ကမ္ဘာေပါ်က လူမျိုးစံု နိုင်ငံစံုဟာ သူတို့ရဲ့ကိုယ်ပိုင် ြပက္ခဒိန်ေတွကို တီထွင်သံုးစွဲြကြပီး ြပက္ခဒိန်မှာ နှစ်၊ လ၊ ရက်၊ ေန့၊ နာရီဆိုြပီး သတ်မှတ်ထားပါတယ်။ နှစ်၊ လ၊ ရက် သတ်မှတ်ချက်ေတွ ကွာြခားေကာင်း ကွာြခားြကေပမယ့်တူညီတဲ့အချက်က ေန့သတ်မှတ်ချက်ေတွပါပဲ။ ဘယ်ြပက္ခဒိန်မှာပဲ ြဖစ်ြဖစ် တနဂင်္ေနွ၊ တနလာင်၊ အဂင်္ါ၊ ဗုဒ္ဓဟူး၊ ြကာသာပေတး၊ ေသာြကာ၊ စေန ဆိုြပီး ပါဝင်ပါတယ်။ ဒီ ရ ရက်အြပင် တြခားဘာမှ မရှိပါဘူး။ ဒါဟာ ရ ေန့ စက်ဝန်း အြကိမ်ြကိမ်လည်ပတ်ေနတဲ့ သဘာဝနိယာမမို့အားလံုး တူညီစွာသတ်မှတ်သံုးစွဲေနတာပါ။
ဒီ ရ ေန့ဆိုတာ ေကာင်းကင်မှာ သူ့အလျင်နှုန်းနဲ့သူ လည်ပတ်ေနတဲ့ ေနမိသားစုထဲက ြဂိုဟ် ရ လံုးရဲ့ကိုယ်စား သတ်မှတ်ေခါ်ေဝါ်ေနြကတာပါ။ ဒီ ြဂိုဟ် ရ လံုးမှာ စေနြဂိုဟ်က အေနှးဆံုးြဖစ်ြပီး တနလာြဂင်္ိုဟ်က အြမန်ဆံုးြဖစ်ပါတယ်။ စေနြဂိုဟ်က ၁၂လ ရာသီခွင်စက်ဝိုင်း တပတ်ြပည့်ဖို့အတွက် တနဂင်္ေြနွဂိုဟ် (ေန) ကို ဗဟိုြပု လှည့်ပတ်ရာမှာ လေပါင်း ၃၀ အချိန်ြကာေပမယ့် တနလာြဂင်္ိုဟ်(လ)ကေတာ့ ၂၉ ရက် ဝန်းကျင်ပဲ ြကာပါတယ်။ ဒါေြကာင့် အြမန်ဆံုးကေန အေနှးဆံုးကို တပည့်စာအံသီလခံ ဆိုြပီး ြမန်မာေဗဒင်ေလာကမှာ ေဗဒင်လကာင် အတိုေကာက်မှတ်သား သံုးစွဲြကပါတယ်။
အိန္ဒိယနိုင်ငံမှာ ဒီြဂိုဟ်စဉ် ေဗဒင်လကာအင်္တိုေကာက်အတိုင်းပဲ ဟူးရားအခါေပးေဗဒင်စံနစ်ကို ဒီေန့အထိ သံုးစွဲေနဆဲပါ။ ြမန်မာနိုင်ငံမှာ ဆိုရင်ေတာ့ အဂင်္ဝိဇ္ဇာလို့လူသိများတဲ့ ဆပွတ်ရိုက် သူရဇ္ဖ၊ ေသာြက လကာပင်္ါ။
အိန္ဒိယကတဆင့် စီးဆင်းလာတယ် ဆိုေပမယ့် ြမန်မာမှာ အတုလဆရာေတာ်ခင်ြကီးေဖျာ်ရဲ့ဆင့်ပွားတီထွင်မှု အဂင်္ဝိဇ္ဖာပညာက အိန္ဒိယ ဟူးရားအခါေပးစံနစ်ထက် လက်ေတွ့အသံုးချရာမှာ ပိုအနုစိတ်ြပီး ပိုလှို့ဝှက်နက်ရှိုင်း လှပါတယ်။
တပည့်စာအံသီလခံ ဆိုတာ စေန၊ ြကာသာပေတး၊ အဂင်္ါ၊ တနဂင်္ေနွ၊ ေသာြကာ၊ ဗုဒ္ဓဟူး၊ တနလာင် ြဖစ်ြပီး ေဗဒင်အေခါ်အရ ေသာရီ၊ ဂုရု၊ ေဘာမ၊ သူရဇ္ဖ၊ ေသာြက၊ ဗုဒ္ဓ၊ စေြန္ဒ ြဖစ်ပါတယ်။
၀ တ
၅ ပည့်
၃ စာ
၁ အံ
၆ သီ
၄ လ
၂ ခံ
ဒီြဂိုဟ်စဉ်တန်းကို အသက်ဇီဝကိုယ်စားြပု အထွန်းလင်းဆံုး အေတာက်ပဆံုး ေတေဇာ အပူဓါတ်ကို ေထာက်ပံ့ေပးတဲ့ တနဂင်္ေနွကစလို့စတုရန်းကိန်းေကာက်လိုက်တဲ့အခါမှာ ြပက္ခဒိန်မှာ သတ်မှတ်ေခါ်ေဝါ်ေနတဲ့ တနဂင်္ေနွအစ စေနအဆံုး ြဂိုဟ်စဉ်တန်း ြဖစ်လာတာပါ။
တနဂင်္ေနွ အစ - တနဂင်္ေနွ ၁
တနဂင်္ေနွရဲ့ေလးခုေြမာက် - တနလာင် ၂
တနလာရင်္ဲ့ေလးခုေြမာက် - အဂင်္ါ ၃
အဂင်္ါရဲ့ေလးခုေြမာက် - ဗုဒ္ဓဟူး ၄
ဗုဒ္ဓဟူး ေလးခုေြမာက် - ြကာသာပေတး ၅
ြကာသပေတးရဲ့ေလးခုေြမာက် - ေသာြကာ ၆
ေသာြကာရဲ့ေလးခုေြမာက် - စေန ရ
ဒါေြကာင့် တနဂင်္ေနွ၊ တနလာင်၊ အဂင်္ါ၊ ဗုဒ္ဓဟူး၊ ြကာသာပေတး၊ ေသာြကာ၊ စေန ဆိုတဲ့ ေန့ရ ေန့ြဂိုဟ်စဉ်တန်းကို ြပက္ခဒိန်မှာ ေတွ့ရတာပါ။
ဒီြဂိုဟ်စဉ်တန်းကို ြမန်မာ့ရိုးရာ မဟာဘုတ်၊ အဂင်္ဝိဇ္ဖာ၊ ဆန်းကျမ်းေဗဒင် အစရှိတဲ့ပညာရပ်ေတွမှာ ထည့်သွင်းအသံုးြပုြပီး ရ ရက်သားသမီးေတွရဲ့အတိတ် ပစ္စုပ္ပန် အနာဂါတ် ကို တွက်ချက်ေဟာကိန်းထုတ်ေနြခင်း ြဖစ်ပါတယ်။
ဆန်းကျမ်းေဗဒင်ပညာမှာေတာ့ ေန့ရ ေန့ြဂိုဟ်စဉ်တန်းကို အြမတ် အလတ် အယုတ် ဆိုြပီး ခွဲြခားသတ်မှတ်ထားပါတယ်။ ေဗဒင်စကားနဲ့ေြပာရရင်ေတာ့ ဥပရ၊ မဇ္ဖျ၊ ေဟဌလို့ေခါ်ပါတယ်။
တနဂင်္ေနွ၊ တနလာင်၊ အဂင်္ါ ပထမသံုးလံုးကို ဥပရ၊ ဗုဒ္ဓဟူး၊ ြကာသာပေတးကို မဇ္ဇျ၊ ေသာြကာ၊ စေနကို ေဟဌ ဆိုြပီး သတ်မှတ်လိုက်ပါတယ်။
၁ ဥပရ
၂ ဥပရ
၃ ဥပရ
၄ မဇ္ဖျ
၅ မဇ္ဖျ
၆ ေဟဌ
ရ ေဟဌ
မဟာဘုတ်လို့လူသိများတဲ့ သက္ကရာဇ်ကို ခုနှစ်စား အြကွင်းကို စတုရန်းကိန်းေကာက် ေအာင်လံထူစစ်သူြကီးပွဲလကာအင်္တိုင်း ဘဂင်္အိမ်ကစချတဲ့ ြဂိုဟ်စဉ်တန်းကို ဆန်းကျမ်းေဗဒင်မှာေတာ့ အထွန်းအိမ်ကေန ခရားေဇာက်တိုင်အြဖစ် စချြပီး ေဇယျတိုင်လို့ေခါ်ေဝါသံုးစွဲပါတယ်။ ဥပမာ - ဒီနှစ် ေကာဇာ ၁၃၇၂ ဆိုပါစို့၊ ခုနှစ်နဲ့စားတဲ့အခါ သုညြကွင်းပါတယ်။ ဒါေြကာင့် ေဇယျတိုင်အရ ေအာက်ပါအတိုင်း ြဖစ်လာပါတယ်။
၆ သူ
၂ ြကီး
၅ ပွဲ
၁ ေအာင်
၄ လံ
ရ ထူ
၃ စစ်
ဒီေဇယျတိုင်ကို ေလ့လာြကည့်ရေအာင်။
ဆန်းကျမ်းေဗဒင်မှာ အေပါ်ဆံုးကေန ေဇယျ၊ ဝရ၊ လာဘ၊ ဒွယ၊ ဗျာယ၊ မရဏ၊ ကိစ္ဆ ဆိုြပီး ြဂိုဟ်ေတွရဲ့ေကာင်းအားဆိုးအားကို အေပါ်ဆံုးကေန ေအာက်ဆံုးကို သတ်မှတ်ေပးထားပါတယ်။
ဒီေတာ့ ေစာေစာက ေြပာထားခဲ့တဲ့ ြပက္ခဒိန်သံုး ေန့ရ ေန့ြဂိုဟ်စဉ်တန်းနဲ့အတူယှဉ်တွဲြပီး ချြကည့်လိုက်ပါ။
၁ ဥပရ - ၆ ေဇယျ
၂ ဥပရ - ၂ ဝရ
၃ ဥပရ - ၅ လာဘ
၄ မဇ္ဖျ - ၁ ဒွာယ
၅ မဇ္ဖျ - ၄ ဗျာယ
၆ ေဟဌ - ၀ မရဏ
ရ ေဟဌ - ၃ ကိစ္ဆ
ြပက္ခဒိန်ပါ ြဂိုဟ်စဉ်တန်းကို ဆန်းမှာေတာ့ အေပါ်နဲ့ေအာက် အားချင်းတူရာ တူရာကို ဆန်းကျင်ြဂိုဟ်အြဖစ် သတ်မှတ်ထားေပးပါတယ်။
၁ နဲ့ရ ဆန်းကျင်သည်၊ ၂နဲ့၆ ဆန်းကျင်သည်၊ ၃နဲ့၅ ဆန်းကျင်သည်၊ ၄ အလယ် ဆန်းကျင်သည်။
ထို့ေြကာင့် ေဇယျ တိုင်တွင်လည်း ေဇယျနဲ့ကိစ္ဆ ဆန်းကျင်သည်၊ ဝရနဲ့မရဏ ဆန်းကျင်သည်၊ လာဘနဲ့ဗျာယ ဆန်းကျင်၊ ဒွာယနဲ့ဒွာယ ဆန်းကျင်သည်။
၆ ( ၃နှင့်ဆန်းကျင်သည်)
၂ ( ၀ နှင့် ဆန်းကျင်သည်)
၅ ( ၄နှင့် ဆန်းကျင်သည်)
၁ (၁နှင့် ဆန်းကျင်သည်)
၄ (၅နှင့် ဆန်းကျင်သည်)
၀ ( ၂နှင့် ဆန်းကျင်သည်)
၃ (၆နှင့် ဆန်းကျင်သည်)
အခုတင်ြပခဲ့တဲ့ ြပက္ခဒိန်ပါြဂိုဟ်စဉ်တန်းဖွဲ့စည်းပံုနဲ့မဟာဘုတ် ဆန်းကျမ်းလာ ြဂိုဟ်စဉ်တန်းဖွဲ့စည်းပံုနဲ့ပတ်သက်ြပီး ပညာအဆူဆူ၊ ဆရာအဆူဆူမို့အယူအဆကွဲလွဲြခင်းများ ရှိနိုင်ပါတယ်။
ကျေနာ်ကလည်း အယူအဆတခုကိုသာ ဗဟုသုတအလို့ငှာ တင်ြပြခင်း ြဖစ်ြပီး အမှန်အမှားကို ြငင်းခံုေနမှာ မဟုတ်ပါဘူး။ ဘယ်အယူအဆကမှန်ြပီး ဘယ်ကေတာ့မှားတယ်ဆိုတာ ဂမ္ဘီရဆန်တဲ့ပညာရပ်ေတွမှာ ေြပာရခက်ပါတယ်။
ဘာေြကာင့်လဲဆိုေတာ့ ေြကွေဗဒင်ကမှန်တယ်လို့ဆိုတာဟာ တြခားနည်းစံနစ်ေတွမှားတယ်လို့ဆိုလိုရာ မေရာက်ပါဘူး။ လက်ေတွ့မှာ သူ့နည်းနဲ့သူ မှန်ေနတယ်ဆိုရင် ေြကွေဗဒင်ကိုလည်း အသိအမှတ်ြပုရမှာပဲေလ။ အဟိတိရိစ္ဆာန်ြဖစ်တဲ့ ကမ္ဘာေကျာ် ေရဘဝဲေလး ေပါလ်ကိုေတာင် ဆရာတင်သင့်ရင် တင်ရမှာပဲ မဟုတ်လား။
ေလးစားစွာြဖင့် -
ေဇယျာေမာင်
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment