လက်ေဆာင်ရတဲ့ ေကျာက်စိမ်းဆင်ရုပ်
စေနေန့ မနက်ခင်း ၁ဝး၂၂ ။
ဂျီေတာ့ခ်နဲ့အလ္လာဘ သလ္လာဘ ေြပာေနတုန်း သူငယ်ချင်းတစ်ေယာက် က ယြတာပစ္စည်း တစ်ခု ကို လက်ေဆာင်ရလို့ ဒီပစ္စည်း အဝင်ေကာင်းမေကာင်း သိချင်လို့ အပူလာကပ်တာနဲ့...လက်ေဆာင်ပစ္စည်းကို ေမးြကည့်ေတာ့
“ ေကျာက်စိမ်း နဲ့ထုလုပ်ထားတဲ့ ဆင်ရုပ် ။ ” သူငယ်ချင်းက ေသာြကာသား။ ေသာြကာတိုင်ကို ထူြကည့်တဲ့အခါမှာ...
၃ (စိမ်း)
၀
၄ (ဆင်ရုပ် )
---
၆ (ေမးသူ နံ )
---
၂ (ေကျာက်)
၅
၁
“ သူ့ကိုနိုင်လို ဆ ကို ခို ” ဆိုတဲ့ အဂင်္ဝိဇ္ဖာ လကင်္ာအရ ဆပွတ်ဆိုတဲ့ မူလေမွးနံ ကေန ၆ ခုေြမာက် နံ ဟာ အဲဒီ မူလနံကို နိုင်ေစချင်ရင် အသံုးြပုရတဲ့ နံမျိုး လို့ မှတ်သားဖူးပါတယ်။ ယြတာ အေနနဲ့ေပးတဲ့ဆင်ရုပ်ကေလး ဟာ “သူ့ကို နိုင်လို ဆကိုခို ” ဆိုတဲ့ လကင်္ာအရ ေသာြကာကို ချုပ်ကိုင်နိုင်တဲ့ ဆပွတ်နံ တစ်ခုအေနနဲ့ ြမင်လိုက်ရြပန်ပါတယ်။
တစ်ခါ ေကျာက်စိမ်း ဟာ ေသာြကာအတွက် သာစည်-ပင်းယ ေြပာင်းြပန်ြဖစ်ေနတာကို ေတွ့ရပါတယ်။ သာစည်ပင်းယဆိုတာက ဒီလိုပါ..တနဂင်္ေနွသားနဲ့ပဲ ဥပမာေပးပါရေစ..
၅ (ပင်း)
၂
၆ (သာ)
--
၁ တနဂင်္ေနွ
--
၄ (ယ)
၀
၃ (စည်)
ဒီတိုင်မှာဆိုရင် တနဂင်္ေနွသား အတွက် ေကာင်းကျိုးေပးတဲ့ နံတွဲလို့ေြပာရမဲ့ သာစည် ၊ ပင်းယ အတွဲေတွကို ြပထားပါတယ်။ အဲဒီ အတွဲေတွဟာ အထက်ကေန ေအာက်ကို ဆင်းသက်ရပါမယ်။ အဲဒါဟာ သာစည်ပင်းယ အတည့်လို့ေခါ်ပါတယ်။ အဲဒီလို မဟုတ်ဘဲ စည်သာ ၊ ယပင်း လို့ေအာက်ကေန အေပါ်ကို တက်ေနရင်ေတာ့ တိုင်ေြပာင်းြပန် ၊ တိုင်ေဇာက်ထိုးလို့ေခါ်ပါတယ်။
ဒါဆိုရင် ခုနက ေကျာက်စိမ်းဟာ ေအာက်ကေန အေပါ်ကို တက်သွားတဲ့ အတွက် ေြပာင်းြပန်ြဖစ်ေနပါြပီ ။ ေြပာင်းြပန်ြဖစ်ေတာ့ ဘာြဖစ်တတ်သလဲ? ။
မူလအလယ်ချာကို ပျက်စီးေစတတ်ပါတယ်။ အဲဒီမှာ ေကျာက်စိမ်းက ေြပာင်းြပန်တက်သွားေတာ့ အလယ်ချာ ြဖစ်တဲ့ ေသာြကာကို ပျက်စီးေစတာကို တစ်ခါ ေတွ့လိုက်ရြပန်ပါတယ်။
- ေကျာက်စိမ်း ဟာ ေသာြကာအတွက် သာစည်-ပင်းယ ေြပာင်းြပန်ဗျ...
- အဲဒီေတာ့...ဘာြဖစ်လာမလဲ
-ဆင် ၄ ဟူး က ဆပွတ်။ သူ့ကို နိုင်လို ဆကိုခို တဲ့။ ဆပွတ်ရုပ်ကို လာေပးထားတယ် ေသာြကာကို နိုင်ြခင်လို့။ တစ်ခါ ေကျာက်စိမ်းဟာ ေသာြကာအတွက် သာစည်-ပင်းယ ေြပာင်းြပန် ....ေသာြကာကို ဆိုးရွားေစတယ်......
- ဟားဟား ထင်ထားတဲ့ အတိုင်းပဲ ။ အဲဒါကို ြပန် လှန်ချင်ရင် ဘယ်လို လုပ်သင့်လဲ
- ေမတ္တာပို့ေပါ့ ။
- ေမတ္တာမရှိဘူး ..ဟားဟား။
- အခုလက်ေဆာင်ကို ေပးတဲ့လူရဲ့အမည်ဟာ အဂင်္ါအမည် မဟုတ်ရင် စေန အမည်ြဖစ်ရမယ်။
- မှန်လိုက်တာဗျာ ၂ေယာက်ေပါင်းေပးတာ။ အခုတွက်တာ ဘာနဲ့တွက်တာလဲ?
- စေနေန့ ၁ဝး၂၂ ဆိုေတာ့ ေဘာမ အခါေပါ့ ။ အဂင်္ါတိုင်ေပါ့ဗျာ..။ အဲဒီအခါနဲ့တွက်တာ
- ဒီမှာက ၅း၂၂ ဗျ။
- ေအာ်..ေသာရီေပါ့ ။ စေနအခါေပါ့ ။ ရပါတယ် .. ၂ခုစလံုး နဲ့တွက်ြကည့်ရေအာင်။ ပညာရပ်က ဘယ်ေတာ့မှ မမှားေစရဘူး။ ဘယ်ေနရာကေနေမးေမး။ အဂင်္ါတိုင်ကို ေနာက်မှ တွက်ြပမယ် ။ စေနတိုင် -ေသာရီ အခါကို တွက်ြကစို့ ။
စေနေန့ညေန ၅း၂၂ ရဲ့အခါတိုင်ကို ထူြကည့်လိုက်. ေသာရီတိုင်ေပါ့ ။
၄ (ဆင်) နဝင်း
၁
၅
---
၀ (စေန အခါတိုင်)
---
၃ (စိမ်း)
၆ (ေမးသူ) အခိုက်
၂ (ေကျာက်)
ြပီးခဲ့တဲ့ ေဆာင်းပါး မှာတုန်းက ေစာလှ-ေလှဆန် လိုပါပဲ ...ေကျာက်စိမ်းဟာ ေမးေနတဲ့ အချိန် ၊ စေန အခါတိုင်မှာ ြတိရန်း နဲ့စတုရန်း ေနရာကို ေရာက်ေနတာေတွ့ရြပန်ပါြပီ။ ဒါဆိုရင် စေနတိုင်ရဲ့ ြတိရန်း နဲ့စတုရန်း မှာ ရှိေနတဲ့ တနလင်္ာ နဲ့အဂင်္ါ (ေကျာက်စိမ်း) ဟာ စေနကို ြဖိုဖျက်ေစတဲ့ အမည်တွဲ အေနနဲ့ေတွ့ရပါတယ်။
အေဝး ြခေသင့်္ေဟာက် နဲ့အနီးဆင်ေဝှ့ြပန် လို အေနအထား လို့ေခါ်ပါတယ်။
စေန နဲ့ေသာြကာနဲ့က ဘာဆိုင်လို့လဲ ဆိုေတာ့
စေန ဟာ ေသာြကာရဲ့ အညွန့်ြဖစ်တာက တစ်ေြကာင်း ... အဋ္ဌလဂ်ခွင်အရ စေနဟာ ေသာြကာကေန စတင်ေရတွက်မယ်ဆိုရင် ၆ ခုေြမာက် ဆပွတ် ၊ ေသာြကာြပီး စေန မဟုတ်ပါဘူး။ အဋ္ဌလဂ်ခွင်ဆိုတာကေတာ့ အရပ်မျက်နှာအလိုက် ြဂိုဟ်ခွင်ေတွ ေနရာချထားတာကို ဆိုလိုပါတယ်။
ေသာြကာ၊ တနဂင်္ေနွ ၊ တနလင်္ာ၊ အဂင်္ါ ၊ ဗုဒ္ဓဟူး ၊ စေန အဲသလို ေရတွက်ရပါတယ်။ သတ်မှတ်ထားတဲ့ ပညတ်ကေတာ့
ပရိဝါယ ၊ အာယု၊ နာဂရ၊ ဘုမ္နိ ၊ ဂဟပတိ ၊ ေတဇ ဆိုတဲ့ အတိုင်း ၆ခုေြမာက် ေတဇ ကို ြဖိုဖျက်ေနတာကို ေတွ့ရပါတယ်။
ဘုန်းကံ ကွယ်ေအာင် ေပါ့။
- “ နင့်ကို ဘုန်းကံကွယ်ေအာင် လက်ေဆာင်နဲ့လုပ်သလိုပဲ ” .. စကားလံုးအချို့ခုန်ဆင်းသွားပါတယ်။ ..
တစ်ခါ စေနတိုင်ထိပ်မှာ နိမိတ်ြဖစ်တဲ့ အေြကာင်းအရာ တစ်ခု ြဖစ်တဲ့ ဆင်ရုပ် (ဗုဒ္ဓဟူး ) ကို ြမင်ရြပန်ပါတယ်။ တိုင်ထိပ်ကို နဝင်းလို့လည်း ေခါ်ပါတယ်။
နဝင်း ရဲ့ဆက်သွယ်ချက်ဟာ အခိုက်လို့ပညာရပ်မှာ ဆိုပါတယ်။ ဒါဆိုရင် နဝင်း ဆင်ရုပ်ကို ြမင်လို့အခိုက်ေနရာကို ြကည့်လိုက်ေတာ့ ေသာြကာ ကို ေတွ့ရြပန်ပါတယ်။ ခိုက်ေနရာ မှာ ေသာြကာ ရှိေနေတာ့ အဲဒီ ေသာြကာြကီး ခိုက်ေနြပီေပါ့ ။ ေမးတဲ့သူကလည်း ေသာြကာဆိုေတာ့ ...အဲဒီေမးတဲ့သူကိုယ်တိုင် ခိုက်ေနြပီ ။
- “ ေကျာက်စိမ်း ဆင်ရုပ်ေြကာင့် နင် ခိုက်ေနြပီ ”
- ဟင်း ...ဘယ်လို လုပ်ရပါ့မလဲ ...
- ငါတို့ပညာရပ်မှာ ြတိစတု နင်းြကမ်း ြပု ဆိုတဲ့ ယြတာ ရှိတယ် .. ေစာလှ-ေလှဆန် သေဘာမျိုးပဲ .. နင်းြကမ်းဆိုေတာ့ အခက်အလက်ေတွ ကို နင်းရတာေပါ့ .. ဘုန်းကံတက်ေအာင် . .အဆင်ေြပေအာင် ြပုတဲ့ ယြတာမျိုးေပါ့။. ြကံုတုန်း ေြပာလိုက်အံုးမယ်။ ငယ်ငယ်တုန်းက လူြကီးေတွ ေြပာခဲ့တဲ့စကား။
“ စေလာင်း ဖံုး ၂ ချပ် တီး ရင် ကျား လာတယ် “ ဆိုတာကို ။ ေရှးေခတ်တုန်းက စေလာင်းဖုန်းကို ေြမသား နဲ့လုပ်တာဆိုေတာ့ အြခင်းြခင်း တီးခတ် မိရင် ကွဲကုန် မျာ စိုးလို့လူြကီးေတွက ကေလးေတွကို ကျားနဲ့ေြခာက်တာ ...
ငါတို့ပညာမှာက အဲဒါတစ်ကယ် ရှိတာ... စေလာင်းဖံုး ၂ချပ်တီး ရင် ကျားလာတယ်... ဘယ်လို လာလဲဆိုေတာ့ ... တနဂင်္ေနွသားနဲ့ပဲ ြပမယ်..
၅
၂ (ကျား)
၆
---
၁
---
၄ ( ေလာင်း )
၀
၃ ( စ )
ဒါဟာ တနဂင်္ေနွသား တစ်ဦး နင်းြကမ်း ယြတာကို ြပုလုပ်တဲ့အခါမှာ လုပ်ေဆာင်ရမဲ့ အစီအရင်ေပါ့..
တနဂင်္ေနွသား တစ်ဦးဟာ နင်းြကမ်း ယြတာကို ြပုလုပ်ေတာ့မယ်ဆိုရင် အဂင်္ါ နဲ့ဗုဒ္ဓဟူး အခက်အရွက် ေတွကို ေြခမှာ နင်းြပီး အေဆာင်ပန်းြဖစ်တဲ့ တနလင်္ာနံ ပန်းကို ကိုင်ြပီး ထွက်ရမယ်လို့ပညာရပ်က ြပထားတာကိုး ။
အဲဒါေြကာင့် စေလာင်းဖံုး ၂ ချပ်တီးရင် ကျားလာ တယ်ဆိုတာကို ဆရာအရှင်ေတွက ပညာရပ်တစ်ခုအေနနဲ့ချန်ရစ်ခဲ့တာေပါ့။
- အဲဒါေြကာင့် ..နင် အိပ်တဲ့ အိပ်ရာ ေြခရင်းမှာ ပဲ အဲဒီ ေကျာက်စိမ်းဆင်ရုပ်ကို အကင်္ျီ တစ်ထည်ကို အခံထား ြပီး ထား ထားလိုက်။ ေဆာင်ပန်းကေတာ့ ေသာြကာသား အတွက် အညွန့်နံ ပန်းြဖစ်တဲ့ စေနနံ နှင်းဆီပန်း ရ ပွင့် ကို ေခါင်းရင်းမှာ ထိုးထားရမယ်။
ဟာ..ခဏခဏ လဲေနရမှာေပါ့ ..
ေအာ် ..အဲဒါမှ ကိုယ်က သတိြပုမိေနမှာေပါ့... တစ်ပတ်တစ်ခါ နှင်းဆီပန်း လဲေပးေနေတာ့ စိတ်လက်ြကည်လင်တာေပါ့ဗျာ..၊။
အဲဒါဆိုရင်လည်း ေဒါင်းေမွှး ရ ေချာင်း စိုက်ထားလိုက်မယ် .. ေခါင်းရင်းမှာ
ေကာင်းတာေပါ့ဗျာ ...ေဒါင်းဆိုတာ အတိတ်နိမိတ်အရလည်း ေကာင်းတာပဲ ... အဲဒါလုပ်လိုက်ေပါ့ဗျား
၃
၀ (ေဒါင်းေမွး ရ ေချာင်း)
၄
--
၆
--
၂ ေကျာက်စိမ်းဆင်
၅
၁ အိပ်ရာ ေြခရင်း
ဒါဆိုရင်...ေသာရီ အခါနဲ့တွက်ြပတာ ြပီးြပီ..ေဘာမအခါနဲ့တွက်ြကည့်ရေအာင်... ေဘာမ (အဂင်္ါ) အခါတိုင်ကို တိုင်ထူြကည့်ရင်...
၀ နဝင်း
၄ ဆင်ရုပ် (အညွန့်)
၁ ဆပွတ်
--
၃
--
၆
၂ ေကျာက်စိမ်း (အခိုက်)
၅
ေဘာမတိုင်
နဝင်း ၊ အခိုက် စဉ်းစားချက်များ
ေဟာ.. ၂ ဆိုတဲ့ အခိုက်ေနရာမှာ ေကျာက်စိမ်းကို ေတွ့ရြပီ ။ အခိုက်ကို ေတွ့ရင် တွဲရမှာက နဝင်းဆိုေတာ့ နဝင်းကို လှမ်းြကည့်လိုက် ။ စေန ကိုေတွ့ရမယ်.။ စေန ဟာ ေသာြကာရဲ့အညွန့် ၊ ြပီးေတာ့ ေသာြကာရဲ့ ေတဇ လည်းြဖစ်တယ်။ ဒါဆိုရင် နဝင်းမှာ ရှိတဲ့ ၊ နဝင်းမှာ ေရာက်ေနတဲ့ စေန ။ နဝင်းေရာက်တိုင်း မေကာင်းနိုင်ေတာ့ဘူး ။ ဘာလို့လဲ ဆိုေတာ့ အခိုက်မှာ ရှိတဲ့ ၂ (ေကျာက်စိမ်း) ကို ြမင်ြပီး လှမ်းြကည့်ရတဲ့ နဝင်း ြဖစ်တာေြကာင့် အဲဒီ စေနဟာ ဘယ်နည်းနဲ့မှ မေကာင်းေတာ့ဘူး ။ စီးပွားေရး ၊ ေကာင်းကျိုးေရးရာ အြဖာြဖာ၊ ဘုန်းကံ အစရှိတာေတွကို အခိုက်ကေန လှမ်းြကည့်ရတာ ြဖစ်တာမို့လို့အဲဒီကိစ္စရပ်ေတွ မှာ သတိထားရေတာ့မယ်။
တစ်ခါ စေန ပရိယာယ်အရ မိမိလက်ေအာက် ငယ်တဲ့သူ ၊ ေြခသွားထိန်းရ ြဂိုဟ်မိန်းမ ဆိုတဲ့ လကင်္ာအရ စေနဟာ အမျိုးသမီး ြဖစ်ရမယ်။
စစချင်းတုန်းက ေြပာခဲ့တဲ့ ေပးတဲ့လူဟာ စေန (သို့) အဂင်္ါ အမည်ပါသူ ြဖစ်ရမယ်လို့ခန့်မှန်းတာကေတာ့
- ခိုက်မှာ ရှိတဲ့ ၂လာေြကာင့် နဝင်း စေနကို လှမ်းေြပာတာက တစ်ခု
- ခိုက်မှာ ရှိတဲ့ ေကျာက်စိမ်း (တနလင်္ာ) နဲ့ အညွန့်မှာရှိတဲ့ ဆင်ရုပ် (ဗုဒ္ဓဟူးေြကာင့် ) အြမစ်အညွန့်တည့်ေနတဲ့ အတွက် အဂင်္ါကို ေကာင်းေစတဲ့ သေဘာမျိုး ေတွ့တာေြကာင့် အဂင်္ါ ကို လှမ်းေြပာရတာ..
ဒါေြကာင့် ဆင်ရုပ်ေပးသူဟာ စေန (သို့) အဂင်္ါ လို့ေြပာရတာ...။ စေနေရာ ၊ အဂင်္ါ ေရာ၂ေယာက်လံုး ဆိုေတာ့ လည်း ပညာအရေတာ့ တည့်ေနတာပဲ လို့ေြပာရမလို ြဖစ်ေနြပီေပါ့။ နဝင်းအခိုက်ကို ပဲ ဆက်ေြပာြပမယ်။
အခိုက်မှာ ရှိတဲ့ တနလင်္ာ ဟာ ေသာြကာအတွက် နာဂရ လို့ေခါ်တဲ့ ြမို့ြပေကျးရွာ ေတွ နဲ့ပတ်သက်တာမျိုး ြဖစ်တာေြကာင့် ေပးတဲ့သူဟာ ေနရာဋ္ဌာနကို အေြကာင်းြပုတဲ့ စကားေတွ ေြပာဆိုရမယ်..ခိုက်တဲ့ စကား ေပါ့ .. ရှင်းေအာင်ေြပာရရင်ေတာ့ အခုလက်ရှိေနတဲ့ ေနရာမှာ မေနနဲ့..တစ်ြခားနိုင်ငံကိုေြပာင်းပါ..ဘာညာေပါ့..အဲဒီလို ေနရာဋ္ဌာန ခိုက်ေစတဲ့ စကားေတွ ပါလာမယ်...လက်ေဆာင်ေပးရင်း ေြပာတာမျိုး ..လူြကံုပါးတာမျိုးေပါ့...
နဝင်းမှာ ရှိတဲ့ စေနကို ြပန်ြကည့်လိုက်အံုး ..ေသာြကာနဲ့ဘာေတာ်လဲ...ေတာသူ ဆိုတဲ့ ဓါတ်ရန် ေတာ်တယ်...ကျန်းမာေရးကိစ္စကို အေြကာင်းြပုြပီး ဒီလက်ေဆာင်ယြတာ အရုပ်ကို ေပးတာ...
အခိုက်ကို ြပန်ြကည့် ..၂ ကို ြမင်ေတာ့ ၂ပရိယာယ်အရ ဆိုရင် မိခင် (သို့) မိခင်ကဲ့သို့ေနေသာသူလို့ြမင်ြပန်တယ်။ ဒါေြကာင့် ဒါဟာ မိသားစု အတွင်းက ေပးတာ ြဖစ်ရမယ်...
- “ အင်း...ညီမနဲ့အေမလို ေနတဲ့သူက ေပးတာ ..”
- ဟိုက်ရှားဘား....
အင်းထပ်ေြပာမယ်...၂ခိုက်ကို ဆက်ေြပာရင်ေတာ့ အဲဒီ ပစ္စည်းဟာ လွန်ခဲ့တဲ့ ၂ရက်က ေပးတာ ြဖစ်ရမယ်..
- ဟားဟား..မှားတယ် ..လွန်ခဲ့တဲ့ ၂ ပတ်က ေပးတာဗျ..
..ဟင်း....လွဲတယ်ဗျာ...ကျွတ်ကျွတ်ကျွတ်..နည်းနည်းေလးပဲလိုတယ်..
-အားမငယ်ပါနဲ့၂ ချင်းတူတာပဲ...ဆက်ေြပာ
” ေဘာမတိုင်မှာ ဆပွတ်ေနရာမှာ ၁ ကို ေတွ့လား...ဒါေြကာင့် ၁ကို အကူအညီယူြပီး ေပးမယ်.. ဆိုလိုတာကေတာ့ တနဂင်္ေနွသား မဟုတ်ရင် အေဖ ေပါ့..အေဖလို ေနတဲ့သူကေန တစ်ဆင့်ေပးတာ...”
..ဟဲဟဲ..အေဖကေန တစ်ဆင့်ထည့်ေပးလိုက်တာ...
- ဪ....
ဒီမှာတင်ပဲ ဂျီေတာ့ခ်က ချက်တင် လုပ်တာေလးေတွ ြပီးသွားပါတယ်..


1 comments:
ုkg par tal
Post a Comment