စစ်အစိုးရကို ေထာက်ခံသူေတွ ကံြကီးထိုက်မယ်
ဦးေကာဝိဒ (မစိုးရိမ်ဆရာေတာ်ြကီး)
သာသနာ့ေမာဠိအဖွဲ့၊ ပဓာန နယကဆရာေတာ်
မတ်လ ၁၅ ရက်ေန့က သာသနာ့ေမာဠိအဖွဲ့၊ ပဓာန နယကဆရာေတာ် ဦးေကာဝိဒ (မစိုးရိမ်ဆရာေတာ်ြကီး) မိန့်ြကားခဲ့တဲ့ ဩဝါဒ မှာ
" သံဃာ သပိတ်ေမှာက်ခံရသူများဟာ ကံြကီးထိုက်တတ်တယ်။ သူတို့လဲ အလွန်ဆံုးနှစ်လအတွင်းမှာပဲ ကံြကီးထိုက်လိမ့်မယ်။ သူတို့ကို မဲမေပးြကနဲ့လို့ ဘုန်းြကီးတို့က မေြပာေကာင်းဘူး။ ဝိနည်းနဲ့ ေထာက်နိုင်တယ်။ ေပးချင်ေပးြက။ ေပးသူေတွဟာ သူတို့ကို ေထာက်ခံ အားေပးရာကျလို့ သူတို့နဲ့အတူကံြကီးထိုက်လိမ့်မယ်လို့ သတိေပးလိုက်တယ်။
ဗမာြပည်ကိုလဲ လှမ်းြပီး ေအာ်ေြပာလိုက်မယ်။ စစ်အစိုးရကို အားေပးေထာက်ခံသူေတွ ကံြကီးထိုက်မယ်။ သတိထားလို့။ ဒါေြကာင့် ြပည်ပက ဒကာ ဒကာမေတွလဲ နန့်နန့်တက် မေနြကနဲ့။ ဘုန်းြကီးတို့လည်း ေတာင့်ထားမယ်။ ဒကာ ဒကာမေတွလဲ ခဏေအာင့်ထားလိုက်ြက။ ကံြကီးထိုက် မခံြကရေစနဲ့ လို့ သတိေပးလိုက်ပါတယ်။ "
သီလ၊ သမာဓိ ၊ ပညာ ြဖင့် ြပည့်စံုေသာ သူေတာ်စင်များ ၏ နှုတ်ခပတ်ေတာ်သည် ေြကာက်ဖို့ေကာင်းေလစွ။
ဆရာေတာ်ဘုရားြကီး ြမွက်ြကားလို့မှ မြကာ ။ ဆရာေတာ်ြမွက်ြကားခဲ့သည့် ၂လအတွင်းမှာပင် ကံြကီးထိုက်ြပီ။ သံဃာ့စိမ်ေရသင့်၍ ဒဏ်ခတ်ခံေနရြပီ။
ဆရာေတာ်ဘုရားြကီးကား ြကိုတင်သိသည့်အလား .. ဒကာဒကာမများ ကံြကီးထိုက်သည်ကို မြကည့်ရက် ..မြမင်ရက်သည့်အလား.... ရက်ပိုင်းြကိုြပီး ခန္ဓာဝန် ချသွားေတာ်မူသည်။ ဆရာေတာ်ဘုရားြကီး ပျံလွန်ေတာ်မူသည်နှင့် ရက်ပိုင်းသာြခားသည်။ ပုထုဇဉ်များပီပီ ဆရာေတာ်ြကီး ြကိုတင်သတိေပးေတာ်မူခဲ့သည်ကို အမှုမဲ့၊ အမှတ်မဲ့စွာ ေနခဲ့ြကသည်။
ြပည်သူများြကားတွင် သံဃာ့စိမ်ေရသင့်သူများအား ေထာက်ခံသူများ ရှိသည့်အတွက် မဆိုင်သည့် ြကားလူေတွပါ ဒဏ်ခတ်ခံလိုက်ရြပီလားဟု ေတွးစရာြဖစ်လာသည်။
နှုတ်ြဖင့်မေထာက်ခံေသာ်ြငား
- ဘာြဖစ်ြဖစ် ငါနှင့်မဆိုင်ဟု ဆိုေနသူများ
- မိမိ စီးပွားေရး မပျက်စီးသည့်အတွက် အေနသာြကီးေနသူများ ၊
- စီးပွားေရး အတွက် မချစ်ေသာ်လည်း ေအာင့်ကာ နမ်းေနြကသူများ
- အာဏာြဖင့် ေထာက်ခံခိုင်းေသာေြကာင့် ေြကာက်ြပီး ေထာက်ခံေနြကသူများ (ဝန်ထမ်းများ)
- ခိုင်းတိုင်းလုပ်ေနသူများ (စစ်တပ်၊ ရဲ၊ လံုထိန်း၊ ြကံ့ဖွတ်၊ စွမ်းအားရှင်)
ကိုယ်တိုင်၊ တိုက်တွန်း၊ ချီးမွမ်း၊ စိတ်တူ သည်ေလးဟူ တူတူအကျိုး ရြကသည်တဲ့ . . .
ထိုသူတို့သည် ေထာက်ခံေနသည့်သူများ အြဖစ်သို့ အလိုလို ေရာက်ရှိသွားြကသည်။ ထို့အတွက်ေြကာင့် ေထာက်ခံသူ အများအြပားမှာ လူထုအတွင်းရှိ သာမန် ြပည်သူြပည်သားများ ြဖစ်ကုန်ြကေတာ့သည်။
သံဃာေတာ်ေတွ လမ်းေပါ်ထွက်ြပီး ြပည်သူ့ကိုယ်စား ဒုက္ခခံရသည် ၊ ြပည့်ဝမ်းမီးေတာက် သံဃာေလျှာက်ဟု ေြပာြကသည်။ ေနာက်ဆံုးမှာေတာ့ ကံ၊ ကံ ၏ အကျိုးအရ ြပည်သူေတွပါ ကံြကီးထိုက်ေတာ့သည်လား ေတွးစရာ ြဖစ်လာသည်
လူေတွအများစုမှ ေဘးကေနသာ လက်ခုပ်တီးေပးသည်သာရှိသည် ၊ပွဲြကည့်သကဲ့သို့ရပ်ြကည့်ေနယံုသာဟု ေစာဒက တက်စရာ ရှိြငားေသာ်လည်း ြပည့်သူ့အတွက်ေြကာင့် သံဃာေတာ်များ လမ်းေပါ်ထွက်လာရြခင်းသာ အရင်းစစ်ရမည်။
အဓိက ဆိုလိုချင်သည်မှာ ေထာက်ခံသူများ ရှိေနြခင်းေြကာင့် မသက်ဆိုင်သူေပါင်းများစွာ ဒဏ်ခံလိုက်ရသည်။
အဓိက တရားခံမှာ မင်းဆိုးမင်းညစ် အာဏာရူး နအဖ စစ်ဗိုလ်ချုပ်များပင် ြဖစ်သည်။
ကာလဝိပတ္တိ
မင်းဆိုးမင်းယုတ် ေခါင်းေဆာင်အညံ့စားတို့ေရှ့သွားဦးေဆာင် လုပ်လျှက် စိုးအုပ်ေနရာ အခါကို ကာလဝိပတ္တိဟုေခါ်၏၊ တိုင်းြပည် ပျက်ေသာအခါ၊ မိမိတို့တိုင်းြပည်ဝယ် စစ်ြဖစ်ေနြကေသာ အခါများ၌လည်း ကာလဝိပတ္တိပင်တည်း။ ထိုကဲ့သို့ကာလဝိပတ္တိ ြကံုရေသာအခါ၌ ေရှးကပါလာခဲ့ေသာ အကုသိုလ်ကံတို့အခွင့်သာြကသည်။ လူအများပင် ဆင်းရဲြပတ်သတ် ငတ်မွတ်ြကရ၏၊ ကုသိုလ်ကံ ြကီးမားသူတို့ပင် ထိုကုသိုလ်ကံ အခွင့်မရဘဲ ရှိသမျှ အကုသိုလ်ကံ တို့၏ ဒဏ်ကို ခံြကရေသာေြကာင့် ေြပးရလွှားရ၊ ပုန်းရလျိုးရ၊ စားချင်တာ မစားရ၊ ချစ်သူနှင့်ကွဲရ၊ တချို့မေသေလာက်ေသာ ေရာဂါကေလးေတွအတွက် သင့်ေတာ်ေသာေဆး၊ ကုသေပးမည့်ဆရာ မရေသာေြကာင့် ေသရသည့်တိုင်ေအာင် ဒုက္ခေရာက်ရေလသည်။ (အမရပူရ မဟာဂန္ဓာရံုဆရာေတာ် ရှင်ဇနကာဘိဝံသ၏ ကိုယ်ကျင့်အဘိဓမ္မာမှ)

၂ဝဝရ ေရွှဝါေရာင် ေတာ်လှန်ေရးတွင် သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ြဖင့် ြပည့်စံုေသာ သံဃာေတာ်များစွာ သတ်ြဖတ် နှိပ်စက်ခံရသည်။ ေထာင်သွင်းအကျဉ်းချ ခံရသည်။ ေသွးစိမ်းရှင်ရှင် ထွက်ရသည်၊ မျက်ရည်ေပါက်ြကီးငယ် ကျရသည်။ သံဃာေတာ်တို့သီတင်းသံုးရာ ေကျာင်းသဃာန်င်္းများ ချိတ်ပိတ်ခံရသည်၊ ရန်သူကို ြဖတ်ေလးြဖတ် လုပ်သကဲ့သို့သံဃာေတာ်တို့ကို ေကျာင်းေဆးဆွမ်းကွမ်း ြဖတ်သည်။
ဗုဒ္ဓဘာသာ နိုင်ငံဟု ေြပာမထွက်ရဲေလာက်ေအာင် မယံုနိုင်ေလာက်ေသာ ြဖစ်ရပ်ဆိုးတို့ သံဃာထုအေပါ် ကျခဲ့သည်။
ဗုဒ္ဓဘာသာသမိုင်းတွင် သံဃာထုြကီး သပိတ်ေမှာက် ကံေဆာင်ကာ လမ်းမေပါ်ထွက်လာသည်မှာ ယခု တစ်ြကိမ်ပဲ ြဖစ်သလို ယခုတိုက်ခတ်ခဲ့သည့် မုန်တိုင်းသည်လည်း သမိုင်းတွင် တစ်ြကိမ်သာ ြဖစ်ခဲ့သည့် ကုန်းတွင်းပိုင်းသို့ ဝင်ေရာက်တိုက်ခိုက်သည့် မုန်တိုင်း ြဖစ်သည်။
ရတနာပံု ၊ လှိုင်သာယာ တွင်သာမက ေရွှတိဂံု ဘုရားေပါ်တွင် ေလာင်မီးကျခဲ့သည်။
သာမည ဆရာေတာ် ရုပ်ကလာပ် အား ယူနီေဖာင်းဝတ်ကာ ကားြဖင့် သယ်သူများ မည်သူြဖစ်သနည်း။ သံဃာ့ ဥေသျှာင် ပဓာနေစရ ဆရာေတာ်ြကီး မည်သည့်အတွက်ေြကာင့် ရုတ်တရက် ခန္ဓာဝန်ချပါသလဲ။ ခန္ဓာဝန်ချြပီး မြကာမှီ အင်အားြပင်းထန်ေသာ မုန်တိုင်းြကီး မည်သည့်အတွက်ေြကာင့် ဝင်ေရာက်ပါသလဲ။
အတ္တလန္တာ ြမို့ (ဘာြမူဒါ) ၊ ရမ္မာဝတီြမို့ (အင်းေလးအိုင် ေအာက်) ၊ နာဂရတိုင်း (အင်းေတာ်ြကီးအိုင် ေအာက်)၊ ေကျာက်ြဖူ ြမို့ အေရှ့ဖျားက ပင်လယ်ေအာက်၊ အန်ေကာဝပ် အေနာက်ဘက်ရှိ အိုင်ြကီး ေအာက်မှ ြမို့ြကီး များမှာ ေြမြမို ြခင်းေြကာင့် ေရေအာက်သို့ေရာက်ရှိသွားေသာ ြမို့များ ြဖစ်သည်။
၎င်းြမို့များ ပျက်ြခင်းသည် ေဘဘီလံုကဲ့သို့၊ အီဂျစ်ကဲ့သို့လူမေကာင်း၊ လူဆိုးေပါများသြဖင့် ြမို့များအား စွန့်ခွာထွက်ေြပးလာြဖင့် ြမို့ပျက်ရြခင်းမဟုတ်။
ဟန်လင်း ြမို့ြပ နိုင်ငံသည် မီးေလာင်ြပီး ပျက်စီးခဲ့ကာ ယခုအချိန်အထိ မီးေသွးမှုန် များပင် မကုန်ေသးဘူး။ ၎င်းြမို့များမှာ ဘာသာ ၊ သာသနာ အား ေစာ်ကားြခင်းေြကာင့် ြမို့ပျက်စီး ခဲ့ရြခင်း ြဖစ်သည်။
ဝဋ်မှာ အြမဲ ၊ ငရဲမှာ အပ ဟု စကားရှိ၏ ။ ဝဋ်ဆိုသည့် အရာကား ဘုရားရှင် ကိုယ်ေတာ်ြမတ်ြကီးသည်ပင် တန်ခိုးေတာ် နှင့် တား၍မရ။ ေြခတွင် ေသွးစိမ်းတည်ြခင်း၊ ေသွးဝမ်းေတာ်လားြခင်း တို့သည် ဝဋ်ေြကွး ရှိ၍သာ ဒုက္ခေဝဒနာ ခံစားရြခင်း ြဖစ်သည်။ အေြကွးကျန်က နိဗ္ဗာန်မရ ။ ထို့ေြကာင့် ဝဋ်ေြကွးစာရင်းကို ထိုကဲ့သို့ြဖတ်သည်။
ကုန်းေဘာင်ေခတ်တွင် ဆရာေတာ် ဦးဗုဓ်မှ နန်းမေတာ် မယ်နုအား မိန့်ေသာစကား ရှိခဲ့သည်။
မယ်နုအား ေရချ သတ်မည်ဆိုေသာအခါ မယ်နုမှ ဆရာေတာ်အား ေနာက်ဆံုး အြဖစ် ဝင်ဖူးေသာအခါ ဆရာေတ်မှ အမိန့်ရှိရာတွင်
" မိနု သူ့ေြကွးရှိရင် ဆပ်ရလိမ့်မယ်တဲ့"
ဘုရားေဟာ တရားေတာ်များတွင်လည်း ကံ၊ ကံ၏ အကျိုးေပးပံုများကို ထင်ရှားစွာ ေတွ့ြမင်နိုင်သည်။ ေရှးဘဝ အကုသိုလ်ကံ ြကီးမားသူတစ်ေယာက် ပါလာ၍ ထိုသူသာမက သူေနထိုင်ရာ တစ်ရွာလံုးပါ မေကာင်းကျိုး အကုသိုလ်ကံကို ခံစားရေသာ သက်ေသသာဓက အခိုင်အမာ ရှိခဲ့ဘူးသည်။ ထို့ေြကာင့် မိမိ၏ကံ ေကာင်းမွန်ဖို့အေရး ယခုဘဝ၍ ေတွ့ရှိသူ လူယုတ်မာများကို ေဆွမျိုးညာတိပင် ြဖစ်ေနေသာ်လည်း မကင်းေကာင်း၍ မပစ်ပယ်ေစနိုင်ကာမူ ထိုကဲ့သို့လူမျိုးကို စိတ်အားြဖင့် ေဝး နိုင်သမျှေဝးေအာင် ေရှာင်ရမည်ဟု သူေတာ်ေကာင်းတရားက ြပေတာ်မူသည်။
အချို့အကုသိုလ်ကံများသည် ကံြပုသူက အေစာင့်အေရှာက် အေနအထိုင်ေကာင်းလျှင် ထိုသူကို တိုက်ရိုက်ထိခိုက်ေအာင် မတတ်နိုင်လျှင် ထိုသူနှင့် ဆက်သွယ်ေသာ မိဘ၊ ဆရာ၊ သား၊ သမီး၊ ေကျးကျွန်နှင့် တပည့်များကို ထိခိုက်ေစတတ်၏။ ထိုကဲ့သို့တစ်စံုတေယာက်ကို ထိခိုက်သွားလျှင် ဒဏ်ခံသွားရှာသည်ဟု ေြပာစမှတ် ြပုြက၏။ ထိုသို့သက်ဆိုင်သူက ဒဏ်ခံသွားေသာအခါ အကုသိုလ်ကံရှင်မှာလည်း စိတ်ဒုက္ခ ေရာက်ရေသာေြကာင့် တနည်းအားြဖင့် ကံြပုသူကိုလည်း ညှင်းဆဲြပီးပင် ြဖစ်ေလသည်ဟု ဆရာေတာ်ြကီးက ေရးသားခဲ့သည်။
ယခုလည်း ြမန်မာြပည်သူများ နအဖကို အေြကွးကုန်ေအာင် ဆပ်ေနရသည်။ နအဖမှာကား တစ်သံသရာ အကုသိုလ် ရိက္ခာေတွ တနင့်တပိုး စုေနြပီသား။ ကုသိုလ် ရိက္ခာများအား အကုန် သံုးြပစ်ေနသည်။ အကုန်သံုးြပီးပါက ငရဲအိုးအေပါ်သို့ တကမ္ဘာစာေလာက် တက်လာနိုင်ေတာ့မည် မဟုတ်ေပ။
မင်းတရားြကီးအား တတ်ကျွမ်းသူများက ေဟာေြပာထားသည်မှာ နှစ်ဆန်းတစ်ရက်ေန့မေကျာ်ဟု ြကားသိရသည်။ လက်ေအာက်ငယ်သားများက သာမည ဆရာေတာ် ရုပ်ကလာပ်အား မကာ မင်းတရားြကီးအတွက် ေဇာ်ဂျီဖိုဝင်သား သကဲ့သို့ ဆက်သြကသည်။ သို့ေသာ်ြငား ယခုအချိန်အထိ မင်းတရားြကီး အား ေမာ်ဖူးရြခင်း မရှိေသး။
တစ်ဘဝစံ ဘဝရှင် မင်းတရားြကီး အာဏာစက်ကား ယခင်ကကဲ့သို့ြပင်းထန်ြခင်း မရှိေတာ့ြပီ။ သူ၏ ေတာင်စွယ် ေနကွယ်ချိန်ကား မေဝးေတာ့ြပီ။ ြပည်သူများ၏ ကံကသာ ညံ့ေနေသာေြကာင့်သာ ြဖစ်သည်။
“ေယ ဓမ္မာ ေဟတုပ္ပဘဝါ” အြကင် အေြကာင်းတရားတို့သည် အကျိုးတရား ရှိကုန်၏
ေဇယျာေမာင်နှင့်ေတးေအးရိပ်
0 comments:
Post a Comment