သူရိယသိဒ္ဓန္တကျမ်းအလိုအရ ၃၆၅ရက် ၆နာရီ ၁၂မိနစ် ၃ရစက္ကန့်ြပည့်တဲ့အချိန် တနဂင်္ေနွ ေနမင်းက မိဿရာသီ သုည အံသာ(ဒီဂရီ) ကို စတင်ဝင်ေရာက်ချိန်မှာ သြကင်္န် ကျပါတယ်။ ဒါေပမယ့်လည်း နှစ်သစ်ကို ကူးေြပာင်းြခင်း မရှိေသးပါဘူး။ ေဗဒင်တွက်ရိုးကျမ်းများ အလိုအရ ရဝိဖုဋြဂိုလ်စင် တနဂင်္ေနွ စတင်ဝင်ေရာက်ချိန်မှာ သြကင်္န်စတင်ကျြပီးေနာက်
မြကာခင် ရက်ပိုင်းအတွင်းမှာ နှစ်ေဟာင်းကုန်လို့ နှစ်သစ်ကူးအခါသမယကို ကျေရာက်ပါေတာ့မယ်။ အိမ်မှာ ဆိုင်မှာ ရံုးမှာ ေကျာင်းမှာ ချိတ်ထားတဲ့ ြပက္ခဒိန် အေဟာင်းကိုြဖုတ် အသစ်ကိုတပ်၊ ဆိုလိုတာက ြမန်မာသက္ကရာဇ် ၁၃၆၈ ကေန ၁၃၆၉ ဆီကို ကူးေြပာင်းြပီေပါ့။
သြကင်္န်ဆိုတာ သကင်္န္တ ကေနဆင်းသက်လာတာ အဓိပ္ပါယ်ကေတာ့ ကူးေြပာင်းြခင်း၊ ေနမင်းလို့ကျေနာ်တို့သိတဲ့ တနဂင်္ေြနွဂိုလ်ကို ေြမကမ္ဘာက တပတ်ြပည့်ေအာင် လည်ပတ်ြပီးလို့ မိန်ရာသီ(တေပါင်းလ)ကေန မိဿရာသီ (တန်ခူးလ)ကို ြပန်လည်ကူးေြပာင်း ဝင်ေရာက်တဲ့ အချိန်ပါ။
သူရိယသိဒ္ဓန္တကျမ်းအလိုအရ ၃၆၅ရက် ၆နာရီ ၁၂မိနစ် ၃ရစက္ကန့်ြပည့်တဲ့အချိန် တနဂင်္ေနွ ေနမင်းက မိဿရာသီ သုည အံသာ(ဒီဂရီ) ကို စတင်ဝင်ေရာက်ချိန်မှာ သြကင်္န် ကျပါတယ်။ ဒါေပမယ့်လည်း နှစ်သစ်ကို ကူးေြပာင်းြခင်း မရှိေသးပါဘူး။ ေဗဒင်တွက်ရိုးကျမ်းများ အလိုအရ ရဝိဖုဋြဂိုလ်စင် တနဂင်္ေနွ စတင်ဝင်ေရာက်ချိန်မှာ သြကင်္န်စတင်ကျြပီးေနာက် ၂ရက် ၄နာရီ ၄မိနစ် ၄ဝစက္ကန့်ရဝိမဓျြဂိုလ်သွမ်း တနဂင်္ေနွ ေရာက်ရှိချိန်မှာ နှစ်သစ်ကို ကူးေြပာင်းပါတယ်။ ဒါေြကာင့် ဒီြကားကာလ ၂ရက်ေကျာ် ၃ ရက်ကို သြကင်္န်ပွဲေတာ်အြဖစ် တနိုင်ငံလံုးမှာ ေရှးယခင်ကေန ယေန့ေခတ်အထိ ေပျာ်ေပျာ်ပါးပါး ဆင်ယင်ကျင်းပြကတာ ြဖစ်ပါတယ်။
သြကင်္န်ပွဲေတာ်ကာလြပီးဆံုးလို့ နှစ်သစ်ရဲ့ပထမဦးဆံုးေန့နှစ်ဆန်းတစ်ရက်ေန့ကို ေရာက်တာနဲ့ ၁၃၆ဂကေန ၁၃၆၉ခုနှစ်ဆီကို ကူးေြပာင်းသွားပါတယ်။ ဒီလို ကူးေြပာင်းတာနဲ့အတူ တနဂင်္ေနွအစ စေနအဆံုး ေန့ရေန့ ြဂိုလ်ဂလံုးရဲ့အနိမ့်အြမင့် အေကာင်းအဆိုး စွမ်းအားေတွဟာ ကွာြခားသွားပါတယ်။
ြမန်မာေတွ ေရှးယခင်ကတည်းက အသံုးြပုခဲ့တဲ့ ေန့ရေန့အစဉ်အလိုက် ေရတွက်စီစဉ်ပံုဟာ ဒီကေန့မျက်ေမှာက်ေခတ်ကမ္ဘာသံုးလို့ေြပာနိုင်တဲ့ အေနာက်နိုင်ငံသံုး ြပက္ခဒိန်မှာ ေရာတွက်စီစဉ်ပံုနဲ့ထပ်တူ ညီေနတာဟာလည်း ထူးြခားချက်တစ်ခုပါပဲ။ ပုဂံမင်းဆက် ၂၀ ေြမာက် သဃင်္ရာဇ်မင်း (ပုပ္ပားေစာရဟန်းမင်း) လက်ထက် မတိုင်ခင်ကတည်းက ြမန်မာတို့ရဲ့ ေန့အစီအစဉ် ေနရာချထားပံု ဆင်းသက်လာပံု ပိုင်ဆိုင်ပံုေတွဟာ အေနာက်နိုင်ငံက ယူဆပံုေတွနဲ့တူညီေနပါတယ်။
တနဂင်္ေနွ ၊ တနဂင်္လာ ၊ အဂင်္ါ ၊ ဗုဒ္ဓဟူး ၊ ြကာသာပေတး ၊ ေသာြကာ ၊ စေန
ဆန်း ၊ မွန်း ၊ မားစ် ၊ မာကျူရီ၊ ဂျူပီတာ ၊ ဗီးနပ်စ် ၊ ေစတန်
Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday
နှစ်ေဟာင်း ၁၃၆၈ နဲ့ နှစ်သစ် ၁၃၆၉ သက္ကရာဇ် အကူးအေြပာင်းမှာ ေန့ရ ေန့တည်ေနပံုက လံုးဝ ြခားနားသွားပါလိမ့်မယ်။ သာမန်အြမင်နဲ့ဆိုရင်ေတာ့ ကိန်းတစ်လံုးေြပာင်းသွားတာပါကွာ လို့ဆိုနိုင်ပါတယ်၊ ဒါေပမယ့် ဘုရားေဆာင်းတန်း ေဗဒင်ဆရာအစ နိုင်ငံေတာ် ြပက္ခဒိန်ေတာ်ဆက် ေဗဒင်ပညာရှင်အဆံုး ပညာရှင်ေတွ တွက်ချက်နည်း အရကေတာ့ ဒီလိုကိန်းဂဏန်း အကူးအေြပာင်းဟာ ေန့ရေန့ကိုပိုင်ဆိုင်တဲ့ ြဂိုလ်ဂလံုးရဲ့ စွမ်းအင်ေတွ ေြပာင်းလည်းသွားတာ သိြကပါတယ်။
ဒီတွက်ချက်တဲ့ နည်းစံနစ်ကို ပုဂံေခတ် နန္ဒိေသန မေထရ် ကေန စတင်ခဲ့တယ်လို့ ဆိုပါတယ်။ (ေအာင်လံေတဇ သကျမှီအံုး နန္ဒိေသနထံုး) လို့စာဆိုရှိခဲ့ြပီး ယေန့ေခတ်မှာေတာ့ (ေအာင်လံထူ စစ်သူြကီးပွဲ ၁၄၀၃၆၂၅) လို့ လူသိများပါတယ်။ ေကာဇာသက္ကရာဇ်ကို ေန့ရ ေန့နဲ့စားြပီး အြကွင်းကို လကင်္ာအရ ကိန်းဖွဲ့တည်ေဆာက်ယူြပီး ေန့ ရ ေန့ရဲ့စွမ်းအင်ေတွကို ေလ့လာ တွက်ချက်ရတဲ့ ေရှးေဟာင်းြမန်မာ့ရိုးရာ ပညာတရပ်လို့ ဆိုနိုင်ပါတယ်။
ဒီပညာကို (မဟာဘုတ်ေဗဒင်ပညာ) လို့ေခါ်ပါတယ်။ (မဟာ) ဆိုတာ ြကီးြမတ်ြခင်း (ဘုတ်) ဆိုတာ ဘူတ ဓါတ် လို့ အဓိပ္ပါယ်ရပါတယ်၊ ပင်ကိုယ်သေဘာအတိုင်းေဆာင်ေနတဲ့ မီးေြမေလေရ ဓါတ်ြကီးေလးပါးကိန်းဖွဲ့စည်းမှု ြဖစ်ပါတယ်။ ဓါတ်ေလးပါးကို ချုပ်ထားတာကေတာ့ အပူနဲ့အေအး တနည်းေြပာရရင် ေန နဲ့လကို အေြခခံြပီး ေလာကသံုးပါး ( သတ္တေလာက၊ ဩကာသေလာက၊ သခင်္ါရေလာက) က သူ့သဘာဝအတိုင်း ြဖစ်တည်ေနတယ်၊ ဒါေြကာင့် ဒီဓါတ်ေလးပါးဖွဲ့စည်းမှုကို ဘုရားေသာ်မှ မလွန်ဆန်နိုင်ခဲ့ပါဘူး။
ဆိုလိုတာက ရခုစား ဂခုစား ရေသ့စိတ်ေြဖပညာပါကွာလို့ ေြပာဆိုေဝဖန်ေပမယ့် မဟာဘုတ်ပညာကို ဘယ်ပညာရှင်ကမှ လက်လွတ်ရိုးမရှိ ပစ်ပယ်နိုင်စွမ်း မရှိပါဘူး။ ဘာေြကာင့်လဲ၊ တွက်ကိန်းငယ် သေလာက် လှို့ဝှက်မှုေတွ အကျိုးသက်ေရာက်မှုေတွ အသံုးဝင်မှုေတွက များလွန်းလို့ပါပဲ။ ဒါေြကာင့် ေဗဒင်အချုပ် မဟာဘုတ်လို့ ပညာရှင်ေတွ ေခါ်ဆိုခဲ့ြကတာပါ။
ကဲ .. တွက်ြကည့်ရေအာင်၊ ၁၃၆၉ ကို ရ နဲ့စားေတာ့ ၄ ြကွင်းပါတယ်။ ေအာင်လံထူစစ်သူြကီးပွဲ လကာအင်္တိုင်း ၄ြကွင်းလို့ ကိုယ်စားြပု (လံ)ကေန (လံထူစစ်သူြကီးပွဲေအာင် ၄၀၃၆၂၅၁) ဆိုြပီး မဟာဘုတ် ဘဂင်္အိမ်မှာ စချရပါမယ်။ မဟာဘုတ် အိမ်ပိုင်ရှင်ေတွဟာ ေြပာင်းလဲမှုမရှိပဲ ေကာဇာေြပာင်းလဲတဲ့အခါ အိမ်ေတွဆီ ဝင်ေရာက်လာတဲ့ ေန့ရေန့ကိုယ်စားြပု ြဂိုလ်ေတွကသာ နှစ်အလိုက် ေြပာင်းလဲသွားမှာ ြဖစ်ပါတယ်။

ယခုလာမယ့်နှစ် ၁၃၆၉ ြမန်မာနှစ်ဆန်းတစ်ရက်ေန့ကစလို့ ေန့ရ ေန့ မဟာဘုတ်ကိန်း ဖွဲ့စည်းမှုက အထက်ပါအတိုင်း ြဖစ်လာပါြပီ။ တနဂင်္ေနွ ၁ ( အ အသံထွက် အက္ခရာများ)၊ တနလာင် ၂ (ကခဂဃင)၊ အဂင်္ါ ၃ (စဆဇဈည)၊ ဗုဒ္ဓဟူး ၄(ယရလဝ)၊ ြကာသာပေတး ၅ (ပဖဗဘမ)၊ ေသာြကာ ၆ ( သဟ)၊ စေန ၀ (တထဒဓန အသံထွက်အက္ခရာများ) စသည်တို့ဟာ ြဂိုလ်ပရိယာယ် မဟာဘုတ်အိမ် ပရိယာယ်အတိုင်း ေယဘုယျ သက်ေရာက်မှုေတွ ြဖစ်လာပါလိမ့်မယ်။
ရ ရက်သားသမီးေတွဟာ သက်ဆိုင်ရာ အသက်အပိုင်းအြခားအလိုက် နာမည်ပညတ်ချက် အလိုက် ကံအြပုအမူအလိုက် ေကာဇာမဟာဘုတ်ရဲ့ထိမ်းချုပ်မှုေအာက်မှာ ေကာင်းကျိုး ဆိုးကျိုးကို ခံစားရမှာြဖစ်ပါတယ်။ တစ်ဦးချင်းစီအေပါ် သက်ေရာက်မှုဟာ တွက်ချက်မှု ဆက်စပ်ေတွးေခါ်မှု အတိတ်နမိတ်ေပါင်းစပ်မှုေတွ စုစည်းပံုေဖာ်ရမှာြဖစ်လို့ ဒီေဆာင်းပါးမှာ ေရးသားနိုင်မှာ မဟုတ်ပါဘူး။
မဟာဘုတ် မဟုတ်ပါလို့ေလှာင်ေြပာင်သေရာ်သူေတွ ရှိြကပါတယ်၊ ဒါေပမယ့် အဲဒီလူေတွက သူတို့မဂင်္လာေဆာင်တဲ့အခါ ကေလးေမွးတဲ့အခါ ဆိုင်ခန်းဖွင့်တဲ့အခါ ကံဆိုးမိုးေမှာင်ကျမှုေတွ မထင်မှတ်ပဲ ြဖစ်လာတဲ့အခါမျိုးေတွမှာ ေဗဒင်ပညာရှင်ေတွဆီကို ေရာက်ြကရပါေတာ့တယ်။ ေဗဒင်ပညာရှင်ေတွကလည်း ကွန်ြပူတာနဲ့ပဲတွက်တွက်၊ လက်ငါးလံုးထူကျမ်းစာအုပ်ေတွပဲ ကိုင်ကိုင်၊ ေနသွားလသွားနက္ခတ်ယှဉ်ေတွနဲ့ပဲညှိညှိ၊ အေရှ့တိုင်း အေနာက်တိုင်း ဘာညာ ဘာညာေတွပဲတတ်တတ် …… ေနာက်ဆံုးေတာ့ ေကာဇာသက္ကရာဇ်ကို အေြခခံ တွက်ချက်ရတဲ့ မဟာဘုတ်ကိန်းဖွဲ့စည်းမှုကို မျက်ကွယ်မြပုရဲြကပါဘူး ခင်ဗျာ …။
မှတ်ချက် - ဒီေဆာင်းပါး အပိုင်း ၁ နဲ့၂ က အိပ်မက်မှာ သြကင်္န်မတိုင်ခင်က ေရးခဲ့တာပါ၊ နိုင်ငံေရး အေြခအေန ပါဝင် အိပ်မက်ကို ထိခိုက်မှာစိုးလို့ခပ်ပါးပါးပဲ ေရးထားတာ။
0 comments:
Post a Comment