ေငွဝင်ဖို့ဆိုရင် ေငွဝင်ေအာင် ေခါင်းေလာင်း တို့၊ ကရွတ် တို့၊ ကလပ် တို့ ၊ ေကာက်ရိုး တို့၊
ြခင်းလံုး တို့၊ ချိုလိမ်တို့၊ ေြကာင်လျှာ တို့၊ ခေရ တို့၊ ခရု တို့၊ ကရား တို့ဆိုတာေတွ တနလင်္ာနံ နဲ့ ဗုဒ္ဓဟူး နံ တွဲတာေတွ အကုန်လိုက်ရှာ လိုက်စု ၊ ြပီးရင် တစ်ေနရာရာမှာ ထား
" ဘာပဲ ေြပာေြပာေပါ့ ဆရာရယ် . .အစီအရင်ေပးတယ် ဆိုတိုင်းလည်း ေကာင်းတာမဟုတ်ဘူး ဆိုတာ ကျွန်ေတာ် အခု သေဘာေပါက်လာြပီ . . ."
" အဲဒီလိုမျိုး လူတိုင်း သေဘာေပါက်သင့်တာေပါ့ ဦးသန်းထွန်းေအာင်ရယ် ၊ အဲသလို ေြပာလို့ အြဖစ်အပျက်ေလး တစ်ခုကို သွားသတိရတယ် ။ လင်မယား နှစ်ေယာက် မတည့်လွန်လွန်း လို့ ဆိုြပီး သူတို့အစ်မတစ်ေယာက်က ေဗဒင်သွားေမးတယ် ။ ေဗဒင်ဆရာက ဘာေပးလိုက်လဲ ဆိုေတာ့ ဖန်မီးအိမ် အခွံထဲမှာ သူတို့နှစ်ေယာက်ရဲ့ အဝတ်အစားေတွ ထည့် ၊ တစ်ေနရာရာမှာ ချိတ်ဆွဲထားဆိုြပီး ေြပာလိုက်တယ် "
" ဖန်ေပါင်းေချာင် ဆိုတဲ့ သေဘာေပါ့ .. အင်း .. အင်း "
" ေအးဗျာ .. အဲဒီလိုလား မသိပါဘူး ။ ကျွန်ေတာ်တို့အြမင်ကေတာ့ ဖန်မီးအိမ်ပဲ ြဖစ်တယ်"
" ဟုတ်တယ်ေလ .. ဖန်မီးအိမ်ပဲ ဥစ္စာ"
" အဲဒီ ဖန်မီးအိမ်ထဲ ထည့်ထားလို့လား မသိဘူး ။ ြပဿနာက အရင်က ထက် ပိုဆိုးကုန်တယ်။ ထုြက ၊ နှက်ြက၊ ရိုက်ြကတဲ့ အဆင့်အထိေတွ ြဖစ်ကုန်တယ်။ အပူထဲကို ထည့်တဲ့ပစ္စည်းဟာ အပူရှိန်ဟပ်မှာပဲ ဦးသန်းထွန်းေအာင်"
" ဟုတ်တယ် ဆရာ ၊ ဟုတ်တယ် .. ဟုတ်တယ် "
" ပညတ်သွားရာ ဓတ်သက်ပါ ဆိုတဲ့ ေရှးပညာရှိြကီးေတွ စကား ဘယ်ေြပးမလဲဗျာ ။ မီးအိမ်ထဲ ထည့်မှေတာ့ မီးလိုပဲ ပူေတာ့မေပါ့ ။ ေရထဲ ထည့်တာမှ မဟုတ်ဘဲ ။ "
" ခုေခတ်ကေတာ့ ဆရာရယ် ၊ ပါးစပ်ထဲ ေတွ့တာကို ဓာတ်သေဘာလို့ယူေနြပီနဲ့တူပါရဲ့၊ ဆရာ ခုနက ေြပာသလို "ေပါင်းေချာင်" ဆိုရင် သူတို့ဘာယူမလဲ ၊ ေချာင်ေချာင်လည်လည် နဲ့ ေပါင်းသင်းရမယ်လို့များ ယူြကသလား မသိဘူးေနာ် "
" အမှန်က အသံုးတည့်ေအာင် အေြကာင်းကို စဉ်းစားတတ်ဖို့ပဲ လိုပါတယ်ဗျာ ။ အေြကာင်းကိုမှ မစဉ်းစားတတ်ရင် အကျိုးကို ဘယ်လို လုပ်ြပီး ရှာေဖွေတွ့ပါ့မလဲ ။ အဲဒါနဲ့ ပတ်သက်ြပီး ကျွန်ေတာ် ရှာေဖွခဲ့တာကို ေြပာြပမယ်။ အမှန်ကေတာ့ အာစရိယဝါဒရဲ့ ပညာရိပ်ေအာက်ကပဲ ရှာေဖွ သုေတသနြပုခဲ့ရတာပါ။ ကိုယ်က ကိုယ့်ဉာဏ်နဲ့ကိုယ်ထွင်ြပီး ရှာခဲ့တာ မဟုတ်ပါဘူး ။ ဘယ်လိုလဲဆိုေတာ့ အခုေြပာေနတဲ့ ဓာတ်တူ နံတူ ပညာခန်း နဲ့ အကျံုး ဝင်ေနလို့ ပဲ ဆိုပါေတာ့ ။ ကျွန်ေတာ်ကေတာ့ မိတ်ေဆွေတွ ေတာ်ေတာ်များများကို သူတို့ရဲ့နာမည်အတိုင်းပဲ ဘုရားရှင်ကို ပူေဇာ်ခိုင်းတယ် "
" ဘယ်လို ဆရာ ၊ ရှင်းမလိုလိုနဲ့ရှုပ်သွားသလားလို့"
" ဒီလို ဒီလို . . . ကျွန်ေတာ် လူတစ်ေယာက်ကို ခင်ခဲ့ဖူးတယ်။ ဦးသန်းထွန်းေအာင် သိတဲ့အတိုင်းပဲ ကျွန်ေတာ်က သံေယာဇဉ် သိပ်ထားတတ်တာ မဟုတ်ဘူး ။ ထားမိြပန်ရင် အဲဒီလူကို ဘယ်လို ေအာင်ြမင်ေအာင် ဆွဲေခါ်ရမလဲ တွန်းတင်ရမလဲ ဆိုတာပဲ ြကည့်ေနတာ ။
အဲ . . .အဲဒီလူကိုေတာ့ ခင်ခဲ့ဖူးပါတယ်။ သူ့ခမျာ ဘာလုပ်လုပ် သိပ် အေပါက်အလမ်း မတည့်ချင်ဘူး ။ လုပ်သမျှ ေချာ်လိုက် ၊ လွဲလိုက်၊ သူများ လိမ်လိုက် ၊ ကုန်လိုက်နဲ့ဘာမှ လုပ်လို့ မြဖစ်ဘူး ။ ဒါေပမယ့် သူ့ခမျာ ေပျာ်ေပျာ်ပဲ ၊ သနားဖို့သိပ်ေကာင်းတယ် ။ စိတ်ေကာင်း အရမ်းရှိတဲ့လူဗျ ။ သူ့နာမည်က ကိုအုန်းတင် တဲ့ ။ ကျွန်ေတာ် သူ့ကို ဘာလုပ်ခိုင်းလဲဆိုေတာ့ အုန်းသီး လှလှတစ်လံုးကို ဘုရားပူေဇာ်ခိုင်းထားတယ် ။ အြမဲေပါ့ဗျာ ။ "
" အုန်းသီး နွမ်းရင်ေတာ့ လဲေပါ့ "
" အင်း . . နွမ်းရင်ေတာ့ လဲေပါ့ ။ နာမည်က အုန်းတင် ကိုး ။ အုန်း တင်ထားလိုက်တာေပါ့ "
" ဪ . . အုန်းတင် . . . ဟဲဟဲ . . လှတယ်ဆရာ "
" ေနာက်ြပီး . . . ကျွန်ေတာ်က စဉ်းစားတယ်ဗျ ။ အုန်းတင်တယ်ဆိုတာ အထက်ေဆာင်တဲ့ နိမိတ် ၊ အုန်းဆွဲ ချ တာမဟုတ်လို့ အုန်းတင်ရင် ေကာင်းေအာင် တင်ရမယ် ။ လဲြပုေနရင် ေကာင်းတဲ့ နိမိတ် ြဖစ်ေပါ် မလာနိုင်ေတာ့ဘူး ။ ဒါြဖင့် အုန်းကို မလဲေအာင် ြကွက်ြမီးက အစ လှလှပပ ေထာင်ေနေအာင် ဘယ်လို လုပ်မလဲ စဉ်းစားလိုက်ေတာ့ အုန်းသီးေထာင်ဖို့ အုန်းတင်ရဲ့ နံတူ အင်တံု ကို သွားေတွ့ေတာ့တယ် ။ ဒါေြကာင့် ဘုရားစင်ေရှ့ ေဘးနားေလးမှာ ခံုေလး တစ်လံုးနဲ့အင်တံု အသစ်ကေလးေပါ်မှာ အုန်းတင်ထားခိုင်းလိုက်ေတာ့တယ်။ "
" ဓာတ်တူ နံတူ ပဲေနာ် "
" ဒါဟာ . . . ဓာတ်တူ နံတူ မဟုတ်ေသးဘူး ဦးသန်းထွန်းေအာင်ရဲ့ ။ နံတူပဲ ရှိေသးတယ်။ အင်တံုေလးနဲ့အုန်းသီးလှလှ နဲ့ အြမဲတမ်း လှပေနေတာ့တာေပါ့ဗျာ ။ အဲဒါြပီးေတာ့မှ သူ့ကို ခိုင်းလိုက်တယ် ။ခင်ဗျား ဟာ မနက်ေရာ ညေရာ ဖေယာင်းတိုင် ထွန်းြပီး ဘုရားကို ပူေဇာ်ရမယ်။ မြပတ်ရဘူးလို့။ ဒါကေတာ့ မီးနဲ့ပူေဇာ်ခိုင်းလိုက်တာေပါ့ဗျာ ။ "
" ဘုရား မီးလံုးထွန်း ပူေဇာ်တာမျိုး မဟုတ်ဘူးေပါ့ "
" မဟုတ်ဘူး ၊ မီးထွန်းညှိြပီး ပူေဇာ်ခိုင်းတာ ၊ ဦးသန်းထွန်းေအာင် စဉ်းစားြကည့်လိုက်ေလ ၊ သူ့ နာမည်က အုန်းတင် မို့လား "
" ဟုတ်ကဲ့ "
" ကျေနာ်ကေတာ့ အေန္တာ (၁-၀) ကို လှမ်းြမင်လိုက်တာေပါ့ ။ အဲဒါမှ နံတူလို့လည်း ေြပာလို့ ရသလို ၊ ဓာတ်တူလို့လည်း ေြပာလို့ရတယ် ။ ဒါေြကာင့် အေန္တာဆိုတဲ့မီးထွန်း ပူေဇာ်ခိုင်းလိုက်တာေပါ့ဗျာ ။ အေန္တာဆိုတဲ့ သေဘာ သတ္တိကလည်း ဦးသန်းထွန်းေအာင် ြမင်တဲ့အတိုင်းပဲ ၊ တနဂင်္ေြနွမင်တိုင်း အေန္တာလို့ေအာ်ေနလို့ြပည့်စံုတာ မဟုတ်ဘူး ၊ အေန္တာ ြပည့်စံုရာ ြပည့်စံုေြကာင်းြဖစ်ဖို့ တနဂင်္ေနွရဲ့ ဓာတ်ဖက်ြဖစ်ရာ ြဖစ်ေြကာင်း စေနက ရှိေပးရမယ်ေလ ။ မီးခဲနဲ့မီးေတာက်ရှိမှ အေန္တာ ဆိုတဲ့ ဓာတ်ဖက် ြပည့်စံုရာ ြပည့်စံုေြကာင်း ြဖစ်ေတာ့မေပါ့ ။ ဒါေြကင့် ဖေယာင်းတိုင် ထွန်းြပီး ဘုရားရှင်ကို ပူေဇာ်ခိုင်းလိုက်တာေပါ့ ။ ဖေယာင်းတိုင် ထွန်းြပီး ဘုရားရှင်ကို ပူေဇာ်ခိုင်းတယ် ဆိုတာကလည်း မပျင်းေအာင် ေပါ့ဗျာ "
" ဗျာ "
" ဪ . . . မပျင်းေအာင်ေပါ့ ။ ဘယ်လို မပျင်းေအာင်လဲ ဆိုေတာ့ ၊ ရိုးရိုး ဘုရား မီးလံုးနဲ့ဆိုရင် ခလုတ်ကေလး နှိပ်လိုက်ရင် ြပီးြပီ ။ ဘာမှ ဆက်မလုပ်ချင်ေတာ့ဘး ။ အချိန်တန်ရင် မိုးချုပ်ရင် ဘုရားမီး ဖွင့်လိုက်ရင် ြပီးြပီ ။ တစ်ခါ တစ်ခါ လူြကံုနဲ့ေတာင် ဖွင့်ခိုင်းြကတယ်။ " ေဟ့ . . ဘုရားမီး ဖွင့်လိုက်ပါေဟ့ " ဆိုြပီး လူြကံုနဲ့ဖွင့်ခိုင်းြကတယ်။ ဒါပဲ ြပီးြပီ။ စကားေြပာ မပျက်ဘူး "
" ဟုတ်တယ် ၊ ဟုတ်တယ် "
" အဲ . . အဲသလိုမျိုးေတွ အများြကီး ၊ ကျွန်ေတာ်ကေတာ့အဲဒီလို ပျင်းတာ မြကိုက်လို့ ဘုရားရှင်ကို ဖေယာင်းတို မီးထွန်းြပီး ပူေဇာ်ခိုင်းတာ များပါတယ်။ ခုန ကိုအုန်းတင်ကျေတာ့ အေန္တာသေဘာ ြဖစ်တဲ့ မီးခဲ မီးေတာက် ပါတယ်ေလ။ မီးသီးထွန်း ပူေဇာ်တာမျိုးကေတာ့ အေရာင်လင်းတာပဲ ရှိပါတယ် ။ ဖေယာင်းတိုင် ထွန်း ပူေဇာ်ခိုင်းတာက ပိုြပီး ြပည့်စံုသွားမလားလို့"
" ဟုတ်ကဲ့ "
" ဒီလို . . . ဆန္ဒ မပါတဲ့ကုသိုလ်စိတ်နဲ့လှူဖို့ ေတွးေနတာကိုက ေကာင်းေသာ စိတ်ကို အဖန်တစ်လဲလဲ ပွားထံုေနြခင်းလို ြဖစ်ေနြပီေနာ် ဆရာ "
" မှန်တာေပါ့ "
" နံတူ ပညာခန်း သင်ရတာ ဒိြပင်ဟာေတာ့ မသိဘူး ။ ခုေြပာတဲ့ ကုသိုလ်စိတ် ပွားေနရတာကိုက ြမတ်ေနြပီ။ နံတူ စွန့်ထုတ်ရတာပဲ ြဖစ်ြဖစ် ၊ နံတူ တင်လှူရတာပဲ ြဖစ်ြဖစ် ေကာင်းမှု ကုသိုလ်က ေကာင်းမှုကုသိုလ်ပဲ ။ စိတ်ထားတတ်ရင် ေြပာပါတယ် "
" ဟုတ်တယ် ဦးသန်းထွန်းေအာင် ၊ ဒီေပါ်မှာ အာရံုစိုက်ေနရတာနဲ့တင် အကုသိုလ်စိတ်က ေတာ်ရံု ဝင်မလာေတာ့ဘူး ။ ဒါေြကာင့်များ ေရှး ပညာရှိြကီးေတွက ' ဓာတ်တူ နံတူ ေဆးဖက်ယူ ' လို့များ မိန့်ဆိုခဲ့ြကတာလား မသိပါဘူး ။ "
" ဓာတ်တူ နံတူ ေဆးဖက်ယူ ၊ နံတူသတ်က . . . "
" ေနဦး ၊ ေဆးဖက်ပဲ ယူဦး ၊ နံတူသတ်တာကို စိတ်မဝင်စားလိုက်နဲ့ဦး ၊ အဲဒါက အကုသိုလ် များနိုင်တယ်။ "
" ဟုတ်ကဲ့ "
" ခု ေြပာခဲ့တဲ့ အထဲမှာ နံတူ စွန့်ထုတ်တာေတွ၊ နံတူကပ်တာေတွ ၊ နံတူ ြဖစ်တဲ့ ဘုရားေစတီ ပုထိုးများမှာ ေကာင်းမှု ကုသိုလ်ေတွ ဆက်ဆက်ြပုရတာမျိုးေတွကို ဦးသန်းထွန်းေအာင် အတိုင်းအတာ တစ်ခုေလာက် အထိေတာ့ နည်းနည်း သေဘာေပါက်ေလာက်ေရာေပါ့ . . "
" ေပါက်ပါတယ် ဆရာ"
" ေပါက်ရင် နံတူပညာခန်းမှာ အေတွး အေခါ် အယူအဆ မလွဲသင့်တာေလးေတွ နည်းနည်းေြပာချင်တယ် ၊ ဥပမာ အနီးဆံုး ေြပာရရင် ေစာင်ချမ်းသားကို ေဇာ်ဂျီ ေဆးြကိတ် တဲ့ ပံုထုြပီး ေဈးေခါ် အြဖစ် ေဆာင်ြကတဲ့ နံတူမျိုးေပါ့ ။ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . သီလ သမာဓိ နည်းပါးြပီး စီးပွားြဖစ်ချင်တဲ့ ေလာဘတစ်ခုတည်းကို ဦးတည်ေနတဲ့ လူသားက ေဆးဝိဇ္ဖာကို ခိုင်းနိုင်ပါ့မလား ။ ေဈးေရာင်းခိုင်းနိုင်ပါ့မလား ဆိုတာေလးကိုပါပဲ ။ အဲဒါေလးေတွေတာ့ သတိထားသင့်မလားလို့။ "
" အင်း . . . ဟုတ်တယ်ေနာ် ။ ဒါေလးေတွေတာ့ သိထားသင့်တယ် "
" ဒါေြကာင့် နံတူပညာခန်းကို စဉ်းစားေတာ့မယ်ဆိုရင် စဉ်းစားစရာေတွက တစ်ပံုြကီးပဲ ။ နံတူကေတာ့ လွယ်တယ် ။ ေရှာင်ဖို့ေဆာင်ဖို့သာ ခက်တာ။ အခု ေြပာသလိုေပါ့ဗျာ ။ ေဈးေခါ် ဆိုရင် ေဇာ်ဂျီ ဆိုတဲ့ " အဂင်္ါ တနလင်္ာ " တွဲ နံေတွ အကုန်လိုက်ရှာ လိုက်စု ၊ ြပီးရင် တစ်ေနရာရာမှာ ထား ။ ဒီလိုပဲ ေငွဝင်ဖို့ဆိုရင် ေငွဝင်ေအာင် ေခါင်းေလာင်း တို့၊ ကရွတ် တို့၊ ကလပ် တို့ ၊ ေကာက်ရိုး တို့၊ ြခင်းလံုး တို့၊ ချိုလိမ်တို့၊ ေြကာင်လျှာ တို့၊ ခေရ တို့၊ ခရု တို့၊ ကရား တို့ဆိုတာေတွ တနလင်္ာနံ နဲ့ဗုဒ္ဓဟူး နံ တွဲတာေတွ အကုန်လိုက်ရှာ လိုက်စု ၊ ြပီးရင် တစ်ေနရာရာမှာ ထား ။ "
" အဲဒါေတွ ဘာလုပ်ရမလဲ ဆရာ"
" လုပ်ြကည့်ေလ ၊ ြကားဖူး ဖတ်ဖူး မှတ်ထားဖူးတာမျိုးေတွ၊ သူေြပာ လူေြပာေတွကို လိုက်လုပ်ြကည့် ြဖစ်မလားလို့ တစ်ကယ်ေရာ ေငွဝင်မလားလို့၊ " တနလင်္ာ နဲ့ဗုဒ္ဓဟူး " တွဲလျက်နံကို အဲဒီလို အထပ်ထပ် လုပ်လိုက်ရံုနဲ့ေငွဝင်ရမယ် ဆိုရင်ေတာ့ဗျာ ။ ကျွန်ေတာ် ဘာမှ လုပ်မေနေတာ့ဘူး။ ဘာမှလဲ ရွတ်ဖတ်မေနေတာ့ဘူး။ ဘယ်ေကာင်းမှု ကုသိုလ်ကိုမှလဲ မလုပ်ေတာ့ဘူး ။ ကလပ်ေပါ် ေခါင်းေလာင်းတင်ြပီး ခေရ ခက်နဲ့ ရိုက်ေနေတာ့မယ်။ ေန့ တိုင်းလုပ်ပါ့မယ်။ မပျက်ေစရဘူး ။ ဘယ့်နှယ် ြဖစ်ပါ့မလား ။ "
" ေငွဝင်ေအာင် တစ်ဖက်ကလည်း သမ္မာအာဇီဝ ကျကျ ြကိုးစား ၊ ဇွဲတို့၊ လံု့လတို့၊ ဝီရိယ တို့နဲ့ ြကိုးစားမှ ေငွဝင်ြခင်းဆိုတာ ြဖစ်လာနိုင်မှာပါ ဆရာရယ် ။ "
" ဟုတ်တာေပါ့ ၊ ဒီလို မြကိုးစားဘဲ ဘာလုပ်မှာလဲ ။ ခုေြပာေနတာ "ေငွဝင်" ဆိုတဲ့ စကားလံုး နဲ့ နံတူ ရိုက်တာေတွကို ေြပာေနတာေနာ် ။ ဒါြဖင့် ေကာင်းြပီ ။ တကယ်စွမ်းြပီ ဆိုြကပါစို့ ။ အဲဒီလို အစီအရင်ေတွ လုပ်ြပီး သူများဆီမှာ ပိုက်ဆံ သွားေတာင်းလို့ ေငွဝင်တာမျိုးေတာ့ ကျွန်ေတာ် မြကိုက်ဘူး ။ ဒါ မြဖစ်သင့်ဘူး ။"
" ဟုတ်တယ် ဆရာ "
" ဒါေြကာင့် စီရင်ြခင်း ဆိုတဲ့ေရှ့မှာ "ရိုးသားစွာ" ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ကျွန်ေတာ်က အမည်သညာ တပ်လိုက်ချင်ပါတယ် ဦးသန်းထွန်းေအာင် ရယ် ။ မေကာင်းဘူးလား "
" ေကာင်းပါတယ် "
" နံတူထားတယ် ဆိုတာကေတာ့တချို့ေကာင်းတာေတွ အများြကီး ရှိပါတယ်။ ကျွန်ေတာ်ဆို နာမည်ေတွကိုပဲ ေချာင်းေနတာ ။ နံတူ ဘယ်လို ထားေပးရမလဲဘဲ ြကည့်ေနတာ ။ မိတ်ေဆွ တစ်ေယာက်ရှိတယ်။ ဦးသန်းထွန်းေအာင်လည်း သူ့ကို သိပါတယ်။ ကိုေရွှအုန်းတဲ့။"
" ဪ ဟုတ်ကဲ့ "
" သူ့အိမ်ေရှ့မှာ ေတွ့လား ကျွန်ေတာ်ထားတာ ။ အုန်းသီးကို ေရွှေရာင်သုတ်ြပီး အဲဒီ ေရွှအုန်းကို ြမင့်တဲ့ ေနရာေလး တစ်ေနရာမှာ ဒီတိုင်း တင်ထားတာ "
" ဟုတ်ကဲ့ . . .ဆရာ သူ့ကို ေရွှမချခိုင်းဘူးေနာ် "
" အုန်းသီးကိုလား "
" ဟုတ်ကဲ့ "
" ကျွန်ေတာ်ကေတာ့ ဘုရားရှင်ကို ေြရွှပါးကပ်လှူ ပူေဇာ်တာကလွဲရင် ကျန်တာ ေရွှချတာ သိပ်မြကိုက်ဘူး ။ အထူးသြဖင့် အဲဒီလို စီရင်တာမျိုးေတွမှာ ေရွှချတာ ပိုြပီး မသံုးချင်ဘူး ။ ဒါေြကာင့်ရိုးရိုးပဲ ေရွှေရာင် သုတ်ခိုင်းလိုက်တယ် ။ ကိုေရွှအုန်းေနတာ ေချာင်ြကို ေချာင်ြကားမှာေနာ် ။ ဒါေပမယ့် သူ့စာအုပ် အငှားဆိုင်ဟာ မိုးချုပ်တာနဲ့ ြကိတ်ြကိတ်တိုးေနတာ ဦးသန်းထွန်းေအာင် ြမင်တဲ့ အတိုင်းပဲ ။ လာတဲ့လူတိုင်းကလည်း အိမ်ဝရန်တာကို ေမာ့ြကည့်လိုက်တာနဲ့တင် ေရွှအုန်းြကီးကွ။ လှလိုက်တာ ဆိုြပီး ေြပာသွားြကတာ များတယ် ။ ေရွှအုန်းြကီး လှမေနဘူးလား "
" လှေနပါတယ် ။ ေရွှအုန်း လှေနပါတယ် ။ "
" ြလှခင်းဟာ ဣဋ္ဌ ပဲေလ။ ကိုေရွှအုန်းကို အတိုင်းအတာ တစ်ခု အထိေတာ့ အကျိုးေပးြပီေပါ့ ။"
" ေမွးနံကို လှေအာင်ထားတဲ့ သေဘာလည်း သက်ေရာက်သွားသလို ေပါ့ေနာ် ဆရာ ။ ေမွးနံဆိုတာထက် ဟို . . နံတူ ကို လှေအာင် ထားတဲ့ သေဘာေပါ့ ။"
" အဲဒါက ပိုမှန်တယ် ။ နံတူကိုလှေအာင် ထားတယ် ဆိုတာက ပိုမှန်မယ်။ အဲဒီလို နံတူကို လှေအာင် ထားတာနဲ့ပတ်သက်ြပီး သတိရတာေလး တစ်ခု ေြပာြပဦးမယ်။ အမျိုးသမီးတစ်ေယာက် ေတွ့ဖူးတယ် ။ ေဒါ်စံပယ်တဲ့ ။ သူ့အိမ်ေရှ့မှာ စင်ေတွ ထိုးြပီး စံပယ်ပင်ေတွ စိုက်ထားတာ အံုြကီးကို ြဖစ်ေနတယ် ။ ပွင့်လိုက်ရင်လည်း လှမှလှ ၊ ေဝေနတာပဲ ။ ပတ်ဝန်းကျင် တစ်ခုလံုး ေမွှးြကိုင်သင်း ေနတာပဲ။ အဲဒီလို စံပယ်ပန်းေတွ ေဝေနတဲ့ ရာသီမျိုးဆိုရင် သူ့အိမ်က ဘုရားေဆာင်တစ်ခုလံုး ေဖွးေဖွးလှုပ်ေအာင် ပူေဇာ်ထားတာဗျာ . . သင်းပျံ့ေနတာပဲ ။ ေဒါ်စံပယ်ဟာ အိမ်ေထာင်ေရး ေသာကလည်း မြကားမိဘူး ။ စီးပွားေရး ေြကာင့်ြကတာလည်း မေတွ့မိဘူး ။ မချမ်းသာေပမယ့် ြပည့်စံုတယ် ။ သိပ်ြပီး ပူရပင်ရတာ မေတွ့ရဘူး ။ အဲဒီလိုမျိုးေတွ အများြကီး ေတွ့ဖူးတယ် ။ဒါေပမယ့် ေဒါ်စံပယ်ရဲ့ အြဖစ်က ထင်ရှားတယ် ။ ကျွန်ေတာ် သတိထားြကည့်ခဲ့မိတဲ့သူေတွ ေတာ်ေတာ်များများမှာ ေဒါ်စံပယ်ဟာ ထူးြခားတယ်။ သူ့လုပ်ရပ်က နံတူကို လှပေဝဆာတင့်တယ် ေအာင် စိုက်ထားရံုတင်မကဘူး ။ တင်လှူပူေဇာ်ြခင်း ဆိုတဲ့ ကုသိုလ်ကိုပါ ဆက်တာကိုး "
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ဒါေပမယ့်ေနာ် နံတူတိုင်း ကံမကူနိုင်ဘူး ။ အဲဒါကိုေတာ့ မေမ့ေလနဲ့။ နံတူတိုင်း ြဖစ်စဉ် မတူနိုင်ဘူး ။ ေကျာင်းဆရာြကီး ဦးဖိုးထွန်း ရှိသလို လူဆိုးြကီး ဦးဖိုးထွန်း လည်း ရှိတာပဲ။ ေတာပုန်းြကီး စံဖဲ ရှိသလို ဘုရား ဒါယကာြကီး ဦးစံဖဲ လည်း ရှိတာပဲ ။
" ဟုတ်ကဲ့ဆရာ "
ဦးသန်းထွန်းေအာင်ကို ေတာက်ေလျှာက်ေြပာလာခဲ့တာေတွက နံတူ ပညာခန်းေတွ ြဖစ်လို့ ဘာပဲ ြဖစ်ြဖစ် ေတွးေခါ်မှုေတွ ရှိကို ရှိေနရမယ် ။ လူတစ်ေယာက် ဟာ ဒုက္ခေရာက်ေနရင် အခက်အခဲြဖစ်ေနရင် သူ့ရဲ့နံတူကို ဘယ်လိုလုပ်မှာလဲ ။ ဘာလုပ်မှာလဲ ။ စွန့်ထုတ်မှာလား ။ တင်လှူမှာလား ၊ အနိဋ္ဌ လုပ်မှာလား ။ ဣဋ္ဌ လုပ်မှာလား ။ အဲဒါ သိပ်အေရးြကီးတယ်ေနာ ။ ေကာင်းေနတဲ့ လူကို မေကာင်းတာ သွားခိုင်းလိုက်ြပန်ရင် လည်း ဘဝတစ်ခုလံုး အေြပာင်းအလဲ ြဖစ်သွားနိုင်တယ် "
" ဘယ်လို ေကာင်းေနတဲ့ လူကို မေကာင်းတာ ခိုင်းတာလဲ ဆရာ"
" ကျွန်ေတာ်တို့ရပ်ကွက်နဲ့မနီးမေဝး ရပ်ကွက်တစ်ခုမှာ အမျိုးသမီးတစ်ေယာက် ကို အဲသလို အစီအရင်မျိုး လုပ်ခိုင်းလို့ဒုက္ခေရာက်သွားတာ သိပ်ေတာင် မြကာေသးဘူး . . . ပူပူေနွးေနွးြကီး ။ ေြပာြပဦးမယ် . . ဂျံုကို အဲဒီအမျိုးသမီးရဲ့ပံုစံတူ အရုပ်လုပ် ၊ အဲဒီ အမျိုးသမီးရဲ့လက်သည်း ေြခသည်း ဆံပင်ေတွကို ေနရာတကျ ထည့် ၊ ြပီးေတာ့ သူ့ရဲ့ ဘုမ္မိ ကျတဲ့အရပ်မှာ သွားြမှုပ်ခိုင်းတယ် ။ ေဘးက လူေတွကို ငိုခိုင်း သတဲ့ "
" ဟာ တကယ့်ကို အနိဋ္ဌ ပဲ"
" ဟို အမျိုးသမီး ခမျာ သူ့အိမ်ေနာက်ေဖးအဆင့် ကျိုးကျြပီး ေြခကလန့်သလို ြဖစ်သွားလို့ ေြခကျိုးြပီး ေဆးရံုေရာက်သွားတယ် "
" ေတာ်ေတာ်ဆိုးတဲ့ လူေတွပဲ "
" မီးဖိုေချာင် ြဖစ်ေစ ၊ ေရကြပင် ြဖစ်ေစ နဂိုမူလ ကတည်းက ေဆွးရင်လည်း ေဆွးေနပါလိမ့်မယ်။ နွမ်းပါးတဲ့ အုပ်စုမှာ ပါေတာ့ မြကာခဏလည်း မြပင်နိုင်တာလည်း ြဖစ်ချင်ြဖစ်မယ်။ ဒါမှ မဟုတ် တစ်ေနရာတည်း ကွက်ြပီး သံြပုတ်တာတို့သစ်သား ေဆွးတာတို့၊ ကျိုးေနတာတို့ြဖစ်ချင်လည်း ြဖစ်ေနမယ် ။ ဒါေပမယ့် အဲဒီလို အနိဋ္ဌ ယြတာလုပ်ြပီးမှ ဘာလို့ အဲဒီ အမျိုးသမီး ေြခလွတ် လက်လွတ် ြပုတ်ကျရသလဲ ။ ဘာလို့ ေဆးရံုေရာက်သွားရသလဲ ။ ဒါ ေတွးေတာရေတာ့မယ့် အပိုင်း ေရာက်လာြပီ "
" ဟုတ်ကဲ့ သူက ဘာလို့အဲဒီ အနိဋ္ဌ ယြတာကို ေချရတာတဲ့လဲ ဆရာ"
" သူ သွားတဲ့လူဆီကို သွားတုန်းကေတာ့ထီေပါက်ချင်လို့ ေငွကံေတွ ပွင့်ချင်လို့တဲ့ဗျာ "
" ဟင် ၊ အဲဒီ အနိဋ္ဌ ယြတာနဲ့ဘာဆိုင်လဲ "
" ဪ . . .ဦးသန်းထွန်းေအာင်နှယ် . . သိတယ်မို့လား . ေကာင်းေနတာကို မေကာင်းေြပာမယ်။ မေကာင်းေြပာြပီးရင် လန့်သွားမှ ခိုင်းစရာရှိတာ ခိုင်းမယ် "
" ဪ သိြပီ သိြပီ ။ သေဘာေပါက်သွားြပီ ဆရာ"
" အဲဒီလို လူမျိုးေတွနဲ့ေတွ့လိုက်လို့ကေတာ့သွားြပီ။ အားကိုးတြကီးနဲ့သွားတဲ့ ကာယကံရှင်ခမျာ အကုသိုလ် အလံုးအရင်း ကို ေငွနဲ့ဝယ်ယူလိုက်ရသလိုပဲ ြဖစ်ေတာ့မယ် သာမှတ် "
" ထီေပါက်ချင်တာနဲ့ပဲ ေြပးရတယ်လို့"
" လူေတွကလည်း ဗျာ ၊ သိတယ်မို့လား ။ ထွက်ေပါက်ေပါ့ဗျာ ။ ထီေလးများ ေပါက်မလား ဆိုြပီး အားကိုး တစ်ြကီးနဲ့ေြပး ၊ ဟိုေရာက်ေတာ့ ... အင်း .. .အကုသိုလ်ေတွ များေနတယ် ။ အဲဒီ အကုသိုလ်ေတွ များေနလို့ေငွကံေတွ မဝင်နိုင်ဘဲ ပိတ်ဆို့ေနရတာ ၊ အဲဒီ အကုသိုလ်ေတွကို အရင် ရှင်းပစ်ရမယ် ။ ဘာညာဆိုြပီး ေြပာေရာဆိုပါေတာ့ ။ ကာယကံရှင်ကလည်း ထီက သိပ်ေပါက်ချင်တာကိုး ။ ထီသာ ကျိန်းေသ ေပါက်မယ်ဆိုလို့ကေတာ့အကုသိုလ် ရှင်းပစ်ရံုတင်မကဘူး ။ သူ့တစ်ကိုယ်လံုးေပါ်ပဲ တံြမက်စည်းပဲ လှည်းရ လှည်းရ ၊ ြငိမ်ခံေနမယ့် သေဘာ ရှိတယ် ။
ဒါမျိုးေတွေပါ့ ဦးသန်းထွန်းေအာင်ရယ် ဣဋ္ဌနှစ်မှာ အနိဋ္ဌ လုပ်လိုက်မိရက်သား ြဖစ်သွားေလေတာ့ သွားေတာ့တာေပါ့ ။ ဒါဟာ နံတူကို စိရင်တိုင်း ေကာင်းလား မေကာင်းလား ဆိုတာကို ချင့်ချင့်ချိန်ချိန် သိနိုင်ေအာင်လို့ေြပာြပတာ ။ ဒါေြကာင့်မို့ လူတစ်ေယာက်ဟာ အခက်အခဲြဖစ်ေနရင် ဒုက္ခေရာက်ေနရင် သူ့ရဲ့ နံတူကို ဘယ်လို လုပ်မှာလဲ ။ ဘာလုပ်မှာလဲ ။ စွန့်ထုတ်မှာလား ။ တင်လှူမှာလား ။ အနိဋ္ဌ လုပ်မှာလား ၊ ဣဋ္ဌ လုပ်မှာလား သိပ်အေရးြကီးတယ် ။ ခု ေြပာခဲ့တာကို ေလ့လာြကည့် ။ ေကာင်းေနတဲ့သူကို မေကာင်းတာ သွားခိုင်းလိုက်လို့ကေတာ့ ထိြပီသာမှတ် ။ "
" ဟုတ်တယ်ဆရာ ဟုတ်တယ် ။ လူအေတာ်များများ လုပ်တတ်ြကတယ် "
" လုပ်တာေပါ့ ၊ သခင်္ျိုင်းကုန်းမှာ နံတူလုပ်ြပီး သွားြမှုပ်တာေတွ၊ ဘုမ္မိအရပ်ဆိုတဲ့ ေနရာမှာ နံတူလုပ်ြပီး သွားြမှုပ်တာေတွ အများြကီးပဲ ။ အဲဒီ အနိဋ္ဌ အလုပ်ေတွကေတာ့ ေကာင်းသွားတာတို့ဘာတို့သိပ်မြကားမိဘူး ။
ကျွန်ေတာ် သိသေလာက် ကျွန်ေတာ့် ဉာဏ်ေလးနဲ့ေြပာရရင်ေတာ့ ဒီလို ငိုယိုြပီး သချင်ိုင်းတို့၊ ဘုမ္မိတို့မှာ သွားြမှုပ်ခိုင်းတဲ့ လုပ်ရပ်ေတွဟာ ေကာင်းပါ့မလားလို့။ ဘာလို့လဲဆိာုေတ့ ပေလာင်သားကျူး တို့ဘာတို့မှာ ငိုယိုြပီး စီရင်ရတာေတွ ပါတယ်ေလ။ ဒါေတွကျေတာ့ အေကာင်းစီရင်တဲ့ အတတ်ေတွမှ မဟုတ်ဘဲ "
" ဟုတ်ကဲ့ပါ ဆရာ ၊ ေတာ်ေတာ်ဆိုးတယ် ။ ေတာ်ေတာ်ြကမ်းတယ်လို့ြကားဖူးပါတယ် ။ အဲဒီ ပေလာင်သားကျူး"
" အဲဒါေတွလည်း နံတူနဲ့စီရင်ထည့်လိုက်တာေတွပဲ ဦးသန်းထွန်းေအာင် ရဲ့ ။ သူက ငိုယိုြပီး ဂါထာရွတ်တာပဲ ကွာတယ်။ ဒါေြကာင့် လွယ်လွယ်ေြပာလို့ရေပယ့် ေတာ်ေတာ်ြကီး သတိထားရမယ့် ပညာ ခန်း ဟာ 'ဓာတ်တူ နံတူ' ဆိုတဲ့ ပညာခန်း လို့ကျွန်ေတာ် ေြပာေြပာေနတာေပါ့ "
ေြပာေတာ့သာ လွယ်တာ ' ဓာတ်တူ နံတူ ေဆးဖက်ယူ နံတူသတ်က အေသရ ' ဆိုြပီးေတာ့သာ ေြပာေနလို့လွယ်လွယ် သိြကရတာ ၊ ဘယ်ဓာတ်နဲ့ဘယ်ဓာတ်က တူလို့ဓာတ်တူတာ ၊ ဘယ်နံ နဲ့ဘယ်နံ နဲ့တူလို့နံတူတာ ဆိုတာကေတာ့ နည်းနည်း နက်သွားြပီး ဦးသန်းထွန်းေအာင် "
"ဟုတ်ကဲ့ "
" ပညာကေတာ့သူ့ဟာသူ ရှိေနတဲ့ ပညာေပါ့ ဦးသန်းထွန်းေအာင်ရယ် ။ ဒီပညာနဲ့ မဟုတ်တာလုပ်ရင်ေတာ့မဟုတ်တာဘဲ ြဖစ်သွားမှာေပါ့ ။ ဟုတ်တာလုပ်ရင် ဟုတ်တာြဖစ်မှာေပါ့ ။
ဆရာ ဦးေမာင်ေမာင်သန်း (ရင်ကို ေအးြမေစသား)
လက်ေတွ့အဂင်္ဝိဇ္ဖာ မှ ေကာက်နှုတ်ချက်များ
0 comments:
Post a Comment