စကားြကီးစကားကျယ်မဆို ။ ခပ်ရှင်းရှင်းသာ ေြပာမည်။ သင်တို့ တတ်သည့်ပညာြဖင့် တစ်ေန့လျှင် လူတစ်ေယာက်မျှအား ေကာင်းမှုကုသိုလ်ြပုေပးပါ ဟု ေြပာဖူးပါေလစ၊
" ဟ - ေခွးေတွ ၊ ေခွးေတွ . . ငါ့ကို လာဆွဲေနြကတယ်။ ေမာင်းေပးြကပါ ၊ နှင်ထုတ်ေပးြကပါ "
အရှင်ေသာဏမေထရ်၏ ဖခင် ဦးပဥ္ဇင်းြကီးသည် လူ့ဘဝမှ မုဆိုးအလုပ်ြဖင့် အသက်ေမွးသူ ြဖစ်ခဲ့ ၍ ေသခါနီးအချိန်၌ မရဏာသေန္နေဇာ ကျေရာက်လာသြဖင့် ကေယာင်ကတမ်း ေြပာလာ၏။ သားြဖစ်သူ အရှင်ေသာဏေထရ်မှာ ပိဋကတ် တတ်ကျွမ်းယံုသာမက ရဟန္တာလည်း ြဖစ်သြဖင့် " ငါ့အေဖ လားရာဂတိ မေကာင်းနိုင်ဘူး ြဖစ်ေတာ့မယ်" ဟု သိသြဖင့် ကိုရင်များကို ေတာရေကျာင်းဝန်းကျင်ရှိ ေတာပန်းေတာင်ပန်းများ အြမန်ခူးေစကာ ဘုရားရင်ြပင်ေပါ်ရှိ ပန်းတင်ခံု၌ တင်ထားေစြပီး ဦးပဥ္ဖင်းြကီးအား ဘုရားရင်ြပင်ေပါ်သို့ ယူေဆာင်ေစလျက် -
" ဦးပဥ္ဖင်းြကီး ၊ ဒီမှာ ဦးပဥ္ဖင်းြကီး အတွက် ဘုရားကို ပန်းလှူေပးထားပါတယ်။ အာရံုြပု ၊ အာရံုြပု"
ဟု ေြပာေပးလိုက်ေသာခါ ခဏအြကာ၌ ဦးပဥ္ဖင်းြကီးက -
"ငါ့သားေရ ၊ မင်းရဲ့မိေထွး နတ်သမီးေတွ လာေနတယ်ကွ၊ ေနရာေပးပါဟ . . ေနရာေပးပါဟ " ဟု ေြပာဆိုြပီး အသက်ထွက်သွားေတာ့သည်။
အနံ့အာရံု မချုပ်မှီ ဘုရားပန်းကပ်၊ ပန်းအနံ့ေပးြပီး အာရံုြပုေစြခင်း၊ အြမင်အာရံုမချုပ်မှီ ဘုရားရင်ြပင်ေပါ်သို့ ယူေဆာင်ေစလျှက်ဘုရားဂုဏ်ေတာ် ပွားများေစြခင်း၊ အြကားအာရံု မချုပ်မှီ အနီးပတ်ဝန်းကျင်မှ သရဏဂံု နှင့်တစ်ကွ ဂုဏ်ေတာ်များ ရွတ်ဖတ်ေပးြခင်းများ သည်ကား ေကာင်းရာ ဂတိ ေသချာေပါက် ေရာက်ေစရန်အတွက် နံေဘးမှ လူများက ေကျးဇူးြပုေပးလိုက်ြခင်းပင်။ သတ္တမေဇာ အကျိုးေပးေကာင်းေစရန် ြပုမူေပးလိုက်ြခင်းပင်။ နတ်ြပည်သို့ေရာက်ရှိေအာင်ေဆာင်ြကဉ်းေပးလိုက်ြခင်း ြဖစ်၏ ။ ဤကား ယြတာဆိုသည့်အရာအား အရိပ်အြမွက်နားလည်ေစရန် ကံ၊ ကံ၏ အကျိုးတရား (သတ္တမေဇာ) ြဖင့် ဥပမာ ြပဆိုလိုက်ြခင်းြဖစ်၏ ။
အရှင်ေသာဏမေထရ်၏ ဖခင် ဦးပဥ္ဇင်းြကီး သည် ဘဝတစ်သက်တာ ြပုလုပ်ခဲ့ေသာ မုဆိုးအလုပ် အာစိဏ္ဏကံ အကုသိုလ်ေြကာင့် ထိုအကုသိုလ်ကံမှ ဘဝဆိုး၊ ဂတိဆိုးသို့ မလွဲမေသွ ေရာက်ရဦးမည်ြဖစ်သည်။ သံသရာမကုန်သေရွ့၊ နိဗ္ဗာန်မေရာက်မှီ စပ်ြကားကာလအထိ ထိုကုသိုလ်၊ အကုသိုလ်များကား အကျိုးေပးေနဦးမည်သာတည်း။
လူဆိုသည်ကား ပုထုဇဉ် ြဖစ်ေသာေြကာင့် လက်ရှိဘဝ ၊ မျက်ေမှာက်ဘဝ ချမ်းသာြခင်းအား ပိုမိုစိတ်ဝင်စား၏ ။
မျက်ေမှာက်ဘဝ ချမ်းသာေရးအတွက် ဘုရားတည်ြက၏ ။ သံဃာ့ေဗဒကကံ၊ သံဃာသင်းခွဲသည့်ကံ ထိုက်ေနသည့် ၊ သရဏဂံု ၂ ပါးသာတည်သည့် ပုဂ္ဂိုလ်မျိုး ြဖစ်ေနပါက ယြတာေြခသည်ြဖစ်ေစ ၊ ကုသိုလ်ေကာင်းမှု လိုချင်သည့်အတွက်ြဖစ်ေစ ၊ မည်သို့ ပင်ြဖစ်ေစကာမူ ေဇာေစတနာ ထက်သန်စိတ်ြဖင့် လုပ်ေဆာင်ေသာ်ြငား ကုသိုလ်အကျိုးအား ရမည်မဟုတ်ေပ။ အေဟာသိကံ ြဖစ်သွား၏။
အချို့ ပုဂ္ဂိုလ်များမှ အကုသိုလ်ကံ ဆိုသည်မှာ ယခုဘဝ တွင် တားနိုင်သည့်တိုင်ေအာင် ေနာင်လာမည့် ဘဝများတွင် ခံရဦးမည် ြဖစ်သြဖင့် မည်သည့်အတွက်ေြကာင့် အချိန်အကုန်ခံြပီး ယြတာလုပ်သင့်ပါသနည်း ဟု အေြပာြကီးြက၏ ။ ထိုသူများအား ယြတာဆိုသည်ကို မည်သို့ နားလည် ထားသနည်းဟု ြပန်လည် ေမးြမန်းရမည် ။
ယြတာေချသည်ကို ေရှးပညာရှင်များ မှ -
" ကုသိုလ်မပါေသာ ယြတာေချြခင်း သည် ဓာတ်ရိုက် ၊ ဓာတ်ဆင်ြခင်းသာ ြဖစ်သည်" ဟူ၍ မိန့် ြကားခဲ့၏။ ကံြမင့် ၊ ကံပွင့် အစီအရင်အား ၁၃၇၀ ခုနှစ်အတွင်း တင်ဆက်ခဲ့သည်။ ြမတ်စွာဘုရားရှင်၏ အဆံုးအမြဖစ်သည့် ဒါန ၊ သီလ ၊ဘာဝနာ အေြကာင်းတရားများ နှင့် ပတ်သက်သည်များကိုသာ အြကံဉာဏ်ေပး ေရးသားခဲ့၏ ။ ဘုရားရှင်အား တုန်ခိုက်ေအာင် ေရမသပ္ပာယ်ခိုင်း ၊ မီးခိုးမှိုင်းလည်း မတိုက်ခိုင်းခဲ့ ။ ကိုယ်လုပ်မှ ကိုယ်ရသည့် လုပ်အားဒါန ကုသိုလ်များ၊ ေရစစ် ၊ ေဆး ၊ ေကျာင်း ၊အေဟာင်းြပင် အစရှိသည့် ကုသိုလ်ကံပွင့်ေစသည့် အစီအရင်များအား ပညာပိုင်းဆိုင်ရာနှင့် တိုက်ဆိုင်စစ်ေဆးြပီး ဆရာများ၏ ဩဝါဒအတိုင်း ပညာဒါနြပု၏ ။ စာရှုသူများ တိုက်ဆိုင် စစ်ေဆးနိုင်၏။ ဤဝက်ဘ်ဆိုဒ်တွင် ဗုဒ္ဓြမတ်စွာဘုရား၏ မျက်ေမှာက်ဘဝ ြကီးပွားချမ်းသာေရး လမ်းေြကာင်းမှ ေသွဖည်ြပီး အြကံဉာဏ်များ ေပးခဲ့ေသာ် လာေရာက် ေြပာဆိုနိုင်၏ ။
အာရိုက်စားသူများ ၊ ဓမ္မာေသာကအင်းဝရာဇာ သိယံုမျှြဖင့် အချစ်ေရးေဟာတတ်ြပီဟု ေြကွးေြကာ်ေနသူများ ၊ ေန့နံသိယံုြဖင့် ဟာသေဗဒင်အြဖစ် ပညာရပ်အား အေပျာ်သေဘာတင်ဆက်ေပးေနသည့် ပုဂ္ဂိုလ်များေြကာင့် နက်ရှိုင်းလှသည့် ပညာရပ်များ အထင်ေသးဖွယ်ရာ ြဖစ်ကုန်ေတာ့၏ ။
အခါေပးပညာရှင်များသည် များေသာအားြဖင့် ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်ြဖစ်သည့် အားေလျာ်စွား ဗုဒ္ဓအဆံုးအမတိုင်း ေနထိုင်သည့်အြပင် ၃၈ ြဖာ မဂင်္လာတရားေတာ် အတိုင်း ကျင့်ြကံရေသးသည်။ ထဲထဲဝင်ဝင် မေလ့လာဘဲ အေပါ်ယံ အာပလာ ဆရာများအား ြမင်ယံုြဖင့် မဆံုးြဖတ်စေကာင်း။
အခါေပးဆရာြဖစ်သူမှ လမ်းညွှန်ြပသေပးမှုေြကာင့် ေကာင်းမှုကုသိုလ် (ယြတာဟု အများေြပာဆိုေနသည့်အရာ) လုပ်ရင်းြဖင့် ြဖစ်လိုသည့် အရာများ (ပထမ ေဇာေစတနာ အားနည်းမှုေြကာင့်) ယခုဘဝတွင် မရရှိခဲ့ေသာ်လည်း နိဗ္ဗာန်မရမှီ စပ်ြကားအထိ ထိုကုသိုလ်များ အကျိုးေပးေနအံုးမည်။ ဘာသာတရားေမ့ေလျာ့ေနသူအား ကုသိုလ်ေကာင်းမှုလုပ်ကိုင်ေစြခင်းသည် အြပစ်မဟုတ် ။ ထိုသို့ ကုသိုလ်ေကာင်းမှု ြပုလုပ်ရန် တားြမစ်ေနသူများသာ အြပစ်ရမည်ြဖစ်သည်။
ဘာသာတရားေမ့ေလျာ့ေနသူအား ဘုရားရိပ်တရားရိပ်တွင် တံြမက်လှည်းသည့် ကုသိုလ်ေကာင်းမှုများ အား ြပုလုပ်ေစလိုက်ေသာအခါ (ယြတာဟု အများေြပာဆိုေနသည့်အရာ) ြပုလုပ်သူအေနြဖင့် ပထမ အစတွင် ြဖစ်ချင်သည့် အဓိပတိပစ္စည်း (ေဇာြဖင့် ) လုပ်ကိုင်ေနြခင်းေြကာင့် သန္တာန်တွင် ကုသိုလ်စိတ် နည်းချင် နည်း ၊ ရှိချင်မှ ရှိေပလိမ့်မည်။ သို့ေသာ် ကိစ္စအဝဝ ြပီးစီးသည့်အခါ ဘုရားရိပ်တရားရိပ်တည်းဟူေသာ ေအးြမသည့် အရိပ်အာဝါသသို့ေရာက်ေနြခင်းေြကာင့် " ဪ . . ငါ ေရာက်တုန်း ကုသိုလ်ေကာင်းမှုေလး လုပ်လိုက်အံုးမှ . . " ဆိုသည့် ကုသိုလ်စိတ်ြဖစ်ေပါ်လာခဲ့သည် ရှိေသာ် . . . . များစွာအကျိုးရှိပါသည် ။ ထို့ေြကာင့် ဘုရားတွင် ယြတာ လုပ်ခိုင်းသည် မှာ အေြကာင်းမဲ့ မဟုတ် . တစ်ဖက်လှည့်ဟုဆိုလျှင်လည်း ေြပာနိုင်၏။
(ဘုရားတွင် အမှိုက်ပွေစသည့် ယြတာများအား မေြပာလိုပါ ။ ဥပမာ သဲအိုးေပါ်တွင် ပန်းစိုက်ြပီး ဘယ်ေဒါင့်ရှိ ေရသပ္ပာယ်ရာ ေနရာတွင် ထားခဲ့ဆိုသည့် ယြတာမျိုး ။ ထို သဲအိုးအား လာလည်းမသိမ်း . . သဲများလည်း ေရသပ္ပာယ်ရာ ေနရာတွင် ြပန့်ကျဲလျှက် ရုပ်ဆိုးလှသည်။)
သင့်၏ မသင့်၏ ေတွးေခါ်ြခင်းလည်းမရှိ ၊ ဗဟုသုတ အြကားအြမင်မရှိလည်းမရှိဘဲ အများေြပာသမျှ ဟုတ်နိုး ၊ ဟုတ်နိုးြဖင့် ေြပာသမျှ အကုန်ေလျှာက်လုပ်ေန့ သည့် လူ့ဗာလ များ ၊ အထူးသြဖင့် ချမ်းသာလိုသည့် ၊ ြကီးပွားလိုသည့် ၊ ေလာဘေဇာတိုက်ေနသည့် သူများ ေြကာင့် အယူမှားကာ တစ်လွဲတစ်ေချာ်ြဖစ်လာရသည်။ စစ်မှန်သည့် အတိုင်ပင်ခံ ဆရာများနှင့် လားလားမျှ မသက်ဆိုင် ။ ခံယူသူနှင့်သာ သက်ဆိုင်၏။
" အစ်ကို . . . ဘုရားပံုေတာ် ၊ ဓာတ်ေတာ် ၊ေရာင်ေတာ် လွှတ်တာ ပူေဇာ်မလား ၊ ေဆာင်ထားရင် ေကာင်းတယ်၊ ပို့ေပးရမလား" ဟု အစချီကာ အေဆာင်စိတ်ဝင်စားသူများ၊ တန်ခိုးြကီးဘုရား စိတ်ဝင်စားသူများ အား ဓာတ်ပံုပို့ရင်း မည်သည့်ေနရာမှဟု IP မှတ်သားေနြကသည့် ပုဂ္ဂိုလ်များ ၊ ေထရဝါဒ သာသနာ ဟု အစချီကာ ဘာသာတရား မြဖစ်ညစ်ကျယ်နှင့် ေတွးေခါ်မှု ၊ ကျင့်ြကံအားထုတ်မှု တစ်စိုးတစ်စိမျှ မရှိပါဘဲ ကျမ်းစာအုပ်ထဲမှ အလွတ်ကူးချေနသည့် ဘုရားြဖစ်မည့် ပညာေတာ်သင် အုတ်နီခဲေလးများ သည် ပညာရပ်နှင့် ဘာသာတရားအား ခုတံုးလုပ်ကာ မိတ်ေဆွဖွဲ့ရင်း မီဒီယာအား မာလ်တီ မီဒီယာြဖင့် တိုက်ခိုက် အသံုးချသူများလည်း ရှိ၏ ။
ပညာရပ်အား ဒိဋ္ဌိဟု ဆိုချင်သူများ ဒုနှင့်ေဒး ။ သို့ရာတွင် မိမိတို့သင်ြကားေနသည့် ေလာကီ အတတ်ပညာများြဖစ်သည့် ဒီဂရီဘွဲ့များတွင် ရှာေြဖွကည့်ပါ။ ေလာကီ ၊ ေလာကုတ် အကျိုးစီးပွားအတွက် ဒါန ၊ သီလ၊ ဘာဝနာ ဆိုသည်များ ြပုလုပ်ရမည်ဟု မည်သည့် ဒီဂရီဘွဲ့ တွင်မှ သင်ြကားြပသြခင်း မရှိေပ။ ေဗဒင်ပညာရပ် တွင်သာ ရှိ၏ ။ စကားြကီးစကားကျယ်မဆို ။ ခပ်ရှင်းရှင်းသာ ေြပာမည်။ သင်တို့ တတ်သည့်ပညာြဖင့် တစ်ေန့လျှင် လူတစ်ေယာက်မျှအား ေကာင်းမှုကုသိုလ်ြပုေပးပါ ဟု ၊စိုးရိမ်ထိတ်လန့် ပူေဆွးေနသူ၊ ေသာကေရာက်ေနသူအား အပူအပင်ေလျာ့သွားေစရန် ေြပာဖူး ၊ ကူညီဖူးပါစ ။
ဓမ္မတရားေဟာြကားသူ သူေတာ်စင်များ သာလျှင် ဓမ္မအား ြဖန့်ြဖူးေနသူများ မဟုတ်ေပ။ အရက်သမား ခိုင်းသြဖင့် ကုသိုလ်ေကာင်းမှု လုပ်ေနသူမှာကား ကုသိုလ်တရားများ ရေနမည်သာ။ အရက်သမားေြပာသြဖင့် ကုသိုလ်လုပ်ေနရေသာေြကာင့် ထိုကုသိုလ်လုပ်သူအား ကုသိုလ်မရေစဘဲ အကုသိုလ်ရေစဟု မရှိ။ ထို့အတူ အခါေပးဆရာလည်း ထိုနည်းလည်းေကာင်းပင် ။ မှန်မှန်ကန်ကန် လမ်းညွှန်နိုင်ေသာ အခါေပးဆရာများကိုသာ ေရွးချယ်မှုရှိပါေစ။
ြမတ်စွာဘုရား မှ ပစ္စည်းဥစ္စာ ချမ်းသာြခင်ပါလျှင် ယြတာလည်း ေချတတ်ရမည်ဟု မေဟာြကားခဲ့သည်မှာ အမှန်ပင်ြဖစ်၏ ။ သို့ရာတွင် သမ္ပဒါတရားေလးပါး နှင့် ြပည့်စံုေအာင် ေနထိုင်ပါက ချမ်းသာလိမ့်မည်ဟု ေဟာြကားခဲ့၏ ။
ထိုသမ္ပဒါတရားေလးပါး အား ေဗဒင်ပညာ၏ ေဟာေြပာသည့်အတတ်ပညာ နှင့် ေရာယှက်လိုက်ြပီး လိုက်နာေစရန် ၊ ြပုလုပ်ေစရန် အြကံဉာဏ်ေပးလိုက်ေသာအခါ တွင် . . လူအများ ေြပာဆိုေနသည့် အစီအရင် . . ယြတာများအြဖစ် ေြပာင်းလဲကုန်ေလေတာ့သတည်း . . ။
ေတးေအးရိပ်
0 comments:
Post a Comment