* This article contains astrological jargon *
မဟာဘုတ်ပညာသည် ေဗဒင်ပညာရပ်ေပါင်းများစွာတို့၏ အနှစ်ချုပ်ြဖစ်သည်
မဟာဘုတ်ပညာဟုဆိုလျှင်......အချို့က မဟုတ်ဘာ ဟုပင်ေနာက်ေြပာင်ေြပာဆိုြကသည်အထိ အထင်ြမင်ေသးြကသည်။ ခုနှစ်ခုစား အလကား ဟု ေြပာြကသူေတွလည်း ရှိြကသည်။ အလွန်စနစ်ကျနြပီး ေခတ်ပညာတတ် ေြမာက်ထားေသာ နတ်ခတ်ဆရာတစ်ဦး၏ စာအုပ်ေနာက်ဆံုးတွင်.....မဟာဘုတ်ပညာ၏အသံုးမကျပံုများကို ...အတိအလင်းပင် ရှံု့ချေရးသားထားသည်ကို ေတွ့ရေပေသးသည်။
ထိုသို့ေရးသားရာတွင် သူသည်ြကာသာပေတးသား မဟာဘုတ်(၂) ြကွင်း မရဏဖွားြဖစ်ေြကာင်း၊ သူ့အား မဟာဘုတ်ဆရာအချို့က ပညာြဂိုဟ် ၅ေတး မရဏတွင်ရှိေသာေြကာင့် ပညာေရးဆံုးခန်းမတိုင်နိုင်ေြကာင်း ...ေဟာြကားခဲ့သည်မှာ အလွန်မှားယွင်းြပီး၊ သူသည် နိုင်ငံရပ်ြခားသို့တိုင် ပညာေတာ် သွားေရာက်သင်ြကားခဲ့ရသူြဖစ်ေြကာင်း၊ ယင်းအချက်များေြကာင့် မဟာဘုတ်မှာ မမှန်ကန်နိုင်ေြကာင်း စသည်ြဖင့် ေရးသားထားခဲ့သည်ကို ဖတ်ရှုခဲ့ရဖူးေပသည်။
ယင်းနတ်ခက်ဆရာေလး ေရာ၊ ၎င်းကိုေဟာြကားေပးခဲ့ေသာ မဟာဘုတ်ဆရာအချို့ေရာ ပါ .....မသိြကေသးသည်မှာ မဟာဘုတ် မရဏဌာနတွင် .....ပညာြဂိုဟ် ြကာသာပေတးရပ်တည်ပါက....ေလာကုတ္တရာ ပညာရပ် ကို သင်ြကားခွင့်ရရှိြခင်း၊ ေဝးလံေခါင်သီေသာ အရပ်ေဒသများသို့( ယခုေခတ်တွင် နိုင်ငံရပ်ြခားေဒသ) များတွင် ပညာေတာ်သွားေရာက်သင်ြကားရြခင်းမျိုးကို အားေပးလှံုေဆာ်ေြကာင်း ကိုပင်ြဖစ်သည်။ ထိုဆရာေလးသည် နတ်ခတ်ပညာကိုမူ အေတွးအေခါ်အယူအဆ ေကာင်းေကာင်းြဖင့် တင်ြပသွားနိုင်ခဲ့သူြဖစ်သည်။ စာေရးသူကိုယ်တိုင်ပင် သေဘာကျမိပါသည်။ သို့ေသာ် ယင်းဆရာေလးမှာ မဟာဘုတ်ပညာကိုမူ အထင်အြမင်ေသးမိြခင်းေြကာင့်......အလွန်နက်ရှိုင်းကျစ်လစ်ေသာပညာရပ်ကို ေကျာခိုင်းေဝးကွာခဲ့ရေပသည်။
စာေရးသူအြမင်အားြဖင့်မူ မဟာဘုတ်ပညာသည် ေဗဒင်ပညာရပ်ေပါင်းများစွာတို့၏ အနှစ်ချုပ်ြဖစ်သည်။ ေလာကသဘာဝနိယာမ သေဘာတရားတို့ကို စုေဝးြပီးအဆီအနှစ်ထုတ်ကာ ြမုပ်နှံထားရစ်ခဲ့ေသာ ရတနာသိုက်တစ်ခုနှင့်လည်း တူေပသည်။ ညွှန်းလှေချလားဟု အချို့က ဆိုနိုင်ေကာင်းအံ့ရာ၏။ ထို့ထက်မက ဟု သာ ေြပာချင်ပါေတာ့သည်။ စာေရးသူသည် မဟာဘုတ်ပညာကို အသက်၁၄နှစ်သားကပင် စတင်ထိေတွ့ခဲ့ရ၏။ ယခုထက်တိုင် ေလ့လာေနဆဲြဖစ်၏။ သို့တိုင်ေအာင်ပင် စာေရးသူ၏ ဉာဏ်ရည်အရ ကြကီးေရက အဆင့်သာရှိေသးေြကာင်းကိုလည်း ဝန်ခံရေပမည်သာြဖစ်၏။ အဆိုပါ ကြကီးေရက သည်ပင် စာေရးသူအတွက် အလွန်ကျယ်ြပန့်ေသာ ပညာရပ်ေလှခါးထစ်ြကီးြဖစ်ေန၏။ ယင်းေလှခါးထစ်ြကီးတွင်ပင် စာေရးသူသည် ချာချာလည်ေနဆဲြဖစ်၏။ ဖိုးသူေတာ်မျက်စိလည်သလို........ မျက်စိလည်ေလ ဆန်ရေလဆိုသကဲ့သို့ပင် ....စာေရးသူမှာလည်း မျက်စိလည်ရင်း မဟာဘုတ်ပညာရပ်၏ ..ထူးြခားမှုများကို အမှတ်မထင်ေတွ့ရှိရရင်းြဖင့် ဟန်ကျသကဲ့သို့ ရှိ၏။ သို့ေသာ် ေရှ့ခရီးကား ထင်သေလာက်မေပါက်နိုင်ေသး။
အဓိကဆိုချင်သည်မှာ မဟာဘုတ်ပညာရပ်ကို အထင်မြကီးဘဲေနနိုင်ြက၏။ သို့ေသာ် အထင်ေသးရှံု့ချြခင်းကား မြပုေစလိုေပ။ အထူးသြဖင့် နာမည်ေကျာ်နက်ခတ်ဆရာြကီးအချို့ ကဲ့သို့ .... တိုင်းသိြပည်သိကျမ်းစာအုပ်များတွင်ထည့်သွင်းရှံု့ချြခင်းကား အလွန်မှားယွင်းေသာ ၊ ေနာင်လာေနာင်သားများကို အကျိုးေကျးဇူးဆုတ်ယုတ်ေစေသာ ၊ ပညာရှင်မဆန်ေသာ မှားယွင်းသည့် အြပုအမူများကို ေရှာင်ရှားေစလိုေပသည်။ ပညာကိုေလ့လာေနဆဲကာလတွင်.... မိမိတို့ေလးစားရာ ပညာရှင်ြကီးများ၏ စာအုပ်စာေပ ကျမ်းဂန်များကို ဖတ်ရှုေလ့လာရင်း မှ ထိုသို့လွဲမှားသည့်အယူအဆများကို ပါ ပညာေလ့လာသူတို့မှာ ကူးစက်ေစနိုင်ေပရာ ယင်းအြပုအမူမျိုးတို့ကို အထူးေရှာင်ရှားရန်လိုအပ်ေြကာင်းတင်ြပအပ်ပါသည်။ ...
တစ်ခါက လည်း နက်ခတ်ဆရာတစ်ဦးက စာေရးသူထံသို့ တိုက်ရိုက်ေရာက်လာကာ.....မင်းတို့လက််ဆန်းေဗဒင်က နိုင်ငံြခားခရီးကိ်န်းတို့၊ ေသကိ်န်း တို့ကို ေဟာရေတာ့မယ််ဆိုရင် တစ်ကယ့်တစ်ကယ်ကျေတာ့မေဟာနိုင်ပါဘူးကွ ဟူြပီး ေစာ်ကားေမာ်ကား လာလုပ်ခဲ့ဖူး၏။ ကျွန်ေတာ်ကိုယ်တိုင်ပင် နတ်ခတ်ပညာကို ချစ်ြမတ်နိုးသူြဖစ်ြပီး မဟာဘုတ်ပညာကို ထက်သန်စွာ ေလ့လာေနြခင်းြဖစ်၏။ ထိုအြကင်ဆရာ၏ ေစာ်ကားမှုကို စာေရးသူကလည်း ဆတ်ဆတ်ထိမခံတတ်သည့်အတိုင်း.......၊ သနားြကည့်ြဖင့် ြပံုးြပလိုက်၏။ အြပံုးတွင်အသက်ပါလွန်းရကား ေမာင်မင်းြကီးသားလည်း ေတာက်ေခါက်ြပီး ယေန့တိုင်မေကျမချမ်းြဖစ်ေနေသးသည် ဟူသတတ်။ အမှန်တစ်ကယ်တမ်းတွင်မူ မည်သည့်ပညာမဆို နက်နက်ရှိုင်းရှိုင်း ထဲထဲဝင်ဝင် တတ်ကျွမ်းေလေလ အသံုးြပုနိုင်စွမ်း ြမင့်မားေလေလြဖစ်၏။ နက်ခတ်တွင်ြဖစ်ေစ၊ မဟာဘုတ်ပညာတွင်ြဖစ်ေစ.........ြဂိုဟ်များကို အသံုးြပုေဟာဆိုရြခင်းသာြဖစ်၏။ ြဂိုဟ်တို့၏အေြကာင်းကို ထဲထဲဝင်ဝင်သိြမင်နားလည်ေနြခင်း ရှိေလေလ၊ အယူအဆလမ်းေြကာင်းများမှန်ကန်ေလေလြဖစ်ေပမည်။
ဥပမာအားြဖင့် အဂင်္ါြဂိုဟ် သည် ကရကဋ်ရာသီတွင် ရပ်တည်ေနေသာအခါ.........နတ်ခတ်ဆရာတို့အနက်.....ြဂိုဟ်ပရိယာယ်သဘာဝကို ပိုမိုနားလည်သူတို့မှာ ပိုမိုေဟာဆိုနိုင်၏။ နားမလည်ပါက အဘယ်သို့ေဟာဆိုနိုင်မည်နည်း။ နိစ်ြဂိုဟ်ပဲ ဗျာ.. ဆိုးတယ်ေလ ဟု ဆိုယံုေလာက်နှင့် ြပီးတတ်၏။ နားလည်သူကမူ ...ချင့်ချိန်ေပါင်းစပ်ေတွးယူတတ်၏။ ကရကဋ်ရာသီသည် တနလင်္ာြဂိုဟ်က ပိုင်ဆိုင်ေသာ ရာသီြဖစ်၏။ တနလင်္ာြဂိုဟ်သည်မည်ကဲ့သို့ေသာ သဘာဝရှိ၏။ ယင်းသဘာဝတရားထဲတွင် ေရာက်ရှိေနထိုင်ခွင့်ရလာေသာ အဂင်္ါြဂိုဟ်သည် မည်ကဲ့သို့ေသာ စရိုက်မျိုး ေြပာင်းလည်းလုပ်ေဆာင်လာမည် စသည်ြဖင့် အနုစိတ်ပံုေဖာ်ကာ ေတွးေခါ်နိုင်လာ၏။ အကျိုး နှင့် အေြကာင်းကို ပိုမိုသိရှိနားလည်ခွင့်ရ၏။ ထို့အတူ မဟာဘုတ်ပညာတွင်လည်း ပုတိတွင် စေနြဂိုဟ် တည်ေနေသာအခါ ... ေဟာဆိုခိုင်းေသာ်.၊ ြဂိုဟ်ပရိယာယ် နှင့် ြဂိုဟ်တို့၏ စရိုက်သဘာဝကို ပိုမိုနားလည်သူတို့ကသာလျှင် ပိုမိုေဟာဆိုနိုင်၏။ နို့မဟုတ်ေပမူ ပုတိ အပုပ် မှာ စေနတည်၏။ မေကာင်းကျိုးေပးမည်၊ ေထာင်ကျမည် ။ နတ်ကိုင်မည်။ ထီး ဖိနပ် ဒါး အကျိုးမေပး စသည်ြဖင့် ေပါ့ေပါ့ေလး ေဟာဆိုရန်သာရှိ၏။
ြဂိုဟ်ပရိယာယ် သဘာဝ ကို ပိုမိုနားလည် ထားသူအဖို့မူ........ ပုတိဌာနသည် တနလင်္ာ ြဂိုဟ်ပိုင်၏။ တနလင်္ာ သည် ေမွးြမူထိမ်းသိမ်း တတ်ေသာ၊ စုေစာင်းသိုမှီးတတ်ေသာ အမစရိုက်ရှိ၏။ ယင်းဌာနတွင် ..စေနြဂိုဟ်ကဲ့သို့ြဂိုဟ်မျိုးရပ်တည်လာေသာ်........မည်သို့မည်ပံု ..အကျိုးအာနိသင် ေပးစွမ်းနိုင်၏။ စသည်အားြဖင့်.......အကျိုးအေြကာင်းကို ေထာက်ဆချင့်ချိန်ြပီး ေကာင်းစွာ ေဟာဆိုနိုင်ေပမည်။ ထိုသို့ အကျိုးနှင့်အေြကာင်းကို ေသချာစွာချင့်ချိန်လာနိုင်ေသာအခါ မည်သည့်ပညာရပ်ကိုမဆို အလွယ်တစ်ကူ အထင်ေသးြခင်းမျိုး လံုးဝ ြပုနိုင်ေတာ့မည် မဟုတ်ပါေပ။
ယခုအခါတွင် အေနာက်နိုင်ငံသားအချို့ပင် မဟာဘုတ်ပညာရပ်ကို ..စနစ်တစ်ကျ ေလ့လာသုေတသနြပုေနြကြပီြဖစ်ရာ။ ကိုယ့်လူမျိုး ကိုယ့်ေရေြမ၊ ကိုယ့်ပညာကို ....အထူးတန်ဖိုးထားတတ်ရန် အေရးြကီးြလှပီြဖစ်ေပသည်။ သို့မဟုတ်ပါက အလွန် တန်ဖိုးရှိေသာ ပညာရပ်တစ်ခုသည်....ကျွန်ေတာ်တို့ေြမေပါ်မှေပျာက်ကွယ်တိမ်ြမုပ်သွားြပီး .......အြခားတစ်ပါးေသာ တိုင်းြပည်ေရေြမတွင် ေြပာင်းေရွှ့ရှင်သန်ြကီးထွားလာရန်သာ ရှိေပေတာ့သည်။ ေနာင်လာမည့် ပညာရပ်ပိုင်းဆိုင်ရာ အနာဂတ်သည် လက်ရှိ ပညာေလ့လာလိုက်စားေနေသာ လူငယ်များတွင် တာဝန်အရှိဆံုးဟု စာေရးသူအေနြဖင့်ထင်ြမင်မိပါသည်။
သို့ြဖစ်ြခင်းေြကာင့် ယခုေဆာင်းပါးမှ ေနြပီး၊ ပညာေလ့လာလိုက်စားေနေသာ ြမန်မာ့ရိုးရာမဟာဘုတ်ပညာ နှင့် လက်ဆန်းေဗဒင်ပညာဆိုင်ရာ လူငယ်များအားလံုးကို .......မိတ်သဂင်္ဟြပုလိုေြကာင်း ဖိတ်ေခါ်အပ်ရပါေပေတာ့သတည်း။
ေဝသာလီေမာင်ဖုန်း (ေဗဒင်ပညာသုေတသီ)
0 comments:
Post a Comment