အထက်မှာထီး​​ ​​ေအာက်မှာမီး​​ (၁)

ဒီ​​ေန့​​​ေတာ့​​ အထက်မှာထီး​​ ​​ေအာက်မှာမီး​​လို့​​ တင်စား​​​ေခါ်တဲ့​​ စ​​ေနြဂိုလ်အ​​ေြကာင်း​​​ေလး​​ မိတ်ဆက်​​ေပး​​ပါမယ်၊​ အထက်မှာထီး​​ ဆိုတာက စ​​ေနဟာ ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​​ေပး​​ရင် ထီး​​တစင်း​​လို အရိပ်​​ေပး​​နိုင်တယ်၊​ ထင်ရှား​​​ေကျာ်​​ေဇာမယ်လို့​​ဆိုတာပါ၊​ ဆိုး​​ကျိုး​​ ​​ေပး​​ြပီဆိုရင်​​ေတာ့​​



စ​​ေနြဂိုလ်ဆိုရင် လူ​​ေတွ ​​ေြကာက်လန့်​​ြကပါတယ်၊​ စ​​ေနသား​​သမီး​​ကို ​​ေမွး​​မိြပီဆိုရင် သား​​ဦး​​စ​​ေန မီး​​လို​​ေမွှလို့​​ အယူသည်း​​ြပီး​​ က​​ေလး​​မိဘ​​ေတွခင်ဗျာ ​​ေဗဒင်ဆရာဆီ​​ေြပး​​ရ၊​ ဘုန်း​​ြကီး​​ ဆီကို ​​ေလျှာက်ရနဲ့​​၊​ အဖိုး​​ အဖွား​​ ​​ေတွဆိုရင် ပို​​ေတာင်သဲ​​ေသး​​တယ်၊​ က​​ေလး​​ကို ​​ေရာင်း​​တာတို့​​ ဓါး​​ထမ်း​​​ေကျာ်တာတို့​​ စံု​​ေနတာပဲ၊​ အဲဒီ​​ေလာက်ထိ စ​​ေနရဲ့​​ ဟိတ်က ြကီး​​တာ။

ဒီ​​ေန့​​​ေတာ့​​ အထက်မှာထီး​​ ​​ေအာက်မှာမီး​​လို့​​ တင်စား​​​ေခါ်တဲ့​​ စ​​ေနြဂိုလ် အ​​ေြကာင်း​​​ေလး​​ မိတ်ဆက်​​ေပး​​ပါမယ်၊​ အထက်မှာထီး​​ ဆိုတာက စ​​ေနဟာ ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​​ေပး​​ရင် ထီး​​တစင်း​​လို အရိပ်​​ေပး​​နိုင်တယ်၊​ ထင်ရှား​​ ​​ေကျာ်​​ေဇာမယ်လို့​​ဆိုတာပါ၊​ ဆိုး​​ကျိုး​​ ​​ေပး​​ြပီဆိုရင်​​ေတာ့​​ မီး​​​ေတာက်မီး​​လျံလို ပူြပင်း​​​ေလာင်ြမိုက်မှု​​ေတွ သယ်​​ေဆာင်လာတတ်လို့​​ပါ။

အထက်မှာထီး​​အ​​ေြကာင်း​​ပဲ စြပီး​​မိတ်ဆက်ပါ့​​မယ်၊​ ရရက်သား​​သမီး​​ရဲ့​​ ကံဇာတာ အတက်အကျ​​ေလး​​​ေတွ ပါလာြပီဆို​​ေတာ့​​ အတိတ်နမိတ် ​​ေကာင်း​​​ေအာင် ကံ​​ေကာင်း​​နိုင်​​ေစတဲ့​​အ​​ေြကာင်း​​​ေလး​​နဲ့​​ပဲ စပါမယ်။

​​ေအာက်မှာ​​ေရး​​ြပထား​​တဲ့​​ ရရက်သား​​သမီး​​​ေတွ သက်ဆိုင်ရာ အသက်အပိုင်း​​အြခား​​ အြကွင်း​​​ေရာက်ရင် စ​​ေနြဂိုလ်ရဲ့​​​ေကာင်း​​ကျိုး​​​ေတွကို မိမိတို့​​ရဲ့​​အတိတ်ကံ ပစ္စုပ္ပန်ကံ၊​ မျိုး​​ရိုး​​ဇာတိ အဆင့်​​အတန်း​​၊​ ​​ေနထိုင်ရာ ​​ေနရာဌာနတို့​​အ​​ေပါ် မူတည်ြပီး​​ ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​ကို ခံစား​​ရနိုင်ပါတယ်။

အသက်ယူဆပံုက​​ေတာ့​​ ​​ေဗဒင်ပညာမှာ ​​ေမွး​​​ေန့​​က​​ေန ရက်ပိုင်း​​​ေကျာ်သွား​​တာနဲ့​​အသက်တစ်နှစ် တိုး​​ြပီး​​ ယူပါတယ်၊​ ဥပမာ - အသက် ၁၉ နှစ် ြပည့်​​ြပီး​​တာနဲ့​​​ေနာက်တ​​ေန့​​က​​ေန ၂ဝနှစ်ြပည့်​​မယ့်​​အချိန် ြကား​​ကာလကို အသက်၂၀ လို့​​ သတ်မှတ် တွက်ချက် ​​ေဟာ​​ေြပာပါတယ်။

တွက်နည်း​​က​​ေတာ့​​ အသက်ကိုတည် ၈ နဲ့​​စား​​ပါ၊​ အြကွင်း​​ကို အ​​ေဟာ ထုတ်​​ေပး​​ထား​​ပါတယ်၊​ ဥပမာ - အသက် ၂၀ ဆိုပါစို့​​ ၈ နဲ့​​စား​​ရင် ၄ ြကွင်း​​ပါတယ်။

တနဂင်္​​​ေနွသား​​သမီး​​ ၂ ြကွင်း​​၊​ ၃ ြကွင်း​​၊​ ၄ ြကွင်း​​
တနဂင်္​လာသား​​သမီး​​ ၁ ြကွင်း​​၊​ ၂ ြကွင်း​​၊​ ၃ ြကွင်း​​
အဂင်္​ါသား​​သမီး​​ ၀ ြကွင်း​​၊​ ၁ ြကွင်း​​၊​ ၂ ြကွင်း​​
ဗုဒ္ဓဟူး​​သား​​သမီး​​ ရ ြကွင်း​​၊​ ၀ ြကွင်း​​၊​ ၁ ြကွင်း​​
ြကာသာပ​​ေတး​​သား​​သမီး​​ ၅ ြကွင်း​​၊​ ၆ ြကွင်း​​၊​ ရ ြကွင်း​​
​​ေသာြကာသား​​သမီး​​ ၃ ြကွင်း​​၊​ ၄ ြကွင်း​​၊​ ၅ ြကွင်း​​
စ​​ေနသား​​သမီး​​ ၆ ြကွင်း​​၊​ ရ ြကွင်း​​၊​ ၀ ြကွင်း​​
ရာဟုသား​​သမီး​​ ၄ ြကွင်း​​၊​ ၅ ြကွင်း​​၊​ ၆ ြကွင်း​​
ရာဟုသား​​သမီး​​ဆိုတာ ဗုဒ္ဓဟူး​​​ေန့​​ ​​ေန့​​လည် ၁၂နာရီက​​ေန ည ၁၂နာရီ အတွင်း​​ ​​ေမွး​​တဲ့​​သူကို ​​ေခါ်တာပါ။

စ​​ေနြဂိုလ်ရဲ့​​ ပရိယာယ်အကျဉ်း​​(အ​​ေကာင်း​​) က လူမျိုး​​ြခား​​၊​ ဘာသာြခား​​၊​ နိုင်ငံရပ်ြခား​​၊​ ထင်​​ေပါ်မှု၊​ ထီ၊​ နတ်၊​ ကိုယ်ဝန်​​ေဆာင်၊​ အ​​ေနာက်​​ေတာင် အရပ်၊​ စ​​ေနသား​​၊​ စ​​ေန့​​​ေန့​​၊​ စ​​ေနနံ (တ ထ ဒ ဓ န) ပညတ်များ​​ ြဖစ်ပါတယ်။ အ​​ေရာင်အား​​ြဖင့်​​​ေတာ့​​ အြပာ၊​ နက်ြပာ၊​ အနက်ကဲ့​​သို့​​ အ​​ေရာင်ရင့်​​ရင့်​​များ​​ ြဖစ်ပါတယ်။

အ​​ေဟာက​​ေတာ့​​ လူမျိုး​​ြခား​​ ဘာသာြခား​​ နိုင်ငံရပ်ြခား​​ အကျိုး​​​ေပး​​မယ်၊​ ထီ​​ေပါက်ကိန်း​​ ​​ေငွအစုအပံုလိုက်ဝင်ကိန်း​​ ရှိမယ်၊​ ထင်​​ေပါ်​​ေကျာ​​ေဇာမှု ရှိမယ်၊​ ကိုယ်ဝန်​​ေဆာင်ရှိရင်​​ေကာင်း​​တယ််၊​ စ​​ေနနံပညတ်များ​​ ​​ေရာင်း​​​ေရာင်း​​ ဝယ်ဝယ် ဝင်ဝင်ထွက်ထွက် ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​​ေပး​​မယ်၊​ စ​​ေနသား​​ စ​​ေနနံမည် ​​ေပါင်း​​သင်း​​နိုင်တယ်။ စ​​ေန အ​​ေရာင်​​ေတွ ​​ေဆာင်သင့်​​တယ်။ အ​​ေနာက်​​ေတာင် အရပ်၊​ စ​​ေနနံ ြမို့​​ရွာ နိုင်ငံ ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​​ေပး​​မယ်။

အ​​ေဟာမမှန်ရင်လည်း​​ ခွင့်​​လွှတ်​​ေပး​​ပါ၊​ ​​ေယဘူယျအ​​ေဟာ မို့​​လို့​​ ​​ေယျဘုယျ​​ေလာက်ပဲ မှန်နိုင်ပါတယ်။ ​​ေဗဒင်မှန်မှန် ​​ေဟာနိုင်ဖို့​​ ​​ေမး​​သူဆီက ​​ေမွး​​​ေန့​​နာရီ အမည်နာမ ကာလအချိန် အ​​ေရာင်အဆင်း​​ အတိတ်နမိတ်နဲ့​​​ေဗဒင် ဆရာရဲ့​​ သီလ သမာဓိ ပညာ အယူအဆ အ​​ေတွ့​​အြကံု အား​​လံုး​​ ​​ေပါင်း​​စပ်​​ေဟာမှ မှန်ကန်တဲ့​​ ရာနှုန်း​​များ​​တာပါ၊​ ရာနှုန်း​​ြပည့်​​ မှန်ကန်​​ေအာင် ​​ေဟာနိုင်တဲ့​​သူ အင်မတန်ရှား​​ပါတယ်။

ယံုြကည်ရင်လည်း​​ ယူလိုက်ပါ၊​ မယံုြကည်ရင်လည်း​​ ပယ်လိုက်ပါ၊​ တိုက်ဆိုက်သူများ​​ ရှိနိုင်သလို မတိုက်ဆိုင်သူများ​​လည်း​​ ရှိပါလိမ့်​​မယ်၊​ ကျ​​ေနာ့်​​အ​​ေနနဲ့​​အား​​လပ်ချိန်ထဲက​​ေန ​​ေလ့​​လာဆည်း​​ပူး​​ထား​​တဲ့​​ ပညာ အစိတ်အပိုင်း​​​ေလး​​​ေတွကို ဗဟုသုတ မျှ​​ေဝ​​ေရး​​လိုက်တာပါ။ အချိန်ရရင် ဒီစာစုကို အ​​ေသး​​စိတ် ထပ်ြဖည့်​​​ေရး​​​ေပး​​ပါဦး​​မယ်။


0 comments:

Post a Comment