မူလကံြကမ္မာ ဒယ်အိုး​​ဇာတာ

"ပု​​ေဗ္ဗကတ​​ေဟတုဒိဋ္ဌိ"

" ပထမ​​ေဇာကံက တို့​​​ေဗဒင်ဆရာ​​ေတွ အသံုး​​ဆံုး​​ ကံ​​ေလ "

လွန်ခဲ့​​တဲ့​​ ၂၀၀၈ ခုနှစ် နိုဝင်ဘာလတုန်း​​က အဲဒီစကား​​တစ်ခွန်း​​ကို ဆရာစိုး​​မိုး​​ထွန်း​​ က ​​ေြပာလိုက်တဲ့​​အချိန်မှာ ကျ​​ေနာ်ဟာ ပထမ​​ေဇာကံကို နား​​လည်နိုင်ဖို့​​အတွက် တရား​​​ေတာ်​​ေတွကို ​​ေမွှ​​ေနှာက်ရှာ​​ေဖွလိုက်တာ အခုချိန်အထိပါပဲ..

​​ေဇာနဲ့​​ ပတ်သက်ြပီး​​ ပထမဆံုး​​ ဖတ်မိတဲ့​​ စာအုပ်ဟာ အရှင်ဇနကဘိဝံသ ရဲ့​​ အ​​ေြခြပုပဋ္ဌာန်း​​တရား​​​ေတာ် ဆိုတဲ့​​ စာအုပ်ပါ။ အဲဒီစာအုပ်ရဲ့​​ စာမျက်နှာ ၁ရရ မှာပါတဲ့​​ ပထမ​​ေဇာ အ​​ေြကာင်း​​ကို သိနား​​လည်ဖို့​​ အ​​ေတာ်​​ေလး​​ ြကိုး​​စား​​လိုက်ရပါတယ်။ ​​ေဇာနဲ့​​ ပက်သက်ြပီး​​ ပထမဆံုး​​ နား​​​ေထာင်မိတဲ့​​ တရား​​​ေတာ်က​​ေတာ့​​ burmeseclassic.com က ဆရာ​​ေတာ် တစ်ပါး​​ ​​ေဟာြကား​​တဲ့​​ တရား​​​ေတာ်ပါ။ ဘွဲ့​​နာမည်လည်း​​ မမှတ်မိ​​ေတာ့​​သလို ယခုလက်ရှိ list ထဲမှာလည်း​​ ရှာမ​​ေတွ့​​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။

ပထမ​​ေဇာအ​​ေြကာင်း​​ တရား​​​ေတာ်​​ေတွကို ဖတ်မှတ် နာယူြပီး​​တဲ့​​အချိန်မှာ​​ေတာ့​​  ကံ ကံ၏ အကျိုး​​ဆိုတာကို နား​​လည်နိုင်ဖို့​​ " ကံ " ဆိုတဲ့​​ စကား​​လံုး​​ပါတဲ့​​ တရား​​​ေတာ်မှန်သမျှ နား​​​ေထာင်ပါ​​ေတာ့​​တယ်။  ညဖက် အိပ်ယာဝင်ချိန်မှာ ဖွင့်​​ြပီး​​နား​​​ေထာင်လိုက်ရင် အိပ်​​ေဆး​​လိုပါပဲ ။  တရား​​စာ​​ေတွ ဖတ်တာထက် တရား​​ နား​​​ေထာင်ရတာကို ပိုြပီး​​ အား​​သန်ပါတယ်။ စာဖတ်တာက​​ေတာ့​​ ​​ေဗဒင်စာအုပ်​​ေတွကိုပဲ အား​​သန်ပါတယ်။ တစ်ြခား​​စာဆိုရင်​​ေတာ့​​ ၂မျက်နှာ​​ေလာက် လှန်​​ေလှာလိုက်ရင်ကိုပဲ မျက်လံုး​​က စင်း​​လာပါ​​ေရာ။  ဘာလို့​​ ကံ အ​​ေြကာင်း​​ နား​​​ေထာင်ရသလဲ ဆိုရင်​​ေတာ့​​.. ​​ေဗဒင်နဲ့​​ Consult , Counselling လုပ်တဲ့​​အခါ ကံ ကံရဲ့​​ အကျိုး​​ကို အနည်း​​အကျဉ်း​​မျှ သိမထား​​ဘူး​​ဆိုရင် အ​​ေဟာမမှန်မှာ ​​ေြကာက်လို့​​ပါ။ ဒါ​​ေပမဲ့​​လည်း​​ ကံကံရဲ့​​ အကျိုး​​ကို နား​​​ေထာင်ြပီး​​တဲ့​​အခါမှာ​​ေတာ့​​  ​​ေြပာင်း​​ြပန် ြဖစ်သွား​​ပါ​​ေတာ့​​တယ်။ အ​​ေဟာမှန်မှန် ၊​ မမှန်မှန် ဂရုကို မစိုက်​​ေတာ့​​ပါဘူး​​ ။ ​​ေသချာတွက်ချက်ြပီး​​ ​​ေဟာလိုက်​​ေပမဲ့​​လည်း​​ မှား​​ချင်လည်း​​ မှား​​တာပါပဲ။ ဘာ​​ေြကာင့်​​လဲ ဆို​​ေတာ့​​  ကံ.. ကံရဲ့​​ အကျိုး​​​ေပး​​ပံုဟာ ဆန်း​​ြပား​​လွန်း​​လို့​​ပါပဲ။

တရား​​နာလို့​​ ရတဲ့​​ကုသိုလ်ဟာ ဘယ်​​ေလာက်အထိ အား​​ြကီး​​သလဲ ဆိုတာကို ဥပမာ​​ေပး​​ရရင် စြကာဝဠာြကီး​​တစ်ခုလံုး​​ ​​ေနရာမလပ်​​ေအာင် ဘုရား​​ ရဟန္တာ​​ေတွကို ​​ေနရာချြပီး​​​ေတာ့​​ သကင်္​န်း​​တစ်စံုစီ ဆက်ကပ် လှူဒါန်း​​လိုက်ပါ။ အဲဒီလို ဆက်ကပ်လှူဒါန်း​​လို့​​ ရတဲ့​​ ကုသိုလ်ဟာ တရား​​နာလို့​​ရတဲ့​​ ကုသိုလ်ရဲ့​​ အပံု ၂၅၆ ပံုရင် ၁ပံုပဲ ရပါသတဲ့​​။

အဲဒီက​​ေန အစြပုြပီး​​ ဆရာ​​ေတာ် ဦး​​သုမဂင်္​လရဲ့​​ မူြကိုသင်တန်း​​က​​ေန မူြကိုတရား​​​ေတာ်​​ေတွ နာယူပါ​​ေတာ့​​တယ်။ တရား​​ထဲမှာပါတဲ့​​ ပဋိစ္စသမုပါဒ် ဆိုတာ နား​​ကိုမလည်ပါဘူး​​..။ အဲဒီအ​​ေြကာင်း​​​ေဟာတဲ့​​ တရား​​ဆိုရင် နား​​လည်း​​မ​​ေထာင်ပါဘူး​​။ ကိုယ့်​​အဆင့်​​နဲ့​​ ကိုယ် မမျှ​​ေသး​​တဲ့​​အတွက် နာယူချင်တဲ့​​ စိတ်ဆိုတာလည်း​​ မြဖစ်​​ေပါ်​​ေသး​​ပါ။

မူြကိုတရား​​​ေတာ်​​ေတွ နာယူလို့​​ ဝသွား​​တာနဲ့​​  " ဒါန " ြပုလိုက်ရင် ရမဲ့​​အကျိုး​​​ေတွကို ​​ေဟာြကား​​တဲ့​​ တရား​​​ေတာ်​​ေတွ နား​​​ေထာင်ပါတယ်။ အရှင် ​​ေဆကိန္ဒ ​​ေဟာြကား​​တဲ့​​ တရား​​​ေတာ်​​ေတွကို ​​ေရွး​​ချယ်ြပီး​​ နာယူြဖစ်တာများ​​ပါတယ်။ ဆရာ​​ေတာ် ​​ေဟာခဲ့​​တဲ့​​ တရား​​တစ်ပုဒ်ထဲက " သူမှ ကိုယ်မဟုတ်ဘဲ " ဆိုတဲ့​​ စကား​​တစ်ခွန်း​​ဟာ အ​​ေတာ်ကို တန်ဖိုး​​ရှိလှပါတယ်။  ဘာလို့​​ "ဒါန" ြပုရင် ရမဲ့​​အကျိုး​​​ေတွ နာယူသလဲဆိုရင်​​ေတာ့​​ ယြတာလို့​​​ေခါ်တဲ့​​ (အ​​ေထာက်အပံ့​​) ​​ေပး​​ရာမှာ အသံုး​​ဝင်လို့​​ပါ။

ဆိုြကပါစို့​​ .. ​​ေရလှူရြခင်း​​ အကျိုး​​၊​ ပန်း​​လှူရြခင်း​​ အကျိုး​​၊​  ဆီမီး​​လှူရြခင်း​​အကျိုး​​ အစရှိသြဖင့်​​​ေပါ့​​ ။ လူတစ်​​ေယာက်ကို ဘုရား​​ရှင် ကိုယ်​​ေတာ်ြမတ်ထံပါး​​မှာ ​​ေရလှူပါလို့​​ ဆိုလိုက်တာနဲ့​​ ကိုယ်က တိုက်တွန်း​​သူြဖစ်တာ​​ေြကာင့်​​ ကုသိုလ် အလိုလို ရြပီး​​သား​​ပါ။ အဲဒီ လူက ​​ေရလှူလိုက်တာနဲ့​​ ​​ေရလှူရြခင်း​​ အကျိုး​​ (၁၀) ပါး​​ကို အဲဒီသူဟာ ရရှိသွား​​ပါ​​ေတာ့​​တယ်။ အကျိုး​​​ေပး​​​ေတွ သိချင်ရင်​​ေတာ့​​ ကံကံရဲ့​​ အကျိုး​​ ဆိုတာ​​ေတွကို ရှာဖတ်ြကည့်​​ပါ။ ​​ေရလှူတဲ့​​အခါမှာ ြဂိုဟ်တိုင်​​ေတွမှာ လှူခိုင်း​​တာမျိုး​​ကို မဆိုလိုပါ။ ဗုဒ္ဓရဲ့​​ အဆံုး​​အမနဲ့​​ ဆန့်​​ကျင်ရင် အဲဒီ ြဂိုဟ်တိုင်​​ေတွမှာ ​​ေရလှူတာ ၊​ ပန်း​​လှူတာ၊​ အ​​ေကာင်​​ေတွကို ​​ေရ​​ေလာင်း​​တာ ၊​ ထီး​​၊​ ယပ် လှူတာ အစရှိတဲ့​​ ယြတာ​​ေတွကို ​​ေပး​​မဲ့​​ လက်ဆန်း​​ ​​ေဗဒင်ဆရာများ​​ အဲဒီယြတာကို ရဲရဲြကီး​​သာ ပယ်လိုက်ပါ။ မဟာဘုတ်​​ေတွ၊​ သံုး​​တန်​​ေပါ်နိစ်​​ေတွ၊​ ဆန်း​​ကျမ်း​​​ေတွ၊​ ​​ေသသဝိဇ္ဖာ​​ေတွ၊​ အဂင်္​ဝိဇ္ဖာတွ လာမ​​ေြပာနဲ့​​ ။ မပယ်ဘူး​​​ေနာ် .. ဒယ်အိုး​​ပဲ..။ ရှင်း​​တယ်​​ေနာ်။

အရင့်​​အရင်လက်ထက်က ဆရာ​​ေတာ်ဘုရား​​ြကီး​​​ေတွ ​​ေဟာြကား​​ခဲ့​​တဲ့​​ တရား​​​ေတာ်​​ေတွကို နား​​မလည်​​ေပမဲ့​​ မဇ္ဈိမဂုဏ်ရည်၊​ ြဖူး​​ဆရာ​​ေတာ် ၊​ အရှင်ဇဝန  အစရှိတဲ့​​ ဆရာ​​ေတာ်​​ေတွအပါအဝင် အြခား​​ ဆရာ​​ေတာ်​​ေတွ ​​ေဟာတဲ့​​ တရား​​​ေတာ်​​ေတာ်များ​​များ​​ နား​​​ေထာင်ြဖစ်ပါတယ်။ ပဋ္ဌာန်း​​တရား​​​ေတာ်- အ​​ေြကာင်း​​​ေကာင်း​​ရင် အကျိုး​​​ေကာင်း​​တာ၊​ အ​​ေြကာင်း​​​ေြကာင့်​​ အကျိုး​​ြဖစ်တာ ၊​ ဆန္ဒာဓိပတိ၊​ စိတ္တာဓိပတိ ဆန္ဒ​​ေတွ စိတ်​​ေတွကို အဓိပတိပစ္စည်း​​တပ်ြပီး​​ အလုပ်လုပ်ပံု​​ေတွ၊​ စိတ်အ​​ေြကာင်း​​​ေတွလည်း​​ နာလိုက်ပါ​​ေသး​​တယ်။ အဲဒါ​​ေတွ နာယူြပီး​​​ေတာ့​​ အဘိဓမ္မာဖက်ကို ​​ေြခလှမ်း​​လှည့်​​မယ်လုပ်​​ေတာ့​​ နား​​​ေထာင်လို့​​​ေတာ့​​ ​​ေကာင်း​​ပါတယ်.. ဉာဏ်မမှီတာနဲ့​​ မူြကိုမှာပဲ ​​ေပျာ်ပိုက်​​ေနခဲ့​​တာ ြပီး​​ခဲ့​​တဲ့​​ အပါတ်​​ေလာက်မှာပဲ ပဋိစ္စသမုပါဒ်ဆိုတာြကီး​​ကို နား​​​ေထာင်လို့​​ ရစြပုလာပါ​​ေတာ့​​တယ်။ နား​​လည်တာ​​ေတာ့​​ မဟုတ်ဘူး​​​ေနာ်.. နား​​​ေထာင်လို့​​ ရလာြပီလို့​​ ​​ေြပာတာပါ။

​​ေဗဒင်နဲ့​​ ပတ်သက်ြပီး​​ ဆရာ​​ေတာ် ဦး​​​ေဃာသိတ ​​ေဟာြကား​​ခဲ့​​တဲ့​​ သမ္မာဒိဋ္ဌိ တရား​​​ေတာ်ဟာ မှတ်သား​​စရာပါ။ မျှမျှတတ သံုး​​သပ်ြပသွား​​တာ တစ်ကယ်ကို နှစ်ြခိုက်စရာပါ။


ကံအ​​ေြကာင်း​​တရား​​​ေတွကို ​​ေရး​​ထား​​တဲ့​​ ​​ေဆာင်း​​ပါး​​​ေတွ ​​ေအာက်မှာ ​​ေဖာ်ြပ​​ေပး​​လိုက်ပါတယ်။ ​​ေလ့​​လာချင်ရင်​​ေတာ့​​ Google မှာ ရှာြပီး​​​ေတာ့​​ပဲ ဖတ်ြကည့်​​ပါ။

​​ေယာဆရာ​​ေတာ် - ြပုလုပ်ဆဲ ​​ေစတနာ ၊​ ြပီး​​တာ ကံဟု မှတ်
အရှင် ကုသလသာမိ (​​ေပျာ်ဘွယ်) - ကံများ​​နှင့်​​ စကား​​​ေြပာြခင်း​​
အရှင် ဇနကာဘိဝံသ -  ကမ္မသတ္တိ
ဓမ္မရနံ့​​ - ကံ​​ေမျှာ်သူနှင့်​​ ကံ​​ေချာ်သူ
ဓမ္မရနံ့​​ - ကံစီမံြခင်း​​ မခံရ​​ေလ​​ေအာင်
ထွန်း​​ထွန်း​​လှိုင် - သူ့​​ဘုန်း​​ကံနှင့်​​သူ
ထွန်း​​ထွန်း​​လှိုင် - အမှန်ြပုလုပ်ြခင်း​​
အရှင်ဝါယမိန္ဒာဘိဝံသ - ကံနှင့်​​စပ်၍ သိမှတ်ဖွယ် 

​​ေြပ​​ေဇာ် - ကံ ကံ၏ အကျိုး​​ (၁) , (၂) , (၃)
​​ေြပ​​ေဇာ် - ကံ​​ေြမာက်ြခင်း​​ မ​​ေြမာက်ြခင်း​​ နှင့်​​ ကံြပတ်ြခင်း​​ 


အဲဒီ​​ေဆာင်း​​ပါး​​​ေတွ ဖတ်မှတ်လိုက်ရင် အ​​ေတာ်အဆင်​​ေြပသွား​​ပါြပီ။ အခုမှ ဒယ်အိုး​​ြပဿနာက စမှာပါ။


မူလဇာတာ ဖတ်ြကသူ အတိုင်ပင်ခံ ဆရာများ​​ဟာ အတိတ်ကံကိုသာလျှင် အြပစ်ပံုချြပီး​​ ြဖစ်သမျှ အ​​ေြကာင်း​​ အတိတ်က ကံပဲ .. အတိတ်က ကံ​​ေြကာင့်​​ ဒီလိုြဖစ်တာ, ..ဇာတာတစ်​​ေစာင် ဖတ်တိုင်း​​ဖတ်တိုင်း​​ အတိတ်ကံ​​ေြကာင့်​​ ဒီဇာတာရလာတယ်၊​ ဇာတာပံုစံခွက်ြကီး​​ထဲမှာ အတိတ်ကံက ထည့်​​​ေပး​​လိုက်ြပီး​​သား​​၊​ အတိတ်ကံက အကျိုး​​​ေပး​​​ေြကာင့်​​ ၁ဝတန့်​​ အလုပ်အကိုင်ဘာဝ ​​ေကာင်း​​​ေနတာ​​ေပါ့​​.. အတိတ်က ကံမ​​ေကာင်း​​ခဲ့​​လို့​​ လက်ရှိဘဝ ဆင်း​​ရဲ​​ေနတာ​​ေပါ့​​.. အစရှိသြဖင့်​​ အတိတ်ကံချည်း​​ကိုပဲ  လွှဲဖယ် ပံုချ​​ေနမယ်ဆိုရင်​​ေတာ့​​ .. အဲဒီ ဇာတာဖတ်ဆရာဟာ ဒယ်အိုး​​မှာ ဂျိုး​​ကပ်​​ေတာ့​​မှာပါ။ ပုဏ္ဏား​​ြဖူ မကလို့​​ ညိုညို , မဲမဲ ၊​ အယူမှား​​လို့​​က​​ေတာ့​​ ဒယ်အိုး​​ပဲ။ ရှင်း​​တယ်​​ေနာ်...။




​​ေဗဒင်​​ေဟာ​​ေြပာမှုကိုသာမက ကံကံရဲ့​​ အကျိုး​​​ေပး​​ပံုကို တပည့်​​ြဖစ်သူကို သင်​​ေပး​​​ေတာ့​​မဲ့​​ ဇာတာဖတ် ဆရာဟာ ဗုဒ္ဓဘာသာဝင် မဟုတ်တဲ့​​ တစ်ြခား​​ဘာသာဝင် ြဖစ်ခဲ့​​မယ်ဆိုရင်​​ေတာ့​​ အဲဒီတပည့်​​ဟာ  အထက်ကအတိုင်း​​ အတိတ်ကံကိုပဲ လွှဲဖယ်ပံုချတဲ့​​ အယူအဆ​​ေတွ သင်ြကား​​မိရင်​​ေတာ့​​ အယူမှား​​၊​ ဝါဒမှား​​​ေတွကို စွဲကိုင်​​ေတာ့​​မယ့်​​ "ပု​​ေဗ္ဗကတ​​ေဟတုဒိဋ္ဌိ" ဆိုတဲ့​​ ြဖစ်သမျှအ​​ေြကာင်း​​ ​​ေရှး​​ကံအ​​ေဟာင်း​​ချည်း​​ပဲလို့​​ ယူဆတဲ့​​ မိစ္ဆာဒိဋ္ဌိစာရင်း​​ ဝင်ြပီး​​ ဒယ်အိုး​​ ကို ​​ေြခလှမ်း​​​ေနပါြပီ။

ကံ ၊​ ဉာဏ် ၊​ ဝီရိယ (၃) ပါး​​ မျှတ​​ေအာင် သံုး​​သပ်နိုင်မှသာ ကမ္မသက္ကတာ သမ္မာဒိဌိ စာရင်း​​​ေပါက်ြပီး​​ ဒယ်အိုး​​မှ လွတ်​​ေြမာက်နိုင်မည် ြဖစ်​​ေြကာင်း​​ မူလဇာတာ ဖတ်ြကား​​သူများ​​ အတွက် နိဗ္ဗာန်အကျိုး​​​ေြမှာ်၍ နှိုး​​​ေဆာ်လိုက်ရပါ​​ေြကာင်း​​ ... ။

0 comments:

Post a Comment