အတိတ် နိမိတ် များ​​ နှင့်​​ ချာချာလည်

အဘိဓမ္မာတရား​​​ေတာ် အရ ​​ေသခါနီး​​ ၊​ စုတိစိတ် ကျခါနီး​​၌ ​​ေပါ်​​ေသာ နိမိတ်၊​ ငရဲနိမိတ်၊​ နတ် ြပည်နိမိတ် တို့​​အား​​ ​​ေထရဝါဒ ပီသစွာ ​​ေဆွး​​​ေနွး​​ြကြပန်၏ ။


" ​​ေဗဒင်၊​ နက္ခတ်၊​ အတိတ်နိမိတ်၊​ တ​​ေဘာင် စသည်ကို ​​ေကာတုဟလမဂင်္​လာ ဟု​​ေခါ်သည်။ ထို​​ေကာတုဟလမဂင်္​လာကို ယံုြကည်ြခင်း​​သည် မိမိကိုယ်ကို အညံ့​​ဆံုး​​၊​ အညစ်ဆံုး​​ဥပါသကာထဲ ဆွဲချလိုက်ြခင်း​​နှင့်​​ တူ​​ေပသည်။ "


ပိဋကတ် အိုး​​ြခမ်း​​ကွဲ​​ေလး​​များ​​ မှ အထက်ပါအတိုင်း​​ ​​ေရး​​သား​​ြကကုန်၏ ။ တစ်ဖန် ဒီပကင်္​ရာြမတ်စွာဘုရား​​မှ ​​ေနာင်ပွင့်​​မည့်​​ ​​ေဂါတမ ဘုရား​​ရှင်အတွက် ဗျာဒိတ်​​ေတာ် ကို ဤသို့​​ ​​ေပး​​သည်ဟု ​​ေရး​​ြကြပန်၏။

ဒီပကင်္​ရာ ြမတ်စွာဘုရား​​ ြကွလာ​​ေတာ်မူရန် "ရမ္မာ" ြမို့​​သူြမို့​​သား​​တို့​​ လမ်း​​ြပင်် ​​ေနြက သည်ကို ြမင်ရ၍ ​​ေကာင်း​​ကင်မှ ဆင်း​​သက်ကာ ​​ေနရာတစ်ကွက်ကို ​​ေတာင်း​​ယူ ြပင်ဆင် ​​ေနစဉ်် ရဟန္တာများ​​နှင့်​​ အတူ ဘုရား​​ရှင် ြကွလာ​​ေတာ်မူ​​ေသာ​​ေြကာင့်​​ ြပင်၍ မြပီး​​​ေသး​​​ေသာ ရွှံ့​​ညွှန်​​ေပါ်၌ မိမိကိုယ်ကို တံတား​​ခင်း​​၍ ဘုရား​​ရှင် ြဖတ်သွား​​ရန် ​​ေမှာက်စင်း​​​ေပး​​​ေလ၏ ။

ထိုအချိန်မှာပင် "သုမိတ္တာ" မည်​​ေသာ အမျိုး​​သမီး​​ကလည်း​​ ြကာပန်း​​ ရှစ်စီး​​ တွင် ငါး​​စီး​​ကို ဘုရား​​ရှင်အား​​ လှုဒါန်း​​ရန် ရ​​ေသ့​​၏ လက်သို့​​ ကမ်း​​လှမ်း​​၍ သံုး​​စီး​​ကို မိမိကိုယ်တိုင် လှုဒါန်း​​ ​​ေလ၏။ ဘုရား​​ရှင်သည် ထိုသူ၂​​ေယာက်၏ ​​ေနာင်​​ေရး​​ ​​ေနာင်တာကို ဆင်ြခင်​​ေတာ်မူကာ ---

"ဤရ​​ေသ့​​သည် ​​ေဂါတမဘုရား​​ ြဖစ်လိမ့်​​မည်။ ဤ အမျိုး​​သမီး​​ကား​​ ပါရမီြဖည့်​​ဘက် ြဖစ်လိမ့်​​မည်။" ဟု ဗျာဒိတ်​​ေပး​​​ေတာ်မူသည်။

ဟူ၍ ကူး​​ချြကြပန်​​ေလ၏ ။


​​ေဂါတမ ဘုရား​​ရှင်မှ ​​ေနာင်ပွင့်​​လတ္တံ့​​ ​​ေသာအရိ​​ေမတ္တယျ ြမတ်စွာဘုရား​​သည် ဘုရား​​​ေလာင်း​​ဘဝက (၁၆)သ​​ေခင်္​ျ နှင့်​​ကမ္ဘာတစ်သိန်း​​ ပါရမီြဖည့်​​ခဲ့​​ ရသည့်​​ ဝီရိယဓိကဘုရား​​​ေလာင်း​​ြဖစ်သည်။ ​​ေဂါတမ ြမတ်စွာဘုရား​​ လက်ထက််တွင် အဇိတဟူ၍ မထင်မရှား​​ရဟန်း​​ြဖစ်ခဲ့​​သည်။ ထိုအဇိကရဟန်း​​သည် ​​ေနာင်အခါတွင် အရိ​​ေမတ္တယျ အမည်ြဖင့်​​ ဘုရား​​အြဖစ်သို့​​​ေရာက်လတ္တံ့​​ ဟူ​​ေသာ ဗျာဒိတ်​​ေတာ်အား​​ ​​ေရး​​သား​​ြကြပန်၏။



ထိုမျှ သာ မက​​ေသး​​​ေပ။

ပုဗ္ဗနိမိတ်(၅)ပါး​​ ဟူ၍ ​​ေရး​​သား​​ြကပန်​​ေလ၏ ။

နတ်သား​​၊​ နတ်သမီး​​ တစ်ပါး​​ပါး​​ သက်တမ်း​​ကုန်၍ စု​​ေတ​​ေတာ့​​မည် ဆိုလျှင် လူ့​​တို့​​၏ အ​​ေရအတွက် (၇)ရက်​​ေြမာက်တွင် ပုဗ္ဗနိမိတ်(၅)ပါး​​ ထင်လာသည်ဟု ဆိုြက၏

(က) ပဋိသ​​ေန္ဓအခါက ပန်ဆင်ခဲ့​​​ေသာ ပန်း​​များ​​ ညှိုး​​နွမ်း​​ကုန်ြခင်း​​၊​
(ခ) နတ်အဝတ်ပုဆိုး​​များ​​ ညှိုး​​နွမ်း​​ကုန်ြခင်း​​၊​
(ဂ) ကိုယ်ခန္ဓာ၏ လက်ကတီး​​ြကား​​မှ ​​ေချွး​​များ​​ ယိုထွက်လာြခင်း​​၊​
(ဃ) ကိုယ်​​ေရာင်ကိုယ်ဝါ ​​ေမှး​​မှိ်န်လာြခင်း​​၊​
(င) နတ်များ​​၏ ​​ေနရာတွင် တည်တည်တံ့​​တံ့​​ မ​​ေနနိုင် မထိုင်နိုင်ြဖစ်လာြခင်း​​ ဟူ၍ နိမိတ် (၅) မျိုး​​ ထင်သည်ဟု ဝမ်း​​သာအယ်လဲ သူ့​​ထက် ငါ သိသည်ဟူ၍ ကူး​​ချြကြပန်​​ေလ၏


တစ်ဖန် မယ်​​ေတာ် မာယာ၏ ဝမ်း​​ြကာတိုက်တွင် ပဋိသ​​ေန္ဓဝင်စား​​သြဖင့်​​ အိပ်မက်ြမင်မက် ပံုမှ အစ ဘုရား​​ပွင့်​​ချိန် အလယ် ၊​ ပရိနိဗ္ဗာန် ြပုသည် အဆံုး​​ နိမိတ်နှင့်​​ပတ်သက်သည်များ​​ြဖစ်သည့်​​ ငလျှင်လှုပ်ြခင်း​​ ၊​ ပန်း​​နံ့​​သာ မိုး​​ ရွာသွန်း​​ြခင်း​​ ၊​ အလံုး​​စံု​​ေသာ တူရိယာ တို့​​သည် မတီး​​မမှုတ်ဘဲ အလိုလို ြမည်ြခင်း​​ ၊​ ငရဲမီး​​ များ​​ ​​ေခတ္တြငိမ်း​​သက်သွား​​ြခင်း​​ အစရှိသည့်​​ (၃၂) ပါး​​​ေသာ ပုဗ္ဗနိမိတ် များ​​ ၊​ သူ အို ၊​ သူနာ ၊​ သူ​​ေသ ၊​ ရဟန်း​​ အစရှိသည့်​​ နိမိတ် ြကီး​​ (၄) ပါး​​အ​​ေြကာင်း​​ ြမိန်​​ေရယှက်​​ေရ ​​ေရး​​သား​​ြကြပန်၏ ။



"တစ်ဖန်
မဂင်္​လာကို ယံုြကည်၍ ကံကို မယံုြကည်ဟူ​​ေသာ စတုတ္ထ အဂင်္​ါ အရ ဥပါသကာ ဒွန်း​​စဏ္ဍား​​" ဟု ကူး​​ချြကြပန်​​ေလ၏။ ထို့​​​ေနာက် Gtalk တွင်လည်း​​​ေကာင်း​​ ၊​ Chat ခန်း​​ထဲတွင်လည်း​​ ​​ေကာင်း​​ သူငယ်ချင်း​​ အ​​ေပါင်း​​အသင်း​​ များ​​နှင့်​​ ကျူကျူ​​ေလး​​များ​​ နှင့်​​ ​​ေတွ့​​ပါက ..

" မဂင်္​လာပါ ၊​ မဂင်္​လာပါ ။
မဂင်္​လာပါ သည်း​​​ေလး​​ ၊​ ချစ်​​ေလး​​ " ဟု မဂင်္​လာကို ဦး​​ထိပ်ထား​​ြကြပန်​​ေလ၏ ။

သူငယ်တန်း​​ က​​ေလး​​​ေလး​​ ဘဝမှ အစ ဆယ်တန်း​​ တက္ကသိုလ် ဝင်ခွင့်​​ ​​ေြဖဆိုသည် အထိ နှုတ်ဆက်ခဲ့​​ဖူး​​​ေသာ

" မဂင်္​လာပါ တပည့်​​တို့​​
မဂင်္​လာပါ ဆရာ / ဆရာမ "

အစရှိ​​ေသာ နှုတ်ခွန်း​​ဆက်သံများ​​အား​​ လျစ်လျူရှုကာ ြမန်မာြပည်မှ အန​​ေန္တာ အနန္တ ဂိုဏ်း​​ဝင် ဆရာ ၊​ ဆရာမ များ​​ နှင့်​​ ပညာသင် ​​ေကျာင်း​​သား​​ ​​ေကျာင်း​​သူ​​ေလး​​များ​​အား​​ ဒွန်း​​စဏ္ဍား​​ ဥပါသကာ အြဖစ် တွန်း​​ ပို့​​ြက​​ေလကုန်၏ ။


တစ်ဖန် ဗုဒ္ဓဝါဒ နှင့်​​ ြဗဟ္မဏဝါဒ ခွဲြခား​​နည်း​​ ဟူ၍ ​​ေရး​​ြကြပန်​​ေလ၏

ကိ​​ေလသာ ကုန်ခမ်း​​​ေရး​​ ၊​ နည်း​​ပါး​​​ေရး​​ နဲ့​​ဆိုင်ရင် ဗုဒ္ဓဝါဒ ။
ကိ​​ေလသာ ကုန်ခမ်း​​​ေရး​​ ၊​ နည်း​​ပါး​​​ေရး​​ နဲ့​​မဆိုင်ရင် ြဗဟ္မဏဝါဒ။


ထိုကဲ့​​သို့​​ကိ​​ေသာသာ ကုန်ခမ်း​​​ေရး​​ ဟူ၍ စာလံုး​​​ေလး​​ ရိုက်တတ်ရန် အ​​ေြခခံြဖစ်သည့်​​ " ၀ " လံုး​​​ေရး​​ဆွဲတတ်ရန် ၊​ ပညာတတ်ြကီး​​ ြဖစ်​​ေစရန် ​​ေချာ့​​တစ်ချည် ၊​ ​​ေြခာက်တစ်လှည့်​​ြဖင့်​​ သင်ြကား​​​ေပး​​ခဲ့​​သည့်​​ မိဘ ၊​ ဘိုး​​ဘွား​​ နှင့်​​ ဆရာ သမား​​ များ​​ အား​​ ကိ​​ေလသာ ကုန်ခမ်း​​​ေရး​​ ၊​ နည်း​​ပါး​​​ေရး​​ နှင့်​​ လား​​လား​​မျှ မသက်ဆိုင်သည့်​​ BSC ၊​ BA ၊​ PHD အစရှိသည့်​​ ြဗဟ္မဏဝါဒ ပညာရပ်များ​​အား​​ ရိုက်သွင်း​​​ေပး​​ခဲ့​​သူများ​​ ဟူ၍ ညွှန်း​​ဆိုသ​​ေယာင်​​ေယာင် ြဖစ်​​ေန​​ေပ​​ေတာ့​​၏ ။

တစ်ဖန် မ​​ေသခင် ဗုဒ္ဓ​​ေဗဒင် ​​ေမး​​သင့်​​သည် ဟူ၍လည်း​​ ​​ေရး​​သား​​ြကြပန်၏ ။ တိပိဋကဓရ ဆရာ​​ေတာ် ဘုရား​​ြကီး​​ တစ်ပါး​​မှ မိန့်​​ြကား​​သည်ဟူ၍ပင် အ​​ေရး​​အသား​​ထဲ ဆွဲထည့်​​လိုက်ြပန်​​ေသး​​၏။ ကျွန်ုပင် မျက်စိလည် သွား​​​ေတာ့​​၏။ ဗုဒ္ဓြမတ်စွာ ​​ေဟာသည့်​​ တရား​​​ေတာ်များ​​ထဲတွင် ဗုဒ္ဓ သည် ​​ေဗဒင်​​ေဟာသည် ဟူ၍ ပါမည်​​ေတာ့​​ မဟုတ်​​ေချ။ ယခု​​ေခတ် သူတို့​​​ေရး​​သည့်​​ ​​ေခတ်တွင်မှ ဗုဒ္ဓ​​ေဗဒင် ​​ေမး​​သင့်​​သည် ဟူ၍ ြဖစ်​​ေပါ်လာ​​ေတာ့​​၏ ။


လက်ညှိုး​​​ေပါင်း​​တစ်​​ေထာင်ြဖတ်ခဲ့​​​ေသာ အဂင်္​ုလိမာလ လူဆိုး​​ြကီး​​ ​​ေမွး​​ဖွား​​သည့်​​အချိန်တွင် တစ်တိုင်း​​ြပည်လံုး​​ရှိ ဓါး​​၊​ လှံ၊​ လက်နက်​​ေတွနှင့်​​ ​​ေကာသလမင်း​​ြကီး​​၏ နန်း​​​ေတာ်ထဲရှိ ဓါး​​လှံလက်နက်များ​​သည် အ​​ေရာင်တဝင်း​​ဝင်း​​ ​​ေတာက်ြပီး​​၊​ အသံမျိုး​​စံုမည်လာ၏ ဟူ၍လည်း​​ ဇာတ်ြကီး​​ (၁၀) ဘွဲ့​​တွင် ထည့်​​သွင်း​​​ေရး​​သား​​ထား​​ြပန်၏ ။

မိုး​​ကုတ်ဆရာ​​ေတာ် ြဖစ်လာမည့်​​ ကိုရင် ဝိမလ အသက် (၁၂) နှစ် အရွယ် တွင် သကင်္​န်း​​ကို ပျား​​စွဲသြဖင့်​​ ​​ေဂွး​​ပင်​​ေတာရ ဆရာ​​ေတာ်ြကီး​​ က " သာမ​​ေဏသည် ​​ေနာင်အခါတွင် ဘုန်း​​ကံ ြကီး​​မား​​​ေသာ အ​​ေကျာ်အ​​ေမာ် ဆရာ​​ေတာ် တစ်ပါး​​ ြဖစ်လိမ့်​​မည်။ တပည့်​​ ဒါယကာ ဒါယိကာမ အသိုက်အဝန်း​​ြကီး​​မား​​၍ လူများ​​စွာ၏ မှီခိုအား​​ထား​​ရာ ြဖစ်​​ေပလိမ့်​​မည်" ဟု နိမိတ်ဖတ်​​ေဟာြကား​​​ေတာ်မူ၏

တစ်ဖန် ရှင်ဝိမလ သက်​​ေတာ် (၂၀) ရှိ​​ေသာအခါ သကင်္​န်း​​​ေပါ်တွင် ပျား​​စွဲြပန်သြဖင့်​​ အမရပူရြမို့​​ ​​ေအာင်ြခင်း​​ ရှစ်ပါး​​ ဆရာ​​ေတာ်ြကီး​​ က ပုဗ္ဗနိမိတ် ဖတ်​​ေတာ်မူသည်မှာ " ယခုဘဝတွင်ပင် တရား​​ထူး​​ တရား​​ြမတ်များ​​ ကို ရရှိနိုင်​​ေသာ ပုဂ္ဂိုလ်ထူး​​ ပုဂ္ဂိုလ်ြမတ် ြဖစ်ရလိမ့်​​မည်" ဟု ဖွင့်​​ဟမိန့်​​ဆို​​ေတာ် မူခဲ့​​​ေလ၏ ဟူ၍ ​​ေရး​​သား​​ြက၏

ထို့​​ြပင် ​​ေကာတုဟလ မဂင်္​လာ ကို ယံုြကည်၍ တတိယ အဂင်္​ါအရ ဥပါသကာ ဒွန်း​​စဏ္ဍား​​ ြဖစ်၏ ။ အတိတ်​​ေကာင်း​​ ၊​ နိမိတ်​​ေကာင်း​​ (ကိုယ်ဝန်​​ေဆာင် မိန်း​​မ ၊​ ​​ေရြပည့်​​​ေသာ အိုး​​ ၊​ ​​ေအာင်ပါ​​ေစ ၊​ ချမ်း​​သာပါ​​ေစ စ​​ေသာ အသံများ​​ ြကား​​လျှင် ) စသည်တို့​​ြဖင့်​​ ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​ချမ်း​​သာ မဂင်္​လာ ြဖစ်လတ္တံ့​​ ဟု အသိလိမ္မာ ဉာဏ်ပညာမရှိ သူတို့​​​ေတွး​​​ေတာ ြကံဆအပ်သည့်​​ ​​ေကာတုဟလ (​​ေခါ်) ဒိဋ္ဌသုတ မဂင်္​လာ ကို ​​ေလး​​​ေလး​​နက်နက် ယံုြကည် စွဲလမ်း​​၏။ ထိုသူသည် သဒ္ဓါ မရှိြခင်း​​​ေြကာင့်​​ သီလနှင့်​​ ပညာလည်း​​ မရှိ​​ေပ ဟု အိုး​​ြခမ်း​​ကွဲတို့​​မှ ကူး​​​ေရး​​ြပန်​​ေလ၏ ။


ကံကံ၏ အကျိုး​​ကိုသာ ယံုြကည်ရန် ၊​ ​​ေဗဒင် ၊​ လက္ခဏာ ၊​ နက္ခတ် ၊​ အတိတ် ၊​ နိမိတ် များ​​အား​​ မယံုသင့်​​ဟု ဆိုကာ အဘိဓမ္မာတရား​​​ေတာ် အရ ​​ေသခါနီး​​ ၊​ စုတိစိတ်ကျခါနီး​​၌ ​​ေပါ်​​ေသာ နိမိတ်၊​ ငရဲနိမိတ်၊​ နတ် ြပည်နိမိတ် တို့​​အား​​ ​​ေထရဝါဒ ပီသစွာ ​​ေဆွး​​​ေနွး​​ြကြပန်၏ ။

Bar Counter တွင် သူတစ်ပါး​​အား​​ ယစ်မူး​​​ေစသည့်​​ အရက်​​ေသစာများ​​ ငှဲ့​​​ေပး​​သည့်​​ သူမှလည်း​​ အတိတ်နိမိတ် ​​ေဗဒင် များ​​ ဘုရား​​​ေဟာတွင် မပါ​​ေြကာင်း​​ နှင့်​​ သုရာ​​ေမယျရ အပါအဝင် ငါး​​ပါး​​သီလ အ​​ေြကာင်း​​​ေဆွး​​​ေနွး​​ြကြပန်၏ ။


ြဂိုဟ် ၊​ နက္ခတ် ၊​အတိတ် ၊​ အိပ်မက်များ​​ ယံုပါက ​​ေထရဝါဒ ဗုဒ္ဓဘာသာမဟုတ် ဟူ၍ ​​ေရး​​သား​​ြကကာ

- ဘုရား​​ရှင် ဘုရား​​ပွင့်​​ခါနီး​​ ြမင်မက်ခဲ့​​​ေသာ အိပ်မက်အ​​ေြကာင်း​​
- ဘုရား​​ရှင် ​​ေြဖရှင်း​​​ေပး​​ခဲ့​​ရ​​ေသာ ​​ေကာသလ အိပ်မက် (၁၆) ချက် အ​​ေြကာင်း​​

တို့​​ကိုလည်း​​ စာဖတ်သူအ​​ေပါင်း​​တို့​​အား​​ ရှင်း​​ြပြကြပန်​​ေလ၏ ။


ထိုစာကို ဖတ်ရ​​ေသာ စာဖတ်သူအ​​ေပါင်း​​တို့​​မှာလည်း​​ အရူး​​ဘံု​​ေြမှာက် လူမိုက်အား​​​ေပး​​ လုပ်ြက ရင်း​​ ဆရာ​​ေတာ် များ​​အား​​ ​​ေစာ်ကား​​ြပီး​​ရင်း​​ ​​ေစာ်ကား​​ရင်း​​ အကုသိုလ် အား​​ အခမဲ့​​ အလုအယက် ဝယ်ယူြကြပန်၏ ။ အချို့​​စာ​​ေရး​​သူများ​​ကား​​ သံဃာ့​​​ေဗဒက ကံထိုက်​​ေန​​ေသာ နအဖ ထံတွင် ဝန်ထမ်း​​​ေန​​ေသာ ရုရှ နိုင်ငံ​​ေရာက် ပိဋကတ် အိုး​​ြခမ်း​​ကွဲများ​​ ၊​ ​​ေနြပည်​​ေတာ်မှ ​​ေရး​​သား​​သည်ဟု ဂုဏ်ယူဝင့်​​ြကွား​​စွာြဖင့်​​ ​​ေအာ်ဟစ်ကာ သံဃာ့​​​ေဗဒက ကံထိုက်​​ေန​​ေသာ နအဖ ထံတွင် ဝင်​​ေရာက်လုပ်ကိုင်​​ေန​​ေသာ ဝန်ထမ်း​​များ​​ ြဖစ်ြက​​ေလကုန်၏ ။

သံဃာ့​​​ေဗဒက ကံထိုက်​​ေန​​ေသာ နအဖ လက်​​ေအာက်တွင် လုပ်​​ေနသြဖင့်​​ ဘာအြပစ်ရှိသနည်း​​ ။ အထက်အမိန့်​​အရ ခိုင်း​​သြဖင့်​​ စိတ်မပါ​​ေသာ်ြငား​​ ​​ေရး​​သား​​​ေပး​​ြခင်း​​ ၊​ဖမ်း​​ဆီး​​​ေပး​​ြခင်း​​ ၊​ရိုက်နှက်ြခင်း​​ ြပုလုပ်၏ ။ ဥပမာ အ​​ေနြဖင့်​​ သင်၏ ချစ်ဇနီး​​မှ သင့်​​အား​​ " ကိုကို​​ေရ ... ဟိုမီး​​​ေလး​​ကို ဘာအကာ အကွယ်မှ မရှိဘဲ ကိုင်လိုက်ပါလား​​" ဟု ခိုင်း​​လာ​​ေသာ်ြငား​​အံ့​​ ။ သင်ကိုယ်တိုင်က မကိုင်ချင်​​ေသာ်ြငား​​ ညအိပ်ရာဝင်လျှင် ဇနီး​​မှ ​​ေပါင် နှစ်​​ေချာင်း​​စိထား​​မည် စိုး​​သြဖင့်​​ (ြခိမ်း​​​ေြခာက်သည်ကို ​​ေြကာက်ြခင်း​​) မီး​​ ကို ကိုင်ရ​​ေချမည်။ ကိုယ်တိုင်က မကိုင်ချင်​​ေသာ်လည်း​​ ချစ်ဇနီး​​ ကိုင်ခိုင်း​​သြဖင့်​​ ကိုင်လိုက်ရြခင်း​​ ြဖစ်​​ေသာ်ြငား​​ အပူဒဏ်ကို​​ေတာ့​​ ခံစား​​ရမည်သာ ြဖစ်မည်။ ထို့​​​ေြကာင့်​​ အနဖ လက်​​ေအာက် တွင် တာဝန်ထမ်း​​​ေဆာင်​​ေန​​ေသာ အစိုး​​ရဝန်ထမ်း​​များ​​ အား​​လံုး​​ (အား​​လံုး​​) သည် ကံြကီး​​ထိုက်​​ေနသူများ​​ ြဖစ်​​ေချ၏ ။

ထို့​​အတွက်​​ေြကာင့်​​ ကပ် ဆိုက်ြကရကုန်​​ေတာ့​​၏ ။ သာသနာ ညစ်နွမ်း​​​ေတာ့​​မည် ဆိုပါက (သို့​​) ညစ်နွမ်း​​​ေြကာင်း​​ ြပုသူတို့​​ များ​​လာပါက်၊​ ထိပ်ဆံုး​​ အုပ်ချုပ်သူမှ စကာ တိုင်း​​သူြပည်သား​​များ​​ အကျင့်​​ သီလ​​ေဖာက်ြပန်ကာ ကိုယ် ကျင့်​​တရား​​များ​​ ယုတ်မာ ပျက်စီး​​လာြက၏ ထိုကဲ့​​သို့​​​ေသာ လူများ​​အား​​ သုတ်သင်ရန် နှင့်​​ ကျန်သူများ​​အား​​ သတိ​​ေပး​​ရန်အတွက် ကပ်​​ေဆး​​ ​​ေလ့​​ရှိ၏။

ကပ်​​ေဆး​​ ဆိုသည်ကား​​ ကပ်ြကီး​​သံုး​​ပါး​​ (​​ေရာဂါ​​ေဘး​​၊​ စစ်မက်​​ေဘး​​ နှင့်​​ အစာ​​ေရစာ ငတ်မွတ် ​​ေခါင်း​​ပါး​​ြခင်း​​ ​​ေဘး​​) ဆိုက်ကပ်ြပီး​​ လူအများ​​ အတံုး​​အရံုး​​ ​​ေသဆံုး​​ြကရ၏။ ဂျပန်​​ေခတ်၌ စစ်မက်​​ေဘး​​၊​ အငတ်​​ေဘး​​နှင့်​​ ပလိပ်​​ေရာဂါ​​ေဘး​​ ၃ခုစလံုး​​ ကျ​​ေရာက်ခဲ့​​​ေလ၏ ။ အလို​​ေတာ်ရိများ​​ ​​ေြခချင်း​​လိမ်ကာ သံဃာ​​ေတာ်များ​​ကိုလည်း​​ ပါး​​ရိုက်နား​​ရိုက် ​​ေစာ်ကား​​ခဲ့​​ဖူး​​​ေသာ သမိုင်း​​သက်​​ေသများ​​ ရှိခဲ့​​၏။

ယခု​​ေခတ်တွင် ထို ကဲ့​​သို့​​​ေသာ အလို​​ေတာ်ရိများ​​ ၊​ ပူး​​​ေပါင်း​​ပါဝင် အား​​​ေပး​​ အား​​​ေြမှာက်ြပုသူများ​​ အား​​လံုး​​ ကံြကီး​​ထိုက်​​ေနသူများ​​ ြဖစ်သြဖင့်​​ ထိုသူတို့​​အား​​ ​​ေြမှာက်​​ေပး​​​ေနသူများ​​ ၊​ ဆက်​​ေရး​​ပါ .. အား​​​ေပး​​​ေနပါတယ် ဟု ​​ေရး​​သား​​​ေနသူများ​​ အား​​လံုး​​ ..ဆင်ြခင်သင့်​​​ေပ၏။

ကပ်ြကီး​​ ၃ ပါး​​ ရန် မှ ကင်း​​​ေဝး​​​ေစရန် ရတန သုတ္တန်ကို လည်း​​ ရွတ်ဖတ်သင့်​​၏ ။ လက်နက်​​ေဘး​​ (နျူကလိယား​​ ) တစ်ခု ကျန်​​ေနသြဖင့်​​ ​​ေဘး​​လွတ်ရာသို့​​ ြကိုတင် ​​ေရှာင်ရှား​​ရန်လည်း​​ တိုက်တွန်း​​လိုက်ရ​​ေပ​​ေတာ့​​၏ ။



0 comments:

Post a Comment