ဓာတ်တူ နံတူ အစီအရင်

​​ေငွဝင်ဖို့​​ဆိုရင် ​​ေငွဝင်​​ေအာင် ​​ေခါင်း​​​ေလာင်း​​ တို့​​၊​ ကရွတ် တို့​​၊​ ကလပ် တို့​​ ၊​ ​​ေကာက်ရိုး​​ တို့​​၊​
ြခင်း​​လံုး​​ တို့​​၊​ ချိုလိမ်တို့​​၊​ ​​ေြကာင်လျှာ တို့​​၊​ ခ​​ေရ တို့​​၊​ ခရု တို့​​၊​ ကရား​​ တို့​​ဆိုတာ​​ေတွ တနလင်္​ာနံ နဲ့​​ ဗုဒ္ဓဟူး​​ နံ တွဲတာ​​ေတွ အကုန်လိုက်ရှာ လိုက်စု ၊​ ြပီး​​ရင် တစ်​​ေနရာရာမှာ ထား​​



" ဘာပဲ ​​ေြပာ​​ေြပာ​​ေပါ့​​ ဆရာရယ် . .အစီအရင်​​ေပး​​တယ် ဆိုတိုင်း​​လည်း​​ ​​ေကာင်း​​တာမဟုတ်ဘူး​​ ဆိုတာ ကျွန်​​ေတာ် အခု သ​​ေဘာ​​ေပါက်လာြပီ . . ."

" အဲဒီလိုမျိုး​​ လူတိုင်း​​ သ​​ေဘာ​​ေပါက်သင့်​​တာ​​ေပါ့​​ ဦး​​သန်း​​ထွန်း​​​ေအာင်ရယ် ၊​ အဲသလို ​​ေြပာလို့​​ အြဖစ်အပျက်​​ေလး​​ တစ်ခုကို သွား​​သတိရတယ် ။ လင်မယား​​ နှစ်​​ေယာက် မတည့်​​လွန်လွန်း​​ လို့​​ ဆိုြပီး​​ သူတို့​​အစ်မတစ်​​ေယာက်က ​​ေဗဒင်သွား​​​ေမး​​တယ် ။ ​​ေဗဒင်ဆရာက ဘာ​​ေပး​​လိုက်လဲ ဆို​​ေတာ့​​ ဖန်မီး​​အိမ် အခွံထဲမှာ သူတို့​​နှစ်​​ေယာက်ရဲ့​​ အဝတ်အစား​​​ေတွ ထည့်​​ ၊​ တစ်​​ေနရာရာမှာ ချိတ်ဆွဲထား​​ဆိုြပီး​​ ​​ေြပာလိုက်တယ် "

" ဖန်​​ေပါင်း​​​ေချာင် ဆိုတဲ့​​ သ​​ေဘာ​​ေပါ့​​ .. အင်း​​ .. အင်း​​ "

" ​​ေအး​​ဗျာ .. အဲဒီလိုလား​​ မသိပါဘူး​​ ။ ကျွန်​​ေတာ်တို့​​အြမင်က​​ေတာ့​​ ဖန်မီး​​အိမ်ပဲ ြဖစ်တယ်"

" ဟုတ်တယ်​​ေလ .. ဖန်မီး​​အိမ်ပဲ ဥစ္စာ"

" အဲဒီ ဖန်မီး​​အိမ်ထဲ ထည့်​​ထား​​လို့​​လား​​ မသိဘူး​​ ။ ြပဿနာက အရင်က ထက် ပိုဆိုး​​ကုန်တယ်။ ထုြက ၊​ နှက်ြက၊​ ရိုက်ြကတဲ့​​ အဆင့်​​အထိ​​ေတွ ြဖစ်ကုန်တယ်။ အပူထဲကို ထည့်​​တဲ့​​ပစ္စည်း​​ဟာ အပူရှိန်ဟပ်မှာပဲ ဦး​​သန်း​​ထွန်း​​​ေအာင်"

" ဟုတ်တယ် ဆရာ ၊​ ဟုတ်တယ် .. ဟုတ်တယ် "

" ပညတ်သွား​​ရာ ဓတ်သက်ပါ ဆိုတဲ့​​ ​​ေရှး​​ပညာရှိြကီး​​​ေတွ စကား​​ ဘယ်​​ေြပး​​မလဲဗျာ ။ မီး​​အိမ်ထဲ ထည့်​​မှ​​ေတာ့​​ မီး​​လိုပဲ ပူ​​ေတာ့​​မ​​ေပါ့​​ ။ ​​ေရထဲ ထည့်​​တာမှ မဟုတ်ဘဲ ။ "

" ခု​​ေခတ်က​​ေတာ့​​ ဆရာရယ် ၊​ ပါး​​စပ်ထဲ ​​ေတွ့​​တာကို ဓာတ်သ​​ေဘာလို့​​ယူ​​ေနြပီနဲ့​​တူပါရဲ့​​၊​ ဆရာ ခုနက ​​ေြပာသလို "​​ေပါင်း​​​ေချာင်" ဆိုရင် သူတို့​​ဘာယူမလဲ ၊​ ​​ေချာင်​​ေချာင်လည်လည် နဲ့​​ ​​ေပါင်း​​သင်း​​ရမယ်လို့​​များ​​ ယူြကသလား​​ မသိဘူး​​​ေနာ် "

" အမှန်က အသံုး​​တည့်​​​ေအာင် အ​​ေြကာင်း​​ကို စဉ်း​​စား​​တတ်ဖို့​​ပဲ လိုပါတယ်ဗျာ ။ အ​​ေြကာင်း​​ကိုမှ မစဉ်း​​စား​​တတ်ရင် အကျိုး​​ကို ဘယ်လို လုပ်ြပီး​​ ရှာ​​ေဖွ​​ေတွ့​​ပါ့​​မလဲ ။ အဲဒါနဲ့​​ ပတ်သက်ြပီး​​ ကျွန်​​ေတာ် ရှာ​​ေဖွခဲ့​​တာကို ​​ေြပာြပမယ်။ အမှန်က​​ေတာ့​​ အာစရိယဝါဒရဲ့​​ ပညာရိပ်​​ေအာက်ကပဲ ရှာ​​ေဖွ သု​​ေတသနြပုခဲ့​​ရတာပါ။ ကိုယ်က ကိုယ့်​​ဉာဏ်နဲ့​​ကိုယ်ထွင်ြပီး​​ ရှာခဲ့​​တာ မဟုတ်ပါဘူး​​ ။ ဘယ်လိုလဲဆို​​ေတာ့​​ အခု​​ေြပာ​​ေနတဲ့​​ ဓာတ်တူ နံတူ ပညာခန်း​​ နဲ့​​ အကျံုး​​ ဝင်​​ေနလို့​​ ပဲ ဆိုပါ​​ေတာ့​​ ။ ကျွန်​​ေတာ်က​​ေတာ့​​ မိတ်​​ေဆွ​​ေတွ ​​ေတာ်​​ေတာ်များ​​များ​​ကို သူတို့​​ရဲ့​​နာမည်အတိုင်း​​ပဲ ဘုရား​​ရှင်ကို ပူ​​ေဇာ်ခိုင်း​​တယ် "

" ဘယ်လို ဆရာ ၊​ ရှင်း​​မလိုလိုနဲ့​​ရှုပ်သွား​​သလား​​လို့​​"

" ဒီလို ဒီလို . . . ကျွန်​​ေတာ် လူတစ်​​ေယာက်ကို ခင်ခဲ့​​ဖူး​​တယ်။ ဦး​​သန်း​​ထွန်း​​​ေအာင် သိတဲ့​​အတိုင်း​​ပဲ ကျွန်​​ေတာ်က သံ​​ေယာဇဉ် သိပ်ထား​​တတ်တာ မဟုတ်ဘူး​​ ။ ထား​​မိြပန်ရင် အဲဒီလူကို ဘယ်လို ​​ေအာင်ြမင်​​ေအာင် ဆွဲ​​ေခါ်ရမလဲ တွန်း​​တင်ရမလဲ ဆိုတာပဲ ြကည့်​​​ေနတာ ။

အဲ . . .အဲဒီလူကို​​ေတာ့​​ ခင်ခဲ့​​ဖူး​​ပါတယ်။ သူ့​​ခမျာ ဘာလုပ်လုပ် သိပ် အ​​ေပါက်အလမ်း​​ မတည့်​​ချင်ဘူး​​ ။ လုပ်သမျှ ​​ေချာ်လိုက် ၊​ လွဲလိုက်၊​ သူများ​​ လိမ်လိုက် ၊​ ကုန်လိုက်နဲ့​​ဘာမှ လုပ်လို့​​ မြဖစ်ဘူး​​ ။ ဒါ​​ေပမယ့်​​ သူ့​​ခမျာ ​​ေပျာ်​​ေပျာ်ပဲ ၊​ သနား​​ဖို့​​သိပ်​​ေကာင်း​​တယ် ။ စိတ်​​ေကာင်း​​ အရမ်း​​ရှိတဲ့​​လူဗျ ။ သူ့​​နာမည်က ကိုအုန်း​​တင် တဲ့​​ ။ ကျွန်​​ေတာ် သူ့​​ကို ဘာလုပ်ခိုင်း​​လဲဆို​​ေတာ့​​ အုန်း​​သီး​​ လှလှတစ်လံုး​​ကို ဘုရား​​ပူ​​ေဇာ်ခိုင်း​​ထား​​တယ် ။ အြမဲ​​ေပါ့​​ဗျာ ။ "

" အုန်း​​သီး​​ နွမ်း​​ရင်​​ေတာ့​​ လဲ​​ေပါ့​​ "

" အင်း​​ . . နွမ်း​​ရင်​​ေတာ့​​ လဲ​​ေပါ့​​ ။ နာမည်က အုန်း​​တင် ကိုး​​ ။ အုန်း​​ တင်ထား​​လိုက်တာ​​ေပါ့​​ "

" ဪ . . အုန်း​​တင် . . . ဟဲဟဲ . . လှတယ်ဆရာ "

" ​​ေနာက်ြပီး​​ . . . ကျွန်​​ေတာ်က စဉ်း​​စား​​တယ်ဗျ ။ အုန်း​​တင်တယ်ဆိုတာ အထက်​​ေဆာင်တဲ့​​ နိမိတ် ၊​ အုန်း​​ဆွဲ ချ တာမဟုတ်လို့​​ အုန်း​​တင်ရင် ​​ေကာင်း​​​ေအာင် တင်ရမယ် ။ လဲြပု​​ေနရင် ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ နိမိတ် ြဖစ်​​ေပါ် မလာနိုင်​​ေတာ့​​ဘူး​​ ။ ဒါြဖင့်​​ အုန်း​​ကို မလဲ​​ေအာင် ြကွက်ြမီး​​က အစ လှလှပပ ​​ေထာင်​​ေန​​ေအာင် ဘယ်လို လုပ်မလဲ စဉ်း​​စား​​လိုက်​​ေတာ့​​ အုန်း​​သီး​​​ေထာင်ဖို့​​ အုန်း​​တင်ရဲ့​​ နံတူ အင်တံု ကို သွား​​​ေတွ့​​​ေတာ့​​တယ် ။ ဒါ​​ေြကာင့်​​ ဘုရား​​စင်​​ေရှ့​​ ​​ေဘး​​နား​​​ေလး​​မှာ ခံု​​ေလး​​ တစ်လံုး​​နဲ့​​အင်တံု အသစ်က​​ေလး​​​ေပါ်မှာ အုန်း​​တင်ထား​​ခိုင်း​​လိုက်​​ေတာ့​​တယ်။ "

" ဓာတ်တူ နံတူ ပဲ​​ေနာ် "

" ဒါဟာ . . . ဓာတ်တူ နံတူ မဟုတ်​​ေသး​​ဘူး​​ ဦး​​သန်း​​ထွန်း​​​ေအာင်ရဲ့​​ ။ နံတူပဲ ရှိ​​ေသး​​တယ်။ အင်တံု​​ေလး​​နဲ့​​အုန်း​​သီး​​လှလှ နဲ့​​ အြမဲတမ်း​​ လှပ​​ေန​​ေတာ့​​တာ​​ေပါ့​​ဗျာ ။ အဲဒါြပီး​​​ေတာ့​​မှ သူ့​​ကို ခိုင်း​​လိုက်တယ် ။ခင်ဗျား​​ ဟာ မနက်​​ေရာ ည​​ေရာ ဖ​​ေယာင်း​​တိုင် ထွန်း​​ြပီး​​ ဘုရား​​ကို ပူ​​ေဇာ်ရမယ်။ မြပတ်ရဘူး​​လို့​​။ ဒါက​​ေတာ့​​ မီး​​နဲ့​​ပူ​​ေဇာ်ခိုင်း​​လိုက်တာ​​ေပါ့​​ဗျာ ။ "

" ဘုရား​​ မီး​​လံုး​​ထွန်း​​ ပူ​​ေဇာ်တာမျိုး​​ မဟုတ်ဘူး​​​ေပါ့​​ "

" မဟုတ်ဘူး​​ ၊​ မီး​​ထွန်း​​ညှိြပီး​​ ပူ​​ေဇာ်ခိုင်း​​တာ ၊​ ဦး​​သန်း​​ထွန်း​​​ေအာင် စဉ်း​​စား​​ြကည့်​​လိုက်​​ေလ ၊​ သူ့​​ နာမည်က အုန်း​​တင် မို့​​လား​​ "

" ဟုတ်ကဲ့​​ "

" ကျ​​ေနာ်က​​ေတာ့​​ အ​​ေန္တာ (၁-၀) ကို လှမ်း​​ြမင်လိုက်တာ​​ေပါ့​​ ။ အဲဒါမှ နံတူလို့​​လည်း​​ ​​ေြပာလို့​​ ရသလို ၊​ ဓာတ်တူလို့​​လည်း​​ ​​ေြပာလို့​​ရတယ် ။ ဒါ​​ေြကာင့်​​ အ​​ေန္တာဆိုတဲ့​​မီး​​ထွန်း​​ ပူ​​ေဇာ်ခိုင်း​​လိုက်တာ​​ေပါ့​​ဗျာ ။ အ​​ေန္တာဆိုတဲ့​​ သ​​ေဘာ သတ္တိကလည်း​​ ဦး​​သန်း​​ထွန်း​​​ေအာင် ြမင်တဲ့​​အတိုင်း​​ပဲ ၊​ တနဂင်္​​​ေြနွမင်တိုင်း​​ အ​​ေန္တာလို့​​​ေအာ်​​ေနလို့​​ြပည့်​​စံုတာ မဟုတ်ဘူး​​ ၊​ အ​​ေန္တာ ြပည့်​​စံုရာ ြပည့်​​စံု​​ေြကာင်း​​ြဖစ်ဖို့​​ တနဂင်္​​​ေနွရဲ့​​ ဓာတ်ဖက်ြဖစ်ရာ ြဖစ်​​ေြကာင်း​​ စ​​ေနက ရှိ​​ေပး​​ရမယ်​​ေလ ။ မီး​​ခဲနဲ့​​မီး​​​ေတာက်ရှိမှ အ​​ေန္တာ ဆိုတဲ့​​ ဓာတ်ဖက် ြပည့်​​စံုရာ ြပည့်​​စံု​​ေြကာင်း​​ ြဖစ်​​ေတာ့​​မ​​ေပါ့​​ ။ ဒါ​​ေြကင့်​​ ဖ​​ေယာင်း​​တိုင် ထွန်း​​ြပီး​​ ဘုရား​​ရှင်ကို ပူ​​ေဇာ်ခိုင်း​​လိုက်တာ​​ေပါ့​​ ။ ဖ​​ေယာင်း​​တိုင် ထွန်း​​ြပီး​​ ဘုရား​​ရှင်ကို ပူ​​ေဇာ်ခိုင်း​​တယ် ဆိုတာကလည်း​​ မပျင်း​​​ေအာင် ​​ေပါ့​​ဗျာ "

" ဗျာ "

" ဪ . . . မပျင်း​​​ေအာင်​​ေပါ့​​ ။ ဘယ်လို မပျင်း​​​ေအာင်လဲ ဆို​​ေတာ့​​ ၊​ ရိုး​​ရိုး​​ ဘုရား​​ မီး​​လံုး​​နဲ့​​ဆိုရင် ခလုတ်က​​ေလး​​ နှိပ်လိုက်ရင် ြပီး​​ြပီ ။ ဘာမှ ဆက်မလုပ်ချင်​​ေတာ့​​ဘး​​ ။ အချိန်တန်ရင် မိုး​​ချုပ်ရင် ဘုရား​​မီး​​ ဖွင့်​​လိုက်ရင် ြပီး​​ြပီ ။ တစ်ခါ တစ်ခါ လူြကံုနဲ့​​​ေတာင် ဖွင့်​​ခိုင်း​​ြကတယ်။ " ​​ေဟ့​​ . . ဘုရား​​မီး​​ ဖွင့်​​လိုက်ပါ​​ေဟ့​​ " ဆိုြပီး​​ လူြကံုနဲ့​​ဖွင့်​​ခိုင်း​​ြကတယ်။ ဒါပဲ ြပီး​​ြပီ။ စကား​​​ေြပာ မပျက်ဘူး​​ "

" ဟုတ်တယ် ၊​ ဟုတ်တယ် "

" အဲ . . အဲသလိုမျိုး​​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ ၊​ ကျွန်​​ေတာ်က​​ေတာ့​​အဲဒီလို ပျင်း​​တာ မြကိုက်လို့​​ ဘုရား​​ရှင်ကို ဖ​​ေယာင်း​​တို မီး​​ထွန်း​​ြပီး​​ ပူ​​ေဇာ်ခိုင်း​​တာ များ​​ပါတယ်။ ခုန ကိုအုန်း​​တင်ကျ​​ေတာ့​​ အ​​ေန္တာသ​​ေဘာ ြဖစ်တဲ့​​ မီး​​ခဲ မီး​​​ေတာက် ပါတယ်​​ေလ။ မီး​​သီး​​ထွန်း​​ ပူ​​ေဇာ်တာမျိုး​​က​​ေတာ့​​ အ​​ေရာင်လင်း​​တာပဲ ရှိပါတယ် ။ ဖ​​ေယာင်း​​တိုင် ထွန်း​​ ပူ​​ေဇာ်ခိုင်း​​တာက ပိုြပီး​​ ြပည့်​​စံုသွား​​မလား​​လို့​​"

" ဟုတ်ကဲ့​​ "

" ဒီလို . . . ဆန္ဒ မပါတဲ့​​ကုသိုလ်စိတ်နဲ့​​လှူဖို့​​ ​​ေတွး​​​ေနတာကိုက ​​ေကာင်း​​​ေသာ စိတ်ကို အဖန်တစ်လဲလဲ ပွား​​ထံု​​ေနြခင်း​​လို ြဖစ်​​ေနြပီ​​ေနာ် ဆရာ "

" မှန်တာ​​ေပါ့​​ "

" နံတူ ပညာခန်း​​ သင်ရတာ ဒိြပင်ဟာ​​ေတာ့​​ မသိဘူး​​ ။ ခု​​ေြပာတဲ့​​ ကုသိုလ်စိတ် ပွား​​​ေနရတာကိုက ြမတ်​​ေနြပီ။ နံတူ စွန့်​​ထုတ်ရတာပဲ ြဖစ်ြဖစ် ၊​ နံတူ တင်လှူရတာပဲ ြဖစ်ြဖစ် ​​ေကာင်း​​မှု ကုသိုလ်က ​​ေကာင်း​​မှုကုသိုလ်ပဲ ။ စိတ်ထား​​တတ်ရင် ​​ေြပာပါတယ် "

" ဟုတ်တယ် ဦး​​သန်း​​ထွန်း​​​ေအာင် ၊​ ဒီ​​ေပါ်မှာ အာရံုစိုက်​​ေနရတာနဲ့​​တင် အကုသိုလ်စိတ်က ​​ေတာ်ရံု ဝင်မလာ​​ေတာ့​​ဘူး​​ ။ ဒါ​​ေြကာင့်​​များ​​ ​​ေရှး​​ ပညာရှိြကီး​​​ေတွက ' ဓာတ်တူ နံတူ ​​ေဆး​​ဖက်ယူ ' လို့​​များ​​ မိန့်​​ဆိုခဲ့​​ြကတာလား​​ မသိပါဘူး​​ ။ "

" ဓာတ်တူ နံတူ ​​ေဆး​​ဖက်ယူ ၊​ နံတူသတ်က . . . "

" ​​ေနဦး​​ ၊​ ​​ေဆး​​ဖက်ပဲ ယူဦး​​ ၊​ နံတူသတ်တာကို စိတ်မဝင်စား​​လိုက်နဲ့​​ဦး​​ ၊​ အဲဒါက အကုသိုလ် များ​​နိုင်တယ်။ "

" ဟုတ်ကဲ့​​ "

" ခု ​​ေြပာခဲ့​​တဲ့​​ အထဲမှာ နံတူ စွန့်​​ထုတ်တာ​​ေတွ၊​ နံတူကပ်တာ​​ေတွ ၊​ နံတူ ြဖစ်တဲ့​​ ဘုရား​​​ေစတီ ပုထိုး​​များ​​မှာ ​​ေကာင်း​​မှု ကုသိုလ်​​ေတွ ဆက်ဆက်ြပုရတာမျိုး​​​ေတွကို ဦး​​သန်း​​ထွန်း​​​ေအာင် အတိုင်း​​အတာ တစ်ခု​​ေလာက် အထိ​​ေတာ့​​ နည်း​​နည်း​​ သ​​ေဘာ​​ေပါက်​​ေလာက်​​ေရာ​​ေပါ့​​ . . "

" ​​ေပါက်ပါတယ် ဆရာ"

" ​​ေပါက်ရင် နံတူပညာခန်း​​မှာ အ​​ေတွး​​ အ​​ေခါ် အယူအဆ မလွဲသင့်​​တာ​​ေလး​​​ေတွ နည်း​​နည်း​​​ေြပာချင်တယ် ၊​ ဥပမာ အနီး​​ဆံုး​​ ​​ေြပာရရင် ​​ေစာင်ချမ်း​​သား​​ကို ​​ေဇာ်ဂျီ ​​ေဆး​​ြကိတ် တဲ့​​ ပံုထုြပီး​​ ​​ေဈး​​​ေခါ် အြဖစ် ​​ေဆာင်ြကတဲ့​​ နံတူမျိုး​​​ေပါ့​​ ။ . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . သီလ သမာဓိ နည်း​​ပါး​​ြပီး​​ စီး​​ပွား​​ြဖစ်ချင်တဲ့​​ ​​ေလာဘတစ်ခုတည်း​​ကို ဦး​​တည်​​ေနတဲ့​​ လူသား​​က ​​ေဆး​​ဝိဇ္ဖာကို ခိုင်း​​နိုင်ပါ့​​မလား​​ ။ ​​ေဈး​​​ေရာင်း​​ခိုင်း​​နိုင်ပါ့​​မလား​​ ဆိုတာ​​ေလး​​ကိုပါပဲ ။ အဲဒါ​​ေလး​​​ေတွ​​ေတာ့​​ သတိထား​​သင့်​​မလား​​လို့​​။ "

" အင်း​​ . . . ဟုတ်တယ်​​ေနာ် ။ ဒါ​​ေလး​​​ေတွ​​ေတာ့​​ သိထား​​သင့်​​တယ် "

" ဒါ​​ေြကာင့်​​ နံတူပညာခန်း​​ကို စဉ်း​​စား​​​ေတာ့​​မယ်ဆိုရင် စဉ်း​​စား​​စရာ​​ေတွက တစ်ပံုြကီး​​ပဲ ။ နံတူက​​ေတာ့​​ လွယ်တယ် ။ ​​ေရှာင်ဖို့​​​ေဆာင်ဖို့​​သာ ခက်တာ။ အခု ​​ေြပာသလို​​ေပါ့​​ဗျာ ။ ​​ေဈး​​​ေခါ် ဆိုရင် ​​ေဇာ်ဂျီ ဆိုတဲ့​​ " အဂင်္​ါ တနလင်္​ာ " တွဲ နံ​​ေတွ အကုန်လိုက်ရှာ လိုက်စု ၊​ ြပီး​​ရင် တစ်​​ေနရာရာမှာ ထား​​ ။ ဒီလိုပဲ ​​ေငွဝင်ဖို့​​ဆိုရင် ​​ေငွဝင်​​ေအာင် ​​ေခါင်း​​​ေလာင်း​​ တို့​​၊​ ကရွတ် တို့​​၊​ ကလပ် တို့​​ ၊​ ​​ေကာက်ရိုး​​ တို့​​၊​ ြခင်း​​လံုး​​ တို့​​၊​ ချိုလိမ်တို့​​၊​ ​​ေြကာင်လျှာ တို့​​၊​ ခ​​ေရ တို့​​၊​ ခရု တို့​​၊​ ကရား​​ တို့​​ဆိုတာ​​ေတွ တနလင်္​ာနံ နဲ့​​ဗုဒ္ဓဟူး​​ နံ တွဲတာ​​ေတွ အကုန်လိုက်ရှာ လိုက်စု ၊​ ြပီး​​ရင် တစ်​​ေနရာရာမှာ ထား​​ ။ "

" အဲဒါ​​ေတွ ဘာလုပ်ရမလဲ ဆရာ"

" လုပ်ြကည့်​​​ေလ ၊​ ြကား​​ဖူး​​ ဖတ်ဖူး​​ မှတ်ထား​​ဖူး​​တာမျိုး​​​ေတွ၊​ သူ​​ေြပာ လူ​​ေြပာ​​ေတွကို လိုက်လုပ်ြကည့်​​ ြဖစ်မလား​​လို့​​ တစ်ကယ်​​ေရာ ​​ေငွဝင်မလား​​လို့​​၊​ " တနလင်္​ာ နဲ့​​ဗုဒ္ဓဟူး​​ " တွဲလျက်နံကို အဲဒီလို အထပ်ထပ် လုပ်လိုက်ရံုနဲ့​​​ေငွဝင်ရမယ် ဆိုရင်​​ေတာ့​​ဗျာ ။ ကျွန်​​ေတာ် ဘာမှ လုပ်မ​​ေန​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ဘာမှလဲ ရွတ်ဖတ်မ​​ေန​​ေတာ့​​ဘူး​​။ ဘယ်​​ေကာင်း​​မှု ကုသိုလ်ကိုမှလဲ မလုပ်​​ေတာ့​​ဘူး​​ ။ ကလပ်​​ေပါ် ​​ေခါင်း​​​ေလာင်း​​တင်ြပီး​​ ခ​​ေရ ခက်နဲ့​​ ရိုက်​​ေန​​ေတာ့​​မယ်။ ​​ေန့​​ တိုင်း​​လုပ်ပါ့​​မယ်။ မပျက်​​ေစရဘူး​​ ။ ဘယ့်​​နှယ် ြဖစ်ပါ့​​မလား​​ ။ "

" ​​ေငွဝင်​​ေအာင် တစ်ဖက်ကလည်း​​ သမ္မာအာဇီဝ ကျကျ ြကိုး​​စား​​ ၊​ ဇွဲတို့​​၊​ လံု့​​လတို့​​၊​ ဝီရိယ တို့​​နဲ့​​ ြကိုး​​စား​​မှ ​​ေငွဝင်ြခင်း​​ဆိုတာ ြဖစ်လာနိုင်မှာပါ ဆရာရယ် ။ "

" ဟုတ်တာ​​ေပါ့​​ ၊​ ဒီလို မြကိုး​​စား​​ဘဲ ဘာလုပ်မှာလဲ ။ ခု​​ေြပာ​​ေနတာ "​​ေငွဝင်" ဆိုတဲ့​​ စကား​​လံုး​​ နဲ့​​ နံတူ ရိုက်တာ​​ေတွကို ​​ေြပာ​​ေနတာ​​ေနာ် ။ ဒါြဖင့်​​ ​​ေကာင်း​​ြပီ ။ တကယ်စွမ်း​​ြပီ ဆိုြကပါစို့​​ ။ အဲဒီလို အစီအရင်​​ေတွ လုပ်ြပီး​​ သူများ​​ဆီမှာ ပိုက်ဆံ သွား​​​ေတာင်း​​လို့​​ ​​ေငွဝင်တာမျိုး​​​ေတာ့​​ ကျွန်​​ေတာ် မြကိုက်ဘူး​​ ။ ဒါ မြဖစ်သင့်​​ဘူး​​ ။"

" ဟုတ်တယ် ဆရာ "

" ဒါ​​ေြကာင့်​​ စီရင်ြခင်း​​ ဆိုတဲ့​​​ေရှ့​​မှာ "ရိုး​​သား​​စွာ" ဆိုတဲ့​​ စကား​​လံုး​​ကို ကျွန်​​ေတာ်က အမည်သညာ တပ်လိုက်ချင်ပါတယ် ဦး​​သန်း​​ထွန်း​​​ေအာင် ရယ် ။ မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​လား​​ "

" ​​ေကာင်း​​ပါတယ် "

" နံတူထား​​တယ် ဆိုတာက​​ေတာ့​​တချို့​​​ေကာင်း​​တာ​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ ရှိပါတယ်။ ကျွန်​​ေတာ်ဆို နာမည်​​ေတွကိုပဲ ​​ေချာင်း​​​ေနတာ ။ နံတူ ဘယ်လို ထား​​​ေပး​​ရမလဲဘဲ ြကည့်​​​ေနတာ ။ မိတ်​​ေဆွ တစ်​​ေယာက်ရှိတယ်။ ဦး​​သန်း​​ထွန်း​​​ေအာင်လည်း​​ သူ့​​ကို သိပါတယ်။ ကို​​ေရွှအုန်း​​တဲ့​​။"


" ဪ ဟုတ်ကဲ့​​ "

" သူ့​​အိမ်​​ေရှ့​​မှာ ​​ေတွ့​​လား​​ ကျွန်​​ေတာ်ထား​​တာ ။ အုန်း​​သီး​​ကို ​​ေရွှ​​ေရာင်သုတ်ြပီး​​ အဲဒီ ​​ေရွှအုန်း​​ကို ြမင့်​​တဲ့​​ ​​ေနရာ​​ေလး​​ တစ်​​ေနရာမှာ ဒီတိုင်း​​ တင်ထား​​တာ "

" ဟုတ်ကဲ့​​ . . .ဆရာ သူ့​​ကို ​​ေရွှမချခိုင်း​​ဘူး​​​ေနာ် "

" အုန်း​​သီး​​ကိုလား​​ "

" ဟုတ်ကဲ့​​ "

" ကျွန်​​ေတာ်က​​ေတာ့​​ ဘုရား​​ရှင်ကို ​​ေြရွှပါး​​ကပ်လှူ ပူ​​ေဇာ်တာကလွဲရင် ကျန်တာ ​​ေရွှချတာ သိပ်မြကိုက်ဘူး​​ ။ အထူး​​သြဖင့်​​ အဲဒီလို စီရင်တာမျိုး​​​ေတွမှာ ​​ေရွှချတာ ပိုြပီး​​ မသံုး​​ချင်ဘူး​​ ။ ဒါ​​ေြကာင့်​​ရိုး​​ရိုး​​ပဲ ​​ေရွှ​​ေရာင် သုတ်ခိုင်း​​လိုက်တယ် ။ ကို​​ေရွှအုန်း​​​ေနတာ ​​ေချာင်ြကို ​​ေချာင်ြကား​​မှာ​​ေနာ် ။ ဒါ​​ေပမယ့်​​ သူ့​​စာအုပ် အငှား​​ဆိုင်ဟာ မိုး​​ချုပ်တာနဲ့​​ ြကိတ်ြကိတ်တိုး​​​ေနတာ ဦး​​သန်း​​ထွန်း​​​ေအာင် ြမင်တဲ့​​ အတိုင်း​​ပဲ ။ လာတဲ့​​လူတိုင်း​​ကလည်း​​ အိမ်ဝရန်တာကို ​​ေမာ့​​ြကည့်​​လိုက်တာနဲ့​​တင် ​​ေရွှအုန်း​​ြကီး​​ကွ။ လှလိုက်တာ ဆိုြပီး​​ ​​ေြပာသွား​​ြကတာ များ​​တယ် ။ ​​ေရွှအုန်း​​ြကီး​​ လှမ​​ေနဘူး​​လား​​ "

" လှ​​ေနပါတယ် ။ ​​ေရွှအုန်း​​ လှ​​ေနပါတယ် ။ "

" ြလှခင်း​​ဟာ ဣဋ္ဌ ပဲ​​ေလ။ ကို​​ေရွှအုန်း​​ကို အတိုင်း​​အတာ တစ်ခု အထိ​​ေတာ့​​ အကျိုး​​​ေပး​​ြပီ​​ေပါ့​​ ။"

" ​​ေမွး​​နံကို လှ​​ေအာင်ထား​​တဲ့​​ သ​​ေဘာလည်း​​ သက်​​ေရာက်သွား​​သလို ​​ေပါ့​​​ေနာ် ဆရာ ။ ​​ေမွး​​နံဆိုတာထက် ဟို . . နံတူ ကို လှ​​ေအာင် ထား​​တဲ့​​ သ​​ေဘာ​​ေပါ့​​ ။"

" အဲဒါက ပိုမှန်တယ် ။ နံတူကိုလှ​​ေအာင် ထား​​တယ် ဆိုတာက ပိုမှန်မယ်။ အဲဒီလို နံတူကို လှ​​ေအာင် ထား​​တာနဲ့​​ပတ်သက်ြပီး​​ သတိရတာ​​ေလး​​ တစ်ခု ​​ေြပာြပဦး​​မယ်။ အမျိုး​​သမီး​​တစ်​​ေယာက် ​​ေတွ့​​ဖူး​​တယ် ။ ​​ေဒါ်စံပယ်တဲ့​​ ။ သူ့​​အိမ်​​ေရှ့​​မှာ စင်​​ေတွ ထိုး​​ြပီး​​ စံပယ်ပင်​​ေတွ စိုက်ထား​​တာ အံုြကီး​​ကို ြဖစ်​​ေနတယ် ။ ပွင့်​​လိုက်ရင်လည်း​​ လှမှလှ ၊​ ​​ေဝ​​ေနတာပဲ ။ ပတ်ဝန်း​​ကျင် တစ်ခုလံုး​​ ​​ေမွှး​​ြကိုင်သင်း​​ ​​ေနတာပဲ။ အဲဒီလို စံပယ်ပန်း​​​ေတွ ​​ေဝ​​ေနတဲ့​​ ရာသီမျိုး​​ဆိုရင် သူ့​​အိမ်က ဘုရား​​​ေဆာင်တစ်ခုလံုး​​ ​​ေဖွး​​​ေဖွး​​လှုပ်​​ေအာင် ပူ​​ေဇာ်ထား​​တာဗျာ . . သင်း​​ပျံ့​​​ေနတာပဲ ။ ​​ေဒါ်စံပယ်ဟာ အိမ်​​ေထာင်​​ေရး​​ ​​ေသာကလည်း​​ မြကား​​မိဘူး​​ ။ စီး​​ပွား​​​ေရး​​ ​​ေြကာင့်​​ြကတာလည်း​​ မ​​ေတွ့​​မိဘူး​​ ။ မချမ်း​​သာ​​ေပမယ့်​​ ြပည့်​​စံုတယ် ။ သိပ်ြပီး​​ ပူရပင်ရတာ မ​​ေတွ့​​ရဘူး​​ ။ အဲဒီလိုမျိုး​​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ ​​ေတွ့​​ဖူး​​တယ် ။ဒါ​​ေပမယ့်​​ ​​ေဒါ်စံပယ်ရဲ့​​ အြဖစ်က ထင်ရှား​​တယ် ။ ကျွန်​​ေတာ် သတိထား​​ြကည့်​​ခဲ့​​မိတဲ့​​သူ​​ေတွ ​​ေတာ်​​ေတာ်များ​​များ​​မှာ ​​ေဒါ်စံပယ်ဟာ ထူး​​ြခား​​တယ်။ သူ့​​လုပ်ရပ်က နံတူကို လှပ​​ေဝဆာတင့်​​တယ် ​​ေအာင် စိုက်ထား​​ရံုတင်မကဘူး​​ ။ တင်လှူပူ​​ေဇာ်ြခင်း​​ ဆိုတဲ့​​ ကုသိုလ်ကိုပါ ဆက်တာကိုး​​ "

. . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

ဒါ​​ေပမယ့်​​​ေနာ် နံတူတိုင်း​​ ကံမကူနိုင်ဘူး​​ ။ အဲဒါကို​​ေတာ့​​ မ​​ေမ့​​​ေလနဲ့​​။ နံတူတိုင်း​​ ြဖစ်စဉ် မတူနိုင်ဘူး​​ ။ ​​ေကျာင်း​​ဆရာြကီး​​ ဦး​​ဖိုး​​ထွန်း​​ ရှိသလို လူဆိုး​​ြကီး​​ ဦး​​ဖိုး​​ထွန်း​​ လည်း​​ ရှိတာပဲ။ ​​ေတာပုန်း​​ြကီး​​ စံဖဲ ရှိသလို ဘုရား​​ ဒါယကာြကီး​​ ဦး​​စံဖဲ လည်း​​ ရှိတာပဲ ။

" ဟုတ်ကဲ့​​ဆရာ "

ဦး​​သန်း​​ထွန်း​​​ေအာင်ကို ​​ေတာက်​​ေလျှာက်​​ေြပာလာခဲ့​​တာ​​ေတွက နံတူ ပညာခန်း​​​ေတွ ြဖစ်လို့​​ ဘာပဲ ြဖစ်ြဖစ် ​​ေတွး​​​ေခါ်မှု​​ေတွ ရှိကို ရှိ​​ေနရမယ် ။ လူတစ်​​ေယာက် ဟာ ဒုက္ခ​​ေရာက်​​ေနရင် အခက်အခဲြဖစ်​​ေနရင် သူ့​​ရဲ့​​နံတူကို ဘယ်လိုလုပ်မှာလဲ ။ ဘာလုပ်မှာလဲ ။ စွန့်​​ထုတ်မှာလား​​ ။ တင်လှူမှာလား​​ ၊​ အနိဋ္ဌ လုပ်မှာလား​​ ။ ဣဋ္ဌ လုပ်မှာလား​​ ။ အဲဒါ သိပ်အ​​ေရး​​ြကီး​​တယ်​​ေနာ ။ ​​ေကာင်း​​​ေနတဲ့​​ လူကို မ​​ေကာင်း​​တာ သွား​​ခိုင်း​​လိုက်ြပန်ရင် လည်း​​ ဘဝတစ်ခုလံုး​​ အ​​ေြပာင်း​​အလဲ ြဖစ်သွား​​နိုင်တယ် "

" ဘယ်လို ​​ေကာင်း​​​ေနတဲ့​​ လူကို မ​​ေကာင်း​​တာ ခိုင်း​​တာလဲ ဆရာ"

" ကျွန်​​ေတာ်တို့​​ရပ်ကွက်နဲ့​​မနီး​​မ​​ေဝး​​ ရပ်ကွက်တစ်ခုမှာ အမျိုး​​သမီး​​တစ်​​ေယာက် ကို အဲသလို အစီအရင်မျိုး​​ လုပ်ခိုင်း​​လို့​​ဒုက္ခ​​ေရာက်သွား​​တာ သိပ်​​ေတာင် မြကာ​​ေသး​​ဘူး​​ . . . ပူပူ​​ေနွး​​​ေနွး​​ြကီး​​ ။ ​​ေြပာြပဦး​​မယ် . . ဂျံုကို အဲဒီအမျိုး​​သမီး​​ရဲ့​​ပံုစံတူ အရုပ်လုပ် ၊​ အဲဒီ အမျိုး​​သမီး​​ရဲ့​​လက်သည်း​​ ​​ေြခသည်း​​ ဆံပင်​​ေတွကို ​​ေနရာတကျ ထည့်​​ ၊​ ြပီး​​​ေတာ့​​ သူ့​​ရဲ့​​ ဘုမ္မိ ကျတဲ့​​အရပ်မှာ သွား​​ြမှုပ်ခိုင်း​​တယ် ။ ​​ေဘး​​က လူ​​ေတွကို ငိုခိုင်း​​ သတဲ့​​ "

" ဟာ တကယ့်​​ကို အနိဋ္ဌ ပဲ"

" ဟို အမျိုး​​သမီး​​ ခမျာ သူ့​​အိမ်​​ေနာက်​​ေဖး​​အဆင့်​​ ကျိုး​​ကျြပီး​​ ​​ေြခကလန့်​​သလို ြဖစ်သွား​​လို့​​ ​​ေြခကျိုး​​ြပီး​​ ​​ေဆး​​ရံု​​ေရာက်သွား​​တယ် "

" ​​ေတာ်​​ေတာ်ဆိုး​​တဲ့​​ လူ​​ေတွပဲ "

" မီး​​ဖို​​ေချာင် ြဖစ်​​ေစ ၊​ ​​ေရကြပင် ြဖစ်​​ေစ နဂိုမူလ ကတည်း​​က ​​ေဆွး​​ရင်လည်း​​ ​​ေဆွး​​​ေနပါလိမ့်​​မယ်။ နွမ်း​​ပါး​​တဲ့​​ အုပ်စုမှာ ပါ​​ေတာ့​​ မြကာခဏလည်း​​ မြပင်နိုင်တာလည်း​​ ြဖစ်ချင်ြဖစ်မယ်။ ဒါမှ မဟုတ် တစ်​​ေနရာတည်း​​ ကွက်ြပီး​​ သံြပုတ်တာတို့​​သစ်သား​​ ​​ေဆွး​​တာတို့​​၊​ ကျိုး​​​ေနတာတို့​​ြဖစ်ချင်လည်း​​ ြဖစ်​​ေနမယ် ။ ဒါ​​ေပမယ့်​​ အဲဒီလို အနိဋ္ဌ ယြတာလုပ်ြပီး​​မှ ဘာလို့​​ အဲဒီ အမျိုး​​သမီး​​ ​​ေြခလွတ် လက်လွတ် ြပုတ်ကျရသလဲ ။ ဘာလို့​​ ​​ေဆး​​ရံု​​ေရာက်သွား​​ရသလဲ ။ ဒါ ​​ေတွး​​​ေတာရ​​ေတာ့​​မယ့်​​ အပိုင်း​​ ​​ေရာက်လာြပီ "

" ဟုတ်ကဲ့​​ သူက ဘာလို့​​အဲဒီ အနိဋ္ဌ ယြတာကို ​​ေချရတာတဲ့​​လဲ ဆရာ"

" သူ သွား​​တဲ့​​လူဆီကို သွား​​တုန်း​​က​​ေတာ့​​ထီ​​ေပါက်ချင်လို့​​ ​​ေငွကံ​​ေတွ ပွင့်​​ချင်လို့​​တဲ့​​ဗျာ "

" ဟင် ၊​ အဲဒီ အနိဋ္ဌ ယြတာနဲ့​​ဘာဆိုင်လဲ "

" ဪ . . .ဦး​​သန်း​​ထွန်း​​​ေအာင်နှယ် . . သိတယ်မို့​​လား​​ . ​​ေကာင်း​​​ေနတာကို မ​​ေကာင်း​​​ေြပာမယ်။ မ​​ေကာင်း​​​ေြပာြပီး​​ရင် လန့်​​သွား​​မှ ခိုင်း​​စရာရှိတာ ခိုင်း​​မယ် "

" ဪ သိြပီ သိြပီ ။ သ​​ေဘာ​​ေပါက်သွား​​ြပီ ဆရာ"

" အဲဒီလို လူမျိုး​​​ေတွနဲ့​​​ေတွ့​​လိုက်လို့​​က​​ေတာ့​​သွား​​ြပီ။ အား​​ကိုး​​တြကီး​​နဲ့​​သွား​​တဲ့​​ ကာယကံရှင်ခမျာ အကုသိုလ် အလံုး​​အရင်း​​ ကို ​​ေငွနဲ့​​ဝယ်ယူလိုက်ရသလိုပဲ ြဖစ်​​ေတာ့​​မယ် သာမှတ် "

" ထီ​​ေပါက်ချင်တာနဲ့​​ပဲ ​​ေြပး​​ရတယ်လို့​​"

" လူ​​ေတွကလည်း​​ ဗျာ ၊​ သိတယ်မို့​​လား​​ ။ ထွက်​​ေပါက်​​ေပါ့​​ဗျာ ။ ထီ​​ေလး​​များ​​ ​​ေပါက်မလား​​ ဆိုြပီး​​ အား​​ကိုး​​ တစ်ြကီး​​နဲ့​​​ေြပး​​ ၊​ ဟို​​ေရာက်​​ေတာ့​​ ... အင်း​​ .. .အကုသိုလ်​​ေတွ များ​​​ေနတယ် ။ အဲဒီ အကုသိုလ်​​ေတွ များ​​​ေနလို့​​​ေငွကံ​​ေတွ မဝင်နိုင်ဘဲ ပိတ်ဆို့​​​ေနရတာ ၊​ အဲဒီ အကုသိုလ်​​ေတွကို အရင် ရှင်း​​ပစ်ရမယ် ။ ဘာညာဆိုြပီး​​ ​​ေြပာ​​ေရာဆိုပါ​​ေတာ့​​ ။ ကာယကံရှင်ကလည်း​​ ထီက သိပ်​​ေပါက်ချင်တာကိုး​​ ။ ထီသာ ကျိန်း​​​ေသ ​​ေပါက်မယ်ဆိုလို့​​က​​ေတာ့​​အကုသိုလ် ရှင်း​​ပစ်ရံုတင်မကဘူး​​ ။ သူ့​​တစ်ကိုယ်လံုး​​​ေပါ်ပဲ တံြမက်စည်း​​ပဲ လှည်း​​ရ လှည်း​​ရ ၊​ ြငိမ်ခံ​​ေနမယ့်​​ သ​​ေဘာ ရှိတယ် ။

ဒါမျိုး​​​ေတွ​​ေပါ့​​ ဦး​​သန်း​​ထွန်း​​​ေအာင်ရယ် ဣဋ္ဌနှစ်မှာ အနိဋ္ဌ လုပ်လိုက်မိရက်သား​​ ြဖစ်သွား​​​ေလ​​ေတာ့​​ သွား​​​ေတာ့​​တာ​​ေပါ့​​ ။ ဒါဟာ နံတူကို စိရင်တိုင်း​​ ​​ေကာင်း​​လား​​ မ​​ေကာင်း​​လား​​ ဆိုတာကို ချင့်​​ချင့်​​ချိန်ချိန် သိနိုင်​​ေအာင်လို့​​​ေြပာြပတာ ။ ဒါ​​ေြကာင့်​​မို့​​ လူတစ်​​ေယာက်ဟာ အခက်အခဲြဖစ်​​ေနရင် ဒုက္ခ​​ေရာက်​​ေနရင် သူ့​​ရဲ့​​ နံတူကို ဘယ်လို လုပ်မှာလဲ ။ ဘာလုပ်မှာလဲ ။ စွန့်​​ထုတ်မှာလား​​ ။ တင်လှူမှာလား​​ ။ အနိဋ္ဌ လုပ်မှာလား​​ ၊​ ဣဋ္ဌ လုပ်မှာလား​​ သိပ်အ​​ေရး​​ြကီး​​တယ် ။ ခု ​​ေြပာခဲ့​​တာကို ​​ေလ့​​လာြကည့်​​ ။ ​​ေကာင်း​​​ေနတဲ့​​သူကို မ​​ေကာင်း​​တာ သွား​​ခိုင်း​​လိုက်လို့​​က​​ေတာ့​​ ထိြပီသာမှတ် ။ "

" ဟုတ်တယ်ဆရာ ဟုတ်တယ် ။ လူအ​​ေတာ်များ​​များ​​ လုပ်တတ်ြကတယ် "

" လုပ်တာ​​ေပါ့​​ ၊​ သခင်္​ျိုင်း​​ကုန်း​​မှာ နံတူလုပ်ြပီး​​ သွား​​ြမှုပ်တာ​​ေတွ၊​ ဘုမ္မိအရပ်ဆိုတဲ့​​ ​​ေနရာမှာ နံတူလုပ်ြပီး​​ သွား​​ြမှုပ်တာ​​ေတွ အများ​​ြကီး​​ပဲ ။ အဲဒီ အနိဋ္ဌ အလုပ်​​ေတွက​​ေတာ့​​ ​​ေကာင်း​​သွား​​တာတို့​​ဘာတို့​​သိပ်မြကား​​မိဘူး​​ ။
ကျွန်​​ေတာ် သိသ​​ေလာက် ကျွန်​​ေတာ့်​​ ဉာဏ်​​ေလး​​နဲ့​​​ေြပာရရင်​​ေတာ့​​ ဒီလို ငိုယိုြပီး​​ သချင်ိုင်း​​တို့​​၊​ ဘုမ္မိတို့​​မှာ သွား​​ြမှုပ်ခိုင်း​​တဲ့​​ လုပ်ရပ်​​ေတွဟာ ​​ေကာင်း​​ပါ့​​မလား​​လို့​​။ ဘာလို့​​လဲဆိာု​​ေတ့​​ ပ​​ေလာင်သား​​ကျူး​​ တို့​​ဘာတို့​​မှာ ငိုယိုြပီး​​ စီရင်ရတာ​​ေတွ ပါတယ်​​ေလ။ ဒါ​​ေတွကျ​​ေတာ့​​ အ​​ေကာင်း​​စီရင်တဲ့​​ အတတ်​​ေတွမှ မဟုတ်ဘဲ "

" ဟုတ်ကဲ့​​ပါ ဆရာ ၊​ ​​ေတာ်​​ေတာ်ဆိုး​​တယ် ။ ​​ေတာ်​​ေတာ်ြကမ်း​​တယ်လို့​​ြကား​​ဖူး​​ပါတယ် ။ အဲဒီ ပ​​ေလာင်သား​​ကျူး​​"

" အဲဒါ​​ေတွလည်း​​ နံတူနဲ့​​စီရင်ထည့်​​လိုက်တာ​​ေတွပဲ ဦး​​သန်း​​ထွန်း​​​ေအာင် ရဲ့​​ ။ သူက ငိုယိုြပီး​​ ဂါထာရွတ်တာပဲ ကွာတယ်။ ဒါ​​ေြကာင့်​​ လွယ်လွယ်​​ေြပာလို့​​ရ​​ေပယ့်​​ ​​ေတာ်​​ေတာ်ြကီး​​ သတိထား​​ရမယ့်​​ ပညာ ခန်း​​ ဟာ 'ဓာတ်တူ နံတူ' ဆိုတဲ့​​ ပညာခန်း​​ လို့​​ကျွန်​​ေတာ် ​​ေြပာ​​ေြပာ​​ေနတာ​​ေပါ့​​ "

​​ေြပာ​​ေတာ့​​သာ လွယ်တာ ' ဓာတ်တူ နံတူ ​​ေဆး​​ဖက်ယူ နံတူသတ်က အ​​ေသရ ' ဆိုြပီး​​​ေတာ့​​သာ ​​ေြပာ​​ေနလို့​​လွယ်လွယ် သိြကရတာ ၊​ ဘယ်ဓာတ်နဲ့​​ဘယ်ဓာတ်က တူလို့​​ဓာတ်တူတာ ၊​ ဘယ်နံ နဲ့​​ဘယ်နံ နဲ့​​တူလို့​​နံတူတာ ဆိုတာက​​ေတာ့​​ နည်း​​နည်း​​ နက်သွား​​ြပီး​​ ဦး​​သန်း​​ထွန်း​​​ေအာင် "

"ဟုတ်ကဲ့​​ "

" ပညာက​​ေတာ့​​သူ့​​ဟာသူ ရှိ​​ေနတဲ့​​ ပညာ​​ေပါ့​​ ဦး​​သန်း​​ထွန်း​​​ေအာင်ရယ် ။ ဒီပညာနဲ့​​ မဟုတ်တာလုပ်ရင်​​ေတာ့​​မဟုတ်တာဘဲ ြဖစ်သွား​​မှာ​​ေပါ့​​ ။ ဟုတ်တာလုပ်ရင် ဟုတ်တာြဖစ်မှာ​​ေပါ့​​ ။

ဆရာ ဦး​​​ေမာင်​​ေမာင်သန်း​​ (ရင်ကို ​​ေအး​​ြမ​​ေစသား​​)
လက်​​ေတွ့​​အဂင်္​ဝိဇ္ဖာ မှ ​​ေကာက်နှုတ်ချက်များ​​


0 comments:

Post a Comment