အထင်မ​​ေသး​​ပါနဲ့​​ ရင်​​ေလး​​လွန်း​​လို့​​ ​​ေရး​​လိုက်သည်။

* This article contains astrological jargon *
မဟာဘုတ်ပညာသည် ​​ေဗဒင်ပညာရပ်​​ေပါင်း​​များ​​စွာတို့​​၏ အနှစ်ချုပ်ြဖစ်သည်



မဟာဘုတ်ပညာဟုဆိုလျှင်......အချို့​​က မဟုတ်ဘာ ဟုပင်​​ေနာက်​​ေြပာင်​​ေြပာဆိုြကသည်အထိ အထင်ြမင်​​ေသး​​ြကသည်။ ခုနှစ်ခုစား​​ အလကား​​ ဟု ​​ေြပာြကသူ​​ေတွလည်း​​ ရှိြကသည်။ အလွန်စနစ်ကျနြပီး​​ ​​ေခတ်ပညာတတ် ​​ေြမာက်ထား​​​ေသာ နတ်ခတ်ဆရာတစ်ဦး​​၏ စာအုပ်​​ေနာက်ဆံုး​​တွင်.....မဟာဘုတ်ပညာ၏အသံုး​​မကျပံုများ​​ကို ...အတိအလင်း​​ပင် ရှံု့​​ချ​​ေရး​​သား​​ထား​​သည်ကို ​​ေတွ့​​ရ​​ေပ​​ေသး​​သည်။

ထိုသို့​​​ေရး​​သား​​ရာတွင် သူသည်ြကာသာပ​​ေတး​​သား​​ မဟာဘုတ်(၂) ြကွင်း​​ မရဏဖွား​​ြဖစ်​​ေြကာင်း​​၊​ သူ့​​အား​​ မဟာဘုတ်ဆရာအချို့​​က ပညာြဂိုဟ် ၅​​ေတး​​ မရဏတွင်ရှိ​​ေသာ​​ေြကာင့်​​ ပညာ​​ေရး​​ဆံုး​​ခန်း​​မတိုင်နိုင်​​ေြကာင်း​​ ...​​ေဟာြကား​​ခဲ့​​သည်မှာ အလွန်မှား​​ယွင်း​​ြပီး​​၊​ သူသည် နိုင်ငံရပ်ြခား​​သို့​​တိုင် ပညာ​​ေတာ် သွား​​​ေရာက်သင်ြကား​​ခဲ့​​ရသူြဖစ်​​ေြကာင်း​​၊​ ယင်း​​အချက်များ​​​ေြကာင့်​​ မဟာဘုတ်မှာ မမှန်ကန်နိုင်​​ေြကာင်း​​ စသည်ြဖင့်​​ ​​ေရး​​သား​​ထား​​ခဲ့​​သည်ကို ဖတ်ရှုခဲ့​​ရဖူး​​​ေပသည်။

ယင်း​​နတ်ခက်ဆရာ​​ေလး​​ ​​ေရာ၊​ ၎င်း​ကို​​ေဟာြကား​​​ေပး​​ခဲ့​​​ေသာ မဟာဘုတ်ဆရာအချို့​​​ေရာ ပါ .....မသိြက​​ေသး​​သည်မှာ မဟာဘုတ် မရဏဌာနတွင် .....ပညာြဂိုဟ် ြကာသာပ​​ေတး​​ရပ်တည်ပါက....​​ေလာကုတ္တရာ ပညာရပ် ကို သင်ြကား​​ခွင့်​​ရရှိြခင်း​​၊​ ​​ေဝး​​လံ​​ေခါင်သီ​​ေသာ အရပ်​​ေဒသများ​​သို့​​( ယခု​​ေခတ်တွင် နိုင်ငံရပ်ြခား​​​ေဒသ) များ​​တွင် ပညာ​​ေတာ်သွား​​​ေရာက်သင်ြကား​​ရြခင်း​​မျိုး​​ကို အား​​​ေပး​​လှံု​​ေဆာ်​​ေြကာင်း​​ ကိုပင်ြဖစ်သည်။ ထိုဆရာ​​ေလး​​သည် နတ်ခတ်ပညာကိုမူ အ​​ေတွး​​အ​​ေခါ်အယူအဆ ​​ေကာင်း​​​ေကာင်း​​ြဖင့်​​ တင်ြပသွား​​နိုင်ခဲ့​​သူြဖစ်သည်။ စာ​​ေရး​​သူကိုယ်တိုင်ပင် သ​​ေဘာကျမိပါသည်။ သို့​​​ေသာ် ယင်း​​ဆရာ​​ေလး​​မှာ မဟာဘုတ်ပညာကိုမူ အထင်အြမင်​​ေသး​​မိြခင်း​​​ေြကာင့်​​......အလွန်နက်ရှိုင်း​​ကျစ်လစ်​​ေသာပညာရပ်ကို ​​ေကျာခိုင်း​​​ေဝး​​ကွာခဲ့​​ရ​​ေပသည်။

စာ​​ေရး​​သူအြမင်အား​​ြဖင့်​​မူ မဟာဘုတ်ပညာသည် ​​ေဗဒင်ပညာရပ်​​ေပါင်း​​များ​​စွာတို့​​၏ အနှစ်ချုပ်ြဖစ်သည်။ ​​ေလာကသဘာဝနိယာမ သ​​ေဘာတရား​​တို့​​ကို စု​​ေဝး​​ြပီး​​အဆီအနှစ်ထုတ်ကာ ြမုပ်နှံထား​​ရစ်ခဲ့​​​ေသာ ရတနာသိုက်တစ်ခုနှင့်​​လည်း​​ တူ​​ေပသည်။ ညွှန်း​​လှ​​ေချလား​​ဟု အချို့​​က ဆိုနိုင်​​ေကာင်း​​အံ့​​ရာ၏။ ထို့​​ထက်မက ဟု သာ ​​ေြပာချင်ပါ​​ေတာ့​​သည်။ စာ​​ေရး​​သူသည် မဟာဘုတ်ပညာကို အသက်၁၄နှစ်သား​​ကပင် စတင်ထိ​​ေတွ့​​ခဲ့​​ရ၏။ ယခုထက်တိုင် ​​ေလ့​​လာ​​ေနဆဲြဖစ်၏။ သို့​​တိုင်​​ေအာင်ပင် စာ​​ေရး​​သူ၏ ဉာဏ်ရည်အရ ကြကီး​​​ေရက အဆင့်​​သာရှိ​​ေသး​​​ေြကာင်း​​ကိုလည်း​​ ဝန်ခံရ​​ေပမည်သာြဖစ်၏။ အဆိုပါ ကြကီး​​​ေရက သည်ပင် စာ​​ေရး​​သူအတွက် အလွန်ကျယ်ြပန့်​​​ေသာ ပညာရပ်​​ေလှခါး​​ထစ်ြကီး​​ြဖစ်​​ေန၏။ ယင်း​​​ေလှခါး​​ထစ်ြကီး​​တွင်ပင် စာ​​ေရး​​သူသည် ချာချာလည်​​ေနဆဲြဖစ်၏။ ဖိုး​​သူ​​ေတာ်မျက်စိလည်သလို........ မျက်စိလည်​​ေလ ဆန်ရ​​ေလဆိုသကဲ့​​သို့​​ပင် ....စာ​​ေရး​​သူမှာလည်း​​ မျက်စိလည်ရင်း​​ မဟာဘုတ်ပညာရပ်၏ ..ထူး​​ြခား​​မှုများ​​ကို အမှတ်မထင်​​ေတွ့​​ရှိရရင်း​​ြဖင့်​​ ဟန်ကျသကဲ့​​သို့​​ ရှိ၏။ သို့​​​ေသာ် ​​ေရှ့​​ခရီး​​ကား​​ ထင်သ​​ေလာက်မ​​ေပါက်နိုင်​​ေသး​​။

အဓိကဆိုချင်သည်မှာ မဟာဘုတ်ပညာရပ်ကို အထင်မြကီး​​ဘဲ​​ေနနိုင်ြက၏။ သို့​​​ေသာ် အထင်​​ေသး​​ရှံု့​​ချြခင်း​​ကား​​ မြပု​​ေစလို​​ေပ။ အထူး​​သြဖင့်​​ နာမည်​​ေကျာ်နက်ခတ်ဆရာြကီး​​အချို့​​ ကဲ့​​သို့​​ .... တိုင်း​​သိြပည်သိကျမ်း​​စာအုပ်များ​​တွင်ထည့်​​သွင်း​​ရှံု့​​ချြခင်း​​ကား​​ အလွန်မှား​​ယွင်း​​​ေသာ ၊​ ​​ေနာင်လာ​​ေနာင်သား​​များ​​ကို အကျိုး​​​ေကျး​​ဇူး​​ဆုတ်ယုတ်​​ေစ​​ေသာ ၊​ ပညာရှင်မဆန်​​ေသာ မှား​​ယွင်း​​သည့်​​ အြပုအမူများ​​ကို ​​ေရှာင်ရှား​​​ေစလို​​ေပသည်။ ပညာကို​​ေလ့​​လာ​​ေနဆဲကာလတွင်.... မိမိတို့​​​ေလး​​စား​​ရာ ပညာရှင်ြကီး​​များ​​၏ စာအုပ်စာ​​ေပ ကျမ်း​​ဂန်များ​​ကို ဖတ်ရှု​​ေလ့​​လာရင်း​​ မှ ထိုသို့​​လွဲမှား​​သည့်​​အယူအဆများ​​ကို ပါ ပညာ​​ေလ့​​လာသူတို့​​မှာ ကူး​​စက်​​ေစနိုင်​​ေပရာ ယင်း​​အြပုအမူမျိုး​​တို့​​ကို အထူး​​​ေရှာင်ရှား​​ရန်လိုအပ်​​ေြကာင်း​​တင်ြပအပ်ပါသည်။ ...

တစ်ခါက လည်း​​ နက်ခတ်ဆရာတစ်ဦး​​က စာ​​ေရး​​သူထံသို့​​ တိုက်ရိုက်​​ေရာက်လာကာ.....မင်း​​တို့​​လက််ဆန်း​​​ေဗဒင်က နိုင်ငံြခား​​ခရီး​​ကိ်န်း​​တို့​​၊​ ​​ေသကိ်န်း​​ တို့​​ကို ​​ေဟာရ​​ေတာ့​​မယ််ဆိုရင် တစ်ကယ့်​​တစ်ကယ်ကျ​​ေတာ့​​မ​​ေဟာနိုင်ပါဘူး​​ကွ ဟူြပီး​​ ​​ေစာ်ကား​​​ေမာ်ကား​​ လာလုပ်ခဲ့​​ဖူး​​၏။ ကျွန်​​ေတာ်ကိုယ်တိုင်ပင် နတ်ခတ်ပညာကို ချစ်ြမတ်နိုး​​သူြဖစ်ြပီး​​ မဟာဘုတ်ပညာကို ထက်သန်စွာ ​​ေလ့​​လာ​​ေနြခင်း​​ြဖစ်၏။ ထိုအြကင်ဆရာ၏ ​​ေစာ်ကား​​မှုကို စာ​​ေရး​​သူကလည်း​​ ဆတ်ဆတ်ထိမခံတတ်သည့်​​အတိုင်း​​.......၊​ သနား​​ြကည့်​​ြဖင့်​​ ြပံုး​​ြပလိုက်၏။ အြပံုး​​တွင်အသက်ပါလွန်း​​ရကား​​ ​​ေမာင်မင်း​​ြကီး​​သား​​လည်း​​ ​​ေတာက်​​ေခါက်ြပီး​​ ယ​​ေန့​​တိုင်မ​​ေကျမချမ်း​​ြဖစ်​​ေန​​ေသး​​သည် ဟူသတတ်။ အမှန်တစ်ကယ်တမ်း​​တွင်မူ မည်သည့်​​ပညာမဆို နက်နက်ရှိုင်း​​ရှိုင်း​​ ထဲထဲဝင်ဝင် တတ်ကျွမ်း​​​ေလ​​ေလ အသံုး​​ြပုနိုင်စွမ်း​​ ြမင့်​​မား​​​ေလ​​ေလြဖစ်၏။ နက်ခတ်တွင်ြဖစ်​​ေစ၊​ မဟာဘုတ်ပညာတွင်ြဖစ်​​ေစ.........ြဂိုဟ်များ​​ကို အသံုး​​ြပု​​ေဟာဆိုရြခင်း​​သာြဖစ်၏။ ြဂိုဟ်တို့​​၏အ​​ေြကာင်း​​ကို ထဲထဲဝင်ဝင်သိြမင်နား​​လည်​​ေနြခင်း​​ ရှိ​​ေလ​​ေလ၊​ အယူအဆလမ်း​​​ေြကာင်း​​များ​​မှန်ကန်​​ေလ​​ေလြဖစ်​​ေပမည်။

ဥပမာအား​​ြဖင့်​​ အဂင်္​ါြဂိုဟ် သည် ကရကဋ်ရာသီတွင် ရပ်တည်​​ေန​​ေသာအခါ.........နတ်ခတ်ဆရာတို့​​အနက်.....ြဂိုဟ်ပရိယာယ်သဘာဝကို ပိုမိုနား​​လည်သူတို့​​မှာ ပိုမို​​ေဟာဆိုနိုင်၏။ နား​​မလည်ပါက အဘယ်သို့​​​ေဟာဆိုနိုင်မည်နည်း​​။ နိစ်ြဂိုဟ်ပဲ ဗျာ.. ဆိုး​​တယ်​​ေလ ဟု ဆိုယံု​​ေလာက်နှင့်​​ ြပီး​​တတ်၏။ နား​​လည်သူကမူ ...ချင့်​​ချိန်​​ေပါင်း​​စပ်​​ေတွး​​ယူတတ်၏။ ကရကဋ်ရာသီသည် တနလင်္​ာြဂိုဟ်က ပိုင်ဆိုင်​​ေသာ ရာသီြဖစ်၏။ တနလင်္​ာြဂိုဟ်သည်မည်ကဲ့​​သို့​​​ေသာ သဘာဝရှိ၏။ ယင်း​​သဘာဝတရား​​ထဲတွင် ​​ေရာက်ရှိ​​ေနထိုင်ခွင့်​​ရလာ​​ေသာ အဂင်္​ါြဂိုဟ်သည် မည်ကဲ့​​သို့​​​ေသာ စရိုက်မျိုး​​ ​​ေြပာင်း​​လည်း​​လုပ်​​ေဆာင်လာမည် စသည်ြဖင့်​​ အနုစိတ်ပံု​​ေဖာ်ကာ ​​ေတွး​​​ေခါ်နိုင်လာ၏။ အကျိုး​​ နှင့်​​ အ​​ေြကာင်း​​ကို ပိုမိုသိရှိနား​​လည်ခွင့်​​ရ၏။ ထို့​​အတူ မဟာဘုတ်ပညာတွင်လည်း​​ ပုတိတွင် စ​​ေနြဂိုဟ် တည်​​ေန​​ေသာအခါ ... ​​ေဟာဆိုခိုင်း​​​ေသာ်.၊​ ြဂိုဟ်ပရိယာယ် နှင့်​​ ြဂိုဟ်တို့​​၏ စရိုက်သဘာဝကို ပိုမိုနား​​လည်သူတို့​​ကသာလျှင် ပိုမို​​ေဟာဆိုနိုင်၏။ နို့​​မဟုတ်​​ေပမူ ပုတိ အပုပ် မှာ စ​​ေနတည်၏။ မ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​​ေပး​​မည်၊​ ​​ေထာင်ကျမည် ။ နတ်ကိုင်မည်။ ထီး​​ ဖိနပ် ဒါး​​ အကျိုး​​မ​​ေပး​​ စသည်ြဖင့်​​ ​​ေပါ့​​​ေပါ့​​​ေလး​​ ​​ေဟာဆိုရန်သာရှိ၏။

ြဂိုဟ်ပရိယာယ် သဘာဝ ကို ပိုမိုနား​​လည် ထား​​သူအဖို့​​မူ........ ပုတိဌာနသည် တနလင်္​ာ ြဂိုဟ်ပိုင်၏။ တနလင်္​ာ သည် ​​ေမွး​​ြမူထိမ်း​​သိမ်း​​ တတ်​​ေသာ၊​ စု​​ေစာင်း​​သိုမှီး​​တတ်​​ေသာ အမစရိုက်ရှိ၏။ ယင်း​​ဌာနတွင် ..စ​​ေနြဂိုဟ်ကဲ့​​သို့​​ြဂိုဟ်မျိုး​​ရပ်တည်လာ​​ေသာ်........မည်သို့​​မည်ပံု ..အကျိုး​​အာနိသင် ​​ေပး​​စွမ်း​​နိုင်၏။ စသည်အား​​ြဖင့်​​.......အကျိုး​​အ​​ေြကာင်း​​ကို ​​ေထာက်ဆချင့်​​ချိန်ြပီး​​ ​​ေကာင်း​​စွာ ​​ေဟာဆိုနိုင်​​ေပမည်။ ထိုသို့​​ အကျိုး​​နှင့်​​အ​​ေြကာင်း​​ကို ​​ေသချာစွာချင့်​​ချိန်လာနိုင်​​ေသာအခါ မည်သည့်​​ပညာရပ်ကိုမဆို အလွယ်တစ်ကူ အထင်​​ေသး​​ြခင်း​​မျိုး​​ လံုး​​ဝ ြပုနိုင်​​ေတာ့​​မည် မဟုတ်ပါ​​ေပ။

ယခုအခါတွင် အ​​ေနာက်နိုင်ငံသား​​အချို့​​ပင် မဟာဘုတ်ပညာရပ်ကို ..စနစ်တစ်ကျ ​​ေလ့​​လာသု​​ေတသနြပု​​ေနြကြပီြဖစ်ရာ။ ကိုယ့်​​လူမျိုး​​ ကိုယ့်​​​ေရ​​ေြမ၊​ ကိုယ့်​​ပညာကို ....အထူး​​တန်ဖိုး​​ထား​​တတ်ရန် အ​​ေရး​​ြကီး​​ြလှပီြဖစ်​​ေပသည်။ သို့​​မဟုတ်ပါက အလွန် တန်ဖိုး​​ရှိ​​ေသာ ပညာရပ်တစ်ခုသည်....ကျွန်​​ေတာ်တို့​​​ေြမ​​ေပါ်မှ​​ေပျာက်ကွယ်တိမ်ြမုပ်သွား​​ြပီး​​ .......အြခား​​တစ်ပါး​​​ေသာ တိုင်း​​ြပည်​​ေရ​​ေြမတွင် ​​ေြပာင်း​​​ေရွှ့​​ရှင်သန်ြကီး​​ထွား​​လာရန်သာ ရှိ​​ေပ​​ေတာ့​​သည်။ ​​ေနာင်လာမည့်​​ ပညာရပ်ပိုင်း​​ဆိုင်ရာ အနာဂတ်သည် လက်ရှိ ပညာ​​ေလ့​​လာလိုက်စား​​​ေန​​ေသာ လူငယ်များ​​တွင် တာဝန်အရှိဆံုး​​ဟု စာ​​ေရး​​သူအ​​ေနြဖင့်​​ထင်ြမင်မိပါသည်။

သို့​​ြဖစ်ြခင်း​​​ေြကာင့်​​ ယခု​​ေဆာင်း​​ပါး​​မှ ​​ေနြပီး​​၊​ ပညာ​​ေလ့​​လာလိုက်စား​​​ေန​​ေသာ ြမန်မာ့​​ရိုး​​ရာမဟာဘုတ်ပညာ နှင့်​​ လက်ဆန်း​​​ေဗဒင်ပညာဆိုင်ရာ လူငယ်များ​​အား​​လံုး​​ကို .......မိတ်သဂင်္​ဟြပုလို​​ေြကာင်း​​ ဖိတ်​​ေခါ်အပ်ရပါ​​ေပ​​ေတာ့​​သတည်း​​။

​​ေဝသာလီ​​ေမာင်ဖုန်း​​ (​​ေဗဒင်ပညာသု​​ေတသီ)

0 comments:

Post a Comment