"ပုေဗ္ဗကတေဟတုဒိဋ္ဌိ"
" ပထမေဇာကံက တို့ေဗဒင်ဆရာေတွ အသံုးဆံုး ကံေလ "
လွန်ခဲ့တဲ့ ၂၀၀၈ ခုနှစ် နိုဝင်ဘာလတုန်းက အဲဒီစကားတစ်ခွန်းကို ဆရာစိုးမိုးထွန်း က ေြပာလိုက်တဲ့အချိန်မှာ ကျေနာ်ဟာ ပထမေဇာကံကို နားလည်နိုင်ဖို့အတွက် တရားေတာ်ေတွကို ေမွှေနှာက်ရှာေဖွလိုက်တာ အခုချိန်အထိပါပဲ..
ေဇာနဲ့ ပတ်သက်ြပီး ပထမဆံုး ဖတ်မိတဲ့ စာအုပ်ဟာ အရှင်ဇနကဘိဝံသ ရဲ့ အေြခြပုပဋ္ဌာန်းတရားေတာ် ဆိုတဲ့ စာအုပ်ပါ။ အဲဒီစာအုပ်ရဲ့ စာမျက်နှာ ၁ရရ မှာပါတဲ့ ပထမေဇာ အေြကာင်းကို သိနားလည်ဖို့ အေတာ်ေလး ြကိုးစားလိုက်ရပါတယ်။ ေဇာနဲ့ ပက်သက်ြပီး ပထမဆံုး နားေထာင်မိတဲ့ တရားေတာ်ကေတာ့ burmeseclassic.com က ဆရာေတာ် တစ်ပါး ေဟာြကားတဲ့ တရားေတာ်ပါ။ ဘွဲ့နာမည်လည်း မမှတ်မိေတာ့သလို ယခုလက်ရှိ list ထဲမှာလည်း ရှာမေတွ့ေတာ့ပါဘူး။
ပထမေဇာအေြကာင်း တရားေတာ်ေတွကို ဖတ်မှတ် နာယူြပီးတဲ့အချိန်မှာေတာ့ ကံ ကံ၏ အကျိုးဆိုတာကို နားလည်နိုင်ဖို့ " ကံ " ဆိုတဲ့ စကားလံုးပါတဲ့ တရားေတာ်မှန်သမျှ နားေထာင်ပါေတာ့တယ်။ ညဖက် အိပ်ယာဝင်ချိန်မှာ ဖွင့်ြပီးနားေထာင်လိုက်ရင် အိပ်ေဆးလိုပါပဲ ။ တရားစာေတွ ဖတ်တာထက် တရား နားေထာင်ရတာကို ပိုြပီး အားသန်ပါတယ်။ စာဖတ်တာကေတာ့ ေဗဒင်စာအုပ်ေတွကိုပဲ အားသန်ပါတယ်။ တစ်ြခားစာဆိုရင်ေတာ့ ၂မျက်နှာေလာက် လှန်ေလှာလိုက်ရင်ကိုပဲ မျက်လံုးက စင်းလာပါေရာ။ ဘာလို့ ကံ အေြကာင်း နားေထာင်ရသလဲ ဆိုရင်ေတာ့.. ေဗဒင်နဲ့ Consult , Counselling လုပ်တဲ့အခါ ကံ ကံရဲ့ အကျိုးကို အနည်းအကျဉ်းမျှ သိမထားဘူးဆိုရင် အေဟာမမှန်မှာ ေြကာက်လို့ပါ။ ဒါေပမဲ့လည်း ကံကံရဲ့ အကျိုးကို နားေထာင်ြပီးတဲ့အခါမှာေတာ့ ေြပာင်းြပန် ြဖစ်သွားပါေတာ့တယ်။ အေဟာမှန်မှန် ၊ မမှန်မှန် ဂရုကို မစိုက်ေတာ့ပါဘူး ။ ေသချာတွက်ချက်ြပီး ေဟာလိုက်ေပမဲ့လည်း မှားချင်လည်း မှားတာပါပဲ။ ဘာေြကာင့်လဲ ဆိုေတာ့ ကံ.. ကံရဲ့ အကျိုးေပးပံုဟာ ဆန်းြပားလွန်းလို့ပါပဲ။
တရားနာလို့ ရတဲ့ကုသိုလ်ဟာ ဘယ်ေလာက်အထိ အားြကီးသလဲ ဆိုတာကို ဥပမာေပးရရင် စြကာဝဠာြကီးတစ်ခုလံုး ေနရာမလပ်ေအာင် ဘုရား ရဟန္တာေတွကို ေနရာချြပီးေတာ့ သကင်္န်းတစ်စံုစီ ဆက်ကပ် လှူဒါန်းလိုက်ပါ။ အဲဒီလို ဆက်ကပ်လှူဒါန်းလို့ ရတဲ့ ကုသိုလ်ဟာ တရားနာလို့ရတဲ့ ကုသိုလ်ရဲ့ အပံု ၂၅၆ ပံုရင် ၁ပံုပဲ ရပါသတဲ့။
အဲဒီကေန အစြပုြပီး ဆရာေတာ် ဦးသုမဂင်္လရဲ့ မူြကိုသင်တန်းကေန မူြကိုတရားေတာ်ေတွ နာယူပါေတာ့တယ်။ တရားထဲမှာပါတဲ့ ပဋိစ္စသမုပါဒ် ဆိုတာ နားကိုမလည်ပါဘူး..။ အဲဒီအေြကာင်းေဟာတဲ့ တရားဆိုရင် နားလည်းမေထာင်ပါဘူး။ ကိုယ့်အဆင့်နဲ့ ကိုယ် မမျှေသးတဲ့အတွက် နာယူချင်တဲ့ စိတ်ဆိုတာလည်း မြဖစ်ေပါ်ေသးပါ။
မူြကိုတရားေတာ်ေတွ နာယူလို့ ဝသွားတာနဲ့ " ဒါန " ြပုလိုက်ရင် ရမဲ့အကျိုးေတွကို ေဟာြကားတဲ့ တရားေတာ်ေတွ နားေထာင်ပါတယ်။ အရှင် ေဆကိန္ဒ ေဟာြကားတဲ့ တရားေတာ်ေတွကို ေရွးချယ်ြပီး နာယူြဖစ်တာများပါတယ်။ ဆရာေတာ် ေဟာခဲ့တဲ့ တရားတစ်ပုဒ်ထဲက " သူမှ ကိုယ်မဟုတ်ဘဲ " ဆိုတဲ့ စကားတစ်ခွန်းဟာ အေတာ်ကို တန်ဖိုးရှိလှပါတယ်။ ဘာလို့ "ဒါန" ြပုရင် ရမဲ့အကျိုးေတွ နာယူသလဲဆိုရင်ေတာ့ ယြတာလို့ေခါ်တဲ့ (အေထာက်အပံ့) ေပးရာမှာ အသံုးဝင်လို့ပါ။
ဆိုြကပါစို့ .. ေရလှူရြခင်း အကျိုး၊ ပန်းလှူရြခင်း အကျိုး၊ ဆီမီးလှူရြခင်းအကျိုး အစရှိသြဖင့်ေပါ့ ။ လူတစ်ေယာက်ကို ဘုရားရှင် ကိုယ်ေတာ်ြမတ်ထံပါးမှာ ေရလှူပါလို့ ဆိုလိုက်တာနဲ့ ကိုယ်က တိုက်တွန်းသူြဖစ်တာေြကာင့် ကုသိုလ် အလိုလို ရြပီးသားပါ။ အဲဒီ လူက ေရလှူလိုက်တာနဲ့ ေရလှူရြခင်း အကျိုး (၁၀) ပါးကို အဲဒီသူဟာ ရရှိသွားပါေတာ့တယ်။ အကျိုးေပးေတွ သိချင်ရင်ေတာ့ ကံကံရဲ့ အကျိုး ဆိုတာေတွကို ရှာဖတ်ြကည့်ပါ။ ေရလှူတဲ့အခါမှာ ြဂိုဟ်တိုင်ေတွမှာ လှူခိုင်းတာမျိုးကို မဆိုလိုပါ။ ဗုဒ္ဓရဲ့ အဆံုးအမနဲ့ ဆန့်ကျင်ရင် အဲဒီ ြဂိုဟ်တိုင်ေတွမှာ ေရလှူတာ ၊ ပန်းလှူတာ၊ အေကာင်ေတွကို ေရေလာင်းတာ ၊ ထီး၊ ယပ် လှူတာ အစရှိတဲ့ ယြတာေတွကို ေပးမဲ့ လက်ဆန်း ေဗဒင်ဆရာများ အဲဒီယြတာကို ရဲရဲြကီးသာ ပယ်လိုက်ပါ။ မဟာဘုတ်ေတွ၊ သံုးတန်ေပါ်နိစ်ေတွ၊ ဆန်းကျမ်းေတွ၊ ေသသဝိဇ္ဖာေတွ၊ အဂင်္ဝိဇ္ဖာတွ လာမေြပာနဲ့ ။ မပယ်ဘူးေနာ် .. ဒယ်အိုးပဲ..။ ရှင်းတယ်ေနာ်။
အရင့်အရင်လက်ထက်က ဆရာေတာ်ဘုရားြကီးေတွ ေဟာြကားခဲ့တဲ့ တရားေတာ်ေတွကို နားမလည်ေပမဲ့ မဇ္ဈိမဂုဏ်ရည်၊ ြဖူးဆရာေတာ် ၊ အရှင်ဇဝန အစရှိတဲ့ ဆရာေတာ်ေတွအပါအဝင် အြခား ဆရာေတာ်ေတွ ေဟာတဲ့ တရားေတာ်ေတာ်များများ နားေထာင်ြဖစ်ပါတယ်။ ပဋ္ဌာန်းတရားေတာ်- အေြကာင်းေကာင်းရင် အကျိုးေကာင်းတာ၊ အေြကာင်းေြကာင့် အကျိုးြဖစ်တာ ၊ ဆန္ဒာဓိပတိ၊ စိတ္တာဓိပတိ ဆန္ဒေတွ စိတ်ေတွကို အဓိပတိပစ္စည်းတပ်ြပီး အလုပ်လုပ်ပံုေတွ၊ စိတ်အေြကာင်းေတွလည်း နာလိုက်ပါေသးတယ်။ အဲဒါေတွ နာယူြပီးေတာ့ အဘိဓမ္မာဖက်ကို ေြခလှမ်းလှည့်မယ်လုပ်ေတာ့ နားေထာင်လို့ေတာ့ ေကာင်းပါတယ်.. ဉာဏ်မမှီတာနဲ့ မူြကိုမှာပဲ ေပျာ်ပိုက်ေနခဲ့တာ ြပီးခဲ့တဲ့ အပါတ်ေလာက်မှာပဲ ပဋိစ္စသမုပါဒ်ဆိုတာြကီးကို နားေထာင်လို့ ရစြပုလာပါေတာ့တယ်။ နားလည်တာေတာ့ မဟုတ်ဘူးေနာ်.. နားေထာင်လို့ ရလာြပီလို့ ေြပာတာပါ။
ေဗဒင်နဲ့ ပတ်သက်ြပီး ဆရာေတာ် ဦးေဃာသိတ ေဟာြကားခဲ့တဲ့ သမ္မာဒိဋ္ဌိ တရားေတာ်ဟာ မှတ်သားစရာပါ။ မျှမျှတတ သံုးသပ်ြပသွားတာ တစ်ကယ်ကို နှစ်ြခိုက်စရာပါ။
ကံအေြကာင်းတရားေတွကို ေရးထားတဲ့ ေဆာင်းပါးေတွ ေအာက်မှာ ေဖာ်ြပေပးလိုက်ပါတယ်။ ေလ့လာချင်ရင်ေတာ့ Google မှာ ရှာြပီးေတာ့ပဲ ဖတ်ြကည့်ပါ။
ေယာဆရာေတာ် - ြပုလုပ်ဆဲ ေစတနာ ၊ ြပီးတာ ကံဟု မှတ်
အရှင် ကုသလသာမိ (ေပျာ်ဘွယ်) - ကံများနှင့် စကားေြပာြခင်း
အရှင် ဇနကာဘိဝံသ - ကမ္မသတ္တိ
ဓမ္မရနံ့ - ကံေမျှာ်သူနှင့် ကံေချာ်သူ
ဓမ္မရနံ့ - ကံစီမံြခင်း မခံရေလေအာင်
ထွန်းထွန်းလှိုင် - သူ့ဘုန်းကံနှင့်သူ
ထွန်းထွန်းလှိုင် - အမှန်ြပုလုပ်ြခင်း
အရှင်ဝါယမိန္ဒာဘိဝံသ - ကံနှင့်စပ်၍ သိမှတ်ဖွယ်
ေြပေဇာ် - ကံ ကံ၏ အကျိုး (၁) , (၂) , (၃)
ေြပေဇာ် - ကံေြမာက်ြခင်း မေြမာက်ြခင်း နှင့် ကံြပတ်ြခင်း
အဲဒီေဆာင်းပါးေတွ ဖတ်မှတ်လိုက်ရင် အေတာ်အဆင်ေြပသွားပါြပီ။ အခုမှ ဒယ်အိုးြပဿနာက စမှာပါ။
မူလဇာတာ ဖတ်ြကသူ အတိုင်ပင်ခံ ဆရာများဟာ အတိတ်ကံကိုသာလျှင် အြပစ်ပံုချြပီး ြဖစ်သမျှ အေြကာင်း အတိတ်က ကံပဲ .. အတိတ်က ကံေြကာင့် ဒီလိုြဖစ်တာ, ..ဇာတာတစ်ေစာင် ဖတ်တိုင်းဖတ်တို
ေဗဒင်ေဟာေြပာမှုကိုသာမက ကံကံရဲ့ အကျိုးေပးပံုကို တပည့်ြဖစ်သူကို သင်ေပးေတာ့မဲ့ ဇာတာဖတ် ဆရာဟာ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင် မဟုတ်တဲ့ တစ်ြခားဘာသာဝင် ြဖစ်ခဲ့မယ်ဆိုရင်ေတာ့ အဲဒီတပည့်ဟာ အထက်ကအတိုင်း အတိတ်ကံကိုပဲ လွှဲဖယ်ပံုချတဲ့ အယူအဆေတွ သင်ြကားမိရင်ေတာ့ အယူမှား၊ ဝါဒမှားေတွကို စွဲကိုင်ေတာ့မယ့် "ပုေဗ္ဗကတေဟတုဒိဋ္ဌိ" ဆိုတဲ့ ြဖစ်သမျှအေြကာင်း ေရှးကံအေဟာင်းချည်းပဲလို့ ယူဆတဲ့ မိစ္ဆာဒိဋ္ဌိစာရင်း ဝင်ြပီး ဒယ်အိုး ကို ေြခလှမ်းေနပါြပီ။
ကံ ၊ ဉာဏ် ၊ ဝီရိယ (၃) ပါး မျှတေအာင် သံုးသပ်နိုင်မှသာ ကမ္မသက္ကတာ သမ္မာဒိဌိ စာရင်းေပါက်ြပီး ဒယ်အိုးမှ လွတ်ေြမာက်နိုင်မည် ြဖစ်ေြကာင်း မူလဇာတာ ဖတ်ြကားသူများ အတွက် နိဗ္ဗာန်အကျိုးေြမှာ်၍ နှိုးေဆာ်လိုက်ရပါေြကာင်း ... ။
0 comments:
Post a Comment