ကံြကမ္မာကို ယံုြကည်ြကသူများ​​ (၃)

​​ေဗဒင်သည် ဖီ​​ေလာ်​​ေဆာ်ဖီ မဟုတ်..အယူဝါဒမဟုတ်..အတတ်ပညာသာ ြဖစ်သည်။ ကိုး​​ကွယ်ရာမဟုတ်ဟု သိရှိထား​​သြဖင့်​​ အယူမှား​​သူမဟုတ် .. ဒိဋ္ဌိမဟုတ်..အတတ်ပညာတစ်ခုြဖင့်​​ ​​ေလာကအား​​ အလှဆင်​​ေနြခင်း​​သာ ြဖစ်သည်။





လူလှ: အမယ်.. အမယ်..သူက သူက..​​ေလာက​​ေတွ ၊​ ဘာ​​ေတွနဲ့​​ြကီး​​ြကီး​​ ကျယ်ကျယ်.. ​​ေလာကအား​​အလှဆင်သည်ဟု ဆိုရာဝယ်... ကိုယ်က လူတ​​ေယာက်ကို ​​ေဗဒင်အရ ဆိုပါစို့​​ စ​​ေနြဂိုလ်ဝင်​​ေနတယ် ကံမ​​ေကာင်း​​ဘူး​​ ဘယ်လိုဆိုး​​ကျိုး​​​ေတွ ြဖစ်မယ် ​​ေဟာလိုက်ရင် ​​ေဟာခံရသူအတွက် အလှတပါး​​ြဖစ်နိုင်မလား​​


Tay: ဟဲဟဲ.. ၊​ ဒါဟာလည်း​​ ပညာတစ်ပါး​​ပါပဲ ၊​ အဲသလို ြမင်တာကို ​​ေလျာ့​​နည်း​​သွား​​​ေအာင် အဆိုး​​​ေတွ ​​ေလျာ့​​သွား​​​ေအာင် ​​ေြပ​​ေပျာက်သွား​​​ေအာင်.. ယြတာ​​ေပး​​တာ​​ေလ
​​ေမ့​​​ေလျာ့​​​ေနတဲ့​​ သီလဘာဝနာ ​​ေတွ အား​​ထုတ်ခိုင်း​​မယ်...


လူလှ: ​​ေနာက်ြပီး​​ ​​ေဟာသူကို စိတ်ချမ်း​​သာ​​ေအာင် စ​​ေနြဂိုလ်ဝင်​​ေနတာ ဘယ်လို​​ေကာင်း​​ကျိုး​​​ေတွ ​​ေတွ့​​မယ်ဆိုြပီး​​ ​​ေဟာခံရသူ စိတ်ချမ်း​​သာ​​ေအာင် ​​ေဟာလိုက်ရင်လဲ မုသာဝါဒကံ ထိုက်ြပန်​​ေရာ


Tayy: စိတ်ချမ်း​​သာ​​ေအာင် ​​ေဟာရာမှာ မြဖစ်ဘူး​​လို့​​မ​​ေဟာဘူး​​​ေလ ၊​ စ​​ေနြဂိုဟ်​​ေြကာင့်​​ ​​ေဗဒင်ပညာမှာ​​ေတာ့​​ ဒါ​​ေတွ ြဖစ်တတ်တယ် ၊​ ကိန်း​​​ေတွ ရှိတယ်​​ေပါ့​​ဗျာ


လူလှ: အင်း​​​ေပါ့​​


Tayy: အဲဒီကိန်း​​​ေတွကို ​​ေကျာ်လွှား​​ဖို့​​ရာအတွက် ဒါန သီလ ဘာဝနာ ​​ေတွ ပွား​​​ေပး​​ရင် ​​ေကျာ်လွှား​​နိုင်မယ်​​ေပါ့​​၊​ ဆိုး​​ရာက အဆိုး​​သက်သာလာမယ် အဲသလိုမျိုး​​


လူလှ: ဒါ​​ေဗမဲ့​​ လူ​​ေတွက ​​ေဗဒင်​​ေမး​​လာြပီ ဆိုကတည်း​​က ကိုယ့်​​မှာ အကျိုး​​ ၊​ အထူး​​သြဖင့်​​ ဆိုး​​ကျိုတခု​​ေတွ့​​လို့​​၊​ ဒါမဟုတ် ​​ေမျှာ်လင့်​​​ေန​​ေသာ ​​ေကာင်း​​ကျိုး​​တခုကို သိချင်လို့​​ လာ​​ေမး​​တာက များ​​တယ်​​ေလ ။ ဒါ​​ေတာ့​​လက်ခံပါတယ်။ လူတ​​ေယာက်ကို တရား​​လမ်း​​​ေြကာင်း​​ထဲ လိုင်း​​သွင်း​​လိုက်တာ​​ေတာ့​​ ၊​ ဒါ​​ေဗမဲ့​​သူတို့​​ လိုချင်တာက တမျိုး​​၊​ ယြတာဆိုတဲ့​​ ဓါတ်ရိုက်ဓါတ်ဆင် ၊​ ဥပမာ ​​ေဒါ်ြကိုင်ြကိုင် ​​ေရွတိဂံုမှာ ​​ေခွး​​တ​​ေကာင်ဆွဲြပီး​​ ညသန်​​ေကာင်ယံမှာ ပတ်ပါ ဒါမျိုး​​​ေတွ လိုချင်တာ...

Tayy: များ​​​ေသာအား​​ြဖင့်​​ ​​ေဗဒင်​​ေမး​​တဲ့​​သူ​​ေတွဟာ ကံမ​​ေကာင်း​​လို့​​..ကံညံ့​​​ေနတယ်ထင်လို့​​အဆင်မ​​ေြပြဖစ်လို့​​​ေမး​​ြကတာ​​ေလ။ ကံ​​ေကာင်း​​​ေနတဲ့​​သူ ၊​ အရမ်း​​ချမ်း​​သာတဲ့​​သူ ၊​ အဆင်​​ေြပ​​ေနတဲ့​​သူ ​​ေဗဒင်​​ေမး​​တာ ရှား​​ပါတယ်


လူလှ: ဒါ​​ေဗမဲ့​​ ရှိတယ်​​ေနာ် သူဟာနဲ့​​သူ ၊​ဘိုး​​​ေတာ်​​ေတွ ကိုး​​


Tayy: အင်း​​​ေလ..ယြတာ​​ေချတယ် ၊​ခုနက ​​ေြပာသလို ​​ေခွး​​နဲ့​​ပတ်တယ် ဆိုပါ​​ေတာ့​​ ၊​ မှန်ကန်တဲ့​​ဘက်က​​ေနပဲ ​​ေြပာမယ်​​ေနာ် ။ ဆရာတစ်​​ေယာက် ဟာ ​​ေဗဒင်လာ​​ေမး​​တဲ့​​သူ အတွက် ယြတာ​​ေပး​​လိုက်တယ် ။ ​​ေပး​​လိုက်တဲ့​​သူ ဟာ သူ ​​ေပး​​လိုက်တဲ့​​ ယြတာကိုလည်း​​ ယံုြကည်မှ ၊​ လုပ်တဲ့​​သူကလည်း​​ ယံုြကည်မှ အစွမ်း​​ထက်တာ။


လူလှ: အင်း​​


Tayy: ​​ေနာက်တစ်ချက် ၊​ လုပ်တဲ့​​သူဟာ ဆရာြဖစ်သူက​​ေပး​​တဲ့​​ ဘာသာ​​ေရး​​ ယြတာ ၊​ ဆိုပါစို့​​ရွတ်ဖတ်တာ​​ေတွ၊​ လှူဒါန်း​​တာ​​ေတွ ​​ေပါ့​​ ၊​ လုပ်တယ်ဆိုပါစို့​​


လူလှ: အင်း​​


Tayy: လုပ်တဲ့​​သူဟာ ပဥ္စနန္တိယ ကံထိုက်​​ေနရင် ၊​ ပရိတ်နာ တာ၊​ ရွတ်တာ​​ေတွ အကျိုး​​မ​​ေပး​​ဘူး​​ ၊​ တစ်ခါ ကံကံရဲ့​​အကျိူး​​လို့​​​ေခါ်တဲ့​​ ကံ၄မျိုး​​၊​
၁. ​​ေကာင်း​​တာလုပ်ရင် ​​ေကာင်း​​တာြဖစ်တဲ့​​ ကံ၊​
၂. ​​ေကာင်း​​တာလုပ်ြပီး​​ ဆိုး​​တာြဖစ်တဲ့​​ ကံ
၃. ဆိုး​​တာလုပ် ြပီး​​ ဆိုး​​တာြဖစ်တဲ့​​ကံ
၄. ​​ေကာင်း​​တာလုပ်လုပ် . .ဆိုး​​တာလုပ်လုပ် ချက်ြခင်း​​ လက်ငင်း​​ အကျိုး​​​ေပး​​ခွင့်​​မရဘဲ နဲ့​​အချိန်​​ေတွ ြကာလာြပီး​​​ေတာ့​​ တစ်ြခား​​ အင်အား​​ ြကီး​​မား​​တဲ့​​ ကံ တစ်ခုခုရဲ့​​ဖျက်ဆီး​​တာ ကိုခံလိုက်ရတဲ့​​ ကံ ..ဘာမှ ြဖစ်မလာတာ​​ေပါ့​​ဗျာ (အ​​ေဟာသိကံ)


လူလှ: အင်း​​​ေပါ့​​


Tayy: တံငါသည် တစ်​​ေယာက် ၊​ တံငါလုပ်ရင်း​​ ြကီး​​ပွား​​ချမ်း​​သာတယ်​​ေပါ့​​ဗျာ ဥပမာ ြမိတ်က xxx xxx တို့​​လို ​​ေပါ့​​ ၊​ ဟုတ်လား​​ တံငါလုပ်ရင်း​​ ြကီး​​ပွား​​ချမ်း​​သာတယ်​​ေပါ့​​ဗျာ

လူလှ: အင်း​​ ၊​ ဪ xxx xxx ကို သိတယ်


Tayy: အဲဒီလူတစ်​​ေယာက်ဟာ ငါး​​ဖမ်း​​ထား​​တဲ့​​ အကုသိုလ်​​ေတွ လုပ်ထား​​တာ အရမ်း​​များ​​​ေနြပီ ၊​ ​​ေရွှတိဂံုဘုရား​​ကို ဖူး​​ချင်လို့​​လာတယ်၊​ အခန့်​​မသင့်​​ ရင် ဘုရား​​ကို မြမင်ရဘူး​​ ၊​ ကွယ်​​ေနလိမ့်​​မယ်၊​ အကုသိုလ်ဖံုး​​လွှမ်း​​သွား​​လို့​​၊​ အဲဒါ ​​ေကာင်း​​တာလုပ်တိုင်း​​ ​​ေကာင်း​​တာမြဖစ်တာပဲ ၊​သူ့​​ရဲ့​​ကံ ကံ၏ အကျိုး​​​ေပါ့​​...


လူလှ: ဪ


Tayy: ​​ေကာင်း​​ချင်လို့​​ဘုရား​​ဖူး​​တယ် ကုသိုလ်လုပ်တယ်၊​ သူ့​​မှာ အကုသိုလ်များ​​​ေန​​ေတာ့​​ သူ့​​ကံက ဘုရား​​ဖူး​​ဖို့​​ကံမရှိ​​ေတာ့​​ဘူး​​၊​ ဆိုပါစို့​​ဗျာ၊​ အဇာတသတ်


လူလှ: အင်း​​


Tayy: ပဥ္စာနန္တရိယ ကံထိုက်တယ်... အဖသတ်လို့​​အဝီဖီငရဲကျတယ် ၊​သူမ​​ေသခင် ဘုရား​​ကို သက်ဝင်ယံုြကည်လာတယ်.. မဂ်ဖိုလ် မဆိုက်ဘူး​​၊​ ​​ေသာတာပန်မရဘူး​​
အဲဒီ အဖသတ်တဲ့​​ကံ အကျိုး​​​ေပး​​အား​​ ြကီး​​လို့​​၊​ ဒါ​​ေပမဲ့​​ သူလုပ်ခဲ့​​တဲ့​​ကုသိုလ်ကံ​​ေြကာင့်​​ ငရဲကလွတ်ရင် ဘုရား​​ငယ် ပ​​ေစ္ဆကဗုဒ္ဓါ ြဖစ်မယ်လို့​​​ေြပာတယ်၊​ ကုသိုလ် အကုသိုလ် ယှဉ်​​ေတာ့​​ အကုသိုလ် အား​​ြကီး​​သွား​​လို့​​ ငရဲ အရင်​​ေရာက်သွား​​တာ ... အဲသလို​​ေပါ့​​ဗျာ

လူလှ: အင်း​​ ..ဒါက ဘာသာတရား​​​ေလ ၊​ ​​ေဗဒင်နဲ့​​ ဘယ်လို့​​မှ ​​ေပါင်း​​စပ်လို့​​မရတာ


Tayy: ​​ေအာ် ဒုက္ခပါဘဲ ... ​​ေဗဒင်ဟာ ဘာသာတရား​​နဲ့​​​ေရာစပ်ထား​​တာပါ ၊​ ကံ ကုသိုလ်​​ေကာင်း​​လာ​​ေအာင် အရွတ်အဖတ်​​ေတွ ပါတယ်​​ေလ


လူလှ: ဪ မဟုတ်ပါဘူး​​ ၊​ဘုရား​​​ေတာင် ​​ေဗဒင် အား​​မ​​ေပး​​တာ၊​ ဒီပညာက ဟိန္ဒူက လာတယ်​​ေလ၊​ ​​ေနာ်​​ေြပာတာ ​​ေဗဒင်ကို ပုတ်ခတ်​​ေနတာမဟုတ်ဘူး​​​ေနာ်
ဘုရား​​က ပယ်တာကို​​ေြပာတာ

Tayy: ​​ေဗဒင် အား​​မ​​ေပး​​တာက ကိုး​​ကွယ်ရာမဟုတ်ဘူး​​ဆို လို့​​​ေြပာတာ၊​ ဘုရား​​ရှင် ဘုရား​​မြဖစ်ခင် တစ်ညအလိုမှာ အိပ်မက်မက်တယ်​​ေလ
အဲဒါသိလား​​ ၊​ အဲဒီအိပ်မက်မှာ ဘုရား​​ရှင်ဟာ ြမင့်​​မိုရ်တာင်ကို ​​ေခါင်း​​အံုး​​ အိပ်တာတို့​​..ြမက်ဟာ ချက်​​ေတာ်ကို​​ေဖာက်ြပီး​​ ​​ေကာင်း​​ကင်​​ေပါ်တက်တာတို့​​ပါတယ်​​ေပါ့​​
အကုန်​​ေတာ့​​မမှတ်မိဘုး​​


လူလှ: အင်း​​


Tayy: အဲဒါကို ဘုရား​​ရှင် ကိုယ်​​ေတာင်တိုင် နိမိတ်​​ေကာက်ြပီး​​ အိပ်မက်​​ေြဖခဲ့​​တာ​​ေလ၊​ ဒီအိပ်မက်​​ေြကာင့်​​ ငါဒီ​​ေန့​​ဘုရား​​ဧကန်ြဖစ်​​ေတာ့​​မည်ဆိုြပီး​​ မထစတမ်း​​ ကျင့်​​ခဲ့​​တာ
​​ေနာက် ​​ေကာသလာ အိပ်မက် ၁၆ ချက် ၊​ ဘုရား​​ရှင်ပဲ ​​ေြဖ​​ေပး​​ခဲ့​​တာ​​ေလ


လူလှ: ဒါက သူမှာ သာမန်လူ​​ေတွ မရနိုင်တဲ့​​ ဉာဏ်စဉ်တခုရှိ​​ေနလို့​​​ေလ


Tayy: အင်း​​​ေလ ၊​ ဘုရား​​မပွင့်​​ခင်တုန်း​​က ၊​အရည်း​​ြကီး​​​ေတွ တက္ကတွန်း​​​ေတွက သူတို့​​လာဘ်လာဘ ရ​​ေအာင် ပညာကို ခုတုန်း​​လုပ်ြပီး​​ လုပ်စား​​ခဲ့​​တာကိုး​​..။
အဲဒါ​​ေြကာင့်​​ ဘုရား​​က ​​ေဗဒင်ကို ကိုး​​ကွယ်ရာမဟုတ်လို့​​ဆိုြပီး​​ ​​ေဟာတာ​​ေပါ့​​ ၊​​ေဗဒင်ကို ကိုး​​ကွယ်ရာမဟုတ်​​ေတာ့​​ အဲဒီ​​ေဗဒင်တတ်သမား​​ကို မကိုး​​ကွယ်​​ေတာ့​​ဘူး​​​ေလ ၊​
အြမတ်ဆံုး​​ ရတနာ ၃ ပါး​​ကို ကိုး​​ကွယ်​​ေပါ့​​


လူလှ: ​​ေနာက်ြပီး​​ ကံလမ်း​​​ေြကာင်း​​တခုကို လွဲ​​ေအာင်လုပ်တာ ပညာကို လက်မခံလို့​​ပါ ၊​ ဘုရား​​က ကံ ကံ၏အကျိုး​​တရား​​ကို ချြပခဲ့​​တယ်​​ေလ


Tayy: ကံလမ်း​​​ေြကာင်း​​ကို လမ်း​​လွှဲ​​ေအာင် လုပ်တာမဟုတ်ဘူး​​​ေလ၊​ ကံကို ြကိုသိြပီး​​ ​​ေရှာင်ရန် ​​ေဆာင်ရန် သိဖို့​​ အသံုး​​ချတာလို့​​ ​​ေြပာမှ မှန်မယ်၊​ သတိ​​ေပး​​တာပါ။ ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ကံကို အခုချက်ချင်း​​ လက်ငင်း​​ အကျိုး​​​ေပး​​​ေအာင်... ယံုြကည်မှုနဲ့​​လုပ်ခိုင်း​​တာ ... ဒါ​​ေြကာင့်​​ ယြတာလုပ်တဲ့​​အခါမှာ လုပ်တိုင်း​​မြဖစ်တာဟာ
ယံုြကည်မှု ဆိုတဲ့​​ စိတ် ​​ေစတနာ၊​ ​​ေဇာဆိုတဲ့​​ ထက်သန်မှု က အ​​ေတာ်ကို အ​​ေရး​​ြကီး​​တယ်။
ပညာမှာရှိပါတယ်... ဒီလူတစ်​​ေယာက်ကို ဒီယြတာ​​ေပး​​လိုက်တယ်...လုပ်တဲ့​​သူက ဟာ..ဆရာ အဲဒါြကီး​​က စွမ်း​​ပါ့​​မလား​​ လို့​​ြပန်​​ေမး​​လာခဲ့​​ရင်
အဲဒီ ​​ေပး​​လိုက်တဲ့​​ ယြတာဟာ အလကား​​ ြဖစ်သွား​​ြပီ .. သံုး​​လို့​​မရ​​ေတာ့​​ဘူး​​...


လူလှ: အင်း​​​ေလ ဥပမာ​​ေပါ့​​ ြပုသူအသစ် ြဖစ်သူအ​​ေဟာင်း​​ဆိုတဲ့​​ စာက အခုလက်ရှိမှာ ​​ေကာင်း​​ဆိုး​​ကံ​​ေတွက အတိတ်က ြပုခဲ့​​တာ​​ေလ
ြပုခဲ့​​လို့​​ ဒီဘဝမှာ မူချမ​​ေသွခံစား​​ရမယ်​​ေလ ၊​ဒါကို လွဲဖယ်လို့​​​ေတာ့​​ ကံဆိုတဲ့​​ ဒီသတ္တဝါမှာ လမ်း​​​ေြကာင်း​​​ေတွက အား​​လံုး​​လွဲဖယ်သွား​​တာ​​ေပါ့​​


Tayy: ဗုဒ္ဓဝင်လား​​ ဘယ်ထဲမှာလား​​​ေတာ့​​ မသိဘူး​​ ၊​ ဘုန်း​​ြကီး​​တစ်ပါး​​ ရဲ့​​အ​​ေဖ ။ ​​ေသခါနီး​​ သား​​ြဖစ်သူ ဘုန်း​​ြကီး​​ကို ​​ေြပာတယ်တဲ့​​ ၊​ သား​​..ငါ့​​ကို ​​ေခွး​​နက်​​ေတွလာဆွဲ​​ေနြပီ
ဖယ်ပါဟဲ့​​ လုပ်ပါဟဲ့​​ တဲ့​​....၊​ ဘဝကူး​​​ေတာ့​​မယ့်​​အချိန် ၊​ ​​ေဇာကပ်​​ေနတဲ့​​အချိန် .. ကံနိမိတ်၊​ ကမ္မနိမိတ်၊​ ဂတိနိမိတ်​​ေတွ ထင်လာတယ်..
​​ေဇာဘယ်နှစ်မျိုး​​လည်း​​​ေတာ့​​မသိဘူး​​ ... ရ မျိုး​​ရှိတယ်လို့​​ြကား​​ဖူး​​တာပဲ။
၁. ပထမ​​ေဇာနဲ့​​လုပ်ရင် လက်ရှိဘဝမှာ အကျိုး​​​ေပး​​တယ်။
၂. သတ္တမ​​ေဇာနဲ့​​လုပ်ရင် ​​ေနာက်ြဖစ်မဲ့​​ဘဝကို အကျိုး​​​ေပး​​တယ်
၃. ကျန်တဲ့​​ ​​ေဇာ ငါး​​မျိုး​​က နိဗ္ဗာန်မ​​ေရာက်မချင်း​​ ဘဝ တစ်ခုခု မှာ အကျိုး​​​ေပး​​တယ်လို့​​မှတ်သား​​ဖူး​​တာပဲ..

​​ေဇာက​​ေတာ့​​ ​​ေလ့​​လာမှပဲရမယ် ၊​ အဲဒီ​​ေဇာကို ​​ေြပာင်း​​သွား​​​ေအာင် အာရံု​​ေြပာင်း​​သွား​​​ေအာင် နိမိတ်​​ေတွ ​​ေကာင်း​​သွား​​​ေအာင် ၊​သား​​ရဟန်း​​က..အ​​ေဖ့​​ကို ဘုရား​​​ေခါ်သွား​​ြပီ ဘုရား​​ပန်း​​​ေတွကပ်တာ​​ေတွ လုပ်တာ​​ေပါ့​​.. အ​​ေဖက အဲဒီအခါ ​​ေဇာ​​ေြပာင်း​​သွား​​တယ်၊​ နတ်သမီး​​ နိမိတ်​​ေတွထင်လာတယ်၊​ အဲသလိုမျိုး​​​ေပါ့​​ဗျာ ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ကုသိုလ်ကံအား​​ြကီး​​​ေနရင် မ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ အကုသိုလ်ကံ ဟာ ​​ေနာက်ဆုတ်သွား​​မယ်


လူလှ: မသိစိတ်မှာ စွဲကပ်​​ေနတဲ့​​ အရာ​​ေတွဟာ ​​ေသခါနည်း​​ကျရင် ​​ေပါ်လာစြမဲပါ ဒါကလဲ လူတ​​ေယာက်မှာ ​​ေလာဘ​​ေဒါသ​​ေမာဟ​​ေတွ အရမ်း​​များ​​​ေနရင်ြဖစ်တတ်တယ်​​ေလ
ဒါကို သိတဲ့​​သူတ​​ေယာက်က သူမှာရှိတဲ့​​ စိတ်​​ေတွကို အာရံု​​ေကာင်း​​တခုအြဖစ် ​​ေြပာင်း​​လဲ​​ေပး​​လိုက်တာ​​ေလ

Tayy: အခုဟာက ​​ေသခါနီး​​ကိစ္စ တရား​​အ​​ေြကာင်း​​မဟုတ်ဘူး​​​ေလ၊​ ​​ေဗဒင် ယြတာက ကံလမ်း​​​ေြကာင်း​​ကို ဘာ​​ေြကာင့်​​​ေြပာင်း​​သလဲဆိုတာကို ဥပမာ​​ေပး​​တာပါ


လူလှ: ဒီ​​ေနရာမှာ​​ေြပာချင်တာက ၊​ ဒါက ​​ေဗဒင်မဟုတ်ဘူး​​၊​ ဘာသာတရား​​အ​​ေတွး​​အ​​ေခါ်နဲ့​​ ​​ေလ၊​ ကို​​ေတး​​ အခုလို​​ေြပာ​​ေနတာက ​​ေဗဒင်နဲ့​​ဘာသာ​​ေရး​​ ​​ေပါင်း​​စပ်​​ေနတယ်​​ေလ


Tayy: အင်း​​​ေလ..ကျ​​ေနာ်အခု​​ေရး​​​ေနတဲ့​​ ​​ေဗဒင်က ဘာသာတရား​​ အ​​ေတွး​​​ေခါ်​​ေတွပါတယ်​​ေလ


လူလှ: ​​ေကာင်း​​ပါတယ် ၊​ကျွန်​​ေနာ်ဆိုလိုတာက ​​ေရာသမျှ​​ေမွ​​ေနလို့​​ပါ ၊​အခုြမန်မာြပည်မှာက ​​ေရာ​​ေမွလိုက်လို့​​ ​​ေဆွး​​​ေနွး​​​ေနတာပါ


Tayy: ဆိုပါစို့​​ဗျာ.. လူတစ်​​ေယာက် ဒုက္ခ​​ေရာက်​​ေနတယ် ..အကုသိုလ်ကံအား​​ များ​​​ေနတယ် ၊​ ယြတာလို့​​​ေြပာ​​ေြပာ​​ေနတဲ့​​ ဟာကို ကျ​​ေနာ်က လုပ်ခိုင်း​​လိုက်တယ်
လုပ်တဲ့​​သူကလည်း​​ အဲဒီအာယံုတစ်ခုတည်း​​နဲ့​​​ေကာင်း​​ချင်လို့​​လုပ်တယ်...(​​ေဇာ)​​ေပါ့​​

လူလှ: ​​ေဗဒင်အမှန်ကလဲ ဗုဒ္ဓတရား​​ကို လံုး​​ဝ လက်မခံတာ ၊​ မူရင်း​​​ေနာ်... ဘုရား​​ကလဲ ​​ေဗဒင်ကို ပယ်တယ်


Tayy: ဟဲဟဲ.. ဘုရား​​က ​​ေဗဒင်ကို မယံုဘူး​​..ဘာလို့​​လည်း​​ ဆို​​ေတာ့​​ သဗ္ဗညုတ ဉာဏ်ရသူမှ တစ်ပါး​​ ဘဝ​​ေပါင်း​​များ​​စွာရဲ့​​​ေရှ့​​ြဖစ် ၊​ ​​ေနာက်ြဖစ်ကို ြကိုမသိလို့​​၊​
ယံုစရာလည်း​​ မလို ဘူး​​​ေလ ဘုရား​​က..၊​ ကျ​​ေနာ်တို့​​​ေဗဒင်က ပညာရပ်တစ်ခုလို​​ေပါ့​​..အရင့်​​အရင့်​​က ဒီလို အဖျက်အပျက်​​ေတွ ရှိခဲ့​​လို့​​ဒါ​​ေတွ ြဖစ်မယ်​​ေပါ့​​
နတ်ခတ်လဲ အဲဒီအတိုင်း​​ပဲ​​ေလ၊​ ၃၆၀ ဒီဂရီ လည်ပတ်​​ေနတယ် ရာသီစက်ဝန်း​​၊​ ​​ေနာက်နှစ်လည်း​​ အဲဒီအတိုင်း​​ပဲ အဲဒီ​​ေနရာ ြပန်​​ေရာက်လာတာပဲ


လူလှ: အင်း​​​ေပါ့​​ ရာသီစက်ဝိုင်း​​အရ။


Tayy: ​​ေလ့​​လာတဲ့​​သူ​​ေတွက သု​​ေတသနလုပ်တယ်၊​ ဒီနှစ်​​ေတွမှာ ဒါ​​ေြတွဖစ်ခဲ့​​တယ်၊​ ​​ေနာက်နှစ်​​ေတွမှာ ဆက်​​ေလ့​​လာတယ်


လူလှ: အင်း​​ မှတ်တမ်း​​က ခန့်​​မှန်း​​ြခင်း​​


Tayy: ဟုတ်ြပီ ၊​အဲဒီမှာ လူ​​ေတွရဲ့​​အတိတ်ဘဝက ကံနဲ့​​လက်ရှိဘဝက ကံနဲ့​​​ေပါင်း​​စပ်လိုက်မယ်


လူလှ: ကံဆိုတာ ​​ေပါင်း​​စပ်လို့​​မရတာ သူလမ်း​​​ေြကာင်း​​နဲ့​​ သူလာတယ်​​ေလ၊​ အတိတ်က ြပုလို့​​ အခုဘဝမှာ ဆိုး​​​ေကာင်း​​ြဖစ်တယ်​​ေလ


Tayy: ဟဲဟဲ ၊​ လူ​​ေတွ ​​ေြပာ​​ေြပာ​​ေနတဲ့​​ မှား​​ယွင်း​​တဲ့​​ အယူ​​ေလး​​တစ်ခု၊​ ကံဆိုတာ လူလုပ်သမျှတဲ့​​၊​ ဟုတ်လား​​၊​ ကံ ဆိုတာ အလုပ်


လူလှ: အင်း​​


Tayy: အလုပ်​​ေကာင်း​​ရင် ကံ​​ေကာင်း​​မယ်တဲ့​​ ၊​ မှား​​တယ်


လူလှ: အခုလုပ်တာမဟုတ်ဘူး​​​ေနာ်


Tayy: ကံဆိုတာ အရင်း​​ချုပ်ရင် စိတ်ပဲ


လူလှ: အတိတ်နဲ့​​ အခု မ​​ေရာပါနဲ့​​ ၊​ ကျွန်​​ေနာ် ​​ေြပာခဲ့​​တယ်​​ေလ ြပုသူအသစ် ြဖစ်သူအ​​ေဟာင်း​​​ေလ


Tayy: ကဲြပန်​​ေြပာမယ် ၊​ ြပုသူအသစ် ြဖစ်သူအ​​ေဟာင်း​​ ဆိုတာ ထိန်း​​ချုပ်တာ ၊​အသစ်ြပုလုပ်တဲ့​​သူ​​ေတွ ထပ်ရှိလာမှာစိုး​​လို့​​


လူလှ: အခု လက်ငင်း​​ြပုတဲ့​​သူဟာ ​​ေနာက်လာမဲ့​​အချိန်မှာ တခုခု​​ေတာ့​​ ြဖစ်မယ်​​ေလ ၊​ အခု ြဖစ်​​ေနတဲ့​​သူက အတိတ်က ြပုခဲ့​​လို့​​


Tayy: ဆိုပါစို့​​ဗျာ ဗုဒ္ဓဘာသာမှာ ၊​ လူသတ်တယ် ဆိုပါစို့​​


လူလှ: အင်း​​ အခု ြပုလိုက်တယ် ဆိုပါစို့​​


Tayy: သတ်ခံရတဲ့​​သူဟာ ၊​ အရင်တုန်း​​က သတ်ခဲ့​​လို့​​၊​ သတ်တဲ့​​သူက အခု အသစ်လုပ်လိုက်တယ်၊​


လူလှ: အင်း​​​ေပါ့​​ သတ်ခံရတဲ့​​သူက သူ၏အတိတ်ဘဝ ကုသိုလ်​​ေလ၊​ အခု သတ်လိုက်တဲ့​​သူကလဲ အနည်း​​ဆံုး​​ ​​ေနာက်ခုနှစ်ဘဝ​​ေလာက် ဇာတ်လမ်း​​တခုခုနဲ့​​ ​​ေရှာ့​​မယ်​​ေလ


Tayy: အစက ​​ေန ြပန်​​ေြပာမယ်ဗျာ
- အရင်ဘဝတုန်း​​က အသတ်ခံရတဲ့​​ သူ ြဖစ်ခဲ့​​လို့​​အခုဘဝမှာ ြပန်သတ်တာလား​​ ဆိုတာ စဉ်း​​စား​​စရာ ၁ချက် ၊​ အဲသလိုမျိုး​​ အသတ်ခံရတဲ့​​သူ နဲ့​​သတ်တဲ့​​သူ အြပန်အလှန်သတ်​​ေန​​ေြကး​​ဆိုရင် မဆံုး​​​ေတာ့​​ဘူး​​
ဒါ​​ေြကာင့်​​ ြပုသူအသစ် ၊​ ြဖစ်သူ အ​​ေဟာင်း​​လို့​​ဆိုတာ​​ေနမှာ​​ေပါ့​​.. သိပ်​​ေတာ့​​ ဉာဏ်မမှီ​​ေသး​​ဘူး​​..


လူလှ: သတ်တယ်ဆိုတဲ့​​အပိုင်း​​မှာ​​ေလ .. ဥပမာ ကို​​ေတး​​ကို ကျွန်​​ေနာ် အခုသတ်လိုက်တယ်


Tayy: အင်း​​ ..လုပ်ြပီ ၊​ ဥပမာကလည်း​​ ..


လူလှ: ​​ေသချာတာက ကို​​ေတး​​ အ​​ေနနဲ့​​ ဘဝတခုမှာ တိုက်ဆိုင်လာရင်​​ေတာ့​​ ကျွန်​​ေနာ်ကို သတ်ခွင့်​​ရှိနိုင်မယ် ၊​ ဒါမဟုတ် တြခား​​သူက ကျွန်​​ေနာ်ကို သတ်မိမှာပဲ
ဘာလိုဆို​​ေတာ့​​ ဘုရား​​​ေဟာကျမ်း​​အလာရ​​ေပါ့​​ ခုနှစ်ဘဝအထိ ဒီအကျိုး​​ကို ခံစား​​ရတယ်

Tayy: အင်း​​ အဲဒါပဲ လိုချင်တာ.. ဘဝတစ်ခု မှာ ကျ​​ေနာ်က ြပန်သတ်ရင် ​​ေနာက် ထပ် ရ ဘဝ ၊​ တစ်ခါ ထပ်သတ် ​​ေနာက် ရ ဘဝ ၊​ ဆံုး​​ပါအံုး​​မလား​​

လူလှ: ဒါ​​ေြကာင့်​​ ဘုရား​​က ဒါကို သံသရာလို့​​ ​​ေဟာခဲ့​​တယ်​​ေလ ၊​ဒါကို ြဖတ်နိုင်တဲ့​​နည်း​​လမ်း​​က ဘုရား​​​ေဟာတဲ့​​အတိုင်း​​ လုပ်မှာ ြဖတ်နိုင်တယ်​​ေလ ၊​မဟုတ်ဘူး​​လား​​


Tayy: အင်း​​​ေလ ြပုသူအသစ် ြဖစ်သူအ​​ေဟာင်း​​၊​ ဆိုတာကို ​​ေထာက်ြပတာ
ြပုသူအသစ်ဆိုရင် ခုနက သတ်တာကို ြပန်သတ်​​ေတာ့​​ အ​​ေဟာင်း​​သမား​​ြဖစ်လို့​​ကိုယ့်​​ကို သတ်တဲ့​​သူကို ြပန်သတ်တာ မဟုတ်လား​​


လူလှ: ဒါ​​ေြကာင့်​​ ဘုရား​​​ေဟာတာ​​ေလ ငါနဲ့​​​ေတွ့​​ဖို့​​ရယ် ငါတရား​​​ေတွကို ြကား​​နာဖို့​​ရယ် ငါ့​​ရဲသာသနာမှာ လူြဖစ်ဖို့​​ရယ်က ခက်ခဲတယ်လို့​​
မဟုတ်ဘုး​​လား​​


Tayy: ဟင်း​​ လွှဲချြပန်ြပီ


လူလှ: ဒီသံသရာကိုြဖတ်နိုင်တာ ​​ေဗဒင်မဟုတ်ဘူး​​​ေလ၊​ ဘုရား​​​ေဟာတဲ့​​ တရား​​နဲ့​​ပဲ ြဖတ်နိုင်တာ​​ေလ


Tayy: သံသရာကို ြဖတ်ဖို့​​​ေဗဒင်က မ​​ေြပာဘူး​​​ေလ၊​ ​​ေဗဒင်ကို ကိုး​​ကွယ်ပါလို့​​လဲ ​​ေဗဒင်က မ​​ေြပာဘူး​​၊​
ခုနက​​ေဇာနဲ့​​ပဲ ြပန်ဆက်မယ် ။ ယြတာကို ​​ေပး​​လိုက်တယ် ၊​ ​​ေဇာ ဟာ ရ မျိုး​​ ရှိတယ်တဲ့​​ လုပ်တဲ့​​လူက ပထမ​​ေဇာနဲ့​​လုပ်ရင် ဒီဘဝမှာချက်ြခင်း​​ အကျိုး​​​ေပး​​နိုင်တယ်တဲ့​​
ဒါ​​ေြကာင့်​​ ယြတာမှာ ​​ေဇာပါတယ် ။ ကျ​​ေနာ် ပဋ္ဌာန်း​​ စကား​​ နဲ့​​​ေြပာရရင်..အဓိပတိ ပစ္စည်း​​ ​​ေပါ့​​။ အဓိပတိ ပစ္စည်း​​ကို စိတ်မှာ တပ်လိုက်ရင် အဲဒါလည်း​​ ​​ေဇာပဲ။


လူလှ: အင်း​​ လက်ခံတယ် ၊​​ေဇာ ြပင်း​​ထန်ရင် လက်ငင်း​​အကျိုး​​​ေပး​​တာ


Tayy: အဲဒါ ယြတာရဲ့​​အနှစ်သာရပဲ ဟီး​​ဟီး​​...


လူလှ: ကျွန်​​ေနာ် ​​ေဆွး​​​ေနွး​​​ေနတာက သာသာတရား​​နဲ့​​ ​​ေဗဒင် ​​ေရာသမ မှုပါ ၊​ ဆိုး​​တာ ​​ေကာင်း​​တာ မဆိုလိုပါဘူး​​


Tayy: ဟုတ် ... ဘယ်လိုမျိုး​​ထင်လို့​​လဲ ရှင်း​​ပါအံုး​​
ကျ​​ေနာ်က အာရိုက်တာမျိုး​​လုပ်တဲ့​​ ​​ေဗဒင်မဟုတ်​​ေတာ့​​ သိဝူး​​ဗျ


လူလှ: ဒါမျိုး​​လဲ မဆိုလိုဘူး​​​ေနာ် ၊​ ​​ေရာသမ ​​ေနမှုကို ​​ေြပာတာ ၊​ဘယ်သူဘာလုပ်လုပ် ​​ေလ


Tayy: အင်း​​ ... ြမန်မာြပည်မှာ ြဖစ်​​ေနတာလား​​ ၊​ ​​ေြပာ​​ေတာ့​​ သိရတာ​​ေပါ့​​


လူလှ: ြမန်မာြပည်နဲ့​​ ​​ေဗဒင် ဆိုတာကို ​​ေဆွး​​​ေနွး​​​ေနတာ ၊​ ဗုဒ္ဓတရား​​နဲ့​​ ​​ေရာ​​ေမွှ​​ေနလို့​​


Tayy: လုပ်ပါအံုး​​ .. အင်း​​..ဘာ​​ေြကာင့်​​ဆိုတာကို ​​ေြပာပါ


လူလှ: ဥပမာဗျာ ဗလီဆရာတ​​ေယာက်က ​​ေဗဒင်ဆရာဆိုပါစို့​​ ၊​ ဒီလူက ယြတာလုပ်ရင် ဘယ်လို လုပ်မလဲ ၊​ ​​ေနာက်ြပီး​​ ခရစ်တရား​​​ေဟာ ဆရာတ​​ေယာက် ​​ေဗဒင်ကို ယံုြကည်ြပီး​​ ​​ေဟာ​​ေြပာ​​ေနတယ်ဆို​​ေတာ့​​ သူအ​​ေနြဖင့်​​ ဘာနဲ့​​ ယြတာ​​ေချမလဲ၊​ ဒါကို ဆိုလို​​ေနတာ​​ေလ .ကိ​​ေတး​​ ​​ေြပာတာ မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​လို့​​ ​​ေြပာတာမဟုတ်ဘူး​​​ေနာ် ၊​​ေကာင်း​​ပါတယ်လို့​​ မှတ်ချက်​​ေပး​​ရမယ်​​ေလ ၊​ဘာလိုဆို​​ေတာ့​​ လာ​​ေမး​​တဲ့​​သူကို ဘုရား​​​ေဟာတာ​​ေတွနဲ့​​ ​​ေတွ့​​​ေပး​​လိုက်လို့​​​ေလ၊​

ဒီ​​ေနရာမှ တြခား​​ဘာသာကို လက်ခံ​​ေနတယ်ဆိုတဲ့​​ သူတ​​ေယာက်အတွက်​​ေတာ့​​ ခက်ခဲလိမ့်​​မယ်​​ေလ .. ဒါပဲ​​ေလ


Tayy: အင်း​​ .. အဲဒါ​​ေပါ့​​ ကျ​​ေနာ်တို့​​မှာက ဒီလူကို ဒီနည်း​​နဲ့​​မရရင် ​​ေနာက်တစ်နည်း​​​ေပါ့​​ဗျာ၊​ ဗုဒ္ဓဘာသာမဟုတ်တဲ့​​ ဘာသာြခား​​ ​​ေပါ့​​ဗျာ ၊​ ဒီလို​​ေြပာမယ်ဗျာ.. ပထမဆံုး​​
ဘာသာမရှိတဲ့​​သူကို ​​ေပး​​မယ်ဆိုပါစို့​​ ၊​ သူ ဟာ ဘာသာမရှိတဲ့​​အတွက် ဘာသာ​​ေရး​​နဲ့​​ဆိုင်တာ လုပ်လို့​​မရ​​ေတာ့​​ဘူး​​


လူလှ: အင်း​​​ေပါ့​​


Tayy: လုပ်တယ်ပဲ ထား​​အံုး​​..အစွမ်း​​မထက်ဘူး​​ ဘာသာမယံုလို့​​ ၊​ အဲဒါဆိုရင် ဘာနဲ့​​​ေပး​​မလဲ ..ဟဲဟဲ ... ​​ေလာကြကီး​​ နဲ့​​​ေပး​​တယ် လို့​​ြကီး​​ြကီး​​ကျယ်ကျယ်​​ေြပာရမှာပဲ


လူလှ: အင်း​​​ေပါ့​​...ဒါဆို အပိုဆိုတဲ့​​စကား​​​ေတွက ကိုယ့်​​အတွက် မုသာြဖစ်သွား​​ြပီ​​ေလ

Tayy: ဘယ်လို အပိုလဲ နား​​မလည်ဘူး​​ ...


လူလှ: ြကီး​​ြကီး​​ကျယ်ကျယ်ဆိုတဲ့​​ စကား​​​ေလ


Tayy: အင် ဘယ်လိုနား​​လည်သွား​​လို့​​လဲ ြကီး​​ြကီး​​ကျယ်ကျယ် ကို


လူလှ: မသိဘူး​​​ေလ ... ြကီး​​ြကီး​​ကျယ်ကျယ် ​​ေြပာရမယ်ဆို​​ေတာ့​​


Tayy: ​​ေအာ် ​​ေလာကနဲ့​​ချီြပီး​​ ​​ေြပာရင် လူ​​ေတွ​​ေြပာတဲ့​​ ြကီး​​ကျယ်တယ်ဆိုတာကို ဥပမာ ​​ေပး​​တာပါ


လူလှ: ဪ


Tayy: ​​ေလာကြကီး​​နဲ့​​​ေပး​​တယ်ဆိုတာက ...ဒီ​​ေလာကြကီး​​ကို တည်​​ေဆာက်ထား​​တာ ပထဝီ၊​ ​​ေတ​​ေဇာ ၊​ အာ​​ေဘာ ၊​ ဝါ​​ေယာ ဓာတ်ြကီး​​ ၄ပါး​​နဲ့​​​ေဆာက်ထား​​တာ​​ေလ ... ဘုရား​​​ေဟာခဲ့​​ပါတယ် အဲဒီ ၄ မျိုး​​နဲ့​​​ေပး​​တယ်လို့​​ဆိုလိုတာပါ


လူလှ: ​​ေနာက်ြပီး​​ ကိုင်ရိုတို့​​​ေဗဒင်က ရှင်း​​တယ် ဘုရား​​မပါဘူး​​၊​ သူတို့​​ လိုင်း​​နဲ့​​ သူပဲ သွား​​လိုက်တာ


Tayy: ဟုတ်တယ် အ​​ေနာက်တိုင်း​​က များ​​​ေသာအား​​ြဖင့်​​ ဘုရား​​မပါဘူး​​ ၊​ ကျ​​ေနာ်တို့​​က ြမန်မာြပည်မှာ​​ေမွး​​တာ​​ေလ.. ဗုဒ္ဓဘာသာ ြဖစ်လို့​​၊​
အများ​​စုကို​​ေဟာရမှာက ဗုဒ္ဓဘာသာ ြဖစ်​​ေနလို့​​ ြမန်မာကိုး​​ ဗျ...။


လူလှ: အင်း​​


Tayy: တစ်ြခား​​သူ​​ေတွ အတွက် .(ဗုဒ္ဓဘာသာ မဟုတ်တဲ့​​သူ ) ​​ေတွဆိုရင် ကိုင်ရိုတို့​​​ေြပာသလို ပဲ ဘုရား​​မပါဘူး​​ဗျာ
ပထဝီ ၊​ ​​ေတ​​ေဇာ၊​ အာ​​ေပါ၊​ ဝါ​​ေယာ ​​ေပး​​မယ် ၊​ ဓာတ်ြကီး​​ ၄ပါး​​ထဲက ရှိတဲ့​​ဟာနဲ့​​​ေပး​​မယ်...
ဥပမာ ဘာအ​​ေရာင် ဝတ်လိုက်ပါ ၊​ ဘယ်​​ေန့​​မှာ ဘယ်အသီး​​ကို စား​​ြပီး​​ ဘယ်ဟာကို ​​ေသာက်ပါ​​ေပါ့​​ ၊​ လုပ်ခုပ် ၃ ချက်တီး​​လိုက်ပါ။ အဲဒါ ဘုရား​​မပါတဲ့​​ယြတာ
ရတနာ ၃ ပါး​​ကို မွှမ်း​​ထံုတဲ့​​ လုပ်​​ေဆာင်မှု ယြတာနဲ့​​ယှဉ်ရင် ရတနာ ၃ပါး​​ ကို လုပ်တဲ့​​ ကံ က ပို အကျိုး​​​ေပး​​ သန်တာ​​ေပါ့​​..

လူလှ: ဒါကိုက ​​ေဗဒင်မှာ မူ​​ေသမရှိဘူး​​​ေလ .. ဒါကို ​​ေထာက်ြပ​​ေနတာ

Tayy: အင်း​​ ..ဟုတ်တယ် ၊​ ဉာဏ်သာသူ ယူစတမ်း​​တဲ့​​ ကိုလူလှရဲ့​​ ၊​ ​​ေဗဒင်ရဲ့​​ပညတ်ချက် ြဂိုဟ်ပရိယာယ်​​ေတွ ဟာ အများ​​ြကီး​​ပါ
အ​​ေနာက်တိုင်း​​ ​​ေဗဒင် ယြတာ​​ေပး​​တယ် ပညတ်မပါဘူး​​၊​ ကျ​​ေနာ်တို့​​ ြမန်မာ​​ေဗဒင်က ယြတာ​​ေပး​​တယ် ပညတ်ပါတယ်


လူလှ: အခုလို​​ေြပာဆိုတာကလဲ အမှန်တခုကို ရမလား​​လို့​​ အထူး​​သြဖင့်​​ ဗုဒ္ဓစကား​​​ေတွနဲ့​​ ​​ေရာ​​ေနလို့​​​ေလ


Tayy: အင်း​​ ​​ေဗဒင်ဆရာဟာ ..ြမန်မာြပည်မှာ ​​ေမွး​​ .. ဗုဒ္ဓဘာသာြဖစ်​​ေနလို့​​... ​​ေမး​​တဲ့​​သူ​​ေတွကလည်း​​ ဗုဒ္ဓဘာသာများ​​​ေနလို့​​
အဆင်​​ေြပမဲ့​​ အစီအရင်အ​​ေနနဲ့​​ဗုဒ္ဓယြတာ ထည့်​​​ေပး​​တာ ​​ေပါ့​​...

လူလှ: ​​ေနာက်ြပီး​​ ဘုရား​​က လံုး​​ဝကို ပယ်ခဲ့​​တာ အခု​​ေခတ်လူ​​ေတွက ကိုယ်ကျိုး​​နဲ့​​ လုပ်စား​​​ေနတာကို​​ေလ၊​
​​ေြပာသလို ဉာဏ်သာတဲ့​​ သူ စား​​စတမ်း​​ြကီး​​ကလဲ .... ထံုတဲ့​​သူကို လုပ်စား​​​ေနတာ​​ေပါ့​​


Tayy: ချင့်​​ချိန်​​ေပါ့​​ဗျာ


လူလှ: အင်း​​ပါ


Tayy: ဥပမာ ဒါလုပ်ရင် ဒါြဖစ်မယ်..မြဖစ်ရင် ​​ေြငွပန်​​ေလျာ်မယ် ၊​ လုပ်မှ ြဖစ်​​ေနမှ​​ေတာ့​​ ​​ေြငွပန်​​ေလျာ်စရာ ဘယ်ရှိပါ့​​မလဲ


လူလှ: အင်း​​


Tayy: ​​ေငွ​​ေလျာ်မယ်လို့​​​ေြပာကတည်း​​က အဲဒါ မှား​​တာပဲ


လူလှ: ကျွန်​​ေနာ်ဆိုလိုတာက ဘယ်ပညာရပ်ြဖစ်ြဖစ် ရိုး​​သား​​မှုက အ​​ေကာင်း​​ဆံုး​​ပဲ​​ေလ၊​ အထူး​​သြဖင့်​​ ​​ေဗဒင်​​ေပါ့​​ ၊​

Tayy: ​​ေအာ်..ဒုက္ခပါပဲ...အစစ် ၁ ခု ၊​ အ​​ေယာင် ၁သိန်း​​ ဆိုလား​​ ဘာလား​​ ရှိ​​ေသး​​တယ်မဟုတ်လား​​


လူလှ: တချို့​​က မတတ်တ​​ေခါက်နဲ့​​ အာ​​ေကာင်း​​တိုင်း​​ ​​ေဟာစား​​​ေနတာ


Tayy: အဓိက က​​ေတာ့​​ စား​​ဝတ်​​ေန​​ေရး​​ ြပဿနာ ​​ေပါ့​​ ၊​ အင်း​​ အဲဒါလည်း​​ ရှိတာ​​ေပါ့​​


လူလှ: အမှန်အကန်​​ေတွ သိက္ခာကျတာ​​ေပါ့​​


Tayy: ဒါ​​ေတာ့​​ဟုတ်ပါတယ် ၊​ အဲဒါ​​ေြကာင့်​​ ဒီပညာရပ်ြကီး​​ မတိုး​​တက်တာပါ


လူလှ: အင်း​​​ေပါ့​​ တကယ်သု​​ေတသနနဲ့​​ ချြပ​​ေဆွး​​​ေနွး​​​ေနတဲ့​​သူ​​ေတွ ရှား​​ပါတယ်၊​ ဥပမာ ကို​​ေတး​​ ဘ​​ေလာဂ်​​ေပါ့​​ ၊​ ​​ေသချာကို ​​ေတာ်များ​​များ​​​ေပါ့​​ ရှင်း​​ထား​​တာပါတယ် ၊​
ဆိုလိုတာက ဒါပဲ​​ေလ ကျွန်​​ေနာ် သံုး​​သပ်​​ေနတာက ြမန်မာြပည်နဲ့​​ ​​ေဗဒင်ပါ ၊​ ​​ေတာမှာ ဘုရား​​ပွဲဆိုရင် ​​ေပါမှ​​ေပါ ဟ ဟ


Tayy: အင်း​​ .... တစ်ကယ်တတ်တဲ့​​သူ​​ေတွ ရှိပါတယ် ြမန်မာြပည်မှာ ။
ြဖစ်​​ေနတာက တတ်တဲ့​​သူ​​ေတွက ပညာကို မသမာသူ​​ေတွလက်ထဲ​​ေရာက်သွား​​မှာကို စိုး​​ရိမ်လွန်း​​အား​​ြကီး​​​ေတာ့​​ ပညာ​​ေတွ ြမုပ်သွား​​တယ်
မထွက်လာ​​ေတာ့​​ဘူး​​ ၊​ လုပ်စား​​​ေတွ များ​​လို့​​..။


လူလှ: တကယ်လိုများ​​ ကျွန်​​ေနာ်သာ ယဉ်​​ေကျး​​မှုဝန်ြကီး​​တ​​ေယာက်ြဖစ်ရင်​​ေပါ့​​ ​​ေဗဒင်ကို သန့်​​စင်မယ်ဗျ ၊​ ကျ​​ေနာ့်​​ကို မဲ​​ေပး​​ပါ။


Tayy: ဟား​​ဟား​​ အင်း​​.. ြကက်​​ေြခခတ်ြပစ်မယ်...


လူလှ: ဒါလဲ အတတ်ပညာ​​ေလ ၊​ ဒီဖက်ကလို့​​​ေပါ့​​ ဆာထာဖိကိတ်​​ေလ၊​ ဥပမာ ကား​​​ေမာင်း​​သင်တဲ့​​ဆရာ ကား​​​ေမာင်း​​ဆရာသင်တန်း​​လက်မှတ်ရှိရမယ်
​​ေနာက်ြပီး​​ Hot Dog ​​ေရာင်း​​တဲ့​​သူ Hot Dog သင်တန်း​​ဆင်း​​လက်မှတ်တို့​​၊​ Food & Hygine လက်မှတ်တို့​​ ရှိရမယ်။ ဒါလဲ သန့်​​စင်မှုတခုပဲ​​ေလ


Tayy: အဲလိုမှ မလုပ်နိုင်တာ​​ေလ


လူလှ: ဒါ​​ေြကာင့်​​ ဒီပညာကို လူ​​ေတွ အထင်​​ေသး​​တာ​​ေပါ့​​



Tayy: ​​ေြပာချင်တာက​​ေတာ့​​​ေဗဒင်ပညာနဲ့​​ြမန်မာြပည် ၊​ လုပ်စား​​​ေတွ များ​​တယ် ၊​အဲဒါပဲ


0 comments:

Post a Comment