​​ေတဇ အရပ် နဲ့​​ သီရိအရပ်

ပျိုပျက်အိုမင်း​​​ေနတဲ့​​ အိမ်တို့​​၊​ နာမကျန်း​​ြဖစ်ြပီး​​ ​​ေရာဂါစွဲ​​ေနတဲ့​​သူ အစရှိတဲ့​​ မဂင်္​လာမရှိတဲ့​​ အရာ​​ေတွကို ​​ေတွ့​​ြမင်လို့​​ရှိရင်​​ေတာ့​​ “ ကျက်သ​​ေရမရှိတဲ့​​အိမ်၊​ ကျက်သ​​ေရမရှိလိုက်တာ” အစရှိသြဖင့်​​ ​​ေြပာဆို​​ေလ့​​ရှိြကပါတယ်။ မည်သူမျှ“ ဒီအိမ်စုတ်အိမ်ပျက်ြကီး​​က​​ေတာ့​​ စုတ်စုတ်ြပတ်ြပတ်နဲ့​​ကျက်သ​​ေရ အြပည့်​​ပဲ။ ခင်ဗျား​​ြကည့်​​ရတာ နာတာရှည်​​ေရာဂါြကီး​​နဲ့​​ြကည့်​​ရတာ ကျက်သ​​ေရရှိလိုက်တာ” ဟု ​​ေြပာ​​ေလ့​​ မရှိြကပါ။


ဥတု၊​ ဗီဇ၊​ ကမ္မ၊​ စိတ္တ ၊​ ဓမ္မ တည်း​​ဟူ​​ေသာ နိယာမ ၅ ပါး​​ကို အ​​ေြကာင်း​​ြပုြပီး​​ လူတို့​​သည်
​​ေနထွက်ရာအရပ် ၊​ ​​ေနဝင်ရာ အရပ်တို့​​ကို အ​​ေရှ့​​အ​​ေနာက် စသည်ြဖင့်​​ အမှတ်အသား​​ြပု ြကသည်။ ဓါတ်ြကီး​​ ၄ ပါး​​ ၊​ ဓူဝံြကယ်၊​ ​​ေနြကာပင်၊​ အစရှိသည်တို့​​သည် ဥတု၊​ ဗီဇ တို့​​၏ နိယာမသ​​ေဘာတရား​​ အရ တည်ရှိ​​ေနြကြခင်း​​ြဖစ်သည်။

လူသား​​များ​​ လက်ခံကျင့်​​သံုး​​သည့်​​ နိယာမသ​​ေဘာတရား​​များ​​ကို မလွန်ဆန်၊​ မချိုး​​​ေဖါက်ဘဲ ကျင့်​​သံုး​​ထား​​သည့်​​ အရပ်မျက်နှာ ဆိုင်ရာ ြမန်မာ့​​ရိုး​​ရာ ပညာရပ်များ​​သည်လည်း​​ အထင်အရှား​​ ရှိြကသည်။

တနဂင်္​​​ေနွအစ ၊​ စ​​ေနအဆံုး​​ ၊​ ရာဟု အပါအဝင် ​​ေန့​​သား​​ ၈ ​​ေန့​​စလံုး​​အတွက် ဆိုင်ရာဆိုင်ရာ အရပ်များ​​ြဖင့်​​ သတ်မှတ်ထား​​ြကသည်။ အကျယ်အား​​ြဖင့်​​-

ပရိဝါရ - အ​​ေြခွအရံ နှင့်​​ဆိုင်​​ေသာ အရပ်
အာယု - အသက် နှင့်​​ ဆိုင်​​ေသာ အရပ်
နာဂရ - ြမို့​​ြပ​​ေကျး​​ရွာ များ​​ တည်​​ေဆာက်ရာအရပ်
ဘုမ္မိ - သချိ င်ုင်း​​ ၊​ အညစ်အ​​ေြကး​​များ​​ စွန့်​​ပစ်ရာ အရပ်
ဂဟပတိ - ပစ္စည်း​​ဥစ္စာ များ​​ ထား​​ရာ အရပ်
​​ေတဇ - ဘုန်း​​ကံ တန်ခိုး​​ ပွင့်​​လင်း​​ရာ အရပ်
ဌာန - တည်​​ေနရာ၊​ စွဲြမဲရာ ​​ေနထိုင်ရာ အရပ်
သီရိ - ကျက်သ​​ေရ မဂင်္​လာနှင့်​​ သက်ဆိုင်​​ေသာအရပ် ၊​ ဥယျာဉ် ပန်း​​မန်များ​​ စိုက်ပျိုး​​ရာ အရပ် ဟု အရပ် ၈ ပါး​​ရှိသည်။

၎င်း​အရပ် ၈ ပါး​​ များ​​ ထဲမှ တစ်မူထူး​​ြခား​​သည့်​​ ​​ေတဇ အရပ် နှင့်​​ သီရိ အရပ် တို့​​၏ အ​​ေြကာင်း​​များ​​ကို တင်ြပသွား​​ပါမည်။

​​ေတဇ
​​ေတဇ ဟူသည် ဘုန်း​​တန်ခိုး​​အာနု​​ေဘာ် ြဖင့်​​ သက်ဆိုင်​​ေသာ ပါဠိ စကား​​တစ်ခုြဖစ်သည်။ ဆင့်​​ကဲဆင့်​​ကဲ ​​ေအာင်ြမင်သူများ​​တွင် ပိုင်ဆိုင်ြက​​ေသာ စွမ်း​​အား​​တစ်မျိုး​​လည်း​​ြဖစ်၏။ လူမင်း​​ဘုန်း​​ြကီး​​ နတ်မင်း​​မ​​ေနသာဆိုသည့်​​ စကား​​ သည် ​​ေတဇ တည်း​​ဟူ​​ေသာ ဘုန်း​​ကံြကီး​​မား​​ြခင်း​​​ေြကာင့်​​ ​​ေပါ်ထွက်လာရြခင်း​​ြဖစ်သည်။ သိြကား​​မင်း​​မှ အ​​ေနာ်ရထာမင်း​​ထံသို့​​အရိန္ဒမာ လှံဆက်သြခင်း​​ သည် ဘုန်း​​တံခိုး​​ြကီး​​မား​​ြခင်း​​၏ ြပယုဂ် ပင်။ ြမန်မာမင်း​​တစ်ပါး​​၏ ခံတက်ပင်ရှိရာ ​​ေတဇအရပ်တွင် တပ်ချကာ အြခား​​ြပည်တစ်ခုအား​​သိမ်း​​ပိုက်နိုင်ခဲ့​​ြခင်း​​သည်လည်း​​ သမိုင်း​​တွင် အထင်အရှား​​ရှိ၏။ ထို့​​ြပင် မိမိဘုန်း​​ကံြမင့်​​မား​​မှုကိုအ​​ေြကာင်း​​ြပုြပီး​​ ​​ေဘး​​​ေတာ်၊​ဘိုး​​​ေတာ်၊​ ခမည်း​​​ေတာ်တို့​​၏ ဘုန်း​​ကံအ​​ေြကာင်း​​ကို စိတ်ြဖင့်​​ ြကံစည်မိသြဖင့်​​ ဘုန်း​​ကံ ကွယ်ကာ မျက်စိကွယ်ခဲ့​​​ေသာ အ​​ေလာင်း​​စည်သူမင်း​​ သည်လည်း​​ အထင်အရှား​​ရှိ၏ ။

ဘုန်း​​ကံြမင့်​​မား​​​ေစရန် အတွက် ဘုရား​​တည်၊​ ​​ေကျာင်း​​​ေဆာက်၊​ ထီး​​တင် ရာတွင် လူကလည်း​​ လူ့​​အ​​ေလျာက်သီလ ​​ေဆာက်တည်၊​ ရဟန်း​​သံဃာ​​ေတာ်များ​​ကလည်း​​ အဓိဋ္ဌာန်သီလဘာဝနာပွား​​ များ​​၊​ ​​ေရ​​ေြမ့​​သခင် ရှင်ဘုရင်များ​​ကလည်း​​ အာဏာစက်ကို အသံုး​​ြပုကာ ြမင်အပ်၊​ မြမင်အပ်​​ေသာ ပုဂ္ဂိုလ်များ​​အား​​ ၏ အကူအညီ အ​​ေစာင့်​​အ​​ေရှာက် ြဖင့်​​ ြပုမူ​​ေဆာင်ရွက်​​ေလ့​​ရှိသည်။ ​​ေမတ္တာစွမ်း​​အား​​၊​ ဂရုဏာစွမ်း​​အား​​များ​​​ေြကာင့်​​ ထိုပုဂ္ဂိုလ်များ​​ ​​ေစာင်မမှုြဖင့်​​ ကိစ္စအရပ်ရပ်များ​​ ​​ေအာင်ြမင်ြက​​ေလ့​​ရှိသည်။ ထိုစွမ်း​​အား​​များ​​မရှိဘဲ ယြတာအစွမ်း​​၊​ ​​ေဆး​​အစွမ်း​​ ၊​ ​​ေစခိုင်း​​​ေစနိုင်သည့်​​ ဂါထာများ​​ အသံုး​​ြပုပါက အတင်း​​အကျပ်​​ေစခိုင်း​​ြခင်း​​သ​​ေဘာမျိုး​​​ေဆာင် သြဖင့်​​ အား​​မတန်မာန်​​ေလျာ့​​ကာ ပုဂ္ဂိုလ်များ​​ မှ ကူညီ​​ေစာင့်​​​ေရှာက်​​ေပး​​ရ၏။ ​​ေစခိုင်း​​ဖန် များ​​လာ​​ေသာအခါတွင် အညှိုး​​အ​​ေတး​​ဆိုသည်မှာ ြဖစ်လာြက၏။ ဘုန်း​​ကံကလည်း​​တက်၊​ ယြတာအစွမ်း​​၊​ ​​ေဆး​​အစွမ်း​​ကလည်း​​ ထက်​​ေနသြဖင့်​​ သာ လက်ပိုက်ြကည့်​​​ေနြကြခင်း​​သာ။ ပိုြပီး​​ စွမ်း​​​ေစရန်၊​ ပိုမိုြပီး​​ ဘုန်း​​ကံတက်​​ေစရန်အတွက် မရှိသည်ကို ရှိသည်ဟု သိလျက်ြဖင့်​​ တိရ စ္ဆာန်များ​​အား​​ ဘုန်း​​ကံအတွက်ပူ​​ေဇာ်ြခင်း​​၊​ မတန်မရာ ဗုဒ္ဓယြတာ ြပုြပီး​​ ဘုန်း​​ကံတက်လာ​​ေစရန် ြပုမူ​​ေဆာင်ရွက်လာြက​​ေသာအခါ ချက်ြခင်း​​လက်ငင်း​​ အနိဋ္ဌ ြဖစ်​​ေစကာ ဘုန်း​​ကံကွယ်​​ေစတတ်ပါသည်။ ထိုအခါ ယခင်အညှိုး​​အ​​ေတး​​ မှတ်ထား​​​ေသာ မြမင်၊​ မြကား​​ရ​​ေသာ အရာများ​​မှ တစ်ဖန်ြပန်လည် အလှည့်​​ကျ​​ေရာက်လာ​​ေသာအခါ သာမာန်ထက် ပိုမိုဆိုး​​ရွား​​​ေသာ အကျိုး​​​ေပး​​ကို ခံစား​​ရတတ်​​ေပသည်။


သီရိ
သီရိ ဟူသည်မှာ ကျက်သ​​ေရမဂင်္​လာ ြဖင့်​​ သက်ဆိုင်​​ေသာ ပါဠိ စကား​​တစ်ခုြဖစ်သည်။ ြကီး​​ကျယ်ခမ်း​​နား​​​ေသာ အိမ်၊​ ရုပ်ဆင်း​​အဂင်္​ါလှပသူ အစရှိသြဖင့်​​ မဂင်္​လာအ​​ေပါင်း​​ြဖင့်​​ ြပည့်​​စံု​​ေသာ အ​​ေြကာင်း​​အချင်း​​အရာများ​​ကို ြမင်​​ေတွ့​​ရသူတိုင်း​​ “ကျက်သ​​ေရ ရှိလိုက်တဲ့​​ အိမ်ြကီး​​ ၊​ ကျက်သ​​ေရ အ​​ေတာ်ရှိတဲ့​​ မိန်း​​က​​ေလး​​ ” အစရှိသြဖင့်​​ ချီး​​ကျူး​​​ေလ့​​ရှိပါတယ်။ ပျိုပျက်အိုမင်း​​​ေနတဲ့​​ အိမ်တို့​​၊​ နာမကျန်း​​ြဖစ်ြပီး​​ ​​ေရာဂါစွဲ​​ေနတဲ့​​သူ အစရှိတဲ့​​ မဂင်္​လာမရှိတဲ့​​ အရာ​​ေတွကို ​​ေတွ့​​ြမင်လို့​​ရှိရင်​​ေတာ့​​
“ ကျက်သ​​ေရမရှိတဲ့​​အိမ်၊​ ကျက်သ​​ေရမရှိလိုက်တာ” အစရှိသြဖင့်​​ ​​ေြပာဆို​​ေလ့​​ရှိြကပါတယ်။ မည်သူမျှ
“ ဒီအိမ်စုတ်အိမ်ပျက်ြကီး​​က​​ေတာ့​​ စုတ်စုတ်ြပတ်ြပတ်နဲ့​​ကျက်သ​​ေရ အြပည့်​​ပဲ။ ခင်ဗျား​​ြကည့်​​ရတာ နာတာရှည်​​ေရာဂါြကီး​​နဲ့​​ြကည့်​​ရတာ ကျက်သ​​ေရရှိလိုက်တာ” ဟု ​​ေြပာ​​ေလ့​​ မရှိြကပါ။

ခန်း​​နား​​ထယ်ဝါ​​ေသာ အိမ်အား​​ ပိုမိုကျက်သ​​ေရရှိ​​ေစရန် နာမည်​​ေပး​​ြက​​ေလ့​​ရှိသည်။ ​​ေဇယျသုခြမိုင်၊​ သီရိရိပ်ြမံု အစရှိသြဖင့်​​ ဣဋ္ဌ နိမိတ်​​ေဆာင်​​ေစ​​ေသာ အမည်များ​​​ေပး​​ြက၏။ ကျက်သ​​ေရ​​ေပါ် ကျက်သ​​ေရတိုး​​​ေစရန်အတွက် အိမ်ဦး​​ခန်း​​ကိုလည်း​​ အြမတ်တနိုး​​ ထား​​ြက၏။ အလှအပြဖင့်​​ ပိုြပီး​​တန်ဆာဆင်ြကသည်။ မဂင်္​လာ​​ေဆာင်တွင်လည်း​​ထိုနည်း​​လည်း​​​ေကာင်း​​ပင်၊​ ကျက်သ​​ေရတိုး​​​ေစရန် သတို့​​သား​​မှ ​​ေမာင့်​​ကျက်သ​​ေရ​​ေခါင်း​​​ေပါင်း​​ ​​ေပါင်း​​၏။ သတို့​​သမီး​​မှလည်း​​ သတို့​​သမီး​​အလိုက် ကျက်သ​​ေရတိုး​​​ေအာင် ဆင်ြမန်း​​ြက၏။ ထိုမှ တစ်ဆင့်​​ ပိုမိုြပီး​​ ကျက်သ​​ေရတိုး​​​ေစရန်အတွက် အချို့​​အချို့​​ ​​ေသာ အခါ​​ေပး​​ဆရာများ​​မှ ကျက်သ​​ေရရှိလှ​​ေသာ အိမ်ဦး​​ခန်း​​တွင် ညား​​ခါစ ြကင်စဦး​​ ဇနီး​​​ေမာင်နှံ တို့​​အား​​ အတူအိပ်​​ေစ၏။ ဤတွင် ြပဿနာ စပါ​​ေတာ့​​သည်။ မဂင်္​လာ​​ေဆာင်ြခင်း​​အား​​ အြပစ်မ​​ေြပာ။
ဆိုင်ရာပိုင်ရာ ဆိုသည်မှာ ရှိ၏။ အိမ်တွင်​​ေစာင့်​​​ေသာ အိမ်​​ေစာင့်​​နတ်ရှိသည်ဆိုသည်ကို ပစ်ပယ်ထား​​၍ မရ။ အိမ်၏ ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​စီး​​ပွား​​ ကျက်သ​​ေရ တိုး​​​ေစရန် ြကည့်​​ရှု​​ေစာင့်​​​ေရှာက်​​ေပး​​သည့်​​ အိမ်ဦး​​နတ်။ အိမ်ဦး​​ခန်း​​တွင် ​​ေန​​ေလ့​​ ရှိ၏။ ထိုအိမ်ဦး​​ခန်း​​တွင် အတူအိပ်သည့်​​ ညား​​ခါစ အြကင်လင်မယား​​မှာ​​ေကာ ဘုန်း​​ကံဘယ်​​ေလာက် ရှိမည်နည်း​​။ သူ့​​အိုး​​သူ့​​ဆန် တန်ရံုမခပ်။ မတန်မရာ​​ေနရာတွင် မဖွယ်မရာြပုြက၏။ ကျက်သ​​ေရမဲ့​​​ေသာ အြပုအမူကို ကျက်သ​​ေရရှိ​​ေသာ​​ေနရာတွင် ြပုမူြကသြဖင့်​​ ကျက်သ​​ေရယုတ်ကုန်ြက၏။ ကျက်သ​​ေရယုတ်ကာ ကျက်သ​​ေရမတိုး​​သြဖင့်​​ ဘုန်း​​ကံလည်း​​ ကျဆင်း​​သွား​​သည်။ ​​ေနာက်ပိုင်း​​တွင် မြဖစ်သင့်​​တာ​​ေြတွဖစ်ကုန် ၏။ လင်မယား​​ကွဲြခင်း​​၊​ အ​​ေြမှာင် မယား​​၊​ ​​ေယာကျာ်း​​ ထား​​ြခင်း​​ အစရှိသည်တို့​​ြဖစ်လာြကသည်။
မည်သူတွင် အြပစ်ရှိသနည်း​​။ အခါ​​ေပး​​ဆရာလား​​၊​ ညား​​ခါစ လင်မယား​​လား​​ ။ ဇာတ်လမ်း​​​ေတွ ရှုပ်ကုန်​​ေတာ့​​သည်။

ထို့​​အတွက်​​ေြကာင့်​​ ​​ေတဇ အရပ် နှင့်​​ သီရိ အရပ် တို့​​သည် လူ သာမန်တို့​​ြပုမူလုပ်​​ေဆာင်​​ေန​​ေသာ
စား​​၊​ ဝတ်၊​ ​​ေန ​​ေရး​​ တို့​​တွင်အ​​ေရး​​ပါ​​ေသာ လှသည့်​​ အရပ်များ​​ ဟု မှတ်ယူရဖွယ်ရှိ​​ေပသည်။

ဘုရား​​စင်​​ေနရာအား​​ ဘုမ္မိအရပ်တွင် ထား​​မိြခင်း​​၊​ ​​ေတဇအရပ် (သို့​​) သီရိ အရပ်တို့​​တွင် အိမ်သာ ​​ေဆာက်မိြခင်း​​ အစရှိသည့်​​ အ​​ေြကာင်း​​တရား​​တို့​​​ေြကာင့်​​ အကျိုး​​တရား​​အမျိုး​​မျိုး​​ များ​​ ြဖစ်​​ေပါ်ခဲ့​​ြကြပီး​​ြဖစ်သည်။ ​​ေနာင်လည်း​​ြဖစ်​​ေနအံုး​​မည်ပင်။

အထူး​​သြဖင့်​​ ြပည်ပသို့​​​ေရာက်ရှိ​​ေနသူများ​​ အများ​​အြပား​​ ြကံု​​ေတွ့​​ရတတ်သည်။ ​​ေနထိုင်ရာ အရပ် ​​ေရွး​​ချယ်မှု မှား​​ြခင်း​​၊​ လွယ်လင့်​​တကူ ​​ေနရာချမိသြဖင့်​​ ဘုရား​​စင်​​ေနရာမှား​​ြခင်း​​၊​ သီရိအရပ် (သို့​​) ​​ေတဇ အရပ်သို့​​ကုတင်​​ေခါင်း​​ရင်း​​ ချရမည့်​​အစား​​ ကုတင် ​​ေြခရင်း​​ချမိြခင်း​​ ြဖင့်​​ မိမိဘုန်း​​တန်ခိုး​​ ၊​ သီရိကျက်သ​​ေရတို့​​ကို မိမိ​​ေြခ​​ေထာက်ြဖင့်​​ နင်း​​​ေြခသလိုြဖစ်ြခင်း​​(သို့​​) ​​ေြခဆင်း​​မိြခင်း​​ ၊​ မိမိ၏ ​​ေတဇ (သို့​​) သီရိအရပ်များ​​တွင် စာအုပ်များ​​။ အမှိုက်များ​​ ရှုပ်ပွ​​ေနြခင်း​​၊​ မိခင်၊​ ဖခင် ဓါတ်ပံုများ​​မှ မိမိကိုး​​ကွယ်ရာ ဘုရား​​စင်များ​​ထက် ပိုမိုြမင့်​​တက်​​ေနြခင်း​​၊​ ဘုရား​​စင်တွင် အင်း​​ချပ်များ​​၊​ ဓါတ်ပံုများ​​ ရှုပ်ပွ​​ေနြခင်း​​ အစရှိသြဖင့်​​ မိမိ၏ ​​ေတဇ နှင့်​​ သီရိ များ​​ ပျက်စီး​​ရာ ပျက်စီး​​​ေြကာင်း​​များ​​ကို မိမိမသိလိုက်ဘဲ ြပုလုပ်မိလျက်သား​​ ြဖစ်​​ေနြကသည်။

ြပည်ပ​​ေရာက်ရှိ​​ေနသူများ​​ အ​​ေနြဖင့်​​ ငါး​​ပါး​​သီလကို လံုြခံုရန် ၈၀ % မိမိဘက်တွင် ရှိ၏။ ၃ ပါး​​ကို ​​ေတာ့​​ြဖင့်​​ ၁၀၀% လံုြခံုြက​​ေလ့​​ရှိသည်။ သူတစ်ပါး​​အသက်ကို သတ်ဖို့​​ရန် အတွက် ြမို့​​ြကီး​​ြပြကီး​​များ​​တွင် ြခင် မ​​ေြပာနှင့်​​ ပုရွက်ဆိတ်​​ေတာင် မရှိ။ အလုပ်လုပ်ကိုင်​​ေနသူများ​​မှာလည်း​​ သမ္မာအာဇီဝက များ​​သည်။ လိမ်ညာ​​ေြပာဆိုြခင်း​​ရြခင်း​​မရှိသည့်​​ လုပ်ငန်း​​မျိုး​​က များ​​သည်။ ထိုလုပ်ငန်း​​မှ ရလာ​​ေသာ ​​ေငွများ​​သည်လည်း​​ ြဖူစင်လှ၏။ ထို​​ေငွများ​​ြဖင့်​​ အလှူအတန်း​​ြပုလုပ်ရသည်မှာလည်း​​ မွန်ြမတ်လှ၏။
ခိုး​​ယူရန်ကလည်း​​ Security က အြပည့်​​။ CCTV များ​​ကား​​ ​​ေနရာမလွဲ များ​​လှ၏။
ကာ​​ေမသုအတွက်မှာမူကား​​ တစ်​​ေယာက်နှင့်​​တစ်​​ေယာက် အယူအဆမတူသြဖင့်​​ မလွယ်ကူလှ​​ေပ။ သုရာ​​ေမ ကံသည် အများ​​ဆံုး​​နှင့်​​ အ​​ေဖာက်ဖျက်အလွယ်ဆံုး​​ပင်၊​ အိမ်မှ မိဘများ​​က သား​​၊​သမီး​​ များ​​အား​​ အရက်သိပ်မ​​ေသာက်နဲ့​​​ေနာ်ဟု ​​ေြပာလျှင်ပင် ​​ေရတစ်ပုလင်း​​ ၁ကျပ်။ ဘီယာ တစ်ပုလင်း​​ ၁ကျပ် အတူတူ ဘီယာပင်​​ေသာက်​​ေတာ့​​မည် ဟု ြပန်​​ေြပာမည်ထင်၏။

ထိုကဲ့​​သို့​​သီလကို အတတ်နိုင်ဆံုး​​လံု၊​ အရွတ်အဖတ်များ​​ ထံုမွှမ်း​​​ေနသူများ​​ မှာ အလုပ်အကိုင် အတည်တကျမရ၊​ အိမ်တွင်း​​​ေရး​​ အဆင်မ​​ေြပ၊​ ဟိုအိမ်​​ေြပာင်း​​ရ ၊​ ဒီအိမ်​​ေြပာင်း​​ရ ၊​ ဗီဇာအတွက် စိုး​​ရိမ်ပူပန်​​ေနရ ြဖစ်​​ေနြခင်း​​သည် ​​ေတဇ အရပ် နှင့်​​ သီရိ အရပ် တို့​​တွင် အြပစ်ြဖစ်​​ေနြခင်း​​​ေြကာင့်​​ဟု ဆို​​ေသာ် မမှား​​နိုင်​​ေချ။

ထို​​ေတဇအရပ် နှင့်​​ သီရိ အရပ် တို့​​ကို အသံုး​​ချတတ်သူများ​​ ကား​​ အလုပ်အင်တာဗျူး​​ကိုပဲသွား​​သွား​​၊​ ​​ေကျာင်း​​ဝင်ခွင့်​​ပဲတင်တင်၊​ ​​ေနထိုင်ရန် အိမ်ခန်း​​ကိုပဲ ရှာရှာ ၊​ ဗီဇာသက်တမ်း​​ပဲ တိုး​​တိုး​​ အံခွင်ဝင်ကျစွာြဖင့်​​ ​​ေတဇ (သို့​​) သီရိ ​​ေန့​​၊​ အချိန်၊​ ရက် တို့​​ကို အသံုး​​ချသြဖင့်​​ ထွန်း​​​ေပါက် ြကီး​​ပွား​​​ေနသူများ​​ ဒု နှင့်​​ ​​ေဒး​​ပင်။

အရပ်မျက်နှာအစွမ်း​​များ​​ြဖင့်​​ အခက်အခဲများ​​ ကို ​​ေြဖရှင်း​​နိုင်သည့်​​ ပညာရပ်များ​​တွင် ြမန်မာ့​​ပညာရပ်သည် ထိပ်တန်း​​ပညာရပ် တစ်ခု ြဖစ်သည်ဟု ​​ေြပာမည်ဆိုပါက ….

0 comments:

Post a Comment