
အနာဂတ်ရဲ့ ရင်ေသွးငယ်ေတွ
ရင်ေသွးငယ်များ အမည် နှင့် ရင်ေသွးငယ်များ အနာဂတ် ... ရင်ေသွးငယ်များ အမည် နှင့် ရင်ေသွးငယ်များ အနာဂတ် .... ရင်ေသွးငယ်များ အမည် နှင့် ရင်ေသွးငယ်များ အနာဂတ်
စာစု(၁)
မိမိရင်ေသွးကို ေကာင်းေစချင်သည်မှာ မိဘတိုင်း၏ ေစတနာြဖစ်သည်။ မိဘဟူသည် ကိုယ်ကသာ သာမန်ဘဝမျိုး ပိုင်ဆိုင်ေနချင် ပိုင်ဆိုင်ေနမည်။ သားသမီးကိုေတာ့ သာမန်ထက်ြမင့်မားေသာဘဝအေြခအေနမျိုးေမျှာ်မှန်း ေမျှာ်လင့်ထားတတ်ေပသည်။ သားသမီးကို ြမင့်ြမင့်မားမားြဖစ်ေစချင်ြကသည်။ ကိုယ်တိုင်က ဟင်းရွက် ေရာင်းေနရသည့် တိုင်ေအာင် ကိုယ့်သားသမီးေလးကို ေတာ့ ဆရာမေလး ၊ ေဒါက်တာေလးေတာ့ အနည်းဆံုး ြဖစ်ေစချင်ြကသည်သာ။ သို့ြဖင့်ပင် အမည်မှည့်ြပီဆိုေတာ့လည်း ...ေကာင်းေကာင်း
မွန်မွန်ေလးြဖစ်ေအာင် စဉ်းစားြပီးေပးြကရြပန်သည်။
အချို့က အမည်ကို လှတာေလးမှ ေပးချင်သည်။ အချို့ကေတာ့ မိဘနာမည်ေလးပါ ထည့်မှည့်ချင်သည်။ အချို့ကျြပန်ေတာ့လည်း ေခတ်မီမှ ပိုြကိုက်သည်။ အချို့ကမူ .. သူများထက် ေဇာ်နိုင်ေမာ်နိုင် ေကျာ်နိုင်မည့်အမည်မျိုးေလးမှ ေပးချင်ြကသည်။ အချို့ကား....နာမည်ကို ..သင့်မသင့် ေတာ်မေတာ်မစဉ်းစား.....ရုပ်ရှင်မင်းသား မင်းသမီး အမည်များ၊ စာအုပ်ဖတ်ရာမှ အြကိုက်ေတွ့လာေသာ အမည်များ ထင်သလို ေပးပစ်လိုက်တတ်ြကသည်။ ယင်းအခါမျိုးတွင် ကေပါက်တိ ကေပါက်ချာ အမည်များကို ေတွ့လာရေတာ့သည်။ ဥပမာအားြဖင့် ရန်စိုးသူ၊ ေကျာ်လူမင်း၊ ထက်ထက်မင်းနိုင်၊ ေကာင်းကင်လဲ့ြပာ၊ ဓနမျိုးဇင် .. စသည်ြဖင့် ေတာ်ေတာ်အရူးထသူ အချို့ကိုလည်း ေတွ့ခဲ့ ရဖူးေပးသည်။
တစ်ကယ်ေတာ့ အမည်တစ်ခုဟူသည်မှာ လူတစ်ေယာက်အဖို့ လိုအပ်သည်သာ ြဖစ်သည်။ အမည်မရှိလျှင် လူမှုဆက်ဆံေရးနယ်ပယ်တွင် ဆက်သွယ်ေရး လွန်စွာခက်ခဲသွားေပမည်။ ေဟ့လူ ေဟ့လူမ ဟိုေန့တုန်းကေတွ့ခဲ့တဲ့လူမ ..စသည်ြဖင့် ကေမာက်ကမ များစွာနိုင်ေပလိမ့်မည်။ ယင်းသို့အားြဖင့် အမည်တစ်ခုခုကို ေရွးြခယ်သတ်မှတ်လာြကရသည်။ တစ်ချို့က ဘာမှည့်မှည့်အေရးမြကီးပါဘူး။ ကိုယ်လုပ်နိုင်မှ ကိုယ်ရတာေြပာတတ်ြကသည်။ မတည့်မတ်ေသးပါေပ။ လူသာအေသခံမည် နာမည် အေသမခံနိုင်ေသာ လူများစွာလည်း ရှိြကေပသည်။ တစ်ချို့က ကိ်ုယ့်နာမည်ကို တန်ဖိုးထားသည်။ အချို့က တန်ဖိုးမထား။ လူအမျိုးမျိုး စိတ်အေထွေြထွကားတွင်..၊ မိဘများကလည်း အမျိုးအစား အမျိုးမျိုးရှိြကသည်သာ။ အချို့မိဘများက သားသမီးနာမည်များကို သိပ်ေတွးမေန ...၊ အြကီးဆံုးက ေမာင်ဘ ဆိုလျှင် ၊ အဲဒီ့ေနာက်တစ်ေယာက်ကျေတာ့ ေမာင်လှ ၊ ေနာက်ထပ်ဆို မြမ ..စသည်ြဖင့် အလျဉ်းသင့်သလိုပင်ေပးလိုက်သည်သာြဖစ်သည်။ အချို့ကျေတာ့လည်း ...ေခတ်ပညာတတ်ေတွပဲ ဘာမှည့်မှည့်ကွာ အယံုအြကည်မရှိပါဘူး။ စသည်အားြဖင့် ..ေြကွးေြကာ်ြပီး မှည့်လိုက်သည်သာ။
အချို့ကား ပိုြပီးဆိုးေသးသည်။ ယံုပစ်လိုက်သည်။ ဘာပဲြဖစ်ြဖစ် နာမည်ြကီး ေဗဒင်ဆရာြကီးက ေပးတာပဲ။ ေကာင်းမှာပဲ တစ်ထစ်ချေတွးလိုက်သည်။ ယံုသည်။ မှည့်သည်။ ေနာက်ထပ်ေဗဒင်ဆရာြကီးတစ်ဆူေတွ့ြပန်သည်။ ဟိုက် ..ဒါကပိုမှန်တယ်ထင်တယ်။ ေမးလိုက်ပါဦးမယ်ေလ။ ေမးြပန်သည်။ ဟင် ..ဒီနာမည်ြကီးက မေကာင်းဘူးလား။ ဒါဆို .. ေနာက်ထပ် နာမည်သစ်ကေလး မှည့်ေပးဦးမှပါ။ ထပ်မှည့်ရြပန်သည်။
ြကာေတာ့ ကေလးခြမာ သနားစရာေတာင်ေကာင်းလာသည်။ သူ့ကိုယ်သူ တာတီးေလး လား ေဝယံေကျာ်သူြမင့်ဇင် လား........မိုးြမင့်ေသာ်တာဦး လား ....ဘာမှန််းကို ေသချာမသိေတာ့။ အူလည်လည်ေလးြဖစ်လာရသည်။ ( ဪ ..ကျွန်ေတာ်တို့ေဗဒင်ဆရာေတွ ..ေြပာပါတယ်။) ....
အေရးြကီးေသာနာမည်အဖျားစာလံုး
စာေရးသူ၏အြမင်အရ ...နာမည်တွင် နာမည်အဖျားစာလံုးသည် အလွန်အေရးြကီးသည်။ နာမည်အဖျားစာလံုး ( အဆံုးသတ်စာလံုး) သည်.... သက်ဆိုင်ရာဇာတာရှင် ၏ ဘဝ တွင် ေရာက်ရှိရမည့် ပန်းတိုင်၊ ၎င်း၏ အနာဂတ် ဦးတည်ရာ၊ ၎င်းခံစားရမည့်ဆုလာဘ်များ၊ ြပစ်ဒဏ်များ၊ ေအာင်ြမင်ြခင်း၊ ကျရှံုးြခင်းများ၊ ကံေကာင်းြခင်း ၊ ကံဆိုးြခင်းများကို ေဖာ်ြပေနပါသည်။ ေြမာက်များစွာေသာ နာမည်များကို ေလ့လာေတွ့ရှိထားချက်များအရ.....စာေရးသူအေနနှင့် ...ယင်းအချက်ကို အေလးေပး ေဖာ်ြပသွားရ
သာြဖစ်ပါသည်။
ပမာအားြဖင့် နာမည်တစ်ခုခုသည် အဖျားစာလံုးကို ..ြကာသာပေတးနံြဖင့် မှည့်ေခါ်ထားသည်ဆိုပါစို့။ ယင်းအမည်ရှင်သည် ..ဘယ်ေသာအခါမှ .. ေသးေသးမွှားမွှား ြကံစည်လိမ့်မည် မဟုတ်ေတာ့ေပ။ အမည်ရှင်သည် ြဖန့်ြဖူးရေသာ ..ကျယ်ြပန့်စွာလုပ်ကိုင်ေဆာင်ရွက်ရေသာ လုပ်ငန်းများတွင် အံဝင်ခွင်ကျ ြဖစ်လာေပလိမ့်မည်။ ဥပမာအားြဖင့် ေအာင်မျိုး ၊ ေအးေအးြမင့်၊ သိန်းြမင့်၊ ေသာင်းနိုင်မင်း ...စေသာအမည်မျိုးများြဖစ်သည်။
သို့တည်းမဟုတ်
နာမည်အဖျားစာလံုးကို စေနနံြဖင့် မှည့်ေခါ်ခဲ့ပါမူ
အေသးစိတ် အနုစိတ်လုပ်ငန်ုးများတွင်....အံဝင်ခွင်ကျ ြဖစ်နိုင်ြပန်သည်။ ြကာသာပေတးနှင့်ဆန့်ကျင်စွာပင် ......စေနသည် နာမည်အဖျားစာလံုး ြဖစ်လာသည်နှင့် ြဖန့်ြဖူးရေသာ ကျယ်ြပန့်စွာလုပ်ေဆာင်ရေသာ ကဏ္ဍများတွင်....အားနည်းေစြပီး....မူလမဟာဘုတ်ရပ်တည်မှုအားေကာင်းပါမှာသာ ...အချိန်ေနာက်ကျစွာ...ဖွံြဖိုးလာနိုင်သည်။
နာမည်အဖျားစာလံုး ၏ အမျိုးအစား၊ ယင်းအဖျားစာလံုး ၏ မဟာဘုတ်ဇာတာတွင်ရပ်တည်မှု အေနအထား၊ နာမည်အဖျားစာလံုးနှင့်...ေမွးနံ .....ဆက်နွယ်မှုအေနအထားများ၊ ..စသည်တို့သည်ပင် ဇာတာရှင်အမည်ရှင်၏ ဘဝ နှင့် အနာဂတ်ကို ပံုရိပ်ထင်ဟပ်ေဖာ်ြပေနေပသည်။
ထို့အြပင် နာမည်တစ်ခုသည် ..သက်ဆိုင်ရာကာရက အလိုက် အမည်ရှင်၏ ..အသက်ေမွးမှု ၊အမည်ရှင် ၏ လုပ်ပံုကိုင်ပံု စရိုက်အေနအထား၊ ၎င်း ြကံုေတွ့ရမည့် အြဖစ်အပျက်ပံုစံများ၊ ယုတ်စွအဆံုး ၎င်းေသဆံုးရမည့်ပံုစံတို့ကို ပင် ေဖာ်ြပေနေပသည်။
ယင်းအေနအထားတို့ကို အေသးစိတ်စူးစမ်းေလ့လာြကည့်မှ ေတွ့ရှိနိုင်ေပသည်။ စာေရးသူကိုယ်တိုင်လည်း မရပ်မနားေလ့လာေနဆဲသာ ြဖစ်ေပသည်။ တစ်ကယ်ေတာ့ စာေရးသူတို့နိုင်ငံတွင် ေဗဒင်ပညာရပ်ဆိုင်ရာ သုေတသနြပုအဖွဲ့အစည်းများ အမှန်တစ်ကယ် လိုအပ်ေနပါသည်။ ယင်းမှာ လူမျိုးတစ်မျိုးနှင့် ပညာရပ်ပိုင်းဆိုင်ရာ ေရှ့အနာဂတ်ကာလများအတွက် အေရးြကီးလှပါသည်။
ရင်ေသွးငယ်များကိုအမည်ေပးြခင်း
ကေလးသူငယ်များကို အမည်ေပးြခင်းနှင့်စပ်လျဉ်းြပီး...အေတွ့အြကံုအနဲငယ်ကို တင်ြပလိုပါသည်။ ကေလးငယ်များသည် ပင်ကိုယ်အားြဖင့်ပင် ..အေရာင်စွန်းလွယ်ေသာ အြဖူထည် နုနယ်စ အရွယ်ေလးများြဖစ်ြခင်းေြကာင့် ..၎င်းတို့ကို အမည်ေပး မှည့်ေခါ်လိုက်သည်နှင့်ပင် ..ယင်းအမည်အရ ၎င်းတို့၏ စရိုက်အြပုအမူများသည်.. ထင်ထင်ရှားရှားဆိုသလို ြဖစ်ပွားလာတတ်ြကေပသည်။ စိတ်တိုလာေသာအခါ မိမိမျက်နှာကို မိမိကိ်ုယ်တိုင် မညှာမတာရိုက်ပုတ်ေလ့ရှိေသာ ကေလးငယ်တစ်ဦးကို စာေရးသူ ေတွ့ခဲ့ရဖူးေလသည်။ ယင်းကေလးသည် ြကာသာပေတးသားြဖစ်ြပီး..နာမည်အဖျားစာလံုးအဂင်္ါက ေမွးနံကို ဆန့်ကျင်မှုြပုေနေသာ ကေလးတစ်ဦးြဖစ်ေြကာင်းေတွ့ရှိခဲ့ရသည်။
သို့ြဖစ်ြခင်းေြကာင့် အမည်ကို ေြပာင်းလဲေစခဲ့ရာ ယင်းအမူအကျင့် လံုးဝေပျာက်ကွယ်သွားသည်ကို ေတွ့ခဲ့ရပါသည်။
နာမည်ေြပာင်းသြဖင့် ဘာမှမေြပာင်းလဲနိုင်ဟု ယူဆြကေသာ သူများ ( ေဗဒင်ပညာရှင်များပင်ရှိြကသည်။ ဆရာေတး အပါအဝင်ပင် :D) ထို့အတူ မူလအမည် အကျိုးကို လံုးဝေြခဖျက်နိုင်ြခင်း ...ြပုြပင်နိုင်ြခင်းမရှိပါ ဟူြပီး ကျမ်းများတွင် ထည့်သွင်းေရးသားြကေသာ ဆရာများကိုလည်း ေတွ့ရဖူးေပသည်။
စာေရးသူ၏ အယူအဆကို မှန်ကန်သည်ဟူြပီး တစ်ယူသန် မတင်ြပလိုပါ။ မည်သူမဆို လက်ေတွ့ေလ့လာ သုေတသနြပုြကည့်သင့်ပါသည်။ စာေရးသူအေနြဖင့် ရကိုရသည်ဟု ယံုြကည်မိပါသည်။ (နာမည်ေြပာင်းလဲရန် ြကိုးစားြခင်းနင့်ပတ်သက်ြပီး ေနာက်ေနာင်ေဆာင်းပါးများတွင် ထပ်မံတင်ြပေဆွးေနွးပါဦးမည်။)
ကေလးများကို နာမည်ရင်းေပးထားြပီးသည့်တိုင်ေအာင် ...နာမည်ေြပာင်များ၊ နာမည်တိုများေြကာင့်လည်း ကေလးငယ်ကို ထိခိုက်ြခင်း ြဖစ်ေစနိုင်သည်။ ပရုပ်လံုးဟုအမည်ေပးထားေသာ ကေလးတစ်ေယာက်ကို ေတွ့ခဲ့ရဖူးပါသည်။ ယင်းကေလးမှာ အလွန်ဆိုးလှသည်။ ပရုပ်လံုးသည် အဆိပ်အေတာက် အလံုးကေလးြဖစ်ြပီး၊ သူကိုယ်တိုင်လည်း တစ်ြဖည်းြဖည်းလံုးပါးပါးလာတတ်ေသာ ...အရာြဖစ်သည်။ ယင်းကေလးဆိုးပံုမှာ သူများနှင့် မတူေပ။ မိမိကိုယ်ကို မိမိထိခိုက်ေစနိုင်ေသာ အေနအထားများစွာကို ဖန်တီးမိြပီး ပတ်ဝန်းကျင်တစ်ခုလံုးကိုလည်း ေြဗာင်းဆန်ေစေအာင် ဆိုးေသာ ဆိုးပံုမျိုးြဖစ်သည်။ အရွယ်ေရာက်လာေသာ် ပိုမိုဆိုးရွားလာသည်။ ယင်းချာတိတ် အရက်ေသစာ ေသာက်စားလာပါက ဆရာဝန်ေခါ်ြပီး ေမ့ေဆးထိုးယူရေသာအဆင့်သို့ပင်ေရာက်လာသည်။ အထူးသြဖင့် သြကင်္န်ေရာက်တိုင်း ယင်းသြကင်္န်ရက်များကို ဆရာဝန်အကူညီြဖင့် ြငိမ်းချမ်းေစရသည်မှာ ....ထံုးစံလိုပင်ြဖစ်ေနေပေတာ့သည်။ ............
စာစု ( ၂) တွင်ထပ်မံတင်ြပသွားပါမည်။
သုေတသီ ေဝသာလီေမာင်ဖုန်း ။
0 comments:
Post a Comment