This article contains astrological jargon
ဇာတာထဲမှာ အေြကာင်းတရားေတွ ပါလာပါမှ ၎င်းဇာတာနဲ့ ကိုက်ညီတဲ့ သဟဇတြဖစ်တဲ့ နာမည်တစ်လံုးကို ရြကတာပါဘဲ။
ြမန်မာတို့၌ ေရှးဘိုးေဘး ဘီ ဘင် လက်ထက်ကတည်းက အမည်နာမကို စနစ်တကျ ေရွးချယ်ေပးတတ်ြကေသာ သဘာဝ ရှိေနခဲ့ြကသလို အမည်နာမ ေပးြခင်း ၏ ကျမ်းအေပါင်းတို့ကလည်း ဒုနဲ့ေဒး ရေနြကကုန်၏။
ြမန်မာတို့၌သာလျှင် နာမည်ေပး စနစ်များရှိသလို စနစ်တကျလည်း ေရွးချယ်ေလ့ ရှိတတ်ြကေပသည်။ တရွာတစ်ပုဒ် ဆန်းဆိုသလို နာမည် ေပးစနစ်ကလည်း အမျိုးမျိုး ရှိေနြကပါေသာ်လည်း မည်သည့် စနစ်က ေကာင်း၏ မည်သည့် ကေတာ့ မေကာင်းဟု ယတိြပတ် ေြပာလို့ ရတာမျိုးလည်း မရှိသလို ကိုးကားြပီး ြပင်စရာ၊ တိုးချဲ့ စရာ များကိုလည်း ရှာေဖွတင်ြပမှုအား သို့မဟုတ် သုေတသနြပုအား များကလည်း နည်းလွန်ေနေသးသည်ဟု ယူဆရပါသည်။
ေရှးေရှးက ပညာရှင်ြကီးေတွရဲ့ေကျးဇူးေြကာင့် စနစ်ေတွက ရှိေနြပီးသားပါ။ နာမည်ေပးရာမှာဘဲ ြဖစ်ြဖစ် ၊ နက္ခတ်ေဗဒင် နည်းစနစ်ေတွဘဲ ြဖစ်ြဖစ် ေရှးကတည်းြပုစုထားခဲ့ ြကပါတယ်။ သို့ေသာ် ေရှးေရှးကေကျးဇူးရှင် ပညာရှင်ေတွ ထားခဲ့တာေတွဟာ ဘာနဲ့ တူပါသလဲ ဆိုရင် မျိူးေစ့ေတွနဲ့ တူပါတယ်။
မျိုးေစ့ဆိုတာ ပျိုးဘို့ကျဲဘို့အသီးအပွင့်ေတွကို ရယူဘို့ြဖစ်ပါတယ်။ ဒါေြကာင့် ေရှးက ပညာရှင်ြကီေတွ ရှာေဖွထားေပးသွားတဲ့ အဲဒီမျိုေစ့ေတွကို သုေတသန ပျိုးခင်းထဲကို အေရာက်ပို့ြပီး အသီးအပွင့်ေတွကို ရယူဘို့လည်း လိုအပ်ပါတယ်။ ပညာမျိုးေစ့ေတွ ထားခဲ့တယ်ဆိုတာ ေနာင်လာ ေနာက်သားများက ဆက်လက်ပျိုးြကဲဘို့ ြဖစ်ပါတယ် ။ ဒါေြကာင့်ပညာမျိုးေစ့လို့သံုးထားတာဘဲ ြဖစ်ပါတယ်။ သို့ေသာ် ကျွန်ပ်တို့ဟာ ထိုထိုေသာ ပညာမျိုးေစ့များကို ထိုင်စားေနြကသလို ြဖစ်ေနြပီး ပညာရပ်ေတွက နှစ်ေပါင်း BC နှစ်ေတွဆီမှာဘဲ ရပ်ကျန်ေနရစ်ခဲ့ပါတယ်။
ေဗဒင်ပညာရပ်ေတွထက် နှစ်ေထာင်နှင့်ချီ၍ ေနာက်ကျမှ ေပါ်ထွန်းလာေသာ ပညာရပ်တိုင်း အားလံုးကေတာ့ အလျင်အဟုန်နဲ့ေရှ့ကိုေြပးေနခဲ့ြကတာ ြကာပါြပီ။
ဥပမာ(ေသာမတ်စ်အက်ဒီဆင်) ဟာလျှပ်စစ်မီးလံုး တစ်လံုးကိုသာ စတင်တီထွင်ခဲ့တာပါ ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီပညာရပ်က အဲဒီမီးလံုးတစ်လံုးမှာဘဲ ရပ်မေနခဲ့ပါဘူး ။ ယေန့လျှပ်စစ်နဲ့ မီး အဆင့်တန်းေတွကို အားလံုးအြမင်ပါဘဲ။ ဒီလိုပါဘဲ ပထမေတာ့ ေရေနွးေငွ့နဲ့ ေမာင်းတဲ့ကားကိုပဲ တီထွင်ခဲ့ြကတာပါ။ ဒါေပမဲ့ တစ်နှစ်နဲ့တစ်နှစ် တစ်ေခတ်နဲ့တစ်ေခတ် ကားေတွ တိုးတက်လာတာ အားလံုးအြမင်ပါဘဲ။
ဆိုလိုချင်တာက ပညာရပ်တိုင်းအားလံုးက စေတွ့စလိုဘဲ ရပ်မေနပါ ။ အရှိန်အဟုန်နဲ့ေရှ့ကို ေြပးေနြကသလို ေြကာက်ခမန်းလိလိလည်း တိုးတက်ေနလျက်ပါ။
သို့ြဖစ်၍ ကျွန်ပ်တို့ပညာရပ်ေတွကိုလည်း BC နှစ်ေတွမှာဘဲ ရပ်မထားသင့်ပါဘူး။ ဆရာတိုင်း၊ သုေတသီတိုင်း အေတွးအေခါ် ြမင့်မားစွာနဲ့ ေတွးေခါ်ရှာေဖွတတ်ဘို့ တတ်အားသ၍ေတာ့ လိုမည်ထင်ပါသည်။
စာေရးသူက အမည်နာမ ေရွးချယ်ြကရာဝယ် သတိထားေတွးေခါ်သင့်တာေတွ၊ တဘက်ကိုလည်း လှမ်းြကည့်သင့််၊ အကဲခတ်ဘို့လိုတာကို သွားေလသူ အကိုြကီးမင်းသိက္ခင် နာမည်ေြပာင်းခဲ့ပံု သူယူခဲ့ တဲ့စနစ်က ဇာတာနဲ့ဘယ်လိုဆက်စပ်ေနတယ်ဆိုတာေလးကို တင်ြပလိုပါတယ်။
တချို့ပညာရပ်ေတွက အေရာင်အေသွးချင်း မတူေပမဲ့ ဆက်စပ်ေနတတ်သလို အဲဒီ မတူညီမှု့ နှစ်ခုကလည်း တိုက်ရိုက် ပါတ်သက်ေနတတ်သလို အဲဒီအချက်ကလည်း အဓိကကျေနတာမျိုးလည်း ရှိေနတတ်ပါသည်။
ဥပမာ နာမည်တစ်လံုးကို ေရွးချယ်ရာမှာ ဆန်းနည်းသက်သက်နဲ့သို့မဟုတ် ခင်ြကီးေဖျာ် စနစ်နဲ့ ဘဲြဖစ်ြဖစ် ေရွးချယ်လိုက်ရင်် အဲဒါနဲ့ဘဲ ြပီးြပည့်စံုသွားြပီလို့ ေလှနံဒါးထစ် မှတ်ယူလို့ မထားသင့်ပါဘူး။ အသွင် မတူတဲ့ ပါတ်ဝန်းကျင်ဘက်ကို လည်တေစ့တစ်ေစာင်း လှည့်ြကည့်သင့်ပါတယ်။
မင်းသိက္ခင် ဆို တဲ့နာမည် က ဘာေြကာင့် နိုင်ငံေကျာ်ရသလဲ?????
တကယ်ေတာ့ အကိုြကီး မင်သိက္ခင် နာမည်အရင်းကကို ေအာင်ထွန်း ြဖစ်သလို တနဂင်္ေနွသားလဲြဖစ်တယ်။

စာေရးေတာ့ အကိုြကီးက ေမွးနံေဖျာက်တဲ့စနစ်နဲ့'" မင်းသိက္ခင် " လို့မှည်ခဲ့ပါတယ်
၅ ြကာသပေတား
၂ တနလာင်
၆ ေသံာြကာ
----
၁
----
၄
၀
၃
တနဂင်္ေနွ ေမွးနံအထက်က တနလာင်-+ ြကာသပေတး + ေသံာြကာ ကို ယူထားတာပါဘဲ တကယ်လည်း ေကာင်းခဲ့ပါတယ် ။ နိုင်ငံေကျာ်တဲ့နာမည်ြဖစ်ခဲ့ရတာလဲ အမှန်ပါဘဲ ။ ဒီလိုဘာေြကာင့် ေကာင်းသွားရတယ်ဆို တယ်ဆိုတဲ့အေြကာင်းတရားကိုလည်းရှာေဖွသင့်သလို သူ့ချည်းေြကာင့်ဘဲလား ဆိုတာကိုလည်း စဉ်းစားသင့်ပါတယ် ။
တကယ်ေတာ့ ဇာတာထဲမှာ အေြကာင်းတရားေတွ ပါလာပါမှ ၎င်းဇာတာနဲ့ ကိုက်ညီတဲ့ သဟဇတြဖစ်တဲ့နာမည်တစ်လံုးကို ရြကတာပါဘဲ။
၁) အကိုြကီးမင်းသိက္ခရင်္ဲ့နာမည် တနလာင် + ြကာသပေတး+ ေသံာြကာ နာမ်ပိုင်ြဂိုဟ်ေတွကို မူလဇာတာမှာ ြကည့်ပါ။ ြကာသပေတးက ၉ တန့်မှာ ကသစ်မူေနြပီး တနလာင် စန်းကို အြမင်အယှဉ်ရှိထားသလို ေသံာြကာကလည်း ၁၁ တန့်မှာကသစ်အြဖစ် ရပ်တည်ထားပါတယ်။
၂) ြကာသပေတး က လဂ်သခင်စန်းကို မိမိကသစ်အိမ်ကေန ကိန်းအြမင်ရှိေနတာမို့ ဂဇေကသရီယုဂ်ကို အားေကာင်းစွာဖွဲ့စည်းရှိေနြပန်ပါသည်။
၃) ြပီးေတာ့ ၁၀ တန့် မှာ ပါပ ြဂိုလ်နှစ်လံုးရှိေနတာကို ကသစ်၊ ြကာသပေတးနဲ့ ေသံာြကာတို့ က ေသာမ ကတ္တိရိ သင့်ေပးထားြပန်ပါတယ်။
၄) အဲဒီ ြကာသပေတးက လဂ် ၉တန့်မှာ ကသစ်အြဖစ် ရပ်တည်ေနသလို ကသစ် ေသံာြကာ ကလည်း စန်း တနလာရင်္ဲ့၉တန့်မှာတည်ေနြပန်ပါသည်။
တခါ အကို ြကီးရဲ့မူ လနာမည် “ ေအာင် ထွန်း “ ကို ေလ့လာြကည့်ြကပါစို့
ေအာင် + ထွန်း = ေအာင် ဆို တဲ့နာမ်ပိုင်ြဂိုဟ် တနဂင်္ေနွ က ဗျယ မှာ ဗုဒ္ဓအဓိရ ယုဂ်နဲ့ယှဉ်ေန ေပမဲ့" ထွန်း " ရဲ့နာမ်ပိုင် ြဂိုဟ် စေန က ၁၀ တန့်မှာ နိစ်မိေနြပီး ကိတ်၊ Uranus တို့နှင့် ယှဉ်ေနရံုသာမက အဂင်္ါ၏ အြမင်ခံထားြပန်ပါသည်။ သို့ြဖစ်၍၎င်းနာမည်က အားေကာင်းေသာ ဇာတာနှင့်မကိုက်ညီ၍ ထင်ေပါ်ေကျာ်ြကားမည့်ဇာတာရှင်အတွက် နာမည်ေြပာင်းရန် အေြကာင်းတရားများက ဖန်လာြခင်းြဖစ်သလို မိမိဇာတာနှင့် ကိုက်ညီထိုက်တန်ေသာ အမည်တစ်လံုးကို ရရှိသွားရြခင်းပင် ြဖစ်ေပသည်။
အကိုြကီး မင်းသိက္ခင် တစ်ေယာက်တည်းနဲ့ယှဉ်ြပေနြခင်းမဟုတ်ပါ။
စူပါစတား ကိုေကျာ်ဟိန်း ၊ ကိုေကျာ်သူ တို နာမည်ေတွကိုလည်း သံုးသပ်လို့ရပါတယ် ။
အမျာအေခါ် ဓမ္မာ - ေသာက - အင်းဝ -ရာဇာ ဆို တဲ့ရန်နာမ်ေတွထဲက သူတို့က " ေသာက"
တနလာင် + ေသံာြကာ နာမ်ေတွကို ယူ ြပီးမှည့်ထားြကပါတယ် ။ ဒါေပ မဲ့ဒီနာမည်ေတွက နိ်ုင်ငံေကျာ် စူပါစတားေတွ ြဖစ်လာပါတယ်။ ဘာေြကာင့်လဲ။
သူတို့ရဲ့ ဇာတာမှာ ၎င်းနာမ်ြဂိုဟ်ေတွက အားေကာင်း၊ ယုဂ်ေကာင်းေတွနဲ့ ရပ်တည်ေနလို့ဘဲ ြဖစ်ပါတယ်။ ဥပမာ ကိုေကျာ်ဟိန်းဇာတာ မှာ တနလာကင်္ ဥစ် ြဂိုဟ်ြဖစ်ေနသလို ေသံာြကာက ေမထံုမှာ ဗုဒ္ဓအဓိရယုဂ်နဲ့ယှဉ်ေနပါတယ်။ ကိုေကျာ်သူ လည်းဒီလိုပါဘဲ ၊ ြပီးေတာ့ ကိုေကျာ်ဟိန်းက နိစ်ြပအား ြကီးေနသူ ြဖစ်သလို ကိုေကျာ်သူက ဒုဌာန အားြကီးေန တဲ့ ဇာတာရှင်ြဖစ်ေနပါတယ်။
ဒါေြကာင့်လည်း သူတို့က သဘာဝ မင်းသားေြတွဖစ်လာြကသလို အဒွန့်ရှည်ေနြကတာပါဘဲ။ နိစ်ြပအားြကီးသူ ၊ ဒုဌာနအားြကီး ေနသူ နှစ်ဦးအတွက် အနုတ် အနုတ်ြခင်း အေပါင်းြဖစ်သလို ရန်ဘက်နာမ် ေသာက ဆိုတာက သူတို့အတွက် အကျိုေပးသန် ေနရြခင်းဘဲလို့ ဆိုနိုင်ပါတယ်။
စိုးြမတ်သူဇာ နာမည်ကို ေလ့လာြကည်လဲ ဒီလိုပါဘဲ ။
ဘယ်လို စနစ်နဲ့ ဘဲ ေပးထားပါေစ သူ့နာမည် ကို အဂင်္ါနဲ့စ ြပီးအဂင်္ါနဲ့ဘဲ ပိတ််ထားပါတယ် ။ အဲ ဒီ အဂင်္ါက သူ မရဲ့ဇာတာမှာ ဥစ်ြဂိုဟ်အြဖစ် ရပ်တည်ေနတာကို ေတွ့ရှိနိင်မှာြဖစ်သလို ေသံာြကာကလည်း သိဟ်ရာသီမှာ တနဂင်္ေနွ + ဗုဒ္ဓဟူး+ ဗုဒ္ဓအဓိရ ယုဂ်နဲ့ ယှဉ်ေနတဲ့ ေသံာြကာ ြဖစ်ေနတာ ေတွ့ရှိနိုင်မှာ ြဖစ်ပါတယ်။
ဒါေြကာင့် စာေရးသူအေနနဲ့အဓိက တင်ြပလိုတာက အမည်နာမကိုဘယ်လိုနည်းစနစ်နဲ့ ဘဲ ေပးေပး၊
ဘယ်လို အြမစ်အညွန့်ေတွဘဲ မှန်ေနပါေစ ၊ နာမည်တစ်လံုးရဲ့အဓိပဌာန အကျဆံုးအားေတွက ဇာတာမှာဘဲ ရှိေနတတ်သလို၊ အြမစ်အညွန့်မှန်ေနတဲ့ နာမ်ေတွဘဲ ြဖစ်ြဖစ် ေမွးနံအထက်က နာမ်သံုးလံုး ကိုယူထားသည်ဘဲ ြဖစ်ေစ၊ အဲဒီ မိမိယူေပးလိုက်တဲ့ နာမ်ေတွက ကာယကံရှင်ေတွရဲ့ မူလဇာတာမှာ အေနမေကာင်းခဲ့ပါမူ အချီးအနှီးဘဲ ြဖစ်သွားတတ်သလို ထင်သေလာက် အကျိုးမြပုနိုင်ဘူးလို့ ဆိုရင် မှားနိုင်စရာရှိမယ် မထင်ပါဘူး၊
ေနာက်တစ်ခုက မဟာဘုတ်မှာ ပုတိ-ဘဂင်္-မရဏ ေတွ မှာကျေန တဲ့ ြဂို ဟ်သို့မဟုတ် နာမ်ေတွကို
ပံုေသ အဆိုး အေဟာကွက်မျိုး မထုတ်သင့်ပါဘူး။အထက်မှာေဖာ်ြပခဲ့သလိုပါဘဲ အကယ်၍ အဲဒီ မေကာင်းဌာနေတွမှာ ရပ်တည်ေနတဲ့ြဂိုဟ်ေတွက ထိုသူရဲ့ မူလဇာတာမှာ ထိုြဂိုဟ်ေတွက အားေကာင်းေနမယ် ယုဂ်ေတွ ရှိေနမယ်ဆိုရင် အေကာင်းဘက်ကို ယိုင်သွားြပီး ေကာင်းကျိုးေပးေနတတ်ပါတယ်၊
ဥပမာ အကိုြကီး မင်းသိက္ခရင်္ဲ့မဟာဘုတ်မှာက တနလာင် မရဏ ၊ ေသံာြကာ ဘဂင်္ ြဖစ်ေနပါတယ်. ဒါေပမဲ့အဲဒီ နာမ်၊ ြဂိုဟ််ေတွက သူရဲ့ မူလဇာတာမှာ အားေကာင်းတဲ့ ယုဂ်ေတွ ဖွဲ့စည်းေနြပီး အေနေကာင်းေနြကတာမို့သူ့နာမည်မှာ တနလာင်-ေသံာြကာေတွ ပါေနေပမဲ့ နိုင်ေကျာ်တဲ့ နာမည်ြဖစ်လာရတာပါဘဲ။
သို့ြဖစ်၍ နာမည်တစ်လံုးကို ဘယ်လို နည်းစနစ်နဲ့ဘယ်ေရွးေရွး မူလဇာတာနဲ့ညှိဘို့ေတာ့ လိုအပ်လိမ့်မယ်လို့ပညာရှင်များသုေတသီများကိုပန်ြကားလိုပါသည်၊
မှတ်ချက်--မူလဇာတာကိုမြကည့်တတ်ရင်သို့မဟုတ် ဇာတာကို မြကည့်ဘဲ့မသံုးသပ် ဘဲ အမည်ေပး
မိရင်ဘယ်လိုြဖစ်သွားနိုင်လဲ??
ဥပမာ အကိုြကီး မင်းသိက္ခင် ေမွးမဟာဘုတ်ကို ြကည့် ြပီး တနလာင် မရဏ -ေသံာြကာရယ်ဘဂင်္ ဆိုြပီး အဲဒီနှစ်လံုးကို ဖယ်ထားမိခဲ့ရင် ေကျာ်ြကားလာစရာအေြကာင်း မရှိနိင်ပါဘူး။
ထို ေြကာင့် အမည်နာမေရွးချယ်ရာဝယ်် မဟာဘုတ်ကိုလည်း ပံုေသကိုင်မထားေလနဲ့ ခင်ြကီးေဖျာ်ကိုလည်း ရင်မှာ မပိုက်ထား ေလနဲ့ အြမစ်အညွန့်တည့်တိုင်းလည်း မှန်ြပီ မထင်ေလနဲ့။ မြကည့်မြဖစ်တဲ့ရာသီကိုလည်း ငှဲ့ေစာင်းလို့ြကည့်လှဲ့ပါအံုးလို့ ပန်ြကားလိုက်ပါရေစ။
အကိုြကီး မင်းသိက္ခင်၏ဇာတာနှင့်နာမည်ကို ပညာရှင်များ သုေတသီများ ေလ့လာမှတ်သားလို့ ပညာမှတ်စု မှတ်တမ်းေလး အြဖစ် တည်ရှိေနရန် တင်ြပအပ်ပါသည်။
ဘဲလားေလဘာတီ
ေခတ္တ U.S.A August 5th 2008
0 comments:
Post a Comment