နိဗ္ဗာန်သို့​​ မျက်​​ေမှာက် မြပု​​ေသာ ပညာရပ်များ​​ Vs ​​ေဗဒင်ပညာ

*no astrological jargon*


​​ေဆး​​ပညာရပ်

​​ေဆး​​ပညာရှင်များ​​သည် ​​ေဗဒင်ပညာရှင်များ​​ မခန့်​​မှန်း​​နိုင် ၊​ မ​​ေဟာ​​ေြပာနိုင်သည့်​​ လူတစ်ဦး​​၏ ကျန်း​​မာ​​ေရး​​ အ​​ေြခအ​​ေနများ​​အား​​ ​​ေဟာ​​ေြပာနိုင်သည် ။ ဖျား​​နာ​​ေနသည့်​​ လူနာတစ်​​ေယာက်အား​​ အဖျား​​​ေပျာက်​​ေဆး​​ ​​ေပး​​ြပီး​​ ​​ေနာက် ၂ ရက်​​ေလာက်ဆို ​​ေပျာက်သွား​​မည်ဟု အား​​​ေပး​​စကား​​လည်း​​ ဆို​​ေသး​​သည်။ အသက်​​ေတာ့​​မဟုတ်​​ေလာက်ပါ.. ။ ထို့​​အြပင် အဖျား​​ မ​​ေပျာက်ပါက ဆရာ့​​ထံ ြပန်လာြပရန်လည်း​​ ​​ေြပာ​​ေသး​​၏။


ကင်ဆာြဖစ်​​ေနသူ တစ်ဦး​​ကို ၆ လအတွင်း​​ အနိစ္စသ​​ေဘာြဖင့်​​ ကိစ္စ​​ေချာမည်ဟု လူနာ၏ ​​ေဆွမျိုး​​မိသား​​စုဝင်များ​​အား​​ ၉၅ % အာမခံချက်ြဖင့်​​ နိမိတ်ဖတ်ြကသည်။ သက်သာ​​ေစရန်အတွက် ဓာတ်ကင်ြခင်း​​ များ​​ ြပုလုပ်ြကသလို ​​ေပျာက်ကင်း​​ရန် အလို့​​ငှာ ကင်ဆာဆဲလ်များ​​အား​​ လှီး​​ထုတ်ြပစ်ရန် ြကိုး​​ပမ်း​​ြကကုန်၏။ မျက်စိ မ​​ေကာင်း​​ပါက မျက်စိခွဲမည်။ သွား​​ကိုက်ပါက သွား​​နှုတ်မည်။ လက်ကျိုး​​ပါက ြပန်ဆက်​​ေပး​​မည်။ မိုင်း​​နင်း​​မိသြဖင့်​​ ​​ေြခ​​ေထာက်ြပတ်ကာ ​​ေသွး​​ထွက်လွန်​​ေနသူအား​​ ​​ေြခြဖတ်ြပီး​​ အသက်ရှင်​​ေအာင် ကုသ​​ေပး​​မည်။ လူ့​​​ေလာကြကီး​​ထဲသို့​​​ေရာက်ရှိလာမည့်​​သူ တစ်​​ေယာက်၏ ကံြကမ္မာသည် ခွဲစိတ်ဆရာဝန်၊​ ​​ေမွး​​ဖား​​​ေပး​​မည့်​​ ဆရာဝန်မ ၏ လက်ထဲတွင် ရှိ​​ေနသလို လူ့​​​ေလာကမှ မထွက်ခွာသွား​​​ေအာင် လည်း​​ ထိုသူတို့​​၏ လက်ထဲတွင် ရှိ​​ေနြပန်သည်။ လူတစ်​​ေယာက် ​​ေရှ့​​​ေရး​​ကံြကမ္မာသည် သူတို့​​၏ ​​ေဆး​​ထိုး​​အပ် ၊​ ခွဲစိတ်ဓား​​ ၊​ ​​ေမ့​​​ေဆး​​များ​​ လက်​​ေအာက်တွင် ရှိ​​ေနသည်။

ကျန်း​​မာြပီး​​ အသက်ရှည်​​ေစရန်ဟု ဆိုကာ ဗိုက်တာမင် ​​ေအ မှ ဇက် အထိ စား​​သံုး​​ခိုင်း​​ကာ အသက်ကို ဆွဲဆန့်​​ြပန်သည်။ ထို့​​အြပင် အိုမင်း​​ရင့်​​​ေရာ်သည့်​​ ဒဏ်၊​ ဇရာ၏ ​​ေဖာက်ြပန်မှုကို အံတုရန် စမ်း​​သပ်မှု အမျိုး​​မျိုး​​ ြပုလုပ်ကာ အသား​​လှဆီ ၊​ ပါး​​​ေရနား​​​ေရတွန့်​​ြခင်း​​မှ ကာကွယ်သည့်​​ ​​ေဆး​​ဝါး​​အဖံုဖံု ထုတ်လုပ်ြက​​ေလ၏။

အသက်ရှည်​​ေစမည့်​​ ကံ မပါသူအား​​ ဗိုက်တာမင် ​​ေအ တူ ဇက် တင်မက.. ကြကီး​​မှ အ အထိ စား​​ခိုင်း​​ပါ​​ေစ။ ရှည်မည် မဟုတ်ပါ။ ထို့​​အတူ အတိတ်ဘဝမှ ြပုလုပ်ခဲ့​​သည့်​​ ကံအ​​ေြကာင်း​​အား​​​ေြကာင့်​​ ယခုဘဝတွင် မျက်ြကည်လွှာယိုယွင်း​​ ပျက်စီး​​မည့်​​ကံပါသူအား​​ မည်သို့​​ပင် မျက်ြကည်လွှာ အစား​​ထိုး​​ကုသ​​ေစကာမူ ြပန်ြမင်ရန် အ​​ေြကာင်း​​မရှိ​​ေပ။

ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်ဆိုသည်ကား​​ ြမတ်ဗုဒ္ဓ၏ အဆံုး​​အမ များ​​ကို လိုက်နာကျင့်​​ြကံသည့်​​သူဟု အရိုး​​ရှင်း​​ဆံုး​​ ​​ေြပာနိုင်​​ေပသည်။ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင် တစ်​​ေယာက်သည် အ​​ေြခခံအား​​ြဖင့်​​ ကံနှင့်​​ ကံ၏ အကျိုး​​ကို ယံုြကည်ရပါမည်။ ဤကဲ့​​သို့​​ ယံုြကည်လိုက်ြခင်း​​အား​​ ကမ္မဿကတ သမာဒိဋ္ဌိဉာဏ် ရှိသည်ဟု ဆို​​ေလသည်။

ဗုဒ္ဓဘာသာဝင် တစ်​​ေယာက်သည် ဘုရား​​၊​ တရား​​၊​ သံဃာသည်သာ ကိုး​​ကွယ်အား​​ထား​​ရာ အမှန်ဟု ရွတ်ဆို​​ေနြပီး​​ အြခား​​​ေသာ ​​ေလာကီပညာရပ်များ​​ အ​​ေပါ်တွင် အား​​ထား​​ရာ အ​​ေနြဖင့်​​ လုပ်​​ေဆာင်လာြကသည်မှာ မသင့်​​​ေတာ်ပါ။ အဘယ်​​ေြကာင့်​​ဟု ဆန်း​​စစ်ြကည့်​​​ေသာ် ကံ၊​ ကံ၏ အကျိုး​​အ​​ေပါ်တွင် ယံုြကည်ချက် အား​​နည်မှု၊​ ​​ေလာကီ​​ေရး​​ရာ လတ်တ​​ေလာ အဆင်​​ေြပချင်မှု များ​​ကို​​ေတာင့်​​တ၊​ မက်​​ေမာမှု များ​​၊​ ခံစား​​​ေနရသည့်​​ ဒုက္ခများ​​ ကင်း​​​ေပျာက်​​ေစလိုသည့်​​ အတွက်​​ေြကာင့်​​ဟု သံုး​​သပ်မိသည်။

ထိုသို့​​​ေသာ ​​ေဆး​​ပညာနှင့်​​ ပတ်သက်သည့်​​ ပညာရှင်များ​​ သည် ဇာတိ ၊​ ဇရာ ၊​ မရဏ ဟု ဘုရား​​ရှင်​​ေဟာြကား​​​ေတာ်မူခဲ့​​​ေသာ ခန္ဓာ ကိုယ်ြကီး​​ ြဖစ်လာမှု ဇာတိ​​ေြကာင့်​​ အိုမင်း​​ရင့်​​​ေရာ်မှု ဇရာ ြဖစ်ကာ မရဏ လမ်အား​​ ြကွမန်း​​ရမည် ဆိုသည့်​​ မိန့်​​ြကား​​ချက်အား​​ ​​ေဆး​​ဝါး​​အဖံုဖံုြဖင့်​​ တား​​ဆီး​​​ေနြကသူများ​​ြဖစ်ြကကုန်သည်။ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်ြဖစ်ပါက ြမတ်စွာ ဘုရား​​နှင့်​​ ဆန့်​​ကျင်သည်များ​​ကို ယံုပါက ဘုရား​​၊​ တရား​​ မယံုကာ ြမတ်ဗုဒ္ဓ၏ အဆံုး​​အမအား​​ ဖီလာကန့်​​လန့်​​ဆန့်​​ကျင်​​ေနသည် ြဖစ်သြဖင့်​​ အယူလွဲမှား​​ပါက သရဏဂံု ပျက်ပါသည်။


ကံနှင့်​​ ကံ ၏ အကျိုး​​ကို ယံုရပါမည်။ ဤကဲ့​​သို့​​မဟုတ်ဘဲ ​​ေဆး​​ပညာ၏ ညွှန်ြကား​​ချက်များ​​ကို ယံုြကည်​​ေနမည် ဆိုပါက ကံ နှင့်​​ ကံ ၏ အကျိုး​​အား​​ ပယ်ရာကျကာ ကမ္မဿတက သမာဒိဋ္ဌိ မြဖစ်​​ေတာ့​​ဘဲ မိစ္ဆာ ဒိဋ္ဌိ ြဖစ်သွား​​နိုင်ပါသည်။

ဘုရား​​ရှင်ရှိစဉ်က ပုဏ္ဏား​​ တစ်ဦး​​ရှိ​​ေလ၏ (မာဂဏ္ဍီပုဏ္ဏား​​ ဟု ဆိုြကသည်) မိမိကိုယ်ကိုယ် ​​ေဗဒင်တွက်ြကည့်​​ရာ မ​​ေဝး​​​ေတာ့​​​ေသာ တစ်ခု​​ေသာ လြပည့်​​ည သန်း​​​ေခါင်တွင် ​​ေသမည်ဟု ထွက်သြဖင့်​​ ဘုရား​​ရှင်အား​​ ​​ေမး​​ြမန်း​​​ေလျှာက်ထား​​ရာ ဘုရား​​ရှင်မှလည်း​​ ​​ေသမည် ဟု ြပန်လည်​​ေဟာြကား​​​ေတာ်မူ၏ ။ ထိုအခါ ပုဏ္ဏား​​သည်လန့်​​ြပီး​​ ငါသာ ​​ေမျာက်ြဖစ်ခဲ့​​ပါက အစား​​အ​​ေသာက်အလျှံအပယ်ရ​​ေစရန် ငှက်​​ေပျာပင်များ​​ စိုက်မည်၊​ ငှက်ြဖစ်ပါက ​​ေနထိုင်နိုင်ရန်အတွက် ​​ေညာင်ပင်စိုက်မည် ၊​ငါး​​ြဖစ် ပါက ​​ေနဖို့​​ရန် အတွက် ​​ေရကန်တူး​​မည် အစရှိသြဖင့်​​ အမျိုး​​မျိုး​​ စဉ်း​​စား​​ကာ အပင်များ​​ စိုက်ပျိုး​​ြခင်း​​ ၊​ ​​ေရကန်များ​​ တူး​​​ေဖာ်ြခင်း​​ အစရှိသည်တို့​​ကို လုပ်​​ေဆာင်ရာ လမ်း​​​ေဖာက်သည်များ​​အထိ မရည်ရွယ်ဘဲ ြပုမိ​​ေလသည် ။ သူသည် ကုသိုလ်​​ေရး​​အတွက် မဟုတ်​​ေသာ်လည်း​​ သူ​​ေသြပီး​​ပါက တိရ စ္ဆာန် ဘဝသို့​​​ေရာက်ရှိပါက မည်သည့်​​အ​​ေကာင်ြပန်ြဖစ်ပါ​​ေစ ​​ေနထိုင်​​ေရး​​ အဆင်​​ေြပ​​ေစရန်အတွက် လုပ်​​ေဆာင်ြခင်း​​သာ သို့​​​ေသာ်လည်း​​ သူစိုက်ပျိုး​​ထား​​သည်များ​​ ရှင်သန် ြကီး​​ထွား​​လာ​​ေသာအခါ ​​ေမျာက် ၊​ ငှက် အစရှိသည်များ​​ စား​​ြက ၊​​ေသာက်ြက၊​​ေနြက၊​ နား​​ြက ြဖစ်​​ေန​​ေလ​​ေတာ့​​သည်။

​​ေသမည့်​​ညတွင် သူသည် အား​​လံုး​​ကို နှုတ်ဆက်ြပီး​​ အိပ်ယာ​​ေပါ်၌ ​​ေသမည့်​​ အချိန်ကို ​​ေစာင့်​​​ေန​​ေသာ်ြငား​​ အာရုဏ်တက်ချိန်အထိပင် အသက် ဘယ်ကထွက်မည်မှန်း​​ မသိ​​ေသး​​​ေပ။ သူ့​​အား​​ စိတ်ဆင်း​​ရဲ​​ေအာင် လုပ်ရမည်​​ေလာဟု ဘုရား​​ရှင်အား​​ စိတ်ဆိုး​​ ၊​ ရန်​​ေတွ့​​ြခင်း​​ အလို့​​ငှာ ဘုရား​​ရှင်ဆီကို ထွက်လာ​​ေလသည်။

ဘုရား​​ရှင်မှ ​​ေသမည်ဟု ​​ေဟာအြပီး​​​ေနာက်ပိုင်း​​ မည်သည့်​​အရာများ​​ လုပ်​​ေလသနည်း​​ဟု ​​ေမး​​ြမန်း​​​ေလ​​ေသာအခါ သစ်ပင်စိုက်၊​ ​​ေရကန်တူး​​ ၊​ လမ်း​​​ေဖာက်ြခင်း​​များ​​အား​​ ြပန်လည်​​ေလျှာက်ထား​​​ေလရာ ဘုရား​​ရှင်မှ ထိုအရာများ​​သည် အသက်ရှည်ရာ ​​ေကာင်း​​မှုများ​​ ြဖစ်​​ေြကာင်း​​ ဇာတ်​​ေတာ်​​ေဆာင်ြပီး​​ ​​ေဟာ​​ေတာ်မူ​​ေလသည််။



​​ေဆး​​ပညာရပ်တွင် အသက်ရှည်​​ေစရန် ၊​ အနာ​​ေရာဂါ ကင်း​​​ေစရန် အတွက် သစ်ပင်စိုက်ပျိုး​​ ပါ။ ​​ေရတွင်း​​​ေရကန် တူး​​ပါ။ တံတား​​ခင်း​​ပါ။ ဂီလာန သံဃာများ​​ အား​​ ြပုစု​​ေစာင့်​​​ေရှာက်ရန်၊​ ​​ေဆး​​ဝါး​​ချို့​​တဲ့​​​ေနသူများ​​အား​​ ​​ေဆး​​လှူဒါန်း​​​ေပး​​ရန် အစရှိသည်များ​​ မပါရှိ​​ေချ။




​​ေဗဒင်ပညာရပ်တွင် သာလျှင် အသက်ရှည်​​ေစရန် ၊​ အနာ​​ေရာဂါ ကင်း​​​ေစရန် အတွက် သစ်ပင်စိုက်ပျိုး​​ြခင်း​​၊​​ေရတွင်း​​​ေရကန် တူး​​ြခင်း​​။ တံတား​​ခင်း​​ြခင်း​​၊​ ဂီလာန သံဃာများ​​ အား​​ ြပုစု​​ေစာင့်​​​ေရှာက်ြခင်း​​၊​ ​​ေဆး​​ဝါး​​ချို့​​ တဲ့​​​ေနသူများ​​အား​​ ​​ေဆး​​လှူဒါန်း​​​ေပး​​ရန် အစရှိသည်များ​​ပါရှိသည်။
















( မယံုြကည်ြကပါကုန်လျှင် ယ​​ေန့​​ တိုင်း​​ြပည်အုပ်ချုပ်​​ေနသူများ​​အား​​ ရှုစား​​ြကပါရန်။ လမ်း​​​ေဖာက်ြခင်း​​ ၊​ တံတား​​​ေဆာက်ြခင်း​​ ၊​ သစ်ပင်ပန်း​​မာန် စိုက်ြခင်း​​ အ​​ေထာက်အထား​​ များ​​စွာ ရှိ​​ေလ၏ ။ ထိုအရာများ​​ကား​​ အုပ်ချုပ်မှု သက်တမ်း​​ ရှည်​​ေစသည့်​​ ​​ေကာင်း​​မှုများ​​ပင် ြဖစ်သည်)


ထို့​​အြပင် နာဖျား​​မကျန်း​​မာပါက ​​ေဗာဇ္ဈင်သုတ်အား​​ ရွတ်ဖတ်ခိုင်း​​ြခင်း​​၊​ အဋ္ဌာန​​ေမတံ ြဖင့်​​အစချီသည့်​​ ဗုဒ္ဓမန္တာန်ဟု ဆိုသည်များ​​ကို ရွတ်ဖတ်ခိုင်း​​၏

အဋ္ဌာန​​ေမတံ ဘိက္ခ​​ေဝ အနဝကာ​​ေသာ ၊​
ယံပရူပက္က​​ေမန တထာဂတံ ဇီဝိတာ ​​ေဝါ​​ေရာ​​ေပယျ ။
အနုပက္က​​ေမန ဘိက္ခ​​ေဝ တထာဂတာ ပရိနိဗ္ဗာယန္တိ ။
ဧ​​ေတန သစ္စ ဝ​​ေဇ္ဇန ​​ေသာတ္ထိ ​​ေမ ​​ေဟာတု သဗ္ဗဒါ ။

မည်သည့်​​ ​​ေလာကီ ပညာရပ်တွင်မှ လမ်း​​ညွှန်မှုမ​​ေပး​​သည့်​​ ဘာသာတရား​​ ကိုင်း​​ရှိုင်း​​မှုအား​​ ြမန်မာ့​​ရိုး​​ရာ ​​ေဗဒင် ပညာရပ် တွင် မျက်ဝါး​​ထင်ထင် ​​ေတွ့​​ြမင်ရမည် ြဖစ်သည်။

​​ေဆး​​ပညာရပ်တွင် ​​ေလာကီ​​ေရး​​ရာအတွက် အကျိုး​​များ​​လှသည့်​​ ၃၈ ြဖာ မဂင်္​လာတရား​​အား​​ လိုက်နာကျင့်​​ြကံခိုင်း​​ဖို့​​​ေဝး​​စွ ၊​ ဘာသာတရား​​လိုက်နာရန် အရွတ်အဖတ်​​ေလး​​​ေတာင် မပါ​​ေချ။ အသက်ရှည်မည်ဆိုပါက ၊​ ​​ေရာဂါ​​ေဝဒနာ ​​ေပျာက်မည်ဆိုပါက စည်း​​စိမ်ပင် ပံု​​ေပး​​ပါမည်ဟု ဆိုသူများ​​ ဒုနှင့်​​​ေဒး​​ပင်။ နာမကျန်း​​သူများ​​မှာကား​​ ဆရာဝန်အား​​ ကယ်တင်ရှင်ြကီး​​သဖွယ် ကိုး​​ကွယ်ဆည်း​​ကပ်ြကကုန်၏ ။ ဦး​​ချ ကန်​​ေတာ့​​ြက​​ေလသည်။

ထို​​ေဆး​​ပညာရပ်များ​​ကို သင်ြကား​​​ေနသူများ​​သည် ဇရာဟူ​​ေသာ အိုမင်း​​ရင့်​​​ေရာ်မှု ၊​ မရဏဟူ​​ေသာ ​​ေသြခင်း​​တရား​​အား​​ တား​​ဆီး​​မှုများ​​ ြပုလုပ်​​ေနသြဖင့်​​ ဘုရား​​​ေဟာအား​​ ဖီလာကန့်​​လန့်​​ဆန့်​​ကျင်သူများ​​ ြဖစ်​​ေနမည်​​ေလာဟု သံသယပင် ဝင်မိ​​ေန​​ေတာ့​​သည်။

လိမ်း​​​ေဆး​​အြဖစ် သံုး​​သင့်​​သည့်​​ ​​ေဆး​​အား​​ ​​ေသာက်သံုး​​မိပါက ြပဿနာ အြကီး​​အကျယ်တက်ပါလိမ့်​​မည်။ ​​ေဆး​​ပညာ နှင့်​​ ​​ေဗဒင်ပညာရပ်တို့​​အား​​ ပညာတစ်ရပ်တစ်ခု အ​​ေနြဖင့်​​သာ သံုး​​ချင်သံုး​​နိုင်ပါသည်။ သို့​​​ေသာ် ကိုး​​ကွယ်အား​​ထား​​ရာ အစစ်ြဖစ်​​ေသာ ဘုရား​​၊​ တရား​​၊​ သံဃာ တို့​​ထက် ပိုြပီး​​ အ​​ေလး​​ြမတ်ြပုသည်မှာ မသင့်​​​ေတာ်​​ေပ။

ထို့​​​ေြကာင့်​​ နိဗ္ဗာန်သို့​​မျက်​​ေမှာက် မြပု​​ေသာ ပညာရပ်များ​​ တွင် ​​ေဆး​​ပညာသည်လည်း​​ တစ်ခုအပါအဝင် ြဖစ်​​ေလ​​ေတာ့​​သည်။

ထို့​​အတူပင် အြခား​​​ေသာ PHD, BSC, MSc, BA , Diploma အစရှိသည့်​​ ဘွဲ့​​များ​​ ​​ေပး​​သည့်​​ ပညာရပ်များ​​သည် နိဗ္ဗာန်သို့​​မျက်​​ေမှာက်မြပု​​ေသာ ပညာရပ်များ​​ အြဖစ် သိရှိြကကာ ကံကံ၏ အကျိုး​​အား​​ ပိုမိုယံုြကည်​​ေလး​​နက်​​ေစရန် ၊​ နိဗ္ဗာန်​​ေရာက်​​ေြကာင်း​​ မျက်​​ေမှာက်ြပု​​ေြကာင်း​​ တရား​​​ေတာ်များ​​ အား​​ထုတ်နိုင်​​ေစရန် အတွက် အသိ​​ေပး​​ နှိုး​​​ေဆာ်လိုပါသည်။


ပညာရပ် နှင့်​​ ဘာသာတရား​​ ခွဲြခား​​ သိြမင်နိုင်ကာ... ကိ​​ေလသာ ဆိုက်ဝါး​​များ​​ ကင်း​​စင်ပ​​ေပျာက် ချမ်း​​သာ​​ေရာက်လျှက်.... တရား​​စစ်တရား​​မှန်များ​​ ရြပီး​​ သူ​​ေတာ်​​ေကာင်း​​တရား​​များ​​ အား​​ထုတ်နိုင်ြကပါ​​ေစ.....


(စုတုြပု ​​ေချာ်​​ေတာ​​ေငါ့​​ ​​ေရး​​သည်)

0 comments:

Post a Comment