ြမန်မာနှစ်သစ် ​​ေကာဇာသက္ကရာဇ် နှင့်​​ ခုနှစ်ရက်သား​​သမီး​​ (၁)

သူရိယသိဒ္ဓန္တကျမ်း​​အလိုအရ ၃၆၅ရက် ၆နာရီ ၁၂မိနစ် ၃ရစက္ကန့်​​ြပည့်​​တဲ့​​အချိန် တနဂင်္​​​ေနွ ​​ေနမင်း​​က မိဿရာသီ သုည အံသာ(ဒီဂရီ) ကို စတင်ဝင်​​ေရာက်ချိန်မှာ သြကင်္​န် ကျပါတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့်​​လည်း​​ နှစ်သစ်ကို ကူး​​​ေြပာင်း​​ြခင်း​​ မရှိ​​ေသး​​ပါဘူး​​။ ​​ေဗဒင်တွက်ရိုး​​ကျမ်း​​များ​​ အလိုအရ ရဝိဖုဋြဂိုလ်စင် တနဂင်္​​​ေနွ စတင်ဝင်​​ေရာက်ချိန်မှာ သြကင်္​န်စတင်ကျြပီး​​​ေနာက်



မြကာခင် ရက်ပိုင်း​​အတွင်း​​မှာ နှစ်​​ေဟာင်း​​ကုန်လို့​​ နှစ်သစ်ကူး​​အခါသမယကို ကျ​​ေရာက်ပါ​​ေတာ့​​မယ်။ အိမ်မှာ ဆိုင်မှာ ရံုး​​မှာ ​​ေကျာင်း​​မှာ ချိတ်ထား​​တဲ့​​ ြပက္ခဒိန် အ​​ေဟာင်း​​ကိုြဖုတ် အသစ်ကိုတပ်၊​ ဆိုလိုတာက ြမန်မာသက္ကရာဇ် ၁၃၆၈ က​​ေန ၁၃၆၉ ဆီကို ကူး​​​ေြပာင်း​​ြပီ​​ေပါ့​​။

သြကင်္​န်ဆိုတာ သကင်္​န္တ က​​ေနဆင်း​​သက်လာတာ အဓိပ္ပါယ်က​​ေတာ့​​ ကူး​​​ေြပာင်း​​ြခင်း​​၊​ ​​ေနမင်း​​လို့​​ကျ​​ေနာ်တို့​​သိတဲ့​​ တနဂင်္​​​ေြနွဂိုလ်ကို ​​ေြမကမ္ဘာက တပတ်ြပည့်​​​ေအာင် လည်ပတ်ြပီး​​လို့​​ မိန်ရာသီ(တ​​ေပါင်း​​လ)က​​ေန မိဿရာသီ (တန်ခူး​​လ)ကို ြပန်လည်ကူး​​​ေြပာင်း​​ ဝင်​​ေရာက်တဲ့​​ အချိန်ပါ။

သူရိယသိဒ္ဓန္တကျမ်း​​အလိုအရ ၃၆၅ရက် ၆နာရီ ၁၂မိနစ် ၃ရစက္ကန့်​​ြပည့်​​တဲ့​​အချိန် တနဂင်္​​​ေနွ ​​ေနမင်း​​က မိဿရာသီ သုည အံသာ(ဒီဂရီ) ကို စတင်ဝင်​​ေရာက်ချိန်မှာ သြကင်္​န် ကျပါတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့်​​လည်း​​ နှစ်သစ်ကို ကူး​​​ေြပာင်း​​ြခင်း​​ မရှိ​​ေသး​​ပါဘူး​​။ ​​ေဗဒင်တွက်ရိုး​​ကျမ်း​​များ​​ အလိုအရ ရဝိဖုဋြဂိုလ်စင် တနဂင်္​​​ေနွ စတင်ဝင်​​ေရာက်ချိန်မှာ သြကင်္​န်စတင်ကျြပီး​​​ေနာက် ၂ရက် ၄နာရီ ၄မိနစ် ၄ဝစက္ကန့်​​ရဝိမဓျြဂိုလ်သွမ်း​​ တနဂင်္​​​ေနွ ​​ေရာက်ရှိချိန်မှာ နှစ်သစ်ကို ကူး​​​ေြပာင်း​​ပါတယ်။ ဒါ​​ေြကာင့်​​ ဒီြကား​​ကာလ ၂ရက်​​ေကျာ် ၃ ရက်ကို သြကင်္​န်ပွဲ​​ေတာ်အြဖစ် တနိုင်ငံလံုး​​မှာ ​​ေရှး​​ယခင်က​​ေန ယ​​ေန့​​​ေခတ်အထိ ​​ေပျာ်​​ေပျာ်ပါး​​ပါး​​ ဆင်ယင်ကျင်း​​ပြကတာ ြဖစ်ပါတယ်။

သြကင်္​န်ပွဲ​​ေတာ်ကာလြပီး​​ဆံုး​​လို့​​ နှစ်သစ်ရဲ့​​ပထမဦး​​ဆံုး​​​ေန့​​နှစ်ဆန်း​​တစ်ရက်​​ေန့​​ကို ​​ေရာက်တာနဲ့​​ ၁၃၆ဂက​​ေန ၁၃၆၉ခုနှစ်ဆီကို ကူး​​​ေြပာင်း​​သွား​​ပါတယ်။ ဒီလို ကူး​​​ေြပာင်း​​တာနဲ့​​အတူ တနဂင်္​​​ေနွအစ စ​​ေနအဆံုး​​ ​​ေန့​​ရ​​ေန့​​ ြဂိုလ်ဂလံုး​​ရဲ့​​အနိမ့်​​အြမင့်​​ အ​​ေကာင်း​​အဆိုး​​ စွမ်း​​အား​​​ေတွဟာ ကွာြခား​​သွား​​ပါတယ်။

ြမန်မာ​​ေတွ ​​ေရှး​​ယခင်ကတည်း​​က အသံုး​​ြပုခဲ့​​တဲ့​​ ​​ေန့​​ရ​​ေန့​​အစဉ်အလိုက် ​​ေရတွက်စီစဉ်ပံုဟာ ဒီက​​ေန့​​မျက်​​ေမှာက်​​ေခတ်ကမ္ဘာသံုး​​လို့​​​ေြပာနိုင်တဲ့​​ အ​​ေနာက်နိုင်ငံသံုး​​ ြပက္ခဒိန်မှာ ​​ေရာတွက်စီစဉ်ပံုနဲ့​​ထပ်တူ ညီ​​ေနတာဟာလည်း​​ ထူး​​ြခား​​ချက်တစ်ခုပါပဲ။ ပုဂံမင်း​​ဆက် ၂၀ ​​ေြမာက် သဃင်္​ရာဇ်မင်း​​ (ပုပ္ပား​​​ေစာရဟန်း​​မင်း​​) လက်ထက် မတိုင်ခင်ကတည်း​​က ြမန်မာတို့​​ရဲ့​​ ​​ေန့​​အစီအစဉ် ​​ေနရာချထား​​ပံု ဆင်း​​သက်လာပံု ပိုင်ဆိုင်ပံု​​ေတွဟာ အ​​ေနာက်နိုင်ငံက ယူဆပံု​​ေတွနဲ့​​တူညီ​​ေနပါတယ်။

တနဂင်္​​​ေနွ ၊​ တနဂင်္​လာ ၊​ အဂင်္​ါ ၊​ ဗုဒ္ဓဟူး​​ ၊​ ြကာသာပ​​ေတး​​ ၊​ ​​ေသာြကာ ၊​ စ​​ေန
ဆန်း​​ ၊​ မွန်း​​ ၊​ မား​​စ် ၊​ မာကျူရီ၊​ ဂျူပီတာ ၊​ ဗီး​​နပ်စ် ၊​ ​​ေစတန်
Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday

နှစ်​​ေဟာင်း​​ ၁၃၆၈ နဲ့​​ နှစ်သစ် ၁၃၆၉ သက္ကရာဇ် အကူး​​အ​​ေြပာင်း​​မှာ ​​ေန့​​ရ ​​ေန့​​တည်​​ေနပံုက လံုး​​ဝ ြခား​​နား​​သွား​​ပါလိမ့်​​မယ်။ သာမန်အြမင်နဲ့​​ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ကိန်း​​တစ်လံုး​​​ေြပာင်း​​သွား​​တာပါကွာ လို့​​ဆိုနိုင်ပါတယ်၊​ ဒါ​​ေပမယ့်​​ ဘုရား​​​ေဆာင်း​​တန်း​​ ​​ေဗဒင်ဆရာအစ နိုင်ငံ​​ေတာ် ြပက္ခဒိန်​​ေတာ်ဆက် ​​ေဗဒင်ပညာရှင်အဆံုး​​ ပညာရှင်​​ေတွ တွက်ချက်နည်း​​ အရက​​ေတာ့​​ ဒီလိုကိန်း​​ဂဏန်း​​ အကူး​​အ​​ေြပာင်း​​ဟာ ​​ေန့​​ရ​​ေန့​​ကိုပိုင်ဆိုင်တဲ့​​ ြဂိုလ်ဂလံုး​​ရဲ့​​ စွမ်း​​အင်​​ေတွ ​​ေြပာင်း​​လည်း​​သွား​​တာ သိြကပါတယ်။

ဒီတွက်ချက်တဲ့​​ နည်း​​စံနစ်ကို ပုဂံ​​ေခတ် နန္ဒိ​​ေသန မ​​ေထရ် က​​ေန စတင်ခဲ့​​တယ်လို့​​ ဆိုပါတယ်။ (​​ေအာင်လံ​​ေတဇ သကျမှီအံုး​​ နန္ဒိ​​ေသနထံုး​​) လို့​​စာဆိုရှိခဲ့​​ြပီး​​ ယ​​ေန့​​​ေခတ်မှာ​​ေတာ့​​ (​​ေအာင်လံထူ စစ်သူြကီး​​ပွဲ ၁၄၀၃၆၂၅) လို့​​ လူသိများ​​ပါတယ်။ ​​ေကာဇာသက္ကရာဇ်ကို ​​ေန့​​ရ ​​ေန့​​နဲ့​​စား​​ြပီး​​ အြကွင်း​​ကို လကင်္​ာအရ ကိန်း​​ဖွဲ့​​တည်​​ေဆာက်ယူြပီး​​ ​​ေန့​​ ရ ​​ေန့​​ရဲ့​​စွမ်း​​အင်​​ေတွကို ​​ေလ့​​လာ တွက်ချက်ရတဲ့​​ ​​ေရှး​​​ေဟာင်း​​ြမန်မာ့​​ရိုး​​ရာ ပညာတရပ်လို့​​ ဆိုနိုင်ပါတယ်။

ဒီပညာကို (မဟာဘုတ်​​ေဗဒင်ပညာ) လို့​​​ေခါ်ပါတယ်။ (မဟာ) ဆိုတာ ြကီး​​ြမတ်ြခင်း​​ (ဘုတ်) ဆိုတာ ဘူတ ဓါတ် လို့​​ အဓိပ္ပါယ်ရပါတယ်၊​ ပင်ကိုယ်သ​​ေဘာအတိုင်း​​​ေဆာင်​​ေနတဲ့​​ မီး​​​ေြမ​​ေလ​​ေရ ဓါတ်ြကီး​​​ေလး​​ပါး​​ကိန်း​​ဖွဲ့​​စည်း​​မှု ြဖစ်ပါတယ်။ ဓါတ်​​ေလး​​ပါး​​ကို ချုပ်ထား​​တာက​​ေတာ့​​ အပူနဲ့​​အ​​ေအး​​ တနည်း​​​ေြပာရရင် ​​ေန နဲ့​​လကို အ​​ေြခခံြပီး​​ ​​ေလာကသံုး​​ပါး​​ ( သတ္တ​​ေလာက၊​ ဩကာသ​​ေလာက၊​ သခင်္​ါရ​​ေလာက) က သူ့​​သဘာဝအတိုင်း​​ ြဖစ်တည်​​ေနတယ်၊​ ဒါ​​ေြကာင့်​​ ဒီဓါတ်​​ေလး​​ပါး​​ဖွဲ့​​စည်း​​မှုကို ဘုရား​​​ေသာ်မှ မလွန်ဆန်နိုင်ခဲ့​​ပါဘူး​​။

ဆိုလိုတာက ရခုစား​​ ဂခုစား​​ ရ​​ေသ့​​စိတ်​​ေြဖပညာပါကွာလို့​​ ​​ေြပာဆို​​ေဝဖန်​​ေပမယ့်​​ မဟာဘုတ်ပညာကို ဘယ်ပညာရှင်ကမှ လက်လွတ်ရိုး​​မရှိ ပစ်ပယ်နိုင်စွမ်း​​ မရှိပါဘူး​​။ ဘာ​​ေြကာင့်​​လဲ၊​ တွက်ကိန်း​​ငယ် သ​​ေလာက် လှို့​​ဝှက်မှု​​ေတွ အကျိုး​​သက်​​ေရာက်မှု​​ေတွ အသံုး​​ဝင်မှု​​ေတွက များ​​လွန်း​​လို့​​ပါပဲ။ ဒါ​​ေြကာင့်​​ ​​ေဗဒင်အချုပ် မဟာဘုတ်လို့​​ ပညာရှင်​​ေတွ ​​ေခါ်ဆိုခဲ့​​ြကတာပါ။

ကဲ .. တွက်ြကည့်​​ရ​​ေအာင်၊​ ၁၃၆၉ ကို ရ နဲ့​​စား​​​ေတာ့​​ ၄ ြကွင်း​​ပါတယ်။ ​​ေအာင်လံထူစစ်သူြကီး​​ပွဲ လကာအင်္​တိုင်း​​ ၄ြကွင်း​​လို့​​ ကိုယ်စား​​ြပု (လံ)က​​ေန (လံထူစစ်သူြကီး​​ပွဲ​​ေအာင် ၄၀၃၆၂၅၁) ဆိုြပီး​​ မဟာဘုတ် ဘဂင်္​အိမ်မှာ စချရပါမယ်။ မဟာဘုတ် အိမ်ပိုင်ရှင်​​ေတွဟာ ​​ေြပာင်း​​လဲမှုမရှိပဲ ​​ေကာဇာ​​ေြပာင်း​​လဲတဲ့​​အခါ အိမ်​​ေတွဆီ ဝင်​​ေရာက်လာတဲ့​​ ​​ေန့​​ရ​​ေန့​​ကိုယ်စား​​ြပု ြဂိုလ်​​ေတွကသာ နှစ်အလိုက် ​​ေြပာင်း​​လဲသွား​​မှာ ြဖစ်ပါတယ်။




ယခုလာမယ့်​​နှစ် ၁၃၆၉ ြမန်မာနှစ်ဆန်း​​တစ်ရက်​​ေန့​​ကစလို့​​ ​​ေန့​​ရ ​​ေန့​​ မဟာဘုတ်ကိန်း​​ ဖွဲ့​​စည်း​​မှုက အထက်ပါအတိုင်း​​ ြဖစ်လာပါြပီ။ တနဂင်္​​​ေနွ ၁ ( အ အသံထွက် အက္ခရာများ​​)၊​ တနလာင် ၂ (ကခဂဃင)၊​ အဂင်္​ါ ၃ (စဆဇဈည)၊​ ဗုဒ္ဓဟူး​​ ၄(ယရလဝ)၊​ ြကာသာပ​​ေတး​​ ၅ (ပဖဗဘမ)၊​ ​​ေသာြကာ ၆ ( သဟ)၊​ စ​​ေန ၀ (တထဒဓန အသံထွက်အက္ခရာများ​​) စသည်တို့​​ဟာ ြဂိုလ်ပရိယာယ် မဟာဘုတ်အိမ် ပရိယာယ်အတိုင်း​​ ​​ေယဘုယျ သက်​​ေရာက်မှု​​ေတွ ြဖစ်လာပါလိမ့်​​မယ်။

ရ ရက်သား​​သမီး​​​ေတွဟာ သက်ဆိုင်ရာ အသက်အပိုင်း​​အြခား​​အလိုက် နာမည်ပညတ်ချက် အလိုက် ကံအြပုအမူအလိုက် ​​ေကာဇာမဟာဘုတ်ရဲ့​​ထိမ်း​​ချုပ်မှု​​ေအာက်မှာ ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​ ဆိုး​​ကျိုး​​ကို ခံစား​​ရမှာြဖစ်ပါတယ်။ တစ်ဦး​​ချင်း​​စီအ​​ေပါ် သက်​​ေရာက်မှုဟာ တွက်ချက်မှု ဆက်စပ်​​ေတွး​​​ေခါ်မှု အတိတ်နမိတ်​​ေပါင်း​​စပ်မှု​​ေတွ စုစည်း​​ပံု​​ေဖာ်ရမှာြဖစ်လို့​​ ဒီ​​ေဆာင်း​​ပါး​​မှာ ​​ေရး​​သား​​နိုင်မှာ မဟုတ်ပါဘူး​​။

မဟာဘုတ် မဟုတ်ပါလို့​​​ေလှာင်​​ေြပာင်သ​​ေရာ်သူ​​ေတွ ရှိြကပါတယ်၊​ ဒါ​​ေပမယ့်​​ အဲဒီလူ​​ေတွက သူတို့​​မဂင်္​လာ​​ေဆာင်တဲ့​​အခါ က​​ေလး​​​ေမွး​​တဲ့​​အခါ ဆိုင်ခန်း​​ဖွင့်​​တဲ့​​အခါ ကံဆိုး​​မိုး​​​ေမှာင်ကျမှု​​ေတွ မထင်မှတ်ပဲ ြဖစ်လာတဲ့​​အခါမျိုး​​​ေတွမှာ ​​ေဗဒင်ပညာရှင်​​ေတွဆီကို ​​ေရာက်ြကရပါ​​ေတာ့​​တယ်။ ​​ေဗဒင်ပညာရှင်​​ေတွကလည်း​​ ကွန်ြပူတာနဲ့​​ပဲတွက်တွက်၊​ လက်ငါး​​လံုး​​ထူကျမ်း​​စာအုပ်​​ေတွပဲ ကိုင်ကိုင်၊​ ​​ေနသွား​​လသွား​​နက္ခတ်ယှဉ်​​ေတွနဲ့​​ပဲညှိညှိ၊​ အ​​ေရှ့​​တိုင်း​​ အ​​ေနာက်တိုင်း​​ ဘာညာ ဘာညာ​​ေတွပဲတတ်တတ် …… ​​ေနာက်ဆံုး​​​ေတာ့​​ ​​ေကာဇာသက္ကရာဇ်ကို အ​​ေြခခံ တွက်ချက်ရတဲ့​​ မဟာဘုတ်ကိန်း​​ဖွဲ့​​စည်း​​မှုကို မျက်ကွယ်မြပုရဲြကပါဘူး​​ ခင်ဗျာ …။

မှတ်ချက် - ဒီ​​ေဆာင်း​​ပါး​​ အပိုင်း​​ ၁ နဲ့​​၂ က အိပ်မက်မှာ သြကင်္​န်မတိုင်ခင်က ​​ေရး​​ခဲ့​​တာပါ၊​ နိုင်ငံ​​ေရး​​ အ​​ေြခအ​​ေန ပါဝင် အိပ်မက်ကို ထိခိုက်မှာစိုး​​လို့​​ခပ်ပါး​​ပါး​​ပဲ ​​ေရး​​ထား​​တာ။

0 comments:

Post a Comment