၁၀ ဆိုတာ ရိုးရာ ေဗဒင်မှာေတာ့ အေန္တာ လို့ေခါ်ပါေသးတယ်။
အေန္တာ - ၁၀ (တနဂင်္ေနွ - စေန) စေန ဟာ ေဗဒင်မှာ ရ နဲ့သုည ကို ယူပါတယ်။
၁၀ ဆိုတာ ရိုးရာ ေဗဒင်မှာေတာ့ အေန္တာ လို့ေခါ်ပါေသးတယ်။ သူကဘာကိုဆိုလိုလည်းဆိုေတာ့ မိတ်ေဆွေတာ်စပ်တဲ့ ဓါတ်သေဘာကို ညွှန်းတာပါ။ ကျန်းမာေရး နဲ့ပတ်သက်ပါတယ်။ အေန္တာ ဟာ မီးဓါတ်ကို အေြခြပုတဲ့ ဓါတ်၊ အ ဆိုတာ တနဂင်္ေနွ - အဖို - မီးခဲ ြဖစ်ြပီးေတာ့ ေန္တာ ဆိုတာ စေန- မီးေတာက် - အမ သေဘာကို ေဆာင်ြကပါတယ်။ တနဂင်္ေနွနဲ့စေန ၂ြဂိုဟ်လံုးဟာ ေဒါင့်ြဂိုဟ်မှာ ေနြကြပီးေတာ့ အနိဋ္ဌ သေဘာကိုလည်း ေဆာင်ြကပါတယ်။ တနဂင်္ေနွ တစ်မျိုးတည်းနဲ့ေတာ့ အေန္တာ(၁၀) မြဖစ်ေြမာက်ပါဘူး။ စေန ပါမှ အေန္တာ ပီသပါတယ်။ အေန္တာဟာ ကျန်းမာေရးကိစ္စေတွ ညွှန်းဆိုေနပါတယ်။ အေန္တာ - မီးေတာက် နဲ့မီးခဲ ြဖစ်လို့ေတေဇာသေဘာ ကို ေဆာင်ပါတယ်။ ေတေဇာ ဆိုတိုင်း ပူတယ်လို့မှတ်မယူြကပါနဲ့။ ေတေဇာမှာ ြပာကျြပီး ပူေလာင်တာနဲ့အေအးနဲ့ေဆွးေြမ့ြပီး ေလာင်ကျွမ်းတာ ၂ မျိုး ရှိပါတယ်။
ဘယ်လို ညွန်းဆိုေနသလဲဆိုတာကိုေတာ့ အခု ြမန်မာ့နှစ်သစ်ကူးမှာ ကျေရာက်ေတာ့မဲ့ြမန်မာ့ေကာဇာနဲ့ ေကာဇာ တိုင် ထူလိုက်တဲ့အခါမှာေတာ့ တနဂင်္ေနွဟာ ဗျယ ဆိုတဲ့ ေနရာမှာကျေရာက်ြပီးေတာ့ စေနဟာ ကိစ္ဆ ဆိုတဲ့ ေနရာမှာ ကျေရာက်ေနပါတယ်။
ဗျယ ကိုညွှန်းဆိုတာကေတာ့ အများရဲ့တာဝန်ကို ထမ်းေဆာင်ရြခင်း၊ ဩဇာရှိြခင်း၊ စိုးရိမ်ပူပန်မှု များြခင်း၊ ေအာင်ြမင်ေသာ်လည်း အကျိူးမရှိြဖစ်ေစြခင်း ေတွကို ညွှန်းပါတယ်။
ကိစ္ဆ ကိုညွန်းဆိုတာကေတာ့ ြငိုြငင်ပင်ပန်းြခင်း၊ စွန့်လွှတ်ရြခင်း ၊ ကိုယ်စိတ်နှစ်ြဖာ ဆင်းရဲြခင်း၊ ေအာင်ြမင်မှုနည်းပါးြခင်း၊ ဩဇာမဲ့ြခင်းကို ြဖစ်ေစပါတယ်။
ဘယ်လို လူမျိုးေတွက အဲဒါေတွကို အကျိုးသက်ေရာက်မှု ပိုြဖစ်ေစသလဲဆိုရင်ေတာ့ အေန္တာ ကို တိုက်ရိုက်ဖွင့်ဆိုရရင်
-တနဂင်္ေနွဖွင့်ဆိုချက် တနဂင်္ေနွအမည်ပိုင်ရှင်ေတွ၊ တနဂင်္ေနွသားသမီး၊ အလုပ်သမား၊ အုပ်ချုပ်သူ ရှင်ဘုရင် ၊ အာဏာပိုင်
-စေန ဖွင့်ဆိုချက် စေနအမည်ပိုင်ရှင် ၊ စေနသားသမီးများ ၊ စည်းရံုးေရး လုပ်တဲ့သူ၊ လုပ်သားြပည်သူေတွ မှာ အများဆံုးြဖစ်နိုင်ေချ ရှိပါတယ်။
အားလံုးေပါင်းြပီး ဖွင့်ဆိုရရင်ေတာ့ ၁၀ (အေန္တာ) ဟာ အခု လာမဲ့ ၂ဝဝရ ခှနှစ် နှစ်ဆန်း ၁ရက်ေန့ ကေန စတင်ြပီးေတာ့ ေနာက်နှစ် ၂၀၀၈ ခုနှစ် သြကင်္န် အတက်ေန့အထိ အေတာအတွင်း မှာ အများရဲ့တာဝန်ကို ထမ်းေဆာင်ေနရတဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်ေတွ ၊ အများအတွက် ကိုယ်ကျိုးစွန့်ေပးေနတဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်ေတွဟာ ကိုယ်စိတ် ၂ ပါး ဆင်းရဲ ပင်ပန်းစွာနဲ့အများအကျိုးေတွကို စည်းရံုးေဆာင်ရွက်ေပးေနေပမဲ့ ေဆာင်ရွက်တဲ့ အရာအားလံုးဟာ သဲထဲ ေရသွန်သလို မျိုး အကျိုးမရှိြဖစ်တာေတွ၊ ေအာင်ြမင်မှုနည်းတာေတွ၊ မိမိကျန်းမာေရးအတွက် စိုးရိမ်ရတာေတွ ၊ အခန့်မသင့်ရင် မိမိအသက်ကို ေပးလှူရတာမျိုးေတွ ၊ ဩဇာမေညာင်းတာေတွကို ြကံုေတွ့လာနိုင်ပါတယ်လို့ဖွင့်ဆိုရပါမယ်။
တစ်ခါ ေကာဇာမဟာဘုတ် အရ ၁၀ (အေန္တာ) ြဖစ်တဲ့ တနဂင်္ေနွ နဲ့စေန ဟာ အဓိပတိ နဲ့မရဏ အိမ်မှာ အလှည့်ကျပါတယ်။ ဖွင့်ဆိုချက်ကေတာ့ ြမန်မာနှစ်သစ် ေကာဇာသက္ကရာဇ် နှင့် ရ ရက်သားသမီးများ အပိုင်း ၂ ထဲမှာ ဖွင့်ဆိုထားတဲ့ အတိုင်း
အဓိပတိအိမ် - ဩဇာအာဏာ၊ အြကီးအကဲ၊ အများအတွက် စိုးရိမ်ပူပန်ြခင်း
မရဏအိမ် - ကပ်ေရာဂါေဝဒနာ၊ ဆံုးရှံုးပျက်စီးြခင်း၊ ချုပ်ြငိမ်းြခင်း နှင့် ေမွးဖွားြခင်း အစရှိတဲ့ ဖွင့်ဆိုချက်ေြတွဖစ်ပါတယ်။
အဓိပတိ အိမ်မှာ ေရာက်ေနတဲ့ တနဂင်္ေနွအရ ဩဇာအာဏာရှိသူ၊ အြကီးအကဲေတွ အတွက် စိုးရိမ်ပူပန်စရာများ ြကံုေတွ့လာနိုင်ပါတယ်။
မရဏအိမ်မှာ ေရာက်ေနတဲ့ စေနအရ ေဆးရံုေဆးခန်း တွင် လူနာများ တိုးလာြခင်း။ ေရာဂါအနာထူေြပာြခင်း၊ ကပ်ေရာဂါ ကျေရာက်ြခင်း၊ အသက်ဆံုးရှံုးမှုေတွ ပိုမိုများြပားလာြခင်းေတွ ြကံုေတွ့လာနိုင်ပါတယ်။
လက်ချမီးရဲ့ေြပာြပချက်အရေတာ့ ၂၀၀၆ ခုနှစ် ၉ လပိုင်းကေန ၂၀၀၉ ခုနှစ် ၉ လပိုင်းအထိဟာ ြမန်မာြပည်မှာ ကပ်ေရာဂါ ၃ မျိုးကျေရာက် မယ်လို့သိရပါတယ်။ အဲဒီအတွက် ရတနသုတ် ေတာ်ကို ေန့စဉ် ရွတ်ဖတ်သင့်ေြကာင်းကိုလည်း အြကံေပးထားပါတယ်။
ေလာေလာဆယ်အေနနဲ့ကေတာ့ ြကက်ငှက်တုပ်ေကွး ေရာဂါ ြပန့်ပွားေနပါြပီလို့ဆိုပါတယ်။ အေန္တာ သေဘာအရ အေအးနဲ့ေဆွးေြမ့ေလာင်ကျွမ်းတဲ့သေဘာ ၊ မီးခဲ ရဲ့သေဘာ (တစ်အံု့အံု့ေနွးေနွး လှိုက်စား) တာကို ြပဆိုေနတာ ထင်ရှားလာပါတယ်။ ကျန်တဲ့ကပ်ေရာဂါ ၂ မျိုးကေတာ့ မီးနဲ့ပတ်သက်တာ ေတွ ြဖစ်နိုင်တယ်လို့ယူဆရပါတယ်။ အေရြပား မှာ အပူဖုေပါက်သလိုမျိုး ထြကွလာတဲ့ ေရာဂါေတွ ၊ မီးအြကီးအကျယ်ေလာင်တာေတွ ြဖစ်တတ်ပါတယ်။ (ဒါေတွဟာ ကျေနာ့်ရဲ့ယူဆချက်များသာြဖစ်ပါတယ်။)
ကုစားချက်ကေတာ့ မီးခိုက်ေလကူ ဆိုတဲ့ အဂင်္ဝိဇ္ဇာစကားအရ မဟာဘုတ် ဇာတ်ေဆာင်ြဖစ်တဲ့ဘဂင်္မှာ ရှိတဲ့ ၄-ဗုဒ္ဓဟူး ရဲ့အကူအညီကို ရယူရပါမယ်။ ဗုဒ္ဓဟူးရဲ့ ြပည်အဂင်္ါပရိယာယ်ကေတာ့ အိမ်ေရှ့မင်း လို့ဆိုပါတယ်။
၁၉၄၈ ဇန်နဝါရီ ၄ ရက်ဖွား တနဂင်္ေနွသား ဟာ အခု ၂ဝဝရ ခုနှစ် မှာ အသက် ၆၀ ထဲ ေရာက်ေနပါြပီ ။ ြဂိုဟ်အိပ် အရဆိုရင် ြကာသပေတး (ေတဇ) ၊ သက်ေရာက် အရ ဆိုရင် ဗုဒ္ဓဟူး (ဘုမ္မိ) သက်ေရာက်ြဖစ်ေနပါတယ်။ အြကမ်းဖျဉ်းအေနနဲ့ကေတာ့ ေကာဇာမဟာဘုတ် အရ ဘဂင်္မှာ ရှိတဲ့ဗုဒ္ဓဟူး ဘုမ္မိ ကျေရာက် တဲ့ အတွက် ဗုဒ္ဓဟူးနံမည် ပိုင်ရှင်ဟာ ဒုက္ခေရာက်ဖို့များေနပါြပီ။ ေန့စွဲအေနနဲ့ကေတာ့ ေမလ (၁၉) ရက် ၂ဝဝရ ြကားကေန ဂျူလိုင် (၂) ရက် ၂ဝဝရ ေန့အတွင်း ြဖစ်နိုင်ပါတယ်။ ဒုက္ခေရာက်ြပီးရင်ေတာ့ ေကာင်းတာေတွ ြဖစ်လာမှာ ဓမ္မတာပါပဲ။ အိမ်ေရှ့မင်း အေြပာင်းအလဲ ြဖစ်မယ်လို့လဲ ယူဆရပါတယ်။ ြဖစ်ခဲ့ရင်ေတာ့ ေကာင်းတာေတွ ြဖစ်လာလိမ့်မယ်လို့ယူဆရပါတယ်။
ေရးရင်းေရးရင်းနဲ့၁၀ နဲ့နည်းနည်းပတ်သက်ေနတာေလးေတွ ေရးြပစ်လိုက်တာ ေလရှည်သလိုေတာင် ြဖစ်သွားတယ်။
အပိုင်း ၃ ကျမှဘဲ ဂဏန်း သချင်ာ ၁၀ ဂဏန်း နဲ့အြခား ၁၀ ေတွ အေြကာင်း ဆက်ေရးပါမယ်။
0 comments:
Post a Comment