ေကာင်းြပီ၊ အခု လက်ရိုးေဗဒင်ပညာရဲ့၁၂ရာသီခွင်နဲ့လက်ဆန်းေဗဒင်ပညာရဲ့အခါတိုင်ကို ဆက်စပ်ြပမယ်၊ အပ်ချေလာင်း . . .
ကဲ . . . မေရးြဖစ်တာလည်းြကာြပီ။
အခုေရးမယ်၊ ဒါေပမယ့် လိုရင်းတိုရှင်းေပါ့။
ပရိေယသနအေရး၊ ဘာသာေရး၊ လူမှုေရး ဟိုအေရး ဒီအေရးေတွနဲ့အလုပ်ရှုပ်သလိုလို အရှုပ်လုပ်သလိုလို ြဖစ်ေနလို့။
ခုတေလာ ၂၀၁၂ မှာ ကမ္ဘာပျက်ေတာ့မလိုလို၊ ဘာလိုလို ဟိုေရးဒီေရး ဟိုေတွးဒီေတွးေတွ ေတွ့သဗျ။
စိတ်မပူပါနဲ့ဗျာ၊ အမှန်ကေတာ့ ဒီဇင်ဘာ၂၁၊ ၂၀၁၂ မှာ ဟိုေရှးတုန်းက မာယာလူမျိုးေတွ တီထွင်သံုးစွဲထားတဲ့ြပက္ခဒိန်က ၅၁၂၆ နှစ် ကုန်ဆံုးသွားလို့ကာလစက်ဝန်းတပတ်ကုန်ဆံုးတာကို ေြပာတာပါ၊ ကာလစက်ဝန်းအသစ်ြပန်စမှာေပါ့ဗျာ။ သိတ်ေြကာက်သွားသလား ကိုသိန်းေမာင် . . . ကျုပ်ေသနတ်က မိုးေပါ်ေထာင်ပစ်လိုက်တာပါဗျ . . ဟဲ . . ဟဲ။
အားလံုးသိြကတဲ့အတိုင်းပဲေလဗျာ၊ ြမန်မာေဗဒင်က တနဂင်္ေနွအစ စေနအဆံုး ေန့ရ ေန့ကိုပဲ အေြခခံထားေတာ့ တချို့က ဒိတ်ေအာက်ေနသလိုလိုထင်ြကေသးတာမဟုတ်လား၊ အမှန်ကေတာ့ဗျာ ဒီကေန့ကမ္ဘာတဝှမ်းလံုး လက်ခံအတည်ြပု သံုးစွဲေနြကတဲ့ ြပက္ခဒိန်အကုန်လံုးဟာ တနဂင်္ေနွအစ စေနအဆံုးပဲ ထည့်သွင်းသတ်မှတ်ထားတာေလ၊ ြပက္ခဒိန်ထဲမှာ ပလူတိုေန့လည်း မပါ၊ နက်ပကျွန်းေဒးလည်းမရှိ၊ ယူေရးနပ်စ်လည်းမြမင်၊ အြငင်းပွားခဲ့ရတဲ့ ချီရွန်ဆိုအေဝးြကီးမှ တကယ့်အေဝးြကီးပဲ။
ေနမိသားစုမှာ ြပက္ခဒိန်မှာထည့်သွင်းသံုးစွဲထားတဲ့ ြဂိုလ်ေတွတည်ေနပံုက ဒီလိုဗျာ။
စေန
ြကာသာပေတး
အဂင်္ါ
ကမ္ဘာ နဲ့တနလာလင်္
ေသာြကာ
ဗုဒ္ဓဟူး
တနဂင်္ေနွေနမင်း
ေနကိုပတ်ေနတဲ့အဲဒီြဂိုလ်ေတွထဲမှာ စေနြဂိုလ်ကအေဝးဆံုးနဲ့အေနှးဆံုးြဖစ်ြပီး ဗုဒ္ဓဟူးြဂိုလ်ကေတာ့ အြမန်ဆံုးနဲ့အနီးဆံုးေပါ့ဗျာ။
တနလာြဂင်္ိုလ်လို့ေခါ်တဲ့ လကေတာ့ ေနကိုပတ်တာမဟုတ်ပဲ၊ ကမ္ဘာကိုြပန်ပတ်ေနတာေပါ့၊ ကမ္ဘာရဲ့အရံြဂိုလ်လို့ေြပာချင်လည်း ရတာေပါ့ဗျာ။
ေဗဒင်ပညာအရ ြဂိုလ်ေတွကို စီစဉ်တဲ့အခါြကေတာ့ လည်ပတ်နှုန်း အေနှးဆံုးြဖစ်တဲ့ စေနြဂိုလ်ကေန စတင်ြပီး အြမန်ဆံုးြဖစ်တဲ့ တနလာြဂင်္ိုလ်မှာ အဆံုးသတ်ထားတယ်၊ ေနကိုပတ်တဲ့အခါ ဗုဒ္ဓဟူးက အြမန်ဆံုးြဖစ်ေပမယ့် ကမ္ဘာကိုပတ်တဲ့ တနလာလင်္ ဗုဒ္ဓဟူးထက် ပိုြမန်ပါတယ်၊ ဒါေြကာင့် တနလာကင်္အြမန်ဆံုးြဖစ်သွားတာပါ၊ ဒီေတာ့ ြဂိုလ်စဉ်ေတွက ဒီလိုြဖစ်လာတယ်။ ဒီေနရာမှာ ကမ္ဘာြဂိုလ်က ေနကိုပတ်တာ မှန်ေပမယ့် ေနကိုမှီတည်ြပီးလည်ပတ်ရှင်သန်ေနရတဲ့ ကမ္ဘာေပါ်က လူသားများအေြကာင်းကို ေဟာေြပာမှာြဖစ်လို့ကမ္ဘာြဂိုလ်ေနရာမှာ တနဂင်္ေြနွဂိုလ်(ေနမင်း)ကို အစားထိုး လဲလှယ်သံုးစွဲထားတယ်လို့ယူဆမိပါတယ်။
စေန (အေနှးဆံုးြဂိုလ်)
ြကာသာပေတး
အဂင်္ါ
တနဂင်္ေနွ
ေသာြကာ
ဗုဒ္ဓဟူး
တနလာင် (အြမန်ဆံုးြဂိုလ်)
ဒီြဂိုလ်စဉ်ကို ေဗဒင်အေခါ်နဲ့ေြပာင်းလဲေခါ်ြပရမယ်ဆိုရင် . . .
၀ ေသာရီ (စေန)
၅ ဂုရု (ြကာသာပေတး)
၃ ေဘာမ (အဂင်္ါ)
၁ သူရဇ္ဇ (တနဂင်္ေနွ)
၆ ေသာြကာ (ေသာြကာ)
၄ ဗုဒ္ဓ (ဗုဒ္ဓဟူး)
၂ စေြန္ဒ (တနလာင်)
အခုြဂိုလ်စဉ်က ြမန်မာ့ေဗဒင်ပညာထဲက လက်ဆန်းေဗဒင်တစ်မျိုးြဖစ်တဲ့ အဂင်္ဝိဇ္ဇာြဂိုလ်စဉ်တည်ပံုပါပဲခင်ဗျာ။ တနည်းေြပာရရင်ေတာ့ ဆပွတ်ြဂိုလ်စဉ်ေပါ့။ ဒီေလာက်ဆိုရင်ေတာ့ ြမန်မာ့ေဗဒင်မှာ ြဂိုလ်စဉ်ေတွ ဖွဲ့တည်ပံုကို အသိအမှတ်ြပု ေလးစားေလာက်ြပီ ထင်ပါတယ်။
နည်းနည်းလျှာထပ်ရှည်လိုက်ဦးမယ်။ တိုင်စဉ်တည်ပံုေြပာြပီးေတာ့ ရာသီခွင်တည်ပံုဆက်ေြပာြပမယ်။ ြမန်မာလို ေြပာရင်ေတာ့ တန်ခူးအစ တေပါင်းအဆံုးေပါ့ဗျာ၊ ေဗဒင်အေခါ်အရေတာ့ မိဿရာသီအစ မိန်ရာသီအဆံုးေပါ့။ အဲဒီ ၁၂ ရာသီခွင်ထဲက ရာသီတိုင်းမှာ ရာသီေစာင့်နဝင်းြဂိုလ်ေတွရှိတယ်ဗျာ၊ လကာရင်္ွတ်ြပရရင် စ သာ ေရွှ ကူ အင်း ၀ သူ ဆန် ြဖူ တ တင်း ေပး။
၁၂ရာသီခွင်ရဲ့ရာသီေစာင့်နဝင်းြဂိုလ်ေတွကို ေသာြကာနဲ့အဂင်္ါ (၆+၃)အတွဲ၊ ြကာသာပေတးနဲ့ဗုဒ္ဓဟူး ( ၅+၄)၊ စေနနဲ့တနလာင် ( ၀+၂)နဲ့ကိုးနဝင်းတွဲေတွ တွဲြပမယ်၊ ေနာက်ဆံုးမှာ သတ္တဝါေတွကို ေတေဇာဓါတ်ကလမ်းဆံုးကိုပို့မယ်၊ နိဂံုးချုပ်ေပးမယ် ဒါေြကာင့် တနဂင်္ေနွနဲ့စေန (၁+၀) ေတေဇာဓါတ်တွဲနဲ့အစသတ်အဆံုးသတ်မယ်။

ေကာင်းြပီ၊ အခု လက်ရိုးေဗဒင်ပညာရဲ့၁၂ရာသီခွင်နဲ့လက်ဆန်းေဗဒင်ပညာရဲ့အခါတိုင်ကို ဆက်စပ်ြပမယ်၊ အပ်ချေလာင်း . . .
ေဟာဒီမှာြကည့် တိုင်မသိက သူရဇ္ဇတဲ့ကွဲ၊ သူရဇ္ဇတိုင်ကို ြပေပးမယ်ကွာ။

မတလံုးေြက အတုလဆရာေတာ် ခင်ြကီးေဖျာ်က ကျမ်းရင်းလကာအင်္ေနနဲ့(သစ်ဆိမ့်ပန်းယသူရဇ္ဇ ေနထေကာင်းြကွယ်ရာ၊ လင်းြပစည်သာ အစဉ်သာ ေရှာင်ခွာေဝးစွသူရဇ္ဇ) ဆိုြပီး နဝင်းတွဲကို ြပခဲ့တယ်၊ အြမစ်အညွန့်မတွန့်ေစရလို့လည်း ဆိုခဲ့ေသးတယ်။
မူလအချာ ၁ ကို ၅+၄ နဝင်းတွဲက ေကာင်းေစတယ်
မူလအချာ ၁ ကို ၆+၃ နဝင်းတွဲက ေကာင်းေစတယ်
မူလအချာ ၁ ကို ၀+၂ နဝင်းတွဲက ေကာင်းေစတယ်လို့အခါတိုင်မှာ သတ်မှတ်ထားတယ်။
ေတေဇာဓါတ်အဆံုးသတ်က ၁+၀ တွဲ၊ ဒါက မူလနဲ့အြမစ် လို့ေခါ်တယ်၊ သစ်ပင်မှာ အြမစ်မရှိရင် မူလပင်စည်မရှိနိုင်ဘူး၊ ဒါေြကာင့် တတိုင်လံုးတည်တံ့ရှင်သန်ေနဖို့အြမစ်နဲ့မူလပင်စည်တွဲက မြဖစ်မေနလိုတယ်။
ရာသီခွင်နဲ့အခါတိုင်ကိုယှဉ်ြကည့်လိုက်. . . ၁၂ ရာသီခွင်က နဝင်းတွဲေတွနဲ့တနဂင်္ေနွအခါတိုင်က နဝင်းတွဲေတွ တူေနတာေတွ့ရမယ်။
ဒီေတာ့ လက်ရိုးေဗဒင်နဲ့လက်ဆန်းေဗဒင်ဆိုတာ ဆက်သွယ်မှုလံုးဝမရှိပါဘူး၊ သီးြခားရပ်တည်ေနတဲ့ပညာရပ်နှစ်ခုသာ ြဖစ်တယ်လို့ ဘယ်သူြငင်းချင်ေသးလဲ . . . ။
ေဇယျာေမာင်
0 comments:
Post a Comment