​​ေန့​​ရ ​​ေန့​​​ေဇယျတိုင်​​ေကာက်ကိန်း​​

ကမ္ဘာ​​ေပါ်က လူမျိုး​​စံု နိုင်ငံစံုဟာ သူတို့​​ရဲ့​​ကိုယ်ပိုင် ြပက္ခဒိန်​​ေတွကို တီထွင်သံုး​​စွဲြကြပီး​​ ြပက္ခဒိန်မှာ နှစ်၊​ လ၊​ ရက်၊​ ​​ေန့​​၊​ နာရီဆိုြပီး​​ သတ်မှတ်ထား​​ပါတယ်။ နှစ်၊​ လ၊​ ရက် သတ်မှတ်ချက်​​ေတွ ကွာြခား​​​ေကာင်း​​ ကွာြခား​​ြက​​ေပမယ့်​​တူညီတဲ့​​အချက်က ​​ေန့​​သတ်မှတ်ချက်​​ေတွပါပဲ။ ဘယ်ြပက္ခဒိန်မှာပဲ ြဖစ်ြဖစ် တနဂင်္​​​ေနွ၊​ တနလာင်၊​ အဂင်္​ါ၊​ ဗုဒ္ဓဟူး​​၊​ ြကာသာပ​​ေတး​​၊​ ​​ေသာြကာ၊​ စ​​ေန ဆိုြပီး​​ ပါဝင်ပါတယ်။ ဒီ ရ ရက်အြပင် တြခား​​ဘာမှ မရှိပါဘူး​​။ ဒါဟာ ရ ​​ေန့​​ စက်ဝန်း​​ အြကိမ်ြကိမ်လည်ပတ်​​ေနတဲ့​​ သဘာဝနိယာမမို့​​အား​​လံုး​​ တူညီစွာသတ်မှတ်သံုး​​စွဲ​​ေနတာပါ။

ဒီ ရ ​​ေန့​​ဆိုတာ ​​ေကာင်း​​ကင်မှာ သူ့​​အလျင်နှုန်း​​နဲ့​​သူ လည်ပတ်​​ေနတဲ့​​ ​​ေနမိသား​​စုထဲက ြဂိုဟ် ရ လံုး​​ရဲ့​​ကိုယ်စား​​ သတ်မှတ်​​ေခါ်​​ေဝါ်​​ေနြကတာပါ။ ဒီ ြဂိုဟ် ရ လံုး​​မှာ စ​​ေနြဂိုဟ်က အ​​ေနှး​​ဆံုး​​ြဖစ်ြပီး​​ တနလာြဂင်္​ိုဟ်က အြမန်ဆံုး​​ြဖစ်ပါတယ်။ စ​​ေနြဂိုဟ်က ၁၂လ ရာသီခွင်စက်ဝိုင်း​​ တပတ်ြပည့်​​ဖို့​​အတွက် တနဂင်္​​​ေြနွဂိုဟ် (​​ေန) ကို ဗဟိုြပု လှည့်​​ပတ်ရာမှာ လ​​ေပါင်း​​ ၃၀ အချိန်ြကာ​​ေပမယ့်​​ တနလာြဂင်္​ိုဟ်(လ)က​​ေတာ့​​ ၂၉ ရက် ဝန်း​​ကျင်ပဲ ြကာပါတယ်။ ဒါ​​ေြကာင့်​​ အြမန်ဆံုး​​က​​ေန အ​​ေနှး​​ဆံုး​​ကို တပည့်​​စာအံသီလခံ ဆိုြပီး​​ ြမန်မာ​​ေဗဒင်​​ေလာကမှာ ​​ေဗဒင်လကာင် အတို​​ေကာက်မှတ်သား​​ သံုး​​စွဲြကပါတယ်။

အိန္ဒိယနိုင်ငံမှာ ဒီြဂိုဟ်စဉ် ​​ေဗဒင်လကာအင်္​တို​​ေကာက်အတိုင်း​​ပဲ ဟူး​​ရား​​အခါ​​ေပး​​​ေဗဒင်စံနစ်ကို ဒီ​​ေန့​​အထိ သံုး​​စွဲ​​ေနဆဲပါ။ ြမန်မာနိုင်ငံမှာ ဆိုရင်​​ေတာ့​​ အဂင်္​ဝိဇ္ဇာလို့​​လူသိများ​​တဲ့​​ ဆပွတ်ရိုက် သူရဇ္ဖ၊​ ​​ေသာြက လကာပင်္​ါ။
အိန္ဒိယကတဆင့်​​ စီး​​ဆင်း​​လာတယ် ဆို​​ေပမယ့်​​ ြမန်မာမှာ အတုလဆရာ​​ေတာ်ခင်ြကီး​​​ေဖျာ်ရဲ့​​ဆင့်​​ပွား​​တီထွင်မှု အဂင်္​ဝိဇ္ဖာပညာက အိန္ဒိယ ဟူး​​ရား​​အခါ​​ေပး​​စံနစ်ထက် လက်​​ေတွ့​​အသံုး​​ချရာမှာ ပိုအနုစိတ်ြပီး​​ ပိုလှို့​​ဝှက်နက်ရှိုင်း​​ လှပါတယ်။
တပည့်​​စာအံသီလခံ ဆိုတာ စ​​ေန၊​ ြကာသာပ​​ေတး​​၊​ အဂင်္​ါ၊​ တနဂင်္​​​ေနွ၊​ ​​ေသာြကာ၊​ ဗုဒ္ဓဟူး​​၊​ တနလာင် ြဖစ်ြပီး​​ ​​ေဗဒင်အ​​ေခါ်အရ ​​ေသာရီ၊​ ဂုရု၊​ ​​ေဘာမ၊​ သူရဇ္ဖ၊​ ​​ေသာြက၊​ ဗုဒ္ဓ၊​ စ​​ေြန္ဒ ြဖစ်ပါတယ်။

၀ တ
၅ ပည့်​​
၃ စာ
၁ အံ
၆ သီ
၄ လ
၂ ခံ

ဒီြဂိုဟ်စဉ်တန်း​​ကို အသက်ဇီဝကိုယ်စား​​ြပု အထွန်း​​လင်း​​ဆံုး​​ အ​​ေတာက်ပဆံုး​​ ​​ေတ​​ေဇာ အပူဓါတ်ကို ​​ေထာက်ပံ့​​​ေပး​​တဲ့​​ တနဂင်္​​​ေနွကစလို့​​စတုရန်း​​ကိန်း​​​ေကာက်လိုက်တဲ့​​အခါမှာ ြပက္ခဒိန်မှာ သတ်မှတ်​​ေခါ်​​ေဝါ်​​ေနတဲ့​​ တနဂင်္​​​ေနွအစ စ​​ေနအဆံုး​​ ြဂိုဟ်စဉ်တန်း​​ ြဖစ်လာတာပါ။

တနဂင်္​​​ေနွ အစ - တနဂင်္​​​ေနွ ၁
တနဂင်္​​​ေနွရဲ့​​​ေလး​​ခု​​ေြမာက် - တနလာင် ၂
တနလာရင်္​ဲ့​​​ေလး​​ခု​​ေြမာက် - အဂင်္​ါ ၃
အဂင်္​ါရဲ့​​​ေလး​​ခု​​ေြမာက် - ဗုဒ္ဓဟူး​​ ၄
ဗုဒ္ဓဟူး​​ ​​ေလး​​ခု​​ေြမာက် - ြကာသာပ​​ေတး​​ ၅
ြကာသပ​​ေတး​​ရဲ့​​​ေလး​​ခု​​ေြမာက် - ​​ေသာြကာ ၆
​​ေသာြကာရဲ့​​​ေလး​​ခု​​ေြမာက် - စ​​ေန ရ

ဒါ​​ေြကာင့်​​ တနဂင်္​​​ေနွ၊​ တနလာင်၊​ အဂင်္​ါ၊​ ဗုဒ္ဓဟူး​​၊​ ြကာသာပ​​ေတး​​၊​ ​​ေသာြကာ၊​ စ​​ေန ဆိုတဲ့​​ ​​ေန့​​ရ ​​ေန့​​ြဂိုဟ်စဉ်တန်း​​ကို ြပက္ခဒိန်မှာ ​​ေတွ့​​ရတာပါ။
ဒီြဂိုဟ်စဉ်တန်း​​ကို ြမန်မာ့​​ရိုး​​ရာ မဟာဘုတ်၊​ အဂင်္​ဝိဇ္ဖာ၊​ ဆန်း​​ကျမ်း​​​ေဗဒင် အစရှိတဲ့​​ပညာရပ်​​ေတွမှာ ထည့်​​သွင်း​​အသံုး​​ြပုြပီး​​ ရ ရက်သား​​သမီး​​​ေတွရဲ့​​အတိတ် ပစ္စုပ္ပန် အနာဂါတ် ကို တွက်ချက်​​ေဟာကိန်း​​ထုတ်​​ေနြခင်း​​ ြဖစ်ပါတယ်။

ဆန်း​​ကျမ်း​​​ေဗဒင်ပညာမှာ​​ေတာ့​​ ​​ေန့​​ရ ​​ေန့​​ြဂိုဟ်စဉ်တန်း​​ကို အြမတ် အလတ် အယုတ် ဆိုြပီး​​ ခွဲြခား​​သတ်မှတ်ထား​​ပါတယ်။ ​​ေဗဒင်စကား​​နဲ့​​​ေြပာရရင်​​ေတာ့​​ ဥပရ၊​ မဇ္ဖျ၊​ ​​ေဟဌလို့​​​ေခါ်ပါတယ်။
တနဂင်္​​​ေနွ၊​ တနလာင်၊​ အဂင်္​ါ ပထမသံုး​​လံုး​​ကို ဥပရ၊​ ဗုဒ္ဓဟူး​​၊​ ြကာသာပ​​ေတး​​ကို မဇ္ဇျ၊​ ​​ေသာြကာ၊​ စ​​ေနကို ​​ေဟဌ ဆိုြပီး​​ သတ်မှတ်လိုက်ပါတယ်။

၁ ဥပရ
၂ ဥပရ
၃ ဥပရ
၄ မဇ္ဖျ
၅ မဇ္ဖျ
၆ ​​ေဟဌ
ရ ​​ေဟဌ

မဟာဘုတ်လို့​​လူသိများ​​တဲ့​​ သက္ကရာဇ်ကို ခုနှစ်စား​​ အြကွင်း​​ကို စတုရန်း​​ကိန်း​​​ေကာက် ​​ေအာင်လံထူစစ်သူြကီး​​ပွဲလကာအင်္​တိုင်း​​ ဘဂင်္​အိမ်ကစချတဲ့​​ ြဂိုဟ်စဉ်တန်း​​ကို ဆန်း​​ကျမ်း​​​ေဗဒင်မှာ​​ေတာ့​​ အထွန်း​​အိမ်က​​ေန ခရား​​​ေဇာက်တိုင်အြဖစ် စချြပီး​​ ​​ေဇယျတိုင်လို့​​​ေခါ်​​ေဝါသံုး​​စွဲပါတယ်။ ဥပမာ - ဒီနှစ် ​​ေကာဇာ ၁၃၇၂ ဆိုပါစို့​​၊​ ခုနှစ်နဲ့​​စား​​တဲ့​​အခါ သုညြကွင်း​​ပါတယ်။ ဒါ​​ေြကာင့်​​ ​​ေဇယျတိုင်အရ ​​ေအာက်ပါအတိုင်း​​ ြဖစ်လာပါတယ်။

၆ သူ
၂ ြကီး​​
၅ ပွဲ
၁ ​​ေအာင်
၄ လံ
ရ ထူ
၃ စစ်

ဒီ​​ေဇယျတိုင်ကို ​​ေလ့​​လာြကည့်​​ရ​​ေအာင်။
ဆန်း​​ကျမ်း​​​ေဗဒင်မှာ အ​​ေပါ်ဆံုး​​က​​ေန ​​ေဇယျ၊​ ဝရ၊​ လာဘ၊​ ဒွယ၊​ ဗျာယ၊​ မရဏ၊​ ကိစ္ဆ ဆိုြပီး​​ ြဂိုဟ်​​ေတွရဲ့​​​ေကာင်း​​အား​​ဆိုး​​အား​​ကို အ​​ေပါ်ဆံုး​​က​​ေန ​​ေအာက်ဆံုး​​ကို သတ်မှတ်​​ေပး​​ထား​​ပါတယ်။
ဒီ​​ေတာ့​​ ​​ေစာ​​ေစာက ​​ေြပာထား​​ခဲ့​​တဲ့​​ ြပက္ခဒိန်သံုး​​ ​​ေန့​​ရ ​​ေန့​​ြဂိုဟ်စဉ်တန်း​​နဲ့​​အတူယှဉ်တွဲြပီး​​ ချြကည့်​​လိုက်ပါ။

၁ ဥပရ - ၆ ​​ေဇယျ
၂ ဥပရ - ၂ ဝရ
၃ ဥပရ - ၅ လာဘ
၄ မဇ္ဖျ - ၁ ဒွာယ
၅ မဇ္ဖျ - ၄ ဗျာယ
၆ ​​ေဟဌ - ၀ မရဏ
ရ ​​ေဟဌ - ၃ ကိစ္ဆ

ြပက္ခဒိန်ပါ ြဂိုဟ်စဉ်တန်း​​ကို ဆန်း​​မှာ​​ေတာ့​​ အ​​ေပါ်နဲ့​​​ေအာက် အား​​ချင်း​​တူရာ တူရာကို ဆန်း​​ကျင်ြဂိုဟ်အြဖစ် သတ်မှတ်ထား​​​ေပး​​ပါတယ်။
၁ နဲ့​​ရ ဆန်း​​ကျင်သည်၊​ ၂နဲ့​​၆ ဆန်း​​ကျင်သည်၊​ ၃နဲ့​​၅ ဆန်း​​ကျင်သည်၊​ ၄ အလယ် ဆန်း​​ကျင်သည်။
ထို့​​​ေြကာင့်​​ ​​ေဇယျ တိုင်တွင်လည်း​​ ​​ေဇယျနဲ့​​ကိစ္ဆ ဆန်း​​ကျင်သည်၊​ ဝရနဲ့​​မရဏ ဆန်း​​ကျင်သည်၊​ လာဘနဲ့​​ဗျာယ ဆန်း​​ကျင်၊​ ဒွာယနဲ့​​ဒွာယ ဆန်း​​ကျင်သည်။

၆ ( ၃နှင့်​​ဆန်း​​ကျင်သည်)
၂ ( ၀ နှင့်​​ ဆန်း​​ကျင်သည်)
၅ ( ၄နှင့်​​ ဆန်း​​ကျင်သည်)
၁ (၁နှင့်​​ ဆန်း​​ကျင်သည်)
၄ (၅နှင့်​​ ဆန်း​​ကျင်သည်)
၀ ( ၂နှင့်​​ ဆန်း​​ကျင်သည်)
၃ (၆နှင့်​​ ဆန်း​​ကျင်သည်)

အခုတင်ြပခဲ့​​တဲ့​​ ြပက္ခဒိန်ပါြဂိုဟ်စဉ်တန်း​​ဖွဲ့​​စည်း​​ပံုနဲ့​​မဟာဘုတ် ဆန်း​​ကျမ်း​​လာ ြဂိုဟ်စဉ်တန်း​​ဖွဲ့​​စည်း​​ပံုနဲ့​​ပတ်သက်ြပီး​​ ပညာအဆူဆူ၊​ ဆရာအဆူဆူမို့​​အယူအဆကွဲလွဲြခင်း​​များ​​ ရှိနိုင်ပါတယ်။
ကျ​​ေနာ်ကလည်း​​ အယူအဆတခုကိုသာ ဗဟုသုတအလို့​​ငှာ တင်ြပြခင်း​​ ြဖစ်ြပီး​​ အမှန်အမှား​​ကို ြငင်း​​ခံု​​ေနမှာ မဟုတ်ပါဘူး​​။ ဘယ်အယူအဆကမှန်ြပီး​​ ဘယ်က​​ေတာ့​​မှား​​တယ်ဆိုတာ ဂမ္ဘီရဆန်တဲ့​​ပညာရပ်​​ေတွမှာ ​​ေြပာရခက်ပါတယ်။
ဘာ​​ေြကာင့်​​လဲဆို​​ေတာ့​​ ​​ေြကွ​​ေဗဒင်ကမှန်တယ်လို့​​ဆိုတာဟာ တြခား​​နည်း​​စံနစ်​​ေတွမှား​​တယ်လို့​​ဆိုလိုရာ မ​​ေရာက်ပါဘူး​​။ လက်​​ေတွ့​​မှာ သူ့​​နည်း​​နဲ့​​သူ မှန်​​ေနတယ်ဆိုရင် ​​ေြကွ​​ေဗဒင်ကိုလည်း​​ အသိအမှတ်ြပုရမှာပဲ​​ေလ။ အဟိတိရိစ္ဆာန်ြဖစ်တဲ့​​ ကမ္ဘာ​​ေကျာ် ​​ေရဘဝဲ​​ေလး​​ ​​ေပါလ်ကို​​ေတာင် ဆရာတင်သင့်​​ရင် တင်ရမှာပဲ မဟုတ်လား​​။

​​ေလး​​စား​​စွာြဖင့်​​ -
​​ေဇယျာ​​ေမာင်

0 comments:

Post a Comment