ေဗဒင်သည် ဖီေလာ်ေဆာ်ဖီ မဟုတ်..အယူဝါဒမဟုတ်..အတတ်ပညာသာ ြဖစ်သည်။ ကိုးကွယ်ရာမဟုတ်ဟု သိရှိထားသြဖင့် အယူမှားသူမဟုတ် .. ဒိဋ္ဌိမဟုတ်..အတတ်ပညာတစ်ခုြဖင့် ေလာကအား အလှဆင်ေနြခင်းသာ ြဖစ်သည်။
လူလှ: အမယ်.. အမယ်..သူက သူက..ေလာကေတွ ၊ ဘာေတွနဲ့ြကီးြကီး ကျယ်ကျယ်.. ေလာကအားအလှဆင်သည်ဟု ဆိုရာဝယ်... ကိုယ်က လူတေယာက်ကို ေဗဒင်အရ ဆိုပါစို့ စေနြဂိုလ်ဝင်ေနတယ် ကံမေကာင်းဘူး ဘယ်လိုဆိုးကျိုးေတွ ြဖစ်မယ် ေဟာလိုက်ရင် ေဟာခံရသူအတွက် အလှတပါးြဖစ်နိုင်မလား
Tay: ဟဲဟဲ.. ၊ ဒါဟာလည်း ပညာတစ်ပါးပါပဲ ၊ အဲသလို ြမင်တာကို ေလျာ့နည်းသွားေအာင် အဆိုးေတွ ေလျာ့သွားေအာင် ေြပေပျာက်သွားေအာင်.. ယြတာေပးတာေလ
ေမ့ေလျာ့ေနတဲ့ သီလဘာဝနာ ေတွ အားထုတ်ခိုင်းမယ်...
လူလှ: ေနာက်ြပီး ေဟာသူကို စိတ်ချမ်းသာေအာင် စေနြဂိုလ်ဝင်ေနတာ ဘယ်လိုေကာင်းကျိုးေတွ ေတွ့မယ်ဆိုြပီး ေဟာခံရသူ စိတ်ချမ်းသာေအာင် ေဟာလိုက်ရင်လဲ မုသာဝါဒကံ ထိုက်ြပန်ေရာ
Tayy: စိတ်ချမ်းသာေအာင် ေဟာရာမှာ မြဖစ်ဘူးလို့မေဟာဘူးေလ ၊ စေနြဂိုဟ်ေြကာင့် ေဗဒင်ပညာမှာေတာ့ ဒါေတွ ြဖစ်တတ်တယ် ၊ ကိန်းေတွ ရှိတယ်ေပါ့ဗျာ
လူလှ: အင်းေပါ့
Tayy: အဲဒီကိန်းေတွကို ေကျာ်လွှားဖို့ရာအတွက် ဒါန သီလ ဘာဝနာ ေတွ ပွားေပးရင် ေကျာ်လွှားနိုင်မယ်ေပါ့၊ ဆိုးရာက အဆိုးသက်သာလာမယ် အဲသလိုမျိုး
လူလှ: ဒါေဗမဲ့ လူေတွက ေဗဒင်ေမးလာြပီ ဆိုကတည်းက ကိုယ့်မှာ အကျိုး ၊ အထူးသြဖင့် ဆိုးကျိုတခုေတွ့လို့၊ ဒါမဟုတ် ေမျှာ်လင့်ေနေသာ ေကာင်းကျိုးတခုကို သိချင်လို့ လာေမးတာက များတယ်ေလ ။ ဒါေတာ့လက်ခံပါတယ်။ လူတေယာက်ကို တရားလမ်းေြကာင်းထဲ လိုင်းသွင်းလိုက်တာေတာ့ ၊ ဒါေဗမဲ့သူတို့ လိုချင်တာက တမျိုး၊ ယြတာဆိုတဲ့ ဓါတ်ရိုက်ဓါတ်ဆင် ၊ ဥပမာ ေဒါ်ြကိုင်ြကိုင် ေရွတိဂံုမှာ ေခွးတေကာင်ဆွဲြပီး ညသန်ေကာင်ယံမှာ ပတ်ပါ ဒါမျိုးေတွ လိုချင်တာ...
Tayy: များေသာအားြဖင့် ေဗဒင်ေမးတဲ့သူေတွဟာ ကံမေကာင်းလို့..ကံညံ့ေနတယ်ထင်လို့အဆင်မေြပြဖစ်လို့ေမးြကတာေလ။ ကံေကာင်းေနတဲ့သူ ၊ အရမ်းချမ်းသာတဲ့သူ ၊ အဆင်ေြပေနတဲ့သူ ေဗဒင်ေမးတာ ရှားပါတယ်
လူလှ: ဒါေဗမဲ့ ရှိတယ်ေနာ် သူဟာနဲ့သူ ၊ဘိုးေတာ်ေတွ ကိုး
Tayy: အင်းေလ..ယြတာေချတယ် ၊ခုနက ေြပာသလို ေခွးနဲ့ပတ်တယ် ဆိုပါေတာ့ ၊ မှန်ကန်တဲ့ဘက်ကေနပဲ ေြပာမယ်ေနာ် ။ ဆရာတစ်ေယာက် ဟာ ေဗဒင်လာေမးတဲ့သူ အတွက် ယြတာေပးလိုက်တယ် ။ ေပးလိုက်တဲ့သူ ဟာ သူ ေပးလိုက်တဲ့ ယြတာကိုလည်း ယံုြကည်မှ ၊ လုပ်တဲ့သူကလည်း ယံုြကည်မှ အစွမ်းထက်တာ။
လူလှ: အင်း
Tayy: ေနာက်တစ်ချက် ၊ လုပ်တဲ့သူဟာ ဆရာြဖစ်သူကေပးတဲ့ ဘာသာေရး ယြတာ ၊ ဆိုပါစို့ရွတ်ဖတ်တာေတွ၊ လှူဒါန်းတာေတွ ေပါ့ ၊ လုပ်တယ်ဆိုပါစို့
လူလှ: အင်း
Tayy: လုပ်တဲ့သူဟာ ပဥ္စနန္တိယ ကံထိုက်ေနရင် ၊ ပရိတ်နာ တာ၊ ရွတ်တာေတွ အကျိုးမေပးဘူး ၊ တစ်ခါ ကံကံရဲ့အကျိူးလို့ေခါ်တဲ့ ကံ၄မျိုး၊
၁. ေကာင်းတာလုပ်ရင် ေကာင်းတာြဖစ်တဲ့ ကံ၊
၂. ေကာင်းတာလုပ်ြပီး ဆိုးတာြဖစ်တဲ့ ကံ
၃. ဆိုးတာလုပ် ြပီး ဆိုးတာြဖစ်တဲ့ကံ
၄. ေကာင်းတာလုပ်လုပ် . .ဆိုးတာလုပ်လုပ် ချက်ြခင်း လက်ငင်း အကျိုးေပးခွင့်မရဘဲ နဲ့အချိန်ေတွ ြကာလာြပီးေတာ့ တစ်ြခား အင်အား ြကီးမားတဲ့ ကံ တစ်ခုခုရဲ့ဖျက်ဆီးတာ ကိုခံလိုက်ရတဲ့ ကံ ..ဘာမှ ြဖစ်မလာတာေပါ့ဗျာ (အေဟာသိကံ)
လူလှ: အင်းေပါ့
Tayy: တံငါသည် တစ်ေယာက် ၊ တံငါလုပ်ရင်း ြကီးပွားချမ်းသာတယ်ေပါ့ဗျာ ဥပမာ ြမိတ်က xxx xxx တို့လို ေပါ့ ၊ ဟုတ်လား တံငါလုပ်ရင်း ြကီးပွားချမ်းသာတယ်ေပါ့ဗျာ
လူလှ: အင်း ၊ ဪ xxx xxx ကို သိတယ်
Tayy: အဲဒီလူတစ်ေယာက်ဟာ ငါးဖမ်းထားတဲ့ အကုသိုလ်ေတွ လုပ်ထားတာ အရမ်းများေနြပီ ၊ ေရွှတိဂံုဘုရားကို ဖူးချင်လို့လာတယ်၊ အခန့်မသင့် ရင် ဘုရားကို မြမင်ရဘူး ၊ ကွယ်ေနလိမ့်မယ်၊ အကုသိုလ်ဖံုးလွှမ်းသွားလို့၊ အဲဒါ ေကာင်းတာလုပ်တိုင်း ေကာင်းတာမြဖစ်တာပဲ ၊သူ့ရဲ့ကံ ကံ၏ အကျိုးေပါ့...
လူလှ: ဪ
Tayy: ေကာင်းချင်လို့ဘုရားဖူးတယ် ကုသိုလ်လုပ်တယ်၊ သူ့မှာ အကုသိုလ်များေနေတာ့ သူ့ကံက ဘုရားဖူးဖို့ကံမရှိေတာ့ဘူး၊ ဆိုပါစို့ဗျာ၊ အဇာတသတ်
လူလှ: အင်း
Tayy: ပဥ္စာနန္တရိယ ကံထိုက်တယ်... အဖသတ်လို့အဝီဖီငရဲကျတယ် ၊သူမေသခင် ဘုရားကို သက်ဝင်ယံုြကည်လာတယ်.. မဂ်ဖိုလ် မဆိုက်ဘူး၊ ေသာတာပန်မရဘူး
အဲဒီ အဖသတ်တဲ့ကံ အကျိုးေပးအား ြကီးလို့၊ ဒါေပမဲ့ သူလုပ်ခဲ့တဲ့ကုသိုလ်ကံေြကာင့် ငရဲကလွတ်ရင် ဘုရားငယ် ပေစ္ဆကဗုဒ္ဓါ ြဖစ်မယ်လို့ေြပာတယ်၊ ကုသိုလ် အကုသိုလ် ယှဉ်ေတာ့ အကုသိုလ် အားြကီးသွားလို့ ငရဲ အရင်ေရာက်သွားတာ ... အဲသလိုေပါ့ဗျာ
လူလှ: အင်း ..ဒါက ဘာသာတရားေလ ၊ ေဗဒင်နဲ့ ဘယ်လို့မှ ေပါင်းစပ်လို့မရတာ
Tayy: ေအာ် ဒုက္ခပါဘဲ ... ေဗဒင်ဟာ ဘာသာတရားနဲ့ေရာစပ်ထားတာပါ ၊ ကံ ကုသိုလ်ေကာင်းလာေအာင် အရွတ်အဖတ်ေတွ ပါတယ်ေလ
လူလှ: ဪ မဟုတ်ပါဘူး ၊ဘုရားေတာင် ေဗဒင် အားမေပးတာ၊ ဒီပညာက ဟိန္ဒူက လာတယ်ေလ၊ ေနာ်ေြပာတာ ေဗဒင်ကို ပုတ်ခတ်ေနတာမဟုတ်ဘူးေနာ်
ဘုရားက ပယ်တာကိုေြပာတာ
Tayy: ေဗဒင် အားမေပးတာက ကိုးကွယ်ရာမဟုတ်ဘူးဆို လို့ေြပာတာ၊ ဘုရားရှင် ဘုရားမြဖစ်ခင် တစ်ညအလိုမှာ အိပ်မက်မက်တယ်ေလ
အဲဒါသိလား ၊ အဲဒီအိပ်မက်မှာ ဘုရားရှင်ဟာ ြမင့်မိုရ်တာင်ကို ေခါင်းအံုး အိပ်တာတို့..ြမက်ဟာ ချက်ေတာ်ကိုေဖာက်ြပီး ေကာင်းကင်ေပါ်တက်တာတို့ပါတယ်ေပါ့
အကုန်ေတာ့မမှတ်မိဘုး
လူလှ: အင်း
Tayy: အဲဒါကို ဘုရားရှင် ကိုယ်ေတာင်တိုင် နိမိတ်ေကာက်ြပီး အိပ်မက်ေြဖခဲ့တာေလ၊ ဒီအိပ်မက်ေြကာင့် ငါဒီေန့ဘုရားဧကန်ြဖစ်ေတာ့မည်ဆိုြပီး မထစတမ်း ကျင့်ခဲ့တာ
ေနာက် ေကာသလာ အိပ်မက် ၁၆ ချက် ၊ ဘုရားရှင်ပဲ ေြဖေပးခဲ့တာေလ
လူလှ: ဒါက သူမှာ သာမန်လူေတွ မရနိုင်တဲ့ ဉာဏ်စဉ်တခုရှိေနလို့ေလ
Tayy: အင်းေလ ၊ ဘုရားမပွင့်ခင်တုန်းက ၊အရည်းြကီးေတွ တက္ကတွန်းေတွက သူတို့လာဘ်လာဘ ရေအာင် ပညာကို ခုတုန်းလုပ်ြပီး လုပ်စားခဲ့တာကိုး..။
အဲဒါေြကာင့် ဘုရားက ေဗဒင်ကို ကိုးကွယ်ရာမဟုတ်လို့ဆိုြပီး ေဟာတာေပါ့ ၊ေဗဒင်ကို ကိုးကွယ်ရာမဟုတ်ေတာ့ အဲဒီေဗဒင်တတ်သမားကို မကိုးကွယ်ေတာ့ဘူးေလ ၊
အြမတ်ဆံုး ရတနာ ၃ ပါးကို ကိုးကွယ်ေပါ့
လူလှ: ေနာက်ြပီး ကံလမ်းေြကာင်းတခုကို လွဲေအာင်လုပ်တာ ပညာကို လက်မခံလို့ပါ ၊ ဘုရားက ကံ ကံ၏အကျိုးတရားကို ချြပခဲ့တယ်ေလ
Tayy: ကံလမ်းေြကာင်းကို လမ်းလွှဲေအာင် လုပ်တာမဟုတ်ဘူးေလ၊ ကံကို ြကိုသိြပီး ေရှာင်ရန် ေဆာင်ရန် သိဖို့ အသံုးချတာလို့ ေြပာမှ မှန်မယ်၊ သတိေပးတာပါ။ ေကာင်းတဲ့ကံကို အခုချက်ချင်း လက်ငင်း အကျိုးေပးေအာင်... ယံုြကည်မှုနဲ့လုပ်ခိုင်းတာ ... ဒါေြကာင့် ယြတာလုပ်တဲ့အခါမှာ လုပ်တိုင်းမြဖစ်တာဟာ
ယံုြကည်မှု ဆိုတဲ့ စိတ် ေစတနာ၊ ေဇာဆိုတဲ့ ထက်သန်မှု က အေတာ်ကို အေရးြကီးတယ်။
ပညာမှာရှိပါတယ်... ဒီလူတစ်ေယာက်ကို ဒီယြတာေပးလိုက်တယ်...လုပ်တဲ့သူက ဟာ..ဆရာ အဲဒါြကီးက စွမ်းပါ့မလား လို့ြပန်ေမးလာခဲ့ရင်
အဲဒီ ေပးလိုက်တဲ့ ယြတာဟာ အလကား ြဖစ်သွားြပီ .. သံုးလို့မရေတာ့ဘူး...
လူလှ: အင်းေလ ဥပမာေပါ့ ြပုသူအသစ် ြဖစ်သူအေဟာင်းဆိုတဲ့ စာက အခုလက်ရှိမှာ ေကာင်းဆိုးကံေတွက အတိတ်က ြပုခဲ့တာေလ
ြပုခဲ့လို့ ဒီဘဝမှာ မူချမေသွခံစားရမယ်ေလ ၊ဒါကို လွဲဖယ်လို့ေတာ့ ကံဆိုတဲ့ ဒီသတ္တဝါမှာ လမ်းေြကာင်းေတွက အားလံုးလွဲဖယ်သွားတာေပါ့
Tayy: ဗုဒ္ဓဝင်လား ဘယ်ထဲမှာလားေတာ့ မသိဘူး ၊ ဘုန်းြကီးတစ်ပါး ရဲ့အေဖ ။ ေသခါနီး သားြဖစ်သူ ဘုန်းြကီးကို ေြပာတယ်တဲ့ ၊ သား..ငါ့ကို ေခွးနက်ေတွလာဆွဲေနြပီ
ဖယ်ပါဟဲ့ လုပ်ပါဟဲ့ တဲ့....၊ ဘဝကူးေတာ့မယ့်အချိန် ၊ ေဇာကပ်ေနတဲ့အချိန် .. ကံနိမိတ်၊ ကမ္မနိမိတ်၊ ဂတိနိမိတ်ေတွ ထင်လာတယ်..
ေဇာဘယ်နှစ်မျိုးလည်းေတာ့မသိဘူး ... ရ မျိုးရှိတယ်လို့ြကားဖူးတာပဲ။
၁. ပထမေဇာနဲ့လုပ်ရင် လက်ရှိဘဝမှာ အကျိုးေပးတယ်။
၂. သတ္တမေဇာနဲ့လုပ်ရင် ေနာက်ြဖစ်မဲ့ဘဝကို အကျိုးေပးတယ်
၃. ကျန်တဲ့ ေဇာ ငါးမျိုးက နိဗ္ဗာန်မေရာက်မချင်း ဘဝ တစ်ခုခု မှာ အကျိုးေပးတယ်လို့မှတ်သားဖူးတာပဲ..
ေဇာကေတာ့ ေလ့လာမှပဲရမယ် ၊ အဲဒီေဇာကို ေြပာင်းသွားေအာင် အာရံုေြပာင်းသွားေအာင် နိမိတ်ေတွ ေကာင်းသွားေအာင် ၊သားရဟန်းက..အေဖ့ကို ဘုရားေခါ်သွားြပီ ဘုရားပန်းေတွကပ်တာေတွ လုပ်တာေပါ့.. အေဖက အဲဒီအခါ ေဇာေြပာင်းသွားတယ်၊ နတ်သမီး နိမိတ်ေတွထင်လာတယ်၊ အဲသလိုမျိုးေပါ့ဗျာ ေကာင်းတဲ့ကုသိုလ်ကံအားြကီးေနရင် မေကာင်းတဲ့ အကုသိုလ်ကံ ဟာ ေနာက်ဆုတ်သွားမယ်
လူလှ: မသိစိတ်မှာ စွဲကပ်ေနတဲ့ အရာေတွဟာ ေသခါနည်းကျရင် ေပါ်လာစြမဲပါ ဒါကလဲ လူတေယာက်မှာ ေလာဘေဒါသေမာဟေတွ အရမ်းများေနရင်ြဖစ်တတ်တယ်ေလ
ဒါကို သိတဲ့သူတေယာက်က သူမှာရှိတဲ့ စိတ်ေတွကို အာရံုေကာင်းတခုအြဖစ် ေြပာင်းလဲေပးလိုက်တာေလ
Tayy: အခုဟာက ေသခါနီးကိစ္စ တရားအေြကာင်းမဟုတ်ဘူးေလ၊ ေဗဒင် ယြတာက ကံလမ်းေြကာင်းကို ဘာေြကာင့်ေြပာင်းသလဲဆိုတာကို ဥပမာေပးတာပါ
လူလှ: ဒီေနရာမှာေြပာချင်တာက ၊ ဒါက ေဗဒင်မဟုတ်ဘူး၊ ဘာသာတရားအေတွးအေခါ်နဲ့ ေလ၊ ကိုေတး အခုလိုေြပာေနတာက ေဗဒင်နဲ့ဘာသာေရး ေပါင်းစပ်ေနတယ်ေလ
Tayy: အင်းေလ..ကျေနာ်အခုေရးေနတဲ့ ေဗဒင်က ဘာသာတရား အေတွးေခါ်ေတွပါတယ်ေလ
လူလှ: ေကာင်းပါတယ် ၊ကျွန်ေနာ်ဆိုလိုတာက ေရာသမျှေမွေနလို့ပါ ၊အခုြမန်မာြပည်မှာက ေရာေမွလိုက်လို့ ေဆွးေနွးေနတာပါ
Tayy: ဆိုပါစို့ဗျာ.. လူတစ်ေယာက် ဒုက္ခေရာက်ေနတယ် ..အကုသိုလ်ကံအား များေနတယ် ၊ ယြတာလို့ေြပာေြပာေနတဲ့ ဟာကို ကျေနာ်က လုပ်ခိုင်းလိုက်တယ်
လုပ်တဲ့သူကလည်း အဲဒီအာယံုတစ်ခုတည်းနဲ့ေကာင်းချင်လို့လုပ်တယ်...(ေဇာ)ေပါ့
လူလှ: ေဗဒင်အမှန်ကလဲ ဗုဒ္ဓတရားကို လံုးဝ လက်မခံတာ ၊ မူရင်းေနာ်... ဘုရားကလဲ ေဗဒင်ကို ပယ်တယ်
Tayy: ဟဲဟဲ.. ဘုရားက ေဗဒင်ကို မယံုဘူး..ဘာလို့လည်း ဆိုေတာ့ သဗ္ဗညုတ ဉာဏ်ရသူမှ တစ်ပါး ဘဝေပါင်းများစွာရဲ့ေရှ့ြဖစ် ၊ ေနာက်ြဖစ်ကို ြကိုမသိလို့၊
ယံုစရာလည်း မလို ဘူးေလ ဘုရားက..၊ ကျေနာ်တို့ေဗဒင်က ပညာရပ်တစ်ခုလိုေပါ့..အရင့်အရင့်က ဒီလို အဖျက်အပျက်ေတွ ရှိခဲ့လို့ဒါေတွ ြဖစ်မယ်ေပါ့
နတ်ခတ်လဲ အဲဒီအတိုင်းပဲေလ၊ ၃၆၀ ဒီဂရီ လည်ပတ်ေနတယ် ရာသီစက်ဝန်း၊ ေနာက်နှစ်လည်း အဲဒီအတိုင်းပဲ အဲဒီေနရာ ြပန်ေရာက်လာတာပဲ
လူလှ: အင်းေပါ့ ရာသီစက်ဝိုင်းအရ။
Tayy: ေလ့လာတဲ့သူေတွက သုေတသနလုပ်တယ်၊ ဒီနှစ်ေတွမှာ ဒါေြတွဖစ်ခဲ့တယ်၊ ေနာက်နှစ်ေတွမှာ ဆက်ေလ့လာတယ်
လူလှ: အင်း မှတ်တမ်းက ခန့်မှန်းြခင်း
Tayy: ဟုတ်ြပီ ၊အဲဒီမှာ လူေတွရဲ့အတိတ်ဘဝက ကံနဲ့လက်ရှိဘဝက ကံနဲ့ေပါင်းစပ်လိုက်မယ်
လူလှ: ကံဆိုတာ ေပါင်းစပ်လို့မရတာ သူလမ်းေြကာင်းနဲ့ သူလာတယ်ေလ၊ အတိတ်က ြပုလို့ အခုဘဝမှာ ဆိုးေကာင်းြဖစ်တယ်ေလ
Tayy: ဟဲဟဲ ၊ လူေတွ ေြပာေြပာေနတဲ့ မှားယွင်းတဲ့ အယူေလးတစ်ခု၊ ကံဆိုတာ လူလုပ်သမျှတဲ့၊ ဟုတ်လား၊ ကံ ဆိုတာ အလုပ်
လူလှ: အင်း
Tayy: အလုပ်ေကာင်းရင် ကံေကာင်းမယ်တဲ့ ၊ မှားတယ်
လူလှ: အခုလုပ်တာမဟုတ်ဘူးေနာ်
Tayy: ကံဆိုတာ အရင်းချုပ်ရင် စိတ်ပဲ
လူလှ: အတိတ်နဲ့ အခု မေရာပါနဲ့ ၊ ကျွန်ေနာ် ေြပာခဲ့တယ်ေလ ြပုသူအသစ် ြဖစ်သူအေဟာင်းေလ
Tayy: ကဲြပန်ေြပာမယ် ၊ ြပုသူအသစ် ြဖစ်သူအေဟာင်း ဆိုတာ ထိန်းချုပ်တာ ၊အသစ်ြပုလုပ်တဲ့သူေတွ ထပ်ရှိလာမှာစိုးလို့
လူလှ: အခု လက်ငင်းြပုတဲ့သူဟာ ေနာက်လာမဲ့အချိန်မှာ တခုခုေတာ့ ြဖစ်မယ်ေလ ၊ အခု ြဖစ်ေနတဲ့သူက အတိတ်က ြပုခဲ့လို့
Tayy: ဆိုပါစို့ဗျာ ဗုဒ္ဓဘာသာမှာ ၊ လူသတ်တယ် ဆိုပါစို့
လူလှ: အင်း အခု ြပုလိုက်တယ် ဆိုပါစို့
Tayy: သတ်ခံရတဲ့သူဟာ ၊ အရင်တုန်းက သတ်ခဲ့လို့၊ သတ်တဲ့သူက အခု အသစ်လုပ်လိုက်တယ်၊
လူလှ: အင်းေပါ့ သတ်ခံရတဲ့သူက သူ၏အတိတ်ဘဝ ကုသိုလ်ေလ၊ အခု သတ်လိုက်တဲ့သူကလဲ အနည်းဆံုး ေနာက်ခုနှစ်ဘဝေလာက် ဇာတ်လမ်းတခုခုနဲ့ ေရှာ့မယ်ေလ
Tayy: အစက ေန ြပန်ေြပာမယ်ဗျာ
- အရင်ဘဝတုန်းက အသတ်ခံရတဲ့ သူ ြဖစ်ခဲ့လို့အခုဘဝမှာ ြပန်သတ်တာလား ဆိုတာ စဉ်းစားစရာ ၁ချက် ၊ အဲသလိုမျိုး အသတ်ခံရတဲ့သူ နဲ့သတ်တဲ့သူ အြပန်အလှန်သတ်ေနေြကးဆိုရင် မဆံုးေတာ့ဘူး
ဒါေြကာင့် ြပုသူအသစ် ၊ ြဖစ်သူ အေဟာင်းလို့ဆိုတာေနမှာေပါ့.. သိပ်ေတာ့ ဉာဏ်မမှီေသးဘူး..
လူလှ: သတ်တယ်ဆိုတဲ့အပိုင်းမှာေလ .. ဥပမာ ကိုေတးကို ကျွန်ေနာ် အခုသတ်လိုက်တယ်
Tayy: အင်း ..လုပ်ြပီ ၊ ဥပမာကလည်း ..
လူလှ: ေသချာတာက ကိုေတး အေနနဲ့ ဘဝတခုမှာ တိုက်ဆိုင်လာရင်ေတာ့ ကျွန်ေနာ်ကို သတ်ခွင့်ရှိနိုင်မယ် ၊ ဒါမဟုတ် တြခားသူက ကျွန်ေနာ်ကို သတ်မိမှာပဲ
ဘာလိုဆိုေတာ့ ဘုရားေဟာကျမ်းအလာရေပါ့ ခုနှစ်ဘဝအထိ ဒီအကျိုးကို ခံစားရတယ်
Tayy: အင်း အဲဒါပဲ လိုချင်တာ.. ဘဝတစ်ခု မှာ ကျေနာ်က ြပန်သတ်ရင် ေနာက် ထပ် ရ ဘဝ ၊ တစ်ခါ ထပ်သတ် ေနာက် ရ ဘဝ ၊ ဆံုးပါအံုးမလား
လူလှ: ဒါေြကာင့် ဘုရားက ဒါကို သံသရာလို့ ေဟာခဲ့တယ်ေလ ၊ဒါကို ြဖတ်နိုင်တဲ့နည်းလမ်းက ဘုရားေဟာတဲ့အတိုင်း လုပ်မှာ ြဖတ်နိုင်တယ်ေလ ၊မဟုတ်ဘူးလား
Tayy: အင်းေလ ြပုသူအသစ် ြဖစ်သူအေဟာင်း၊ ဆိုတာကို ေထာက်ြပတာ
ြပုသူအသစ်ဆိုရင် ခုနက သတ်တာကို ြပန်သတ်ေတာ့ အေဟာင်းသမားြဖစ်လို့ကိုယ့်ကို သတ်တဲ့သူကို ြပန်သတ်တာ မဟုတ်လား
လူလှ: ဒါေြကာင့် ဘုရားေဟာတာေလ ငါနဲ့ေတွ့ဖို့ရယ် ငါတရားေတွကို ြကားနာဖို့ရယ် ငါ့ရဲသာသနာမှာ လူြဖစ်ဖို့ရယ်က ခက်ခဲတယ်လို့
မဟုတ်ဘုးလား
Tayy: ဟင်း လွှဲချြပန်ြပီ
လူလှ: ဒီသံသရာကိုြဖတ်နိုင်တာ ေဗဒင်မဟုတ်ဘူးေလ၊ ဘုရားေဟာတဲ့ တရားနဲ့ပဲ ြဖတ်နိုင်တာေလ
Tayy: သံသရာကို ြဖတ်ဖို့ေဗဒင်က မေြပာဘူးေလ၊ ေဗဒင်ကို ကိုးကွယ်ပါလို့လဲ ေဗဒင်က မေြပာဘူး၊
ခုနကေဇာနဲ့ပဲ ြပန်ဆက်မယ် ။ ယြတာကို ေပးလိုက်တယ် ၊ ေဇာ ဟာ ရ မျိုး ရှိတယ်တဲ့ လုပ်တဲ့လူက ပထမေဇာနဲ့လုပ်ရင် ဒီဘဝမှာချက်ြခင်း အကျိုးေပးနိုင်တယ်တဲ့
ဒါေြကာင့် ယြတာမှာ ေဇာပါတယ် ။ ကျေနာ် ပဋ္ဌာန်း စကား နဲ့ေြပာရရင်..အဓိပတိ ပစ္စည်း ေပါ့။ အဓိပတိ ပစ္စည်းကို စိတ်မှာ တပ်လိုက်ရင် အဲဒါလည်း ေဇာပဲ။
လူလှ: အင်း လက်ခံတယ် ၊ေဇာ ြပင်းထန်ရင် လက်ငင်းအကျိုးေပးတာ
Tayy: အဲဒါ ယြတာရဲ့အနှစ်သာရပဲ ဟီးဟီး...
လူလှ: ကျွန်ေနာ် ေဆွးေနွးေနတာက သာသာတရားနဲ့ ေဗဒင် ေရာသမ မှုပါ ၊ ဆိုးတာ ေကာင်းတာ မဆိုလိုပါဘူး
Tayy: ဟုတ် ... ဘယ်လိုမျိုးထင်လို့လဲ ရှင်းပါအံုး
ကျေနာ်က အာရိုက်တာမျိုးလုပ်တဲ့ ေဗဒင်မဟုတ်ေတာ့ သိဝူးဗျ
လူလှ: ဒါမျိုးလဲ မဆိုလိုဘူးေနာ် ၊ ေရာသမ ေနမှုကို ေြပာတာ ၊ဘယ်သူဘာလုပ်လုပ် ေလ
Tayy: အင်း ... ြမန်မာြပည်မှာ ြဖစ်ေနတာလား ၊ ေြပာေတာ့ သိရတာေပါ့
လူလှ: ြမန်မာြပည်နဲ့ ေဗဒင် ဆိုတာကို ေဆွးေနွးေနတာ ၊ ဗုဒ္ဓတရားနဲ့ ေရာေမွှေနလို့
Tayy: လုပ်ပါအံုး .. အင်း..ဘာေြကာင့်ဆိုတာကို ေြပာပါ
လူလှ: ဥပမာဗျာ ဗလီဆရာတေယာက်က ေဗဒင်ဆရာဆိုပါစို့ ၊ ဒီလူက ယြတာလုပ်ရင် ဘယ်လို လုပ်မလဲ ၊ ေနာက်ြပီး ခရစ်တရားေဟာ ဆရာတေယာက် ေဗဒင်ကို ယံုြကည်ြပီး ေဟာေြပာေနတယ်ဆိုေတာ့ သူအေနြဖင့် ဘာနဲ့ ယြတာေချမလဲ၊ ဒါကို ဆိုလိုေနတာေလ .ကိေတး ေြပာတာ မေကာင်းဘူးလို့ ေြပာတာမဟုတ်ဘူးေနာ် ၊ေကာင်းပါတယ်လို့ မှတ်ချက်ေပးရမယ်ေလ ၊ဘာလိုဆိုေတာ့ လာေမးတဲ့သူကို ဘုရားေဟာတာေတွနဲ့ ေတွ့ေပးလိုက်လို့ေလ၊
ဒီေနရာမှ တြခားဘာသာကို လက်ခံေနတယ်ဆိုတဲ့ သူတေယာက်အတွက်ေတာ့ ခက်ခဲလိမ့်မယ်ေလ .. ဒါပဲေလ
Tayy: အင်း .. အဲဒါေပါ့ ကျေနာ်တို့မှာက ဒီလူကို ဒီနည်းနဲ့မရရင် ေနာက်တစ်နည်းေပါ့ဗျာ၊ ဗုဒ္ဓဘာသာမဟုတ်တဲ့ ဘာသာြခား ေပါ့ဗျာ ၊ ဒီလိုေြပာမယ်ဗျာ.. ပထမဆံုး
ဘာသာမရှိတဲ့သူကို ေပးမယ်ဆိုပါစို့ ၊ သူ ဟာ ဘာသာမရှိတဲ့အတွက် ဘာသာေရးနဲ့ဆိုင်တာ လုပ်လို့မရေတာ့ဘူး
လူလှ: အင်းေပါ့
Tayy: လုပ်တယ်ပဲ ထားအံုး..အစွမ်းမထက်ဘူး ဘာသာမယံုလို့ ၊ အဲဒါဆိုရင် ဘာနဲ့ေပးမလဲ ..ဟဲဟဲ ... ေလာကြကီး နဲ့ေပးတယ် လို့ြကီးြကီးကျယ်ကျယ်ေြပာရမှာပဲ
လူလှ: အင်းေပါ့...ဒါဆို အပိုဆိုတဲ့စကားေတွက ကိုယ့်အတွက် မုသာြဖစ်သွားြပီေလ
Tayy: ဘယ်လို အပိုလဲ နားမလည်ဘူး ...
လူလှ: ြကီးြကီးကျယ်ကျယ်ဆိုတဲ့ စကားေလ
Tayy: အင် ဘယ်လိုနားလည်သွားလို့လဲ ြကီးြကီးကျယ်ကျယ် ကို
လူလှ: မသိဘူးေလ ... ြကီးြကီးကျယ်ကျယ် ေြပာရမယ်ဆိုေတာ့
Tayy: ေအာ် ေလာကနဲ့ချီြပီး ေြပာရင် လူေတွေြပာတဲ့ ြကီးကျယ်တယ်ဆိုတာကို ဥပမာ ေပးတာပါ
လူလှ: ဪ
Tayy: ေလာကြကီးနဲ့ေပးတယ်ဆိုတာက ...ဒီေလာကြကီးကို တည်ေဆာက်ထားတာ ပထဝီ၊ ေတေဇာ ၊ အာေဘာ ၊ ဝါေယာ ဓာတ်ြကီး ၄ပါးနဲ့ေဆာက်ထားတာေလ ... ဘုရားေဟာခဲ့ပါတယ် အဲဒီ ၄ မျိုးနဲ့ေပးတယ်လို့ဆိုလိုတာပါ
လူလှ: ေနာက်ြပီး ကိုင်ရိုတို့ေဗဒင်က ရှင်းတယ် ဘုရားမပါဘူး၊ သူတို့ လိုင်းနဲ့ သူပဲ သွားလိုက်တာ
Tayy: ဟုတ်တယ် အေနာက်တိုင်းက များေသာအားြဖင့် ဘုရားမပါဘူး ၊ ကျေနာ်တို့က ြမန်မာြပည်မှာေမွးတာေလ.. ဗုဒ္ဓဘာသာ ြဖစ်လို့၊
အများစုကိုေဟာရမှာက ဗုဒ္ဓဘာသာ ြဖစ်ေနလို့ ြမန်မာကိုး ဗျ...။
လူလှ: အင်း
Tayy: တစ်ြခားသူေတွ အတွက် .(ဗုဒ္ဓဘာသာ မဟုတ်တဲ့သူ ) ေတွဆိုရင် ကိုင်ရိုတို့ေြပာသလို ပဲ ဘုရားမပါဘူးဗျာ
ပထဝီ ၊ ေတေဇာ၊ အာေပါ၊ ဝါေယာ ေပးမယ် ၊ ဓာတ်ြကီး ၄ပါးထဲက ရှိတဲ့ဟာနဲ့ေပးမယ်...
ဥပမာ ဘာအေရာင် ဝတ်လိုက်ပါ ၊ ဘယ်ေန့မှာ ဘယ်အသီးကို စားြပီး ဘယ်ဟာကို ေသာက်ပါေပါ့ ၊ လုပ်ခုပ် ၃ ချက်တီးလိုက်ပါ။ အဲဒါ ဘုရားမပါတဲ့ယြတာ
ရတနာ ၃ ပါးကို မွှမ်းထံုတဲ့ လုပ်ေဆာင်မှု ယြတာနဲ့ယှဉ်ရင် ရတနာ ၃ပါး ကို လုပ်တဲ့ ကံ က ပို အကျိုးေပး သန်တာေပါ့..
လူလှ: ဒါကိုက ေဗဒင်မှာ မူေသမရှိဘူးေလ .. ဒါကို ေထာက်ြပေနတာ
Tayy: အင်း ..ဟုတ်တယ် ၊ ဉာဏ်သာသူ ယူစတမ်းတဲ့ ကိုလူလှရဲ့ ၊ ေဗဒင်ရဲ့ပညတ်ချက် ြဂိုဟ်ပရိယာယ်ေတွ ဟာ အများြကီးပါ
အေနာက်တိုင်း ေဗဒင် ယြတာေပးတယ် ပညတ်မပါဘူး၊ ကျေနာ်တို့ ြမန်မာေဗဒင်က ယြတာေပးတယ် ပညတ်ပါတယ်
လူလှ: အခုလိုေြပာဆိုတာကလဲ အမှန်တခုကို ရမလားလို့ အထူးသြဖင့် ဗုဒ္ဓစကားေတွနဲ့ ေရာေနလို့ေလ
Tayy: အင်း ေဗဒင်ဆရာဟာ ..ြမန်မာြပည်မှာ ေမွး .. ဗုဒ္ဓဘာသာြဖစ်ေနလို့... ေမးတဲ့သူေတွကလည်း ဗုဒ္ဓဘာသာများေနလို့
အဆင်ေြပမဲ့ အစီအရင်အေနနဲ့ဗုဒ္ဓယြတာ ထည့်ေပးတာ ေပါ့...
လူလှ: ေနာက်ြပီး ဘုရားက လံုးဝကို ပယ်ခဲ့တာ အခုေခတ်လူေတွက ကိုယ်ကျိုးနဲ့ လုပ်စားေနတာကိုေလ၊
ေြပာသလို ဉာဏ်သာတဲ့ သူ စားစတမ်းြကီးကလဲ .... ထံုတဲ့သူကို လုပ်စားေနတာေပါ့
Tayy: ချင့်ချိန်ေပါ့ဗျာ
လူလှ: အင်းပါ
Tayy: ဥပမာ ဒါလုပ်ရင် ဒါြဖစ်မယ်..မြဖစ်ရင် ေြငွပန်ေလျာ်မယ် ၊ လုပ်မှ ြဖစ်ေနမှေတာ့ ေြငွပန်ေလျာ်စရာ ဘယ်ရှိပါ့မလဲ
လူလှ: အင်း
Tayy: ေငွေလျာ်မယ်လို့ေြပာကတည်းက အဲဒါ မှားတာပဲ
လူလှ: ကျွန်ေနာ်ဆိုလိုတာက ဘယ်ပညာရပ်ြဖစ်ြဖစ် ရိုးသားမှုက အေကာင်းဆံုးပဲေလ၊ အထူးသြဖင့် ေဗဒင်ေပါ့ ၊
Tayy: ေအာ်..ဒုက္ခပါပဲ...အစစ် ၁ ခု ၊ အေယာင် ၁သိန်း ဆိုလား ဘာလား ရှိေသးတယ်မဟုတ်လား
လူလှ: တချို့က မတတ်တေခါက်နဲ့ အာေကာင်းတိုင်း ေဟာစားေနတာ
Tayy: အဓိက ကေတာ့ စားဝတ်ေနေရး ြပဿနာ ေပါ့ ၊ အင်း အဲဒါလည်း ရှိတာေပါ့
လူလှ: အမှန်အကန်ေတွ သိက္ခာကျတာေပါ့
Tayy: ဒါေတာ့ဟုတ်ပါတယ် ၊ အဲဒါေြကာင့် ဒီပညာရပ်ြကီး မတိုးတက်တာပါ
လူလှ: အင်းေပါ့ တကယ်သုေတသနနဲ့ ချြပေဆွးေနွးေနတဲ့သူေတွ ရှားပါတယ်၊ ဥပမာ ကိုေတး ဘေလာဂ်ေပါ့ ၊ ေသချာကို ေတာ်များများေပါ့ ရှင်းထားတာပါတယ် ၊
ဆိုလိုတာက ဒါပဲေလ ကျွန်ေနာ် သံုးသပ်ေနတာက ြမန်မာြပည်နဲ့ ေဗဒင်ပါ ၊ ေတာမှာ ဘုရားပွဲဆိုရင် ေပါမှေပါ ဟ ဟ
Tayy: အင်း .... တစ်ကယ်တတ်တဲ့သူေတွ ရှိပါတယ် ြမန်မာြပည်မှာ ။
ြဖစ်ေနတာက တတ်တဲ့သူေတွက ပညာကို မသမာသူေတွလက်ထဲေရာက်သွားမှာကို စိုးရိမ်လွန်းအားြကီးေတာ့ ပညာေတွ ြမုပ်သွားတယ်
မထွက်လာေတာ့ဘူး ၊ လုပ်စားေတွ များလို့..။
လူလှ: တကယ်လိုများ ကျွန်ေနာ်သာ ယဉ်ေကျးမှုဝန်ြကီးတေယာက်ြဖစ်ရင်ေပါ့ ေဗဒင်ကို သန့်စင်မယ်ဗျ ၊ ကျေနာ့်ကို မဲေပးပါ။
Tayy: ဟားဟား အင်း.. ြကက်ေြခခတ်ြပစ်မယ်...
လူလှ: ဒါလဲ အတတ်ပညာေလ ၊ ဒီဖက်ကလို့ေပါ့ ဆာထာဖိကိတ်ေလ၊ ဥပမာ ကားေမာင်းသင်တဲ့ဆရာ ကားေမာင်းဆရာသင်တန်းလက်မှတ်ရှိရမယ်
ေနာက်ြပီး Hot Dog ေရာင်းတဲ့သူ Hot Dog သင်တန်းဆင်းလက်မှတ်တို့၊ Food & Hygine လက်မှတ်တို့ ရှိရမယ်။ ဒါလဲ သန့်စင်မှုတခုပဲေလ
Tayy: အဲလိုမှ မလုပ်နိုင်တာေလ
လူလှ: ဒါေြကာင့် ဒီပညာကို လူေတွ အထင်ေသးတာေပါ့
Tayy: ေြပာချင်တာကေတာ့ေဗဒင်ပညာနဲ့ြမန်မာြပည် ၊ လုပ်စားေတွ များတယ် ၊အဲဒါပဲ
0 comments:
Post a Comment