ရိုး​​စင်း​​တဲ့​​ကိန်း​​



အဂင်္​ဝိဇ္ဇာပညာမှာ အချိန်ကာလကို ပိုင်း​​ြခား​​စိတ်ြဖာြပီး​​ ြဖစ်​​ေပါ်လာတဲ့​​ အခါတိုင်ဆိုတာ မရှိမြဖစ်လို့​​ ​​ေြပာရ​​ေလာက်​​ေအာင် အ​​ေရး​​ပါပါတယ်။

အခါတိုင်မပါပဲ အဂင်္​ဝိဇ္ဇာပညာကို အသံုး​​ချနိုင်တဲ့​​ နမိတ်၊​ တ​​ေဘာင်၊​ စနည်း​​ စတာ​​ေတွ ရှိ​​ေန​​ေပမယ့်​​ ပညာရှင်၊​ ဝါသနာရှင် အများ​​စုက​​ေတာ့​​ အခါတိုင်ကို လက်မလွှတ်နိုင်ြကပါဘူး​​။



အခါတိုင်လို့​​​ေခါ်တဲ့​​ ခယား​​​ေဇာက်တိုင်မှာ ြဂိုဟ် ရ လံုး​​၊​ ​​ေန့​​ရ ​​ေန့​​ကို ကိုယ်စား​​ြပုတဲ့​​ ဂဏန်း​​ခုနှစ်လံုး​​ဟာ ဆပွတ်ရိုက်လကာနင်္​ဲ့​​​ေဒါင်လိုင်တည်ရှိ​​ေနတာကို ​​ေတွ့​​ရပါလိမ့်​​မယ်။

အချိန်အရ ​​ေြပာင်း​​လဲြဖစ်​​ေပါ်​​ေနတဲ့​​ အခါတိုင်​​ေတွမှာ ြဂိုလ် ရလံုး​​ဟာလည်း​​ ရပ်တည်​​ေနတဲ့​​​ေနရာ​​ေတွ ​​ေြပာင်း​​လဲ​​ေနပါတယ်။

အဲသည်လို ​​ေနရာ​​ေြပာင်း​​လဲ​​ေနြခင်း​​ကပဲ ြဂိုဟ်​​ေတွရဲ့​​အင်အား​​၊​ ဆွဲငင်မှု၊​ တွန်း​​ကန်မှု၊​ ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​၊​ ဆိုး​​ကျိုး​​ စသည်တို့​​ကို ​​ေြပာင်း​​လဲြဖစ်​​ေပါ်​​ေစပါတယ်။



လက်ဆန်း​​​ေဗဒင်ပညာက ဖွဲ့​​စည်း​​မှုရိုး​​စင်း​​​ေပမယ့်​​ အဲဒီရိုး​​စင်း​​မှုကို စံနစ်တကျအသံုး​​ချတတ်မယ်ဆိုရင် အံ့​​ဩစရာ​​ေကာင်း​​​ေလာက်တဲ့​​ တိုက်ဆိုင်မှု​​ေတွကို ​​ေဖာ်ထုတ်နိုင်ပါတယ်။

အဂင်္​ဝိဇ္ဇာပညာဆိုတာ ကျမ်း​​ရင်း​​မှာ ​​ေဖာ်ြပထား​​တဲ့​​ အဆိုအမိန့်​​​ေတွကို မဆန့်​​ကျင်ပဲ ြဖန့်​​ကျက်​​ေတွး​​​ေခါ်နိုင်မယ်ဆိုရင် ကိန်း​​ငယ်​​ေပမယ့်​​ အား​​ကိုး​​အား​​ထား​​ြပု​​ေလာက်တဲ့​​ပညာြဖစ်​​ေြကာင်း​​ ​​ေတွ့​​ရှိရမှာ ြဖစ်ပါတယ်။



ပဥ္စပွတ်

အညွန့်​​

ဆပွတ်

(မူလ)

စတုရန်း​​

အြမစ်

ြတိရန်း​​



ဒီအခါတိုင်တည်​​ေဆာက်ပံုကို အဂင်္​ဝိဇ္ဇာပညာ ​​ေလ့​​လာထား​​သူတိုင်း​​ သိြကပါတယ်။

မူလရဲ့​​အ​​ေပါ်သံုး​​လံုး​​ကို ​​ေယဘုယျအား​​ြဖင့်​​ ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​လို့​​သတ်မှတ်ြပီး​​ မူလရဲ့​​​ေအာက်သံုး​​လံုး​​ကို ​​ေယဘုယျအား​​ြဖင့်​​ ဆိုး​​ကျိုး​​လို့​​ကျမ်း​​ရင်း​​မှာ ​​ေဖာ်ြပထား​​ပါတယ်။



အခါတိုင်​​ေပါ်မှာ ​​ေန့​​ရ ​​ေန့​​ကို ကိုယ်စား​​ြပုတဲ့​​ ြဂိုဟ် ရ လံုး​​ တည်ရှိ​​ေနတာ အား​​လံုး​​သိြပီး​​သား​​ြဖစ်​​ေပမယ့်​​ သတိလက်လွတ်ြဖစ်​​ေနတတ်တာက​​ေတာ့​​ အဲဒီအခါတိုင်ကိုမှီြပီး​​ ​​ေနာက်ထပ်ဆင့်​​ပွား​​​ေနတဲ့​​ တိုင် ရ တိုင် ရှိ​​ေနတယ်ဆိုတာပါပဲ။

အဲသည်လို ​​ေြပာလိုက်လို့​​ဘာမှမအံ့​​ဩပါနဲ့​​၊​ ဆိုလိုချင်တာက ​​ေန့​​ရ ​​ေန့​​ကို ကိုယ်စား​​ြပုတဲ့​​ ​​ေန့​​သား​​တစ်ဦး​​ချင်း​​စီရဲ့​​​ေမွး​​နံတိုင်​​ေတွပါပဲ။



​​ေမွး​​နံတခုဟာ မူလရဲ့​​​ေအာက်ဖက်ကို နိမ့်​​ဆင်း​​လာ​​ေလ​​ေလ ​​ေမွး​​နံကို ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​ြပုမယ့်​​ (ပဥ္စပွတ် အညွန့်​​ဆပွတ်) ြဂိုဟ် နည်း​​လာ​​ေလ​​ေလ ြဖစ်တာ​​ေြကာင့်​​ ​​ေမွး​​နံဟာ ဆိုး​​ကျိုး​​က တိုး​​တိုး​​လာပါတယ်။

​​ေမွး​​နံတခုဟာ မူလရဲ့​​အ​​ေပါ်ဖက်ကို ြမင့်​​တက်သွား​​​ေလ​​ေလ ​​ေမွး​​နံကို ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​ြပုမယ့်​​ (ပဥ္စပွတ် အညွန့်​​ဆပွတ်) ြဂိုဟ် များ​​လာ​​ေလ​​ေလ ြဖစ်တာ​​ေြကာင့်​​ ​​ေမွး​​နံဟာ ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​က တိုး​​တိုး​​လာပါတယ်။



ဥပမာ - သူ့​​ကိုနိုင်လို ဆကိုခို ကိန်း​​အရ ​​ေမွး​​နံ ြတိရန်း​​တိုင်​​ေြခကို ​​ေရာက်တဲ့​​အချိန်မှာ ​​ေမွး​​နံကို ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​ြပုမယ့်​​ (ပဥ္စပွတ် အညွန့်​​ဆပွတ်) ြဂိုလ်​​ေတွကိုယ်တိုင် အား​​နည်း​​​ေနတဲ့​​အချိန် ြဖစ်တာ​​ေြကာင့်​​ ဖိုး​​သူ​​ေတာ်လည်း​​လဲ၊​ ​​ေတာင်​​ေဝှး​​လည်း​​လဲဆိုတဲ့​​ကိန်း​​မျိုး​​ ဆိုက်​​ေနပါတယ်။

​​ေမွး​​နံဟာ ဆပွတ်ကို ​​ေရာက်တဲ့​​အချိန်မှာ ဆိုး​​ကျိုး​​​ေပး​​မယ့်​​ ြတိရန်း​​၊​ စတုရန်း​​ြဂိုလ်​​ေတွဟာ ​​ေမွး​​နံကို ညှပ်ထား​​တာမို့​​အ​​ေကာင်း​​ထဲမှာ အဆိုး​​​ေတွ​​ေမွှမယ့်​​ကိန်း​​မျိုး​​ ဆိုက်​​ေနပါတယ်။



ကျမ်း​​ရင်း​​ပါ ရိုး​​စင်း​​တဲ့​​ပညာခန်း​​ြဖစ်​​ေပမယ့်​​ အခါတိုင်နဲ့​​​ေမွး​​နံတိုင်​​ေပါ်က ဌာနအား​​ဗလ​​ေတွကို ြဂဟကာရက၊​ မိတ်ရန်ဓါတ်၊​ အဌလဂ်ခွင်၊​ နံ​​ေတာ်စဉ်၊​ နမိတ်​​ေတွနဲ့​​ဉာဏ်ယှဉ်​​ေပါင်း​​စပ် တတ်မယ်ဆိုရင် ရ ရက်သား​​သမီး​​​ေတွရဲ့​​ြဖစ်စဉ်​​ေတွကို တတိုင်တည်း​​နဲ့​​သပ်သပ်ရပ်ရပ် ​​ေကာက်​​ေြကာင်း​​ဆွဲြပနိုင်မှာပါ။



​​ေဇယျာ​​ေမာင်









0 comments:

Post a Comment