ဣဋ္ဌ နဲ့​​ အနိဋ္ဌ

​​ေကာင်း​​တာလုပ်တိုင်း​​ ​​ေကာင်း​​တာမြဖစ်ပါဘူး​​ ။ ​​ေကာင်း​​တာကို ​​ေကာင်း​​တဲ့​​အတိုင်း​​ ၊​ မ​​ေကာင်း​​တာကို မ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ အ​​ေလျာက် ကိုယ်က ြပုြပင် ထိန်း​​သိမ်း​​ ​​ေပး​​ရပါတယ်။ မ​​ေကာင်း​​တာကို ​​ေကာင်း​​တာနဲ့​​ မြပုြပင်ရပါဘူး​​ ၊​ မ​​ေကာင်း​​တာ အချင်း​​ချင်း​​နဲ့​​ြပုြပင်ရပါတယ်။


သခင်္​ျာပညာ ရပ်မှာ အ​​ေပါင်း​​နဲ့​​အ​​ေပါင်း​​ ၊​ အနှုတ်အနှုတ်ချင်း​​​ေတွ့​​လို့​​​ေရာ​​ေနှာ (​​ေြမှာက်)
ြကတဲ့​​အခါ မျိုး​​တူတဲ့​​အတွက် အ​​ေပါင်း​​ြဖစ်​​ေစ ၊​ အနှုတ်ြဖစ်​​ေစ ​​ေရာ​​ေနှာြပီး​​သွား​​ရင် (+) ချည်း​​ပဲ ရပါတယ်။ အ​​ေပါင်း​​ နဲ့​​အနှုတ်၊​ အနှုတ် နဲ့​​အ​​ေပါင်း​​ ​​ေတွ့​​ရင်​​ေတာ့​​ (-) ြဖစ်သွား​​ပါတယ်။

လျှပ်စစ်ပညာရပ်မှာလည်း​​ အဖိုအဖိုချင်း​​ ၊​ အမအမချင်း​​ ထား​​ရင် ြပဿနာမြဖစ်​​ေပမဲ့​​ အဖို နဲ့​​အမ ထိ​​ေတွ့​​တဲ့​​အခါမှာ ​​ေလျှာ့​​ပ် ြဖစ်တာတို့​​၊​ ဓါတ်လိုက်တာတို့​​ြဖစ်တတ်ပါတယ်။

သဘာဝတရား​​အရ​​ေြပာရရင်လည်း​​ မီး​​ ၊​ ​​ေြမ၊​ ​​ေလ၊​ ​​ေရ ဓါတ်ြကီး​​​ေလး​​ပါး​​မှာ မီး​​နဲ့​​​ေရ ၊​ ​​ေရနဲ့​​​ေြမ ၊​
​​ေြမနဲ့​​​ေလ ၊​ ​​ေလ နဲ့​​မီး​​ တို့​​အချင်း​​ချင်း​​​ေတွ့​​တဲ့​​အခါမှာ သဟဇာတ မြဖစ်တဲ့​​အတွက် ပဋိပက္ခ ြဖစ်ပါတယ်။
မီး​​မီး​​ချင်း​​၊​ ​​ေလ ​​ေလ ချင်း​​၊​ ၊​ ​​ေရ ​​ေရ ချင်း​​၊​ ​​ေြမ ​​ေြမချင်း​​ သဟဇာတ ြဖစ်တဲ့​​အတွက် မိတ်​​ေဆွ ြဖစ်ြကပါတယ်။

လူ့​​အဖွဲ့​​အစည်း​​အသိုင်း​​အဝိုင်း​​ မှာလည်း​​ ထိုနည်း​​လည်း​​​ေကာင်း​​ပါ။ ြကံဖန်ြပီး​​​ေြပာချင်တဲ့​​သူ​​ေတွက​​ေတာ့​​ ​​ေယာကျာ်း​​နဲ့​​ Shemale (or) Gay ၊​ မိန်း​​မနဲ့​​ Tom boy (or) Lesibian လို့​​​ေြပာချင်ြကမှာပါ။ သူတို့​​ကို​​ေတာ့​​ အဖို ၊​ အမ လို့​​သတ်မှတ်လို့​​မရပါဘူး​​ ၊​ နပုန်း​​ လို့​​သတ်မှတ်ရပါမယ်။

ဆန်း​​ကျမ်း​​ပညာရပ်မှာ ဣဋ္ဌ နဲ့​​အနိဋ္ဌ ဆိုတာ ရှိပါတယ်။ ဣဋ္ဌ ဆိုတာ အလိုရှိြခင်း​​၊​ နှစ်သက်ြခင်း​​ လို့​​ ​​ေခါ်ပါတယ်၊​ အနိဋ္ဌ ဆိုတာက ​​ေတာ့​​ အလိုမရှိြခင်း​​၊​ မနှစ်သက်ြခင်း​​ လို့​​ ​​ေခါ်ပါတယ်။ ဣဋ္ဌ နဲ့​​ ဣဋ္ဌ အချင်း​​ချင်း​​ ၊​ အနိဋ္ဌ နဲ့​​အနိဋ္ဌ အချင်း​​ချင်း​​ သဟဇာတြဖစ်တဲ့​​အတွက် ​​ေပါင်း​​စပ်လို့​​ရပါတယ်၊​
ဣဋ္ဌ နဲ့​​အနိဋ္ဌ ဆိုရင် သဟဇာတ မြဖစ်တဲ့​​အတွက် ​​ေပါင်း​​စပ်မယ်ဆိုရင် အနိဋ္ဌ ပဲ ြဖစ်ပါမယ်။ ဣဋ္ဌ ြဖစ်မလာပါဘူး​​။ ​​ေလျှာ့​​ပ် ြဖစ်တတ်၊​ ဓါတ်လိုက်တတ်ပါတယ်။ တစ်ခုထူး​​တာက အနိဋ္ဌ နဲ့​​အနိဋ္ဌ အြခင်း​​ြခင်း​​ ​​ေပါင်း​​စပ်ရင် ဣဋ္ဌ ြဖစ်သွား​​ပါတယ်။ အဲဒါဟာ ဆန်း​​ကျမ်း​​ရဲ့​​ထူး​​ြခား​​ချက်တစ်ခုပါ။ အနှုတ် နဲ့​​
အနှုတ် ​​ေြမှာက်ရင် အ​​ေပါင်း​​ြဖစ်သွား​​သလို ပါပဲ။

ဣဋ္ဌဆိုတာ ဘယ်လိုမျိုး​​လဲ ဆို​​ေတာ့​​ ချမ်း​​သာတာ၊​ ​​ေပျာ်ရွှင်တာ၊​ ြကည်နူး​​တာ ၊​ပီတိြဖစ်တာ ၊​ မိမိ စိတ်က
နှစ်သက်ဖွယ်မှန်သမျှကို ဣဋ္ဌလို့​​​ေခါ်ပါတယ်။ ဥပမာ ​​ေပး​​ရရင်​​ေတာ့​​ မဂင်္​လာ​​ေဆာင်၊​ လှပတဲ့​​ြမင်ကွင်း​​့​​၊​ ချစ်သူ ၂ဦး​​ ြကည်နူး​​​ေနတဲ့​​ ြမင်ကွင်း​​ စသြဖင့်​​ ​​ေကာင်း​​မွန်တဲ့​​ အာရံု​​ေတွ ပါ။
အနိဋ္ဌဆိုတာ က​​ေတာ့​​ ဆင်း​​ရဲတာ၊​ ဝမ်း​​နည်း​​တာ၊​ ပူ​​ေဆွး​​တာ ၊​ မိမိစိတ်က မနှစ်သက်ဖွယ်မှန်သမျှကို
အနိဋ္ဌ လို့​​​ေခါ်ပါတယ်။ ဥပမာ အ​​ေနနဲ့​​ဆိုရင် အသုဘ၊​ ​​ေဆး​​ရံု၊​ သုဿာန်၊​ သူနာ ။ သူအို အစရှိသြဖင့်​​
ြမင်ကွင်း​​ မ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ အာရံု​​ေတွ ပါ။

ချွဲသလိပ်ဟာ လူကို ဒုက္ခ​​ေပး​​တဲ့​​ အနိဋ္ဌ ြဖစ်​​ေစတဲ့​​ အရာ ြဖစ်​​ေပမဲ့​​ အဲဒီအရာ​​ေတွကို စား​​တဲ့​​ အြခား​​သတ္တဝါ ​​ေတွ အတွက်က​​ေတာ့​​ စား​​ချင်စဖွယ် ဣဋ္ဌ အရာြဖစ်ပါတယ်။ အနိဋ္ဌ နဲ့​​အနိဋ္ဌ ဥပမာ ကို ြပန်​​ေြပာရရင် ရည်း​​စား​​ပူမိ ြပီး​​ ​​ေသာက​​ေရာက်​​ေနတဲ့​​ လူတစ်​​ေယာက်ကို သူငယ်ချင်း​​အ​​ေပါင်း​​အသင်း​​​ေတွက ​​ေပျာ်ရွှင်ဖွယ် ဣဋ္ဌ ြဖစ်လာ​​ေအာင် အရက်တိုက်ြကတာမျိုး​​၊​ ​​ေသာက်တဲ့​​သူကလည်း​​ မူး​​တယ်ဆိုတဲ့​​ အနိဋ္ဌ အာရံုကို ရတဲ့​​အတွက် အမူး​​လွန်ြပီး​​ အိပ်​​ေပျာ်သွား​​တဲ့​​အခါ တဒဂင်္​ ​​ေသာက၊​ ဒုက္ခ​​ေပျာက်သွား​​ ​​ေစပါတယ်။ အဲဒါက အနိဋ္ဌ နဲ့​​အနိဋ္ဌ ​​ေတွ့​​လို့​​ြဖစ်သွား​​တဲ့​​ ဥပမာပါ။

အသက်တစ်ရာမ​​ေနရ ၊​ အမှုတစ်ရာ ​​ေပွရ ဆိုတဲ့​​ စကား​​အတိုင်း​​ပါပဲ လူ့​​ဘဝမှာ လူရယ်လို့​​ြဖစ်လာလို့​​ရှိရင် ဒုက္ခနဲ့​​သုခကို ြကံု​​ေတွ့​​ြကရမှာပါ။ သုခခံစား​​​ေနရတဲ့​​သူ​​ေတွကလည်း​​ ဒီသုခ​​ေတွ တိုး​​ပွား​​​ေအာင် အလှူ​​ေပး​​ြက၊​ တရား​​အား​​ထုတ်ြက၊​ ရွတ်ဖတ်ပူ​​ေဇာ်ြက နဲ့​​ဆိုင်ရာဆိုင်ရာ ဘာသာဝင်​​ေတွ နည်း​​အတိုင်း​​ ြပုလုပ်ြကပါတယ်။ ​​ေတွ့​​ြကံု​​ေနရတဲ့​​ ဒုက္ခဆင်း​​ရဲ ​​ေတွကို မိမိတို့​​ယံုြကည်ကိုး​​ကွယ်ရာ ဘာသာအလိုက် ဆု​​ေတာင်း​​ြပီး​​ ​​ေြပ​​ေပျာက်​​ေအာင်၊​ ြငိမ်း​​​ေအး​​​ေအာင် ​​ေဆာင်ရွက်ြကပါတယ်။ ဗုဒ္ဓဘာသာကလည်း​​ ဘုရား​​သွား​​ ၊​ ​​ေကျာင်း​​တက်၊​ မွတ်ဆလင်ဘာသာဝင်​​ေတွဆိုရင်လည်း​​ ဗလီတက်၊​ ကိုရမ်ကျမ်း​​ဖတ်၊​ ခရာစ်ယာန်ဘာသာဝင်​​ေတွကလည်း​​ ဘုရား​​​ေကျာင်း​​တက်၊​ ဓမ္မသီချင်း​​​ေတွသီဆို၊​ သင်း​​အုပ်ဆရာနဲ့​​တိုင်ပင်၊​ ဘိုင်ဘယ်လ် ​​ေတွ ဖတ်ြက နဲ့​​ဆု​​ေတာင်း​​​ေလ့​​ရှိပါတယ်။ တစ်ဖက်က ြကိုး​​စား​​မှုကတစ်ပိုင်း​​ ပါ။
ဘာသာတရား​​နဲ့​​​ေြပ​​ေပျာက်​​ေအာင်ြကိုး​​ပမ်း​​တာက ယံုြကည်လို့​​ပဲြဖစ်ြဖစ်၊​မယံုြကည်လို့​​ပဲြဖစ်ြဖစ်
​​ေရနစ်​​ေနသူ ဟာ ​​ေကာက်ရိုး​​တစ်မျှင်ကို မလွတ်တမ်း​​ ဆုပ်ကိုင်သလိုမျိုး​​ အား​​ကိုး​​ရှာြက​​ေလ့​​ရှိပါတယ်။

အဲဒီလိုမျိုး​​ ​​ေကာင်း​​မှုကိုသိုလ် ကို အား​​ကိုး​​ြပီး​​ ဒုက္ခ​​ေတွ လွတ်ြငိမ်း​​​ေအာင် ​​ေဆာင်ရွက်ြကရာမှာ တစ်ချို့​​​ေတွက အဆင်​​ေြပသလို တစ်ချို့​​​ေတွက​​ေတာ့​​ အဆင်မ​​ေြပဘဲနဲ့​​ပိုပိုြပီး​​ ဆိုး​​လာြကပါတယ်။ အဲဒီ​​ေတာ့​​ လူ့​​​ေတွ ရဲ့​​သဘာဝအတိုင်း​​ အြပစ်ရှာချင်လာြကပါတယ်။
" ငါ ဒီ​​ေလာက် ​​ေကာင်း​​မှု​​ေတွ ၊​ ကုသိုလ်​​ေတွ လုပ်​​ေနတာ​​ေတာင်မှ ဒီ ဒုက္ခ​​ေတွ မ​​ေလျာ့​​ပါး​​သွား​​ဘဲ တိုး​​တိုး​​လာပါလား​​ " လို့​​​ေြပာလာြပီး​​ မိမိလုပ်​​ေဆာင်​​ေနတဲ့​​ ​​ေကာင်း​​မှု​​ေတွ ၊​ ကုသိုလ်​​ေတွကို အြပစ်တင်ြကပါတယ်။ ကုသိုလ် ဆိုတာကလည်း​​ ​​ေနာင်ဘဝမှာအကျိုး​​​ေပး​​တဲ့​​ကုသိုလ်လိုမျိုး​​။ အ​​ေဟာသိကံ ဆိုတဲ့​​ ဘာမှ အကျိုး​​မ​​ေပး​​တဲ့​​ ကုသိုလ်မျိုး​​ဆိုရင် မလွယ်လှပါဘူး​​။ ချက်ချင်း​​လက်ငင်း​​အကျိုး​​မ​​ေပး​​နိုင်​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။ ​​ေကာင်း​​​ေစချင်လို့​​ဘုရား​​သွား​​၊​ ​​ေကျာင်း​​တက် ၊​
ဘုန်း​​ြကီး​​ဝတ် လုပ်တာက ဒုက္ခ​​ေတွ ​​ေြပြငိမ်း​​​ေအာင်လို့​​ပါ။ မ​​ေကာင်း​​ ​​ေကျာင်း​​ပို့​​လို ​​ေတာ့​​ မြဖစ်​​ေစချင်ပါဘူး​​ ။ အဲဒီ​​ေနရာမှာ အ​​ေပါ်က​​ေြပာခဲ့​​တဲ့​​ဣဋ္ဌ နဲ့​​အနိဋ္ဌ ဆိုတာဟာ အ​​ေရး​​ပါလာပါတယ်။

​​ေကာင်း​​တာလုပ်တိုင်း​​ ​​ေကာင်း​​တာမြဖစ်ပါဘူး​​ ။ ​​ေကာင်း​​တာကို ​​ေကာင်း​​တဲ့​​အတိုင်း​​ ၊​ မ​​ေကာင်း​​တာကို မ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ အ​​ေလျာက် ကိုယ်က ြပုြပင် ထိန်း​​သိမ်း​​ ​​ေပး​​ရပါတယ်။ မ​​ေကာင်း​​တာကို ​​ေကာင်း​​တာနဲ့​​မြပုြပင်ရပါဘူး​​ ၊​ မ​​ေကာင်း​​တာ အချင်း​​ချင်း​​နဲ့​​ြပုြပင်ရပါတယ်။ ​​ေကာင်း​​တာလုပ်တဲ့​​အတွက် ဒုက္ခမ​​ေြပြငိမ်း​​​ေသာ်ြငား​​ ကုသိုလ်က​​ေတာ့​​ ရ​​ေန​​ေသး​​တာကို​​ေတာ့​​ သတိြပုရပါမယ်။

​​ေကာင်း​​တာကို ​​ေကာင်း​​တဲ့​​အတိုင်း​​ဆိုတာက​​ေတာ့​​ ဥပမာ​​ေပး​​ရရင် ​​ေချာ​​ေမာလှပတဲ့​​ မျက်နှာ​​ေလး​​ကို မိတ်ကပ် တင်ြပီး​​ ြပုြပင်လိုက်ရင် ပို​​ေချာလာသလိုပါပဲ။ ဣဋ္ဌ နဲ့​​ဣဋ္ဌ သ​​ေဘာတရား​​ပါ။
မ​​ေကာင်း​​တာကို ​​ေကာင်း​​တာနဲ့​​မြပုြပင်ရဘူး​​ ဆိုတာက​​ေတာ့​​ သာမန် ရွက်ြကမ်း​​​ေရကျို အလှသာရှိတဲ့​​ မျက်နှာ​​ေလး​​မှာ ​​ေကျာက်​​ေပါက်မာ ၁စက် ၂စက်ပါ​​ေနလို့​​မိတ်ကပ်တင်တဲ့​​အခါမှာ ​​ေကျာက်​​ေပါက်မာဟာ ပိုမို​​ေပါ်လွင်လာြပီး​​ မျက်နှာအလှကို ပိုဖျက်ဆီး​​ပါတယ်။ အနိဋ္ဌ နဲ့​​ဣဋ္ဌသ​​ေဘာတရား​​ပါ။
မ​​ေကာင်း​​တာကို မ​​ေကာင်း​​တဲ့​​အ​​ေလျာက်က​​ေတာ့​​ သနပ်ခါး​​ ထူလြဗစ်​​ေလး​​ကို ပါး​​ကွက်ကွက်ြပီး​​ အဲဒီ​​ေကျာက်​​ေပါက်မာ​​ေပါ်ကို ဖံုး​​လိုက်ရင် သနပ်ခါး​​အ​​ေဖွး​​​ေလး​​နဲ့​​ချစ်စရာ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ ြမန်မာဆန်သူ​​ေလး​​လို အ​​ေတာ်မလှတာ​​ေတာင်မှ ြကည့်​​လို့​​​ေကာင်း​​တဲ့​​ အ​​ေြခအ​​ေနကို ​​ေရာက်သလိုမျိုး​​ပါ။ အနိဋ္ဌ နဲ့​​အနိဋ္ဌ သ​​ေဘာတရား​​ပါ။

ြပုြပင်တဲ့​​အခါမှာ ကိုယ့်​​ကို ဘာ​​ေတွက ဒုက္ခ​​ေပး​​​ေနသလဲ ဆိုတာကို ​​ေလ့​​လာရပါမယ်။ ​​ေဗဒင်အြမင်နဲ့​​​ေြပာရရင် ဘာနံ​​ေတွ က ကိုယ့်​​ကို ဘယ်လို ဆိုး​​​ေအာင်လုပ်​​ေနတာလဲ ​​ေပါ့​​။ ဆိုး​​တဲ့​​နံကို​​ေတွ့​​ြပီဆိုရင် အဲဒီနံပါတဲ့​​ ပစ္စည်း​​​ေတွ လှူဒါန်း​​တာတို့​​၊​ အဲဒီနံ​​ေတွရှိတဲ့​​ ြဂိုဟ်တိုင်​​ေတွမှာ ​​ေရ​​ေလာင်း​​တာတို့​​၊​ ဆွမ်း​​ကပ်တာတို့​​၊​ ​​ေကာင်း​​​ေအာင်လုပ်တာတို့​​မြပုလုပ်ရပါဘူး​​။ အဲဒါဆိုရင် ဣဋ္ဌ နဲ့​​အနိဋ္ဌ ​​ေတွ့​​တဲ့​​ အတွက် အနိဋ္ဌကို ပိုအား​​​ေပး​​သလို ၊​ အား​​​ေကာင်း​​​ေအာင်ြပုလုပ်​​ေပး​​သလို မျိုး​​ ြဖစ်တတ်ပါတယ်။​​ေကာင်း​​တာလုပ်တဲ့​​အတွက် ကုသိုလ် က​​ေတာ့​​ ရ​​ေနမှာကို သတိြပုပါ။
ဆိုး​​တဲ့​​နံကို ကိုယ်က ဘယ်လို ြပုြပင်​​ေြပာင်း​​လဲ​​ေပး​​ရမလဲ ဆို​​ေတာ့​​ အဲဒီနံပါတဲ့​​ ပစ္စည်း​​​ေတွကို မရှိဆင်း​​ရဲသား​​ စွန့်​​ြကဲတာတို့​​။ အစာ​​ေကျွး​​တာတို့​​။ အသက်လွှတ်တာတို့​​၊​ အဲဒီနံပါတဲ့​​ ဘုရား​​ တို့​​။ ြဂိုဟ်တိုင်​​ေတွမှာ ​​ေရညှိခွာ ၊​ တံြမက်စည်း​​လှည်း​​၊​ ပန်း​​လဲ။ ဖ​​ေယာင်း​​ခွာ၊​ ​​ေရြဖည့်​​ တာတို့​​၊​ ဘုန်း​​ြကီး​​​ေကျာင်း​​ဆိုရင်လည်း​​ ကုဋီ ​​ေဆး​​တာတို့​​၊​ ​​ေရြဖည့်​​​ေပး​​တာတို့​​၊​ အမှိုက်လှည်း​​တာတို့​​ြပုလုပ်​​ေပး​​ရပါမယ်။

ကျန်း​​မာ​​ေရး​​မှာ ​​ေရာဂါ တစ်ခုခုြဖစ်တယ်ဆိုပါစို့​​။ ရင်ြကပ်တယ် ။ ​​ေမွး​​ရာပါပဲြဖစ်ြဖစ်၊​ အသက်ြကီး​​ြမှဖစ်ြဖစ် ​​ေပါ့​​။ ရင် ဆိုတာ ရ​​ေကာက်နဲ့​​စတယ် ၊​ အဲဒီ​​ေတာ့​​ ​​ေရစွန့်​​ြကဲ​​ေပါ့​​။ ဘုရား​​ရင်ဘတ် ​​ေရွှကပ်​​ေပါ့​​။ ဝက်ကို အစာ​​ေကျွး​​၊​ ဗုဒ္ဓဟူး​​နံ နဲ့​​ပတ်သက်တာ​​ေတွကို အကုန်ြပုြပင်​​ေပး​​ရပါမယ်။ လိပ်လွှတ်​​ေပါ့​​။ အဲသလိုမျိုး​​။ တစ်ြကိမ်တစ်ခါတည်း​​လုပ်တာ​​ေလာက်နဲ့​​​ေတာ့​​ ​​ေမွး​​ရာပါ​​ေရာဂါြကီး​​ ဘယ်​​ေပျာက်မလဲ။ အြကိမ်ြကိမ်အခါခါ လုပ်ဖို့​​က ကိုယ့်​​တာဝန်​​ေပါ့​​။ ​​ေရာဂါသက်သာ လာမယ်။ သက်သာရာက​​ေန ​​ေရာဂါြငိမ်သွား​​မယ်။
စီး​​ပွား​​​ေရး​​လည်း​​ စီး​​ပွား​​​ေရး​​အ​​ေလျာက် ​​ေပါ့​​။ ​​ေငွအခက်အခဲြဖစ်​​ေနတယ်။ တနလင်္​ာနံနဲ့​​ ပတ်သက်တာ​​ေတွကို ကိုယ်က ြပုြပင်​​ေပး​​ရပါမယ်။ ငါး​​လွှတ်။ ငါး​​စာ​​ေကျွး​​ ၊​ ငံုး​​လွှတ်၊​ ြကက်လွှတ်၊​
​​ေခွး​​ အစာ​​ေကျွး​​၊​ ကိုယ့်​​ပတ်ဝန်း​​ကျင်မှာ တနလင်္​ာနံ ​​ေတွ ​​ေကာင်း​​​ေနြပီလား​​လိုက်ြကည့်​​ရပါမယ်။ တနလင်္​ာနံ​​ေတွ​​ေကာင်း​​လာြပီဆိုရင် ​​ေငွ​​ေြကး​​အဆင်​​ေြပလာြပီလို့​​​ေြပာလို့​​ရပါြပီ။
လူမှု​​ေရး​​လည်း​​ဒီအတိုင်း​​ပဲ ။ ကိုယ့်​​ကို မုန်း​​​ေနတဲ့​​သူ ရှိသလား​​။ အတိုက်အခိုက်​​ေတွ နဲ့​​မျိုး​​စံု ကိုယ့်​​ကို ​​ေဝဖန်​​ေနတဲ့​​သူ။ စ​​ေနနံမည်ပိ်ုင်ရှင်ဆိုပါ​​ေတာ့​​။ စ​​ေနမ​​ေကာင်း​​ဘူး​​ ။ စ​​ေန​​ေကာင်း​​​ေအာင် နွား​​အစာ​​ေကျွး​​ ၊​ ​​ေရတိုက်၊​ ဒူး​​​ေရာဂါြဖစ်​​ေနတဲ့​​သူ​​ေတွကို အကူအညီ​​ေပး​​ ။ စ​​ေနနံ ဘုရား​​မှာ ​​ေရညှိခွာ၊​ တံြမက်လှည်း​​ ၊​ ပန်း​​​ေြခာက်စွန့်​​တာ​​ေတွ ြပုလုပ်ရပါတယ်။
အိမ်​​ေထာင်​​ေရး​​။ လင်မယား​​အချင်း​​ချင်း​​ အဆင်မ​​ေြပြဖစ်​​ေနတယ်။ ြကာသပ​​ေတး​​ဆိုပါစို့​​။ ြမင်း​​အစာ​​ေကျွး​​၊​ ​​ေမျာက်အစာ​​ေကျွး​​ ။ ​​ေမတ္တာပို့​​​ေပါ့​​။

တစ်ခုသတိထား​​ရမှာက ကိုယ့်​​ကို ဒုက္ခ​​ေပး​​တဲ့​​ နံကို ကိုယ်က ြပန်ြပီး​​ ဒုက္ခ​​ေပး​​သလိုမျိုး​​မြဖစ်​​ေအာင် ဂရုြပုရပါမယ်။ တနလင်္​ာနံ ​​ေငွ​​ေြကး​​အခက်အခဲ ြဖစ်​​ေနတဲ့​​ အချိန်မှာ ငါး​​ဖမ်း​​တာ ၊​ ငါး​​​ေမွး​​တာ၊​ ​​ေခွး​​​ေတွကို ​​ေလှာင်အိမ်ထဲထည့်​​ တာတို့​​ညှဉ်း​​ပန်း​​သလို ြပုလုပ်တာမျိုး​​ ​​ေရှာင်ရပါမယ်။ အကုသိုလ်ဖက်ကပဲြကည့်​​ြကည့်​​၊​ အစီအရင်ပိုင်း​​ကပဲ ြကည့်​​ြကည့်​​ ညှဉ်း​​ပန်း​​နှိပ်စက်တာက​​ေတာ့​​ ကုသိုလ်ဘယ်ရနိုင်ပါ့​​မလဲ။ ​​ေကာင်း​​တာလဲ ဘယ်ြဖစ်လာ​​ေတာ့​​မလဲ။

​​ေနာက်ြပီး​​​ေတာ့​​ အစွန်း​​​ေရာက်တဲ့​​ အနိဋ္ဌ အစီအရင်​​ေတွကိုလည်း​​ ​​ေရှာင်ရပါမယ်။ ​​ေနမ​​ေကာင်း​​တဲ့​​လူတစ်​​ေယာက် အတွက် အနိဋ္ဌ အစီအရင်အ​​ေနနဲ့​​ ​​ေဆး​​ရံုသွား​​ြပီး​​ ငိုတာတို့​​၊​ အဲဒီလူရဲ့​​
အကင်္​ျီ အဝတ်အစား​​​ေတွကို သုဿာန်ြမှုပ်တာတို့​​၊​ မီး​​ရှို့​​တာတို့​​မလုပ်အပ်ပါဘူး​​။ အနိဋ္ဌကို ပိုြပီး​​ အား​​​ေပး​​သလိုမျိုး​​ြဖစ်သွား​​လို့​​ပါ။

နိုင်ငံြခား​​မှာ​​ေနတဲ့​​သူ​​ေတွ အစီအရင်လုပ်ချင်လို့​​​ေြပာြကပါတယ်။ အစာ​​ေကျွး​​တာတို့​​၊​
တိရ စ္ဆာန်လွှတ်တာတို့​​၊​ ဒုက္ခိတ ကူညီတာတို့​​၊​ ​​ေန့​​နံပါတဲ့​​ ဘုရား​​၊​ ဘုန်း​​ြကီး​​​ေကျာင်း​​မရှိတာတို့​​ ြဖစ်​​ေနတာ ဘယ်လို လုပ်ရမလဲလို့​​​ေြပာြကပါတယ်။ နိုင်ငံတိုင်း​​နိုင်ငံတိုင်း​​မှာ တိရစ္ဆာန်ရံုက​​ေတာ့​​ ရှိမှာပါ။ အဲဒီသွား​​ြပီး​​ အစာ​​ေကျွး​​လို့​​ရရင်​​ေကျွး​​​ေပါ့​​၊​ မရရင်လည်း​​ အလှူခံတဲ့​​​ေနရာသွား​​ြပီး​​ ​​ေန့​​နံ တိရစ္ဆာန် အတွက် အစာလှူခဲ့​​​ေပါ့​​။ ​​ေန့​​နံပါတဲ့​​ ဘုရား​​တို့​​။ ဘုန်း​​ြကီး​​​ေကျာင်း​​တို့​​မရှိဘူး​​ဆိုရင်လည်း​​ အဲဒီ နံပါတဲ့​​​ေန့​​​ေတွမှာ ဘုန်း​​ြကီး​​​ေကျာင်း​​၊​ ဘုရား​​သွား​​ြပီး​​ တံြမက်လှည်း​​၊​ ြကမ်း​​တိုက်၊​ ​​ေရညှိခွာ၊​ ကုဋီ ​​ေရ​​ေဆး​​ တာတို့​​လုပ်လို့​​ရပါတယ်။ ဒုက္ခိတ​​ေတွအတွက်က​​ေတာ့​​ လူအိုရံုြဖစ်ြဖစ်၊​ Nursing Home ြဖစ်ြဖစ် သွား​​ြပီး​​ Volunteer အ​​ေနနဲ့​​ကူညီတာတို့​​၊​ အစာသွား​​​ေကျွး​​တာတို့​​လုပ်လို့​​ရပါတယ် ။


ဣဋ္ဌ နဲ့​​အနိဋ္ဌ ခွဲြခား​​သိြမင်ြပီး​​ အလိုမရှိအပ်​​ေသာ အရာများ​​ ကင်း​​​ေပျာက်ြပီး​​ အလိုရှိအပ်​​ေသာအရာများ​​ ​​ေပါ်​​ေရာက်ြကပါ​​ေစ...





0 comments:

Post a Comment