
ြပည်သူ့အသံ မဟာသြကင်္န်စာ
ြမန်မာသက္ကရာဇ် ၁၃၇၁ ခုနှစ်
သမ္မာကာလဇနသဒ္ဒ မဟာသြကင်္န်စာ
သမ္မာကာလဇနသဒ္ဒ မဟာသြကင်္န်စာ
မဟာသြကင်္န်ကျချိန် - ၁၃၇၀-ြပည့်နှစ်၊ ေနှာင်းတန်ခူးလြပည့်ေကျာ် (၅) ရက်၊ ခရစ်နှစ် ၂၀၀၉ ခု၊ ဧြပီလ (၁၄) ရက်၊အဂင်္ါေန့၊ ြမန်မာစံေတာ်ချိန် နံနက်စက် (၃) နာရီ (၁၅) မိနစ်၊ (၃၆) စက္ကန့်။
မဟာသြကင်္န်အြကတ်ရက် - ၁၃၇၀-ြပည့်နှစ်၊ ေနှာင်းတန်ခူးလြပည့်ေကျာ် (၆) ရက်၊ ခရစ်နှစ် ၂၀၀၉ ခု၊ ဧြပီလ (၁၅) ရက်၊ ဗုဒ္ဓဟူးေန့။
မဟာသြကင်္န်တက်ချိန် - ၁၃၇၀-ြပည့်နှစ်၊ ေနှာင်းတန်ခူးလြပည့်ေကျာ် (၇) ရက်၊ ခရစ်နှစ် ၂၀၀၉ ခု၊ ဧြပီလ (၁၆) ရက်၊ ြကာသပေတးေန့၊ ြမန်မာစံေတာ်ချိန် နံနက်စက် (၇) နာရီ၊ (၂၀) မိနစ်၊ (၁၈) စက္ကန့်။
နှစ်ဆန်းတစ်ရက် - ၁၃၇၁-ခု၊ တန်ခူးလြပည့်ေကျာ် (၈) ရက်၊ ခရစ်နှစ် ၂၀၀၉ ခု၊ ဧြပီလ (၁၇) ရက်၊ ေသာြကာေန့။ (သုဒ္ဓဒိန် - ၁)။
-၄။ သမထ ယုဂေခတ် အနှစ် ငါးရာ - ကိုယ်စိတ်နှစ်ပါး ြငိမ်းေအးြခင်းတည်းဟူေသာ သမာဓိ တရားကို အေြခခံြပီး ေလာကီ ဈာန် သမာပါတ်များရေအာင် အားထုတ်သည့်ေခတ်။
-၅။ သုတယုဂေခတ် အနှစ် ငါးရာ - ေလာကီဝိဇ္ဇာ ၊ သိပ္ပ အတတ်ပညာ ၊ စာေပ ဗဟုသုတများ ြပည့်စံု ထွန်းကား ေအာင် အားထုတ်ေသာေခတ်
ဟု သာသနာ နှစ်ငါးေထာင်ေခတ်ကို ဆရာအစဉ်အဆက် ပိုင်းြခားသတ်မှတ်ေရ တွက် ခဲ့ြကသည်။
တဖန် ေလာကီကို ငဲ့ကွက်၍ ေြပာရမည်ဆိုလျှင်
(၁) စိတ်ထားြဖူစင်
(၂)သူေတာ်ေကာင်း လက္ခဏါနှင့် ြပည့်စံုကာ
(၃) ကိုယ်ကျင့်တရားေကာင်းမွန်ြပီး
(၄)ကိုယ်ကျိုးစွန့်အနစ်နာခံနိုင်ေသာ ေခါင်းေဆာင်ေကာင်းကို ဦးထိပ်ထား ၍
မဟာသြကင်္န်အြကတ်ရက် - ၁၃၇၀-ြပည့်နှစ်၊ ေနှာင်းတန်ခူးလြပည့်ေကျာ် (၆) ရက်၊ ခရစ်နှစ် ၂၀၀၉ ခု၊ ဧြပီလ (၁၅) ရက်၊ ဗုဒ္ဓဟူးေန့။
မဟာသြကင်္န်တက်ချိန် - ၁၃၇၀-ြပည့်နှစ်၊ ေနှာင်းတန်ခူးလြပည့်ေကျာ် (၇) ရက်၊ ခရစ်နှစ် ၂၀၀၉ ခု၊ ဧြပီလ (၁၆) ရက်၊ ြကာသပေတးေန့၊ ြမန်မာစံေတာ်ချိန် နံနက်စက် (၇) နာရီ၊ (၂၀) မိနစ်၊ (၁၈) စက္ကန့်။
နှစ်ဆန်းတစ်ရက် - ၁၃၇၁-ခု၊ တန်ခူးလြပည့်ေကျာ် (၈) ရက်၊ ခရစ်နှစ် ၂၀၀၉ ခု၊ ဧြပီလ (၁၇) ရက်၊ ေသာြကာေန့။ (သုဒ္ဓဒိန် - ၁)။
ေဇယျတုသဗ္ဗမဂင်္လံ ။ ။
သြကင်္န်သံုးပါးတို့တွင် သမန္တသြကင်္န်ြဖစ်ေသာေြကာင့် သြကင်္န်ကျြပီးေနာက် (၂၄)မိနစ် ေရာက်ေသာအချိန်၌ ဦးေခါင်းေဆးမဂင်္လာြပုရာ၏။ ဝိေသသအားြဖင့် ဤကဲ့သို့နှစ်ေဟာင်းကူးေြပာင်း နှစ်သစ်က်ို ေရာက်ေသာအချိန်၌ (မံသာနိဝုဎ္ဍတ္တိ၊ ပညာတ္တိနဝုဎ္ဍတ်္တိ) မံသာနိ အသားတို့သည်၊ ဝုဎ္ဍတ္တိ တိုးပွားကုန်၏။ ပညာတိ အသိပညာတို့သည်၊ နဝုဎ္ဍတ္တိ မတိုးပွားဟုမိန့်ဆိုေသာေြကာင့် ေခါင်း၊ ခါး၊ ေြခ၊ လက် ဤေလးချက်သာ တိုးပွာြပီး အသိဉာဏ် ပညာဗဟုသုတတို့ မတိုးပွားပဲ အိပ်စားကာမ ထ်ိုသံုးဝြဖင့်သာ ေနထိုင်ြကလျှင် နွားနှင့်မြခား တသားတည်းဟု အဓိပ္ပါယ်သက်ေရာက်ေသာေြကာင့် မိမိတို့ြကိုက်နှစ်သက်ရာ ရွက်ေခါက်သီးပွင့်တို့ြဖင့် လည်း ေကာင်း၊ အေမွှးနံ့သာ တေရာ်ကင်ပွန်းတို့ြဖင့်လည်းေကာင်း ဤခန္ဓာကိုယ် အတ္တေဘာကို ေြပာင်စင် ေအာင်ေဆးေြကာသန့်စင်ြပီးလျှင် အဝတ်သစ်ရှိသူတို့က နှစ်ဦးမှာအဝတ်သစ်ကို ဝတ်ဆင်လျှက်(သို့) အဝတ် ေဟာင်းရှိသူတို့က ထိုအဝတ်ေဟာင်းကို ေြပာင်စင်ေအာင် ေလျှာ်ဖွတ်ြပီး ဝတ်ဆင်လျှက် စိတ်ပ်ိုင်းဆိုင်ရာအေနြဖင့် သီလတည်းဟူေသာပန်းကို ပန်ြပီးလျှင် တည်ြကည်စူးစိုက်မှုေခါ်သည့် သမာဓိတည်းဟူေသာဝတ်ရံုကို ဆင်ြမန်း လျှင် အရာရာကိုပိုင်းြခားေဝဖန်ဆန်းစစ်နိုင်ေသာ ပညာတည်းဟူေသာ နို့ရည်ကိုေသာက်သံုးြပီးလျှင် အေတွးမှား အြကံမှား မိစ္ဆာဝါဒများကို စွန့်လွှတ်၍ ေြဖာင့်မတ်မှန်ကန်ေသာ သမ္မာဒိဌ်ိ အယူကို ကျင့်သံုးြပီး အစွန်းတရား နှစ်ပါး ြဖစ်ေသာ သဿတဒိဌိ ဥေစ္ဆဒဒ်ိဌိ အယူတို့ကို ဖယ်ြကဉ်၍ ဝိဇ္ဇာဉာဏ်စွမ်း သံလျှက်ကို ကိုင်လျှက် ေမာဟပိတ်ဆီး ရိပ်ြကီး ဂနိုင် ဒိဋ္ဌိ ေတာကိုချိုင် ဆိုသည့်အတိုင်း ဝိဇ္ဇာဉာဏ်ဦးစီးြပီး မိစ္ဆာတို့ကို အနိုင်တိုက်ရမည့်အခါေပတည်း။
သြကင်္န်သံုးပါးတို့တွင် သမန္တသြကင်္န်ြဖစ်ေသာေြကာင့် သြကင်္န်ကျြပီးေနာက် (၂၄)မိနစ် ေရာက်ေသာအချိန်၌ ဦးေခါင်းေဆးမဂင်္လာြပုရာ၏။ ဝိေသသအားြဖင့် ဤကဲ့သို့နှစ်ေဟာင်းကူးေြပာင်း နှစ်သစ်က်ို ေရာက်ေသာအချိန်၌ (မံသာနိဝုဎ္ဍတ္တိ၊ ပညာတ္တိနဝုဎ္ဍတ်္တိ) မံသာနိ အသားတို့သည်၊ ဝုဎ္ဍတ္တိ တိုးပွားကုန်၏။ ပညာတိ အသိပညာတို့သည်၊ နဝုဎ္ဍတ္တိ မတိုးပွားဟုမိန့်ဆိုေသာေြကာင့် ေခါင်း၊ ခါး၊ ေြခ၊ လက် ဤေလးချက်သာ တိုးပွာြပီး အသိဉာဏ် ပညာဗဟုသုတတို့ မတိုးပွားပဲ အိပ်စားကာမ ထ်ိုသံုးဝြဖင့်သာ ေနထိုင်ြကလျှင် နွားနှင့်မြခား တသားတည်းဟု အဓိပ္ပါယ်သက်ေရာက်ေသာေြကာင့် မိမိတို့ြကိုက်နှစ်သက်ရာ ရွက်ေခါက်သီးပွင့်တို့ြဖင့် လည်း ေကာင်း၊ အေမွှးနံ့သာ တေရာ်ကင်ပွန်းတို့ြဖင့်လည်းေကာင်း ဤခန္ဓာကိုယ် အတ္တေဘာကို ေြပာင်စင် ေအာင်ေဆးေြကာသန့်စင်ြပီးလျှင် အဝတ်သစ်ရှိသူတို့က နှစ်ဦးမှာအဝတ်သစ်ကို ဝတ်ဆင်လျှက်(သို့) အဝတ် ေဟာင်းရှိသူတို့က ထိုအဝတ်ေဟာင်းကို ေြပာင်စင်ေအာင် ေလျှာ်ဖွတ်ြပီး ဝတ်ဆင်လျှက် စိတ်ပ်ိုင်းဆိုင်ရာအေနြဖင့် သီလတည်းဟူေသာပန်းကို ပန်ြပီးလျှင် တည်ြကည်စူးစိုက်မှုေခါ်သည့် သမာဓိတည်းဟူေသာဝတ်ရံုကို ဆင်ြမန်း လျှင် အရာရာကိုပိုင်းြခားေဝဖန်ဆန်းစစ်နိုင်ေသာ ပညာတည်းဟူေသာ နို့ရည်ကိုေသာက်သံုးြပီးလျှင် အေတွးမှား အြကံမှား မိစ္ဆာဝါဒများကို စွန့်လွှတ်၍ ေြဖာင့်မတ်မှန်ကန်ေသာ သမ္မာဒိဌ်ိ အယူကို ကျင့်သံုးြပီး အစွန်းတရား နှစ်ပါး ြဖစ်ေသာ သဿတဒိဌိ ဥေစ္ဆဒဒ်ိဌိ အယူတို့ကို ဖယ်ြကဉ်၍ ဝိဇ္ဇာဉာဏ်စွမ်း သံလျှက်ကို ကိုင်လျှက် ေမာဟပိတ်ဆီး ရိပ်ြကီး ဂနိုင် ဒိဋ္ဌိ ေတာကိုချိုင် ဆိုသည့်အတိုင်း ဝိဇ္ဇာဉာဏ်ဦးစီးြပီး မိစ္ဆာတို့ကို အနိုင်တိုက်ရမည့်အခါေပတည်း။
သြကင်္န္တံသဿန္တံဝိနာဿန္တု ကျမ်းကိန်းလာသည်နှင့်အညီ ဆရာကို ြပုရေသာဝတ် ၊ ဆရာမှ တပည့်ကို ြပုရေသာဝတ် ၊ မိဘမှ သားသမီးကို ၊ သားသမီးမှ မိဘကို ြပုရေသာဝတ် ၊ မိတ်ေဆွအချင်းချင်း အြပန််အလှန် ြပုရေသာဝတ်၊ ခရီးနီးေဝးမှ ေရာက်လာသည့် အာဂန္တုဧည့်သည်ကို ြပုရေသာဝတ် ၊ လူကျင့်ဝတ်၊ ရှင်ကျင့်ဝတ်၊ ရဟန်းကျင့်ဝတ် ၊ မင်းကျင့်ဝတ်ဆိုသည့် သိဂ်ါေလာဝါဒသုတ်လာကျင့်ဝတ်များအတိုင်း ကျင့်ေဆာင်အပ်၏။
အထူးအားြဖင့် သစ္စာ ေလးပါး အစစ်တရားတို့ကို သိေအာင် ကျင့်ြကံပွားများ အားထုတ် ဆင်ြခင်ြကကုန်ေသာ မိခင် ဖခင် ဆရာသခင် အနန္တဂိုဏ်းဝင်များ အေပါ်၌ ကံသံုးပါးနှင့်ြပစ်မှားမိသမျှ ဝန်ချေတာင်းပန်၍ ရိုေသကျိုးနွံစွာ မိ်မိတို့တတ်စွမ်းသမျှ လှုဒါန်းေထာက်ပံ့ပူေဇာ်ရာ၏။ ဤကား ကျင့်ဝတ်ေလးေထွ ညီမျှဖို့ သိဂ်ါေလာဝါဒသုတ် အလိုတည်း။
ြမတ်စွာဘုရား နှုတ်ထွက်စကား မိန့်ြကားခဲ့သည်မှာ သာသနာ ငါးေထာင် ဝင်းဝင်းေြပာင် ရှင်းေအာင် ြကည့်ကွယ့် ေယာဂီရဲ့ဟု ေရှးေရှးစကားမှတ်သားခဲ့ေလြပီ။ သာသနာနှစ် ငါးေထာင်ေခတ်ကို တွက်စစ်ေသာခါ ေတဝိဇ္ဇာေခတ်၊ သံုးေထာင်နှစ်၌ ရှင်ချစ်ဘုရား ေဟာြကားဗျာဒိတ် ယင်းအတိတ်ြဖင့် မဖိတ်မေစာင်း ၊ ကျင့်ေကာင်းဝိဇ္ဇာ ၊ ြမတ်ဆရာတို့ ၊ ဒီပါေတာင်ကျွန်း ဩဘာထွန်းလျှက်၊ ထွန်းေတာက် သာသနာ၊ ခုေခတ် ခါဝယ် ၊ ဆရာ စဉ်ဆက်၊ ပိုင်းြဖတ်ေရတွက်သည်မှာ
-၁။ ဝိမုတ္တိယုဂေခတ် အနှစ် ငါးရာ - တမဂ်တဖိုလ် မှ ေလးမဂ်ေလးဖိုလ် အထိ ေပါက်ေရာက်ေအာင်အားထုတ်နိုင် သည့်ေခတ် ၊ တနည်းဆိုပါက အရိယာအစစ် အြဖစ်ြကီးြဖစ်သည့်ေခတ် ၊ ဗုဒ္ဓပွင့်ေတာ်မူသည့်ေခတ် ။ ဗုဒ္ဓုပ္ပါဒ ဒုလ္လဘေခတ်။
-၂။ ဒါနယုဂေခတ်။ - အနှစ် ငါးရာ- မိမိ၊ သူတပါး အတွက် ေလာကေကာင်းကျိုးကိုေဆာင်သည့် ေပးကမ်း စွန့်ြကဲ လှူဒါန်း ေထာက်ပံ့သည့်ေခတ်။
-၃။ သီလယုဂေခတ် အနှစ် ငါးရာ - ဟီရိဩတ္တပ္ပ ဟုေခါ်ဆိုေသာ ေလာကပါလတရား နှစ်ပါး၊ ေဒဝဒူတ တရား၊- နတ်တို့၏ သံတမန်တရား မှစ၍ ငါးပါးသီလအပါအဝင် ဂရုဓမ္မတရား အစားစား အား ပွါးများ အားထုတ်သည့်ေခတ်။
-၄။ သမထ ယုဂေခတ် အနှစ် ငါးရာ - ကိုယ်စိတ်နှစ်ပါး ြငိမ်းေအးြခင်းတည်းဟူေသာ သမာဓိ တရားကို အေြခခံြပီး ေလာကီ ဈာန် သမာပါတ်များရေအာင် အားထုတ်သည့်ေခတ်။
-၅။ သုတယုဂေခတ် အနှစ် ငါးရာ - ေလာကီဝိဇ္ဇာ ၊ သိပ္ပ အတတ်ပညာ ၊ စာေပ ဗဟုသုတများ ြပည့်စံု ထွန်းကား ေအာင် အားထုတ်ေသာေခတ်
ဟု သာသနာ နှစ်ငါးေထာင်ေခတ်ကို ဆရာအစဉ်အဆက် ပိုင်းြခားသတ်မှတ်ေရ တွက် ခဲ့ြကသည်။
ြမတ်စွာဘုရား ပွင့်ေတာ်မူသည့်ေခတ်မှ ယေန့ေခတ် အချိန်အထိ သာသနာကို ေရတွက် စစ်ေဆးြကည့်ေသာ် ၂၅၅၂ ခုနှစ်သို့ေရာက်ခဲ့ေလြပီ။ တနည်းေြပာရလျှင် ဝိမုတ္တယုဂ ေခတ်ထဲသို့ တဖန်ြပန်လည်ေရာက်ရှိခဲ့သည်မှာ နှစ်ေပါင်း (၅၂) ထဲသို့ ဝင်ခဲ့ြပီြဖစ်သည်။ ဝိမုတ္တိယုဂေခတ်ဆိုသည်ကား ဗုဒ္ဓလက်ထက်၌ ဝိသာခါ သတို့သမီး ပင်လျှင် (၇) နှစ် အရွယ်နှင့် ေသာတာပန်တည်ေသာ ေခတ်ြဖစ်၏။
ယခု ဒုတိယအြကိမ် ဝိမုတ္တိယုဂေခတ် နှစ်များြဖင့် ြကံုဆံုရသည့်အတွက် ဗုဒ္ဓ၏ သားေတာ်သမီးေတာ်တို့မှာ ငါးနှစ်အရွယ်ြဖင့်ပင် ေသာတာပန်တည်နိုင်သည့် အခွင့် ေကာင်း၊ ကာလေကာင်း ေခတ်ေကာင်းြဖစ်၏။ သို့ေသာ်ြငား သပ္ပူရိသသံေသဝ ဟုေခါ်ဆိုအပ်ေသာ သဒ္ဓမ္မသဝန တရားစစ်တရားမှန်ကို ေဟာေဖါ်ညွှန်ြပ ဆိုဆံုးမနိုင်သည့် ဆရာစစ် ဆရာမှန်တို့ထံတွင် နိဿရည်းကို သိပ်သည်းစွာ ခံယူတတ်ဖို့ေတာ့ လိုအပ်၏။
ဆရာသည်လည်း အဂင်္ါ (ရ) ပါးနှင့် ြပည့်စံုေသာဆရာ ၊ တပည့်သည်လည်း ကလျှာဏ အဂင်္ါ (၅) ပါးနှင့် ြပည့်စံုေသာ တပည့် ၊ တရားသည်လည်း အဂင်္ါ (၆) ပါးနှင့် ြပည့်စံုေသာတရား ၊ တနည်းဆိုလျှင် သံဒိဌိက ဂုဏ်ြဖင့် ကိုက်ညီသည့်တရား ၊ ထိုသို့ အဖက်ဖက်မှ အဂင်္ါရပ်များြဖင့် ြပည်စံုေနသည့် တရားေတာ်များကို ေဟာခွင့် နာခွင့် အားထုတ်ခွင့် ကျင့်ြကံပွါးများခွင့်ေတွ ရမည်ဆိုလျှင် ေလးသေချင် နှင့် ဗိုလ်ေြခတသိန်း ကျွတ်တန်း ဝင်မည့် သာဝကထဲတွင် ပါဝင်ြပီး အရိယာေခတ်ြကီးကို ထူေထာင်နိုင်လိမ့်မည်။ ထိုသို့ ေခတ်ေကာင်း အခါ ေကာင်းနှင့် ြကံုြကိုက်ေနသည်မှာ နှစ်ေပါင်း (၅၂)နှစ်ထဲသို့ေရာက်ခဲ့ေလြပီ။ ဗုဒ္ဓသာဝက ြဖစ်ခွင့်ြကံုသည်မှာ (၅၂)နှစ် ရှိေနြပီြဖစ်၏….။
ဝိမုတ္တိယုဂေခတ် ဆိုသည်မှာကား ေလာကုတ္တရာ တရားအားထုတ်ရန်အတွက် ဓါတ်သံ၊ ပရမတ်သံ ဝိပဿနာ အသံများ ပွက်ပွက်ညံလျှက် ေသာတပန် မှိုလိုေပါက်နိုင်သည့်ေခတ်၊ အပါယ်တံခါး ပိတ်သည့်ေခတ်၊ မည်မျှဝမ်း ေြမာက်ဖွယ်ေကာင်းလိုက်မည်နည်း ဆိုသည်ကို စဉ်းစားြကပါကုန်ေလ . . ။
ေထရဝါဒ ထွန်းကားြပန့်ပွားရာ ကမ္ဘာ့မဏ္ဍိုင်ြကီးသဖွယ်ြဖစ်သည့် ြပည်ဗမာ၌ မိစ္ဆာမင်းဆက်များ စဉ်ဆက်မြပတ် ေပါ်ထွက်ေနသည့်အတွက် ေသာတာပန်ြဖစ်ဖို့ေဝးစွ ၊ အရိယာြဖစ် ဖို့ေဝးစွ ၊ တမဂ်တဖိုလ်ကို ရက်တိုတိုြဖင့် ေရာက်ဖို့ေဝးစွ၊ ေလာကီသူေတာ်ေကာင်း ဘဝသည်ပင် အေစာ်မနံပဲ မိစ္ဆာမင်းဆက်တို့မှ အဝိဇ္ဖာေခတ်ြကီးကို ထူေထာင်ကာ ေလာကီသူေတာ်ေကာင်း ၊ ေလာကုတ္တရာသူေတာ် ေကာင်း၊ မည်သည့်သူေတာ်ေကာင်းမှ မေကာင်း. . ငါတို့သာလျှင် ေကာင်းသည် ဆိုသည့် မူကိုလက်ကိ်ုင်ထားကာ ပရိတ်ရွတ် ေမတ္တာပို့ ဆုေတာင်းရံုမျှကိုပင် ဖမ်းဆီးေထာင်ချ အြပစ်ေပးေနသည်မှာ မိစ္ဆာေခတ်ြကီးကို ပီပီြပင်ြပင် ထူေထာင် ေနြပီဆိုသည်အား အရိယာအေလာင်းနှင့် အရိယာအေပါင်းတို့ သိေစေြကာင်း ထပ်ေလာင်းနှိုးေဆာ်လိုက်ပါ၏။
အဝိဇ္ဇာေခတ်ြကီးအား ထုေထာင်ေနသည့် ဗမာြပည်၌ ယထာဘူတဉာဏ်ကို အေြခခံေသာ သဒ္ဓမ္မသဝနတရား ထွန်းကား ြပန့်ပွားနိုင်ပါမည်ေလာ။ တဏှာ၊ မာန ဒိဋ္ဌိ အစရှိသည့် တရားများ ြပန့်ပွားေအာင် အားေပး ကူညီေနသည့် မိစ္ဆာမင်းဆက် ေခတ်၌ အရိယာြဖစ်ေြကာင်းတရား ထွန်းကား နိုင်ပါေတာ့မည်နည်း။
ဤသို့ ေလာကုတ္တရာဘက်၌လည်း မတိုးတက်၊ ေလာကီဟု ေခါ်ဆိုသည့် လူသားအားလံုးအတွက် သီလကို အေြခခံသည့် ဂရုဓမ္မတရားများသည်လည်း မတိုးတက်၊ တနည်းဆိုရပါလျှင်် ကမ္ဘာ့ြငိမ်းချမ်းေရးအတွက်ပါ အမှန်တကယ် လိုအပ်ေနသည့် သန္တိပါဒ တရားများသည်လည်း မတိုးတက်ဘဲ လူသတ္တဝါအချင်းချင်း ညှင်းပန်းနှိပ်စက်သတ်ြဖတ်ေနသည့် ဝိဟိံသတရားများသာ ထွန်းကားြပန့်ပွားေနသည့် တိရိစ္ဆာန်ြဖစ် ေခတ်ြကီး ြဖစ်ေအာင် ထူေထာင်ေနသည့် ဗမာြပည်၌ တိုင်းသူြပည်သားလူအများအတွက် ေခတ်ေကာင်း စနစ်ေကာင်းြဖစ်ေအာင် ကျွန်ုပ်တို့လုပ်ေနပါသည်ဆိုသည့် စကားများသည် မှန်ေကာမှန်နိုင်ပါ့မည်လား .. အို. .. သူေတာ်ေကာင်း အေပါင်းတို့ စဉ်းစားြကည့်ြကပါကုန်ေလာ့။
ယေန့သည်ကား နိဗ္ဗန်မေရာက် (၃၆) ဆိုသည့် အလုပ်များနှင့်သာ အချိန်ကုန်ြကြပီး ေလာကီသူေတာ်ေကာင်း ေလာကုတ္တရာ သူေတာ်ေကာင်း ြဖစ်ခွင့် မရသည့် ဘဝများနှင့်သာ ရင်ဆိုင်ေနြကရြပီ မဟုတ်ပါေလာ။ သဒ္ဓမ္မသဝန တရားအား နားေြကာဆင်ြခင် ေပါက်ေရာက်ေအာင် အားထုတ်ချင်သည် ဆိုပါလျှင် ယထာဘူတ ညာဏာရ သတ္ထာပရိေယသိတဗ္ဗာ ဟု မှာြကားေတာ်မှုသည့်အတိုင်း ရုပ်တစ်လံုး၊ နမ်တစ်လံုး အေပါ်၌ ယထာဘူတာဉာဏ်ြဖင့် တရားများဆံုးေအာင် ေဟာေဖါ်ညွန်းြပဆို ဆံုးမနိုင်သည့် ဆရာစစ်ဆရာမှန်ကို ရှာေဖွမှီဝဲဆည်းကပ်ြကကုန်ေလာ့။ ဤကား ေလာကုတ္တရာတရားအတွက် ြဖစ်၏။
တဖန် ေလာကီကို ငဲ့ကွက်၍ ေြပာရမည်ဆိုလျှင်
(၁) စိတ်ထားြဖူစင်
(၂)သူေတာ်ေကာင်း လက္ခဏါနှင့် ြပည့်စံုကာ
(၃) ကိုယ်ကျင့်တရားေကာင်းမွန်ြပီး
(၄)ကိုယ်ကျိုးစွန့်အနစ်နာခံနိုင်ေသာ ေခါင်းေဆာင်ေကာင်းကို ဦးထိပ်ထား ၍
မိမိတို့ယံုြကည်ရာ ဝါဒလမ်းစဉ်ကို မမှိတ်မသံု၊ မမှုန်မဝါး အချိန်မှီအချိန်ကိုက် ချီတက်ြကပါကုန်ေလာ့ဟု ေလာကုတ္တရာအတွက် ရည်ရွယ်ကာ ေလာကအလိုသဒ္ဓါပို၍ ညွှန်ြပလိုက်ေပသည်။ ဤကဲ့သို့ ေလာကလည်း မဖျင်း၊ ဓမ္မလဲမယွင်းလျှင် မိစ္ဆာ မင်းဆက်များချုပ်ြငိမ်းလိမ့်မည်။ ထို့ေြကာင့် မိစ္ဆာကို ဝိဇ္ဇာရှင်းအံ။
ဝိမုတ္တိယုဂေခတ်ဆိုသည်မှာ ေန့စဉ်နှင့်အမျှ ြမင်ေတွ့ခံစားေနရသည့် ရုပ်နာမ်ဟုသမုတ်ခံရေသာ သေဘာတရား အေပါ်၌ သညာမှတ်မှားြပီး ငါ သူတပါး ေယာကျာင်း မိန်းမ ပုဂ္ဂိုလ် သတ္တဝါ ဟု အစွဲဝင်ကာ လွဲထင်ေနသည့် အတ္တအတ္တနိယျ ကို အေြခခံသည့် အယူအဆမှားများကို ပယ်သတ်လျှက် ဒိဋ္ဌိ နှင့် ဝိစိကိစ္ဆာ တရားနှစ်ပါး ချုပ်ြငိမ်းနိုင်သည့်ေခတ်။ အလွန်တရာမှရခဲလှသည့် ဗုဒ္ဓုပ္ပဒနဝမေခတ် ဟုေခါ်၏။
ဤသို့ ေခတ်ေကာင်းကို ြကံုေနပါလျှက်" ဒီေခတ်မေကာင်း ဘူး ေခတ်ဆိုးေခတ်ြကပ်ြကီးပါ. . ေခတ်မေကာင်းလို့ ရူးချင်ေယာင်ေဆာင်ေနတာ " ဆိုသည့် ပုဂ္ဂိုလ်များအားလည်း ေခတ် မေကာင်းသည် မဟုတ်ပါေချ။ ေခတ်ကေကာင်းြပီးသား ေပ . . သို့ရာတွင် စနစ်မေကာင်း သည်ဟုသာ အဆိုပါ ပုဂ္ဂိုလ်များ သိေစရန် ညွှန်ြပလိုက်ရေပ၏။
အရိယာအေပါင်းနှင့် သူေတာ်ေကာင်းတို့ နှစ်ေထာင်းအားရေတာ်မှုေသာ သဒ္ဓမ္မသဝန တရားဆိုသည်မှာကား ယခုလို ဗုဒ္ဓုပ္ပါဒ ေခတ်၌သာ ေပါ်ထွန်း၏။ ထိုတရား ထွန်းကားြပန့်ပွားဖို့ရာ အရှင်ေကာင်း အရှင်ြမတ်များ၏ ဉာဏ်ြဖင့် ကွန့်ြမူးြပီးမှ ေဟာေဖါ်ညွှန်ြပ ဆိုဆံုးမရေပ၏ ။ လွတ်လပ်စွာ တရားေဟာခွင့်၊ လွတ်လပ် စွာ တရားနာြကားခွင့် မရသည့် အရိယာအေပါင်းနှင့် အရိယာအေလာင်း သူေတာ်ေကာင်းတို့မှာကား ေအာက်မဂ်သား ေခါ် ေသာတပန် မှ အစ အထက်မဂ်၊ အထက်ဖိုလ်သို့ ဆက်တက်ခွင့် မရနိုင်ဘဲ မဂ်ဖိုလ်တရား ဆံုးပါးေနရသည်မှာ ကာလြကာခဲ့ေလြပီ။ ဤကား……မိစ္ဆာမင်းဆက်တို့၏ဆိုးကျိုးတည်း။
ေလာကီဘက်ကိုငဲ့ကွက်၍ တိုင်းသူြပည်သား လူအများတို့၏ စားဝတ်ေနေရး၊ လူမှုေရး၊ စီးပွားေရး၊ ကျန်းမာေရး အရပ်ရပ်တို့ကို တွက်စစ်ြကည့်ေသာ် နိုင်ငံေရးစနစ် မေကာင်းသည့် အတွက် ေသွးခွဲအုပ်ချုပ်ြခင်း ၊ အုပ်စုဖွဲ့ ဂိုဏ်းဖွဲ့ ြကီးနိုင်ငယ်ညှင်း လူသားအချင်းချင်း နည်းမျိုးစံု ညှင်းပန်းနိုပ်စက်ေနသည်မှာ ြမန်မာြပည်တွင်မက ကမ္ဘာ့ နိုင်ငံ အသီးသီးမှ သိရှိြပီးြဖစ်ေလသည်။ ထို့ေြကာင့် စနစ်ေကာင်းတစ်ခု ေခတ်ေကာင်းတစ်ခု အြမန်ဆံုး ေပါ်ေပါက်လာေစရန် လူတိုင်းကိုယ်စီကိုယ်ငှ တာဝန်ရှိြကသည့်အတိုင်း ေပါင်းစည်းညီညွတ်စွာ ဝိုင်းဝန်း ေဖါ်ေဆာင်ဖို့လိုအပ်ေနြပီး ဝိမုတ္တတိယုဂေခတ် ဗဒ္ဓုပ္ပါဒေခတ် အရိယာအစစ် အြဖစ်ြကီး ြဖစ်ထိုက်ေသာ ေခတ်ြကီးထဲ၌ ေလာကီတရား သည်လည်း သံုး၍မရ၊ ေလာကုတ္တရာတရား သည်လည်း ဆံုးပါးရသည့် ဘဝဆိုးမှ လွတ်ေြမာက်ဖို့အချိန်ေတာ်ြပီ။
အရိယာအေပါင်းနှင့် အရိယာအေလာင်းတို့ ေပါ်ထွန်းရာ ေထရဝါဒ ထွန်းကားြပန့်ပွားသည့် ဗမာြပည်၌ ပညာရှိသူေတာ်ေကာင်းတို့ နှုတ်ဆိတ်ေနရသည့် ဘဝဆိုးမှ လွန်ေြမာက်ဖို့အချိန်တန်ြပီ၊ ဓမ္မတာကို သိြကားမင်းများပါယ်မည်။ ဘာဝနာကို တရားမင်းများ ကယ် မည်။ ဤကားနှစ်ဘက်လှ မဟာပညာေကျာ်တ်ို့၏ အလိုတည်း။
အတာဆန်းထူး၊ နှစ်ေဟာင်းကျူး၍ တန်ခူးလည်သည် နှစ်အမည်ကား အစစအရာရာ ေအာင်ြမင်ြခင်းကို ေဆာင်ေသာ ေဇယျနှစ်တည်း။
နှစ်က်ိုလေစာင့်၏။ လကိုရက်ေစာင့်၏။ ရက်ကို နာရီမိနစ်တို့ေစာင့်၏။ ေကာင်း ကင်ကို အာကာသဟင်းလင်း ြပင်ေစာင့်၏။ သစ်ေတာကို သစ်ေတာအရာရှိတို့ေစာင့်၏။ တရားေစာင့်ေသာသူကို ထိုတရားက တဖန်ြပန်၍ ေစာင့်၏။ ဝိဇ္ဇာက်ို မိစ္ဆာေစာင့်၏။ ကိုးသံုးလံုးဂိတ်ကို(DKBA)ေစာင့်၏။
ဒီမိုကေရစီစနစ်က်ို လိုလားေတာင်းတကျင့်သံုးလိုေသာ လူတို့ေစာင့်၏။ မိုးရွာြခင်း အေြကာင်းတရား ငါးပါးြပည့်စံုက မိုးရွာအံ့။ တိုင်းနိုင်ငံအသီးသီးတို့၌ မီးကိုေပါ့ဆေသာသူ မီးရှို့ေသာသူများပါက မီးသည် ြကိမ်ဖန်များစွာေလာင်အံ့။ မီးေလာင်ေနစဉ် အတွင်း ကျွမ်းကျင်ေသာမီးသတ်ဝန်ထမ်းများနှင့် ေခတ်မှီေသာ မီးသတ်ကရိယာများမရှိက ထိုမီးသည် အစွမ်း ကုန်ေလာင်အံ့ ။ ေခတ်မှီေသာမီးသတ်ကရိယာများ ရှိပင်ရှိြငားေသာ်လည်း တကယ်ြငိမ်းသတ်လိုေသာ ဝန်ထမ်း များမရှိက ထိုမီးသည်နှစ်ဆတိုး၍ေလာင်အံ့။
ြပည်ြကီးက ြပည်ငယ်ကိုနိုင်အံ့။ ြပည်ြကီးသားတို့သည်လည်း အချင်း ချင်းညီညွတ်မှု မရှိက ြပည်ြကီးကို ြပည်ငယ်ကနိုင်အံ့။ ဒီမိုကေရစီစနစ်ကို လိုလားေတာင်းဆိုြကကုန်ေသာ နိုင်ငံ ေရးအတိုက်အခံအင်အားစုနှင့် ြပည်သုတို့စုေပါင်း၍ ညီညွတ်ေြကာင်းတရားြပုလုပ်နိုင်ပါက စစ်အစိုးရကိုနိုင်အံ့။ အတိုက်အခံနှင့် ြပည်သူတို့ ညီညွတ်ေြကာင်းတရား မြပုလုပ်နိုင်ပါက စစ်အစိုးရသည် နိုင်အံ့။ ြပည်သူတို့၏သည်းခံ နိုင်မှုကုန်ခမ်းလာပါက ရရာလက်နက်စွဲကိုင်၍ သို့မဟုတ် အပစ်ရပ် အဖွဲ့အစည်းများနှင့် လက်တွဲ၍ ေပါ်ေပါက် လာေသာ မင်းေလာင်း၏ ေခါင်းေဆာင်မှုကို ခံယူ၍ ေနာက်ဆံုးတိုက်ပွဲဆင်နွှဲအံ့။
ကမ္ဘာ့နိုင်ငံအသီးသီးမှ (၄၁) နိုင်ငံေသာြပည်သူတို့သည် ဒီမိုကေရစီစနစ်ကို လိုလားေတာင်းဆိုြပီး ပွားများ ကျင့်သံုးအံ့။ အနာဂါတ်ကာလတို့၌ ဒီမိုကေရစီစနစ်ကိုမကျင့်သံုးေသာ တိုင်းနိုင်ငံတို့ကို စစ်ေြကညာ၍ တိုက်အံ့။ လူတဦးချင်းသည်လည်း ဒီမိုကေရစီ စနစ်ကို မကျင့်သံုးပါက ေဘးဥပ္ပါဒ်အန္တရယ်ေရာက်အံ့။(ဝိေသသအားြဖင့် ြပည်သူကို ညှင်းပန်းနှိပ်စက်ေသာ အဖွဲ့ အစည်းဝင်များသည် ြပည်သူကို အချိန်မှီအချိန်ကိုက် ဝန်ချေတာင်းပန်မှုမြပုလျှင် ြကီးေလးေသာ ေဘးဥပ္ပဒ် အန္တရာယ်ေရာက်အံ့။)
နိုင်ငံငယ်များအေပါ်တွင် လွှမ်းမိုးချယ်လှယ်နိုင်ေသာ အဏာပိုင်သည့် နိုင်ငံများ ဝိဇ္ဇာဉာဏ် အြမင်မှန်ရ၍ အမျိုးေကာင်းသားတို့ စုေဝးရာ ကုလသမဂ္ဂနှင့် အင်တိုက်အားတိုက် ပူးေပါင်းေဆာင်ရွက်အံ့။ အာရှနိုင်ငံအတွင်းမှ ေခါင်းေဆာင်တို့သည်လည်း ြမန်မာ့အေရးတွက် အစဉ်းစားကျပ်ေသာ ဥပ္ပါဒ် သင့်အံ့။ ေစတီနှစ်ဆူ အသွင်တူ ြပည်သူလဲမွဲ တပ်လဲကွဲ ဆိုသည့်အတွက်ေြကာင့် တပ်မေတာ်ကိုြပည်သူေစာင့်၏။ ထို့ေြကာင့်ြပည်သူ ကို ေစာင့်ေရှာက်ေသာ ြပည်သူတပ်မေတာ်ေပါ်အံ့။ ဤကားဝိဇ္ဇာအရှင်ြမတ်များ၏အလိုတည်း။
ေြဖးေြဖးဖတ်၊ ခဏခဏရပ်၊ ြကပ်ြကပ်ေတွး၊ ေလ့လာပါ၊ ဆင်ြခင်ပါ၊ သင့်အတွက်၊ တက်လမ်းမုချေတွ့လိမ္မည် ။
source: မိစ္ဆာပယ်ရှင်း ရန်ပံုခွင်း
source: မိစ္ဆာပယ်ရှင်း ရန်ပံုခွင်း
note: ေဆာင်းပါးရှင်၏ အာေဘာ်သာြဖစ်၏
0 comments:
Post a Comment