ေဆးပညာရပ်
ေဆးပညာရှင်များသည် ေဗဒင်ပညာရှင်များ မခန့်မှန်းနိုင် ၊ မေဟာေြပာနိုင်သည့် လူတစ်ဦး၏ ကျန်းမာေရး အေြခအေနများအား ေဟာေြပာနိုင်သည် ။ ဖျားနာေနသည့် လူနာတစ်ေယာက်အား အဖျားေပျာက်ေဆး ေပးြပီး ေနာက် ၂ ရက်ေလာက်ဆို ေပျာက်သွားမည်ဟု အားေပးစကားလည်း ဆိုေသးသည်။ အသက်ေတာ့မဟုတ်ေလာက်ပါ.. ။ ထို့အြပင် အဖျား မေပျာက်ပါက ဆရာ့ထံ ြပန်လာြပရန်လည်း ေြပာေသး၏။
ကင်ဆာြဖစ်ေနသူ တစ်ဦးကို ၆ လအတွင်း အနိစ္စသေဘာြဖင့် ကိစ္စေချာမည်ဟု လူနာ၏ ေဆွမျိုးမိသားစုဝင်များအား ၉၅ % အာမခံချက်ြဖင့် နိမိတ်ဖတ်ြကသည်။ သက်သာေစရန်အတွက် ဓာတ်ကင်ြခင်း များ ြပုလုပ်ြကသလို ေပျာက်ကင်းရန် အလို့ငှာ ကင်ဆာဆဲလ်များအား လှီးထုတ်ြပစ်ရန် ြကိုးပမ်းြကကုန်၏။ မျက်စိ မေကာင်းပါက မျက်စိခွဲမည်။ သွားကိုက်ပါက သွားနှုတ်မည်။ လက်ကျိုးပါက ြပန်ဆက်ေပးမည်။ မိုင်းနင်းမိသြဖင့် ေြခေထာက်ြပတ်ကာ ေသွးထွက်လွန်ေနသူအား ေြခြဖတ်ြပီး အသက်ရှင်ေအာင် ကုသေပးမည်။ လူ့ေလာကြကီးထဲသို့ေရာက်ရှိလာမည့်သူ တစ်ေယာက်၏ ကံြကမ္မာသည် ခွဲစိတ်ဆရာဝန်၊ ေမွးဖားေပးမည့် ဆရာဝန်မ ၏ လက်ထဲတွင် ရှိေနသလို လူ့ေလာကမှ မထွက်ခွာသွားေအာင် လည်း ထိုသူတို့၏ လက်ထဲတွင် ရှိေနြပန်သည်။ လူတစ်ေယာက် ေရှ့ေရးကံြကမ္မာသည် သူတို့၏ ေဆးထိုးအပ် ၊ ခွဲစိတ်ဓား ၊ ေမ့ေဆးများ လက်ေအာက်တွင် ရှိေနသည်။
ကျန်းမာြပီး အသက်ရှည်ေစရန်ဟု ဆိုကာ ဗိုက်တာမင် ေအ မှ ဇက် အထိ စားသံုးခိုင်းကာ အသက်ကို ဆွဲဆန့်ြပန်သည်။ ထို့အြပင် အိုမင်းရင့်ေရာ်သည့် ဒဏ်၊ ဇရာ၏ ေဖာက်ြပန်မှုကို အံတုရန် စမ်းသပ်မှု အမျိုးမျိုး ြပုလုပ်ကာ အသားလှဆီ ၊ ပါးေရနားေရတွန့်ြခင်းမှ ကာကွယ်သည့် ေဆးဝါးအဖံုဖံု ထုတ်လုပ်ြကေလ၏။
အသက်ရှည်ေစမည့် ကံ မပါသူအား ဗိုက်တာမင် ေအ တူ ဇက် တင်မက.. ကြကီးမှ အ အထိ စားခိုင်းပါေစ။ ရှည်မည် မဟုတ်ပါ။ ထို့အတူ အတိတ်ဘဝမှ ြပုလုပ်ခဲ့သည့် ကံအေြကာင်းအားေြကာင့် ယခုဘဝတွင် မျက်ြကည်လွှာယိုယွင်း ပျက်စီးမည့်ကံပါသူအား မည်သို့ပင် မျက်ြကည်လွှာ အစားထိုးကုသေစကာမူ ြပန်ြမင်ရန် အေြကာင်းမရှိေပ။
ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်ဆိုသည်ကား ြမတ်ဗုဒ္ဓ၏ အဆံုးအမ များကို လိုက်နာကျင့်ြကံသည့်သူဟု အရိုးရှင်းဆံုး ေြပာနိုင်ေပသည်။ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင် တစ်ေယာက်သည် အေြခခံအားြဖင့် ကံနှင့် ကံ၏ အကျိုးကို ယံုြကည်ရပါမည်။ ဤကဲ့သို့ ယံုြကည်လိုက်ြခင်းအား ကမ္မဿကတ သမာဒိဋ္ဌိဉာဏ် ရှိသည်ဟု ဆိုေလသည်။
ဗုဒ္ဓဘာသာဝင် တစ်ေယာက်သည် ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာသည်သာ ကိုးကွယ်အားထားရာ အမှန်ဟု ရွတ်ဆိုေနြပီး အြခားေသာ ေလာကီပညာရပ်များ အေပါ်တွင် အားထားရာ အေနြဖင့် လုပ်ေဆာင်လာြကသည်မှာ မသင့်ေတာ်ပါ။ အဘယ်ေြကာင့်ဟု ဆန်းစစ်ြကည့်ေသာ် ကံ၊ ကံ၏ အကျိုးအေပါ်တွင် ယံုြကည်ချက် အားနည်မှု၊ ေလာကီေရးရာ လတ်တေလာ အဆင်ေြပချင်မှု များကိုေတာင့်တ၊ မက်ေမာမှု များ၊ ခံစားေနရသည့် ဒုက္ခများ ကင်းေပျာက်ေစလိုသည့် အတွက်ေြကာင့်ဟု သံုးသပ်မိသည်။
ထိုသို့ေသာ ေဆးပညာနှင့် ပတ်သက်သည့် ပညာရှင်များ သည် ဇာတိ ၊ ဇရာ ၊ မရဏ ဟု ဘုရားရှင်ေဟာြကားေတာ်မူခဲ့ေသာ ခန္ဓာ ကိုယ်ြကီး ြဖစ်လာမှု ဇာတိေြကာင့် အိုမင်းရင့်ေရာ်မှု ဇရာ ြဖစ်ကာ မရဏ လမ်အား ြကွမန်းရမည် ဆိုသည့် မိန့်ြကားချက်အား ေဆးဝါးအဖံုဖံုြဖင့် တားဆီးေနြကသူများြဖစ်ြကကုန်သည်။ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်ြဖစ်ပါက ြမတ်စွာ ဘုရားနှင့် ဆန့်ကျင်သည်များကို ယံုပါက ဘုရား၊ တရား မယံုကာ ြမတ်ဗုဒ္ဓ၏ အဆံုးအမအား ဖီလာကန့်လန့်ဆန့်ကျင်ေနသည် ြဖစ်သြဖင့် အယူလွဲမှားပါက သရဏဂံု ပျက်ပါသည်။
ကံနှင့် ကံ ၏ အကျိုးကို ယံုရပါမည်။ ဤကဲ့သို့မဟုတ်ဘဲ ေဆးပညာ၏ ညွှန်ြကားချက်များကို ယံုြကည်ေနမည် ဆိုပါက ကံ နှင့် ကံ ၏ အကျိုးအား ပယ်ရာကျကာ ကမ္မဿတက သမာဒိဋ္ဌိ မြဖစ်ေတာ့ဘဲ မိစ္ဆာ ဒိဋ္ဌိ ြဖစ်သွားနိုင်ပါသည်။
ဘုရားရှင်ရှိစဉ်က ပုဏ္ဏား တစ်ဦးရှိေလ၏ (မာဂဏ္ဍီပုဏ္ဏား ဟု ဆိုြကသည်) မိမိကိုယ်ကိုယ် ေဗဒင်တွက်ြကည့်ရာ မေဝးေတာ့ေသာ တစ်ခုေသာ လြပည့်ည သန်းေခါင်တွင် ေသမည်ဟု ထွက်သြဖင့် ဘုရားရှင်အား ေမးြမန်းေလျှာက်ထားရာ ဘုရားရှင်မှလည်း ေသမည် ဟု ြပန်လည်ေဟာြကားေတာ်မူ၏ ။ ထိုအခါ ပုဏ္ဏားသည်လန့်ြပီး ငါသာ ေမျာက်ြဖစ်ခဲ့ပါက အစားအေသာက်အလျှံအပယ်ရေစရန် ငှက်ေပျာပင်များ စိုက်မည်၊ ငှက်ြဖစ်ပါက ေနထိုင်နိုင်ရန်အတွက် ေညာင်ပင်စိုက်မည် ၊ငါးြဖစ် ပါက ေနဖို့ရန် အတွက် ေရကန်တူးမည် အစရှိသြဖင့် အမျိုးမျိုး စဉ်းစားကာ အပင်များ စိုက်ပျိုးြခင်း ၊ ေရကန်များ တူးေဖာ်ြခင်း အစရှိသည်တို့ကို လုပ်ေဆာင်ရာ လမ်းေဖာက်သည်များအထိ မရည်ရွယ်ဘဲ ြပုမိေလသည် ။ သူသည် ကုသိုလ်ေရးအတွက် မဟုတ်ေသာ်လည်း သူေသြပီးပါက တိရ စ္ဆာန် ဘဝသို့ေရာက်ရှိပါက မည်သည့်အေကာင်ြပန်ြဖစ်ပါေစ ေနထိုင်ေရး အဆင်ေြပေစရန်အတွက် လုပ်ေဆာင်ြခင်းသာ သို့ေသာ်လည်း သူစိုက်ပျိုးထားသည်များ ရှင်သန် ြကီးထွားလာေသာအခါ ေမျာက် ၊ ငှက် အစရှိသည်များ စားြက ၊ေသာက်ြက၊ေနြက၊ နားြက ြဖစ်ေနေလေတာ့သည်။
ေသမည့်ညတွင် သူသည် အားလံုးကို နှုတ်ဆက်ြပီး အိပ်ယာေပါ်၌ ေသမည့် အချိန်ကို ေစာင့်ေနေသာ်ြငား အာရုဏ်တက်ချိန်အထိပင် အသက် ဘယ်ကထွက်မည်မှန်း မသိေသးေပ။ သူ့အား စိတ်ဆင်းရဲေအာင် လုပ်ရမည်ေလာဟု ဘုရားရှင်အား စိတ်ဆိုး ၊ ရန်ေတွ့ြခင်း အလို့ငှာ ဘုရားရှင်ဆီကို ထွက်လာေလသည်။
ဘုရားရှင်မှ ေသမည်ဟု ေဟာအြပီးေနာက်ပိုင်း မည်သည့်အရာများ လုပ်ေလသနည်းဟု ေမးြမန်းေလေသာအခါ သစ်ပင်စိုက်၊ ေရကန်တူး ၊ လမ်းေဖာက်ြခင်းများအား ြပန်လည်ေလျှာက်ထားေလရာ ဘုရားရှင်မှ ထိုအရာများသည် အသက်ရှည်ရာ ေကာင်းမှုများ ြဖစ်ေြကာင်း ဇာတ်ေတာ်ေဆာင်ြပီး ေဟာေတာ်မူေလသည််။
ေဆးပညာရပ်တွင် အသက်ရှည်ေစရန် ၊ အနာေရာဂါ ကင်းေစရန် အတွက် သစ်ပင်စိုက်ပျိုး ပါ။ ေရတွင်းေရကန် တူးပါ။ တံတားခင်းပါ။ ဂီလာန သံဃာများ အား ြပုစုေစာင့်ေရှာက်ရန်၊ ေဆးဝါးချို့တဲ့ေနသူများအား ေဆးလှူဒါန်းေပးရန် အစရှိသည်များ မပါရှိေချ။
ေဗဒင်ပညာရပ်တွင် သာလျှင် အသက်ရှည်ေစရန် ၊ အနာေရာဂါ ကင်းေစရန် အတွက် သစ်ပင်စိုက်ပျိုးြခင်း၊ေရတွင်းေရကန် တူးြခင်း။ တံတားခင်းြခင်း၊ ဂီလာန သံဃာများ အား ြပုစုေစာင့်ေရှာက်ြခင်း၊ ေဆးဝါးချို့ တဲ့ေနသူများအား ေဆးလှူဒါန်းေပးရန် အစရှိသည်များပါရှိသည်။
ထို့အြပင် နာဖျားမကျန်းမာပါက ေဗာဇ္ဈင်သုတ်အား ရွတ်ဖတ်ခိုင်းြခင်း၊ အဋ္ဌာနေမတံ ြဖင့်အစချီသည့် ဗုဒ္ဓမန္တာန်ဟု ဆိုသည်များကို ရွတ်ဖတ်ခိုင်း၏
အဋ္ဌာနေမတံ ဘိက္ခေဝ အနဝကာေသာ ၊
ယံပရူပက္ကေမန တထာဂတံ ဇီဝိတာ ေဝါေရာေပယျ ။
အနုပက္ကေမန ဘိက္ခေဝ တထာဂတာ ပရိနိဗ္ဗာယန္တိ ။
ဧေတန သစ္စ ဝေဇ္ဇန ေသာတ္ထိ ေမ ေဟာတု သဗ္ဗဒါ ။
မည်သည့် ေလာကီ ပညာရပ်တွင်မှ လမ်းညွှန်မှုမေပးသည့် ဘာသာတရား ကိုင်းရှိုင်းမှုအား ြမန်မာ့ရိုးရာ ေဗဒင် ပညာရပ် တွင် မျက်ဝါးထင်ထင် ေတွ့ြမင်ရမည် ြဖစ်သည်။
ေဆးပညာရပ်တွင် ေလာကီေရးရာအတွက် အကျိုးများလှသည့် ၃၈ ြဖာ မဂင်္လာတရားအား လိုက်နာကျင့်ြကံခိုင်းဖို့ေဝးစွ ၊ ဘာသာတရားလိုက်နာရန် အရွတ်အဖတ်ေလးေတာင် မပါေချ။ အသက်ရှည်မည်ဆိုပါက ၊ ေရာဂါေဝဒနာ ေပျာက်မည်ဆိုပါက စည်းစိမ်ပင် ပံုေပးပါမည်ဟု ဆိုသူများ ဒုနှင့်ေဒးပင်။ နာမကျန်းသူများမှာကား ဆရာဝန်အား ကယ်တင်ရှင်ြကီးသဖွယ် ကိုးကွယ်ဆည်းကပ်ြကကုန်၏ ။ ဦးချ ကန်ေတာ့ြကေလသည်။
ထိုေဆးပညာရပ်များကို သင်ြကားေနသူများသည် ဇရာဟူေသာ အိုမင်းရင့်ေရာ်မှု ၊ မရဏဟူေသာ ေသြခင်းတရားအား တားဆီးမှုများ ြပုလုပ်ေနသြဖင့် ဘုရားေဟာအား ဖီလာကန့်လန့်ဆန့်ကျင်သူများ ြဖစ်ေနမည်ေလာဟု သံသယပင် ဝင်မိေနေတာ့သည်။
လိမ်းေဆးအြဖစ် သံုးသင့်သည့် ေဆးအား ေသာက်သံုးမိပါက ြပဿနာ အြကီးအကျယ်တက်ပါလိမ့်မည်။ ေဆးပညာ နှင့် ေဗဒင်ပညာရပ်တို့အား ပညာတစ်ရပ်တစ်ခု အေနြဖင့်သာ သံုးချင်သံုးနိုင်ပါသည်။ သို့ေသာ် ကိုးကွယ်အားထားရာ အစစ်ြဖစ်ေသာ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ တို့ထက် ပိုြပီး အေလးြမတ်ြပုသည်မှာ မသင့်ေတာ်ေပ။
ထို့ေြကာင့် နိဗ္ဗာန်သို့မျက်ေမှာက် မြပုေသာ ပညာရပ်များ တွင် ေဆးပညာသည်လည်း တစ်ခုအပါအဝင် ြဖစ်ေလေတာ့သည်။
ထို့အတူပင် အြခားေသာ PHD, BSC, MSc, BA , Diploma အစရှိသည့် ဘွဲ့များ ေပးသည့် ပညာရပ်များသည် နိဗ္ဗာန်သို့မျက်ေမှာက်မြပုေသာ ပညာရပ်များ အြဖစ် သိရှိြကကာ ကံကံ၏ အကျိုးအား ပိုမိုယံုြကည်ေလးနက်ေစရန် ၊ နိဗ္ဗာန်ေရာက်ေြကာင်း မျက်ေမှာက်ြပုေြကာင်း တရားေတာ်များ အားထုတ်နိုင်ေစရန် အတွက် အသိေပး နှိုးေဆာ်လိုပါသည်။
ပညာရပ် နှင့် ဘာသာတရား ခွဲြခား သိြမင်နိုင်ကာ... ကိေလသာ ဆိုက်ဝါးများ ကင်းစင်ပေပျာက် ချမ်းသာေရာက်လျှက်.... တရားစစ်တရားမှန်များ ရြပီး သူေတာ်ေကာင်းတရားများ အားထုတ်နိုင်ြကပါေစ.....
(စုတုြပု ေချာ်ေတာေငါ့ ေရးသည်)
ေဆးပညာရှင်များသည် ေဗဒင်ပညာရှင်များ မခန့်မှန်းနိုင် ၊ မေဟာေြပာနိုင်သည့် လူတစ်ဦး၏ ကျန်းမာေရး အေြခအေနများအား ေဟာေြပာနိုင်သည် ။ ဖျားနာေနသည့် လူနာတစ်ေယာက်အား အဖျားေပျာက်ေဆး ေပးြပီး ေနာက် ၂ ရက်ေလာက်ဆို ေပျာက်သွားမည်ဟု အားေပးစကားလည်း ဆိုေသးသည်။ အသက်ေတာ့မဟုတ်ေလာက်ပါ.. ။ ထို့အြပင် အဖျား မေပျာက်ပါက ဆရာ့ထံ ြပန်လာြပရန်လည်း ေြပာေသး၏။
ကင်ဆာြဖစ်ေနသူ တစ်ဦးကို ၆ လအတွင်း အနိစ္စသေဘာြဖင့် ကိစ္စေချာမည်ဟု လူနာ၏ ေဆွမျိုးမိသားစုဝင်များအား ၉၅ % အာမခံချက်ြဖင့် နိမိတ်ဖတ်ြကသည်။ သက်သာေစရန်အတွက် ဓာတ်ကင်ြခင်း များ ြပုလုပ်ြကသလို ေပျာက်ကင်းရန် အလို့ငှာ ကင်ဆာဆဲလ်များအား လှီးထုတ်ြပစ်ရန် ြကိုးပမ်းြကကုန်၏။ မျက်စိ မေကာင်းပါက မျက်စိခွဲမည်။ သွားကိုက်ပါက သွားနှုတ်မည်။ လက်ကျိုးပါက ြပန်ဆက်ေပးမည်။ မိုင်းနင်းမိသြဖင့် ေြခေထာက်ြပတ်ကာ ေသွးထွက်လွန်ေနသူအား ေြခြဖတ်ြပီး အသက်ရှင်ေအာင် ကုသေပးမည်။ လူ့ေလာကြကီးထဲသို့ေရာက်ရှိလာမည့်သူ တစ်ေယာက်၏ ကံြကမ္မာသည် ခွဲစိတ်ဆရာဝန်၊ ေမွးဖားေပးမည့် ဆရာဝန်မ ၏ လက်ထဲတွင် ရှိေနသလို လူ့ေလာကမှ မထွက်ခွာသွားေအာင် လည်း ထိုသူတို့၏ လက်ထဲတွင် ရှိေနြပန်သည်။ လူတစ်ေယာက် ေရှ့ေရးကံြကမ္မာသည် သူတို့၏ ေဆးထိုးအပ် ၊ ခွဲစိတ်ဓား ၊ ေမ့ေဆးများ လက်ေအာက်တွင် ရှိေနသည်။
ကျန်းမာြပီး အသက်ရှည်ေစရန်ဟု ဆိုကာ ဗိုက်တာမင် ေအ မှ ဇက် အထိ စားသံုးခိုင်းကာ အသက်ကို ဆွဲဆန့်ြပန်သည်။ ထို့အြပင် အိုမင်းရင့်ေရာ်သည့် ဒဏ်၊ ဇရာ၏ ေဖာက်ြပန်မှုကို အံတုရန် စမ်းသပ်မှု အမျိုးမျိုး ြပုလုပ်ကာ အသားလှဆီ ၊ ပါးေရနားေရတွန့်ြခင်းမှ ကာကွယ်သည့် ေဆးဝါးအဖံုဖံု ထုတ်လုပ်ြကေလ၏။
အသက်ရှည်ေစမည့် ကံ မပါသူအား ဗိုက်တာမင် ေအ တူ ဇက် တင်မက.. ကြကီးမှ အ အထိ စားခိုင်းပါေစ။ ရှည်မည် မဟုတ်ပါ။ ထို့အတူ အတိတ်ဘဝမှ ြပုလုပ်ခဲ့သည့် ကံအေြကာင်းအားေြကာင့် ယခုဘဝတွင် မျက်ြကည်လွှာယိုယွင်း ပျက်စီးမည့်ကံပါသူအား မည်သို့ပင် မျက်ြကည်လွှာ အစားထိုးကုသေစကာမူ ြပန်ြမင်ရန် အေြကာင်းမရှိေပ။
ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်ဆိုသည်ကား ြမတ်ဗုဒ္ဓ၏ အဆံုးအမ များကို လိုက်နာကျင့်ြကံသည့်သူဟု အရိုးရှင်းဆံုး ေြပာနိုင်ေပသည်။ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင် တစ်ေယာက်သည် အေြခခံအားြဖင့် ကံနှင့် ကံ၏ အကျိုးကို ယံုြကည်ရပါမည်။ ဤကဲ့သို့ ယံုြကည်လိုက်ြခင်းအား ကမ္မဿကတ သမာဒိဋ္ဌိဉာဏ် ရှိသည်ဟု ဆိုေလသည်။
ဗုဒ္ဓဘာသာဝင် တစ်ေယာက်သည် ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာသည်သာ ကိုးကွယ်အားထားရာ အမှန်ဟု ရွတ်ဆိုေနြပီး အြခားေသာ ေလာကီပညာရပ်များ အေပါ်တွင် အားထားရာ အေနြဖင့် လုပ်ေဆာင်လာြကသည်မှာ မသင့်ေတာ်ပါ။ အဘယ်ေြကာင့်ဟု ဆန်းစစ်ြကည့်ေသာ် ကံ၊ ကံ၏ အကျိုးအေပါ်တွင် ယံုြကည်ချက် အားနည်မှု၊ ေလာကီေရးရာ လတ်တေလာ အဆင်ေြပချင်မှု များကိုေတာင့်တ၊ မက်ေမာမှု များ၊ ခံစားေနရသည့် ဒုက္ခများ ကင်းေပျာက်ေစလိုသည့် အတွက်ေြကာင့်ဟု သံုးသပ်မိသည်။
ထိုသို့ေသာ ေဆးပညာနှင့် ပတ်သက်သည့် ပညာရှင်များ သည် ဇာတိ ၊ ဇရာ ၊ မရဏ ဟု ဘုရားရှင်ေဟာြကားေတာ်မူခဲ့ေသာ ခန္ဓာ ကိုယ်ြကီး ြဖစ်လာမှု ဇာတိေြကာင့် အိုမင်းရင့်ေရာ်မှု ဇရာ ြဖစ်ကာ မရဏ လမ်အား ြကွမန်းရမည် ဆိုသည့် မိန့်ြကားချက်အား ေဆးဝါးအဖံုဖံုြဖင့် တားဆီးေနြကသူများြဖစ်ြကကုန်သည်။ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်ြဖစ်ပါက ြမတ်စွာ ဘုရားနှင့် ဆန့်ကျင်သည်များကို ယံုပါက ဘုရား၊ တရား မယံုကာ ြမတ်ဗုဒ္ဓ၏ အဆံုးအမအား ဖီလာကန့်လန့်ဆန့်ကျင်ေနသည် ြဖစ်သြဖင့် အယူလွဲမှားပါက သရဏဂံု ပျက်ပါသည်။
ကံနှင့် ကံ ၏ အကျိုးကို ယံုရပါမည်။ ဤကဲ့သို့မဟုတ်ဘဲ ေဆးပညာ၏ ညွှန်ြကားချက်များကို ယံုြကည်ေနမည် ဆိုပါက ကံ နှင့် ကံ ၏ အကျိုးအား ပယ်ရာကျကာ ကမ္မဿတက သမာဒိဋ္ဌိ မြဖစ်ေတာ့ဘဲ မိစ္ဆာ ဒိဋ္ဌိ ြဖစ်သွားနိုင်ပါသည်။
ဘုရားရှင်ရှိစဉ်က ပုဏ္ဏား တစ်ဦးရှိေလ၏ (မာဂဏ္ဍီပုဏ္ဏား ဟု ဆိုြကသည်) မိမိကိုယ်ကိုယ် ေဗဒင်တွက်ြကည့်ရာ မေဝးေတာ့ေသာ တစ်ခုေသာ လြပည့်ည သန်းေခါင်တွင် ေသမည်ဟု ထွက်သြဖင့် ဘုရားရှင်အား ေမးြမန်းေလျှာက်ထားရာ ဘုရားရှင်မှလည်း ေသမည် ဟု ြပန်လည်ေဟာြကားေတာ်မူ၏ ။ ထိုအခါ ပုဏ္ဏားသည်လန့်ြပီး ငါသာ ေမျာက်ြဖစ်ခဲ့ပါက အစားအေသာက်အလျှံအပယ်ရေစရန် ငှက်ေပျာပင်များ စိုက်မည်၊ ငှက်ြဖစ်ပါက ေနထိုင်နိုင်ရန်အတွက် ေညာင်ပင်စိုက်မည် ၊ငါးြဖစ် ပါက ေနဖို့ရန် အတွက် ေရကန်တူးမည် အစရှိသြဖင့် အမျိုးမျိုး စဉ်းစားကာ အပင်များ စိုက်ပျိုးြခင်း ၊ ေရကန်များ တူးေဖာ်ြခင်း အစရှိသည်တို့ကို လုပ်ေဆာင်ရာ လမ်းေဖာက်သည်များအထိ မရည်ရွယ်ဘဲ ြပုမိေလသည် ။ သူသည် ကုသိုလ်ေရးအတွက် မဟုတ်ေသာ်လည်း သူေသြပီးပါက တိရ စ္ဆာန် ဘဝသို့ေရာက်ရှိပါက မည်သည့်အေကာင်ြပန်ြဖစ်ပါေစ ေနထိုင်ေရး အဆင်ေြပေစရန်အတွက် လုပ်ေဆာင်ြခင်းသာ သို့ေသာ်လည်း သူစိုက်ပျိုးထားသည်များ ရှင်သန် ြကီးထွားလာေသာအခါ ေမျာက် ၊ ငှက် အစရှိသည်များ စားြက ၊ေသာက်ြက၊ေနြက၊ နားြက ြဖစ်ေနေလေတာ့သည်။
ေသမည့်ညတွင် သူသည် အားလံုးကို နှုတ်ဆက်ြပီး အိပ်ယာေပါ်၌ ေသမည့် အချိန်ကို ေစာင့်ေနေသာ်ြငား အာရုဏ်တက်ချိန်အထိပင် အသက် ဘယ်ကထွက်မည်မှန်း မသိေသးေပ။ သူ့အား စိတ်ဆင်းရဲေအာင် လုပ်ရမည်ေလာဟု ဘုရားရှင်အား စိတ်ဆိုး ၊ ရန်ေတွ့ြခင်း အလို့ငှာ ဘုရားရှင်ဆီကို ထွက်လာေလသည်။
ဘုရားရှင်မှ ေသမည်ဟု ေဟာအြပီးေနာက်ပိုင်း မည်သည့်အရာများ လုပ်ေလသနည်းဟု ေမးြမန်းေလေသာအခါ သစ်ပင်စိုက်၊ ေရကန်တူး ၊ လမ်းေဖာက်ြခင်းများအား ြပန်လည်ေလျှာက်ထားေလရာ ဘုရားရှင်မှ ထိုအရာများသည် အသက်ရှည်ရာ ေကာင်းမှုများ ြဖစ်ေြကာင်း ဇာတ်ေတာ်ေဆာင်ြပီး ေဟာေတာ်မူေလသည််။
ေဆးပညာရပ်တွင် အသက်ရှည်ေစရန် ၊ အနာေရာဂါ ကင်းေစရန် အတွက် သစ်ပင်စိုက်ပျိုး ပါ။ ေရတွင်းေရကန် တူးပါ။ တံတားခင်းပါ။ ဂီလာန သံဃာများ အား ြပုစုေစာင့်ေရှာက်ရန်၊ ေဆးဝါးချို့တဲ့ေနသူများအား ေဆးလှူဒါန်းေပးရန် အစရှိသည်များ မပါရှိေချ။

ထို့အြပင် နာဖျားမကျန်းမာပါက ေဗာဇ္ဈင်သုတ်အား ရွတ်ဖတ်ခိုင်းြခင်း၊ အဋ္ဌာနေမတံ ြဖင့်အစချီသည့် ဗုဒ္ဓမန္တာန်ဟု ဆိုသည်များကို ရွတ်ဖတ်ခိုင်း၏
အဋ္ဌာနေမတံ ဘိက္ခေဝ အနဝကာေသာ ၊
ယံပရူပက္ကေမန တထာဂတံ ဇီဝိတာ ေဝါေရာေပယျ ။
အနုပက္ကေမန ဘိက္ခေဝ တထာဂတာ ပရိနိဗ္ဗာယန္တိ ။
ဧေတန သစ္စ ဝေဇ္ဇန ေသာတ္ထိ ေမ ေဟာတု သဗ္ဗဒါ ။
မည်သည့် ေလာကီ ပညာရပ်တွင်မှ လမ်းညွှန်မှုမေပးသည့် ဘာသာတရား ကိုင်းရှိုင်းမှုအား ြမန်မာ့ရိုးရာ ေဗဒင် ပညာရပ် တွင် မျက်ဝါးထင်ထင် ေတွ့ြမင်ရမည် ြဖစ်သည်။
ေဆးပညာရပ်တွင် ေလာကီေရးရာအတွက် အကျိုးများလှသည့် ၃၈ ြဖာ မဂင်္လာတရားအား လိုက်နာကျင့်ြကံခိုင်းဖို့ေဝးစွ ၊ ဘာသာတရားလိုက်နာရန် အရွတ်အဖတ်ေလးေတာင် မပါေချ။ အသက်ရှည်မည်ဆိုပါက ၊ ေရာဂါေဝဒနာ ေပျာက်မည်ဆိုပါက စည်းစိမ်ပင် ပံုေပးပါမည်ဟု ဆိုသူများ ဒုနှင့်ေဒးပင်။ နာမကျန်းသူများမှာကား ဆရာဝန်အား ကယ်တင်ရှင်ြကီးသဖွယ် ကိုးကွယ်ဆည်းကပ်ြကကုန်၏ ။ ဦးချ ကန်ေတာ့ြကေလသည်။
ထိုေဆးပညာရပ်များကို သင်ြကားေနသူများသည် ဇရာဟူေသာ အိုမင်းရင့်ေရာ်မှု ၊ မရဏဟူေသာ ေသြခင်းတရားအား တားဆီးမှုများ ြပုလုပ်ေနသြဖင့် ဘုရားေဟာအား ဖီလာကန့်လန့်ဆန့်ကျင်သူများ ြဖစ်ေနမည်ေလာဟု သံသယပင် ဝင်မိေနေတာ့သည်။
လိမ်းေဆးအြဖစ် သံုးသင့်သည့် ေဆးအား ေသာက်သံုးမိပါက ြပဿနာ အြကီးအကျယ်တက်ပါလိမ့်မည်။ ေဆးပညာ နှင့် ေဗဒင်ပညာရပ်တို့အား ပညာတစ်ရပ်တစ်ခု အေနြဖင့်သာ သံုးချင်သံုးနိုင်ပါသည်။ သို့ေသာ် ကိုးကွယ်အားထားရာ အစစ်ြဖစ်ေသာ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ တို့ထက် ပိုြပီး အေလးြမတ်ြပုသည်မှာ မသင့်ေတာ်ေပ။
ထို့ေြကာင့် နိဗ္ဗာန်သို့မျက်ေမှာက် မြပုေသာ ပညာရပ်များ တွင် ေဆးပညာသည်လည်း တစ်ခုအပါအဝင် ြဖစ်ေလေတာ့သည်။
ထို့အတူပင် အြခားေသာ PHD, BSC, MSc, BA , Diploma အစရှိသည့် ဘွဲ့များ ေပးသည့် ပညာရပ်များသည် နိဗ္ဗာန်သို့မျက်ေမှာက်မြပုေသာ ပညာရပ်များ အြဖစ် သိရှိြကကာ ကံကံ၏ အကျိုးအား ပိုမိုယံုြကည်ေလးနက်ေစရန် ၊ နိဗ္ဗာန်ေရာက်ေြကာင်း မျက်ေမှာက်ြပုေြကာင်း တရားေတာ်များ အားထုတ်နိုင်ေစရန် အတွက် အသိေပး နှိုးေဆာ်လိုပါသည်။
ပညာရပ် နှင့် ဘာသာတရား ခွဲြခား သိြမင်နိုင်ကာ... ကိေလသာ ဆိုက်ဝါးများ ကင်းစင်ပေပျာက် ချမ်းသာေရာက်လျှက်.... တရားစစ်တရားမှန်များ ရြပီး သူေတာ်ေကာင်းတရားများ အားထုတ်နိုင်ြကပါေစ.....
(စုတုြပု ေချာ်ေတာေငါ့ ေရးသည်)
0 comments:
Post a Comment