ဓာတ်ရိုက် ဓာတ်ဆင်

ဓာတ်ရိုက် ဓာတ်ဆင် အဖွင့်​​


ဓာတ် ဆိုတာက​​ေတာ့​​ သ​​ေဘာလက္ခဏာကို ​​ေကာင်း​​စွာ ​​ေဆာင်ြပီး​​ ြပတတ်တာမို့​​အဲဒီ သ​​ေဘာလက္ခဏာကိုပဲ ဓာတ်လို့​​​ေခါ်ပါတယ်။

- ဓာတ်ရိုက်တယ်ဆိုတာက​​ေတာ့​​ ဝင်​​ေစ၊​ ထွက်​​ေစ ၊​ အလိုရှိရာကို ရ​​ေစ ၊​ အလိုမရှိတာကို ပျက်ြပား​​​ေစ အစရှိတာ​​ေတွကို ြပုလုပ်တာ
- ဓာတ်ဆင်တယ် ဆိုတာက​​ေတာ့​​ ဓာတ်ရိုက်ဖို့​​အတွက် အဆင်အယင် ၊​ အခင်း​​အကျင်း​​၊​ လိုအပ်တဲ့​​ ပစ္စည်း​​​ေတွ၊​ အချိန်​​ေတွ၊​အခါ​​ေတွနဲ့​​ကိုက်ညီ​​ေအာင် လုပ်တာကို ဓာတ်ဆင်တယ် လို့​​ ဆိုလိုနိုင်ပါတယ်။

ဒါ​​ေတွကို သိထား​​ရပါမယ်။

မိတ်-ရန်
​​ေဗဒင်အ​​ေြခခံ စာ​​ေြခာက်တန်း​​ကို ပထမ ​​ေလ့​​လာရပါမယ်။
- အ​​ေန္တာ ၊​ ဂ​​ေဗ္ဘ၊​ စ​​ေရ ၊​ ဝံ​​ေသ ဆိုတဲ့​​ မီး​​​ေြမ​​ေလ​​ေရ ဓါတ်​​ေလး​​ပါး​​ (ဓါတ်မိတ်)
- ဦး​​​ေဝ ၊​ စံကူး​​ ၊​ ​​ေရဗူး​​ ၊​ ​​ေတာသူ ဆိုတဲ့​​ ဓာတ်ရန်
- ဦး​​သာ၊​ စိန်ပန်း​​၊​ ဒန်း​​လှ၊​ ကိုရှာ - အတွင်း​​မိတ်(အိမ်​​ေထာင်မိတ်)
- ဓမ္မာ၊​ ​​ေသာက၊​ အင်း​​ဝ၊​ ရာဇာ - အတွင်း​​ရန်(အိမ်​​ေထာင်ရန်)
- ​​ေအာင်ပ၊​ ကုလား​​၊​ ​​ေဆွသား​​၊​ ​​ေတာ်ရင်း​​ - အြပင်မိတ်
- ဦး​​ညို ၊​ ​​ေခမာ၊​ သုတ၊​ ​​ေဝရီ - အြပင်ရန်


ဓာတ်ြကီး​​ ၄ပါး​​ သ​​ေဘာသဘာဝ နှင့်​​ အသံုး​​ြပုပံု


ြပီး​​​ေတာ့​​လည်း​​ ဓာတ်ြကီး​​ ၄ ပါး​​ကို သိထား​​ရပါမယ် ။ ပထဝီ ၊​ ​​ေတ​​ေဇာ၊​ အာ​​ေပါ၊​ ဝါ​​ေယာ ဆိုတဲ့​​ ဓာတ်ြကီး​​ ၄ ပါး​​ ရှိပါတယ်။ အဲဒီ ဓာတ်ြကီး​​ ၄ ပါး​​ကို သိထား​​ြပီး​​ရင်​​ေတာ့​​ ဓာတ်တစ်ခုချင်း​​စီက ဘာကို ြဖစ်​​ေစသလဲ၊​ ဘယ်​​ေနရာမှာသံုး​​သလဲ ဆို​​ေတာ့​​

အြပုဓာတ် အတွက်
ပထဝီ - ​​ေြမဓာတ် (ခိုင်ြမဲြခင်း​​)
အာ​​ေပါ - ​​ေရဓာတ် (​​ေအး​​ချမ်း​​ြခင်း​​)
ဝါ​​ေယာ - ​​ေလဓာတ် (လျှင်ြမန်ြခင်း​​)

အဖျက်ဓာတ် အတွက်

​​ေတ​​ေဇာ- မီး​​ဓာတ် (တိုက်ခိုက်ြခင်း​​)

ပိုရှင်း​​​ေအာင် ​​ေြပာရရင်​​ေတာ့​​
ပထဝီ - ​​ေြမဓာတ် ဟာ ခိုင်ြမဲြခင်း​​ ဆိုတဲ့​​အတွက် .. ချစ်သူြခင်း​​ ခိုင်ြမဲ​​ေစဖို့​​ ၊​အိမ်​​ေထာင်​​ေရး​​ ခိုင်ြမဲ​​ေစဖို့​​ အစရှိတဲ့​​ ခိုင်မာ ြမဲြမံ​​ေစတဲ့​​ ကိစ္စ​​ေတွမှာ အသံုး​​ြပုပါတယ်။
အာ​​ေပါ - ​​ေရဓာတ် ဟာ ​​ေအး​​ချမ်း​​ြခင်း​​ ဆိုတဲ့​​အတွက် .. မချစ်မနှစ်သက်သူ​​ေတွ ကိုယ့်​​ကို ချစ်ခင် နှစ်သက်လာ​​ေအာင်၊​ အချစ်​​ေရး​​ ၊​ အိမ်​​ေထာင်​​ေရး​​ မှာ ​​ေအး​​ချမ်း​​​ေစဖို့​​အစရှိတဲ့​​ ကိစ္စ​​ေတွမှာ အသံုး​​ြပုပါတယ်။
ဝါ​​ေယာ - ​​ေလဓာတ် ဟာ လျှင်ြမန်ြခင်း​​ ဆိုတဲ့​​အတွက် ... အိမ်က ဆင်း​​သွား​​တဲ့​​သူကို ြပန်​​ေခါ်တာ၊​ ခရီး​​လွန်​​ေနတဲ့​​သူကို အြမန်ြပန်​​ေရာက်​​ေစချင်တာ၊​ အ​​ေရာင်း​​အဝယ်​​ေတွမှာ အြမန်ထွက်​​ေအာင် အစရှိတဲ့​​ ြမန်ြမန်ဆန်ဆန် ကိစ္စ​​ေတွမှာ အသံုး​​ြပုပါတယ်။

​​ေတ​​ေဇာ - မီး​​ဓာတ် ဟာ တိုက်ခိုက်ြခင်း​​ ဆိုတဲ့​​အတွက် တစ်ဖက်ရန်သူကို ရှံုး​​နိမ့်​​​ေစ​​ေအာင် စီရင်တဲ့​​ ကိစ္စ​​ေတွမှာ အသံုး​​ြပုပါတယ်။

ြဂိုဟ်ြကီး​​ ရ လံုး​​
၁။ ပဥ္စပွတ်ြဂိုဟ် ၂။ အညွန့်​​ြဂိုဟ် ၃။ ဆပွတ်ြဂိုဟ် ၄။ မူလအချာြဂိုဟ် ၅။ စတုရန်း​​ြဂိုဟ် ၆။ အြမစ်ြဂိုဟ် ရ။ ြတိရန်း​​ြဂိုဟ်

အဲဒီြဂိုဟ် ရ လံုး​​ကို ခယား​​​ေဇာက်တိုင်လို့​​​ေခါ်တဲ့​​အဂင်္​ဝိဇ္ဖာ တိုင် နဲ့​​ြပရမယ်ဆိုရင်​​ေတာ့​​


x (ပဥ္စပွတ်ြဂိုဟ်)
x (အညွန့်​​ြဂိုဟ်)
x (ဆပွတ်ြဂိုဟ်)
----
x (မူလအချာြဂိုဟ်)
---
x (စတုရန်း​​ြဂိုဟ်)
x (အြမစ်ြဂိုဟ်)
x (ြတိရန်း​​ြဂိုဟ်)

အခါတိုင်ဇယား​​
အခါတိုင် ဇယား​​ကို ဒီ​​ေနရာမှာ ​​ေလ့​​လာနိုင်ပါတယ်။


ဓာတ်စီရင်တဲ့​​အခါမှာ သက်ရှိ သက်မဲ့​​နံ​​ေကာက်ပံု​​ေတွနဲ့​​ပတ်သက်ြပီး​​ ​​ေရှး​​ပညာရှိ​​ေတွက​​ေတာ့​​
၁။ "သက်ရှိအရင်း​​ သက်မဲ့​​အဖျား​​"
၂။ "သက်ရှိ သက်မဲ့​​မဟူ ၊​ အရင်း​​နံကိုယူ"

ဆိုြပီး​​ ဝိဝါဒ ကွဲြပား​​​ေနပါတယ်။ ဒါ​​ေပမဲ့​​ လက်​​ေတွ့​​အစီအရင်မှာ ပိုြကိုက်တာက​​ေတာ့​​ သက်ရှိ သက်မဲ့​​မဟူ အရင်း​​နံကို ယူ ဆိုတာကို ပိုနှစ်သက်ပါတယ်။

ဓာတ်ရိုက် ဓာတ်ဆင် တဲ့​​အခါမှာ အသံုး​​များ​​တာက​​ေတာ့​​ စ​​ေရ (ဝါ​​ေယာ) နဲ့​​ဂ​​ေဗ္ဘ (ပထဝီ ) ဓာတ်​​ေတွ ရတဲ့​​ အခါ ​​ေတွမှာ ဓာတ်ဆင်ြကတာများ​​ပါတယ်။
ဘာ​​ေြကာင့်​​လဲဆို​​ေတာ့​​ လူမှု​​ေရး​​ စီး​​ပွား​​​ေရး​​ အိမ်​​ေထာင်​​ေရး​​ ၊​ စား​​ဝတ်​​ေန​​ေရး​​ ​​ေတွအတွက် အသံုး​​များ​​လို့​​ပါပဲ။

တစ်ခါ ​​ေရာက်ဆဲအသက်မှာ ပထဝီဓာတ် ကျ​​ေနရင် ဓာတ်ရိုက်လို့​​မရပါဘူး​​...ရိုက်လည်း​​ အကျိုး​​သက်​​ေရာက်မှု မရှိပါဘူး​​။ ဒါ​​ေြကာင့်​​ တစ်ချို့​​အခါ​​ေပး​​ဆရာ​​ေတွဟာ
ဓာတ်ရိုက်ဓာတ်ဆင်ကို ​​ေမး​​တဲ့​​အချိန်မှာ ချက်ချင်း​​မြပုလုပ်​​ေပး​​ပဲ ​​ေနာက်တစ်ရက်ကို ရက်ချိန်း​​​ေပး​​ြပီး​​ ြပန်လာခိုင်း​​တာ၊​ ​​ေြမဓာတ်ကျ​​ေနတဲ့​​သူကို ​​ေရဓာတ်နဲ့​​အရင်ဦး​​ဆံုး​​
ဓာတ်ြပယ်​​ေအာင် လုပ်​​ေဆာင်​​ေပး​​တာ ​​ေတွ ြပုလုပ်​​ေပး​​​ေလ့​​ရှိပါတယ်။

ကဲ အာ​​ေတွများ​​​ေန​​ေတာ့​​ ြငီး​​​ေငွ့​​​ေလာက်ပါြပီ။ လက်​​ေတွ့​​အစီအရင် ကို ​​ေလ့​​လာြကပါစို့​​...

ဓာတ်ရိုက်ဓာတ်ဆင် နည်း​​​ေပါင်း​​ ​​ေြမာက်များ​​စွာ ရှိပါတယ်။ စ​​ေရ ဓာတ်​​ေတွ၊​ ဂ​​ေဗ္ဘဓာတ်​​ေတွ ဖမ်း​​မ​​ေန​​ေတာ့​​ပဲ အခါတိုင်အယူအဆ သ​​ေဘာတရား​​ သီး​​သန့်​​သာြဖစ်တဲ့​​

"အနီး​​ဆင်​​ေဝှ့​​ြပန်" ကို ဆပွတ် နဲ့​​ ညှပ်သတ်တဲ့​​ ပညာခန်း​​ ။

၁) ​​ေကျာက်စိမ်း​​ဆင်ရုပ်



၄ (ဆင်)
---
၆ ​​ေသာြကာ​​ေန့​​သား​​သမီး​​
---
၂ (​​ေကျာက်စိမ််း​​)



အနီး​​ဆင်​​ေဝှ့​​ြပန်ဆိုတာက​​ေတာ့​​ မူလ​​ေန့​​နံကို သူ့​​ရဲ့​​စတုရန်း​​ြဂိုဟ်နဲ့​​တိုက်ခိုက်တယ်လို့​​ပဲ အြကမ်း​​ဖျဉ်း​​မှတ်ယူပါ။
ဆပွတ်ဆိုတာက​​ေတာ့​​ အဂင်္​ဝိဇ္ဖာအယူအဆ တစ်ခုြဖစ်တဲ့​​"သူ့​​ကို နိုင်လို ဆ ကိုခို " ဆိုတဲ့​​ ပညာခန်း​​ကို သံုး​​စွဲထား​​ပါတယ်။ မူလ​​ေန့​​နံသား​​တစ်ဦး​​ဦး​​ကို အနိုင်ရလိုချင်ရင် အဲဒီ​​ေန့​​ နံရဲ့​​ ဆပွတ်ြဂိုဟ် (၆ခု​​ေြမာက်ြဂိုဟ်) ကို အသံုး​​ချရပါတယ်။

ဒီ ​​ေကျာက်စိမ်း​​ဆင်ရုပ်မှာ​​ေတာ့​​ တိုက်ဆိုင်စွာပဲ ​​ေကျာက်စိမ်း​​ ဟာ ​​ေသာြကာရဲ့​​စတုရန်း​​ြဂိုဟ် ြဖစ်ရံုသာမက အရင်း​​အဖျား​​ ခွဲလိုက်ရင်​​ေတာ့​​ ​​ေကျာက် နဲ့​​စိမ်း​​ဟာ ​​ေသာြကာ (မူလ​​ေန့​​သား​​) ကို ပျက်စီး​​​ေစတဲ့​​ ပင်း​​ယ ​​ေဇာက်ထိုး​​ ပညာခန်း​​ အ​​ေနနဲ့​​လည်း​​ စီရင်ထား​​ပါ​​ေသး​​တယ်။


​​ေကျာက်စိမ်း​​ဆင်ရုပ် ​​ေဆာင်း​​ပါး​​ကို​​ေတာ့​​ ဒီ​​ေနရာမှာ ြပန်လည် ဖတ်ရှုနိုင်ပါတယ်။

​​ေနာက် အစီအရင် တစ်ခုကို ဥပမာ ထပ်​​ေပး​​ပါအံုး​​မယ် ။ လူမလုပ်ပဲ သဘာဝက ​​ေပး​​တဲ့​​ အစီအရင်

၂) မုန်တိုင်း​​ငလျင်



၄ (မုန်တိုင်း​​)
---
၆ ​​ေသာြကာအမည်ပိုင်ရှင်
---
၂ ( ငလျင် )



ဒီ​​ေနရာမှာ​​ေတာ့​​ ၂ ဟာ ​​ေြမဓာတ်ြဖစ်သလို ပညတ်သ​​ေဘာတရား​​ကို ယူဆထား​​ပါတယ်။



​​ေစာလှ-​​ေလှဆန် (ြတိရန်း​​-စတုရန်း​​ )
၁) ​​ေရစစ် နဲ့​​အိမ်အ​​ေရာင်း​​





--
၁ (အိမ်)
--
၄ (စစ်)

၃ (​​ေရ)

အိမ်ထွက်​​ေအာင် ဓာတ်ရိုက်တဲ့​​နည်း​​အမျိုး​​မျိုး​​ရှိပါတယ်။ အိမ်​​ေရှ့​​မှာ ဇလပ်ပန်း​​ စိုက်တာ ၊​ စ​​ေလာင်း​​ဖံုး​​ ကို ဆီသုတ်ြပီး​​ အိမ်ကို ယပ်ခတ်တာ အစရှိသြဖင့်​​ ​​ေပါ့​​။ ဒါ​​ေပမဲ့​​ အိမ်​​ေရာင်း​​ချင်တဲ့​​ သူကိုယ်တိုင်က တနဂင်္​​​ေနွ အမည်​​ေပါက် ​​ေနရင်​​ေတာ့​​ အဲဒီလို ဓာတ်ရိုက်တာနဲ့​​အိမ်မထွက်ဘဲ အဲဒီသူ ထွက်သွား​​တတ်ပါတယ်။ ဆိုလိုတာက​​ေတာ့​​ ဓာတ်ရိုက်တဲ့​​သူ ကိုယ်တိုင်ဟာ ကိုယ်ရိုက်မဲ့​​ အစီအရင် နဲ့​​​ေန့​​နံတူ​​ေနရင် အဲဒီအစီအရင်ကို မလုပ်သင့်​​ပါဘူး​​။

လွန်ခဲ့​​တဲ့​​ ၁ နှစ်​​ေကျာ်​​ေလာက်တုန်း​​က အ​​ေမရိကား​​မှာ ​​ေနထိုင်တဲ့​​ တနဂင်္​​​ေနွအမည်​​ေပါက် သူတစ်ဦး​​က အိမ်အသစ်ဝယ်ြပီး​​ လက်ရှိအိမ်​​ေရာင်း​​ချင်လို့​​အစီအရင်လုပ်​​ေပး​​ပါဆိုလို့​​ တိုင်ပင်လာတဲ့​​အခါမှာ နည်း​​နည်း​​ အံုး​​စား​​သွား​​တယ်။ သူကိုယ်တိုင်ကလည်း​​ တနဂင်္​​​ေနွ အမည် ၊​ အိမ်ကလည်း​​ ြဂိုဟ်ပရိယာယ်အရ တနဂင်္​​​ေနွ ြဖစ်​​ေန​​ေတာ့​​ မရိုက်​​ေပး​​ရဲဘူး​​ ြဖစ်​​ေနပါ​​ေလ​​ေရာ။ ဒါနဲ့​​အာစရိယ ဝါဒအတိုင်း​​ပဲ ​​ေငွဝင်​​ေကာင်း​​​ေစမဲ့​​ဂါထာ​​ေတာ်ြကီး​​ကို အ​​ေခါက်​​ေရများ​​များ​​ ပူ​​ေဇာ်ခိုင်း​​လိုက်ပါတယ်။ ြပီး​​တာနဲ့​​ ...အ​​ေမွှး​​တိုင်ထွန်း​​ြပီး​​ နာမ်ပိုင်း​​ဆိုင်ရာကို အကူအညီ​​ေတာင်း​​တဲ့​​ အစီအရင်​​ေလး​​ ​​ေပး​​လိုက်ပါတယ်။

တစ်လလည်း​​ အိမ်ကမထွက် ၊​ ၂ လလည်း​​ အိမ်ကမထွက် ..ကိုယ်ကလည်း​​ အစီအရင်ကို ဇွတ်မ​​ေပး​​ရဲ .. အိမ်ကလည်း​​ အ​​ေရာင်း​​အဝယ်သိပ်မြဖစ်တဲ့​​ ​​ေနရာမှာ ရှိ​​ေနတာဆို​​ေတာ့​​ မလွယ်ဘူး​​ ြဖစ်​​ေန​​ေရာ..​​ေနာက်ဆံုး​​​ေတာ့​​ mortgage ​​ေတွ ပိလာ​​ေတာ့​​မယ် ဆို​​ေတာ့​​ မဝံ့​​မရဲနဲ့​​​ေသချာ​​ေလး​​ စဉ်း​​စား​​ြပီး​​ ​​ေပး​​လိုက်ပါတယ်။ ​​ေရစစ်​​ေပါ့​​.. ​​ေရစစ်သ​​ေဘာက​​ေတာ့​​ ​​ေရမှာပါလာတဲ့​​ အမှုန်၊​ပိုး​​မွှား​​​ေလး​​​ေတွကို စစ်ချ​​ေပး​​တာဆို​​ေတာ့​​ အိမ်ကိုလည်း​​ ​​ေရစစ်နဲ့​​စစ်ထုတ်မယ်.. လိုချင်တာက သန့်​​ရှင်း​​တဲ့​​​ေရ.. အမှိုက်မပါတဲ့​​​ေရ...
အိမ်ကိုလည်း​​ ​​ေရာင်း​​ထွက်​​ေစချင်တယ်..လူကိုအန္တရာယ်မြဖစ်​​ေစရဘူး​​ ဆိုတဲ့​​ ပညတ်​​ေကာင်း​​တဲ့​​ သ​​ေဘာကိုယူြပီး​​ ​​ေရစစ်တစ်ခုကို ကိုယ်တိုင်လုပ်ခိုင်း​​ြပီး​​ အိမ် ကို (၇) ချက် တနဂင်္​​​ေနွ​​ေန့​​မှာ ရိုက်​​ေစပါတယ်။ ဒါ​​ေတာင် ြကာပါ​​ေသး​​တယ်.. ရိုက်တဲ့​​အချိန်က​​ေန ၄ လ​​ေလာက်ြကာမှ ထွက်သွား​​ပါတယ်။ ​​ေဈး​​ကွက်မှာ estate agent နဲ့​​တင်ထား​​လို့​​ ​​ေရာင်း​​ထွက်သွား​​တယ်ပဲ ဆိုဆို.. အန္တရာယ်ကင်း​​ကင်း​​နဲ့​​အိမ်ထွက်သွား​​တာကိုပဲ ​​ေကျး​​ဇူး​​တင်ရပါမယ် ..

ဓာတ်ရိုက်ဓာတ်ဆင်ဟာ သံုး​​တတ်ရင် ​​ေဆး​​၊​ မသံုး​​တတ်ရင် ​​ေဘး​​ ြဖစ်​​ေစတတ်ပါတယ်။

0 comments:

Post a Comment