ဆရာစား​​

* This article contains no astrological jargon *
ြမန်မာ​​ေတွက ဆရာစား​​ချန်တယ်ကွ၊​ ဒါ​​ေြကာင့်​​မတိုး​​တက်တာ ...မတန်ဘူး​​ထင်ရင် မ​​ေပး​​ဖူး​​​ေဟ့​​၊​ ပညာကို​​ေသရွာထိ သယ်သွား​​မယ်ကွ ...
ပညာဆိုတာ ထိုက်တန်တဲ့​​ သူ​​ေတာ့​​ ရမှာပဲ ..ကျမ်း​​​ေတွကလည်း​​ တစ်အုပ်နဲ့​​ တစ်အုပ် ထူး​​မြခား​​နား​​ပါပဲကွာ ...



ြမန်မာ​​ေတွက ဆရာစား​​ချန်တယ်ကွ၊​ ဒါ​​ေြကာင့်​​မတိုး​​တက်တာ ...

ထို​​ေဝဖန်ချက်မှာ ပညာ​​ေပး​​​ေဝသူသည် ပညာကို လွယ်လွယ်နှင့်​​မ​​ေပး​​၊​ ​​ေပး​​သင့်​​မ​​ေပး​​သင့်​​ ​​ေပး​​ထိုက်မ​​ေပး​​ထိုက် ​​ေစာင့်​​ြကည့်​​​ေလ့​​လာြပီး​​မှ ဆံုး​​ြဖတ်သည့်​​အ​​ေပါ် ြဖတ်လမ်း​​လိုက်လိုသည့်​​ ပညာသင်ြကား​​သူ သို့​​မဟုတ် အ​​ေပါ်ယံအြမင်ြဖင့်​​ ​​ေလ့​​လာသူတို့​​၏ ​​ေဝဖန် မှတ်ချက်ချြခင်း​​သာ ြဖစ်သည်။

ပညာဟူသည် ဆီမီး​​နှင့်​​တူ​​ေသာ​​ေြကာင့်​​ ပညာဆီမီး​​ဟု ထပ်တူြပု ​​ေခါ်​​ေဝါ်သံုး​​စွဲြကသည်။ ဆီမီး​​တစ်တိုင်မှ ​​ေနာက်ထပ် ဆီမီး​​တိုင်အသစ်ဆီသို့​​မီး​​ထွန်း​​ညှိ​​ေပး​​ရာတွင် ​​ေပး​​​ေဝသူ ဆီမီး​​တိုင်မှ ဆီမီး​​ယုတ်​​ေလျာ့​​သွား​​သည်ဟု မရှိပါ၊​ ဆက်ခံသူ ဆီမီး​​တိုင်သည် ပိုမို​​ေတာက်ပစွာ ထွန်း​​လင်း​​​ေကာင်း​​လည်း​​ ထွန်း​​လင်း​​နိုင်ပါသည်။ ထို့​​​ေြကာင့်​​ ဆရာထက် တပည့်​​လက်​​ေစာင်း​​ထက် ဟူ​​ေသာ စကား​​ပံု တည်ရှိ​​ေနြခင်း​​ ြဖစ်သည်။

ပညာြပည့်​​ဝ နှလံုး​​လှ​​ေသာ ​​ေပး​​​ေဝသူြဖစ်သည် ဆိုပါက ဆရာထက် တပည့်​​လက်​​ေစာင်း​​ထက်ြခင်း​​ သည် ပညာြပန့်​​ပွား​​​ေရး​​ တိုး​​တက်မှုလက္ခဏာ ြဖစ်၍ ​​ေကျနပ်ဂုဏ်ယူ ​​ေနမည်သာ ြဖစ်သည်။
သို့​​ဆိုပါက မည်သည့်​​အတွက်​​ေြကာင့်​​ ဆရာစား​​ချန်ရသနည်း​​ဟု စဉ်း​​စား​​ြကရန် လိုပါသည်။

(၁) ဆရာကျင့်​​ဝတ်နှင့်​​ ြပည့်​​စံု​​ေသာ ​​ေပး​​​ေဝသူသည် မိမိ၏ပညာရပ်ကို မချွင်း​​မချန် လက်လွှဲ သင်ြကား​​​ေပး​​ရမည့်​​ တပည့်​​သည် လူ့​​​ေလာကကို ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​​ေဆာင်မည်လား​​ ဆိုး​​ကျိုး​​ြပုမည်လား​​ အတ္တဟိတစိတ်များ​​သလား​​ ပရဟိတစိတ်ရှိသလား​​ စသြဖင့်​​ ​​ေလ့​​လာသံုး​​သပ်ြခင်း​​

(၂) ပညာရပ်၏ လှို့​​ဝှက်ချက် ြမှုပ်ကွက် ​​ေသာ့​​ချက်များ​​ကို ကိုယ်ပိုင်ဉာဏ်ြဖင့်​​ ​​ေလ့​​လာစူး​​စမ်း​​ အ​​ေြဖရှာရ၍ ထပ်ဆင့်​​တီထွင် ပညာရှင်ြဖစ်​​ေအာင် ြကိုး​​ပမ်း​​မည့်​​သူ ြဖစ်​​ေစလိုြခင်း​​နှင့်​​ နို့​​သက်ခံစို့​​သည့်​​ ြဖတ်လမ်း​​လိုက်သူ မြဖစ်​​ေစလိုြခင်း​​

(၃) ဆရာ့​​ဆရာ အဆက်ဆက်တို့​​၏ ​​ေကျး​​ဇူး​​တရား​​ကို ​​ေစာင့်​​သိရို​​ေသ၍ ပညာအ​​ေမွကို လက်ဆင့်​​ကမ်း​​ မ​​ေပျာက်မပျက် ထိမ်း​​သိမ်း​​ြဖန့်​​​ေဝ​​ေပး​​မည့်​​ ပညာဆက်ခံသူကို ရှာ​​ေဖွလိုြခင်း​​

စသည့်​​ အ​​ေြကာင်း​​တရား​​တို့​​​ေြကာင့်​​ ဆရာစား​​ချန်သည်ဟူ​​ေသာ စကား​​ရပ်မှာ အကျိုး​​တရား​​ အ​​ေနြဖင့်​​ ​​ေပါ်ထွက်လာြခင်း​​ ြဖစ်သည်ဟု ယူဆပါသည်။

မတန်ဘူး​​ထင်ရင် မ​​ေပး​​ဖူး​​​ေဟ့​​၊​ ပညာကို​​ေသရွာထိ သယ်သွား​​မယ်ကွ ...

ဤ​​ေြကွး​​​ေြကာ်သံတွင် ပညာ​​ေပး​​​ေဝသူ၏ မာန်မာနသံများ​​ ြမင့်​​တက်​​ေနသည်၊​ ​​ေသရွာထိ သယ်သွား​​မည်ဟု ​​ေြကွး​​​ေြကာ်သံသည် အစွန်း​​​ေရာက်လွန်း​​သည်ဟု သင်တို့​​ ယူဆ​​ေပး​​လိမ့်​​မည်။ သင်တို့​​ယူဆချက် မှန်ပါသည်ဟု ကျွန်ုပ်၏​​ေထာက်ခံမှုသည် ပညာ​​ေပး​​​ေဝသူ၏ သ​​ေဘာထား​​ မှား​​ယွင်း​​သည်ဟု​​ေတာ့​​ မယူဆ​​ေစလိုပါ။

အဘယ်​​ေြကာင့်​​ မတန်ဖူး​​ထင်ရင် မ​​ေပး​​ဖူး​​​ေဟ့​​ဟု သ​​ေဘာထား​​ တင်း​​မာရသနည်း​​။ ပညာရှင်တွင် ပညာမာန ရှိသည်၊​ သူကိုယ်တိုင် ပညာရပ်ကို သင်ြကား​​စဉ် မည်မျှအထိ အနစ်နာခံ ​​ေပး​​ဆပ်၍ သင်ြကား​​ခဲ့​​ရသည်ကို သူသာလျှင် သိ​​ေပလိမ့်​​မည်။ ပညာရှင်ဟူသည် လူ့​​​ေလာက​​ေကာင်း​​ကျိုး​​ကို အုပ်တချပ်သဲတပွင့်​​ ထမ်း​​​ေဆာင် ​​ေနသူသာ ြဖစ်သည်။ ထို့​​​ေြကာင့်​​ ပညာရှင်သည် မဲနက်​​ေသာ နှလံုး​​သား​​ပိုင်ရှင်မဟုတ်၊​ သူ့​​ထံတွင် လံု​​ေလာက်​​ေသာ ခံစား​​ချက်တို့​​ရှိ​​ေန​​ေပလိမ့်​​မည်။ မတန်ဖူး​​ထင်၍ မ​​ေပး​​ချင်း​​မှာ လူတိုင်း​​ကို ဆိုလိုသည်မဟုတ်၊​ ကိုယ်ကျိုး​​ရှာ အ​​ေချာင်သမား​​ ​​ေညာင်​​ေစ့​​​ေလာက်​​ေပး​​၍ ​​ေညာင်ပင်ြကီး​​​ေလာက် ြပန်ယူချင်​​ေသာ အတ္တြကီး​​လွန်း​​သူများ​​ကိုသာ ရည်ရွယ်​​ေြပာဆိုြခင်း​​သာ ြဖစ်ပါလိမ့်​​မည်။ ပညာကို အလွဲသံုး​​စား​​လုပ်၍ ​​ေလာကအလှကို ဖျက်ဆီး​​ပစ်လိုသူများ​​ လက်ဝယ်သို့​​မ​​ေရာက်​​ေစလို​​ေသာစိတ် ဦး​​စီး​​၍လည်း​​ မာနသံ တင်း​​မာ​​ေနြခင်း​​ ြဖစ်နိုင်ရာသည်။

ပညာဆိုတာ ထိုက်တန်တဲ့​​သူ​​ေတာ့​​ ရမှာပဲ ...

ပညာ​​ေပး​​​ေဝသူဟာ ​​ေပး​​ထိုက်တဲ့​​ ပညာဆက်ခံသူကို ​​ေပး​​ချိန်တန်ရင် ပညာကို ​​ေပး​​မည်သာ။ ဒီ​​ေတာ့​​ ထိုက်တန်တဲ့​​သူဆိုတာ ဘယ်လိုလူမျိုး​​ ြဖစ်နိုင်မလဲလို့​​စဉ်း​​စား​​ြကည့်​​​ေစလိုပါသည်။ ပညာသင်ြကား​​​ေနသူ တပည့်​​​ေတွထဲက သင့်​​​ေတာ်တဲ့​​သူ ဒါမှမဟုတ် သား​​သမီး​​နဲ့​​​ေကျး​​ဇူး​​ရှိသူ​​ေတွကို ​​ေပး​​ပါလိမ့်​​မည်။

ထိုက်တန်တဲ့​​သူ ဆိုသည်မှာ ဘက်နှစ်ဘက်နှင့်​​သက်ဆိုင်​​ေသာ အဓိပ္ပါယ်ရှိပါသည်။ ​​ေပး​​​ေဝသူဘက်မှ မည်သူ့​​ကို ​​ေပး​​သင့်​​သလဲ ​​ေပး​​ထိုက်သလဲဟု စဉ်း​​စား​​မည် ြဖစ်သလို ဆက်ခံသူဘက်မှလည်း​​ ပညာရပ်အ​​ေပါ် ယံုြကည်​​ေလး​​နက်မှု ရှိမှသာ ရယူထိုက်သည်ဟု ယူဆပါသည်။ ထို့​​​ေြကာင့်​​ မည်သူထိုက်တန်သလဲကို ​​ေပး​​​ေဝသူဘက်မှ အဂတိတရား​​ ကင်း​​ရှင်း​​စွာ ဆံုး​​ြဖတ်ရမည် ြဖစ်သလို ဆက်ခံသူဘက်မှလည်း​​ ပညာကို ထပ်ဆင့်​​တီထွင် လက်ဆင့်​​ကမ်း​​ြဖန့်​​ ​​ေဝနိုင်သည့်​​သူ ြဖစ်ရန်လိုသည်။ သို့​​မှသာ ပညာမျိုး​​ဆက် တိမ်​​ေကာြခင်း​​မရှိ၊​ တိုး​​တက်ြပန့်​​ပွား​​ ​​ေပး​​လိမ့်​​မည်၊​ သို့​​မဟုတ်ပါက ​​ေပး​​ကား​​​ေပး​​၏မရ ြဖစ်တတ်ပါသည်။

ကျမ်း​​​ေတွကလည်း​​ တစ်အုပ်နဲ့​​တစ်အုပ် ထူး​​မြခား​​နား​​ပါပဲကွာ ...

ထိုစကား​​ကို မိမိကိုယ်တိုင် မြကာခဏ ​​ေြပာဆိုြငီး​​ထွား​​ဖူး​​ပါသည်။ နှစ်များ​​စွာအတွင်း​​ ကျမ်း​​စာအုပ် ​​ေပါင်း​​များ​​စွာနှင့်​​ ဂျာနယ်မဂ္ဂဇင်း​​​ေပါင်း​​များ​​စွာကို ဖတ်မှတ်​​ေလ့​​လာခဲ့​​ပါသည်၊​ ဖတ်ရှုခဲ့​​ရ​​ေသာ စာအုပ် များ​​အ​​ေပါ် ​​ေကျနပ်အား​​ရမှု ရှိခဲ့​​သည်လည်း​​ ရှိသလို ဘာမှလည်း​​ထူး​​ထူး​​ြခား​​ြခား​​ မ​​ေတွ့​​ရသည့်​​ စာအုပ်များ​​လည်း​​ ဖတ်မိခဲ့​​သည်။

​​ေနာက်ဆံုး​​​ေတာ့​​ အ​​ေြဖတစ်ခုရခဲ့​​သည်။ စာအုပ်ဟူသည် ​​ေကာက်​​ေြကာင်း​​ကို ဆွဲြပြခင်း​​သာ ြဖစ်သည်၊​ အနုစိတ်ပံု​​ေဖာ်နိုင်ရန်မှာ မိမိကိုယ်တိုင် စာအုပ်ပါ သင်ြကား​​ချက်များ​​ကို အ​​ေြခခံ၍ စူး​​စမ်း​​​ေလ့​​လာ သု​​ေတသနြပုနိုင်ရန် လိုအပ်ြခင်း​​ပင် ြဖစ်သည်။ ထို့​​​ေြကာင့်​​ ပညာလိုလား​​​ေသာ အမျိုး​​​ေကာင်း​​ သား​​သမီး​​တို့​​သည် စာအုပ်အဆင့်​​၌ ရပ်တန့်​​မ​​ေနပါနှင့်​​၊​ စာအုပ်သည် ပညာကို ကွယ်ထား​​တတ်​​ေလသည်။

နိဂံုး​​ချုပ်ရလျှင် ပညာြပည့်​​ဝနှလံုး​​လှ​​ေသာ ​​ေပး​​​ေဝသူသည် အချိန်တန်လျှင် ထိုက်တန်​​ေသာ ဆက်ခံသူထံသို့​​ပညာအ​​ေမွ လက်ဆင့်​​ကမ်း​​ ​​ေပး​​​ေဝြမဲသာြဖစ်သည်။ ထိုအချိန်သည် ပညာ လက်ဆင့်​​ကမ်း​​ ဆက်ခံသူမှာလည်း​​ မိမိကိုယ်တိုင် ပညာ​​ေပး​​​ေဝသူအဆင့်​​သို့​​ခရီး​​စတင်ခွင့်​​ ရရှိ​​ေပြပီ။

ပို၍ဆိုရလျှင် အာစရိယမုဋ္ဌိ ဟု​​ေခါ်​​ေသာ ပညာရပ်၏ အဆီအနှစ် ဆရာ့​​လက်ဆုပ် ပညာဟူသည် ထိုက်တန်​​ေသာ ပညာအ​​ေမွ ဆက်ခံသူထံသို့​​အချိန်တန်လျှင် ​​ေပး​​​ေဝခဲ့​​ြမဲသာ ြဖစ်သည်၊​ ပညာြပည့်​​ဝ နှလံုး​​လှ​​ေသာ ပညာရှင်ဟူသည် ပညာကို ​​ေသရွာသို့​​ယူသွား​​ရိုး​​ထံုး​​စံမရှိပါ။
ထို့​​​ေြကာင့်​​ မသိသူ​​ေကျာ်သွား​​ သိသူ​​ေဖာ်စား​​ဟူ​​ေသာ စကား​​ရပ် ​​ေပါ်​​ေပါက်လာြခင်း​​ြဖစ်သည်။


ပညာြပည့်​​ဝ နှလံုး​​လှနိုင်ြကပါ​​ေစ

​​ေဇယျာ​​ေမာင်


0 comments:

Post a Comment