“ မိန်းမယူဖို့ငါ့မှာ ပိုက်ဆံမရှိဘူး။ ကား အေကာင်းစား စီးဖို့ ငါ့မှာ ပိုက်ဆံမရှိဘူး“
မင်းနဲ့ကိုယ်နဲ့စည်းြခားေနြပီကွာ....
ေဗဒင်ပညာမှာ စည်းကမ်း ဆိုတာ ဘယ်လိုရှိသလဲ။ နားလည်နိုင်ဖို့နည်းနည်း ေလရှည်ပါရေစ။
ေဗဒင်ဆိုတာ ဘယ်နယ်ကလည်း။ ေလာကဓံ ၈ ပါး နယ်က ပါ။ အဲဒီနယ် က ပုဂ္ဂိုလ်ေတွ မို လို့ ၃၈ ြဖာ မဂင်္လာတရား မှာ ပါတဲ့အပိုဒ်ေတွ အတိုင်း လုပ်ကိုင် ေဆာင်ရွက်ြကရပါတယ်။ မဂင်္လာတရား နယ်က ေလာကဓံ ၈ ပါး ပုဂ္ဂိုလ်ေတွမို့လို့ ေပးကမ်းစွန့်ြကဲ ၊ ေကျွးေမွးမှု ေတွ ြပုရပါတယ်။ ဒါဟာ ေဗဒင်နယ်က လုပ်ရမဲ့ အပိုင်း၊ အခါေပးဆရာေတွ လုပ်ရမဲ့အပိ်ုင်းပါ။
မဂ္ဂင် ၈ ပါး နယ်က ပုဂ္ဂိုဟ်ေတွ ကေတာ့ ေချွး ၊ ေသွး နဲ့ရင်းြပီး ရှာတဲ့ စီးပွားမဟုတ်ဘူး။ အဲဒီလူေတွကေတာ့ အများလှူတာ ၊ ဒါနြပုတာေတွကို ရယူတဲ့ နယ်။ သီလ၊ ဘာဝနာ ပွားများ စီးဖျန်းရတယ်။ အားထုတ်ရတယ်။
ေဗဒင်နယ်က လူေတွလို လှူဖို့မလိုဘူး။ မလှူတဲ့ နယ်ေပါ့။ ေဗဒင်နယ်က ေမတ္တာပို့ေပးရတဲ့ နယ်။ မန္တာန်ရွတ်တဲ့ နယ်မဟုတ်ဘူး။ ကိုယ်ရတဲ့ ေချွးနည်းစာေတွထဲက ၃၈ ြဖာ မဂင်္လာတရားနဲ့အညီ ကိုယ်ကြပန်ြပီး လက်ေတွ့အကျိုးြပု ဒါနခန်းေတွ ြပုေရးရတဲ့ နယ်ပါ။ အဲဒါမှ အစွမ်းထက်မယ်။
ေလာကီနယ်မှာ ေနာက်ထပ် နယ်တစ်နယ် ရှိပါေသးတယ်။ ဘိုးေတာ်၊ မယ်ေတာ်၊ ဓါတ်၊ နတ်၊ အင်း အိုင် စတဲ့နယ်။ သူတို့က ေမတ္တာပို့မယ်၊ ဂါထာမန္တာန်ရွတ်မယ်။ ဒါက သူတို့ပိုင်တဲ့နယ်။ ေဗဒင်နယ်က ေမတ္တာပို့၊ ဂါထာမန္တာန်ရွတ်တဲ့နယ်မဟုတ်ဘူး။ ကိုယ်ရတဲ့ ေချွးနည်းစာ နဲ့၃၈ ြဖာ မဂင်္လာလက်ေတွ့အကျိုးြပု ဒါနစခန်းေတွ ြပုေပးရမယ်။ ဒါမှ အေဟာမှန်မယ်။ နဝင်းစီးမယ်။ အဲဒီလို ။
ဟို ဘက်က အာစခန်း ၊ ဒီဘက် ေဗဒင်က လက်ေတွ့စခန်း ။ ေမ့ လို့မရဘူး ၊ ေရာလို့မရဘူး။ ရှုပ်ေထွးလို့လည်း မရဘူး။ နားလည်ြကပါ။
ဘိုးေတာ် မယ်ေတာ်ေတွ နယ်က “ သေဗ္ဗသတ္တာ ေဝေနယျာ ၊ ချမ်းသာကိုယ်စိတ်ြမဲပါေစ၊ ကျန်းမာြကပါေစ...ချမ်းသာြကပါေစ“ အဲဒီလို ရွတ်တာက သူတို့နယ်။ သူတို့က အာနဲ့ပတ်သက်တဲ့ နယ်။ ဂါထာ မန္တာန်ေတွ ရွတ်နိုင်မှ စွမ်းတယ် ဗျို့။ အာ နယ်လို့ေခါ်တယ်။
ေဗဒင်နယ်က ေချွး နဲ့ေသွးနဲ့ရင်းထားတဲ့ ပစ္စည်းေတွကို ၃၈ ြဖာ မဂင်္လာနဲ့ညီေအာင် လုပ်ရမှာ။ အဲဒါကို မလုပ်ြကဘူး။ ဟို ဘိုးေတာ် ေယာင်ေယာင်၊ သူေယာင်မယ် ေယာင်ေယာင် ၊ အခါေပးဆရာေယာင်ေယာင် ေတွက ဘုရားစင်ေရှ့ပုတီး တစ်ေဂျာက်ေဂျာက် လူေရှ့သူေရှ့စိတ်ြပ၊ ချမ်းသာြကပါေစ။ ကျန်းမာြကပါေစ ဆိုြပီး ေလျှာက်ေအာ်ေန လို့ရပါ့မလား။ “ မိန်းမယူဖို့ငါ့မှာ ပိုက်ဆံမရှိဘူး။ ကား အေကာင်းစား စီးဖို့ ငါ့မှာ ပိုက်ဆံမရှိဘူး “ ပိုက်ဆံေပးြကပါ။ “ အဲဒီလိုမျိုး မေအာ်ြကပါဘူး။ ဘယ်လိုေအာ်လည်း ။ ခုနကလို ကျန်းမာြကပါေစ။ ချမ်းသာြကပါေစေပါ့။ ဆုေပးပံုေပးနည်းေလး အသက်ြကီးလာရင်ေပးလို့ရေအာင် ေပးလိုက်အံုးမယ်။ ဘာတဲ့ ..“ သက်ရှည်ကျန်းမာ ေဘးရန်ကွာ၊ ချမ်းသာထီေပါက်၊ နိဗ္ဗာန်ေရာက်“ တဲ့ ေကာင်းလိုက်တဲ့ ဆုေပးေလး။ လူေတွကလည်း အဲဒီလို လူမျိုးြကမှ ဘဲ အထင်ြကီးြကတယ်။ ေငွပံုေပးချင်ြကတယ်။ အခုပဲ တန်ခိုး သိဒ္ဓိေတွပဲ ေပါက်ြပီး ေကာင်းကင်ပဲ ပျံေတာ့မလို လို ၊ ေြမပဲ လျှိုးေတာ့မလိုလို။
သူ့နယ်နဲ့ကိုယ့်နယ် တူလို့လား။ သူတို့က ဘယ်နယ်ကလည်း ၊ ငါတို့က ဘယ်နယ်ကလည်း စဉ်းစားြကပါအံုး။ ေဗဒင်နယ် က အိမ်ေထာင်သားေမွး တဲ့ နယ်ထဲက။ ကာမဂုဏ်ခံစားတဲ့နယ်။
ဟိုဘက်နယ်က ပါဝါြပတဲ့နယ်။ ပါဝါေတွ ၊ အာဏာေတွနဲ့အာဂံုေဆာင်တဲ့နယ်။ ေလာကုတ္တရာ နယ်ထဲေရာက်ေနတယ်။ ေနေတာ့ ေလာကီ အာရံု ကာမဂုဏ်ြကားထဲမှာ ။ အသစ်အဆန်းဆို ကိုင်ချင်၊ ြကည့်ချင်၊ စီးချင်ေသးတယ်။ အဲဒီလူမျိုးေတွ ဒါေြကာင့်မို့လို့ပါဝါ ရှိတဲ့ သူေတွနားမှာပဲ ကပ်လို့ရတာ။ ြပီးေတာ့ လုပ်ချလိုက်ရင် ေသာက် တစ်လွဲချည်းပဲ ။ တစ်ခါမှ မလုပ်ဘူးတဲ့ သြကင်္န် ပိတ်ရက် ၁၀ ရက်။ ြပည်သူေတွ ေပျာ်ပါေစေပါ့။ ဟုတ်မှလဲ လုပ်ပါ ကိုဘိုးေတာ်တို့ရယ်။ မဘွားေတာ်၊ မေအာက်လမ်းဆရာမ တို့ရယ်။
ေဗဒင် က ငါေတွ့နယ်။ သူတို့က အာေတွ့နယ်။ မတူဘူး။ သွားြပီး မေရာသင့်ပါ။ စဉ်းစားေတွးေတာြကပါ။ ဆံုးြဖတ်ြကပါ။ သူများေြပာတိုင်း ဒီဆရာက စွမ်းတယ်။ မတယ်နဲ့ ၊ ေလျှာက်ြပီး ကိုးကွယ်ေန။အိမ်ေပါ်ပင့် ။ ေတာ်ြကာ အိမ်က သမီးေလးေတွကို ေစာင်မြကည့်ရှုသွားအံုးမယ်။ ေဗဒင်သမား စစ်စစ်မှန်ရင် ဘိုးေတာ်လိုလို၊ ဘာလိုလို အာနဲ့မသွားဘူး။ ပညာနဲ့သွားတယ်။ ေဗဒင်ပညာရှင်ေတွပါ။
သူများေတွလို အာစခန်း နဲ့သွားချင်ေသးလို့လား ။ သွားလို့ရပါတယ်။ သွားချင်တယ်ဆိုရင်ေတာ့ အကုန်ထားခဲ့ မှရမယ်။ အာနယ်က ဥေပက္ခာနယ်၊ သားသမီး ၊ သားမယား အကုန်ထားခဲ့ရမယ်။ ေခတ္တ ေသာ်လည်းေကာင်း၊ အြမဲ ထာဝစဉ် ေသာ်လည်းေကာင်း စွန့်ြပစ်ရမဲ့နယ်ပါ။ ဦး မင်းသိခင်္ ကို ြကည့်ပါ။ သူေတာင်မှ အာစခန်း ရိုက်ချင်လို့ဂန္တာရီ ခရီးကို ပါဂျဲရိုး နဲ့လှည့်လိုက်ေသးတယ် ။ အဆင်ေြပလား ၊ မေြပလားေတာ့ မသိဘူး။ အခုေတာ့ စံြမန်းရာ မရမ်းတလင်း ြခံြကီးထဲမှာ ပိုေနြမဲ ၊ ြကားေနြမဲ ပဲ။ ေလာကီအာရုဏ် မစွန့်လွှတ် နိုင်သေရွ့ကေတာ့ ေလာကီ ထဲကိုပဲ ြပန်လာရမှာ ဓမ္မတာ ပဲ ။
ေဗဒင်နယ်က သားသမီးေတွ၊ သားမယားေတွ အတူတူ ပူးတွဲြပီး ေနတဲ့ နယ် ဆိုတာလည်း နားလည်ထားြကပါ။ အေြခမခိုင်ပဲ ပညာရှင်ေတွ ဆိုြပီး ဘိုးေတာ်ေယာင်ေယာင်၊ တိမ်ြကားမင်းေခါင် ေယာင်ေယာင် ေတွကို ေလျှာက် ကိုးကွယ်ေနလို့ကေတာ့ နာမည်ပျက်တယ်။ ေဗဒင်ပညာ သိက္ခာကျတယ်။ ေနာက်ကွယ်မှာ ေမှာင်ခိုလုပ်၊ မိန်းမရှုပ်၊ အရက်ေသာက်၊ ဖဲရိုက် မေကာင်းတာအကုန်လုပ် ၊ ြပီးေတာ့ ေရှ့မှာ ကျေတာ့ သက်သတ်လွတ်စား၊ ပုတီးစိတ်၊ မန္တာန်ေတွရွတ်။ ပုဆိုးြခံုလိုက်ရင် မိုးေပါ်ပျံသွားမယ်လို့များ ထင်ေနလားမသိဘူး။ ထင်ေပါ်လို့စင်ေတာ် ေကာက်ခံြခင်လို့လား ။ ထင်ေပါ် မေပါ်ေတာ့ မသိဘူး။ ပုဆိုးြခံုလိုက်ရင် ဖင်ေတာ့ ေပါ်မှာပဲ။
တစ်ခါ ဟိုဘက်က အာနယ်က အုပ်စုကလည်း လာြပန်ေရာ ၊ လည်ပင်းမှာ ပုတီးြကီးချိတ်ြပီး ေယာဂီသဘက်ေတွ ဝတ်၊ ပိတ်ြဖူစင်ြကယ်ေတွ ဝတ် ြပီး အိမ်ေထာင်၊ သားေမွး တဲ့ နယ်ထဲကို ဝင်လာ၊ အြကားအြမင်ေတွ ေဟာ၊ (မေနာ မရ တဲ့ ။ မေနာကို မရမှေတာ့ ဘာကျန်ေသးလို့လဲ ။ မရမှေတာ့ မေနာအေြကာင်း ၊ေဗဒင်အေြကာင်း ေဟာမေနနဲ့ေတာ့။ )ထူးဆန်းတာမှန်သမျှ အကုန်လုပ်ြကြပန်ေရာ၊ ဟုတ်နိုင်ပါ့မလား။ စဉ်းစားြကပါ အရပ်ကတို့ရဲ့။
သူ တို့နယ်နဲ့ကိုယ့်နယ်က ဟိုဘက်ဒီဘက် ရှုပ်ရှက်ေတွ ခတ်ကုန်ေရာ၊ လိုင်းေတွပူး၊ ေရှာ့ေတွရိုက် ြဖစ်ကုန်ေရာ။ သေဘာ သဘာဝ ေတွ မသိဘဲ လုပ်ချင်ရာေတွလုပ်၊ ြဖစ်ချင်တာေြတွဖစ်။ ြကာေတာ့ ေဗဒင်ဆရာေတွ နံမည်ပျက်ြဖစ်ေရာ။
၁၂ ရာသီ အကာလိေကာ မနက်အိပ်ရာထ ကေန ညေန အိပ်ရာဝင် မအိပ်ေသးခင် ကာလပတ်လံုး ကိုယ့် ခန္ဓာကိုယ် ြကီးမှာ နဝင်း ( န- မရှိေသာ ။ ဝင်း- ဖွဲ့စည်းေသာ) မရှိေသာ အရာများ အား အရှိကဲ့သို့ဖွဲ့စည်းထားတဲ့ စွမ်းအားေတွ ေဗဒင်ဆရာ ေတွ ခန္ဓာကိုယ်ထဲမှာ အြမဲကိန်းဝပ်ေနရပါမယ် ။ အဲဒါကို နဝင်း စီးတယ်လို့ေခါ်ပါတယ်။ ေပါ့ေပါ့ေလး မေတွးထင်ြကပါနဲ့။
နိမိတ် နဲ့နဝင်း ထပ်တူ အံဝင်ဂွင်ကျ မှ အေဟာမှန်ပါတယ်။ ကိုယ်တိုင်ကလည်း အသံုးမကျ။ ရမ်းသမ်းပန်းသမ်းေြပာ။ ေလ့လည်းမေလ့လာ။ အမှားေတွေဟာ၊ ကိုယ့်အကျင့်ကို ကိုယ်လည်းမသိ။ ကိုယ်ဘာေတွလုပ်ေနလဲ ဆိုတာ အေဟာမှာေပါ်ပါတယ်။ အေဟာခံရတဲ့သူကလည်း တက်တက်စင်လွဲတာနဲ့ကွယ်ရာမှာ ေစာ်ကားေမာ်ကားေတွ ေြပာ ။ အဲဒါေတွ ြဖစ်ကုန်ြကေရာ။
ယံုသည်ရှိ၊ မယံုသည်ရှိ သူ့ပညာနဲ့သူ၊ မယံုရင် အစကတည်းက မေမးနဲ့။ ပညာကို မေစာ်ကားနဲ့။ တစ်ချို့ေြပာပါတယ်။ ေဗဒင်မယံုဘူး ၊ သူ ပညာတတ်ရင် သူ့အိမ်ကလူေတွ အရင် ေဟာမှာေပါ့ ဆိုပဲ။ အိမ်ကလူေတွကလည်း ခင်ဗျားမယံုသလို ရှိသလို ယံုတဲ့လူလည်းရှိပါ့ဗျား ။ သူ့ကံနဲ့သူလာတာ ။ ဆရာဆိုတာ ကိုယ့်ကို လာေမးမှ ေဟာေြပာရတာ။ အေချာင်ေနရင်း ဟိုလူ့လိုက်ေဟာ၊ ဒီလူ့လိုက်ေဟာ ၊ တစ်ေဟာေဟာ လုပ်လို့မှ မရတာ။ Private & Confidential တို့၊ Data protection Act တို့နဲ့လည်း မြငိေအာင် ေရှာင်ရေသးတယ်။
ေဗဒင်ဆရာေတွ သိပ်ြပီးေဟာချင်တယ်လို့မထင်ြကပါနဲ့။ ေဗဒင်ဆရာ ဆိုတာ အိမ်သာ နဲ့တူတယ်လို့ေြပာြကတယ်။ ကိစ္စြပီးရင် ြပန်မလာေတာ့ဘူး။ အတိုင်ပင်ခံရတဲ့ ဆရာမှာေတာ့ သူတို့ရဲ့လူမှုဒုက္ခေတွ နားေထာင်ရတာ တစ်ေန့လံုး အမဂင်္လာကို ြဖစ်ေနေရာ။
ဘယ်သူမှ ေတာ့ “ ကျွန်မ ကံအရမ်းေကာင်းေနလို့ေဗဒင်တွက်ချင်တယ်၊ ကျွန်ေနာ် အလုပ်အရမ်းအဆင်ေြပေနလို့ဒိထက်ပို ေြပချင်လို့လုပ်ေပးပါ“ တို့လာမေြပာြကဘူး။ ေကာင်းေနတဲ့အချိန်မှာ ဘာသာတရားေတွ၊ မဂင်္လာတရားေတွ ေမ့ ြပီးေတာ့ မေကာင်းတဲ့ အချိန်၊ ကံဆိုးေနတဲ့ အချိန်ကျေတာ့ ကယ်ပါဆရာ။ ကယ်ပါဆရာ နဲ့အလကားေနရင်း ဆရာြဖစ်တဲ့သူက ကယ်ပါ ြဖစ်ေရာ။
လုပ်ေပးတဲ့ အခါမှာလည်း ကဂျီကေဂျာင်က ကျြခင်ေသးတယ်။ ဟိုဆရာက ရတနာဒီပံ နဲ့လုပ်ေပးတာ။ ဒီဆရာက ဟိုဟာ နဲ့လုပ်ေပးတာနဲ့။ “ ဟိတ်“ ဆိုတာနဲ့ေဟာက်စား လုပ်စား ေနတာကိုမှ အထင်ြကီးတယ်။ ကံမေကာင်းတာကို လုပ်အားယြတာနဲ့ေချခိုင်း ရင် အပျင်းထူရတာနဲ့၊ ငါးလွှတ်ခိုင်း ၊ ေခွးအစာေကျွးခိုင်း ၊ ေငွကုန်သက်သာမဲ့ အခက်အရွက် ယြတာတို့၊ အလွယ်တကူ လုပ်လို့ရတဲ့ အေဆာင်တို့(ဥပမာ အဂင်္ါသား အတွက် အြမစ် အညွန့်အေဆာင် ဆိုရင် ေငွဖလားထဲ ေရထည့် ြပီး ဘုရားကပ်တာမျိုး ) ကျေတာ့ အရိုးများသေလး ၊ ေချးခါးသေလးနဲ့။ ဟို ဘက်က အာနယ် က လုပ်ေပးတဲ့ ယြတာ ေတွကို ေတာ့ ေရွှေဘာေတာ်ေတွကျ။ ခံရေတာ့ ကိုယ်ပဲ။ နည်းေတာင်နည်းေသး။
ေကာင်းတာလုပ်တိုင်း ေကာင်းတာြဖစ်မယ်ထင်ေနလို့လား။ အဲဒီလိုမျိုးထင်ေနရင် ဘုရားထီးတင်ြကည့်ပါလား။ မိုးြကိုးေတာင် အေတာင့်လိုက် ပစ်ချခံရအံုးမယ်။ သူ့ေနရာ နဲ့သူ ေတာ်ရာေတာ်ရာ လုပ်ေပးတာကို ကညွှတ်ချင်ေသးတယ်။ ကုသိုလ်တစ်ပဲ ၊ ငရဲ တစ်ပိဿာ ဆိုတာ ေကာ ြကားဖူးြကေသးရဲ့လားမသိ။
ရှိေသးတယ်။ ေနဖင်ထိုးေအာင် အိပ်။ မနက်ေစာေစာေလး ပုတီးစိပ် ခိုင်းရင် အင်တင်တင်နဲ့။ ေငွကျေတာ့လိုချင်တယ်။ ပုတီးေလး တစ်ပတ်စိပ်ဖို့အေရးကျေတာ့ ေစာစာအိပ်ရာက မထချင်။ ရည်းစားနဲ့ချိန်းထားလို့ကေတာ့ တစ်ညလံုး မအိပ်ပဲ Gtalk ေတွ ၊ Yahoo ေတွမှာ မနက် ၄ နာရီ ၊ ၅ နာရီ ထိ ေြပာ။ အခါေပးဆရာက ဒါေလးေတွလုပ်လိုက်၊ သူ့အချိန်နဲ့သူ ၊ ကံေကာင်းေစမဲ့အချိန်ေတွကို ေသချာေလး တွက်ချက်ြပီးေပးလိုက်ပါရဲ့။ လုပ်ေဆာင်တဲ့ သူ ရဲ့အပိုင်းက သူ့တာဝန်သူေကျ၊ သူ့စည်းနဲ့သူ မထားဘူး။ မနက်ဖက် နဲ့ညဖက် စွမ်းအားကလည်း ကွာတယ်ဆိုတာ မသိလို့လည်းြဖစ်မှာေပါ့။ တစ်ချို့အစီအရင်ေတွကို ေြပာတာပါ။
အဲသေလာက်ဆိုရင်ေတာ့ စည်းြခားေနြပီကွာဆိုတာကို ေပရှည် ဇာတ်ကားရိုက်ြပီးသေလာက် ြဖစ်ြပီး မျက်စိလည်း ေညာင်းေလာက်ပါြပီ။
အမှားအမှန်ခွဲြခားသိြမင်ပါေစ။
ေဗဒင်သင်တန်း ေကာက်နှုတ်ချက်များ မှ စုတုြပု ပါသည်။
0 comments:
Post a Comment