အလကာ​​ေနင်္​ာက် ​​ေြခရာ​​ေကာက်​​ေသာ် . . .

​​ေဗဒ​​ေသာတုဇနများ​​အတွက်သာ
ကဗျာ​​ေတွ၊​ ကာရန်ညီ​​ေသာစာသား​​စာစု​​ေတွက စာ​​ေရး​​သူတင်ြပလိုတဲ့​​ အ​​ေြကာင်း​​အရာ အနှစ်ချုပ်ကို စာဖတ်သူများ​​ရဲ့​​ နှလံုး​​သား​​ထဲမှာ အချိန်ကာလြကာြမင့်​​စွာ သိုမှီး​​သိမ်း​​ဆည်း​​ထား​​နိုင်ဖို့​​ ဖန်တီး​​သူ၏ လက်ရာ​​ေြမာက်တင်ြပချက်လို့​​နား​​လည်မိပါတယ်။

အခုလို ပိ​​ေတာက်​​ေတွဖူး​​ရင် ဘာလိုလို ​​ေြမာက်​​ေလြမူး​​ရင် ဘာလိုလို ြဖစ်လာတတ်တဲ့​​ ​​ေနွဦး​​မှာ လူတိုင်း​​ရဲ့​​နှလံုး​​သား​​ကို ညှို့​​ငင်သိမ်း​​ယူသွား​​တတ်တဲ့​​ ဂန္ဓဝင်​​ေြမာက် ​​ေတး​​သွား​​တစ်ပုဒ်ကို ခံစား​​ြကည့်​​လိုက်ပါ၊​ ဥပမာ- ြမနန္ဒာလို့​​ြမန်မာ​​ေတွသိြကတဲ့​​ ဂီတစာဆိုသံုး​​ဦး​​​ေပါင်း​​ရဲ့​​ မန်း​​​ေတာင်ရိပ်ခို ဂန္ဓဝင်သီချင်း​​​ေလး​​ပါ။ အနည်း​​ဆံုး​​​ေတာ့​​ ဘယ်နှစ်တုန်း​​က ဘယ်လိုကဲခဲ့​​တာ ဘယ်လို​​ေပျာ်ခဲ့​​တာ ဘယ်လိုရင်ခံုခဲ့​​တာ စသြဖင့်​​ ​​ေနာက်​​ေြကာင်း​​ြပန်ပံုရိပ်​​ေတွ ဝင်လာသလို ဒီနှစ်သြကင်္​န်မှာ​​ေတာ့​​ ဘယ်လိုလန်း​​လိုက်မယ်လို့​​​ေရှ့​​​ေြပး​​စိတ်ကူး​​​ေတွလည်း​​ ​​ေပါ်လာစြမဲပါ။

အခု​​ေခတ်မှာ နှစ်တိုင်း​​နှစ်တိုင်း​​ သြကင်္​န်သီချင်း​​သစ်​​ေတွ ​​ေပါ်ထွက်လာသလို သူ့​​နှစ်နဲ့​​သူ သူ့​​​ေခတ်နဲ့​​သူ ​​ေပါက်ြကတာပါပဲ၊​ ဒါ​​ေပမယ့်​​ ​​ေရရှည်မှာ မှတ်​​ေကျာက်အတင်မခံနိုင်ြကပါဘူး​​၊​ အ​​ေြကာင်း​​ရင်း​​က​​ေတာ့​​ လူ​​ေတွရဲ့​​နှလံုး​​သား​​ထဲကို တိုး​​မဝင်နိုင်ခဲ့​​လိုပါ။ ကျ​​ေနာ်ဆိုလိုချင်တာ ဂန္ဓဝင်ဂီတနဲ့​​​ေခတ်​​ေပါ်ဂီတကို ​​ေဝဖန်ပိုင်း​​ြခား​​ ြပချင်တာ မဟုတ်ပါဘူး​​၊​ ​​ေခတ်စကား​​နဲ့​​​ေြပာရရင် ​​ေရရှည်ခံ​​ေအာင် ဟဒ်ထိ​​ေအာင် ဘယ်လိုပံုသဏ္ဍာန်နဲ့​​တင်ြပမလဲ ဆိုတာပါပဲ။

မူလတန်း​​တုန်း​​က သင်ခဲ့​​ရတဲ့​​ ဆရာြကီး​​မင်း​​သုဝဏ်ရဲ့​​လယ်​​ေစာင့်​​တဲကဗျာဆိုရင် အခုထိ အလွတ်ရ​​ေနတုန်း​​ပါပဲ။ မိုး​​​ေရတက်​​ေရတ​​ေဖွး​​​ေဖွး​​ ကွင်း​​ကျယ်အ​​ေဝး​​​ေဝး​​၊​ လယ်​​ေစာင့်​​တဲ့​​​ေလး​​ ​​ေြခတန်ရှည် မိုး​​ကုတ်​​ေအာက်မှာ​​ေန၊​ ြကာနီတစ်ပွင့်​​ြဖူတစ်ပွင့်​​ တဲနှင့်​​ပနံတင့်​​ ဆိုတာ ဖန်တီး​​သူက လက်ရာ​​ေြမာက်သီကံုး​​ခဲ့​​တာမို့​​ ကဗျာလိုရွတ်ရွတ် သီချင်း​​လိုဆိုဆို အံဝင်ဂွင်ကျြဖစ်​​ေနပါတယ်။

ဒီ​​ေဆာင်း​​ပါး​​က ​​ေဗဒင်အ​​ေြကာင်း​​ ​​ေြပာချင်လို့​​​ေရရှည်ခံတတ်တဲ့​​ ပံုသဏ္ဍာန်ကိစ္စကို စကား​​ဦး​​သန်း​​ထား​​တာပါ။ ြမန်မာလူမျိုး​​​ေတွဟာ မှတ်မိလွယ်​​ေအာင် အ​​ေြကာင်း​​အရာတခုကို သမရိုး​​ကျပံုစံက​​ေန ကဗျာလကာဖင်္​ွဲ့​​နွဲ့​​ြပီး​​ မှတ်သား​​ထား​​​ေလ့​​ ရှိပါတယ်။
မန္တ​​ေလး​​ြမို့​​တည်ခဲ့​​တာ ၁၂၂၁ ခုဆိုရင် ဘယ်သူမှ ြကာရှည်မမှတ်မိနိုင်ပါဘူး​​၊​ ဒါ​​ေြကာင့်​​ ​​ေအာင်​​ေကျာ်ချမ်း​​​ေအး​​ မန္တ​​ေလး​​ ဆိုြပီး​​ စာချိုး​​ခဲ့​​​ေတာ့​​ ကျ​​ေနာ်တို့​​​ေတွဟာ အလွယ်တကူ မှတ်မိခဲ့​​ပါတယ်။

ဒါ​​ေပမယ့်​​ ​​ေဗဒင်ပညာနဲ့​​ဆိုင်တဲ့​​ ကဗျာ​​ေတွ လကာ​​ေတင်္​ွက​​ေတာ့​​ မှတ်သား​​ထား​​နိုင်ယံုတင်မကပဲ အဓိပ္ပါယ်ဆိုလိုရင်း​​ကိုပါ မှန်မှန်ကန်ကန် ဖွင့်​​ဆိုနား​​လည်နိုင်ဖို့​​လိုပါတယ်။ ​​ေရှး​​​ေခတ်​​ေဗဒင်ကျမ်း​​ အား​​လံုး​​ဟာ စကား​​​ေြပအ​​ေရး​​အသား​​သက်သက်မဟုတ်ပဲ ကဗျာလကာ​​ေတင်္​ွနဲ့​​ပါ မှတ်မိလွယ်​​ေအာင် ဖွဲ့​​နွဲ့​​ခဲ့​​​ေပမယ့်​​ ကျ​​ေနာ်တို့​​​ေခတ်က ​​ေဗဒင်ဝါသနာရှင်​​ေတွအ​​ေနနဲ့​​က​​ေတာ့​​ ခံတွင်း​​သိတ်မ​​ေတွ့​​လှပါဘူး​​။ ဒါ​​ေြကာင့်​​ ကျ​​ေနာ်တို့​​​ေခတ်က ​​ေဗဒင်ပညာရှင်​​ေတွက ​​ေလ့​​လာသူ​​ေတွ အလွယ်တကူနား​​လည်နိုင်မယ့်​​ စကား​​​ေြပအ​​ေရး​​အသား​​နဲ့​​သာ ​​ေရှး​​ကျမ်း​​​ေတွကို ြပန်လည်မွန်း​​မံတင်ြပခဲ့​​ပါတယ်။

​​ေဗဒင်ပညာကို တကယ်ပဲ အချိန်​​ေပး​​ြပီး​​ ​​ေလ့​​လာလိုက်စား​​လိုသူ​​ေတွအ​​ေနနဲ့​​က​​ေတာ့​​ စကား​​​ေြပ​​ေတွ ဖတ်​​ေနယံုနဲ့​​တင် ​​ေကျနပ်တင်း​​တိမ်​​ေနတာမျိုး​​မဟုတ်ပဲ ​​ေဗဒင်ကဗျာလကာ​​ေတင်္​ွကိုပါ အ​​ေလး​​အနက်ဖတ်ရှု​​ေလ့​​လာသင့်​​တယ်လို့​​ြမင်ပါတယ်။ ဘာ​​ေြကာင့်​​လဲဆို​​ေတာ့​​ ​​ေစာ​​ေစာက​​ေြပာခဲ့​​သလိုပဲ ကျမ်း​​ြပုသူက အနှစ်ချုပ်ကို ကဗျာလကာဖင်္​ွဲ့​​​ေရး​​သား​​ခဲ့​​တာြဖစ်လို့​​ကွင်း​​ဆက်​​ေတွ ြမှုပ်ကွက်​​ေတွ လှို့​​ဝှက်ချက်​​ေတွက အဲဒီအနှစ်ချုပ်ကဗျာ လကာ​​ေတင်္​ွထဲမှာ ရှိ​​ေနတတ်ပါတယ်။ အဓိပ္ပါယ်​​ေဖာ်ထုတ်ရခက်ခဲတဲ့​​ အဲဒီကဗျာလကာ​​ေတင်္​ွကိုလည်း​​ ကျ​​ေနာ်ကိုယ်တိုင် ရင်မခုန်လှပါဘူး​​၊​ ဒါ​​ေပမယ့်​​ ဥ​​ေပက္ခာြပုထား​​မယ်ဆိုရင်လည်း​​ ပညာကို စာအုပ်က ကွယ်ထား​​ြပီး​​ ကျမ်း​​မ​​ေပါက်ဘူး​​ြဖစ်သွား​​နိုင်တာမို့​​မချစ်​​ေသာ်လည်း​​ ​​ေအာင့်​​ကာနမ်း​​ရပါတယ်။

လက်ဆန်း​​​ေဗဒင်ပညာမှာ စာ​​ေြခာက်တန်း​​ဆိုတာ ရှိပါတယ်၊​ မိတ်သံုး​​တန်း​​ ရန်သံုး​​တန်း​​​ေပါ့​​။ ဥပမာ - ​​ေအာင်ပ ကုလား​​ ​​ေဆွသား​​ ​​ေတာ်ရင်း​​ မိတ်ဖက်ချင်း​​​ေပါ့​​၊​ ဒါက အလွယ်သိ။ ​​ေအာင်ပ ဆို​​ေတာ့​​ တနဂင်္​​​ေနွနဲ့​​ြကာသာပ​​ေတး​​က မိတ်​​ေဆွပဲ အကျိုး​​တူတယ်ဆိုတဲ့​​အဓိပ္ပါယ်ရပါတယ်။ ​​ေဗဒင်ကျမ်း​​ထဲမှာ​​ေတာ့​​ အနုစိတ်အြဖစ် ဂဠံုနှင့်​​ြကွက် မိတ်မပျက် နှစ်သက်ြကည်ြဖူစွာ လို့​​ဆိုခဲ့​​သလို ြကွက်နှင့်​​ဂဠံု တဖန်ြကံု အယံုမရှိရာလို့​​လကာစင်္​ပ်ြပီး​​ ​​ေြပာခဲ့​​ပါတယ်။

ဒီ​​ေတာ့​​ ကျ​​ေနာ်တို့​​က ဒီလကာ​​ေတင်္​ွကို အ​​ေလး​​အနက်မထား​​ခဲ့​​ပဲ ​​ေအာင်ပ ဆို​​ေကာင်း​​တယ်ကွဆိုြပီး​​ ​​ေလှနံဒါး​​ထစ်ယူဆထား​​မယ်ဆိုရင် စကား​​လံုး​​တစ်လံုး​​က ​​ေတာင်တစ်လံုး​​ြခား​​သလို ြဖစ်သွား​​နိုင်ပါတယ်။ လကာမင်္​ှာ ​​ေရး​​ထား​​တာက ဂဠံုနှင့်​​ြကွက် (​​ေအာင်ပ) ဆိုရင် မိတ်ြဖစ်တယ်လို့​​​ေရး​​ခဲ့​​​ေပမယ့်​​ ​​ေြပာင်း​​ြပန်ြဖစ်သွား​​တဲ့​​ ြကွက်နှင့်​​ဂဠံု (ပ​​ေအာင်) ဆိုရင် မိတ်ပျက်တယ်လို့​​​ေြပာခဲ့​​ပါတယ်။ ဒါကို သံုး​​တန်​​ေပါ်နစ်တိုင်လိုမျိုး​​မှာ အဓိပ္ပါယ်​​ေကာက်ယူမှု မလွဲနိုင်​​ေပမယ့်​​ ြကာသာပ​​ေတး​​သား​​သမီး​​က တနဂင်္​​​ေနွကို ြဂိုဟ်စား​​သက်​​ေရာက်ရင် မိတ်အ​​ေကာင်း​​လို့​​ယူဆမိရင် လွဲသွား​​နိုင်ပါတယ်။ ဒါက ကဗျာလကာကင်္​ြပခဲ့​​တဲ့​​ ပညာပိုင်း​​ဆိုင်ရာ ကွင်း​​ဆက်တခုပါ။

​​ေနာက်ဥပမာတခုအ​​ေနနဲ့​​သံုး​​တန်​​ေပါ်နစ်သံ​​ေပါက်လကာတင်္​ခုကို ​​ေြပာြပချင်ပါတယ်။ အ​​ေန္တာသမသတ် ထက်ရပ်ထိပ်ခွင်ြကံု​​ေတွ့​​လျှင် ဘုရင်မမည်ပ ဆိုြပီး​​ သံ​​ေပါက်​​ေရး​​ခဲ့​​ပါတယ်။ သံ​​ေပါက်ရဲ့​​အဓိပ္ပါယ်က တနဂင်္​​​ေနွနဲ့​​စ​​ေန (၁၀) ြဂိုဟ်နှစ်လံုး​​ဟာ တန်း​​စီး​​၊​ တိုင်ထိပ်မှာ ပူး​​ယှဉ်ခဲ့​​ရင် ဩဇာအာဏာရှိသူ​​ေတွ အြကီး​​အကဲ​​ေတွ မစကိန်း​​ြကံုလိမ့်​​မယ်လို့​​​ေြပာတာပါ။

သံုး​​တန်​​ေပါ်နစ်တိုင်ကို ထူြကည့်​​ပါ၊​ ဒီလကာအင်္​ရဆိုရင် အဂင်္​ါသား​​၊​ ြကာသာပ​​ေတး​​သား​​ြဖစ်မှပဲ ဒီကိန်း​​ကိုြကံုဖို့​​ရှိ​​ေတာ့​​ ဒီလကာရင်္​ဲ့​​အကျိုး​​ကို အဂင်္​ါသား​​၊​ ြကာသာပ​​ေတး​​သား​​​ေတွပဲ ခံစား​​ရမှလား​​၊​ တြခား​​​ေန့​​သား​​​ေတွ​​ေရာ ခံစား​​ခွင့်​​မရှိ​​ေတာ့​​ဘူး​​လား​​ ​​ေပါ့​​ ဆက်ြပီး​​ စဉ်း​​စား​​ရပါတယ်။ ခုနှစ်ရက်သား​​သမီး​​အတွက် မျှတစွာခံစား​​ခွင့်​​ရှိတယ်ဆိုရင် ​​ေမွး​​နံကို ခွင်လွှဲထူတဲ့​​စနစ်ဟာ ပံု​​ေသမဟုတ်ပဲ ​​ေမွး​​နံမဟုတ်ပဲ တြခား​​ြဂိုဟ်တလံုး​​နဲ့​​ခွင်လွှဲထူတဲ့​​စံနစ်​​ေတွ ရှိ​​ေန​​ေသး​​တယ်လို့​​ဆက်စပ်​​ေတွး​​​ေခါ်လို့​​ရပါတယ်။ အဲဒီလို ခွင်လွှဲထူတဲ့​​စံနစ်​​ေတွဟာ ကျမ်း​​စာအုပ်​​ေတွမှာ မပါဘူး​​ဆိုရင် ဘယ်​​ေရာက်ကုန်လဲ၊​ ဘယ်သူ့​​ဆီမှာလဲ၊​ အ​​ေြဖက ရှင်း​​ပါတယ် ကန့်​​ကူလက်လှည့်​​ဆရာ​​ေတွဆီမှာ သစ္စာခံတပည့်​​အြဖစ် သင်ယူမှသာ ရရှိနိုင်မှာပါလို့​​ကျ​​ေနာ်ယူဆမိပါတယ်။ ဒါကလည်း​​ ကဗျာလကာကင်္​ြပခဲ့​​တဲ့​​ ပညာပိုင်း​​ဆိုင်ရာ ြမှုပ်ကွက်တခုပါ။

လက်ဆန်း​​​ေဗဒင်ပညာမှာ နှလံုး​​သည်း​​ပွတ်ြဖစ်တဲ့​​ မဟာဘုတ်​​ေဗဒင်ကိုပဲ ြပန်သံုး​​သပ်ြကည့်​​ပါ၊​ ၁၄၀၃၆၂၅ ဆိုြပီး​​ မှတ်ထား​​ကွာလို့​​​ေြပာရင် ဘယ်သူမှ ဂဏန်း​​ခုနှစ်လံုး​​ကို အစဉ်အတိုင်း​​ မမှတ်မိပါဘူး​​။ ​​ေအာင်လံထူစစ်သူြကီး​​ပွဲဆိုြပီး​​ လကာ​​ေလင်္​း​​နဲ့​​မှ မှတ်မိပါတယ်။ အမည်ပညတ်ချက်​​ေတွကို ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​ဆိုး​​ကျိုး​​​ေဝဖန်နိုင်ဖို့​​ဆန်း​​ဂိုဏ်း​​နဲ့​​အညီဖွဲ့​​တယ်၊​ ဆန်း​​ဂိုဏ်း​​နဲ့​​ညီညွတ်တဲ့​​ ဂါထာမန္တာန်​​ေတွဟာ ပိုြပီး​​အကျိုး​​အာနိသင်ထက်ြမက်တယ် ဆိုတာ​​ေတွ ြကား​​ဖူး​​ြကမှာပါ။

ဥပမာ - ြကံတိုင်း​​​ေအာင်ဆိုတဲ့​​ အမည်ဟာ ဆန်း​​ဂိုဏ်း​​အရ ဘုမ္မစိုး​​​ေစာင့်​​တယ် ​​ေဇဌနက္ခတ် ၁၈ လံုး​​ရတယ် တကယ်လို့​​အမည်ရှင်ဟာ တနလာသင်္​ား​​ဆိုရင် သီကံုး​​ြပည့်​​​ေအာင်လတန်​​ေဆာင် (သူြကီး​​ပွဲ​​ေအာင်လံထူစစ်) ​​ေနှာကိန်း​​အရဆိုရင် သိဒ္ဓိစုတ် ရတာ​​ေြကာင့်​​ ဒီပညတ်ချက်ဟာ တနလာသင်္​ား​​နဲ့​​အကျိုး​​​ေပး​​မယ်လို့​​​ေြပာနိုင်ပါတယ်။

ဒီ​​ေနရာမှာ အဓိက​​ေြပာချင်တာက မဟာဘုတ်လကာင် ​​ေအာင်လံထူစစ်သူြကီး​​ပွဲဆိုတာ ဆန်း​​ဂိုဏ်း​​ဖွဲ့​​နည်း​​​ေတွ၊​ အာယုစန်း​​နက္ခတ်ပညာ​​ေတွနဲ့​​ပါ ဆက်သွယ်ချက်ရှိ​​ေနတယ် ဆိုတာပါပဲ။ ဆန်း​​ကျမ်း​​​ေဗဒင်ပညာမှာ အ​​ေကျာ်​​ေဒး​​ယျြဖစ်တဲ့​​ ဆရာြကီး​​ရန်ကုန်​​ေကျာ်ရင်ကလည်း​​ မဟာဘုတ်​​ေဗဒင်ဟာ ​​ေကာင်း​​ကင်စန်း​​ယှဉ်နက္ခတ်အရ ဖွဲ့​​စည်း​​တည်​​ေဆာက်ထား​​တာြဖစ်တယ်လို့​​အကျဉ်း​​သ​​ေဘာ ​​ေရး​​သား​​ခဲ့​​ပါတယ်။ ဒါ​​ေြကာင့်​​ မဟာဘုတ် မဟုတ်ပါလို့​​ပျက်ရယ်မြပုသင့်​​သလို ဂဏန်း​​ခုနှစ်လံုး​​ဖွဲ့​​စည်း​​ပံု အတိမ်အနက်ကိုလည်း​​ အချိန်​​ေပး​​ြပီး​​ လှို့​​ဝှက်ချက်ကို တူး​​စွ​​ေဖာ်ထုတ်သင့်​​ပါတယ်။

အဂင်္​ဝိဇ္ဇာပညာမှာဆိုရင် လကာ​​ေပင်္​ါင်း​​များ​​စွာ ရှိပါတယ်၊​ ကျမ်း​​ရင်း​​လကာင် ၄၀ အြပင် ထပ်ဆင့်​​ဖွင့်​​ဆိုချက်များ​​စွာနဲ့​​ကျမ်း​​ကိုသိတ်သည်း​​စွာ တည်​​ေဆာက်ထား​​တာပါ၊​ အထက်​​ေဆာင်ပန်း​​ ​​ေအာက်နင်း​​ြကမ်း​​ ဆိုတဲ့​​ လကာအင်္​​​ေပါ်မှာတင် အ​​ေကာက်အယူ လွဲသွား​​ရင် အကျိုး​​တရား​​​ေတွလည်း​​ ဆန့်​​ကျင်ဘက် ြဖစ်သွား​​နိုင်တာမို့​​​ေဗဒင်ဆိုင်ရာ ကဗျာလကာ​​ေတင်္​ွ ​​ေလ့​​လာတဲ့​​အခါမှာလည်း​​ အယူအဆ နိုင်နင်း​​ဖို့​​လိုပါတယ်၊​ မရှင်း​​မလင်း​​ြဖစ်​​ေနတာ​​ေတွကို ကိုယ့်​​အ​​ေတွး​​နဲ့​​ကိုယ် အမှန်လို့​​မယူဆသင့်​​ပဲ တြခား​​ပညာရှင်​​ေတွဆီကို ချဉ်း​​ကပ်နည်း​​ယူသင့်​​ရင် ယူရပါလိမ့်​​မယ်။

ဒီ​​ေလာက်ဆိုရင် ကျ​​ေနာ်​​ေြပာချင်တဲ့​​ အဓိကအချက်အလက်ကို ြခံုငံုသံုး​​သပ်မိြပီလို့​​ယူဆပါတယ်။
နား​​လည်ရခက်ခဲတယ်ဆိုြပီး​​ ​​ေရှး​​ကျမ်း​​​ေတွကို လစ်လျှူရှုမထား​​ပါနဲ့​​၊​ ​​ေရှး​​ကျမ်း​​​ေတွထဲက
​​ေဗဒင်ပညာဆိုင်ရာ ကဗျာ​​ေတွလကာ​​ေတင်္​ွကို မပစ်ပယ်ပါနဲ့​​။ ဒါ​​ေပမယ့်​​လည်း​​ ြကက်တူ​​ေရွး​​စာအံသလို အာဂံု​​ေဆာင်ြပီး​​ ​​ေဗဒင်​​ေမး​​သူ​​ေတွ အထင်ြကီး​​ယံုသက်သက် လက်တန်း​​ရွတ်ြပြပီး​​ ​​ေကျနပ်မ​​ေနပါနဲ့​​၊​ ​​ေရှး​​ကျမ်း​​​ေတွရဲ့​​ဖွင့်​​ဆိုချက်ကို မျက်စိမှိတ်ယံုတာမျိုး​​မဟုတ်ပဲ ကဗျာ​​ေတွလကာ​​ေတင်္​ွရဲ့​​​ေနာက်ကွယ်က ကွင်း​​ဆက်​​ေတွ၊​ ြမှုပ်ကွက်​​ေတွ၊​ လှို့​​ဝှက်ချက်​​ေတွကို ​​ေဖာ်ထုတ်ြပီး​​ ြမန်မာ​​ေဗဒင်​​ေလာကကို အစစ်အမှန် ဖွံ့​​ြဖိုး​​တိုး​​တက်​​ေအာင် ြကိုး​​စား​​ြကပါလို့​​တိုက်တွန်း​​ချင်ပါတယ်။

0 comments:

Post a Comment