ဝိဇ္ဇာကို လိပ်စာမ​​ေမး​​နဲ့​​(၅)

ြမန်မာြပက္ခဒိန်ပဲြဖစ်ြဖစ် ၊​ သိုး​​​ေဆာင်း​​ြပက္ခဒိန်ပဲြဖစ်ြဖစ်၊​ အိုကွာ တကမ္ဘာလံုး​​က ြပက္ခဒိန်​​ေတွအား​​လံုး​​မှာ ဒီ​​ေန့​​ခုနှစ်​​ေန့​​ကိုပဲ အသံုး​​ြပုထား​​တာကွာ၊​ ရာဟုလည်း​​မပါဘူး​​၊​ သံ​​ေဒါင်း​​လည်း​​မပါဘူး​​၊​ ယူ​​ေရး​​နပ်စ်၊​ နက်ပကျွန်း​​၊​ ပလူတို ဘာမှ မပါဘူး​​ကွာ
တကယ်​​ေတာ့​​ တနဂင်္​​​ေနွအစ စ​​ေနအဆံုး​​ ​​ေန့​​ခုနှစ်​​ေန့​​ကို အ​​ေြခခံထား​​တဲ့​​ ငါတို့​​ြမန်မာ့​​ရိုး​​ရာ လက်ဆန်း​​​ေဗဒင်က ဂမ္ဘီရဆန်သလို အထင်လည်း​​မ​​ေသး​​နဲ့​​​ေမာင်ရင်​​ေရ့​​


ခုနှစ်ြကိမ် ခုနှစ်လီ လှည့်​​ြကည့်​​မိသူ ခုနှစ်လီ ခုနှစ်ြကိမ် အမှန်အတိုင်း​​ ​​ေြပာလိုက်ရရင်. . .


ဟာ . . . ​​ေပျာက်ချက်သား​​​ေကာင်း​​​ေနလိုက်တာ
​​ေရာက်မယ့်​​​ေရာက်ြပန်​​ေတာ့​​လည်း​​ ကိုခင်​​ေမာင်တိုး​​ရဲ့​​​ေရာင်စဉ်ခုနှစ်သွယ်နဲ့​​​ေရာက်လာပါလား​​


အဟဲ . . . မင်း​​ထင်လို့​​ပါကွာ၊​ ဒီရက်ပိုင်း​​ရဲ့​​ထူး​​ြခား​​မှု​​ေလး​​​ေတွ မင်း​​မျက်​​ေြခြပတ်​​ေနြပီထင်တယ်
ခုနှစ်​​ေတာ့​​ ခုနှစ်ပဲ ဒါ​​ေပမယ့်​​ ခင်​​ေမာင်တိုး​​မဟုတ်ဘူး​​၊​ ခုနှစ်ြပည်​​ေထာင် ဂန်ဖလား​​ကွ


ခွီး​​. . . ဝိဇ္ဇာြကီး​​က​​ေတာ့​​ လုပ်ြပီ၊​ ကိုယ့်​​ဘာသာ ​​ေအး​​​ေအး​​​ေနပါဆို၊​ လံုး​​တီး​​ဆန် စား​​ချင်​​ေနြပန်ြပီ


အဟီး​​ . . . မင်း​​ကို​​ေြပာမှာနဲ့​​ခုနှစ်ချင်း​​ တိုက်ဆိုင်သွား​​လို့​​ပါကွာ



အ​​ေတာ်ပဲ . . . ကျ​​ေနာ်လည်း​​ ခုနှစ်ကို အာရံုကျ​​ေနတာ၊​ ဒီရက်ပိုင်း​​မှာ ခုနှစ်​​ေတွကို ဖိလိုက်မလို့​​ဗျ
အခုတ​​ေလာ နည်း​​နည်း​​​ေလး​​ ​​ေတ့​​လွဲ လွဲ​​ေနတာ အ​​ေြကွး​​​ေတာင် တင်ချင်​​ေနတယ်

ခွီး​​မှပဲ၊​ နှစ်လံုး​​​ေရာဂါနဲ့​​တိုး​​​ေနြပန်ြပီ၊​ ြဖတ်လမ်း​​မလိုက်ပါနဲ့​​ငါလူရာ၊​ ထီထိုး​​စား​​လို့​​ချမ်း​​သာတဲ့​​လူ ​​ေတွ့​​ဖူး​​ပါဘူး​​ကွာ


သိ​​ေတာ့​​ပါဘူး​​ဗျာ၊​ ​​ေဗဒင်​​ေမး​​လိုက် ထီထိုး​​လိုက် ဘိုး​​​ေတာ်ပင့်​​လိုက် ​​ေဘာ်ပွဲ​​ေလာင်း​​လိုက်နဲ့​​ဘာမှ လုပ်မစား​​တတ်​​ေတာ့​​ပါဘူး​​ဗျာ

​​ေအး​​ပါကွာ၊​ ​​ေခတ်ြကီး​​ကိုက မ​​ေကာင်း​​ပါဘူး​​၊​ လုပ်စား​​​ေတာ့​​မိုး​​​ေခါင် ခိုး​​စား​​​ေတာ့​​​ေခွး​​​ေဟာင်ဆိုသလို ြဖစ်​​ေနတာ ြကာလှ​​ေပါ့​​

မသမာသူ​​ေတွက​​ေတာ့​​ ​​ေကာင်း​​စား​​လို့​​ပါဗျာ၊​ ဘုရား​​ြကီး​​ကို​​ေတာင် အ​​ေပါင်ခံထား​​​ေသး​​သတဲ့​​

ြကံြကီး​​စည်ရာကွာ၊​ မင်း​​ဘယ်က အ​​ေလန​​ေတာ အတင်း​​အဖျင်း​​​ေတွ ြကား​​လာြပန်ပလဲ

ဟုတ်ရင်လည်း​​ ဟုတ်​​ေလာက်တယ် ဝိဇ္ဇာြကီး​​ရ၊​ အီး​​​ေမး​​လ်ထဲ ဘ​​ေလာ့​​ထဲမှာ အဲဒီသတင်း​​က ပျံ့​​လို့​​

​​ေဟ၊​ ရှယ်စမ်း​​ပါဦး​​ကွာ ဟုတ်​​ေသာ်ရှိ မဟုတ်​​ေသာ်ရှိ​​ေပါ့​​

ဒီလိုဗျ၊​ ​​ေရွှတိဂံုဘုရား​​​ေပါ်က အလှူခံ​​ေသတ္တာပံုး​​​ေတွ အကုန်လံုး​​ကို ဘာသာြခား​​သူ​​ေဌး​​ကို တနှစ်စာအတွက် သိန်း​​ငါး​​​ေထာင် နဲ့​​ ကန်ထရိုက်​​ေပး​​ထား​​တာတဲ့​​၊​ ဘုရား​​​ေပါ်မှာ ညဦး​​ပိုင်း​​ပံုမှန်ဘုရား​​ဝတ်ြပု​​ေလ့​​ရှိတဲ့​​ ညီအမနှစ်ဦး​​က ညတိုင်း​​ညတိုင်း​​ ဘုရား​​ပိတ်ချိန်ဆို အလှူခံပံုး​​​ေတွကို ထမ်း​​ထမ်း​​ြပီး​​သိမ်း​​​ေနတဲ့​​ ​​ေကာင်​​ေလး​​ကို​​ေတွ့​​​ေတာ့​​ ​​ေမး​​ြကည့်​​ရာက​​ေန သူ့​​သူ​​ေဌး​​က သိမ်း​​ခိုင်း​​လို့​​လိုက်သိမ်း​​​ေနရတာဆိုြပီး​​ ​​ေကာင်​​ေလး​​က ရှင်း​​ြပလို့​​သိလာရတာလို့​​​ေြပာတာပဲ။ သူတို့​​ညီအမလည်း​​ အဲဒီ​​ေနာက်ပိုင်း​​ အလှူခံပံုး​​ထဲကို အလှူ​​ေငွမထည့်​​​ေတာ့​​ဘူး​​တဲ့​​၊​ သူတို့​​နဲ့​​ရင်း​​နှီး​​တဲ့​​ ဘုရား​​​ေဂါပကတ​​ေယာက်ကို ​​ေမး​​ြကည့်​​​ေတာ့​​ အဲလို ကန်ထရိုက်​​ေပး​​ထား​​တာ ဟုတ်တယ်လို့​​​ေြပာသတဲ့​​

​​ေဟ . . ကျား​​သား​​မိုး​​ြကိုး​​ကွာ၊​ မင်း​​သတင်း​​က ဟုတ်ပါ့​​မလား​​ကွ

မယံုရင်လည်း​​​ေန​​ေပါ့​​ ဝိဇ္ဇာြကီး​​ရာ၊​ သံဃာ​​ေတာ်​​ေတွ​​ေတာင် ရိုက်သတ်​​ေနတဲ့​​​ေခတ်မှာ ဘုရား​​အလှူခံပံုး​​ကို ကန်တရိုက်​​ေပး​​တာ ြဖစ်နိုင်တာပဲ အ​​ေသး​​စိတ်သိချင်ရင် ဒီလင့်​​မှာသွား​​ဖတ်ြကည့်​​​ေပါ့​​

​​ေအး​​ . . . ​​ေအး​​. . . ဘယ်သူတရား​​ပျက်ပျက် ကိုယ်မပျက်နဲ့​​​ေပါ့​​ကွာ၊​ အချိန်တန်ရင် သူ့​​တရား​​ သူစီရင်ပါလိမ့်​​မယ်ကွာ

ကဲပါဗျာ၊​ ြမင်ရြကား​​ရတဲ့​​သတင်း​​​ေတွကလည်း​​ မ​​ေကာင်း​​လှပါဘူး​​၊​ လိုရင်း​​ကိုသာ ​​ေြပာပါ​​ေတာ့​​ဗျာ

အင်း​​ . . . ဒီတခါ​​ေတာ့​​ အရင်​​ေြပာဖူး​​တာ​​ေတွရဲ့​​အဆက်လို့​​ပဲ ဆိုချင်ဆိုကွာ၊​ ​​ေန့​​ခုနှစ်​​ေန့​​ရဲ့​​ဂမ္ဘီရသချာအင်္​​​ေြကာင်း​​ ဆက်​​ေြပာြပမယ်

​​ေရး​​လို့​​ဖတ်လို့​​လွယ်​​ေအာင် ​​ေန့​​ခုနှစ်​​ေန့​​ကို ဂဏန်း​​ခုနှစ်လံုး​​အ​​ေနနဲ့​​ပဲ မှတ်ထား​​​ေပါ့​​ကွာ
၁ ၂ ၃ ၄ ၅ ၆ ၀ ​​ေပါ့​​၊​ သုညက​​ေတာ့​​တို့​​​ေလာကမှ ရ ကိုယ်စား​​​ေရး​​တာ


ြမန်မာြပက္ခဒိန်ပဲြဖစ်ြဖစ် ၊​ သိုး​​​ေဆာင်း​​ြပက္ခဒိန်ပဲြဖစ်ြဖစ်၊​ အိုကွာ တကမ္ဘာလံုး​​က ြပက္ခဒိန်​​ေတွအား​​လံုး​​မှာ ဒီ​​ေန့​​ခုနှစ်​​ေန့​​ကိုပဲ အသံုး​​ြပုထား​​တာကွာ၊​ ရာဟုလည်း​​မပါဘူး​​၊​ သံ​​ေဒါင်း​​လည်း​​မပါဘူး​​၊​ ယူ​​ေရး​​နပ်စ်၊​ နက်ပကျွန်း​​၊​ ပလူတို ဘာမှ မပါဘူး​​ကွာ
တကယ်​​ေတာ့​​ တနဂင်္​​​ေနွအစ စ​​ေနအဆံုး​​ ​​ေန့​​ခုနှစ်​​ေန့​​ကို အ​​ေြခခံထား​​တဲ့​​ ငါတို့​​ြမန်မာ့​​ရိုး​​ရာ လက်ဆန်း​​​ေဗဒင်က ဂမ္ဘီရဆန်သလို အထင်လည်း​​မ​​ေသး​​နဲ့​​​ေမာင်ရင်​​ေရ့​​


အင်း​​ . . . ဟုတ်တယ်​​ေနာ်၊​ ကိန်း​​ဂဏန်း​​​ေသး​​​ေပမယ့်​​ အား​​လံုး​​လက်ခံထား​​တဲ့​​ ​​ေန့​​​ေတွကို အ​​ေြခခံတည်​​ေဆာက်ထား​​တာ တီထွင်ခဲ့​​တဲ့​​ ​​ေရှး​​ပညာရှင်​​ေတွကို ​​ေလး​​စား​​ဖို့​​​ေကာင်း​​သဗျာ

အိန်း​​ . . . ဟုတ်သကွ၊​ ​​ေဟာဒီမှာြကည့်​​ သူရဇ္ဇတိုင်ကို နမူနာြပ​​ေပး​​မယ်ကွာ

မတလံုး​​​ေြက အတုလဆရာ​​ေတာ် ခင်ြကီး​​​ေဖျာ်က ကျမ်း​​ရင်း​​လကာအင်္​​​ေနနဲ့​​(သစ်ဆိမ့်​​ပန်း​​ယသူရဇ္ဇ ​​ေနထ​​ေကာင်း​​ြကွယ်ရာ၊​ လင်း​​ြပစည်သာ အစဉ်သာ ​​ေရှာင်ခွာ​​ေဝး​​စွသူရဇ္ဇ) ဆိုြပီး​​ နဝင်း​​တွဲ​​ေတွကို ြပခဲ့​​တယ်​​ေလကွာ

အင်း​​ . . . သိတယ်​​ေလ၊​ အြမစ်အညွန့်​​မတွန့်​​​ေစရလို့​​လည်း​​ ဆိုခဲ့​​​ေသး​​တယ် မဟုတ်လား​​

ဟုတ်​​ေတာ့​​ဟုတ်တယ်ကွ၊​ ဒါ​​ေပမယ့်​​ မဟုတ်​​ေသး​​ဖူး​​ကွ

ဟာဗျာ . . . ရှင်း​​ရှင်း​​​ေြပာပါဗျာ၊​ နဂိုတည်း​​ကမှ မရှင်း​​လို့​​ရှုတ်​​ေနရတဲ့​​ြကား​​ထဲ

ဒီလို​​ေလကွာ၊​ ဟုတ်တယ်ဆိုတာက နဝင်း​​တွဲတူတာကို​​ေြပာတာ၊​ မဟုတ်​​ေသး​​ဖူး​​ဆိုတာက အား​​ချင်း​​မတူတာကို​​ေြပာတာ

မင်း​​နား​​လည်​​ေအာင် ရှင်း​​ြပရမယ်ဆိုရင်
မူလအချာ ၁ ကို ၅+၄ နဝင်း​​တွဲက ​​ေကာင်း​​​ေစတယ်
မူလအချာ ၁ ကို ၆+၃ နဝင်း​​တွဲက ​​ေကာင်း​​​ေစတယ်
မူလအချာ ၁ ကို ၀+၂ နဝင်း​​တွဲက ​​ေကာင်း​​​ေစတယ် ဆိုတာ မင်း​​သိြပီး​​သား​​ပဲ​​ေနာ်


ဟုတ်ကဲ့​​ . . . အြပင်နဝင်း​​၊​ အတွင်း​​နဝင်း​​၊​ ဓါတ်နဝင်း​​တွဲ​​ေတွ​​ေလ

​​ေအး​​ . . . ​​ေနာက်တဆင့်​​ရှင်း​​ြပမယ်
မူလအချာ ၁ ကို ​​ေကာင်း​​​ေစပါတယ်ဆိုတဲ့​​ ၅+၄ နဝင်း​​တွဲမှာ အရင်း​​လံုး​​ြဖစ်တဲ့​​ ၅ က​​ေန စတင်​​ေရတွက်ရင် အဖျား​​လံုး​​ြဖစ်တဲ့​​ ၄ ကို ​​ေရာက်ဖို့​​အတွက် ရ ြကိမ် (အြမစ်) ​​ေရတွက်ရသလို၊​ အဖျား​​လံုး​​ြဖစ်တဲ့​​ ၄ က​​ေန အရင်း​​လံုး​​ြဖစ်တဲ့​​ ၅ကို ​​ေရာက်ဖို့​​အတွက် ၂ြကိမ် (အညွန့်​​) ​​ေရတွက်ရတယ်ကွ၊​ ဒါ​​ေြကာင့်​​ ပန်း​​ယနဝင်း​​တွဲဟာ အြမစ်အညွန့်​​ြပန်ရလို့​​နဝင်း​​မှန်တယ်ကွ


မူလအချာ ၁ ကို ​​ေကာင်း​​​ေစပါတယ်ဆိုတဲ့​​ ၆+၃ နဝင်း​​တွဲမှာ အရင်း​​လံုး​​ြဖစ်တဲ့​​ ၆ က​​ေန စတင်​​ေရတွက်ရင် အဖျား​​လံုး​​ြဖစ်တဲ့​​ ၃ ကို ​​ေရာက်ဖို့​​အတွက် ၅ ြကိမ် (ပဥ္စပွတ်) ​​ေရတွက်ရသလို၊​ အဖျား​​လံုး​​ြဖစ်တဲ့​​ ၃ က​​ေန အရင်း​​လံုး​​ြဖစ်တဲ့​​ ၆ ကို ​​ေရာက်ဖို့​​အတွက် ၄ ြကိမ် (စတုရန်း​​) ​​ေရတွက်ရတယ်ကွ၊​ ဒါ​​ေြကာင့်​​ သစ်ဆိမ့်​​နဝင်း​​တွဲဟာလည်း​​ ပန်း​​ယနဝင်း​​တွဲ ြပန်ရလို့​​နဝင်း​​မှန်တယ်ကွ

အင်း​​ . . . ​​ေရး​​​ေတး​​​ေတး​​​ေတာ့​​ သ​​ေဘာ​​ေပါက်သလိုလိုပဲ အဟီး​​

​​ေကာင်း​​ြပီ၊​ အြမစ်အညွန့်​​တွဲကို ဆက်ြကည့်​​ကွ
မူလအချာ ၁ ကို ​​ေကာင်း​​​ေစပါတယ်ဆိုတဲ့​​ ၀+၂ နဝင်း​​တွဲမှာ အရင်း​​လံုး​​ြဖစ်တဲ့​​ ၀ က​​ေန စတင်​​ေရတွက်ရင် အဖျား​​လံုး​​ြဖစ်တဲ့​​ ၂ ကို ​​ေရာက်ဖို့​​အတွက် ၃ ြကိမ် (ြတိရန်း​​) ​​ေရတွက်ရသလို၊​ အဖျား​​လံုး​​ြဖစ်တဲ့​​ ၂ က​​ေန အရင်း​​လံုး​​ြဖစ်တဲ့​​ ၀ ကို ​​ေရာက်ဖို့​​အတွက် ၆ ြကိမ် (ဆပွတ်) ​​ေရတွက်ရတယ်ကွ၊​ ဒါ​​ေြကာင့်​​ အြမစ်အညွန့်​​နဝင်း​​တွဲကျ​​ေတာ့​​ သစ်ဆိမ့်​​မြဖစ်ပဲ စည်သာဆိုြပီး​​ ​​ေြပာင်း​​ြပန်တွဲ ြဖစ်​​ေနတယ်ကွ၊​


ဒါ​​ေြကာင့်​​ ဆရာ​​ေတာ်က သစ်ဆိမ့်​​ပန်း​​ယသူရဇ္ဇ ​​ေနထ​​ေကာင်း​​ြကွယ်ရာလို့​​ပဲြပခဲ့​​တာ၊​ နဝင်း​​ချင်း​​တူ​​ေပမယ့်​​ အြမစ်အညွန့်​​ကျ​​ေတာ့​​ အား​​ချင်း​​မတူဖူး​​လို့​​ဒါ​​ေြကာင့်​​ ငါ​​ေြပာတာ​​ေပါ့​​ကွ

ဒါဆိုရင်​​ေတာ့​​ ဒုက္ခပါပဲ၊​ အဂင်္​ဝိဇ္ဇာကလည်း​​ ရှုတ်​​ေနတာပဲ၊​ ယြတာဓါတ်ရိုက်ဓါတ်ဆင်​​ေလး​​​ေတာင် မလုပ်ရဲ​​ေတာ့​​ဖူး​​ဗျာ

​​ေအး​​​ေပါ့​​ကွာ၊​ ပညာဆိုတာ ဒီ​​ေလာက်လွယ်မှ​​ေတာ့​​ လူတိုင်း​​တတ်ြပီး​​ လူတိုင်း​​အသံုး​​ချ​​ေနမှာ​​ေပါ့​​ကွ၊​ ​​ေတွး​​​ေတာြကံဆ ဆင်ြခင်သံုး​​သပ်ြပီး​​မှာ အနာနဲ့​​​ေဆး​​ တည့်​​​ေအာင်​​ေပး​​တတ်ဖို့​​လိုတယ်၊​ သံုး​​တတ်ရင်​​ေဆး​​ မသံုး​​တတ်ရင်​​ေဘး​​​ေပါ့​​ကွာ

ဒါဆိုရင် အြမစ်အညွန့်​​က သစ်ဆိမ့်​​ပန်း​​ယ​​ေလာက် မ​​ေကာင်း​​ဖူး​​​ေပါ့​​

ငါက ဒီလိုလဲ မ​​ေြပာဖူး​​​ေလကွာ၊​ သဇင်နဲ့​​ြမတ်​​ေလး​​ကို အ​​ေဆာင်အရွက်ြပုတာနဲ့​​​ေနြကာကို အ​​ေဆာင်အရွက်ြပုရာမှာ အား​​ချင်း​​မတူလို့​​သူ့​​​ေနရာနဲ့​​သူ မှန်မှန်ကန်ကန် အသံုး​​ချတတ်ဖို့​​လိုတယ်လို့​​ပဲ ​​ေြပာတာ​​ေလကွာ

အဲဒီသူ့​​​ေနရာနဲ့​​သူအသံုး​​ချတတ်ဖို့​​လိုတယ်ဆိုတာ ရှင်း​​ြပ​​ေလဗျာ၊​ မရှင်း​​ြပရင် ဘယ်သိပါ့​​မလဲ

မင်း​​လည်း​​ ​​ေကျာင်း​​​ေနဖူး​​တာပဲကွာ၊​ ဆရာဆိုတာ နည်း​​လမ်း​​ကိုြပ​​ေပး​​တာ​​ေလ၊​ နည်း​​လမ်း​​ရြပီဆိုရင် လက်​​ေတွ့​​အသံုး​​ချတတ်​​ေအာင် ကိုယ်ပိုင်ဉာဏ်​​ေလး​​ဘာ​​ေလး​​ ထုတ်ြပီး​​ ြကိုး​​စား​​ြကည့်​​​ေပါ့​​ကွ၊​ အစအဆံုး​​ အား​​ကိုး​​ရှာ​​ေနမှ​​ေတာ့​​ ဘယ်လိုလုပ် တက်လမ်း​​ရှိ​​ေတာ့​​မှာလဲ၊​ မသိြကလျှင်​​ေတွး​​ဆဦး​​​ေပါ့​​ကွာ

အင်း​​. . . အင်း​​ . . . ထား​​ပါ​​ေတာ့​​ဗျာ၊​ အခု​​ေတာ့​​ ​​ေခါင်း​​မူး​​သွား​​ြပီ၊​ တ​​ေရး​​အိပ်လိုက်ဦး​​မယ်ဗျို့​​

​​ေကာင်း​​ပါ့​​ကွာ၊​ တပည့်​​တ​​ေယာက်​​ေမွး​​ပါတယ်၊​ အပျင်း​​ြပိုင်မလား​​ဆိုရင် ြပိုင်ရမှာ​​ေတာင် ပျင်း​​​ေသး​​တယ်ဆိုတဲ့​​​ေကာင်နဲ့​​လာ​​ေတွ့​​​ေနတယ်၊​ ကဲ . . . ကဲ အိပ်ပါ​​ေကျး​​ဇူး​​ရှင်ရယ် . . .

0 comments:

Post a Comment