* This article contains no astrological jargon *
ြမန်မာေတွက ဆရာစားချန်တယ်ကွ၊ ဒါေြကာင့်မတိုးတက်တာ ...မတန်ဘူးထင်ရင် မေပးဖူးေဟ့၊ ပညာကိုေသရွာထိ သယ်သွားမယ်ကွ ...
ပညာဆိုတာ ထိုက်တန်တဲ့ သူေတာ့ ရမှာပဲ ..ကျမ်းေတွကလည်း တစ်အုပ်နဲ့ တစ်အုပ် ထူးမြခားနားပါပဲကွာ ...
ြမန်မာေတွက ဆရာစားချန်တယ်ကွ၊ ဒါေြကာင့်မတိုးတက်တာ ...
ထိုေဝဖန်ချက်မှာ ပညာေပးေဝသူသည် ပညာကို လွယ်လွယ်နှင့်မေပး၊ ေပးသင့်မေပးသင့် ေပးထိုက်မေပးထိုက် ေစာင့်ြကည့်ေလ့လာြပီးမှ ဆံုးြဖတ်သည့်အေပါ် ြဖတ်လမ်းလိုက်လိုသည့် ပညာသင်ြကားသူ သို့မဟုတ် အေပါ်ယံအြမင်ြဖင့် ေလ့လာသူတို့၏ ေဝဖန် မှတ်ချက်ချြခင်းသာ ြဖစ်သည်။
ပညာဟူသည် ဆီမီးနှင့်တူေသာေြကာင့် ပညာဆီမီးဟု ထပ်တူြပု ေခါ်ေဝါ်သံုးစွဲြကသည်။ ဆီမီးတစ်တိုင်မှ ေနာက်ထပ် ဆီမီးတိုင်အသစ်ဆီသို့မီးထွန်းညှိေပးရာတွင် ေပးေဝသူ ဆီမီးတိုင်မှ ဆီမီးယုတ်ေလျာ့သွားသည်ဟု မရှိပါ၊ ဆက်ခံသူ ဆီမီးတိုင်သည် ပိုမိုေတာက်ပစွာ ထွန်းလင်းေကာင်းလည်း ထွန်းလင်းနိုင်ပါသည်။ ထို့ေြကာင့် ဆရာထက် တပည့်လက်ေစာင်းထက် ဟူေသာ စကားပံု တည်ရှိေနြခင်း ြဖစ်သည်။
ပညာြပည့်ဝ နှလံုးလှေသာ ေပးေဝသူြဖစ်သည် ဆိုပါက ဆရာထက် တပည့်လက်ေစာင်းထက်ြခင်း သည် ပညာြပန့်ပွားေရး တိုးတက်မှုလက္ခဏာ ြဖစ်၍ ေကျနပ်ဂုဏ်ယူ ေနမည်သာ ြဖစ်သည်။
သို့ဆိုပါက မည်သည့်အတွက်ေြကာင့် ဆရာစားချန်ရသနည်းဟု စဉ်းစားြကရန် လိုပါသည်။
(၁) ဆရာကျင့်ဝတ်နှင့် ြပည့်စံုေသာ ေပးေဝသူသည် မိမိ၏ပညာရပ်ကို မချွင်းမချန် လက်လွှဲ သင်ြကားေပးရမည့် တပည့်သည် လူ့ေလာကကို ေကာင်းကျိုးေဆာင်မည်လား ဆိုးကျိုးြပုမည်လား အတ္တဟိတစိတ်များသလား ပရဟိတစိတ်ရှိသလား စသြဖင့် ေလ့လာသံုးသပ်ြခင်း
(၂) ပညာရပ်၏ လှို့ဝှက်ချက် ြမှုပ်ကွက် ေသာ့ချက်များကို ကိုယ်ပိုင်ဉာဏ်ြဖင့် ေလ့လာစူးစမ်း အေြဖရှာရ၍ ထပ်ဆင့်တီထွင် ပညာရှင်ြဖစ်ေအာင် ြကိုးပမ်းမည့်သူ ြဖစ်ေစလိုြခင်းနှင့် နို့သက်ခံစို့သည့် ြဖတ်လမ်းလိုက်သူ မြဖစ်ေစလိုြခင်း
(၃) ဆရာ့ဆရာ အဆက်ဆက်တို့၏ ေကျးဇူးတရားကို ေစာင့်သိရိုေသ၍ ပညာအေမွကို လက်ဆင့်ကမ်း မေပျာက်မပျက် ထိမ်းသိမ်းြဖန့်ေဝေပးမည့် ပညာဆက်ခံသူကို ရှာေဖွလိုြခင်း
စသည့် အေြကာင်းတရားတို့ေြကာင့် ဆရာစားချန်သည်ဟူေသာ စကားရပ်မှာ အကျိုးတရား အေနြဖင့် ေပါ်ထွက်လာြခင်း ြဖစ်သည်ဟု ယူဆပါသည်။
မတန်ဘူးထင်ရင် မေပးဖူးေဟ့၊ ပညာကိုေသရွာထိ သယ်သွားမယ်ကွ ...
ဤေြကွးေြကာ်သံတွင် ပညာေပးေဝသူ၏ မာန်မာနသံများ ြမင့်တက်ေနသည်၊ ေသရွာထိ သယ်သွားမည်ဟု ေြကွးေြကာ်သံသည် အစွန်းေရာက်လွန်းသည်ဟု သင်တို့ ယူဆေပးလိမ့်မည်။ သင်တို့ယူဆချက် မှန်ပါသည်ဟု ကျွန်ုပ်၏ေထာက်ခံမှုသည် ပညာေပးေဝသူ၏ သေဘာထား မှားယွင်းသည်ဟုေတာ့ မယူဆေစလိုပါ။
အဘယ်ေြကာင့် မတန်ဖူးထင်ရင် မေပးဖူးေဟ့ဟု သေဘာထား တင်းမာရသနည်း။ ပညာရှင်တွင် ပညာမာန ရှိသည်၊ သူကိုယ်တိုင် ပညာရပ်ကို သင်ြကားစဉ် မည်မျှအထိ အနစ်နာခံ ေပးဆပ်၍ သင်ြကားခဲ့ရသည်ကို သူသာလျှင် သိေပလိမ့်မည်။ ပညာရှင်ဟူသည် လူ့ေလာကေကာင်းကျိုးကို အုပ်တချပ်သဲတပွင့် ထမ်းေဆာင် ေနသူသာ ြဖစ်သည်။ ထို့ေြကာင့် ပညာရှင်သည် မဲနက်ေသာ နှလံုးသားပိုင်ရှင်မဟုတ်၊ သူ့ထံတွင် လံုေလာက်ေသာ ခံစားချက်တို့ရှိေနေပလိမ့်မည်။ မတန်ဖူးထင်၍ မေပးချင်းမှာ လူတိုင်းကို ဆိုလိုသည်မဟုတ်၊ ကိုယ်ကျိုးရှာ အေချာင်သမား ေညာင်ေစ့ေလာက်ေပး၍ ေညာင်ပင်ြကီးေလာက် ြပန်ယူချင်ေသာ အတ္တြကီးလွန်းသူများကိုသာ ရည်ရွယ်ေြပာဆိုြခင်းသာ ြဖစ်ပါလိမ့်မည်။ ပညာကို အလွဲသံုးစားလုပ်၍ ေလာကအလှကို ဖျက်ဆီးပစ်လိုသူများ လက်ဝယ်သို့မေရာက်ေစလိုေသာစိတ် ဦးစီး၍လည်း မာနသံ တင်းမာေနြခင်း ြဖစ်နိုင်ရာသည်။
ပညာဆိုတာ ထိုက်တန်တဲ့သူေတာ့ ရမှာပဲ ...
ပညာေပးေဝသူဟာ ေပးထိုက်တဲ့ ပညာဆက်ခံသူကို ေပးချိန်တန်ရင် ပညာကို ေပးမည်သာ။ ဒီေတာ့ ထိုက်တန်တဲ့သူဆိုတာ ဘယ်လိုလူမျိုး ြဖစ်နိုင်မလဲလို့စဉ်းစားြကည့်ေစလိုပါသည်။ ပညာသင်ြကားေနသူ တပည့်ေတွထဲက သင့်ေတာ်တဲ့သူ ဒါမှမဟုတ် သားသမီးနဲ့ေကျးဇူးရှိသူေတွကို ေပးပါလိမ့်မည်။
ထိုက်တန်တဲ့သူ ဆိုသည်မှာ ဘက်နှစ်ဘက်နှင့်သက်ဆိုင်ေသာ အဓိပ္ပါယ်ရှိပါသည်။ ေပးေဝသူဘက်မှ မည်သူ့ကို ေပးသင့်သလဲ ေပးထိုက်သလဲဟု စဉ်းစားမည် ြဖစ်သလို ဆက်ခံသူဘက်မှလည်း ပညာရပ်အေပါ် ယံုြကည်ေလးနက်မှု ရှိမှသာ ရယူထိုက်သည်ဟု ယူဆပါသည်။ ထို့ေြကာင့် မည်သူထိုက်တန်သလဲကို ေပးေဝသူဘက်မှ အဂတိတရား ကင်းရှင်းစွာ ဆံုးြဖတ်ရမည် ြဖစ်သလို ဆက်ခံသူဘက်မှလည်း ပညာကို ထပ်ဆင့်တီထွင် လက်ဆင့်ကမ်းြဖန့် ေဝနိုင်သည့်သူ ြဖစ်ရန်လိုသည်။ သို့မှသာ ပညာမျိုးဆက် တိမ်ေကာြခင်းမရှိ၊ တိုးတက်ြပန့်ပွား ေပးလိမ့်မည်၊ သို့မဟုတ်ပါက ေပးကားေပး၏မရ ြဖစ်တတ်ပါသည်။
ကျမ်းေတွကလည်း တစ်အုပ်နဲ့တစ်အုပ် ထူးမြခားနားပါပဲကွာ ...
ထိုစကားကို မိမိကိုယ်တိုင် မြကာခဏ ေြပာဆိုြငီးထွားဖူးပါသည်။ နှစ်များစွာအတွင်း ကျမ်းစာအုပ် ေပါင်းများစွာနှင့် ဂျာနယ်မဂ္ဂဇင်းေပါင်းများစွာကို ဖတ်မှတ်ေလ့လာခဲ့ပါသည်၊ ဖတ်ရှုခဲ့ရေသာ စာအုပ် များအေပါ် ေကျနပ်အားရမှု ရှိခဲ့သည်လည်း ရှိသလို ဘာမှလည်းထူးထူးြခားြခား မေတွ့ရသည့် စာအုပ်များလည်း ဖတ်မိခဲ့သည်။
ေနာက်ဆံုးေတာ့ အေြဖတစ်ခုရခဲ့သည်။ စာအုပ်ဟူသည် ေကာက်ေြကာင်းကို ဆွဲြပြခင်းသာ ြဖစ်သည်၊ အနုစိတ်ပံုေဖာ်နိုင်ရန်မှာ မိမိကိုယ်တိုင် စာအုပ်ပါ သင်ြကားချက်များကို အေြခခံ၍ စူးစမ်းေလ့လာ သုေတသနြပုနိုင်ရန် လိုအပ်ြခင်းပင် ြဖစ်သည်။ ထို့ေြကာင့် ပညာလိုလားေသာ အမျိုးေကာင်း သားသမီးတို့သည် စာအုပ်အဆင့်၌ ရပ်တန့်မေနပါနှင့်၊ စာအုပ်သည် ပညာကို ကွယ်ထားတတ်ေလသည်။
နိဂံုးချုပ်ရလျှင် ပညာြပည့်ဝနှလံုးလှေသာ ေပးေဝသူသည် အချိန်တန်လျှင် ထိုက်တန်ေသာ ဆက်ခံသူထံသို့ပညာအေမွ လက်ဆင့်ကမ်း ေပးေဝြမဲသာြဖစ်သည်။ ထိုအချိန်သည် ပညာ လက်ဆင့်ကမ်း ဆက်ခံသူမှာလည်း မိမိကိုယ်တိုင် ပညာေပးေဝသူအဆင့်သို့ခရီးစတင်ခွင့် ရရှိေပြပီ။
ပို၍ဆိုရလျှင် အာစရိယမုဋ္ဌိ ဟုေခါ်ေသာ ပညာရပ်၏ အဆီအနှစ် ဆရာ့လက်ဆုပ် ပညာဟူသည် ထိုက်တန်ေသာ ပညာအေမွ ဆက်ခံသူထံသို့အချိန်တန်လျှင် ေပးေဝခဲ့ြမဲသာ ြဖစ်သည်၊ ပညာြပည့်ဝ နှလံုးလှေသာ ပညာရှင်ဟူသည် ပညာကို ေသရွာသို့ယူသွားရိုးထံုးစံမရှိပါ။
ထို့ေြကာင့် မသိသူေကျာ်သွား သိသူေဖာ်စားဟူေသာ စကားရပ် ေပါ်ေပါက်လာြခင်းြဖစ်သည်။
ပညာြပည့်ဝ နှလံုးလှနိုင်ြကပါေစ
ေဇယျာေမာင်
0 comments:
Post a Comment