သမ္မာကာလဇနသဒ္ဒ မဟာသြကင်္​န်စာ


ြပည်သူ့​​အသံ မဟာသြကင်္​န်စာ

ြမန်မာသက္ကရာဇ် ၁၃၇၁ ခုနှစ်
သမ္မာကာလဇနသဒ္ဒ မဟာသြကင်္​န်စာ

မဟာသြကင်္​န်ကျချိန် - ၁၃၇၀-ြပည့်​​နှစ်၊​ ​​ေနှာင်း​​တန်ခူး​​လြပည့်​​​ေကျာ် (၅) ရက်၊​ ခရစ်နှစ် ၂၀၀၉ ခု၊​ ဧြပီလ (၁၄) ရက်၊​အဂင်္​ါ​​ေန့​​၊​ ြမန်မာစံ​​ေတာ်ချိန် နံနက်စက် (၃) နာရီ (၁၅) မိနစ်၊​ (၃၆) စက္ကန့်​​။

မဟာသြကင်္​န်အြကတ်ရက် - ၁၃၇၀-ြပည့်​​နှစ်၊​ ​​ေနှာင်း​​တန်ခူး​​လြပည့်​​​ေကျာ် (၆) ရက်၊​ ခရစ်နှစ် ၂၀၀၉ ခု၊​ ဧြပီလ (၁၅) ရက်၊​ ဗုဒ္ဓဟူး​​​ေန့​​။

မဟာသြကင်္​န်တက်ချိန် - ၁၃၇၀-ြပည့်​​နှစ်၊​ ​​ေနှာင်း​​တန်ခူး​​လြပည့်​​​ေကျာ် (၇) ရက်၊​ ခရစ်နှစ် ၂၀၀၉ ခု၊​ ဧြပီလ (၁၆) ရက်၊​ ြကာသပ​​ေတး​​​ေန့​​၊​ ြမန်မာစံ​​ေတာ်ချိန် နံနက်စက် (၇) နာရီ၊​ (၂၀) မိနစ်၊​ (၁၈) စက္ကန့်​​။

နှစ်ဆန်း​​တစ်ရက် - ၁၃၇၁-ခု၊​ တန်ခူး​​လြပည့်​​​ေကျာ် (၈) ရက်၊​ ခရစ်နှစ် ၂၀၀၉ ခု၊​ ဧြပီလ (၁၇) ရက်၊​ ​​ေသာြကာ​​ေန့​​။ (သုဒ္ဓဒိန် - ၁)။


​​ေဇယျတုသဗ္ဗမဂင်္​လံ ။ ။
သြကင်္​န်သံုး​​ပါး​​တို့​​တွင် သမန္တသြကင်္​န်ြဖစ်​​ေသာ​​ေြကာင့်​​ သြကင်္​န်ကျြပီး​​​ေနာက် (၂၄)မိနစ် ​​ေရာက်​​ေသာအချိန်၌ ဦး​​​ေခါင်း​​​ေဆး​​မဂင်္​လာြပုရာ၏။ ဝိ​​ေသသအား​​ြဖင့်​​ ဤကဲ့​​သို့​​နှစ်​​ေဟာင်း​​ကူး​​​ေြပာင်း​​ နှစ်သစ်က်ို ​​ေရာက်​​ေသာအချိန်၌ (မံသာနိဝုဎ္ဍတ္တိ၊​ ပညာတ္တိနဝုဎ္ဍတ်္တိ) မံသာနိ အသား​​တို့​​သည်၊​ ဝုဎ္ဍတ္တိ တိုး​​ပွား​​ကုန်၏။ ပညာတိ အသိပညာတို့​​သည်၊​ နဝုဎ္ဍတ္တိ မတိုး​​ပွား​​ဟုမိန့်​​ဆို​​ေသာ​​ေြကာင့်​​ ​​ေခါင်း​​၊​ ခါး​​၊​ ​​ေြခ၊​ လက် ဤ​​ေလး​​ချက်သာ တိုး​​ပွာြပီး​​ အသိဉာဏ် ပညာဗဟုသုတတို့​​ မတိုး​​ပွား​​ပဲ အိပ်စား​​ကာမ ထ်ိုသံုး​​ဝြဖင့်​​သာ ​​ေနထိုင်ြကလျှင် နွား​​နှင့်​​မြခား​​ တသား​​တည်း​​ဟု အဓိပ္ပါယ်သက်​​ေရာက်​​ေသာ​​ေြကာင့်​​ မိမိတို့​​ြကိုက်နှစ်သက်ရာ ရွက်​​ေခါက်သီး​​ပွင့်​​တို့​​ြဖင့်​​ လည်း​​ ​​ေကာင်း​​၊​ အ​​ေမွှး​​နံ့​​သာ တ​​ေရာ်ကင်ပွန်း​​တို့​​ြဖင့်​​လည်း​​​ေကာင်း​​ ဤခန္ဓာကိုယ် အတ္တ​​ေဘာကို ​​ေြပာင်စင် ​​ေအာင်​​ေဆး​​​ေြကာသန့်​​စင်ြပီး​​လျှင် အဝတ်သစ်ရှိသူတို့​​က နှစ်ဦး​​မှာအဝတ်သစ်ကို ဝတ်ဆင်လျှက်(သို့​​) အဝတ် ​​ေဟာင်း​​ရှိသူတို့​​က ထိုအဝတ်​​ေဟာင်း​​ကို ​​ေြပာင်စင်​​ေအာင် ​​ေလျှာ်ဖွတ်ြပီး​​ ဝတ်ဆင်လျှက် စိတ်ပ်ိုင်း​​ဆိုင်ရာအ​​ေနြဖင့်​​ သီလတည်း​​ဟူ​​ေသာပန်း​​ကို ပန်ြပီး​​လျှင် တည်ြကည်စူး​​စိုက်မှု​​ေခါ်သည့်​​ သမာဓိတည်း​​ဟူ​​ေသာဝတ်ရံုကို ဆင်ြမန်း​​ လျှင် အရာရာကိုပိုင်း​​ြခား​​​ေဝဖန်ဆန်း​​စစ်နိုင်​​ေသာ ပညာတည်း​​ဟူ​​ေသာ နို့​​ရည်ကို​​ေသာက်သံုး​​ြပီး​​လျှင် အ​​ေတွး​​မှား​​ အြကံမှား​​ မိစ္ဆာဝါဒများ​​ကို စွန့်​​လွှတ်၍ ​​ေြဖာင့်​​မတ်မှန်ကန်​​ေသာ သမ္မာဒိဌ်ိ အယူကို ကျင့်​​သံုး​​ြပီး​​ အစွန်း​​တရား​​ နှစ်ပါး​​ ြဖစ်​​ေသာ သဿတဒိဌိ ဥ​​ေစ္ဆဒဒ်ိဌိ အယူတို့​​ကို ဖယ်ြကဉ်၍ ဝိဇ္ဇာဉာဏ်စွမ်း​​ သံလျှက်ကို ကိုင်လျှက် ​​ေမာဟပိတ်ဆီး​​ ရိပ်ြကီး​​ ဂနိုင် ဒိဋ္ဌိ ​​ေတာကိုချိုင် ဆိုသည့်​​အတိုင်း​​ ဝိဇ္ဇာဉာဏ်ဦး​​စီး​​ြပီး​​ မိစ္ဆာတို့​​ကို အနိုင်တိုက်ရမည့်​​အခါ​​ေပတည်း​​။

သြကင်္​န္တံသဿန္တံဝိနာဿန္တု ကျမ်း​​ကိန်း​​လာသည်နှင့်​​အညီ ဆရာကို ြပုရ​​ေသာဝတ် ၊​ ဆရာမှ တပည့်​​ကို ြပုရ​​ေသာဝတ် ၊​ မိဘမှ သား​​သမီး​​ကို ၊​ သား​​သမီး​​မှ မိဘကို ြပုရ​​ေသာဝတ် ၊​ မိတ်​​ေဆွအချင်း​​ချင်း​​ အြပန််အလှန် ြပုရ​​ေသာဝတ်၊​ ခရီး​​နီး​​​ေဝး​​မှ ​​ေရာက်လာသည့်​​ အာဂန္တုဧည့်​​သည်ကို ြပုရ​​ေသာဝတ် ၊​ လူကျင့်​​ဝတ်၊​ ရှင်ကျင့်​​ဝတ်၊​ ရဟန်း​​ကျင့်​​ဝတ် ၊​ မင်း​​ကျင့်​​ဝတ်ဆိုသည့်​​ သိဂ်ါ​​ေလာဝါဒသုတ်လာကျင့်​​ဝတ်များ​​အတိုင်း​​ ကျင့်​​​ေဆာင်အပ်၏။

အထူး​​အား​​ြဖင့်​​ သစ္စာ ​​ေလး​​ပါး​​ အစစ်တရား​​တို့​​ကို သိ​​ေအာင် ကျင့်​​ြကံပွား​​များ​​ အား​​ထုတ် ဆင်ြခင်ြကကုန်​​ေသာ မိခင် ဖခင် ဆရာသခင် အနန္တဂိုဏ်း​​ဝင်များ​​ အ​​ေပါ်၌ ကံသံုး​​ပါး​​နှင့်​​ြပစ်မှား​​မိသမျှ ဝန်ချ​​ေတာင်း​​ပန်၍ ရို​​ေသကျိုး​​နွံစွာ မိ်မိတို့​​တတ်စွမ်း​​သမျှ လှုဒါန်း​​​ေထာက်ပံ့​​ပူ​​ေဇာ်ရာ၏။ ဤကား​​ ကျင့်​​ဝတ်​​ေလး​​​ေထွ ညီမျှဖို့​​ သိဂ်ါ​​ေလာဝါဒသုတ် အလိုတည်း​​။

ြမတ်စွာဘုရား​​ နှုတ်ထွက်စကား​​ မိန့်​​ြကား​​ခဲ့​​သည်မှာ သာသနာ ငါး​​​ေထာင် ဝင်း​​ဝင်း​​​ေြပာင် ရှင်း​​​ေအာင် ြကည့်​​ကွယ့်​​ ​​ေယာဂီရဲ့​​ဟု ​​ေရှး​​​ေရှး​​စကား​​မှတ်သား​​ခဲ့​​​ေလြပီ။ သာသနာနှစ် ငါး​​​ေထာင်​​ေခတ်ကို တွက်စစ်​​ေသာခါ ​​ေတဝိဇ္ဇာ​​ေခတ်၊​ သံုး​​​ေထာင်နှစ်၌ ရှင်ချစ်ဘုရား​​ ​​ေဟာြကား​​ဗျာဒိတ် ယင်း​​အတိတ်ြဖင့်​​ မဖိတ်မ​​ေစာင်း​​ ၊​ ကျင့်​​​ေကာင်း​​ဝိဇ္ဇာ ၊​ ြမတ်ဆရာတို့​​ ၊​ ဒီပါ​​ေတာင်ကျွန်း​​ ဩဘာထွန်း​​လျှက်၊​ ထွန်း​​​ေတာက် သာသနာ၊​ ခု​​ေခတ် ခါဝယ် ၊​ ဆရာ စဉ်ဆက်၊​ ပိုင်း​​ြဖတ်​​ေရတွက်သည်မှာ

-၁။ ဝိမုတ္တိယုဂ​​ေခတ် အနှစ် ငါး​​ရာ - တမဂ်တဖိုလ် မှ ​​ေလး​​မဂ်​​ေလး​​ဖိုလ် အထိ ​​ေပါက်​​ေရာက်​​ေအာင်အား​​ထုတ်နိုင် သည့်​​​ေခတ် ၊​ တနည်း​​ဆိုပါက အရိယာအစစ် အြဖစ်ြကီး​​ြဖစ်သည့်​​​ေခတ် ၊​ ဗုဒ္ဓပွင့်​​​ေတာ်မူသည့်​​​ေခတ် ။ ဗုဒ္ဓုပ္ပါဒ ဒုလ္လဘ​​ေခတ်။

-၂။ ဒါနယုဂ​​ေခတ်။ - အနှစ် ငါး​​ရာ- မိမိ၊​ သူတပါး​​ အတွက် ​​ေလာက​​ေကာင်း​​ကျိုး​​ကို​​ေဆာင်သည့်​​ ​​ေပး​​ကမ်း​​ စွန့်​​ြကဲ လှူဒါန်း​​ ​​ေထာက်ပံ့​​သည့်​​​ေခတ်။

-၃။ သီလယုဂ​​ေခတ် အနှစ် ငါး​​ရာ - ဟီရိဩတ္တပ္ပ ဟု​​ေခါ်ဆို​​ေသာ ​​ေလာကပါလတရား​​ နှစ်ပါး​​၊​ ​​ေဒဝဒူတ တရား​​၊​- နတ်တို့​​၏ သံတမန်တရား​​ မှစ၍ ငါး​​ပါး​​သီလအပါအဝင် ဂရုဓမ္မတရား​​ အစား​​စား​​ အား​​ ပွါး​​များ​​ အား​​ထုတ်သည့်​​​ေခတ်။

-၄။ သမထ ယုဂ​​ေခတ် အနှစ် ငါး​​ရာ - ကိုယ်စိတ်နှစ်ပါး​​ ြငိမ်း​​​ေအး​​ြခင်း​​တည်း​​ဟူ​​ေသာ သမာဓိ တရား​​ကို အ​​ေြခခံြပီး​​ ​​ေလာကီ ဈာန် သမာပါတ်များ​​ရ​​ေအာင် အား​​ထုတ်သည့်​​​ေခတ်။

-၅။ သုတယုဂ​​ေခတ် အနှစ် ငါး​​ရာ - ​​ေလာကီဝိဇ္ဇာ ၊​ သိပ္ပ အတတ်ပညာ ၊​ စာ​​ေပ ဗဟုသုတများ​​ ြပည့်​​စံု ထွန်း​​ကား​​ ​​ေအာင် အား​​ထုတ်​​ေသာ​​ေခတ်

ဟု သာသနာ နှစ်ငါး​​​ေထာင်​​ေခတ်ကို ဆရာအစဉ်အဆက် ပိုင်း​​ြခား​​သတ်မှတ်​​ေရ တွက် ခဲ့​​ြကသည်။


ြမတ်စွာဘုရား​​ ပွင့်​​​ေတာ်မူသည့်​​​ေခတ်မှ ယ​​ေန့​​​ေခတ် အချိန်အထိ သာသနာကို ​​ေရတွက် စစ်​​ေဆး​​ြကည့်​​​ေသာ် ၂၅၅၂ ခုနှစ်သို့​​​ေရာက်ခဲ့​​​ေလြပီ။ တနည်း​​​ေြပာရလျှင် ဝိမုတ္တယုဂ ​​ေခတ်ထဲသို့​​ တဖန်ြပန်လည်​​ေရာက်ရှိခဲ့​​သည်မှာ နှစ်​​ေပါင်း​​ (၅၂) ထဲသို့​​ ဝင်ခဲ့​​ြပီြဖစ်သည်။ ဝိမုတ္တိယုဂ​​ေခတ်ဆိုသည်ကား​​ ဗုဒ္ဓလက်ထက်၌ ဝိသာခါ သတို့​​သမီး​​ ပင်လျှင် (၇) နှစ် အရွယ်နှင့်​​ ​​ေသာတာပန်တည်​​ေသာ ​​ေခတ်ြဖစ်၏။

ယခု ဒုတိယအြကိမ် ဝိမုတ္တိယုဂ​​ေခတ် နှစ်များ​​ြဖင့်​​ ြကံုဆံုရသည့်​​အတွက် ဗုဒ္ဓ၏ သား​​​ေတာ်သမီး​​​ေတာ်တို့​​မှာ ငါး​​နှစ်အရွယ်ြဖင့်​​ပင် ​​ေသာတာပန်တည်နိုင်သည့်​​ အခွင့်​​ ​​ေကာင်း​​၊​ ကာလ​​ေကာင်း​​ ​​ေခတ်​​ေကာင်း​​ြဖစ်၏။ သို့​​​ေသာ်ြငား​​ သပ္ပူရိသသံ​​ေသဝ ဟု​​ေခါ်ဆိုအပ်​​ေသာ သဒ္ဓမ္မသဝန တရား​​စစ်တရား​​မှန်ကို ​​ေဟာ​​ေဖါ်ညွှန်ြပ ဆိုဆံုး​​မနိုင်သည့်​​ ဆရာစစ် ဆရာမှန်တို့​​ထံတွင် နိဿရည်း​​ကို သိပ်သည်း​​စွာ ခံယူတတ်ဖို့​​​ေတာ့​​ လိုအပ်၏။

ဆရာသည်လည်း​​ အဂင်္​ါ (ရ) ပါး​​နှင့်​​ ြပည့်​​စံု​​ေသာဆရာ ၊​ တပည့်​​သည်လည်း​​ ကလျှာဏ အဂင်္​ါ (၅) ပါး​​နှင့်​​ ြပည့်​​စံု​​ေသာ တပည့်​​ ၊​ တရား​​သည်လည်း​​ အဂင်္​ါ (၆) ပါး​​နှင့်​​ ြပည့်​​စံု​​ေသာတရား​​ ၊​ တနည်း​​ဆိုလျှင် သံဒိဌိက ဂုဏ်ြဖင့်​​ ကိုက်ညီသည့်​​တရား​​ ၊​ ထိုသို့​​ အဖက်ဖက်မှ အဂင်္​ါရပ်များ​​ြဖင့်​​ ြပည်စံု​​ေနသည့်​​ တရား​​​ေတာ်များ​​ကို ​​ေဟာခွင့်​​ နာခွင့်​​ အား​​ထုတ်ခွင့်​​ ကျင့်​​ြကံပွါး​​များ​​ခွင့်​​​ေတွ ရမည်ဆိုလျှင် ​​ေလး​​သ​​ေချင် နှင့်​​ ဗိုလ်​​ေြခတသိန်း​​ ကျွတ်တန်း​​ ဝင်မည့်​​ သာဝကထဲတွင် ပါဝင်ြပီး​​ အရိယာ​​ေခတ်ြကီး​​ကို ထူ​​ေထာင်နိုင်လိမ့်​​မည်။ ထိုသို့​​ ​​ေခတ်​​ေကာင်း​​ အခါ ​​ေကာင်း​​နှင့်​​ ြကံုြကိုက်​​ေနသည်မှာ နှစ်​​ေပါင်း​​ (၅၂)နှစ်ထဲသို့​​​ေရာက်ခဲ့​​​ေလြပီ။ ဗုဒ္ဓသာဝက ြဖစ်ခွင့်​​ြကံုသည်မှာ (၅၂)နှစ် ရှိ​​ေနြပီြဖစ်၏….။

ဝိမုတ္တိယုဂ​​ေခတ် ဆိုသည်မှာကား​​ ​​ေလာကုတ္တရာ တရား​​အား​​ထုတ်ရန်အတွက် ဓါတ်သံ၊​ ပရမတ်သံ ဝိပဿနာ အသံများ​​ ပွက်ပွက်ညံလျှက် ​​ေသာတပန် မှိုလို​​ေပါက်နိုင်သည့်​​​ေခတ်၊​ အပါယ်တံခါး​​ ပိတ်သည့်​​​ေခတ်၊​ မည်မျှဝမ်း​​ ​​ေြမာက်ဖွယ်​​ေကာင်း​​လိုက်မည်နည်း​​ ဆိုသည်ကို စဉ်း​​စား​​ြကပါကုန်​​ေလ . . ။

​​ေထရဝါဒ ထွန်း​​ကား​​ြပန့်​​ပွား​​ရာ ကမ္ဘာ့​​မဏ္ဍိုင်ြကီး​​သဖွယ်ြဖစ်သည့်​​ ြပည်ဗမာ၌ မိစ္ဆာမင်း​​ဆက်များ​​ စဉ်ဆက်မြပတ် ​​ေပါ်ထွက်​​ေနသည့်​​အတွက် ​​ေသာတာပန်ြဖစ်ဖို့​​​ေဝး​​စွ ၊​ အရိယာြဖစ် ဖို့​​​ေဝး​​စွ ၊​ တမဂ်တဖိုလ်ကို ရက်တိုတိုြဖင့်​​ ​​ေရာက်ဖို့​​​ေဝး​​စွ၊​ ​​ေလာကီသူ​​ေတာ်​​ေကာင်း​​ ဘဝသည်ပင် အ​​ေစာ်မနံပဲ မိစ္ဆာမင်း​​ဆက်တို့​​မှ အဝိဇ္ဖာ​​ေခတ်ြကီး​​ကို ထူ​​ေထာင်ကာ ​​ေလာကီသူ​​ေတာ်​​ေကာင်း​​ ၊​ ​​ေလာကုတ္တရာသူ​​ေတာ် ​​ေကာင်း​​၊​ မည်သည့်​​သူ​​ေတာ်​​ေကာင်း​​မှ မ​​ေကာင်း​​. . ငါတို့​​သာလျှင် ​​ေကာင်း​​သည် ဆိုသည့်​​ မူကိုလက်ကိ်ုင်ထား​​ကာ ပရိတ်ရွတ် ​​ေမတ္တာပို့​​ ဆု​​ေတာင်း​​ရံုမျှကိုပင် ဖမ်း​​ဆီး​​​ေထာင်ချ အြပစ်​​ေပး​​​ေနသည်မှာ မိစ္ဆာ​​ေခတ်ြကီး​​ကို ပီပီြပင်ြပင် ထူ​​ေထာင် ​​ေနြပီဆိုသည်အား​​ အရိယာအ​​ေလာင်း​​နှင့်​​ အရိယာအ​​ေပါင်း​​တို့​​ သိ​​ေစ​​ေြကာင်း​​ ထပ်​​ေလာင်း​​နှိုး​​​ေဆာ်လိုက်ပါ၏။

အဝိဇ္ဇာ​​ေခတ်ြကီး​​အား​​ ထု​​ေထာင်​​ေနသည့်​​ ဗမာြပည်၌ ယထာဘူတဉာဏ်ကို အ​​ေြခခံ​​ေသာ သဒ္ဓမ္မသဝနတရား​​ ထွန်း​​ကား​​ ြပန့်​​ပွား​​နိုင်ပါမည်​​ေလာ။ တဏှာ၊​ မာန ဒိဋ္ဌိ အစရှိသည့်​​ တရား​​များ​​ ြပန့်​​ပွား​​​ေအာင် အား​​​ေပး​​ ကူညီ​​ေနသည့်​​ မိစ္ဆာမင်း​​ဆက် ​​ေခတ်၌ အရိယာြဖစ်​​ေြကာင်း​​တရား​​ ထွန်း​​ကား​​ နိုင်ပါ​​ေတာ့​​မည်နည်း​​။

ဤသို့​​ ​​ေလာကုတ္တရာဘက်၌လည်း​​ မတိုး​​တက်၊​ ​​ေလာကီဟု ​​ေခါ်ဆိုသည့်​​ လူသား​​အား​​လံုး​​အတွက် သီလကို အ​​ေြခခံသည့်​​ ဂရုဓမ္မတရား​​များ​​သည်လည်း​​ မတိုး​​တက်၊​ တနည်း​​ဆိုရပါလျှင်် ကမ္ဘာ့​​ြငိမ်း​​ချမ်း​​​ေရး​​အတွက်ပါ အမှန်တကယ် လိုအပ်​​ေနသည့်​​ သန္တိပါဒ တရား​​များ​​သည်လည်း​​ မတိုး​​တက်ဘဲ လူသတ္တဝါအချင်း​​ချင်း​​ ညှင်း​​ပန်း​​နှိပ်စက်သတ်ြဖတ်​​ေနသည့်​​ ဝိဟိံသတရား​​များ​​သာ ထွန်း​​ကား​​ြပန့်​​ပွား​​​ေနသည့်​​ တိရိစ္ဆာန်ြဖစ် ​​ေခတ်ြကီး​​ ြဖစ်​​ေအာင် ထူ​​ေထာင်​​ေနသည့်​​ ဗမာြပည်၌ တိုင်း​​သူြပည်သား​​လူအများ​​အတွက် ​​ေခတ်​​ေကာင်း​​ စနစ်​​ေကာင်း​​ြဖစ်​​ေအာင် ကျွန်ုပ်တို့​​လုပ်​​ေနပါသည်ဆိုသည့်​​ စကား​​များ​​သည် မှန်​​ေကာမှန်နိုင်ပါ့​​မည်လား​​ .. အို. .. သူ​​ေတာ်​​ေကာင်း​​ အ​​ေပါင်း​​တို့​​ စဉ်း​​စား​​ြကည့်​​ြကပါကုန်​​ေလာ့​​။

ယ​​ေန့​​သည်ကား​​ နိဗ္ဗန်မ​​ေရာက် (၃၆) ဆိုသည့်​​ အလုပ်များ​​နှင့်​​သာ အချိန်ကုန်ြကြပီး​​ ​​ေလာကီသူ​​ေတာ်​​ေကာင်း​​ ​​ေလာကုတ္တရာ သူ​​ေတာ်​​ေကာင်း​​ ြဖစ်ခွင့်​​ မရသည့်​​ ဘဝများ​​နှင့်​​သာ ရင်ဆိုင်​​ေနြကရြပီ မဟုတ်ပါ​​ေလာ။ သဒ္ဓမ္မသဝန တရား​​အား​​ နား​​​ေြကာဆင်ြခင် ​​ေပါက်​​ေရာက်​​ေအာင် အား​​ထုတ်ချင်သည် ဆိုပါလျှင် ယထာဘူတ ညာဏာရ သတ္ထာပရိ​​ေယသိတဗ္ဗာ ဟု မှာြကား​​​ေတာ်မှုသည့်​​အတိုင်း​​ ရုပ်တစ်လံုး​​၊​ နမ်တစ်လံုး​​ အ​​ေပါ်၌ ယထာဘူတာဉာဏ်ြဖင့်​​ တရား​​များ​​ဆံုး​​​ေအာင် ​​ေဟာ​​ေဖါ်ညွန်း​​ြပဆို ဆံုး​​မနိုင်သည့်​​ ဆရာစစ်ဆရာမှန်ကို ရှာ​​ေဖွမှီဝဲဆည်း​​ကပ်ြကကုန်​​ေလာ့​​။ ဤကား​​ ​​ေလာကုတ္တရာတရား​​အတွက် ြဖစ်၏။


တဖန် ​​ေလာကီကို ငဲ့​​ကွက်၍ ​​ေြပာရမည်ဆိုလျှင်

(၁) စိတ်ထား​​ြဖူစင်
(၂)သူ​​ေတာ်​​ေကာင်း​​ လက္ခဏါနှင့်​​ ြပည့်​​စံုကာ
(၃) ကိုယ်ကျင့်​​တရား​​​ေကာင်း​​မွန်ြပီး​​
(၄)ကိုယ်ကျိုး​​စွန့်​​အနစ်နာခံနိုင်​​ေသာ ​​ေခါင်း​​​ေဆာင်​​ေကာင်း​​ကို ဦး​​ထိပ်ထား​​ ၍

မိမိတို့​​ယံုြကည်ရာ ဝါဒလမ်း​​စဉ်ကို မမှိတ်မသံု၊​ မမှုန်မဝါး​​ အချိန်မှီအချိန်ကိုက် ချီတက်ြကပါကုန်​​ေလာ့​​ဟု ​​ေလာကုတ္တရာအတွက် ရည်ရွယ်ကာ ​​ေလာကအလိုသဒ္ဓါပို၍ ညွှန်ြပလိုက်​​ေပသည်။ ဤကဲ့​​သို့​​ ​​ေလာကလည်း​​ မဖျင်း​​၊​ ဓမ္မလဲမယွင်း​​လျှင် မိစ္ဆာ မင်း​​ဆက်များ​​ချုပ်ြငိမ်း​​လိမ့်​​မည်။ ထို့​​​ေြကာင့်​​ မိစ္ဆာကို ဝိဇ္ဇာရှင်း​​အံ။

ဝိမုတ္တိယုဂ​​ေခတ်ဆိုသည်မှာ ​​ေန့​​စဉ်နှင့်​​အမျှ ြမင်​​ေတွ့​​ခံစား​​​ေနရသည့်​​ ရုပ်နာမ်ဟုသမုတ်ခံရ​​ေသာ သ​​ေဘာတရား​​ အ​​ေပါ်၌ သညာမှတ်မှား​​ြပီး​​ ငါ သူတပါး​​ ​​ေယာကျာင်း​​ မိန်း​​မ ပုဂ္ဂိုလ် သတ္တဝါ ဟု အစွဲဝင်ကာ လွဲထင်​​ေနသည့်​​ အတ္တအတ္တနိယျ ကို အ​​ေြခခံသည့်​​ အယူအဆမှား​​များ​​ကို ပယ်သတ်လျှက် ဒိဋ္ဌိ နှင့်​​ ဝိစိကိစ္ဆာ တရား​​နှစ်ပါး​​ ချုပ်ြငိမ်း​​နိုင်သည့်​​​ေခတ်။ အလွန်တရာမှရခဲလှသည့်​​ ဗုဒ္ဓုပ္ပဒနဝမ​​ေခတ် ဟု​​ေခါ်၏။

ဤသို့​​ ​​ေခတ်​​ေကာင်း​​ကို ြကံု​​ေနပါလျှက်" ဒီ​​ေခတ်မ​​ေကာင်း​​ ဘူး​​ ​​ေခတ်ဆိုး​​​ေခတ်ြကပ်ြကီး​​ပါ. . ​​ေခတ်မ​​ေကာင်း​​လို့​​ ရူး​​ချင်​​ေယာင်​​ေဆာင်​​ေနတာ " ဆိုသည့်​​ ပုဂ္ဂိုလ်များ​​အား​​လည်း​​ ​​ေခတ် မ​​ေကာင်း​​သည် မဟုတ်ပါ​​ေချ။ ​​ေခတ်က​​ေကာင်း​​ြပီး​​သား​​ ​​ေပ . . သို့​​ရာတွင် စနစ်မ​​ေကာင်း​​ သည်ဟုသာ အဆိုပါ ပုဂ္ဂိုလ်များ​​ သိ​​ေစရန် ညွှန်ြပလိုက်ရ​​ေပ၏။

အရိယာအ​​ေပါင်း​​နှင့်​​ သူ​​ေတာ်​​ေကာင်း​​တို့​​ နှစ်​​ေထာင်း​​အား​​ရ​​ေတာ်မှု​​ေသာ သဒ္ဓမ္မသဝန တရား​​ဆိုသည်မှာကား​​ ယခုလို ဗုဒ္ဓုပ္ပါဒ ​​ေခတ်၌သာ ​​ေပါ်ထွန်း​​၏။ ထိုတရား​​ ထွန်း​​ကား​​ြပန့်​​ပွား​​ဖို့​​ရာ အရှင်​​ေကာင်း​​ အရှင်ြမတ်များ​​၏ ဉာဏ်ြဖင့်​​ ကွန့်​​ြမူး​​ြပီး​​မှ ​​ေဟာ​​ေဖါ်ညွှန်ြပ ဆိုဆံုး​​မရ​​ေပ၏ ။ လွတ်လပ်စွာ တရား​​​ေဟာခွင့်​​၊​ လွတ်လပ် စွာ တရား​​နာြကား​​ခွင့်​​ မရသည့်​​ အရိယာအ​​ေပါင်း​​နှင့်​​ အရိယာအ​​ေလာင်း​​ သူ​​ေတာ်​​ေကာင်း​​တို့​​မှာကား​​ ​​ေအာက်မဂ်သား​​ ​​ေခါ် ​​ေသာတပန် မှ အစ အထက်မဂ်၊​ အထက်ဖိုလ်သို့​​ ဆက်တက်ခွင့်​​ မရနိုင်ဘဲ မဂ်ဖိုလ်တရား​​ ဆံုး​​ပါး​​​ေနရသည်မှာ ကာလြကာခဲ့​​​ေလြပီ။ ဤကား​​……မိစ္ဆာမင်း​​ဆက်တို့​​၏ဆိုး​​ကျိုး​​တည်း​​။

​​ေလာကီဘက်ကိုငဲ့​​ကွက်၍ တိုင်း​​သူြပည်သား​​ လူအများ​​တို့​​၏ စား​​ဝတ်​​ေန​​ေရး​​၊​ လူမှု​​ေရး​​၊​ စီး​​ပွား​​​ေရး​​၊​ ကျန်း​​မာ​​ေရး​​ အရပ်ရပ်တို့​​ကို တွက်စစ်ြကည့်​​​ေသာ် နိုင်ငံ​​ေရး​​စနစ် မ​​ေကာင်း​​သည့်​​ အတွက် ​​ေသွး​​ခွဲအုပ်ချုပ်ြခင်း​​ ၊​ အုပ်စုဖွဲ့​​ ဂိုဏ်း​​ဖွဲ့​​ ြကီး​​နိုင်ငယ်ညှင်း​​ လူသား​​အချင်း​​ချင်း​​ နည်း​​မျိုး​​စံု ညှင်း​​ပန်း​​နိုပ်စက်​​ေနသည်မှာ ြမန်မာြပည်တွင်မက ကမ္ဘာ့​​ နိုင်ငံ အသီး​​သီး​​မှ သိရှိြပီး​​ြဖစ်​​ေလသည်။ ထို့​​​ေြကာင့်​​ စနစ်​​ေကာင်း​​တစ်ခု ​​ေခတ်​​ေကာင်း​​တစ်ခု အြမန်ဆံုး​​ ​​ေပါ်​​ေပါက်လာ​​ေစရန် လူတိုင်း​​ကိုယ်စီကိုယ်ငှ တာဝန်ရှိြကသည့်​​အတိုင်း​​ ​​ေပါင်း​​စည်း​​ညီညွတ်စွာ ဝိုင်း​​ဝန်း​​ ​​ေဖါ်​​ေဆာင်ဖို့​​လိုအပ်​​ေနြပီး​​ ဝိမုတ္တတိယုဂ​​ေခတ် ဗဒ္ဓုပ္ပါဒ​​ေခတ် အရိယာအစစ် အြဖစ်ြကီး​​ ြဖစ်ထိုက်​​ေသာ ​​ေခတ်ြကီး​​ထဲ၌ ​​ေလာကီတရား​​ သည်လည်း​​ သံုး​​၍မရ၊​ ​​ေလာကုတ္တရာတရား​​ သည်လည်း​​ ဆံုး​​ပါး​​ရသည့်​​ ဘဝဆိုး​​မှ လွတ်​​ေြမာက်ဖို့​​အချိန်​​ေတာ်ြပီ။

အရိယာအ​​ေပါင်း​​နှင့်​​ အရိယာအ​​ေလာင်း​​တို့​​ ​​ေပါ်ထွန်း​​ရာ ​​ေထရဝါဒ ထွန်း​​ကား​​ြပန့်​​ပွား​​သည့်​​ ဗမာြပည်၌ ပညာရှိသူ​​ေတာ်​​ေကာင်း​​တို့​​ နှုတ်ဆိတ်​​ေနရသည့်​​ ဘဝဆိုး​​မှ လွန်​​ေြမာက်ဖို့​​အချိန်တန်ြပီ၊​ ဓမ္မတာကို သိြကား​​မင်း​​များ​​ပါယ်မည်။ ဘာဝနာကို တရား​​မင်း​​များ​​ ကယ် မည်။ ဤကား​​နှစ်ဘက်လှ မဟာပညာ​​ေကျာ်တ်ို့​​၏ အလိုတည်း​​။

အတာဆန်း​​ထူး​​၊​ နှစ်​​ေဟာင်း​​ကျူး​​၍ တန်ခူး​​လည်သည် နှစ်အမည်ကား​​ အစစအရာရာ ​​ေအာင်ြမင်ြခင်း​​ကို ​​ေဆာင်​​ေသာ ​​ေဇယျနှစ်တည်း​​။

နှစ်က်ိုလ​​ေစာင့်​​၏။ လကိုရက်​​ေစာင့်​​၏။ ရက်ကို နာရီမိနစ်တို့​​​ေစာင့်​​၏။ ​​ေကာင်း​​ ကင်ကို အာကာသဟင်း​​လင်း​​ ြပင်​​ေစာင့်​​၏။ သစ်​​ေတာကို သစ်​​ေတာအရာရှိတို့​​​ေစာင့်​​၏။ တရား​​​ေစာင့်​​​ေသာသူကို ထိုတရား​​က တဖန်ြပန်၍ ​​ေစာင့်​​၏။ ဝိဇ္ဇာက်ို မိစ္ဆာ​​ေစာင့်​​၏။ ကိုး​​သံုး​​လံုး​​ဂိတ်ကို(DKBA)​​ေစာင့်​​၏။

ဒီမိုက​​ေရစီစနစ်က်ို လိုလား​​​ေတာင်း​​တကျင့်​​သံုး​​လို​​ေသာ လူတို့​​​ေစာင့်​​၏။ မိုး​​ရွာြခင်း​​ အ​​ေြကာင်း​​တရား​​ ငါး​​ပါး​​ြပည့်​​စံုက မိုး​​ရွာအံ့​​။ တိုင်း​​နိုင်ငံအသီး​​သီး​​တို့​​၌ မီး​​ကို​​ေပါ့​​ဆ​​ေသာသူ မီး​​ရှို့​​​ေသာသူများ​​ပါက မီး​​သည် ြကိမ်ဖန်များ​​စွာ​​ေလာင်အံ့​​။ မီး​​​ေလာင်​​ေနစဉ် အတွင်း​​ ကျွမ်း​​ကျင်​​ေသာမီး​​သတ်ဝန်ထမ်း​​များ​​နှင့်​​ ​​ေခတ်မှီ​​ေသာ မီး​​သတ်ကရိယာများ​​မရှိက ထိုမီး​​သည် အစွမ်း​​ ကုန်​​ေလာင်အံ့​​ ။ ​​ေခတ်မှီ​​ေသာမီး​​သတ်ကရိယာများ​​ ရှိပင်ရှိြငား​​​ေသာ်လည်း​​ တကယ်ြငိမ်း​​သတ်လို​​ေသာ ဝန်ထမ်း​​ များ​​မရှိက ထိုမီး​​သည်နှစ်ဆတိုး​​၍​​ေလာင်အံ့​​။

ြပည်ြကီး​​က ြပည်ငယ်ကိုနိုင်အံ့​​။ ြပည်ြကီး​​သား​​တို့​​သည်လည်း​​ အချင်း​​ ချင်း​​ညီညွတ်မှု မရှိက ြပည်ြကီး​​ကို ြပည်ငယ်ကနိုင်အံ့​​။ ဒီမိုက​​ေရစီစနစ်ကို လိုလား​​​ေတာင်း​​ဆိုြကကုန်​​ေသာ နိုင်ငံ ​​ေရး​​အတိုက်အခံအင်အား​​စုနှင့်​​ ြပည်သုတို့​​စု​​ေပါင်း​​၍ ညီညွတ်​​ေြကာင်း​​တရား​​ြပုလုပ်နိုင်ပါက စစ်အစိုး​​ရကိုနိုင်အံ့​​။ အတိုက်အခံနှင့်​​ ြပည်သူတို့​​ ညီညွတ်​​ေြကာင်း​​တရား​​ မြပုလုပ်နိုင်ပါက စစ်အစိုး​​ရသည် နိုင်အံ့​​။ ြပည်သူတို့​​၏သည်း​​ခံ နိုင်မှုကုန်ခမ်း​​လာပါက ရရာလက်နက်စွဲကိုင်၍ သို့​​မဟုတ် အပစ်ရပ် အဖွဲ့​​အစည်း​​များ​​နှင့်​​ လက်တွဲ၍ ​​ေပါ်​​ေပါက် လာ​​ေသာ မင်း​​​ေလာင်း​​၏ ​​ေခါင်း​​​ေဆာင်မှုကို ခံယူ၍ ​​ေနာက်ဆံုး​​တိုက်ပွဲဆင်နွှဲအံ့​​။

ကမ္ဘာ့​​နိုင်ငံအသီး​​သီး​​မှ (၄၁) နိုင်ငံ​​ေသာြပည်သူတို့​​သည် ဒီမိုက​​ေရစီစနစ်ကို လိုလား​​​ေတာင်း​​ဆိုြပီး​​ ပွား​​များ​​ ကျင့်​​သံုး​​အံ့​​။ အနာဂါတ်ကာလတို့​​၌ ဒီမိုက​​ေရစီစနစ်ကိုမကျင့်​​သံုး​​​ေသာ တိုင်း​​နိုင်ငံတို့​​ကို စစ်​​ေြကညာ၍ တိုက်အံ့​​။ လူတဦး​​ချင်း​​သည်လည်း​​ ဒီမိုက​​ေရစီ စနစ်ကို မကျင့်​​သံုး​​ပါက ​​ေဘး​​ဥပ္ပါဒ်အန္တရယ်​​ေရာက်အံ့​​။(ဝိ​​ေသသအား​​ြဖင့်​​ ြပည်သူကို ညှင်း​​ပန်း​​နှိပ်စက်​​ေသာ အဖွဲ့​​ အစည်း​​ဝင်များ​​သည် ြပည်သူကို အချိန်မှီအချိန်ကိုက် ဝန်ချ​​ေတာင်း​​ပန်မှုမြပုလျှင် ြကီး​​​ေလး​​​ေသာ ​​ေဘး​​ဥပ္ပဒ် အန္တရာယ်​​ေရာက်အံ့​​။)

နိုင်ငံငယ်များ​​အ​​ေပါ်တွင် လွှမ်း​​မိုး​​ချယ်လှယ်နိုင်​​ေသာ အဏာပိုင်သည့်​​ နိုင်ငံများ​​ ဝိဇ္ဇာဉာဏ် အြမင်မှန်ရ၍ အမျိုး​​​ေကာင်း​​သား​​တို့​​ စု​​ေဝး​​ရာ ကုလသမဂ္ဂနှင့်​​ အင်တိုက်အား​​တိုက် ပူး​​​ေပါင်း​​​ေဆာင်ရွက်အံ့​​။ အာရှနိုင်ငံအတွင်း​​မှ ​​ေခါင်း​​​ေဆာင်တို့​​သည်လည်း​​ ြမန်မာ့​​အ​​ေရး​​တွက် အစဉ်း​​စား​​ကျပ်​​ေသာ ဥပ္ပါဒ် သင့်​​အံ့​​။ ​​ေစတီနှစ်ဆူ အသွင်တူ ြပည်သူလဲမွဲ တပ်လဲကွဲ ဆိုသည့်​​အတွက်​​ေြကာင့်​​ တပ်မ​​ေတာ်ကိုြပည်သူ​​ေစာင့်​​၏။ ထို့​​​ေြကာင့်​​ြပည်သူ ကို ​​ေစာင့်​​​ေရှာက်​​ေသာ ြပည်သူတပ်မ​​ေတာ်​​ေပါ်အံ့​​။ ဤကား​​ဝိဇ္ဇာအရှင်ြမတ်များ​​၏အလိုတည်း​​။


​​ေြဖး​​​ေြဖး​​ဖတ်၊​ ခဏခဏရပ်၊​ ြကပ်ြကပ်​​ေတွး​​၊​ ​​ေလ့​​လာပါ၊​ ဆင်ြခင်ပါ၊​ သင့်​​အတွက်၊​ တက်လမ်း​​မုချ​​ေတွ့​​လိမ္မည် ။

source:
မိစ္ဆာပယ်ရှင်း​​ ရန်ပံုခွင်း​​

note: ​​ေဆာင်း​​ပါး​​ရှင်၏ အာ​​ေဘာ်သာြဖစ်၏

0 comments:

Post a Comment