လက်ရိုး​​နဲ့​​လက်ဆန်း​​မှာ ဆံုချက်ရှိတယ်

​​ေကာင်း​​ြပီ၊​ အခု လက်ရိုး​​​ေဗဒင်ပညာရဲ့​​၁၂ရာသီခွင်နဲ့​​လက်ဆန်း​​​ေဗဒင်ပညာရဲ့​​အခါတိုင်ကို ဆက်စပ်ြပမယ်၊​ အပ်ချ​​ေလာင်း​​ . . .



ကဲ . . . မ​​ေရး​​ြဖစ်တာလည်း​​ြကာြပီ။
အခု​​ေရး​​မယ်၊​ ဒါ​​ေပမယ့်​​ လိုရင်း​​တိုရှင်း​​​ေပါ့​​။
ပရိ​​ေယသနအ​​ေရး​​၊​ ဘာသာ​​ေရး​​၊​ လူမှု​​ေရး​​ ဟိုအ​​ေရး​​ ဒီအ​​ေရး​​​ေတွနဲ့​​အလုပ်ရှုပ်သလိုလို အရှုပ်လုပ်သလိုလို ြဖစ်​​ေနလို့​​။

ခုတ​​ေလာ ၂၀၁၂ မှာ ကမ္ဘာပျက်​​ေတာ့​​မလိုလို၊​ ဘာလိုလို ဟို​​ေရး​​ဒီ​​ေရး​​ ဟို​​ေတွး​​ဒီ​​ေတွး​​​ေတွ ​​ေတွ့​​သဗျ။
စိတ်မပူပါနဲ့​​ဗျာ၊​ အမှန်က​​ေတာ့​​ ဒီဇင်ဘာ၂၁၊​ ၂၀၁၂ မှာ ဟို​​ေရှး​​တုန်း​​က မာယာလူမျိုး​​​ေတွ တီထွင်သံုး​​စွဲထား​​တဲ့​​ြပက္ခဒိန်က ၅၁၂၆ နှစ် ကုန်ဆံုး​​သွား​​လို့​​ကာလစက်ဝန်း​​တပတ်ကုန်ဆံုး​​တာကို ​​ေြပာတာပါ၊​ ကာလစက်ဝန်း​​အသစ်ြပန်စမှာ​​ေပါ့​​ဗျာ။ သိတ်​​ေြကာက်သွား​​သလား​​ ကိုသိန်း​​​ေမာင် . . . ကျုပ်​​ေသနတ်က မိုး​​​ေပါ်​​ေထာင်ပစ်လိုက်တာပါဗျ . . ဟဲ . . ဟဲ။

အား​​လံုး​​သိြကတဲ့​​အတိုင်း​​ပဲ​​ေလဗျာ၊​ ြမန်မာ​​ေဗဒင်က တနဂင်္​​​ေနွအစ စ​​ေနအဆံုး​​ ​​ေန့​​ရ ​​ေန့​​ကိုပဲ အ​​ေြခခံထား​​​ေတာ့​​ တချို့​​က ဒိတ်​​ေအာက်​​ေနသလိုလိုထင်ြက​​ေသး​​တာမဟုတ်လား​​၊​ အမှန်က​​ေတာ့​​ဗျာ ဒီက​​ေန့​​ကမ္ဘာတဝှမ်း​​လံုး​​ လက်ခံအတည်ြပု သံုး​​စွဲ​​ေနြကတဲ့​​ ြပက္ခဒိန်အကုန်လံုး​​ဟာ တနဂင်္​​​ေနွအစ စ​​ေနအဆံုး​​ပဲ ထည့်​​သွင်း​​သတ်မှတ်ထား​​တာ​​ေလ၊​ ြပက္ခဒိန်ထဲမှာ ပလူတို​​ေန့​​လည်း​​ မပါ၊​ နက်ပကျွန်း​​​ေဒး​​လည်း​​မရှိ၊​ ယူ​​ေရး​​နပ်စ်လည်း​​မြမင်၊​ အြငင်း​​ပွား​​ခဲ့​​ရတဲ့​​ ချီရွန်ဆိုအ​​ေဝး​​ြကီး​​မှ တကယ့်​​အ​​ေဝး​​ြကီး​​ပဲ။

​​ေနမိသား​​စုမှာ ြပက္ခဒိန်မှာထည့်​​သွင်း​​သံုး​​စွဲထား​​တဲ့​​ ြဂိုလ်​​ေတွတည်​​ေနပံုက ဒီလိုဗျာ။
စ​​ေန
ြကာသာပ​​ေတး​​
အဂင်္​ါ
ကမ္ဘာ နဲ့​​တနလာလင်္​
​​ေသာြကာ
ဗုဒ္ဓဟူး​​
တနဂင်္​​​ေနွ​​ေနမင်း​​

​​ေနကိုပတ်​​ေနတဲ့​​အဲဒီြဂိုလ်​​ေတွထဲမှာ စ​​ေနြဂိုလ်ကအ​​ေဝး​​ဆံုး​​နဲ့​​အ​​ေနှး​​ဆံုး​​ြဖစ်ြပီး​​ ဗုဒ္ဓဟူး​​ြဂိုလ်က​​ေတာ့​​ အြမန်ဆံုး​​နဲ့​​အနီး​​ဆံုး​​​ေပါ့​​ဗျာ။
တနလာြဂင်္​ိုလ်လို့​​​ေခါ်တဲ့​​ လက​​ေတာ့​​ ​​ေနကိုပတ်တာမဟုတ်ပဲ၊​ ကမ္ဘာကိုြပန်ပတ်​​ေနတာ​​ေပါ့​​၊​ ကမ္ဘာရဲ့​​အရံြဂိုလ်လို့​​​ေြပာချင်လည်း​​ ရတာ​​ေပါ့​​ဗျာ။

​​ေဗဒင်ပညာအရ ြဂိုလ်​​ေတွကို စီစဉ်တဲ့​​အခါြက​​ေတာ့​​ လည်ပတ်နှုန်း​​ အ​​ေနှး​​ဆံုး​​ြဖစ်တဲ့​​ စ​​ေနြဂိုလ်က​​ေန စတင်ြပီး​​ အြမန်ဆံုး​​ြဖစ်တဲ့​​ တနလာြဂင်္​ိုလ်မှာ အဆံုး​​သတ်ထား​​တယ်၊​ ​​ေနကိုပတ်တဲ့​​အခါ ဗုဒ္ဓဟူး​​က အြမန်ဆံုး​​ြဖစ်​​ေပမယ့်​​ ကမ္ဘာကိုပတ်တဲ့​​ တနလာလင်္​ ဗုဒ္ဓဟူး​​ထက် ပိုြမန်ပါတယ်၊​ ဒါ​​ေြကာင့်​​ တနလာကင်္​အြမန်ဆံုး​​ြဖစ်သွား​​တာပါ၊​ ဒီ​​ေတာ့​​ ြဂိုလ်စဉ်​​ေတွက ဒီလိုြဖစ်လာတယ်။ ဒီ​​ေနရာမှာ ကမ္ဘာြဂိုလ်က ​​ေနကိုပတ်တာ မှန်​​ေပမယ့်​​ ​​ေနကိုမှီတည်ြပီး​​လည်ပတ်ရှင်သန်​​ေနရတဲ့​​ ကမ္ဘာ​​ေပါ်က လူသား​​များ​​အ​​ေြကာင်း​​ကို ​​ေဟာ​​ေြပာမှာြဖစ်လို့​​ကမ္ဘာြဂိုလ်​​ေနရာမှာ တနဂင်္​​​ေြနွဂိုလ်(​​ေနမင်း​​)ကို အစား​​ထိုး​​ လဲလှယ်သံုး​​စွဲထား​​တယ်လို့​​ယူဆမိပါတယ်။

စ​​ေန (အ​​ေနှး​​ဆံုး​​ြဂိုလ်)
ြကာသာပ​​ေတး​​
အဂင်္​ါ
တနဂင်္​​​ေနွ
​​ေသာြကာ
ဗုဒ္ဓဟူး​​
တနလာင် (အြမန်ဆံုး​​ြဂိုလ်)

ဒီြဂိုလ်စဉ်ကို ​​ေဗဒင်အ​​ေခါ်နဲ့​​​ေြပာင်း​​လဲ​​ေခါ်ြပရမယ်ဆိုရင် . . .

၀ ​​ေသာရီ (စ​​ေန)
၅ ဂုရု (ြကာသာပ​​ေတး​​)
၃ ​​ေဘာမ (အဂင်္​ါ)
၁ သူရဇ္ဇ (တနဂင်္​​​ေနွ)
၆ ​​ေသာြကာ (​​ေသာြကာ)
၄ ဗုဒ္ဓ (ဗုဒ္ဓဟူး​​)
၂ စ​​ေြန္ဒ (တနလာင်)

အခုြဂိုလ်စဉ်က ြမန်မာ့​​​ေဗဒင်ပညာထဲက လက်ဆန်း​​​ေဗဒင်တစ်မျိုး​​ြဖစ်တဲ့​​ အဂင်္​ဝိဇ္ဇာြဂိုလ်စဉ်တည်ပံုပါပဲခင်ဗျာ။ တနည်း​​​ေြပာရရင်​​ေတာ့​​ ဆပွတ်ြဂိုလ်စဉ်​​ေပါ့​​။ ဒီ​​ေလာက်ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ြမန်မာ့​​​ေဗဒင်မှာ ြဂိုလ်စဉ်​​ေတွ ဖွဲ့​​တည်ပံုကို အသိအမှတ်ြပု ​​ေလး​​စား​​​ေလာက်ြပီ ထင်ပါတယ်။

နည်း​​နည်း​​လျှာထပ်ရှည်လိုက်ဦး​​မယ်။ တိုင်စဉ်တည်ပံု​​ေြပာြပီး​​​ေတာ့​​ ရာသီခွင်တည်ပံုဆက်​​ေြပာြပမယ်။ ြမန်မာလို ​​ေြပာရင်​​ေတာ့​​ တန်ခူး​​အစ တ​​ေပါင်း​​အဆံုး​​​ေပါ့​​ဗျာ၊​ ​​ေဗဒင်အ​​ေခါ်အရ​​ေတာ့​​ မိဿရာသီအစ မိန်ရာသီအဆံုး​​​ေပါ့​​။ အဲဒီ ၁၂ ရာသီခွင်ထဲက ရာသီတိုင်း​​မှာ ရာသီ​​ေစာင့်​​နဝင်း​​ြဂိုလ်​​ေတွရှိတယ်ဗျာ၊​ လကာရင်္​ွတ်ြပရရင် စ သာ ​​ေရွှ ကူ အင်း​​ ၀ သူ ဆန် ြဖူ တ တင်း​​ ​​ေပး​​။

၁၂ရာသီခွင်ရဲ့​​ရာသီ​​ေစာင့်​​နဝင်း​​ြဂိုလ်​​ေတွကို ​​ေသာြကာနဲ့​​အဂင်္​ါ (၆+၃)အတွဲ၊​ ြကာသာပ​​ေတး​​နဲ့​​ဗုဒ္ဓဟူး​​ ( ၅+၄)၊​ စ​​ေနနဲ့​​တနလာင် ( ၀+၂)နဲ့​​ကိုး​​နဝင်း​​တွဲ​​ေတွ တွဲြပမယ်၊​ ​​ေနာက်ဆံုး​​မှာ သတ္တဝါ​​ေတွကို ​​ေတ​​ေဇာဓါတ်ကလမ်း​​ဆံုး​​ကိုပို့​​မယ်၊​ နိဂံုး​​ချုပ်​​ေပး​​မယ် ဒါ​​ေြကာင့်​​ တနဂင်္​​​ေနွနဲ့​​စ​​ေန (၁+၀) ​​ေတ​​ေဇာဓါတ်တွဲနဲ့​​အစသတ်အဆံုး​​သတ်မယ်။

​​ေကာင်း​​ြပီ၊​ အခု လက်ရိုး​​​ေဗဒင်ပညာရဲ့​​၁၂ရာသီခွင်နဲ့​​လက်ဆန်း​​​ေဗဒင်ပညာရဲ့​​အခါတိုင်ကို ဆက်စပ်ြပမယ်၊​ အပ်ချ​​ေလာင်း​​ . . .

​​ေဟာဒီမှာြကည့်​​ တိုင်မသိက သူရဇ္ဇတဲ့​​ကွဲ၊​ သူရဇ္ဇတိုင်ကို ြပ​​ေပး​​မယ်ကွာ။

မတလံုး​​​ေြက အတုလဆရာ​​ေတာ် ခင်ြကီး​​​ေဖျာ်က ကျမ်း​​ရင်း​​လကာအင်္​​​ေနနဲ့​​(သစ်ဆိမ့်​​ပန်း​​ယသူရဇ္ဇ ​​ေနထ​​ေကာင်း​​ြကွယ်ရာ၊​ လင်း​​ြပစည်သာ အစဉ်သာ ​​ေရှာင်ခွာ​​ေဝး​​စွသူရဇ္ဇ) ဆိုြပီး​​ နဝင်း​​တွဲကို ြပခဲ့​​တယ်၊​ အြမစ်အညွန့်​​မတွန့်​​​ေစရလို့​​လည်း​​ ဆိုခဲ့​​​ေသး​​တယ်။

မူလအချာ ၁ ကို ၅+၄ နဝင်း​​တွဲက ​​ေကာင်း​​​ေစတယ်
မူလအချာ ၁ ကို ၆+၃ နဝင်း​​တွဲက ​​ေကာင်း​​​ေစတယ်
မူလအချာ ၁ ကို ၀+၂ နဝင်း​​တွဲက ​​ေကာင်း​​​ေစတယ်လို့​​အခါတိုင်မှာ သတ်မှတ်ထား​​တယ်။
​​ေတ​​ေဇာဓါတ်အဆံုး​​သတ်က ၁+၀ တွဲ၊​ ဒါက မူလနဲ့​​အြမစ် လို့​​​ေခါ်တယ်၊​ သစ်ပင်မှာ အြမစ်မရှိရင် မူလပင်စည်မရှိနိုင်ဘူး​​၊​ ဒါ​​ေြကာင့်​​ တတိုင်လံုး​​တည်တံ့​​ရှင်သန်​​ေနဖို့​​အြမစ်နဲ့​​မူလပင်စည်တွဲက မြဖစ်မ​​ေနလိုတယ်။

ရာသီခွင်နဲ့​​အခါတိုင်ကိုယှဉ်ြကည့်​​လိုက်. . . ၁၂ ရာသီခွင်က နဝင်း​​တွဲ​​ေတွနဲ့​​တနဂင်္​​​ေနွအခါတိုင်က နဝင်း​​တွဲ​​ေတွ တူ​​ေနတာ​​ေတွ့​​ရမယ်။
ဒီ​​ေတာ့​​ လက်ရိုး​​​ေဗဒင်နဲ့​​လက်ဆန်း​​​ေဗဒင်ဆိုတာ ဆက်သွယ်မှုလံုး​​ဝမရှိပါဘူး​​၊​ သီး​​ြခား​​ရပ်တည်​​ေနတဲ့​​ပညာရပ်နှစ်ခုသာ ြဖစ်တယ်လို့​​ ဘယ်သူြငင်း​​ချင်​​ေသး​​လဲ . . . ။

​​ေဇယျာ​​ေမာင်

0 comments:

Post a Comment