အထက်ပါ အေြကာင်းတရားများေြကာင့် ၆၀(၀၆)တွဲ အကျိုးတရားသည် မုန်တိုင်းြပီးေနာက် ဆက်လက်ြဖစ်လာလိမ့်မည်ဟု မိမိ ေဟာကိန်း ထုတ်လိုသည်။ အဘယ်ေြကာင့်ဆိုေသာ ေကာဇာ မဟာဘုတ်ကိန်းကို မလွန်ဆန်နိုင် ေသာေြကာင့်တည်း။
သံဃာရတနာများ ြပည့်ဝမ်းမီးေတာက်၍ လမ်းေပါ်ေလျှာက်ြပီး တို့ေမတ္တာစွမ်း ကမ္ဘာလွှမ်း ြငိမ်းချမ်းြကပါေစဟု ဆုေတာင်းေမတ္တာ ပို့သစဉ် မိစ္ဆာစစ်တပ်၏ ရက်စက်မှုေြကာင့် ၂ဝဝရ စက်တင်ဘာတွင် သံဃာ့ေသွး ေြမကျခဲ့သည်။
သာသနာ့သမိုင်း၏ အဆိုးဝါးဆံုး ြဖစ်ရပ်ြကီး၏ ေနာက်ပိုင်းတွင် -
နိုင်ငံအနှံ့ ထူးြခားြဖစ်စဉ် မီးေလာင်မှုများ ြဖစ်ခဲ့သည်။
ထူးြခားြဖစ်စဉ် မီးေလာင်မှုများမှာ -
(၁) ရတနာပံု မန္တေလးေဈးြကီး အြကီးအကျယ် မီးေလာင်ြခင်း
(၂) ေရွှတိဂံုဘုရား၌ ကိုယ်ကိုယ်ကိုယ် မီးရှို့သတ်ေသြခင်း
(၃) ရန်ကုန် လှိုင်သာယာ မီးေလာင်ြခင်း
မီးေလာင်ြခင်းသည် ဓါတ်ေလးပါး သေဘာအရ ေတေဇာဓါတ်ြဖစ်သည်။
ြမန်မာ့ရိုးရာ ေဗဒင်ပညာတွင် ေတေဇာဓါတ်သည် တနဂင်္ေနွ နှင့် စေန တို့ပူးတွဲမှ ဓါတ်သဘာဝ ြပည့်စံုသည်။
မီးေလာင်ြခင်းသည် ပထမ မီးေတာက်အဆင့်မှ စတင်၍ မီးခဲအဆင့်၌ ချုပ်ြငိမ်းသည်။
ထို့ေြကာင့် ေတေဇာဓါတ်တိုင်တွဲကို စေန မီးေတာက်ဓါတ်ြဖင့် စတင်၍ တနဂင်္ေနွ မီးခဲဓါတ်ြဖင့် အဆံုးသတ် ထူြကည့်သည်။
၄ ၅ ရတနာပံု၊ ေရွှတိဂံု ဘုရား ၊ လှိုင်သာယာ
၁ ၂
၅ ၆
၀ ၁ မူလ ေတေဇာဓါတ် (မီးေလာင်ြခင်း)
၃ ၄
၆ ၀
၂ ၃
အဂင်္ဝိဇ္ဖာ ဓါတ်တိုင်တွင် ထိပ်ဆံုးေနရာကို ပဥ္စပွတ် နဝင်းဟု ေခါ်သည်။
တိုင်တွင် နဝင်းသည် အင်အား အြကီးဆံုးြဖစ်၍ ေကာင်းသည်ြဖစ်ေစ ဆိုးသည်ြဖစ်ေစ ြဖစ်ကို ြဖစ်ရမည်ဟု ြပဌာန်းချက် ရှိသည်။
အထက်ပါ ေတေဇာဓါတ်တွဲ တိုင်အရ နဝင်းရှိ ၄၅တွဲသည် ြဖစ်ရမည်ဟု ြပဌာန်းချက် အတိုင်း ြဖစ်ကို ြဖစ်ခဲ့သည်။
ထို့ေြကာင့် ဤေတေဇာတိုင်သည် ပကတိ(ြဖစ်ရိုးြဖစ်စဉ်) မဟုတ်ေတာ့ပဲ ဝိကတိ (ထူးြခားြဖစ်စဉ်) အြဖစ်သို့ ေရာက်သည်။
တနည်းအားြဖင့် နမိတ်မှန်သည်၊ အခါမှန်သည်၊ တိုင်မှန်သည်၊ ထို့ေြကာင့် ဤတိုင်ေပါ်တွင် အေြခခံ၍ ေနာက်ဆက်တွဲ ြဖစ်စဉ်များကို ြကိုတင် တွက်ချက်နိုင်သည်။
၄ ၅ ရတနာပံု၊ ေရွှတိဂံု ဘုရား ၊ လှိုင်သာယာ
၁ ၂
၅ ၆
၀ ၁ မူလ ေတေဇာ မီးဓါတ် (မီးေလာင်ြခင်း)
၃ ၄ ဓါတ်ေလးပါး အစဉ်အရ ေနာက်တစ်ဆင့် တက်မည့်ဓါတ်
၆ ၀
၂ ၃
ဓါတ်ေလးပါးကို အကျဉ်းချုပ်ြပေသာ ေအာင်လံထူစစ်သူြကီးပွဲ (၁၄၀၃၆၂၅) လကာတင်္ွင် ေတေဇာဓါတ်တွဲတိုင် မှန်ခဲ့ြပီြဖစ်၍ ေနာက်တစ်ဆင့် တက်မည့် ဓါတ်တွဲမှာ ဝါေယာ ေလဓါတ် ၄၃တွဲ ြဖစ်လာသည်။
၃၄ (၄၃) တွဲ တည်ရှိရာ ေနရာသည် စတုရန်း (ရုပ်နှင့်စိတ်ကို ထိခိုက်ဒဏ်ရာရေအာင် လုပ်နိုင်စွမ်းရှိေသာ အတိုက်ဓါတ်) ြဖစ်သည်။
ထို့အြပင် နဝင်းရှိ ၄၅တွဲ မှန်ခဲ့ြပီြဖစ်၍ စတုရန်းရှိ ၃၄ (၄၃) တွဲကို အသက်ဝင်ေအာင် တွန်းပို့ေပးနိုင်သလို (ပင်းယ ဆက်သွယ်ချက်)၊ အခိုက်အြမစ်ရှိ ၆၀ (၀၆) တွဲကိုလည်း (နဝင်းအခိုက် ဆက်သွယ်ချက်) အသက်ဝင်ေစနိုင်သည်။
ေလဓါတ်တွင် ရာဟုသည် မုန်တိုင်းကို ကိုယ်စားြပု၍ အဂင်္ါသည် ေလညှင်းကို ကိုယ်စားြပုေသာေြကာင့် ရာဟု ဦးစီးဓါတ်တိုင်တွဲကို ထူြခင်း ြဖစ်သည်။
၁ ၀ ဧရာဝတီ (မုန်တိုင်းဖျက်စီးြခင်း၏ ဗဟိုချက်မ)
၅ ၄
၂ ၁
၄ ၃ မူလ ဝါေယာ ေလဓါတ် (မုန်တိုင်းတိုက်ခတ်ြခင်း)
၀ ၆ အနာဂါတ်တွင် ဆက်လက် ြဖစ်ေပါ်မည့် အကျိုးတရား
၃ ၂
၆ ၅
အထက်ပါ ဝါေယာ ေလဓါတ်တွဲ တိုင်အရ နဝင်းရှိ ၁၀ တွဲသည် ြဖစ်ရမည်ဟု ြပဌာန်းချက် အတိုင်း ြဖစ်ကို ြဖစ်ခဲ့သည်။
ထို့ေြကာင့် ဤဝါေယာတိုင်သည် ပကတိ(ြဖစ်ရိုးြဖစ်စဉ်) မဟုတ်ေတာ့ပဲ ဝိကတိ (ထူးြခားြဖစ်စဉ်) အြဖစ်သို့ ေရာက်သည်။
တနည်းအားြဖင့် နမိတ်မှန်သည်၊ အခါမှန်သည်၊ တိုင်မှန်သည်၊ ထို့ေြကာင့် ဤ ဝါေယာတိုင် ေပါ်တွင် အေြခခံ၍ (အလားတူ ေတေဇာဓါတ်တိုင်တွဲေပါ်တွင် အေြခခံ၍) ေနာက်ဆက်တွဲ ြဖစ်စဉ်များကို ြကိုတင် တွက်ချက်နိုင်သည်။
ထို့ေြကာင့် ဝါေယာတိုင် နဝင်းရှိ ၁၀ တွဲ မှန်ခဲ့ြပီြဖစ်၍ စတုရန်းရှိ ၀၆ (၆၀) တွဲကို အသက်ဝင်ေအာင် (ပင်းယ ဆက်သွယ်ချက်) တွန်းပို့ေပးေတာ့မည်လား၊ အလားတူ ပထမ ြပခဲ့ေသာ ေတေဇာတိုင် နဝင်းရှိ ၄၅တွဲ မှန်ခဲ့ြပီြဖစ်၍ အခိုက်အြမစ်ရှိ ၆၀ (၀၆) တွဲကိုလည်း (နဝင်းအခိုက် ဆက်သွယ်ချက်) အသက်ဝင်ေအာင် တွန်းပို့ေပးေတာ့မည်လား၊ စဉ်းစားစရာ ြဖစ်လာသည်။
၁၀ ြဖစ်ကိန်းြဖင့် ဖွဲ့စည်းထားေသာ ၁၃၇၀ ယခုနှစ် ေကာဇာ မဟာဘုတ်ကို ြပန်လည် ြကည့်ရှုေသာ် -

ဝါေယာ ေလဓါတ်တွဲ၏ ရာဟု မုန်တိုင်းဓါတ် (၄) ၏ လွှမ်းမိုးချယ်လှယ်မှုကို ပက္ခအိမ်ရှိ ေသာြကာ (၆) က နာခံရမည်၊ အဂင်္ါ ေလညှင်းဓါတ် (၃)၏ လွှမ်းမိုးချယ်လှယ်မှုကို ပက္ခအိမ်ရှိ စေန(၀) က နာခံရမည်ဟု ြပဌာန်းထားသည်ကို ေတွ့ရသည်။
ထို့ေြကာင့် အထက်ပါ အေြကာင်းတရားများေြကာင့် ၆၀(၀၆)တွဲ အကျိုးတရားသည် မုန်တိုင်းြပီးေနာက် ဆက်လက်ြဖစ်လာလိမ့်မည်ဟု မိမိ ေဟာကိန်း ထုတ်လိုသည်။ အဘယ်ေြကာင့်ဆိုေသာ ေကာဇာ မဟာဘုတ်ကိန်းကို မလွန်ဆန်နိုင် ေသာေြကာင့်တည်း။
၆၀(၀၆) တွဲသည် ေတေဇာတိုင်၌ စတုရန်း (ရုပ်နှင့်စိတ် ထိခိုက်ဒဏ်ရာ ရနိုင်ေသာ ေနရာ) တွင် လည်းေကာင်း၊ အြမစ်အခိုက် ( ထွက်ေပါက်မရေအာင် ပျက်စီးြခင်း) တွင် လည်းေကာင်း တည်ရှိေနသည်။ ဝါေယာတိုင်၌ စတုရန်း (ရုပ်နှင့်စိတ် ထိခိုက်ဒဏ်ရာ ရနိုင်ေသာ ေနရာ) တွင် တည်ရှိေနြပန်သည်။
ထို့ေြကာင့် ၆၀ (၀၆) တွဲသည် ေကာင်းကျိုးမရနိုင်ပဲ ဆိုးကျိုးကိုသာ ခံစားရမည်ဟု ေြပာနိုင်သည်။
ေကာင်းြပီ၊ အားလံုး သိချင် ေနြကြပီ။ ၆၀ (၀၆) ဘာလဲ၊ ဘယ်လဲ၊ ဘယ်သူလဲ။
၁။ ေသာြကာ (၆) သည် တိုက်ဆိုင်စွာြဖင့် မင်းတရားြကီး အမည် ြဖစ်ေနသည်။
၂။ စေန (၀) သည် တိုက်ဆိုင်စွာြဖင့် နန်းစိုက်ရာ ြမို့ေတာ်အမည် ြဖစ်ေနသည်။
၃။ ၆၀ တွဲသည် အပါဒါန ကာရက ြဖစ်၍ ေသာြကာနံသည် ပယ်ရှားြခင်း၊ ေရွ့ ရှားြခင်း၊ စွန့်လွှတ်ခံရြခင်း၊ ထွက်ခွာရြခင်းဟု အဓိပ္ပါယ်ရှိသည်။
၆၀ တွဲသည် ရန်ဓါတ်တွဲြဖစ်၍ မိတ်သေဘာမဟုတ် ရန်သေဘာြဖင့်သာ ဆိုးကျိုးေပးလိမ့်မည်။
၄။ ၀၆ တွဲသည် ကမ္မကာရက ြဖစ်၍ စေနနံသည် ပူပင်ေသာကများြခင်း အမှုအခင်း ရှုတ်ေထွးြခင်း၊ ဘုမ္မိ (သချို င်င်္း) သေဘာအရ စိတ်နှင့်ရုပ် ေသဆံုးြခင်း၊ ဆံုးရှံုးြခင်း၊ အေြခအေန အသစ်သို့ေြပာင်းြခင်းဟု အဓိပ္ပါယ်ရှိသည်။
၇၆ တွဲသည် ဓါတ်ရန်တွဲြဖစ်၍ မိတ်သေဘာမဟုတ် ရန်သေဘာြဖင့်သာ ဆိုးကျိုးေပးလိမ့်မည်။
၅။ ေလဓါတ် ဝါေယာတိုင်တွင် ေသာြကာ (၆)သည် စတုရန်းခိုက် နှင့် ြတိရန်းခိုက် ခိုက်နှစ်ချက်ြဖင့် အထွက်အပျက် ြပေနသည်။
ထို့အြပင် ေသာြကာနံသား၏ မူလတိုင်ကို ထူြကည့်ေသာအခါ ေအာက်ပါအတိုင်း ြဖစ်လာသည်။
၃ အဂင်္ါ ေလညှင်းဓါတ်ဖို
၀
၄ ရာဟု မုန်တိုင်းဓါတ်မ
၆ (ေသာြကာနံသား)
၂
၅
၁
ထို့ေြကာင့် တိုင်ထိပ် ပဥ္စပွတ်နဝင်း အဂင်္ါ ၃ နှင့် ဆပွတ်ရှိ ရာဟု ၄ (၃၄ ဝါေယာ ေလဓါတ်တွဲ အဆိုးအားေြကာင့် ) ၏ ေပါင်းစပ်အားသည် အလည်အချာရှိ ေသာြကာနံကို ထိခိုက်ပျက်စီး ေစသည်ဟု အဂင်္ဝိဇ္ဇာကျမ်းက ပဥ္စပွတ် ဆပွတ် ပညာခန်း (ဂဋ္ဌုန်ပုန်းခိုက် ပုတ်သင်ကိုက်) ြဖင့် ြပခဲ့ေလသည်။
(ဤစာပိုဒ်သည် ြဖည့်စွတ်ချက်သာြဖစ်၍ ေကျာ်ဖတ်လိုက ဖတ်နိုင်သည်။

အေန္တာ ၊ ဂေဗ္ဘ၊ စေရ ၊ ဝံေသ ဓာတ်မိတ်ေပဟု ပညာခန်းလာ လကင်္ာရှိ၏
- ၁၀ မီးဓါတ်တွဲ (မီးေလာင်ြခင်း) -
- ၃၈ ေလဓါတ်တွဲ (မုန်တိုင်းတိုက်ြခင်း)
- ၄၆ ေရဓါတ်တွဲ (မုန်တိုင်းေနာက်ဆက်တွဲ အြဖစ် ေရလွှမ်းမိုးြခင်း) တို့သည် ြဖစ်ခဲ့ြပီးေလြပီ။
- ၂၅ ေြမဓါတ်တွဲ သည် ဓါတ်ေလးပါးတွင် မြဖစ်ေသးေသာ ကျန်ရှိေနေသးသည့် ေနာက်ဆံုး ဓါတ်ြဖစ်သည်။
ေြမဓါတ်တွဲအရ ေြမငလျင်ေကာ လှုပ်ဦးမည်ေလာ စဉ်းစားစရာ ြဖစ်ေနသည်။)
ေလာကီယြတာများြဖင့် ၁၊ ၂၊ ၃၊ ၄၊ ၅ တို့ကို ေကျာ်လွှားနိုင်မည်ေလာဟု ေမးစရာ ရှိလိမ့်မည်။
- အထွဋ်အြမတ်ဆံုးေသာ ေရွှတိဂံုေစတီေတာ်ေပါ်မှာ သံဃာ့ေသွးေြမကျေအာင် လုပ်တာ
- သာသနိက ေကျာင်းေတာ်များကို ပိတ်ပင်တားဆီးတာ၊ ဗုဒ္ဓရုပ်ပွားေတာ်ေတွကို ဖျက်စီးပစ်တာ
- ရဟန်းေတာ်ေတွကို သတ်ြဖတ်ြခင်း၊ နှိပ်စက်ြခင်း၊ ေထာင်သွင်းအကျဉ်းချြခင်းေတွ လုပ်တာ
- ရဟန်းေတာ်ေတွကို ပစ္စည်းေလးပါး (ေကျာင်းေဆးဆွမ်းသဃင်္န်း) မရေအာင် လုပ်တာ
- ရဟန်းေတာ်ေတွကို အကျိုးမဲ့ြဖစ်ေအာင် လုပ်တာ - ရဟန်းေတာ်ေတွ ေနရာမရေအာင်လုပ်တာ
- ရဟန်းေတာ်ေတွကို ဆဲေရးတာ၊ ြခိမ်းေြခာက်တာ
- ရဟန်းေတာ် အချင်းချင်း ကွဲြပားသွားေအာင်လုပ်တာ
- ဘုရားရဲ့ ေကျးဇူးမဲ့ကို ေြပာတာ
- တရားရဲ့ ေကျးဇူးမဲ့ကို ေြပာတာ
- သံဃာရဲ့ ေကျးဇူးမဲ့ကို ေြပာတာ
ဤြပစ်မှုေတွအရ ရတနာသံုးပါး စိမ်ေရသင့်ြခင်းကို ခံရပါလိမ့်မည်။
ဝဋ်မှာအြမဲ၊ ငရဲမှာအပဟု ဆိုရိုးစကားအရ - ဤြပစ်မှုြကီးများသည် ဝဋ်ေရာ ငရဲပါ အကျံုးဝင်ေသာ အကုသိုလ်ကံြကီးများ ြဖစ်ပါသည်။
ဤ အကုသိုလ်ကံြကီးများကို အဘယ်အရာများနှင့် ေချဖျက်လို့ရနိုင်ပါမည်နည်း။
“ေယ ဓမ္မာ ေဟတုပ္ပဘဝါ” အြကင် အေြကာင်းတရားတို့သည် အကျိုးတရား ရှိကုန်၏
ေဇယျာေမာင်
မှတ်ချက်။ ၁၀ ြဖစ်ကိန်း (တနည်းအားြဖင့် ၁၀ သို့မဟုတ် ၀၁) နှင့် ပတ်သက်၍ ကျွန်ုပ်နှင့် ေတးေအးရိပ်တို့မှ ၂ဝဝရ ဧြပီလတွင် ြကိုတင်ေဟာကိန်းထုတ် ေရးသားခဲ့ပါသည်။ ထိုအေြကာင်းခံ ၁၀ ြဖစ်ကိန်းသည် ယခုထိ အကျိုးတရား ဆက်သွယ်ေနဆဲ ြဖစ်သည်ကို ယခု ေဆာင်းပါးပါ ေတေဇာဓါတ်တိုင်တွဲ နှင့် ေအာက်တွင် ေရးခဲ့ြပီးေသာ ေဆာင်းပါးများက သက်ေသထူေနပါသည်။
ြမန်မာနှစ်သစ် ေကာဇာသက္ကရာဇ်နှင့် ခုနှစ်ရက်သားသမီး(၂)
နှစ်သစ်ကူးလို့၁၀ ဂဏန်းကို ရှာေဖွ အပိုင်း ၂
0 comments:
Post a Comment