ြမန်မာနှစ်သစ် ​​ေကာဇာသက္ကရာဇ်နှင့်​​ ခုနှစ်ရက်သား​​သမီး​​(၂)

မဟာဘုတ်အိမ် ကိန်း​​ဖွဲ့​​စည်း​​ပံုအရ အထွန်း​​နဲ့​​ပုတိ၊​ ရာဇနဲ့​​သိုက်၊​ အဓိပတိနဲ့​​မရဏ၊​ ဘဂင်္​နဲ့​​ဘဂင်္​တို့​​ဟာ ဆန့်​​ကျင်ဖက်အိမ်​​ေတွ ြဖစ်တဲ့​​အတွက် အြပန်အလှန် ဆွဲငင်မှု တွန်း​​ကန်မှု လွှမ်း​​မိုး​​ချယ်လှယ်မှု ဆက်သွယ်ချက်​​ေတွ ြဖစ်​​ေစပါတယ်။ ယခုနှစ် ​​ေကာဇာ ၁၉၆၉ မဟာဘုတ်ကိန်း​​ဖွဲ့​​စည်း​​ပံုအရ - အြဖည့်​​ကိန်း​​ဟာ ၈ ဂဏန်း​​ ြဖစ်ပါတယ်။




ယခုနှစ် ​​ေကာဇာသက္ကရာဇ် ၁၃၆၉ (၂ဝဝရ ​​ေအြပီ ၁ရ မှ ၂ဝဝဂ​​ေအြပီ၁၇) ရဲ့​​မဟာဘုတ်က​​ေတာ့​​ အ​​ေပါ်ကအတိုင်း​​ပါပဲ၊​ အ​​ေသး​​စိတ် သိချင်ရင်​​ေတာ့​​ ြမန်မာနှစ်သစ် ​​ေကာဇာသက္ကရာဇ် နှင့်​​ ခုနှစ်ရက်သား​​သမီး​​ အပိုင်း​​(၁)ကို ြပန်ဖတ်ြကည့်​​ပါ ။ မဟာဘုတ်အိမ် ကိန်း​​ဖွဲ့​​စည်း​​ပံုက သဘာဝတရား​​နဲ့​​အညီ တည်​​ေဆာက်ထား​​တာ။ ​​ေလာကသံုး​​ပါး​​ကို အပူနဲ့​​အ​​ေအး​​၊​ အလင်း​​နဲ့​​အ​​ေမှာင်၊​ အဖိုနဲ့​​အမ၊​ အ​​ေကာင်း​​နဲ့​​အဆိုး​​ ဆန့်​​ကျင်ဘက်​​ေတွနဲ့​​ ဒွန်တွဲ ဖွဲ့​​စည်း​​ထား​​တာပါ။

မဟာဘုတ်အိမ် ကိန်း​​ဖွဲ့​​စည်း​​ပံုကို ​​ေလ့​​လာြကည့်​​ရ​​ေအာင်။ သချာနင်္​ည်း​​အရ ဥပမာြပရရင် . . .
အ​​ေပါင်း​​ တစ် နဲ့​​အနှုတ် တစ်တို့​​ရဲ့​​ြခား​​နား​​ြခင်း​​ဟာ ကိန်း​​အချင်း​​ချင်း​​ ​​ေချဖျက်ြပီး​​ အြပန်အလှန် ဆွဲငင်ြခင်း​​၊​ တွန်း​​ကန်ြခင်း​​၊​ လွှမ်း​​မိုး​​ချယ်လှယ်ြခင်း​​တို့​​ကို ြဖစ်​​ေစပါတယ်။ ယခုနှစ်ကို ဥပမာ​​ေဆာင်ရရင် - ၁၃၆၉ကို ​​ေန့​​ ရ ​​ေန့​​နဲ့​​စား​​တဲ့​​အခါ ၄ ြကွင်း​​ပါတယ်။ အြကွင်း​​ ၄ဟာ မူလ သ​​ေဘာကို ​​ေဆာင်တဲ့​​အတွက် မဟာဘုတ်အိမ်ရဲ့​​အဓိက အကျဆံုး​​ ဘဂင်္​အိမ်မှာ စတင်ချပါတယ်။

(၁၃၆၉-၁) / ရ = ၃ အထွန်း​​ < ၈ > (၁၃၆၉+၁) / ရ = ၅ ပုတိ
(၁၃၆၉-၂) / ရ = ၂ ရာဇ < ၈ > (၁၃၆၉+၂) / ရ = ၆ သိုက်
(၁၃၆၉-၃) / ရ = ၁ အဓိပတိ < ၈ > (၁၃၆၉+၃) / ရ = ၀ မရဏ
(၁၃၆၉-၄) / ရ = ၀ မရဏ < ၈ > (၁၃၆၉+၄) / ရ = ၁ အဓိပတိ
(၁၃၆၉-၅) / ရ = ၆ သိုက် < ၈ > (၁၃၆၉+၅) / ရ = ၂ ရာဇ
(၁၃၆၉-၆) / ရ = ၅ ပုတိ < ၈ > (၁၃၆၉+၆) / ရ = ၃ အထွန်း​​
(၁၃၆၉-၇) / ရ = ၄ ဘဂင်္​ < ၈ > (၁၃၆၉+၇) / ရ = ၄ ဘဂင်္​

​​ေဖါ်ြပပါ မဟာဘုတ်အိမ် ကိန်း​​ဖွဲ့​​စည်း​​ပံုအရ အထွန်း​​နဲ့​​ပုတိ၊​ ရာဇနဲ့​​သိုက်၊​ အဓိပတိနဲ့​​မရဏ၊​ ဘဂင်္​နဲ့​​ဘဂင်္​တို့​​ဟာ ဆန့်​​ကျင်ဖက်အိမ်​​ေတွ ြဖစ်တဲ့​​အတွက် အြပန်အလှန် ဆွဲငင်မှု တွန်း​​ကန်မှု လွှမ်း​​မိုး​​ချယ်လှယ်မှု ဆက်သွယ်ချက်​​ေတွ ြဖစ်​​ေစပါတယ်။

ယခုနှစ် ​​ေကာဇာ ၁၉၆၉ မဟာဘုတ်ကိန်း​​ဖွဲ့​​စည်း​​ပံုအရ - အြဖည့်​​ကိန်း​​ဟာ ၈ ဂဏန်း​​ ြဖစ်ပါတယ်။
အထွန်း​​အိမ်ကိုယ်စား​​ြပု ၃ အဂင်္​ါြဂိုလ်နဲ့​​ပုတိအိမ်ကိုယ်စား​​ြပု ၅ ြကာသာပ​​ေတး​​ြဂိုလ် (၃< >၅)
ရာဇအိမ်ကိုယ်စား​​ြပု ၂ တနလာြဂင်္​ိုလ်နဲ့​​သိုက်အိမ်ကိုယ်စား​​ြပု ၆ ​​ေသာြကာြဂိုလ် (၂< >၆)
အဓိပတိအိမ်ကိုယ်စား​​ြပု ၁ တနဂင်္​​​ေနွနဲ့​​မရဏအိမ်ကိုယ်စား​​ြပု ၀ စ​​ေနြဂိုလ် (၁< >၀)
ဘဂင်္​အိမ်ကိုယ်စား​​ြပု ၄ ဗုဒ္ဓဟူး​​ြဂိုလ်(၄< >၄)
တို့​​ဟာ မဟာဘုတ်အိမ်အချင်း​​ချင်း​​ ဆန့်​​ကျင်မှုအရ ြဂိုလ်အချင်း​​ချင်း​​လည်း​​ ဆွဲငင် တွန်း​​ကန် လွှမ်း​​မိုး​​ချယ်လှယ် ဆက်သွယ်ချက်​​ေတွ ြဖစ်​​ေနပါြပီ။

ြမန်မာ့​​ရိုး​​ရာ မဟာဘုတ်​​ေဗဒင်ပညာဆိုတာ ဓါတ်​​ေလး​​ပါး​​ကို အ​​ေြခခံြပီး​​ ဖွဲ့​​စည်း​​ထား​​တာပါ၊​ အဲဒီကမှ ဆင့်​​ပွား​​ြပီး​​ မိတ်ဖွဲ့​​စည်း​​မှု၊​ ရန်ဖွဲ့​​စည်း​​မှု၊​ ဥဒသိန်(မိတ်မဟုတ်ရန်မဟုတ်)ဖွဲ့​​စည်း​​မှု ဆိုြပီး​​ ြဖန့်​​ကျက်ဖွဲ့​​စည်း​​ထား​​ပါတယ်။ ဓါတ်ဖွဲ့​​စည်း​​မှု မီး​​ဓါတ် ​​ေြမဓါတ် ​​ေလဓါတ် ​​ေရဓါတ် က​​ေတာ့​​ အင်အား​​အြကီး​​ဆံုး​​ပါ။

လက်​​ေတွ့​​ဥပမာတစ်ခုကို ​​ေြပာြပပါမယ်၊​ ပညာရှင်များ​​လည်း​​ ဝိုင်း​​စဉ်း​​စား​​ြကည့်​​ြကပါ။
ယခု ​​ေကာဇာ ၁၃၆၉ နှစ်သစ်မှာ​​ေတာ့​​ အင်အား​​အြကီး​​ဆံုး​​ြဖစ်တဲ့​​ ဓါတ်ဖွဲ့​​စည်း​​မှုထဲက မီး​​ဓါတ် ဖွဲ့​​စည်း​​မှုကို ​​ေတွ့​​ြမင်ရပါတယ်၊​ အဓိပတိအိမ်ကိုယ်စား​​ြပု ၁ တနဂင်္​​​ေနွနဲ့​​မရဏအိမ်ကိုယ်စား​​ြပု ၀ စ​​ေနြဂိုလ် (၁< >၀)ကို ြကည့်​​ပါ။

အကျိုး​​တရား​​ဆိုတာ အ​​ေြကာင်း​​တရား​​​ေပါ် အ​​ေြခခံြပီး​​မှ အကျိုး​​ဆက်ရလဒ်အြဖစ် ထွက်​​ေပါ်လာြခင်း​​ပဲ ြဖစ်ပါတယ်။ ဒီ​​ေတာ့​​ အ​​ေြကာင်း​​တရား​​ ဇစ်ြမစ်အ​​ေြခခံကို စတင်ရှာရပါမယ်။ ​​ေတွ့​​ပါြပီ . . . နှစ်ဦး​​နှစ်ဖျား​​မှာ ထူး​​ြခား​​တဲ့​​ အ​​ေြကာင်း​​တရား​​ နမိတ်ပံု . . .

မဟာသြကင်္​န်ပိတ်ရက်ကို (၁၀) ရက် သတ်မှတ်တဲ့​​ ​​ေဖ​​ေဖာ်ဝါရီလ ၁၆ ရက်​​ေန့​​က နအဖ ထုတ်ြပန် ​​ေြကြငာချက် သတင်း​​ပါ၊​ (၁၀) အတွဲဟာ မီး​​ဓါတ်ကိုယ်စား​​ြပု၊​ အဓိပတိအိမ်နဲ့​​ မရဏအိမ်ကိုယ်စား​​ြပု၊​ ယခုနှစ်ရဲ့​​ ​​ေရှ့​​​ေြပး​​နမိတ်ပံုတစ်ခု ြဖစ်တယ်လို့​​ယူဆမိပါတယ်။ ဒီသတင်း​​ဟာ အများ​​ြပည်သူအား​​လံုး​​နဲ့​​သက်ဆိုင်တဲ့​​အတွက် (၁၀)အတွဲ နမိတ်ပံု အ​​ေြကာင်း​​တရား​​ကလည်း​​ အများ​​နဲ့​​သက်ဆိုင်တဲ့​​နမိတ်ပံုလို့​​ယူဆရပါတယ်။

အဓိပတိက ဩဇာအာဏာ၊​ အြကီး​​အကဲ၊​ အများ​​အတွက် စိုး​​ရိမ်ပူပန်ြခင်း​​ စတဲ့​​ ပရိယာယ် ရှိသလို မရဏက ကပ်​​ေရာဂါ​​ေဝဒနာ၊​ ဆံုး​​ရှံုး​​ပျက်စီး​​ြခင်း​​၊​ ချုပ်ြငိမ်း​​ြခင်း​​နှင့်​​​ေမွး​​ဖွား​​ြခင်း​​ ပရိယာယ် ရှိပါတယ်။ တနဂင်္​​​ေနွ ၁ ဂဏန်း​​က ြပည်အဂင်္​ါ ပရိယာယ်အရ ရှင််ဘုရင်နှင့်​​ အုပ်ချုပ်​​ေရး​​ အာဏာပိုင် ၊​ စ​​ေန ၀ ဂဏန်း​​က သာမန်လုပ်သား​​ြပည်သူ ြဖစ်ပါတယ်။

ဒါ​​ေြကာင့်​​ တနဂင်္​​​ေနွ နဲ့​​အဓိပတိ ​​ေပါင်း​​စပ်မှု ( အုပ်ချုပ်​​ေရး​​အာဏာပိုင် + ဩဇာအာဏာစိတ်ြပင်း​​ြပမှု၊​ အများ​​အတွက် စိုး​​ရိမ်ပူပန်မှု) ၊​ စ​​ေနနဲ့​​မရဏ​​ေပါင်း​​စပ်မှု (သာမန် လုပ်သား​​ြပည်သူ + ကပ်​​ေရာဂါ၊​ မထင်မှတ်​​ေသာ ​​ေဘး​​အန္တရာယ်၊​ ဆံုး​​ရှံုး​​ပျက်စီး​​မှု၊​ သည်း​​ြငင်း​​မခံနိုင်မှု၊​ စိတ်​​ေပါက်ကွဲမှု)၊​ ဒီ​​ေပါင်း​​စပ်မှု နှစ်ခုဟာ အြပန်အလှန် ဆွဲငင်မှု တွန်း​​ကန်မှု လွှမ်း​​မိုး​​ချယ်လှယ်မှု ဓါတ်သ​​ေဘာ​​ေတွ ကိန်း​​​ေအာင်း​​စီး​​ဝင်ဖို့​​ အတွက် အ​​ေြကာင်း​​နမိတ် (၁၀)အတွဲက ြပ​​ေနပါြပီ။ နမိတ်တွဲ (၁၀) မှာ ဦး​​​ေဆာင်သူက တနဂင်္​​​ေနွ ၁ ြဖစ်ပါတယ်။

အဓိပတိနဲ့​​မရဏအတွဲဟာ မိတ်သ​​ေဘာ ​​ေပျာ့​​​ေြပာင်း​​ညှင်သာမှုထက် ရန်သ​​ေဘာ ရုန်း​​ကန်လှုပ်ရှား​​မှု အသွင် ပိုြပီး​​ ဆန်ပါတယ်။ မီး​​ဓါတ် ထွန်း​​လင်း​​​ေတာက်ပြခင်း​​ (ဣဌ) ဆိုတာထက် ပူြပင်း​​​ေလာင်ကျွမ်း​​ြခင်း​​ (အနိဌ) ဘက်ကို ပိုယိမ်း​​ပါတယ်၊​ ဒါ​​ေြကာင့်​​ မီး​​ဓါတ် မိတ်သ​​ေဘာ ​​ေဆာင်တဲ့​​ (၁၀) အတွဲဟာ အဓိပတိနဲ့​​မရဏအိမ်မှာ ရပ်တည်​​ေနလို့​​ရန်မကင်း​​တဲ့​​မိတ်လို့​​ယူဆနိုင်ပါတယ်။

မရဏအိမ်ရဲ့​​မူလပိုင်ရှင်က စ​​ေနြဖစ်လို့​​ သူ့​​အိမ်မှာ သူ​​ေနတဲ့​​ စ​​ေနရဲ့​​ခွန်အား​​ ​​ေကာင်း​​လွန်း​​ ပါတယ်၊​ မရဏအိမ်က အနိဌ ဆန်သလို စ​​ေနဟာ ပါပြဂိုလ်ပါ၊​ သချာသင်္​​​ေဘာအရ အနှုတ် နဲ့​​အနှုတ် ​​ေပါင်း​​ြခင်း​​ (အနိဌအ​​ေပါင်း​​အနိဌ)လည်း​​ ြဖစ်ပါတယ်၊​ ဒါ​​ေပမယ့်​​ အနိဌသ​​ေဘာ အား​​​ေကာင်း​​ြခင်း​​မှာ မရဏအိမ် သဘာဝနဲ့​​​ေတာ့​​ ကင်း​​လွတ်လိမ့်​​မယ် မထင်ပါဘူး​​။

အဓိပတိအိမ်ပိုင်ရှင်က တနလာပင်္​ါ၊​ ရာဇအိမ်ပိုင်ရှင်က တနဂင်္​​​ေနွပါ။ ​​ေလာ​​ေလာဆယ် ယခုနှစ်မှာ အဓိပတိအိမ်ကို ​​ေရာက်​​ေနတဲ့​​ တနဂင်္​​​ေနွနဲ့​​ရာဇအိမ်ကို​​ေရာက်​​ေနတဲ့​​ တနလာင် စန်း​​ြဂိုလ် (ြပည်အဂင်္​ါပရိယာယ်အရ မိဘုရား​​နှင့်​​ အများ​​ချစ်ခင်​​ေလး​​စား​​မှုြဖင့်​​ထင်ရှား​​သူ)တို့​​ဟာ အြပန်အလှန် အိမ်ချင်း​​ဖလှယ်​​ေနတဲ့​​အတွက်(ပရိဝတ္တန) ​​ေကာင်း​​​ေသာ ပတ်သက်ဆက်စပ်မှု ြပုရပါ​​ေတာ့​​မယ်။

ထပ်ြပီး​​​ေြပာရရင် တနဂင်္​​​ေနွ(၁+၅ အြပင်မိတ်) နဲ့​​တနလာင် (၂+၅ ဓါတ်မိတ်)တို့​​ဟာ သူတို့​​ရဲ့​​မိတ် ြကာသာပ​​ေတး​​ ၅ ကို ဆွဲငင် ပါလိမ့်​​မယ်။ ပုတိအိမ်​​ေရာက် ြကာသာပ​​ေတး​​ (ြပည်အဂင်္​ါ ပရိယာယ်အရ နှလံုး​​ရည်၊​ ပညာရှင်၊​ မင်း​​တိုင်ပင်အမတ်) အသက်ဝင်လာမယ်ဆိုရင် ဆန့်​​ကျင်ဘက်ြဖစ်တဲ့​​ အထွန်း​​အိမ်​​ေရာက် အဂင်္​ါ ၃ (ြပည်အဂင်္​ါပရိယာယ်အရ လက်ရံုး​​ရည်၊​ စစ်သူြကီး​​) ကို ဆွဲငင်မှာ​​ေြကာင့်​​ အဂင်္​ါ ပါဝင် ပတ်သက်လာပါလိမ့်​​မယ်။

အထွန်း​​အိမ်ပိုင်ရှင် ြကာသပ​​ေတး​​က အဂင်္​ါပိုင် ပုတိအိမ်မှာ​​ေနြခင်း​​၊​ ပုတိအိမ်ပိုင်ရှင် အဂင်္​ါ က ြကာသာပ​​ေတး​​ပိုင် အထွန်း​​အိမ်မှာ​​ေနြခင်း​​ဟာ အြပန်အလှန် အိမ်ဖလှယ်​​ေနြခင်း​​ (ပရိဝတ္တန) ြဖစ်ပါတယ်။ ဒါ​​ေြကာင့်​​ အဂင်္​ါနဲ့​​ြကာသာပ​​ေတး​​ဟာလည်း​​ ​​ေကာင်း​​​ေသာ ပတ်သက်ဆက်စပ်မှု ြပုရပါလိမ့်​​မယ်။

​​ေနာက်တစ်ချက်က စ​​ေနဟာ သူ့​​ရဲ့​​မိတ် ဗုဒ္ဓဟူး​​(ြပည်အဂင်္​ါပရိယာယ်အရ အိမ်​​ေရှ့​​မင်း​​၊​ သံတမန်၊​ နှစ်ဖက်ြကား​​ ဆက်သွယ်​​ေပး​​သူ) ကို လည်း​​ ဆွဲငင်ပါလိမ့်​​မယ်။ ဗုဒ္ဓဟူး​​ဟာ သူ့​​အိမ်မှာ သူ​​ေန​​ေနလို့​​အား​​​ေကာင်း​​တဲ့​​အတွက် ကူညီပံ့​​ပိုး​​မှု ​​ေပး​​နိုင်ပါလိမ့်​​မယ်။

​​ေရှ့​​​ေြပး​​နမိတ် (၁၀) အတွဲဟာ တစ်ဆယ်ကို ကိုယ်စား​​ြပုပါတယ်။ ၁၃၆၉ ယခုနှစ်ရဲ့​​မဟာဘုတ်အိမ် အြဖည့်​​ကိန်း​​က ၈ ဂဏန်း​​ြဖစ်ပါတယ်၊​ လာမယ့်​​ ၁၃၇၀ အြဖည့်​​ကိန်း​​က ၁၀ ဂဏန်း​​ြဖစ်ပါတယ်။ ဒါ​​ေြကာင့်​​ ယခုနှစ် (၁၀) အတွဲ အ​​ေြကာင်း​​တရား​​ နမိတ်ဟာ လာမယ့်​​ ၁၃၇၀ အြဖည့်​​ကိန်း​​ ၁၀ ဂဏန်း​​နဲ့​​ထပ်တူညီမှာမို့​​ လာမယ့်​​ ၁၃၇၀ နှစ် (၂၀၀၈ ​​ေအြပီ ၁ရ မှ ၂၀၀၉ ​​ေအြပီ၁၇) ဆီကိုပါ အကျိုး​​တရား​​​ေတွက ဆက်စပ်သွား​​ပါလိမ့်​​မယ်။

ဒီတင်ြပချက်ဟာ စိတ်ကူး​​စိတ်သန်း​​နဲ့​​ဆွဲ​​ေတွး​​ ဆွဲ​​ေရး​​​ေနတာလို့​​ ဆိုချင်သူ​​ေတွ ဆိုနိုင်ပါတယ်။ ကျ​​ေနာ့်​​ဘက်က​​ေတာ့​​ မဟာဘုတ်အိမ် ကိန်း​​ဖွဲ့​​စည်း​​မှု၊​ ​​ေကာဇာအရ ြဂိုလ်ချင်း​​ ဆက်သွယ်မှု ၊​ြဂိုလ်​​ေတွရဲ့​​ဓါတ်သ​​ေဘာ မိတ်သ​​ေဘာ ရန်သ​​ေဘာ ဆက်သွယ်ချက်၊​ ဒီလို အကျိုး​​တရား​​​ေတွ ြဖစ်လာနိုင်ဖို့​​အတွက် ​​ေရှ့​​​ေြပး​​နမိတ် အ​​ေြကာင်း​​တရား​​ စတဲ့​​ အချက်​​ေတွကို အ​​ေြခခံြပီး​​ ​​ေရး​​သား​​တင်ြပတာပါ။ ြမန်မာ့​​ရိုး​​ရာ မဟာဘုတ်​​ေဗဒင်ပညာရဲ့​​တစိတ်တ​​ေဒသကို မိတ်ဆက်​​ေပး​​တာလို့​​လည်း​​ ဆိုနိုင်ပါတယ်။

​​ေဗဒင်ပညာရပ်ဟာ လွယ်မ​​ေယာင်နဲ့​​ခက် တိမ်မ​​ေယာင်နဲ့​​နက်လို့​​ဂမ္ဘီရဆန်ပါတယ်။ စာဖတ်သူ​​ေတွ အ​​ေနနဲ့​​ ​​ေဝါဟာရအရ၊​ အယူအဆ အ​​ေတွး​​အြမင်အရ စိမ်း​​​ေကာင်း​​ စိမ်း​​​ေနပါလိမ့်​​မယ်၊​ အ​​ေသး​​စိတ် ရှင်း​​လင်း​​​ေရး​​သား​​ဖို့​​ကလည်း​​ ကျယ်ြပန့်​​တာမို့​​ ဗဟုသုတ အ​​ေနနဲ့​​သာ ဖတ်ပါလို့​​အြကံြပုပါတယ်။

မှတ်ချက် - ဒီ​​ေဆာင်း​​ပါး​​ အပိုင်း​​ ၁ နဲ့​​၂ က အိပ်မက်မှာ သြကင်္​န်မတိုင်ခင်က ​​ေရး​​ခဲ့​​တာပါ၊​ နိုင်ငံ​​ေရး​​ အ​​ေြခအ​​ေန ပါဝင် အိပ်မက်ကို ထိခိုက်မှာစိုး​​လို့​​ခပ်ပါး​​ပါး​​ပဲ ​​ေရး​​ထား​​တာ။

0 comments:

Post a Comment