ေကာင်းတာလုပ်တိုင်း ေကာင်းတာမြဖစ်ပါဘူး ။ ေကာင်းတာကို ေကာင်းတဲ့အတိုင်း ၊ မေကာင်းတာကို မေကာင်းတဲ့ အေလျာက် ကိုယ်က ြပုြပင် ထိန်းသိမ်း ေပးရပါတယ်။ မေကာင်းတာကို ေကာင်းတာနဲ့ မြပုြပင်ရပါဘူး ၊ မေကာင်းတာ အချင်းချင်းနဲ့ြပုြပင်ရပါတယ်။
သခင်္ျာပညာ ရပ်မှာ အေပါင်းနဲ့အေပါင်း ၊ အနှုတ်အနှုတ်ချင်းေတွ့လို့ေရာေနှာ (ေြမှာက်)
ြကတဲ့အခါ မျိုးတူတဲ့အတွက် အေပါင်းြဖစ်ေစ ၊ အနှုတ်ြဖစ်ေစ ေရာေနှာြပီးသွားရင် (+) ချည်းပဲ ရပါတယ်။ အေပါင်း နဲ့အနှုတ်၊ အနှုတ် နဲ့အေပါင်း ေတွ့ရင်ေတာ့ (-) ြဖစ်သွားပါတယ်။
လျှပ်စစ်ပညာရပ်မှာလည်း အဖိုအဖိုချင်း ၊ အမအမချင်း ထားရင် ြပဿနာမြဖစ်ေပမဲ့ အဖို နဲ့အမ ထိေတွ့တဲ့အခါမှာ ေလျှာ့ပ် ြဖစ်တာတို့၊ ဓါတ်လိုက်တာတို့ြဖစ်တတ်ပါတယ်။
သဘာဝတရားအရေြပာရရင်လည်း မီး ၊ ေြမ၊ ေလ၊ ေရ ဓါတ်ြကီးေလးပါးမှာ မီးနဲ့ေရ ၊ ေရနဲ့ေြမ ၊
ေြမနဲ့ေလ ၊ ေလ နဲ့မီး တို့အချင်းချင်းေတွ့တဲ့အခါမှာ သဟဇာတ မြဖစ်တဲ့အတွက် ပဋိပက္ခ ြဖစ်ပါတယ်။
မီးမီးချင်း၊ ေလ ေလ ချင်း၊ ၊ ေရ ေရ ချင်း၊ ေြမ ေြမချင်း သဟဇာတ ြဖစ်တဲ့အတွက် မိတ်ေဆွ ြဖစ်ြကပါတယ်။
လူ့အဖွဲ့အစည်းအသိုင်းအဝိုင်း မှာလည်း ထိုနည်းလည်းေကာင်းပါ။ ြကံဖန်ြပီးေြပာချင်တဲ့သူေတွကေတာ့ ေယာကျာ်းနဲ့ Shemale (or) Gay ၊ မိန်းမနဲ့ Tom boy (or) Lesibian လို့ေြပာချင်ြကမှာပါ။ သူတို့ကိုေတာ့ အဖို ၊ အမ လို့သတ်မှတ်လို့မရပါဘူး ၊ နပုန်း လို့သတ်မှတ်ရပါမယ်။
ဆန်းကျမ်းပညာရပ်မှာ ဣဋ္ဌ နဲ့အနိဋ္ဌ ဆိုတာ ရှိပါတယ်။ ဣဋ္ဌ ဆိုတာ အလိုရှိြခင်း၊ နှစ်သက်ြခင်း လို့ ေခါ်ပါတယ်၊ အနိဋ္ဌ ဆိုတာက ေတာ့ အလိုမရှိြခင်း၊ မနှစ်သက်ြခင်း လို့ ေခါ်ပါတယ်။ ဣဋ္ဌ နဲ့ ဣဋ္ဌ အချင်းချင်း ၊ အနိဋ္ဌ နဲ့အနိဋ္ဌ အချင်းချင်း သဟဇာတြဖစ်တဲ့အတွက် ေပါင်းစပ်လို့ရပါတယ်၊
ဣဋ္ဌ နဲ့အနိဋ္ဌ ဆိုရင် သဟဇာတ မြဖစ်တဲ့အတွက် ေပါင်းစပ်မယ်ဆိုရင် အနိဋ္ဌ ပဲ ြဖစ်ပါမယ်။ ဣဋ္ဌ ြဖစ်မလာပါဘူး။ ေလျှာ့ပ် ြဖစ်တတ်၊ ဓါတ်လိုက်တတ်ပါတယ်။ တစ်ခုထူးတာက အနိဋ္ဌ နဲ့အနိဋ္ဌ အြခင်းြခင်း ေပါင်းစပ်ရင် ဣဋ္ဌ ြဖစ်သွားပါတယ်။ အဲဒါဟာ ဆန်းကျမ်းရဲ့ထူးြခားချက်တစ်ခုပါ။ အနှုတ် နဲ့
အနှုတ် ေြမှာက်ရင် အေပါင်းြဖစ်သွားသလို ပါပဲ။
ဣဋ္ဌဆိုတာ ဘယ်လိုမျိုးလဲ ဆိုေတာ့ ချမ်းသာတာ၊ ေပျာ်ရွှင်တာ၊ ြကည်နူးတာ ၊ပီတိြဖစ်တာ ၊ မိမိ စိတ်က
နှစ်သက်ဖွယ်မှန်သမျှကို ဣဋ္ဌလို့ေခါ်ပါတယ်။ ဥပမာ ေပးရရင်ေတာ့ မဂင်္လာေဆာင်၊ လှပတဲ့ြမင်ကွင်း့၊ ချစ်သူ ၂ဦး ြကည်နူးေနတဲ့ ြမင်ကွင်း စသြဖင့် ေကာင်းမွန်တဲ့ အာရံုေတွ ပါ။
အနိဋ္ဌဆိုတာ ကေတာ့ ဆင်းရဲတာ၊ ဝမ်းနည်းတာ၊ ပူေဆွးတာ ၊ မိမိစိတ်က မနှစ်သက်ဖွယ်မှန်သမျှကို
အနိဋ္ဌ လို့ေခါ်ပါတယ်။ ဥပမာ အေနနဲ့ဆိုရင် အသုဘ၊ ေဆးရံု၊ သုဿာန်၊ သူနာ ။ သူအို အစရှိသြဖင့်
ြမင်ကွင်း မေကာင်းတဲ့ အာရံုေတွ ပါ။
ချွဲသလိပ်ဟာ လူကို ဒုက္ခေပးတဲ့ အနိဋ္ဌ ြဖစ်ေစတဲ့ အရာ ြဖစ်ေပမဲ့ အဲဒီအရာေတွကို စားတဲ့ အြခားသတ္တဝါ ေတွ အတွက်ကေတာ့ စားချင်စဖွယ် ဣဋ္ဌ အရာြဖစ်ပါတယ်။ အနိဋ္ဌ နဲ့အနိဋ္ဌ ဥပမာ ကို ြပန်ေြပာရရင် ရည်းစားပူမိ ြပီး ေသာကေရာက်ေနတဲ့ လူတစ်ေယာက်ကို သူငယ်ချင်းအေပါင်းအသင်းေတွက ေပျာ်ရွှင်ဖွယ် ဣဋ္ဌ ြဖစ်လာေအာင် အရက်တိုက်ြကတာမျိုး၊ ေသာက်တဲ့သူကလည်း မူးတယ်ဆိုတဲ့ အနိဋ္ဌ အာရံုကို ရတဲ့အတွက် အမူးလွန်ြပီး အိပ်ေပျာ်သွားတဲ့အခါ တဒဂင်္ ေသာက၊ ဒုက္ခေပျာက်သွား ေစပါတယ်။ အဲဒါက အနိဋ္ဌ နဲ့အနိဋ္ဌ ေတွ့လို့ြဖစ်သွားတဲ့ ဥပမာပါ။
အသက်တစ်ရာမေနရ ၊ အမှုတစ်ရာ ေပွရ ဆိုတဲ့ စကားအတိုင်းပါပဲ လူ့ဘဝမှာ လူရယ်လို့ြဖစ်လာလို့ရှိရင် ဒုက္ခနဲ့သုခကို ြကံုေတွ့ြကရမှာပါ။ သုခခံစားေနရတဲ့သူေတွကလည်း ဒီသုခေတွ တိုးပွားေအာင် အလှူေပးြက၊ တရားအားထုတ်ြက၊ ရွတ်ဖတ်ပူေဇာ်ြက နဲ့ဆိုင်ရာဆိုင်ရာ ဘာသာဝင်ေတွ နည်းအတိုင်း ြပုလုပ်ြကပါတယ်။ ေတွ့ြကံုေနရတဲ့ ဒုက္ခဆင်းရဲ ေတွကို မိမိတို့ယံုြကည်ကိုးကွယ်ရာ ဘာသာအလိုက် ဆုေတာင်းြပီး ေြပေပျာက်ေအာင်၊ ြငိမ်းေအးေအာင် ေဆာင်ရွက်ြကပါတယ်။ ဗုဒ္ဓဘာသာကလည်း ဘုရားသွား ၊ ေကျာင်းတက်၊ မွတ်ဆလင်ဘာသာဝင်ေတွဆိုရင်လည်း ဗလီတက်၊ ကိုရမ်ကျမ်းဖတ်၊ ခရာစ်ယာန်ဘာသာဝင်ေတွကလည်း ဘုရားေကျာင်းတက်၊ ဓမ္မသီချင်းေတွသီဆို၊ သင်းအုပ်ဆရာနဲ့တိုင်ပင်၊ ဘိုင်ဘယ်လ် ေတွ ဖတ်ြက နဲ့ဆုေတာင်းေလ့ရှိပါတယ်။ တစ်ဖက်က ြကိုးစားမှုကတစ်ပိုင်း ပါ။
ဘာသာတရားနဲ့ေြပေပျာက်ေအာင်ြကိုးပမ်းတာက ယံုြကည်လို့ပဲြဖစ်ြဖစ်၊မယံုြကည်လို့ပဲြဖစ်ြဖစ်
ေရနစ်ေနသူ ဟာ ေကာက်ရိုးတစ်မျှင်ကို မလွတ်တမ်း ဆုပ်ကိုင်သလိုမျိုး အားကိုးရှာြကေလ့ရှိပါတယ်။
အဲဒီလိုမျိုး ေကာင်းမှုကိုသိုလ် ကို အားကိုးြပီး ဒုက္ခေတွ လွတ်ြငိမ်းေအာင် ေဆာင်ရွက်ြကရာမှာ တစ်ချို့ေတွက အဆင်ေြပသလို တစ်ချို့ေတွကေတာ့ အဆင်မေြပဘဲနဲ့ပိုပိုြပီး ဆိုးလာြကပါတယ်။ အဲဒီေတာ့ လူ့ေတွ ရဲ့သဘာဝအတိုင်း အြပစ်ရှာချင်လာြကပါတယ်။
" ငါ ဒီေလာက် ေကာင်းမှုေတွ ၊ ကုသိုလ်ေတွ လုပ်ေနတာေတာင်မှ ဒီ ဒုက္ခေတွ မေလျာ့ပါးသွားဘဲ တိုးတိုးလာပါလား " လို့ေြပာလာြပီး မိမိလုပ်ေဆာင်ေနတဲ့ ေကာင်းမှုေတွ ၊ ကုသိုလ်ေတွကို အြပစ်တင်ြကပါတယ်။ ကုသိုလ် ဆိုတာကလည်း ေနာင်ဘဝမှာအကျိုးေပးတဲ့ကုသိုလ်လိုမျိုး။ အေဟာသိကံ ဆိုတဲ့ ဘာမှ အကျိုးမေပးတဲ့ ကုသိုလ်မျိုးဆိုရင် မလွယ်လှပါဘူး။ ချက်ချင်းလက်ငင်းအကျိုးမေပးနိုင်ေတာ့ပါဘူး။ ေကာင်းေစချင်လို့ဘုရားသွား၊ ေကျာင်းတက် ၊
ဘုန်းြကီးဝတ် လုပ်တာက ဒုက္ခေတွ ေြပြငိမ်းေအာင်လို့ပါ။ မေကာင်း ေကျာင်းပို့လို ေတာ့ မြဖစ်ေစချင်ပါဘူး ။ အဲဒီေနရာမှာ အေပါ်ကေြပာခဲ့တဲ့ဣဋ္ဌ နဲ့အနိဋ္ဌ ဆိုတာဟာ အေရးပါလာပါတယ်။
ေကာင်းတာလုပ်တိုင်း ေကာင်းတာမြဖစ်ပါဘူး ။ ေကာင်းတာကို ေကာင်းတဲ့အတိုင်း ၊ မေကာင်းတာကို မေကာင်းတဲ့ အေလျာက် ကိုယ်က ြပုြပင် ထိန်းသိမ်း ေပးရပါတယ်။ မေကာင်းတာကို ေကာင်းတာနဲ့မြပုြပင်ရပါဘူး ၊ မေကာင်းတာ အချင်းချင်းနဲ့ြပုြပင်ရပါတယ်။ ေကာင်းတာလုပ်တဲ့အတွက် ဒုက္ခမေြပြငိမ်းေသာ်ြငား ကုသိုလ်ကေတာ့ ရေနေသးတာကိုေတာ့ သတိြပုရပါမယ်။
ေကာင်းတာကို ေကာင်းတဲ့အတိုင်းဆိုတာကေတာ့ ဥပမာေပးရရင် ေချာေမာလှပတဲ့ မျက်နှာေလးကို မိတ်ကပ် တင်ြပီး ြပုြပင်လိုက်ရင် ပိုေချာလာသလိုပါပဲ။ ဣဋ္ဌ နဲ့ဣဋ္ဌ သေဘာတရားပါ။
မေကာင်းတာကို ေကာင်းတာနဲ့မြပုြပင်ရဘူး ဆိုတာကေတာ့ သာမန် ရွက်ြကမ်းေရကျို အလှသာရှိတဲ့ မျက်နှာေလးမှာ ေကျာက်ေပါက်မာ ၁စက် ၂စက်ပါေနလို့မိတ်ကပ်တင်တဲ့အခါမှာ ေကျာက်ေပါက်မာဟာ ပိုမိုေပါ်လွင်လာြပီး မျက်နှာအလှကို ပိုဖျက်ဆီးပါတယ်။ အနိဋ္ဌ နဲ့ဣဋ္ဌသေဘာတရားပါ။
မေကာင်းတာကို မေကာင်းတဲ့အေလျာက်ကေတာ့ သနပ်ခါး ထူလြဗစ်ေလးကို ပါးကွက်ကွက်ြပီး အဲဒီေကျာက်ေပါက်မာေပါ်ကို ဖံုးလိုက်ရင် သနပ်ခါးအေဖွးေလးနဲ့ချစ်စရာေကာင်းတဲ့ ြမန်မာဆန်သူေလးလို အေတာ်မလှတာေတာင်မှ ြကည့်လို့ေကာင်းတဲ့ အေြခအေနကို ေရာက်သလိုမျိုးပါ။ အနိဋ္ဌ နဲ့အနိဋ္ဌ သေဘာတရားပါ။
ြပုြပင်တဲ့အခါမှာ ကိုယ့်ကို ဘာေတွက ဒုက္ခေပးေနသလဲ ဆိုတာကို ေလ့လာရပါမယ်။ ေဗဒင်အြမင်နဲ့ေြပာရရင် ဘာနံေတွ က ကိုယ့်ကို ဘယ်လို ဆိုးေအာင်လုပ်ေနတာလဲ ေပါ့။ ဆိုးတဲ့နံကိုေတွ့ြပီဆိုရင် အဲဒီနံပါတဲ့ ပစ္စည်းေတွ လှူဒါန်းတာတို့၊ အဲဒီနံေတွရှိတဲ့ ြဂိုဟ်တိုင်ေတွမှာ ေရေလာင်းတာတို့၊ ဆွမ်းကပ်တာတို့၊ ေကာင်းေအာင်လုပ်တာတို့မြပုလုပ်ရပါဘူး။ အဲဒါဆိုရင် ဣဋ္ဌ နဲ့အနိဋ္ဌ ေတွ့တဲ့ အတွက် အနိဋ္ဌကို ပိုအားေပးသလို ၊ အားေကာင်းေအာင်ြပုလုပ်ေပးသလို မျိုး ြဖစ်တတ်ပါတယ်။ေကာင်းတာလုပ်တဲ့အတွက် ကုသိုလ် ကေတာ့ ရေနမှာကို သတိြပုပါ။
ဆိုးတဲ့နံကို ကိုယ်က ဘယ်လို ြပုြပင်ေြပာင်းလဲေပးရမလဲ ဆိုေတာ့ အဲဒီနံပါတဲ့ ပစ္စည်းေတွကို မရှိဆင်းရဲသား စွန့်ြကဲတာတို့။ အစာေကျွးတာတို့။ အသက်လွှတ်တာတို့၊ အဲဒီနံပါတဲ့ ဘုရား တို့။ ြဂိုဟ်တိုင်ေတွမှာ ေရညှိခွာ ၊ တံြမက်စည်းလှည်း၊ ပန်းလဲ။ ဖေယာင်းခွာ၊ ေရြဖည့် တာတို့၊ ဘုန်းြကီးေကျာင်းဆိုရင်လည်း ကုဋီ ေဆးတာတို့၊ ေရြဖည့်ေပးတာတို့၊ အမှိုက်လှည်းတာတို့ြပုလုပ်ေပးရပါမယ်။
ကျန်းမာေရးမှာ ေရာဂါ တစ်ခုခုြဖစ်တယ်ဆိုပါစို့။ ရင်ြကပ်တယ် ။ ေမွးရာပါပဲြဖစ်ြဖစ်၊ အသက်ြကီးြမှဖစ်ြဖစ် ေပါ့။ ရင် ဆိုတာ ရေကာက်နဲ့စတယ် ၊ အဲဒီေတာ့ ေရစွန့်ြကဲေပါ့။ ဘုရားရင်ဘတ် ေရွှကပ်ေပါ့။ ဝက်ကို အစာေကျွး၊ ဗုဒ္ဓဟူးနံ နဲ့ပတ်သက်တာေတွကို အကုန်ြပုြပင်ေပးရပါမယ်။ လိပ်လွှတ်ေပါ့။ အဲသလိုမျိုး။ တစ်ြကိမ်တစ်ခါတည်းလုပ်တာေလာက်နဲ့ေတာ့ ေမွးရာပါေရာဂါြကီး ဘယ်ေပျာက်မလဲ။ အြကိမ်ြကိမ်အခါခါ လုပ်ဖို့က ကိုယ့်တာဝန်ေပါ့။ ေရာဂါသက်သာ လာမယ်။ သက်သာရာကေန ေရာဂါြငိမ်သွားမယ်။
စီးပွားေရးလည်း စီးပွားေရးအေလျာက် ေပါ့။ ေငွအခက်အခဲြဖစ်ေနတယ်။ တနလင်္ာနံနဲ့ ပတ်သက်တာေတွကို ကိုယ်က ြပုြပင်ေပးရပါမယ်။ ငါးလွှတ်။ ငါးစာေကျွး ၊ ငံုးလွှတ်၊ ြကက်လွှတ်၊
ေခွး အစာေကျွး၊ ကိုယ့်ပတ်ဝန်းကျင်မှာ တနလင်္ာနံ ေတွ ေကာင်းေနြပီလားလိုက်ြကည့်ရပါမယ်။ တနလင်္ာနံေတွေကာင်းလာြပီဆိုရင် ေငွေြကးအဆင်ေြပလာြပီလို့ေြပာလို့ရပါြပီ။
လူမှုေရးလည်းဒီအတိုင်းပဲ ။ ကိုယ့်ကို မုန်းေနတဲ့သူ ရှိသလား။ အတိုက်အခိုက်ေတွ နဲ့မျိုးစံု ကိုယ့်ကို ေဝဖန်ေနတဲ့သူ။ စေနနံမည်ပိ်ုင်ရှင်ဆိုပါေတာ့။ စေနမေကာင်းဘူး ။ စေနေကာင်းေအာင် နွားအစာေကျွး ၊ ေရတိုက်၊ ဒူးေရာဂါြဖစ်ေနတဲ့သူေတွကို အကူအညီေပး ။ စေနနံ ဘုရားမှာ ေရညှိခွာ၊ တံြမက်လှည်း ၊ ပန်းေြခာက်စွန့်တာေတွ ြပုလုပ်ရပါတယ်။
အိမ်ေထာင်ေရး။ လင်မယားအချင်းချင်း အဆင်မေြပြဖစ်ေနတယ်။ ြကာသပေတးဆိုပါစို့။ ြမင်းအစာေကျွး၊ ေမျာက်အစာေကျွး ။ ေမတ္တာပို့ေပါ့။
တစ်ခုသတိထားရမှာက ကိုယ့်ကို ဒုက္ခေပးတဲ့ နံကို ကိုယ်က ြပန်ြပီး ဒုက္ခေပးသလိုမျိုးမြဖစ်ေအာင် ဂရုြပုရပါမယ်။ တနလင်္ာနံ ေငွေြကးအခက်အခဲ ြဖစ်ေနတဲ့ အချိန်မှာ ငါးဖမ်းတာ ၊ ငါးေမွးတာ၊ ေခွးေတွကို ေလှာင်အိမ်ထဲထည့် တာတို့ညှဉ်းပန်းသလို ြပုလုပ်တာမျိုး ေရှာင်ရပါမယ်။ အကုသိုလ်ဖက်ကပဲြကည့်ြကည့်၊ အစီအရင်ပိုင်းကပဲ ြကည့်ြကည့် ညှဉ်းပန်းနှိပ်စက်တာကေတာ့ ကုသိုလ်ဘယ်ရနိုင်ပါ့မလဲ။ ေကာင်းတာလဲ ဘယ်ြဖစ်လာေတာ့မလဲ။
ေနာက်ြပီးေတာ့ အစွန်းေရာက်တဲ့ အနိဋ္ဌ အစီအရင်ေတွကိုလည်း ေရှာင်ရပါမယ်။ ေနမေကာင်းတဲ့လူတစ်ေယာက် အတွက် အနိဋ္ဌ အစီအရင်အေနနဲ့ ေဆးရံုသွားြပီး ငိုတာတို့၊ အဲဒီလူရဲ့
အကင်္ျီ အဝတ်အစားေတွကို သုဿာန်ြမှုပ်တာတို့၊ မီးရှို့တာတို့မလုပ်အပ်ပါဘူး။ အနိဋ္ဌကို ပိုြပီး အားေပးသလိုမျိုးြဖစ်သွားလို့ပါ။
နိုင်ငံြခားမှာေနတဲ့သူေတွ အစီအရင်လုပ်ချင်လို့ေြပာြကပါတယ်။ အစာေကျွးတာတို့၊
တိရ စ္ဆာန်လွှတ်တာတို့၊ ဒုက္ခိတ ကူညီတာတို့၊ ေန့နံပါတဲ့ ဘုရား၊ ဘုန်းြကီးေကျာင်းမရှိတာတို့ ြဖစ်ေနတာ ဘယ်လို လုပ်ရမလဲလို့ေြပာြကပါတယ်။ နိုင်ငံတိုင်းနိုင်ငံတိုင်းမှာ တိရစ္ဆာန်ရံုကေတာ့ ရှိမှာပါ။ အဲဒီသွားြပီး အစာေကျွးလို့ရရင်ေကျွးေပါ့၊ မရရင်လည်း အလှူခံတဲ့ေနရာသွားြပီး ေန့နံ တိရစ္ဆာန် အတွက် အစာလှူခဲ့ေပါ့။ ေန့နံပါတဲ့ ဘုရားတို့။ ဘုန်းြကီးေကျာင်းတို့မရှိဘူးဆိုရင်လည်း အဲဒီ နံပါတဲ့ေန့ေတွမှာ ဘုန်းြကီးေကျာင်း၊ ဘုရားသွားြပီး တံြမက်လှည်း၊ ြကမ်းတိုက်၊ ေရညှိခွာ၊ ကုဋီ ေရေဆး တာတို့လုပ်လို့ရပါတယ်။ ဒုက္ခိတေတွအတွက်ကေတာ့ လူအိုရံုြဖစ်ြဖစ်၊ Nursing Home ြဖစ်ြဖစ် သွားြပီး Volunteer အေနနဲ့ကူညီတာတို့၊ အစာသွားေကျွးတာတို့လုပ်လို့ရပါတယ် ။
ဣဋ္ဌ နဲ့အနိဋ္ဌ ခွဲြခားသိြမင်ြပီး အလိုမရှိအပ်ေသာ အရာများ ကင်းေပျာက်ြပီး အလိုရှိအပ်ေသာအရာများ ေပါ်ေရာက်ြကပါေစ...
0 comments:
Post a Comment