီးေငွ့ေလာက်ပါြပီ။ လက်ေတွ့အစီအရင် ကို ေလ့လာြကပါစို့...
ဓာတ်ရိုက်ဓာတ်ဆင် နည်းေပါင်း ေြမာက်များစွာ ရှိပါတယ်။ စေရ ဓာတ်ေတွ၊ ဂေဗ္ဘဓာတ်ေတွ ဖမ်းမေနေတာ့ပဲ အခါတိုင်အယူအဆ သေဘာတရား သီးသန့်သာြဖစ်တဲ့
"အနီးဆင်ေဝှ့ြပန်" ကို ဆပွတ် နဲ့ ညှပ်သတ်တဲ့ ပညာခန်း ။
၁) ေကျာက်စိမ်းဆင်ရုပ်
၃
၀
၄ (ဆင်)
---
၆ ေသာြကာေန့သားသမီး
---
၂ (ေကျာက်စိမ််း)
၅
၁
အနီးဆင်ေဝှ့ြပန်ဆိုတာကေတာ့ မူလေန့နံကို သူ့ရဲ့စတုရန်းြဂိုဟ်နဲ့တိုက်ခိုက်တယ်လို့ပဲ အြကမ်းဖျဉ်းမှတ်ယူပါ။
ဆပွတ်ဆိုတာကေတာ့ အဂင်္ဝိဇ္ဖာအယူအဆ တစ်ခုြဖစ်တဲ့"သူ့ကို နိုင်လို ဆ ကိုခို " ဆိုတဲ့ ပညာခန်းကို သံုးစွဲထားပါတယ်။ မူလေန့နံသားတစ်ဦးဦးကို အနိုင်ရလိုချင်ရင် အဲဒီေန့ နံရဲ့ ဆပွတ်ြဂိုဟ် (၆ခုေြမာက်ြဂိုဟ်) ကို အသံုးချရပါတယ်။
ဒီ ေကျာက်စိမ်းဆင်ရုပ်မှာေတာ့ တိုက်ဆိုင်စွာပဲ ေကျာက်စိမ်း ဟာ ေသာြကာရဲ့စတုရန်းြဂိုဟ် ြဖစ်ရံုသာမက အရင်းအဖျား ခွဲလိုက်ရင်ေတာ့ ေကျာက် နဲ့စိမ်းဟာ ေသာြကာ (မူလေန့သား) ကို ပျက်စီးေစတဲ့ ပင်းယ ေဇာက်ထိုး ပညာခန်း အေနနဲ့လည်း စီရင်ထားပါေသးတယ်။
ေကျာက်စိမ်းဆင်ရုပ် ေဆာင်းပါးကိုေတာ့ ဒီေနရာမှာ ြပန်လည် ဖတ်ရှုနိုင်ပါတယ်။
ေနာက် အစီအရင် တစ်ခုကို ဥပမာ ထပ်ေပးပါအံုးမယ် ။ လူမလုပ်ပဲ သဘာဝက ေပးတဲ့ အစီအရင်
၂) မုန်တိုင်းငလျင်
၃
၀
၄ (မုန်တိုင်း)
---
၆ ေသာြကာအမည်ပိုင်ရှင်
---
၂ ( ငလျင် )
၅
၁
ဒီေနရာမှာေတာ့ ၂ ဟာ ေြမဓာတ်ြဖစ်သလို ပညတ်သေဘာတရားကို ယူဆထားပါတယ်။
ေစာလှ-ေလှဆန် (ြတိရန်း-စတုရန်း )
၁) ေရစစ် နဲ့အိမ်အေရာင်း
၅
၂
၆
--
၁ (အိမ်)
--
၄ (စစ်)
၀
၃ (ေရ)
အိမ်ထွက်ေအာင် ဓာတ်ရိုက်တဲ့နည်းအမျိုးမျိုးရှိပါတယ်။ အိမ်ေရှ့မှာ ဇလပ်ပန်း စိုက်တာ ၊ စေလာင်းဖံုး ကို ဆီသုတ်ြပီး အိမ်ကို ယပ်ခတ်တာ အစရှိသြဖင့် ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အိမ်ေရာင်းချင်တဲ့ သူကိုယ်တိုင်က တနဂင်္ေနွ အမည်ေပါက် ေနရင်ေတာ့ အဲဒီလို ဓာတ်ရိုက်တာနဲ့အိမ်မထွက်ဘဲ အဲဒီသူ ထွက်သွားတတ်ပါတယ်။ ဆိုလိုတာကေတာ့ ဓာတ်ရိုက်တဲ့သူ ကိုယ်တိုင်ဟာ ကိုယ်ရိုက်မဲ့ အစီအရင် နဲ့ေန့နံတူေနရင် အဲဒီအစီအရင်ကို မလုပ်သင့်ပါဘူး။
လွန်ခဲ့တဲ့ ၁ နှစ်ေကျာ်ေလာက်တုန်းက အေမရိကားမှာ ေနထိုင်တဲ့ တနဂင်္ေနွအမည်ေပါက် သူတစ်ဦးက အိမ်အသစ်ဝယ်ြပီး လက်ရှိအိမ်ေရာင်းချင်လို့အစီအရင်လုပ်ေပးပါဆိုလို့ တိုင်ပင်လာတဲ့အခါမှာ နည်းနည်း အံုးစားသွားတယ်။ သူကိုယ်တိုင်ကလည်း တနဂင်္ေနွ အမည် ၊ အိမ်ကလည်း ြဂိုဟ်ပရိယာယ်အရ တနဂင်္ေနွ ြဖစ်ေနေတာ့ မရိုက်ေပးရဲဘူး ြဖစ်ေနပါေလေရာ။ ဒါနဲ့အာစရိယ ဝါဒအတိုင်းပဲ ေငွဝင်ေကာင်းေစမဲ့ဂါထာေတာ်ြကီးကို အေခါက်ေရများများ ပူေဇာ်ခိုင်းလိုက်ပါတယ်။ ြပီးတာနဲ့ ...အေမွှးတိုင်ထွန်းြပီး နာမ်ပိုင်းဆိုင်ရာကို အကူအညီေတာင်းတဲ့ အစီအရင်ေလး ေပးလိုက်ပါတယ်။
တစ်လလည်း အိမ်ကမထွက် ၊ ၂ လလည်း အိမ်ကမထွက် ..ကိုယ်ကလည်း အစီအရင်ကို ဇွတ်မေပးရဲ .. အိမ်ကလည်း အေရာင်းအဝယ်သိပ်မြဖစ်တဲ့ ေနရာမှာ ရှိေနတာဆိုေတာ့ မလွယ်ဘူး ြဖစ်ေနေရာ..ေနာက်ဆံုးေတာ့ mortgage ေတွ ပိလာေတာ့မယ် ဆိုေတာ့ မဝံ့မရဲနဲ့ေသချာေလး စဉ်းစားြပီး ေပးလိုက်ပါတယ်။ ေရစစ်ေပါ့.. ေရစစ်သေဘာကေတာ့ ေရမှာပါလာတဲ့ အမှုန်၊ပိုးမွှားေလးေတွကို စစ်ချေပးတာဆိုေတာ့ အိမ်ကိုလည်း ေရစစ်နဲ့စစ်ထုတ်မယ်.. လိုချင်တာက သန့်ရှင်းတဲ့ေရ.. အမှိုက်မပါတဲ့ေရ...
အိမ်ကိုလည်း ေရာင်းထွက်ေစချင်တယ်..လူကိုအန္တရာယ်မြဖစ်ေစရဘူး ဆိုတဲ့ ပညတ်ေကာင်းတဲ့ သေဘာကိုယူြပီး ေရစစ်တစ်ခုကို ကိုယ်တိုင်လုပ်ခိုင်းြပီး အိမ် ကို (၇) ချက် တနဂင်္ေနွေန့မှာ ရိုက်ေစပါတယ်။ ဒါေတာင် ြကာပါေသးတယ်.. ရိုက်တဲ့အချိန်ကေန ၄ လေလာက်ြကာမှ ထွက်သွားပါတယ်။ ေဈးကွက်မှာ estate agent နဲ့တင်ထားလို့ ေရာင်းထွက်သွားတယ်ပဲ ဆိုဆို.. အန္တရာယ်ကင်းကင်းနဲ့အိမ်ထွက်သွားတာကိုပဲ ေကျးဇူးတင်ရပါမယ် ..
ဓာတ်ရိုက်ဓာတ်ဆင်ဟာ သံုးတတ်ရင် ေဆး၊ မသံုးတတ်ရင် ေဘး ြဖစ်ေစတတ်ပါတယ်။
0 comments:
Post a Comment