ကံြကမ္မာကို မယံုြကည်သူများ​​ ကံြကီး​​ထိုက်ြပီ​​ေလာ

စစ်အစိုး​​ရကို ​​ေထာက်ခံသူ​​ေတွ ကံြကီး​​ထိုက်မယ်

ဦး​​​ေကာဝိဒ (မစိုး​​ရိမ်ဆရာ​​ေတာ်ြကီး​​)
သာသနာ့​​​ေမာဠိအဖွဲ့​​၊​ ပဓာန နယကဆရာ​​ေတာ်



မတ်လ ၁၅ ရက်​​ေန့​​က သာသနာ့​​​ေမာဠိအဖွဲ့​​၊​ ပဓာန နယကဆရာ​​ေတာ် ဦး​​​ေကာဝိဒ (မစိုး​​ရိမ်ဆရာ​​ေတာ်ြကီး​​) မိန့်​​ြကား​​ခဲ့​​တဲ့​​ ဩဝါဒ မှာ

" သံဃာ သပိတ်​​ေမှာက်ခံရသူများ​​ဟာ ကံြကီး​​ထိုက်တတ်တယ်။ သူတို့​​လဲ အလွန်ဆံုး​​နှစ်လအတွင်း​​မှာပဲ ကံြကီး​​ထိုက်လိမ့်​​မယ်။ သူတို့​​ကို မဲမ​​ေပး​​ြကနဲ့​​လို့​​ ဘုန်း​​ြကီး​​တို့​​က မ​​ေြပာ​​ေကာင်း​​ဘူး​​။ ဝိနည်း​​နဲ့​​ ​​ေထာက်နိုင်တယ်။ ​​ေပး​​ချင်​​ေပး​​ြက။ ​​ေပး​​သူ​​ေတွဟာ သူတို့​​ကို ​​ေထာက်ခံ အား​​​ေပး​​ရာကျလို့​​ သူတို့​​နဲ့​​အတူကံြကီး​​ထိုက်လိမ့်​​မယ်လို့​​ သတိ​​ေပး​​လိုက်တယ်။

ဗမာြပည်ကိုလဲ လှမ်း​​ြပီး​​ ​​ေအာ်​​ေြပာလိုက်မယ်။ စစ်အစိုး​​ရကို အား​​​ေပး​​​ေထာက်ခံသူ​​ေတွ ကံြကီး​​ထိုက်မယ်။ သတိထား​​လို့​​။ ဒါ​​ေြကာင့်​​ ြပည်ပက ဒကာ ဒကာမ​​ေတွလဲ နန့်​​နန့်​​တက် မ​​ေနြကနဲ့​​။ ဘုန်း​​ြကီး​​တို့​​လည်း​​ ​​ေတာင့်​​ထား​​မယ်။ ဒကာ ဒကာမ​​ေတွလဲ ခဏ​​ေအာင့်​​ထား​​လိုက်ြက။ ကံြကီး​​ထိုက် မခံြကရ​​ေစနဲ့​​ လို့​​ သတိ​​ေပး​​လိုက်ပါတယ်။
"

သီလ၊​ သမာဓိ ၊​ ပညာ ြဖင့်​​ ြပည့်​​စံု​​ေသာ သူ​​ေတာ်စင်များ​​ ၏ နှုတ်ခပတ်​​ေတာ်သည် ​​ေြကာက်ဖို့​​​ေကာင်း​​​ေလစွ။

ဆရာ​​ေတာ်ဘုရား​​ြကီး​​ ြမွက်ြကား​​လို့​​မှ မြကာ ။ ဆရာ​​ေတာ်ြမွက်ြကား​​ခဲ့​​သည့်​​ ၂လအတွင်း​​မှာပင် ကံြကီး​​ထိုက်ြပီ။ သံဃာ့​​စိမ်​​ေရသင့်​​၍ ဒဏ်ခတ်ခံ​​ေနရြပီ။

ဆရာ​​ေတာ်ဘုရား​​ြကီး​​ကား​​ ြကိုတင်သိသည့်​​အလား​​ .. ဒကာဒကာမများ​​ ကံြကီး​​ထိုက်သည်ကို မြကည့်​​ရက် ..မြမင်ရက်သည့်​​အလား​​.... ရက်ပိုင်း​​ြကိုြပီး​​ ခန္ဓာဝန် ချသွား​​​ေတာ်မူသည်။ ဆရာ​​ေတာ်ဘုရား​​ြကီး​​ ပျံလွန်​​ေတာ်မူသည်နှင့်​​ ရက်ပိုင်း​​သာြခား​​သည်။ ပုထုဇဉ်များ​​ပီပီ ဆရာ​​ေတာ်ြကီး​​ ြကိုတင်သတိ​​ေပး​​​ေတာ်မူခဲ့​​သည်ကို အမှုမဲ့​​၊​ အမှတ်မဲ့​​စွာ ​​ေနခဲ့​​ြကသည်။

ြပည်သူများ​​ြကား​​တွင် သံဃာ့​​စိမ်​​ေရသင့်​​သူများ​​အား​​ ​​ေထာက်ခံသူများ​​ ရှိသည့်​​အတွက် မဆိုင်သည့်​​ ြကား​​လူ​​ေတွပါ ဒဏ်ခတ်ခံလိုက်ရြပီလား​​ဟု ​​ေတွး​​စရာြဖစ်လာသည်။

နှုတ်ြဖင့်​​မ​​ေထာက်ခံ​​ေသာ်ြငား​​

- ဘာြဖစ်ြဖစ် ငါနှင့်​​မဆိုင်ဟု ဆို​​ေနသူများ​​
- မိမိ စီး​​ပွား​​​ေရး​​ မပျက်စီး​​သည့်​​အတွက် အ​​ေနသာြကီး​​​ေနသူများ​​ ၊​
- စီး​​ပွား​​​ေရး​​ အတွက် မချစ်​​ေသာ်လည်း​​ ​​ေအာင့်​​ကာ နမ်း​​​ေနြကသူများ​​
- အာဏာြဖင့်​​ ​​ေထာက်ခံခိုင်း​​​ေသာ​​ေြကာင့်​​ ​​ေြကာက်ြပီး​​ ​​ေထာက်ခံ​​ေနြကသူများ​​ (ဝန်ထမ်း​​များ​​)
- ခိုင်း​​တိုင်း​​လုပ်​​ေနသူများ​​ (စစ်တပ်၊​ ရဲ၊​ လံုထိန်း​​၊​ ြကံ့​​ဖွတ်၊​ စွမ်း​​အား​​ရှင်)


ကိုယ်တိုင်၊​ တိုက်တွန်း​​၊​ ချီး​​မွမ်း​​၊​ စိတ်တူ သည်​​ေလး​​ဟူ တူတူအကျိုး​​ ရြကသည်တဲ့​​ . . .

ထိုသူတို့​​သည် ​​ေထာက်ခံ​​ေနသည့်​​သူများ​​ အြဖစ်သို့​​ အလိုလို ​​ေရာက်ရှိသွား​​ြကသည်။ ထို့​​အတွက်​​ေြကာင့်​​ ​​ေထာက်ခံသူ အများ​​အြပား​​မှာ လူထုအတွင်း​​ရှိ သာမန် ြပည်သူြပည်သား​​များ​​ ြဖစ်ကုန်ြက​​ေတာ့​​သည်။


သံဃာ​​ေတာ်​​ေတွ လမ်း​​​ေပါ်ထွက်ြပီး​​ ြပည်သူ့​​ကိုယ်စား​​ ဒုက္ခခံရသည် ၊​ ြပည့်​​ဝမ်း​​မီး​​​ေတာက် သံဃာ​​ေလျှာက်ဟု ​​ေြပာြကသည်။ ​​ေနာက်ဆံုး​​မှာ​​ေတာ့​​ ကံ၊​ ကံ ၏ အကျိုး​​အရ ြပည်သူ​​ေတွပါ ကံြကီး​​ထိုက်​​ေတာ့​​သည်လား​​ ​​ေတွး​​စရာ ြဖစ်လာသည်


လူ​​ေတွအများ​​စုမှ ​​ေဘး​​က​​ေနသာ လက်ခုပ်တီး​​​ေပး​​သည်သာရှိသည် ၊​ပွဲြကည့်​​သကဲ့​​သို့​​ရပ်ြကည့်​​​ေနယံုသာဟု ​​ေစာဒက တက်စရာ ရှိြငား​​​ေသာ်လည်း​​ ြပည့်​​သူ့​​အတွက်​​ေြကာင့်​​ သံဃာ​​ေတာ်များ​​ လမ်း​​​ေပါ်ထွက်လာရြခင်း​​သာ အရင်း​​စစ်ရမည်။

အဓိက ဆိုလိုချင်သည်မှာ ​​ေထာက်ခံသူများ​​ ရှိ​​ေနြခင်း​​​ေြကာင့်​​ မသက်ဆိုင်သူ​​ေပါင်း​​များ​​စွာ ဒဏ်ခံလိုက်ရသည်။

အဓိက တရား​​ခံမှာ မင်း​​ဆိုး​​မင်း​​ညစ် အာဏာရူး​​ နအဖ စစ်ဗိုလ်ချုပ်များ​​ပင် ြဖစ်သည်။

ကာလဝိပတ္တိ

မင်း​​ဆိုး​​မင်း​​ယုတ် ​​ေခါင်း​​​ေဆာင်အညံ့​​စား​​တို့​​​ေရှ့​​သွား​​ဦး​​​ေဆာင် လုပ်လျှက် စိုး​​အုပ်​​ေနရာ အခါကို ကာလဝိပတ္တိဟု​​ေခါ်၏၊​ တိုင်း​​ြပည် ပျက်​​ေသာအခါ၊​ မိမိတို့​​တိုင်း​​ြပည်ဝယ် စစ်ြဖစ်​​ေနြက​​ေသာ အခါများ​​၌လည်း​​ ကာလဝိပတ္တိပင်တည်း​​။ ထိုကဲ့​​သို့​​ကာလဝိပတ္တိ ြကံုရ​​ေသာအခါ၌ ​​ေရှး​​ကပါလာခဲ့​​​ေသာ အကုသိုလ်ကံတို့​​အခွင့်​​သာြကသည်။ လူအများ​​ပင် ဆင်း​​ရဲြပတ်သတ် ငတ်မွတ်ြကရ၏၊​ ကုသိုလ်ကံ ြကီး​​မား​​သူတို့​​ပင် ထိုကုသိုလ်ကံ အခွင့်​​မရဘဲ ရှိသမျှ အကုသိုလ်ကံ တို့​​၏ ဒဏ်ကို ခံြကရ​​ေသာ​​ေြကာင့်​​ ​​ေြပး​​ရလွှား​​ရ၊​ ပုန်း​​ရလျိုး​​ရ၊​ စား​​ချင်တာ မစား​​ရ၊​ ချစ်သူနှင့်​​ကွဲရ၊​ တချို့​​မ​​ေသ​​ေလာက်​​ေသာ ​​ေရာဂါက​​ေလး​​​ေတွအတွက် သင့်​​​ေတာ်​​ေသာ​​ေဆး​​၊​ ကုသ​​ေပး​​မည့်​​ဆရာ မရ​​ေသာ​​ေြကာင့်​​ ​​ေသရသည့်​​တိုင်​​ေအာင် ဒုက္ခ​​ေရာက်ရ​​ေလသည်။ (အမရပူရ မဟာဂန္ဓာရံုဆရာ​​ေတာ် ရှင်ဇနကာဘိဝံသ၏ ကိုယ်ကျင့်​​အဘိဓမ္မာမှ)



၂ဝဝရ ​​ေရွှဝါ​​ေရာင် ​​ေတာ်လှန်​​ေရး​​တွင် သီလ၊​ သမာဓိ၊​ ပညာ ြဖင့်​​ ြပည့်​​စံု​​ေသာ သံဃာ​​ေတာ်များ​​စွာ သတ်ြဖတ် နှိပ်စက်ခံရသည်။ ​​ေထာင်သွင်း​​အကျဉ်း​​ချ ခံရသည်။ ​​ေသွး​​စိမ်း​​ရှင်ရှင် ထွက်ရသည်၊​ မျက်ရည်​​ေပါက်ြကီး​​ငယ် ကျရသည်။ သံဃာ​​ေတာ်တို့​​သီတင်း​​သံုး​​ရာ ​​ေကျာင်း​​သဃာန်င်္​း​​များ​​ ချိတ်ပိတ်ခံရသည်၊​ ရန်သူကို ြဖတ်​​ေလး​​ြဖတ် လုပ်သကဲ့​​သို့​​သံဃာ​​ေတာ်တို့​​ကို ​​ေကျာင်း​​​ေဆး​​ဆွမ်း​​ကွမ်း​​ ြဖတ်သည်။
ဗုဒ္ဓဘာသာ နိုင်ငံဟု ​​ေြပာမထွက်ရဲ​​ေလာက်​​ေအာင် မယံုနိုင်​​ေလာက်​​ေသာ ြဖစ်ရပ်ဆိုး​​တို့​​ သံဃာထုအ​​ေပါ် ကျခဲ့​​သည်။

ဗုဒ္ဓဘာသာသမိုင်း​​တွင် သံဃာထုြကီး​​ သပိတ်​​ေမှာက် ကံ​​ေဆာင်ကာ လမ်း​​မ​​ေပါ်ထွက်လာသည်မှာ ယခု တစ်ြကိမ်ပဲ ြဖစ်သလို ယခုတိုက်ခတ်ခဲ့​​သည့်​​ မုန်တိုင်း​​သည်လည်း​​ သမိုင်း​​တွင် တစ်ြကိမ်သာ ြဖစ်ခဲ့​​သည့်​​ ကုန်း​​တွင်း​​ပိုင်း​​သို့​​ ဝင်​​ေရာက်တိုက်ခိုက်သည့်​​ မုန်တိုင်း​​ ြဖစ်သည်။

ရတနာပံု ၊​ လှိုင်သာယာ တွင်သာမက ​​ေရွှတိဂံု ဘုရား​​​ေပါ်တွင် ​​ေလာင်မီး​​ကျခဲ့​​သည်။
သာမည ဆရာ​​ေတာ် ရုပ်ကလာပ် အား​​ ယူနီ​​ေဖာင်း​​ဝတ်ကာ ကား​​ြဖင့်​​ သယ်သူများ​​ မည်သူြဖစ်သနည်း​​။ သံဃာ့​​ ဥ​​ေသျှာင် ပဓာန​​ေစရ ဆရာ​​ေတာ်ြကီး​​ မည်သည့်​​အတွက်​​ေြကာင့်​​ ရုတ်တရက် ခန္ဓာဝန်ချပါသလဲ။ ခန္ဓာဝန်ချြပီး​​ မြကာမှီ အင်အား​​ြပင်း​​ထန်​​ေသာ မုန်တိုင်း​​ြကီး​​ မည်သည့်​​အတွက်​​ေြကာင့်​​ ဝင်​​ေရာက်ပါသလဲ။

အတ္တလန္တာ ြမို့​​ (ဘာြမူဒါ) ၊​ ရမ္မာဝတီြမို့​​ (အင်း​​​ေလး​​အိုင် ​​ေအာက်) ၊​ နာဂရတိုင်း​​ (အင်း​​​ေတာ်ြကီး​​အိုင် ​​ေအာက်)၊​ ​​ေကျာက်ြဖူ ြမို့​​ အ​​ေရှ့​​ဖျား​​က ပင်လယ်​​ေအာက်၊​ အန်​​ေကာဝပ် အ​​ေနာက်ဘက်ရှိ အိုင်ြကီး​​ ​​ေအာက်မှ ြမို့​​ြကီး​​ များ​​မှာ ​​ေြမြမို ြခင်း​​​ေြကာင့်​​ ​​ေရ​​ေအာက်သို့​​​ေရာက်ရှိသွား​​​ေသာ ြမို့​​များ​​ ြဖစ်သည်။
၎င်း​ြမို့​​များ​​ ပျက်ြခင်း​​သည် ​​ေဘဘီလံုကဲ့​​သို့​​၊​ အီဂျစ်ကဲ့​​သို့​​လူမ​​ေကာင်း​​၊​ လူဆိုး​​​ေပါများ​​သြဖင့်​​ ြမို့​​များ​​အား​​ စွန့်​​ခွာထွက်​​ေြပး​​လာြဖင့်​​ ြမို့​​ပျက်ရြခင်း​​မဟုတ်။
ဟန်လင်း​​ ြမို့​​ြပ နိုင်ငံသည် မီး​​​ေလာင်ြပီး​​ ပျက်စီး​​ခဲ့​​ကာ ယခုအချိန်အထိ မီး​​​ေသွး​​မှုန် များ​​ပင် မကုန်​​ေသး​​ဘူး​​။ ၎င်း​ြမို့​​များ​​မှာ ဘာသာ ၊​ သာသနာ အား​​ ​​ေစာ်ကား​​ြခင်း​​​ေြကာင့်​​ ြမို့​​ပျက်စီး​​ ခဲ့​​ရြခင်း​​ ြဖစ်သည်။

ဝဋ်မှာ အြမဲ ၊​ ငရဲမှာ အပ ဟု စကား​​ရှိ၏ ။ ဝဋ်ဆိုသည့်​​ အရာကား​​ ဘုရား​​ရှင် ကိုယ်​​ေတာ်ြမတ်ြကီး​​သည်ပင် တန်ခိုး​​​ေတာ် နှင့်​​ တား​​၍မရ။ ​​ေြခတွင် ​​ေသွး​​စိမ်း​​တည်ြခင်း​​၊​ ​​ေသွး​​ဝမ်း​​​ေတာ်လား​​ြခင်း​​ တို့​​သည် ဝဋ်​​ေြကွး​​ ရှိ၍သာ ဒုက္ခ​​ေဝဒနာ ခံစား​​ရြခင်း​​ ြဖစ်သည်။ အ​​ေြကွး​​ကျန်က နိဗ္ဗာန်မရ ။ ထို့​​​ေြကာင့်​​ ဝဋ်​​ေြကွး​​စာရင်း​​ကို ထိုကဲ့​​သို့​​ြဖတ်သည်။

ကုန်း​​​ေဘာင်​​ေခတ်တွင် ဆရာ​​ေတာ် ဦး​​ဗုဓ်မှ နန်း​​မ​​ေတာ် မယ်နုအား​​ မိန့်​​​ေသာစကား​​ ရှိခဲ့​​သည်။
မယ်နုအား​​ ​​ေရချ သတ်မည်ဆို​​ေသာအခါ မယ်နုမှ ဆရာ​​ေတာ်အား​​ ​​ေနာက်ဆံုး​​ အြဖစ် ဝင်ဖူး​​​ေသာအခါ ဆရာ​​ေတ်မှ အမိန့်​​ရှိရာတွင်

" မိနု သူ့​​​ေြကွး​​ရှိရင် ဆပ်ရလိမ့်​​မယ်တဲ့​​"

ဘုရား​​​ေဟာ တရား​​​ေတာ်များ​​တွင်လည်း​​ ကံ၊​ ကံ၏ အကျိုး​​​ေပး​​ပံုများ​​ကို ထင်ရှား​​စွာ ​​ေတွ့​​ြမင်နိုင်သည်။ ​​ေရှး​​ဘဝ အကုသိုလ်ကံ ြကီး​​မား​​သူတစ်​​ေယာက် ပါလာ၍ ထိုသူသာမက သူ​​ေနထိုင်ရာ တစ်ရွာလံုး​​ပါ မ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​ အကုသိုလ်ကံကို ခံစား​​ရ​​ေသာ သက်​​ေသသာဓက အခိုင်အမာ ရှိခဲ့​​ဘူး​​သည်။ ထို့​​​ေြကာင့်​​ မိမိ၏ကံ ​​ေကာင်း​​မွန်ဖို့​​အ​​ေရး​​ ယခုဘဝ၍ ​​ေတွ့​​ရှိသူ လူယုတ်မာများ​​ကို ​​ေဆွမျိုး​​ညာတိပင် ြဖစ်​​ေန​​ေသာ်လည်း​​ မကင်း​​​ေကာင်း​​၍ မပစ်ပယ်​​ေစနိုင်ကာမူ ထိုကဲ့​​သို့​​လူမျိုး​​ကို စိတ်အား​​ြဖင့်​​ ​​ေဝး​​ နိုင်သမျှ​​ေဝး​​​ေအာင် ​​ေရှာင်ရမည်ဟု သူ​​ေတာ်​​ေကာင်း​​တရား​​က ြပ​​ေတာ်မူသည်။

အချို့​​အကုသိုလ်ကံများ​​သည် ကံြပုသူက အ​​ေစာင့်​​အ​​ေရှာက် အ​​ေနအထိုင်​​ေကာင်း​​လျှင် ထိုသူကို တိုက်ရိုက်ထိခိုက်​​ေအာင် မတတ်နိုင်လျှင် ထိုသူနှင့်​​ ဆက်သွယ်​​ေသာ မိဘ၊​ ဆရာ၊​ သား​​၊​ သမီး​​၊​ ​​ေကျး​​ကျွန်နှင့်​​ တပည့်​​များ​​ကို ထိခိုက်​​ေစတတ်၏။ ထိုကဲ့​​သို့​​တစ်စံုတ​​ေယာက်ကို ထိခိုက်သွား​​လျှင် ဒဏ်ခံသွား​​ရှာသည်ဟု ​​ေြပာစမှတ် ြပုြက၏။ ထိုသို့​​သက်ဆိုင်သူက ဒဏ်ခံသွား​​​ေသာအခါ အကုသိုလ်ကံရှင်မှာလည်း​​ စိတ်ဒုက္ခ ​​ေရာက်ရ​​ေသာ​​ေြကာင့်​​ တနည်း​​အား​​ြဖင့်​​ ကံြပုသူကိုလည်း​​ ညှင်း​​ဆဲြပီး​​ပင် ြဖစ်​​ေလသည်ဟု ဆရာ​​ေတာ်ြကီး​​က ​​ေရး​​သား​​ခဲ့​​သည်။

ယခုလည်း​​ ြမန်မာြပည်သူများ​​ နအဖကို အ​​ေြကွး​​ကုန်​​ေအာင် ဆပ်​​ေနရသည်။ နအဖမှာကား​​ တစ်သံသရာ အကုသိုလ် ရိက္ခာ​​ေတွ တနင့်​​တပိုး​​ စု​​ေနြပီသား​​။ ကုသိုလ် ရိက္ခာများ​​အား​​ အကုန် သံုး​​ြပစ်​​ေနသည်။ အကုန်သံုး​​ြပီး​​ပါက ငရဲအိုး​​အ​​ေပါ်သို့​​ တကမ္ဘာစာ​​ေလာက် တက်လာနိုင်​​ေတာ့​​မည် မဟုတ်​​ေပ။

မင်း​​တရား​​ြကီး​​အား​​ တတ်ကျွမ်း​​သူများ​​က ​​ေဟာ​​ေြပာထား​​သည်မှာ နှစ်ဆန်း​​တစ်ရက်​​ေန့​​မ​​ေကျာ်ဟု ြကား​​သိရသည်။ လက်​​ေအာက်ငယ်သား​​များ​​က သာမည ဆရာ​​ေတာ် ရုပ်ကလာပ်အား​​ မကာ မင်း​​တရား​​ြကီး​​အတွက် ​​ေဇာ်ဂျီဖိုဝင်သား​​ သကဲ့​​သို့​​ ဆက်သြကသည်။ သို့​​​ေသာ်ြငား​​ ယခုအချိန်အထိ မင်း​​တရား​​ြကီး​​ အား​​ ​​ေမာ်ဖူး​​ရြခင်း​​ မရှိ​​ေသး​​။

တစ်ဘဝစံ ဘဝရှင် မင်း​​တရား​​ြကီး​​ အာဏာစက်ကား​​ ယခင်ကကဲ့​​သို့​​ြပင်း​​ထန်ြခင်း​​ မရှိ​​ေတာ့​​ြပီ။ သူ၏ ​​ေတာင်စွယ် ​​ေနကွယ်ချိန်ကား​​ မ​​ေဝး​​​ေတာ့​​ြပီ။ ြပည်သူများ​​၏ ကံကသာ ညံ့​​​ေန​​ေသာ​​ေြကာင့်​​သာ ြဖစ်သည်။

“​​ေယ ဓမ္မာ ​​ေဟတုပ္ပဘဝါ” အြကင် အ​​ေြကာင်း​​တရား​​တို့​​သည် အကျိုး​​တရား​​ ရှိကုန်၏

​​ေဇယျာ​​ေမာင်နှင့်​​​ေတး​​​ေအး​​ရိပ်

0 comments:

Post a Comment

Pages (14)123456 Next