နှစ်သစ်ကူး​​လို့​​၁၀ ဂဏန်း​​ကိုရှာ​​ေဖွ - အပိုင်း​​ ၂

၁၀ ဆိုတာ ရိုး​​ရာ ​​ေဗဒင်မှာ​​ေတာ့​​ အ​​ေန္တာ လို့​​​ေခါ်ပါ​​ေသး​​တယ်။


အ​​ေန္တာ - ၁၀ (တနဂင်္​​​ေနွ - စ​​ေန) စ​​ေန ဟာ ​​ေဗဒင်မှာ ရ နဲ့​​သုည ကို ယူပါတယ်။

၁၀ ဆိုတာ ရိုး​​ရာ ​​ေဗဒင်မှာ​​ေတာ့​​ အ​​ေန္တာ လို့​​​ေခါ်ပါ​​ေသး​​တယ်။ သူကဘာကိုဆိုလိုလည်း​​ဆို​​ေတာ့​​ မိတ်​​ေဆွ​​ေတာ်စပ်တဲ့​​ ဓါတ်သ​​ေဘာကို ညွှန်း​​တာပါ။ ကျန်း​​မာ​​ေရး​​ နဲ့​​ပတ်သက်ပါတယ်။ အ​​ေန္တာ ဟာ မီး​​ဓါတ်ကို အ​​ေြခြပုတဲ့​​ ဓါတ်၊​ အ ဆိုတာ တနဂင်္​​​ေနွ - အဖို - မီး​​ခဲ ြဖစ်ြပီး​​​ေတာ့​​ ​​ေန္တာ ဆိုတာ စ​​ေန- မီး​​​ေတာက် - အမ သ​​ေဘာကို ​​ေဆာင်ြကပါတယ်။ တနဂင်္​​​ေနွနဲ့​​စ​​ေန ၂ြဂိုဟ်လံုး​​ဟာ ​​ေဒါင့်​​ြဂိုဟ်မှာ ​​ေနြကြပီး​​​ေတာ့​​ အနိဋ္ဌ သ​​ေဘာကိုလည်း​​ ​​ေဆာင်ြကပါတယ်။ တနဂင်္​​​ေနွ တစ်မျိုး​​တည်း​​နဲ့​​​ေတာ့​​ အ​​ေန္တာ(၁၀) မြဖစ်​​ေြမာက်ပါဘူး​​။ စ​​ေန ပါမှ အ​​ေန္တာ ပီသပါတယ်။ အ​​ေန္တာဟာ ကျန်း​​မာ​​ေရး​​ကိစ္စ​​ေတွ ညွှန်း​​ဆို​​ေနပါတယ်။ အ​​ေန္တာ - မီး​​​ေတာက် နဲ့​​မီး​​ခဲ ြဖစ်လို့​​​ေတ​​ေဇာသ​​ေဘာ ကို ​​ေဆာင်ပါတယ်။ ​​ေတ​​ေဇာ ဆိုတိုင်း​​ ပူတယ်လို့​​မှတ်မယူြကပါနဲ့​​။ ​​ေတ​​ေဇာမှာ ြပာကျြပီး​​ ပူ​​ေလာင်တာနဲ့​​အ​​ေအး​​နဲ့​​​ေဆွး​​​ေြမ့​​ြပီး​​ ​​ေလာင်ကျွမ်း​​တာ ၂ မျိုး​​ ရှိပါတယ်။

ဘယ်လို ညွန်း​​ဆို​​ေနသလဲဆိုတာကို​​ေတာ့​​ အခု ြမန်မာ့​​နှစ်သစ်ကူး​​မှာ ကျ​​ေရာက်​​ေတာ့​​မဲ့​​ြမန်မာ့​​​ေကာဇာနဲ့​​ ​​ေကာဇာ တိုင် ထူလိုက်တဲ့​​အခါမှာ​​ေတာ့​​ တနဂင်္​​​ေနွဟာ ဗျယ ဆိုတဲ့​​ ​​ေနရာမှာကျ​​ေရာက်ြပီး​​​ေတာ့​​ စ​​ေနဟာ ကိစ္ဆ ဆိုတဲ့​​ ​​ေနရာမှာ ကျ​​ေရာက်​​ေနပါတယ်။
ဗျယ ကိုညွှန်း​​ဆိုတာက​​ေတာ့​​ အများ​​ရဲ့​​တာဝန်ကို ထမ်း​​​ေဆာင်ရြခင်း​​၊​ ဩဇာရှိြခင်း​​၊​ စိုး​​ရိမ်ပူပန်မှု များ​​ြခင်း​​၊​ ​​ေအာင်ြမင်​​ေသာ်လည်း​​ အကျိူး​​မရှိြဖစ်​​ေစြခင်း​​ ​​ေတွကို ညွှန်း​​ပါတယ်။
ကိစ္ဆ ကိုညွန်း​​ဆိုတာက​​ေတာ့​​ ြငိုြငင်ပင်ပန်း​​ြခင်း​​၊​ စွန့်​​လွှတ်ရြခင်း​​ ၊​ ကိုယ်စိတ်နှစ်ြဖာ ဆင်း​​ရဲြခင်း​​၊​ ​​ေအာင်ြမင်မှုနည်း​​ပါး​​ြခင်း​​၊​ ဩဇာမဲ့​​ြခင်း​​ကို ြဖစ်​​ေစပါတယ်။

ဘယ်လို လူမျိုး​​​ေတွက အဲဒါ​​ေတွကို အကျိုး​​သက်​​ေရာက်မှု ပိုြဖစ်​​ေစသလဲဆိုရင်​​ေတာ့​​ အ​​ေန္တာ ကို တိုက်ရိုက်ဖွင့်​​ဆိုရရင်
-တနဂင်္​​​ေနွဖွင့်​​ဆိုချက် တနဂင်္​​​ေနွအမည်ပိုင်ရှင်​​ေတွ၊​ တနဂင်္​​​ေနွသား​​သမီး​​၊​ အလုပ်သမား​​၊​ အုပ်ချုပ်သူ ရှင်ဘုရင် ၊​ အာဏာပိုင်
-စ​​ေန ဖွင့်​​ဆိုချက် စ​​ေနအမည်ပိုင်ရှင် ၊​ စ​​ေနသား​​သမီး​​များ​​ ၊​ စည်း​​ရံုး​​​ေရး​​ လုပ်တဲ့​​သူ၊​ လုပ်သား​​ြပည်သူ​​ေတွ မှာ အများ​​ဆံုး​​ြဖစ်နိုင်​​ေချ ရှိပါတယ်။
အား​​လံုး​​​ေပါင်း​​ြပီး​​ ဖွင့်​​ဆိုရရင်​​ေတာ့​​ ၁၀ (အ​​ေန္တာ) ဟာ အခု လာမဲ့​​ ၂ဝဝရ ခှနှစ် နှစ်ဆန်း​​ ၁ရက်​​ေန့​​ က​​ေန စတင်ြပီး​​​ေတာ့​​ ​​ေနာက်နှစ် ၂၀၀၈ ခုနှစ် သြကင်္​န် အတက်​​ေန့​​အထိ အ​​ေတာအတွင်း​​ မှာ အများ​​ရဲ့​​တာဝန်ကို ထမ်း​​​ေဆာင်​​ေနရတဲ့​​ ပုဂ္ဂိုလ်​​ေတွ ၊​ အများ​​အတွက် ကိုယ်ကျိုး​​စွန့်​​​ေပး​​​ေနတဲ့​​ ပုဂ္ဂိုလ်​​ေတွဟာ ကိုယ်စိတ် ၂ ပါး​​ ဆင်း​​ရဲ ပင်ပန်း​​စွာနဲ့​​အများ​​အကျိုး​​​ေတွကို စည်း​​ရံုး​​​ေဆာင်ရွက်​​ေပး​​​ေန​​ေပမဲ့​​ ​​ေဆာင်ရွက်တဲ့​​ အရာအား​​လံုး​​ဟာ သဲထဲ ​​ေရသွန်သလို မျိုး​​ အကျိုး​​မရှိြဖစ်တာ​​ေတွ၊​ ​​ေအာင်ြမင်မှုနည်း​​တာ​​ေတွ၊​ မိမိကျန်း​​မာ​​ေရး​​အတွက် စိုး​​ရိမ်ရတာ​​ေတွ ၊​ အခန့်​​မသင့်​​ရင် မိမိအသက်ကို ​​ေပး​​လှူရတာမျိုး​​​ေတွ ၊​ ဩဇာမ​​ေညာင်း​​တာ​​ေတွကို ြကံု​​ေတွ့​​လာနိုင်ပါတယ်လို့​​ဖွင့်​​ဆိုရပါမယ်။

တစ်ခါ ​​ေကာဇာမဟာဘုတ် အရ ၁၀ (အ​​ေန္တာ) ြဖစ်တဲ့​​ တနဂင်္​​​ေနွ နဲ့​​စ​​ေန ဟာ အဓိပတိ နဲ့​​မရဏ အိမ်မှာ အလှည့်​​ကျပါတယ်။ ဖွင့်​​ဆိုချက်က​​ေတာ့​​ ြမန်မာနှစ်သစ် ​​ေကာဇာသက္ကရာဇ် နှင့်​​ ရ ရက်သား​​သမီး​​များ​​ အပိုင်း​​ ၂ ထဲမှာ ဖွင့်​​ဆိုထား​​တဲ့​​ အတိုင်း​​

အဓိပတိအိမ် - ဩဇာအာဏာ၊​ အြကီး​​အကဲ၊​ အများ​​အတွက် စိုး​​ရိမ်ပူပန်ြခင်း​​
မရဏအိမ် - ကပ်​​ေရာဂါ​​ေဝဒနာ၊​ ဆံုး​​ရှံုး​​ပျက်စီး​​ြခင်း​​၊​ ချုပ်ြငိမ်း​​ြခင်း​​ နှင့်​​ ​​ေမွး​​ဖွား​​ြခင်း​​ အစရှိတဲ့​​ ဖွင့်​​ဆိုချက်​​ေြတွဖစ်ပါတယ်။

အဓိပတိ အိမ်မှာ ​​ေရာက်​​ေနတဲ့​​ တနဂင်္​​​ေနွအရ ဩဇာအာဏာရှိသူ၊​ အြကီး​​အကဲ​​ေတွ အတွက် စိုး​​ရိမ်ပူပန်စရာများ​​ ြကံု​​ေတွ့​​လာနိုင်ပါတယ်။
မရဏအိမ်မှာ ​​ေရာက်​​ေနတဲ့​​ စ​​ေနအရ ​​ေဆး​​ရံု​​ေဆး​​ခန်း​​ တွင် လူနာများ​​ တိုး​​လာြခင်း​​။ ​​ေရာဂါအနာထူ​​ေြပာြခင်း​​၊​ ကပ်​​ေရာဂါ ကျ​​ေရာက်ြခင်း​​၊​ အသက်ဆံုး​​ရှံုး​​မှု​​ေတွ ပိုမိုများ​​ြပား​​လာြခင်း​​​ေတွ ြကံု​​ေတွ့​​လာနိုင်ပါတယ်။

လက်ချမီး​​ရဲ့​​​ေြပာြပချက်အရ​​ေတာ့​​ ၂၀၀၆ ခုနှစ် ၉ လပိုင်း​​က​​ေန ၂၀၀၉ ခုနှစ် ၉ လပိုင်း​​အထိဟာ ြမန်မာြပည်မှာ ကပ်​​ေရာဂါ ၃ မျိုး​​ကျ​​ေရာက် မယ်လို့​​သိရပါတယ်။ အဲဒီအတွက် ရတနသုတ် ​​ေတာ်ကို ​​ေန့​​စဉ် ရွတ်ဖတ်သင့်​​​ေြကာင်း​​ကိုလည်း​​ အြကံ​​ေပး​​ထား​​ပါတယ်။

​​ေလာ​​ေလာဆယ်အ​​ေနနဲ့​​က​​ေတာ့​​ ြကက်ငှက်တုပ်​​ေကွး​​ ​​ေရာဂါ ြပန့်​​ပွား​​​ေနပါြပီလို့​​ဆိုပါတယ်။ အ​​ေန္တာ သ​​ေဘာအရ အ​​ေအး​​နဲ့​​​ေဆွး​​​ေြမ့​​​ေလာင်ကျွမ်း​​တဲ့​​သ​​ေဘာ ၊​ မီး​​ခဲ ရဲ့​​သ​​ေဘာ (တစ်အံု့​​အံု့​​​ေနွး​​​ေနွး​​ လှိုက်စား​​) တာကို ြပဆို​​ေနတာ ထင်ရှား​​လာပါတယ်။ ကျန်တဲ့​​ကပ်​​ေရာဂါ ၂ မျိုး​​က​​ေတာ့​​ မီး​​နဲ့​​ပတ်သက်တာ ​​ေတွ ြဖစ်နိုင်တယ်လို့​​ယူဆရပါတယ်။ အ​​ေရြပား​​ မှာ အပူဖု​​ေပါက်သလိုမျိုး​​ ထြကွလာတဲ့​​ ​​ေရာဂါ​​ေတွ ၊​ မီး​​အြကီး​​အကျယ်​​ေလာင်တာ​​ေတွ ြဖစ်တတ်ပါတယ်။ (ဒါ​​ေတွဟာ ကျ​​ေနာ့်​​ရဲ့​​ယူဆချက်များ​​သာြဖစ်ပါတယ်။)

ကုစား​​ချက်က​​ေတာ့​​ မီး​​ခိုက်​​ေလကူ ဆိုတဲ့​​ အဂင်္​ဝိဇ္ဇာစကား​​အရ မဟာဘုတ် ဇာတ်​​ေဆာင်ြဖစ်တဲ့​​ဘဂင်္​မှာ ရှိတဲ့​​ ၄-ဗုဒ္ဓဟူး​​ ရဲ့​​အကူအညီကို ရယူရပါမယ်။ ဗုဒ္ဓဟူး​​ရဲ့​​ ြပည်အဂင်္​ါပရိယာယ်က​​ေတာ့​​ အိမ်​​ေရှ့​​မင်း​​ လို့​​ဆိုပါတယ်။

၁၉၄၈ ဇန်နဝါရီ ၄ ရက်ဖွား​​ တနဂင်္​​​ေနွသား​​ ဟာ အခု ၂ဝဝရ ခုနှစ် မှာ အသက် ၆၀ ထဲ ​​ေရာက်​​ေနပါြပီ ။ ြဂိုဟ်အိပ် အရဆိုရင် ြကာသပ​​ေတး​​ (​​ေတဇ) ၊​ သက်​​ေရာက် အရ ဆိုရင် ဗုဒ္ဓဟူး​​ (ဘုမ္မိ) သက်​​ေရာက်ြဖစ်​​ေနပါတယ်။ အြကမ်း​​ဖျဉ်း​​အ​​ေနနဲ့​​က​​ေတာ့​​ ​​ေကာဇာမဟာဘုတ် အရ ဘဂင်္​မှာ ရှိတဲ့​​ဗုဒ္ဓဟူး​​ ဘုမ္မိ ကျ​​ေရာက် တဲ့​​ အတွက် ဗုဒ္ဓဟူး​​နံမည် ပိုင်ရှင်ဟာ ဒုက္ခ​​ေရာက်ဖို့​​များ​​​ေနပါြပီ။ ​​ေန့​​စွဲအ​​ေနနဲ့​​က​​ေတာ့​​ ​​ေမလ (၁၉) ရက် ၂ဝဝရ ြကား​​က​​ေန ဂျူလိုင် (၂) ရက် ၂ဝဝရ ​​ေန့​​အတွင်း​​ ြဖစ်နိုင်ပါတယ်။ ဒုက္ခ​​ေရာက်ြပီး​​ရင်​​ေတာ့​​ ​​ေကာင်း​​တာ​​ေတွ ြဖစ်လာမှာ ဓမ္မတာပါပဲ။ အိမ်​​ေရှ့​​မင်း​​ အ​​ေြပာင်း​​အလဲ ြဖစ်မယ်လို့​​လဲ ယူဆရပါတယ်။ ြဖစ်ခဲ့​​ရင်​​ေတာ့​​ ​​ေကာင်း​​တာ​​ေတွ ြဖစ်လာလိမ့်​​မယ်လို့​​ယူဆရပါတယ်။

​​ေရး​​ရင်း​​​ေရး​​ရင်း​​နဲ့​​၁၀ နဲ့​​နည်း​​နည်း​​ပတ်သက်​​ေနတာ​​ေလး​​​ေတွ ​​ေရး​​ြပစ်လိုက်တာ ​​ေလရှည်သလို​​ေတာင် ြဖစ်သွား​​တယ်။
အပိုင်း​​ ၃ ကျမှဘဲ ဂဏန်း​​ သချင်ာ ၁၀ ဂဏန်း​​ နဲ့​​အြခား​​ ၁၀ ​​ေတွ အ​​ေြကာင်း​​ ဆက်​​ေရး​​ပါမယ်။



0 comments:

Post a Comment