ဝိဇ္ဇာကို လိပ်စာမ​​ေမး​​နဲ့​​(၂)

နှံစုတ်ဖား​​စား​​၊​ ဖား​​ကို​​ေြမွမို၊​ ​​ေြမွနီ​​ေဒါင်း​​​ေပါက်၊​ ​​ေဒါင်း​​​ေနာက်မုဆိုး​​၊​ မုဆိုး​​ကျား​​​ေချာင်း​​၊​ ကျား​​ကိုဆရာဂုရုနိုင်၏၊​ ဂုရုဆရာကို နှံြပည်စုတ်က မထီမဲ့​​ြမင်ြပု၏လို့​​နိုင်ရာနိုင်ရာ အနိုင်ဓါတ်ကို ြပခဲ့​​တယ်ကွ . . .



ဇာတိပရိယန္တံဗုဒ္ဓံသရဏံဂစ္ဆာမိ
ဇာတိပရိယန္တံဓမ္မံသရဏံဂစ္ဆာမိ
ဇာတိပရိယန္တံသံဃံသရဏံဂစ္ဆာမိ
​​ေဘာဂ ပရိယန္တံ ဗုဒ္ဓံ သရဏံ ဂစ္ဆာမိ
​​ေဘာဂ ပရိယန္တံ ဓမ္မံ သရဏံ ဂစ္ဆာမိ
​​ေဘာဂ ပရိယန္တံ သံဃံ သရဏံ ဂစ္ဆာမိ
ဇီဝိတ ပရိယန္တံ ဗုဒ္ဓံ သရဏံ ဂစ္ဆာမိ
ဇီဝိတ ပရိယန္တံ ဓမ္မံ သရဏံ ဂစ္ဆာမိ
ဇီဝိတ ပရိယန္တံ သံဃံ သရဏံ ဂစ္ဆာမိ
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
z z z z z z z z z z z z z z z z z
z z z z z z z z z z z z z z z z z
z z z z z z z z z z z z z z z z z

​​ေဟ့​​​ေကာင် . . . ​​ေဟ့​​​ေကာင် . . .
မင်း​​က ပုတီး​​စိတ်တာလား​​၊​ အိပ်ငိုက်​​ေနတာလား​​ မင်း​​ြကည့်​​လိုက်ရင် ဒီလိုချည်း​​ပဲ
လူြမင်​​ေကာင်း​​​ေအာင် ဘာဝနာပွား​​တာကနည်း​​နည်း​​ရယ်၊​ အိပ်ငိုက်​​ေနတာက ပိုများ​​တယ်
​​ေပါက်​​ေြမာက်ပါလိမ့်​​မယ်၊​ ဒီလိုပံု ဒီအချိုး​​နဲ့​​. . .

အာ . . . အ​​ေနှာက်အယှက်​​ေတွ ဝင်ြပီထင်တယ်၊​ အင်း​​ . . . ကုသိုလ်လုပ်ရင် အဖျက်အစီး​​ရှိတယ် ဆိုတာ ဒါမျိုး​​ြဖစ်မယ်

ဟာဟ . . . ငါ့​​ကိုများ​​ အ​​ေနှာက်အယှက် အဖျက်အဆီး​​တဲ့​​၊​ ပိဋကတ်အိုး​​ကွဲ​​ေလး​​ရဲ့​​၊​ မျက်စိ​​ေလး​​ဘာ​​ေလး​​ ဖွင့်​​​ေတာ်မူပါဦး​​

​​ေအာ် . . . ရက်ပါဝိဇ္ဇာြကီး​​ . . . အဲ​​ေလ ​​ေယာင်လို့​​. . . လက်ဆန်း​​ဝိဇ္ဇာြကီး​​ ြကွလာ​​ေတာ်မူသကိုး​​
ဟဲ . . . ဟဲ

​​ေဟ့​​​ေကာင် . . . လူြကီး​​ကို မ​​ေလး​​မစား​​ မလုပ်နဲ့​​. . . ​​ေပါက်တယ်​​ေနာ်

ဟုတ် . . . ​​ေပါက်ပါတယ်ခင်ညာ . . .
ဘ​​ေလာ့​​ဂါ​​ေတွ ရက်ပါ​​ေတွ​​ေတာင် နှစ်ြကီး​​ကျ​​ေနတဲ့​​ ​​ေခတ်ြကီး​​မှာ အား​​လံုး​​ကို ​​ေြကာက်ပါတယ် ခင်ညာ

မင်း​​​ေြပာလိုက်ရင် ဒီလိုချည်း​​ပဲ . . . ​​ေြကာက်တယ်ဆိုတာ ​​ေနရာတိုင်း​​မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​ကွ . . . ​​ေြကာက်တဲ့​​စိတ်က ကိုယ့်​​ြကမ္မာကို ကိုယ်တိုင်ြပန်ချည်ထား​​တာနဲ့​​အတူတူပဲကွ . . . တကယ်​​ေြကာက်ရမှာ တခုတည်း​​ကွ၊​ မ​​ေကာင်း​​တဲ့​​စိတ်ဦး​​စီး​​မှုနဲ့​​ မ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ကိုယ် မ​​ေကာင်း​​တဲ့​​နှုတ်က မ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ အကုသိုလ်အမှု​​ေတွ ြပုရမှာကိုပဲ မင်း​​တို့​​​ေြကာက်ရမှာကွ . . . ငါ့​​လူရ

အင်း​​ပါ . . . မ​​ေြကာက်တရား​​​ေဟာပါ၊​ ​​ေဟာနိုင်မှာ​​ေပါ့​​၊​ သူကလွတ်လပ်​​ေပါက်​​ေြမာက်​​ေနတာကိုး​​

​​ေအး​​ . . . လွတ်လပ်မှုဆိုတာ အလကား​​မရဘူး​​ကွ၊​ ငါကိုယ်တိုင်လည်း​​ ဒီလို ဒီအဆင့်​​ ြဖစ်လာဖို အနှစ်နှစ် အလလ ကျင့်​​ြကံအား​​ထုတ်မှု​​ေတွနဲ့​​ရင်း​​နှီး​​တည်​​ေဆာက်ထား​​ခဲ့​​ရတာ၊​ မင်း​​လည်း​​ သိမှာပါကွာ . . . ဘိုလိုဆိုရင်​​ေတာ့​​ ဖရီး​​ဒဲမ်း​​အစ်စ် နဲဗား​​ဖရီး​​ ​​ေပါ့​​ကွာ

ကဲပါဗျာ . . . စကား​​​ေတွက ​​ေတာ​​ေရာက်​​ေတာင်​​ေရာက် ြဖစ်ကုန်ပီ

​​ေအး​​ပါကွာ . . . မင်း​​​ေြပာလို့​​ငါက​​ေြပာရတာပါ၊​ ​​ေလာကီဘံုက ပရိယာယ်မာယာ တယ်များ​​သကိုး​​ကွ၊​ မင်း​​ဆီကို ငါလာရတဲ့​​ အ​​ေြကာင်း​​ရင်း​​က အင်း​​ . . . ဘယ်လို​​ေြပာရမလဲ မသိဘူး​​ . . .

ဘယ်လို​​ေြပာရမယ်မှန်း​​ မသိရင်လည်း​​ မ​​ေြပာနဲ့​​​ေတာ့​​ဗျာ၊​ အ​​ေရး​​ထဲ သူကဓါတ်ရှင်မင်း​​သမီး​​​ေတွလို ပဲများ​​​ေနြပန်ပီ

အဟီး​​ . . . စတာပါကွာ
ဒီလိုကွ . . . ​​ေရှ့​​လဒီဇင်ဘာကုန်ရင် ဟတ်ပီနယူး​​ရီး​​ယား​​ ​​ေရာက်​​ေတာ့​​မယ်ကွ၊​ တူး​​​ေသာင်ဇဲန်နိုင်း​​​ေပါ့​​ကွာ

အင်း​​​ေလ . . . တနှစ်ကုန်လို့​​​ေရှ့​​တနှစ်​​ေြပာင်း​​တာ ဘာဆန်း​​လဲ၊​ ဒါကြဖစ်ရိုး​​ြဖစ်စဉ် နိယာမပဲဟာ။

မင်း​​ကလည်း​​ စိတ်ရှည်စမ်း​​ပါကွာ . . . သက္ကရာဇ်​​ေတွမှာ ဂမ္ဘီရစွမ်း​​အား​​​ေတွ ရှိတယ်ကွ၊​ ကမ္ဘာသံုး​​ြပက္ခဒိန်ြဖစ်ြဖစ်၊​ ပါရှန်း​​၊​ အစ္စလမ်၊​ တရုပ်၊​ ဟီး​​ဘရူး​​၊​ ဂျူလီရန်၊​ ဟိန္ဒူ ြပက္ခဒိန်​​ေတွပဲြဖစ်ြဖစ် ​​ေနလနက္ခတ်တာရာ​​ေတွကို အ​​ေြခခံြပီး​​ တိုင်း​​တာတွက်ချက်တဲ့​​ အချိန်ြပကိန်း​​ဂဏန်း​​​ေတွမှာ ပါဝါ​​ေတွ ရှိတယ်၊​ နူမ​​ေရာ်​​ေလာ်ဂျီဂဏန်း​​​ေဗဒင်တို့​​၊​ တရုပ်ဘုတ်ြကီး​​ငါး​​ပါး​​​ေဗဒင်တို့​​ ဆိုတာ အဲဒီ သက္ကရာဇ်​​ေတွ ြပက္ခဒိန်​​ေတွကို အ​​ေြခခံြပီး​​ တွက်ချက်တာ​​ေပါ့​​ကွာ

အင်း​​ . . . လင်း​​စမ်း​​ပါဦး​​ . . . စိတ်ဝင်စား​​ဖို့​​​ေတာ့​​ ​​ေကာင်း​​သား​​ပဲ . . .

အဲသလိုပဲ . . . မင်း​​တို့​​ငါတို့​​သံုး​​​ေနတဲ့​​ ြမန်မာြပက္ခဒိန် ​​ေကာဇာသက္ကရာဇ်ဆိုတာလည်း​​ ကိုယ်ပိုင် ဂမ္ဘီရစွမ်း​​အား​​​ေတွ ရှိတယ်ကွ၊​ လက်ရိုး​​​ေဗဒင်မှာ သံုး​​​ေနတဲ့​​ အဓိပတိနက္ခတ်တို့​​၊​ ရတနာပံုနက္ခတ် တို့​​၊​ ြပည့်​​စန်း​​နက္ခတ်တို့​​​ေတွဟာ ​​ေကာဇာသက္ကရာဇ်ကို အ​​ေြခခံြပီး​​ တွက်ရတာ မင်း​​လည်း​​ သိမှာ​​ေပါ့​​။ အခု မင်း​​တို့​​သံုး​​​ေနတဲ့​​ ​​ေဗဒင်အချုပ်မဟာဘုတ်ဆိုတာ အဲဒီ​​ေကာဇာကို အ​​ေြခခံ တွက်ချက် ထား​​တဲ့​​ကိန်း​​​ေပါ့​​ကွာ။ ​​ေြပာရရင်​​ေတာ့​​ ကျယ်ြပန့်​​တယ်ကွ၊​ မုန့်​​​ေလ​​ေပွ​​ေပါ့​​ငါ့​​လူရာ

အင်း​​ . . . ဟုတ်မယ် ဟုတ်မယ် . . . ​​ေကာဇာသက္ကရာဇ်မှာ မဟာဘုတ်ကိန်း​​ တွက်ကိန်း​​ကို သြကား​​မင်း​​နဲ့​​ြဗဟ္မာမင်း​​ ြငင်း​​ခံုြကတာ ြဗဟ္မာမင်း​​ရှံုး​​လို့​​​ေခါင်း​​ြဖတ်​​ေပး​​လိုက်ရတာ​​ေလ၊​ ဒါ​​ေြကာင့်​​ နှစ်သစ်ကူး​​မှာ ြဗဟ္မာ​​ေခါင်း​​ကို နတ်သမီး​​​ေတွ အလှည့်​​ကျတာဝန်ယူကိုင်ထား​​ရတယ်ဆိုပဲ . . .

​​ေအး​​ . . . အဆိုအရ​​ေတာ့​​ ​​ေဗဒင်ပညာမှာ တဖက်ကမ်း​​ခတ်တဲ့​​ မုနိညာဏရ​​ေသ့​​ဝိဉာဏ် ကိန်း​​​ေအာင်း​​​ေနတဲ့​​ ဆရာ ကဝါလမိုင်း​​က သက္ကရာဇ်ကို ​​ေန့​​ခုနှစ်​​ေန့​​နဲ့​​စား​​ြပီး​​ အြကွင်း​​​ေန့​​ကို ရက်သုဉ်း​​ မဂင်္​လာအခါမ​​ေပး​​​ေကာင်း​​လို့​​ဆံုး​​ြဖတ်​​ေပး​​လိုက်တယ်လို့​​ကျမ်း​​မှာရှိတယ်ကွ

မဟာဘုတ်ကိန်း​​က စတုရန်း​​ကိန်း​​ဗျ၊​ ဓါတ်ြကီး​​​ေလး​​ပါး​​ကိုယ်စား​​ြပုြပီး​​ ဖွဲ့​​စည်း​​ထား​​တာလို့​​သိရတယ်၊​ ကျ​​ေနာ့်​​အ​​ေတွ့​​အြကံုအရ​​ေတာ့​​ လက်ဆန်း​​​ေဗဒင်မှာ မဟာဘုတ်ကိန်း​​က အသဲနှလံုး​​ပဲဗျို့​​

​​ေအး​​ကွ . . . ​​ေလ့​​လာသူရဲ့​​ပါရမီ​​ေပါ်မူတည်ြပီး​​​ေတာ့​​ ကိန်း​​ဂဏန်း​​​ေတွရဲ့​​လှို့​​ဝှက်ချက်​​ေတွကို ဆွတ်ယူစား​​သံုး​​ခွင့်​​ရြကမှာပါကွာ . . . မင်း​​ကို​​ေတာ့​​ မဟာဘုတ်ကိန်း​​ရဲ့​​လှို့​​ဝှက်ချက်ကို ငါပညာ​​ေပး​​ခဲ့​​မယ်ကွ . . .

​​ေအာင်လံ​​ေတဇသကျမှီအံုး​​ နန္ဒိ​​ေသနထံုး​​ဆိုြပီး​​​ေတာ့​​ မှတ်သား​​ဖူး​​ပါတယ်ခင်ဗျာ၊​ ကျ​​ေနာ်တို့​​က​​ေတာ့​​ ​​ေအာင်လံထူစစ်သူြကီး​​ပွဲလို့​​သံုး​​တာပဲ​​ေလ

​​ေအး​​ . . . ဟုတ်တယ်ကွ . . . ​​ေသြခာနား​​​ေထာင်
နှံစုတ်ဖား​​စား​​၊​ ဖား​​ကို​​ေြမွမို၊​ ​​ေြမွနီ​​ေဒါင်း​​​ေပါက်၊​ ​​ေဒါင်း​​​ေနာက်မုဆိုး​​၊​ မုဆိုး​​ကျား​​​ေချာင်း​​၊​ ကျား​​ကိုဆရာဂုရုနိုင်၏၊​ ဂုရုဆရာကို နှံြပည်စုတ်က မထီမဲ့​​ြမင်ြပု၏လို့​​နိုင်ရာနိုင်ရာ အနိုင်ဓါတ်ကို ြပခဲ့​​တယ်ကွ၊​ အလွယ်​​ေြပာရင်​​ေတာ့​​ကွာ ၁​​ေနွ နှံြပည်စုတ်ကို အနိုင်ရချင်ရင် ၄ဟူး​​ဖား​​ကို အနိုင်ဓါတ်အြဖစ် စီရင်ရမယ်​​ေပါ့​​

အင်း​​ . . . ဆက်ပါဦး​​ . . . စိတ်ဝင်စား​​ဖို့​​​ေကာင်း​​ပါတယ်

​​ေအး​​ . . . မင်း​​တို့​​က အိုင်တီ​​ေခတ်က ဘ​​ေလာ့​​ဂါ​​ေတွဆို​​ေတာ့​​ သချာနင်္​ည်း​​နဲ့​​ပဲ သက်​​ေသြပခဲ့​​မယ်ကွာ . . . မဟာဘုတ်ကိန်း​​က စတုရန်း​​ကိန်း​​ဆို​​ေတာ့​​ဒီလိုချမယ်ကွာ၊​ သုညဆိုတာက ရ ကို ကိုယ်စား​​ြပုတယ်လို့​​မှတ်ထား​​ကွာ . . .

​​ေအာင် လံ ထူ စစ် သူ ြကီး​​ ပွဲ
၁ ၄ ၀ ၃ ၆ ၂ ၅

စတုရန်း​​ကိန်း​​ဆို​​ေတာ့​​ ဂဏန်း​​​ေတွကို ​​ေလး​​ြကိမ်​​ေလး​​ခါတို့​​သွား​​တယ်မဟုတ်လား​​၊​ ​​ေအာင်နဲ့​​လံ အြကား​​က အ​​ေြပး​​က​​ေလး​​တခုကိုပဲ မင်း​​ြကည့်​​လိုက်ကွာ . . .

(၁) ၂ ၃ (၄)
​​ေအာင် လံ

​​ေတွ့​​လား​​၊​ ​​ေအာင်နဲ့​​လံနဲ့​​ြကား​​ထဲမှာ ၂ နဲ့​​၃ က ြမုပ်​​ေနတယ်ကွ . . . ဒီ​​ေတာ့​​ ​​ေအာင် (၁) နဲ့​​လံ (၄)ကို ​​ေပါင်း​​လိုက်ကွာ၊​ ၅ ရလိမ့်​​မယ် . . . ​​ေအး​​ . . . ြကား​​ထဲမှာ ြမုပ်​​ေနတဲ့​​၂ နဲ့​​၃ ကို ​​ေပါင်း​​လိုက်ရင်လည်း​​ ၅ ပဲ ရမယ် မဟုတ်လား​​၊​ ဘဲလဲန့်​​စ်လို​​ေခါ်တဲ့​​ အစွန်း​​နှစ်ခုကို ြပန်ချိန်ညှိထား​​တာ​​ေပါ့​​ ငါလူရာ

ဒါဆိုရင် . . . လံနဲ့​​ထူအြကား​​၊​ ထူနဲ့​​စစ်အြကား​​ အဲလို​​ေတွက​​ေရာ ဒီလိုပဲလား​​ဆရာ

ဒီလိုပဲ​​ေပါ့​​ကွာ . . . စတုရန်း​​ကိန်း​​အ​​ေြပး​​ကို ြကား​​မှာ ြမုပ်​​ေနတဲ့​​ ဂဏန်း​​နှစ်လံုး​​က ြပန်ထိမ်း​​ထား​​တယ်ဆိုတာ မင်း​​​ေတွ့​​ရလိမ့်​​မယ် . . .

​​ေအာင် (၁) နဲ့​​လံ (၄) ​​ေပါင်း​​ရင် ၅ = ြကား​​မှာြမုပ်​​ေနတဲ့​​ ၂ နဲ့​​၃ ​​ေပါင်း​​ရင် ၅
လံ (၄) နဲ့​​ထူ (၀) ​​ေပါင်း​​ရင် ၁၁ = ြကား​​မှာြမုပ်​​ေနတဲ့​​ ၅ နဲ့​​၆ ​​ေပါင်း​​ရင် ၁၁
ထူ (၀) နဲ့​​စစ် (၃) ​​ေပါင်း​​ရင် ၃ (၁ဝကို ရနဲ့​​စား​​ရင် ၃) = ြကား​​မှာြမုပ်​​ေနတဲ့​​ ၁ နဲ့​​ ၂ ​​ေပါင်း​​ရင် ၃
စစ် (၃) နဲ့​​သူ (၆) ​​ေပါင်း​​ရင် ၉ = ြကား​​မှာြမုပ်​​ေနတဲ့​​ ၄ နဲ့​​ ၅ ​​ေပါင်း​​ရင် ၉
သူ (၆) နဲ့​​ြကီး​​ (၂) ​​ေပါင်း​​ရင် ၈ = ြကား​​မှာြမုပ်​​ေနတဲ့​​ ၀ နဲ့​​၁ ​​ေပါင်း​​ရင် ၈
ြကီး​​ (၂) နဲ့​​ပွဲ (၅) ​​ေပါင်း​​ရင် ရ = ြကား​​မှာြမုပ်​​ေနတဲ့​​ ၃ နဲ့​​၄ ​​ေပါင်း​​ရင် ရ
ပွဲ (၅) နဲ့​​​ေအာင် (၁) ​​ေပါင်း​​ရင် ၆ = ြကား​​မှာ ြမုပ်​​ေနတဲ့​​ ၆ နဲ့​​ဝ ​​ေပါင်း​​ရင် ၆ (၁၃ကိုရနဲ့​​စား​​ရင် ၆)

ဟာ . . . တယ်ဟုတ်တဲ့​​ကိန်း​​ပါလား​​၊​ ဒီလိုမျိုး​​ တခါမှ မ​​ေတွး​​ခဲ့​​မိဘူး​​

ဒါ​​ေပါ့​​ကွ . . . ဟုတ်ရမယ်​​ေလ . . .
မင်း​​မယံုရင် ဒီဂဏန်း​​ ရ လံုး​​ရဲ့​​အညွန့်​​ကိန်း​​၊​ ြတိရန်း​​ကိန်း​​၊​ ပဥ္စပွတ်ကိန်း​​၊​ ဆပွတ်ကိန်း​​၊​ အြမစ် ​​ေတွကို အဲလိုမျိုး​​ ချြကည့်​​လို့​​ရမလား​​လို့​​စမ်း​​ြကည့်​​ပါလား​​ . . . မရဘူး​​ကွ
စတုရန်း​​ကိန်း​​တခုပဲ အဲသလိုမျိုး​​ အြပန်အလှန်ထိမ်း​​ညှိထား​​တဲ့​​ ကိန်း​​ဖွဲ့​​စည်း​​ပံုရတာကို မင်း​​​ေတွ့​​ရလိမ့်​​မယ်

ဒါ​​ေြကာင့်​​ . . . မဟာဘုတ်ကို စတုရန်း​​ကိန်း​​နဲ့​​ချတာကိုး​​၊​ ​​ေလာကနိယာမ သ​​ေဘာကို အ​​ေြခခံထား​​တဲ့​​ သ​​ေဘာမဟုတ်လား​​၊​ ဥပမာ - ဖို နဲ့​​မ၊​ အလင်း​​နဲ့​​အ​​ေမှာင်၊​ ​​ေကာင်း​​ကင်နဲ့​​​ေြမြကီး​​၊​ ဣဌနဲ့​​အနိဌ၊​ ကုသိုလ်နဲ့​​အကုသိုလ် ဆန့်​​ကျင်ဘက်​​ေတွနဲ့​​အြပန်အလှန် အ​​ေထာက်အကူြပု ဖွဲ့​​စည်း​​ထား​​တာ

သိတ်ဟုတ်တာ​​ေပါ့​​ ငါလူ့​​ရာ . . . ဟား​​ဟား​​ . . . ကိုယ့်​​လူသိတ်ဒံုး​​မ​​ေဝး​​​ေတာ့​​ဘူး​​၊​ ညဏ်တူရင် ယူ​​ေပ​​ေတာ့​​ကွာ . . .

ဒါဆိုရင်လည်း​​ . . . စဉ်း​​စား​​လို့​​ရ​​ေအာင် ထပ်ရှင်း​​ြပဦး​​​ေလ . . . အား​​ကိုး​​ပါတယ်ဆရာရယ်

ငါက မင်း​​ကို ​​ေကာက်​​ေြကာင်း​​ဆွဲ​​ေပး​​လိုက်ပီ၊​ အွန်လိုင်း​​​ေပါ်မှာ​​ေတာ့​​ သိတ်အ​​ေသး​​မစိတ်ချင်ပါနဲ့​​ကွာ၊​ မင်း​​ဆီကို အချိန်တန်ရင် ငါအြပည့်​​အစံု ပို့​​​ေပး​​ထား​​ပါမယ်၊​ မသိသူ​​ေကျာ်သွား​​၊​ သိသူ​​ေဖာ်စား​​တဲ့​​ ငါ့​​လူ​​ေရ . . . မသိသူ​​ေကျာ်သွား​​၊​ သိသူ​​ေဖာ်စား​​တဲ့​​ကွ . . . သွား​​ပီ​​ေဟ့​​

0 comments:

Post a Comment