ေဗဒင်သည် ဖေလာ်ေဆာ်ဖီမဟုတ်.အယူဝါဒမဟုတ်. အတတ်ပညာ တစ်ခုသာ ြဖစ်သည်
ေမး ။ နတ်က္ခတ်ဆိုတာ ဘယ်လိုမျိုးပါလဲ
ေဇ ။ ေကာင်းကင်နက္ခတ် ၂ရ လံုးရှိတယ်၊ အဲဒီနက္ခတ်တစ်လံုးချင်းစီမှာ သူ့ကိုယ်ပိုင်လက္ခဏာေတွ ရှိတယ်၊ အဲဒီထဲက လူ နတ် ဘီလူး ဆိုြပီး အချက်တချက်အေနနဲ့ ခွဲထုတ်ထားတယ်၊ ဥပမာ - အာသာဝဏီ ဆိုရင် နတ်နက္ခတ်၊ ဘရဏီ ဆိုရင် လူနက္ခတ်၊ ြကက္တိကာ ဆိုရင် ဘီလူးနက္ခတ် ေပါ့။ နတ်နက္ခတ်က စိတ်နှလံုးေကာင်းရှိတယ်၊ ဉာဏ်ပညာြပည့်စံုမယ်၊ သူတပါးကိုကူညီမယ် အဲလို အေြခခံစိတ်ဓါတ်ရှိတယ်။ ဒါေပမယ့် နတ်နက္ခတ်နဲ့ေမွးတာဆိုြပီး ဘဝင်ြမင့်ေနလို့ေတာ့ မြဖစ်ဖူး၊ ဒါက အချက်တစ်ချက်ပဲ ရှိေသးတာ။
ေမး ။ နက္ခတ်နဲ့ ြမန်မာြပည်အေြကာင်းတွက်ချင်တယ်ဆိုရင် ြမန်မာြပည်က ြကည့်ြပီး တွက်မှ မှန်ပါသလား။ ဒါမှ မဟုတ် တစ်ြခားေနရာကေန ြကည့်ြပီး တွက်လို့ရပါသလား။
ေဇ။ ဘယ်ေနရာကေနြဖစ်ြဖစ် တွက်လို့ရပါတယ်။ အဓိကအချက်က ြမန်မာြပည်ရဲ့လတ္တီကျူ့ေလာင်ဂျီကျူ့လွတ်လပ်ေရးရယူတဲ့အချိန်နဲ့အဲဒီအချိန်မှာ ေကာင်းကင် ြဂိုလ်နက္ခတ်ေတွ တည်ေနပံု နဲ့ ေကာဇာြဂိုလ်နက္ခတ်ေတွ တည်ေနပံု အဲဒီအချက်ေတွကို အေြခခံြပီး တွက်ချက်ရမှာပါ။
ေမး ။အရင်တုန်းက ညဖက်မှာ ေကာင်းကင်ကို ထွက်ထွက် ြပီး နက္ခတ်ြကည့်တာေတွ ရှိပါတယ်။ အခု မျက်ေမှာက်ေခတ်မှာ ဒါမျိုးေတွ မရှိေတာ့ပါဘူး။ အဲဒါ ဘယ်လို ြမင်ပါသလဲ
ေဇ။ အခုလဲ ရှိပါတယ်။ အရင်တုန်းက ေခတ်မမှီေသးေတာ့ အေဝးြကည့်မှန်ေြပာင်း မသံုးနိုင်ေသးပဲ မျက်ြမင်နဲ့ြကည့်ရတာ။ အခုေခတ်မှာေတာ့ အေဝးြကည့်မှန်ေြပာင်းသံုးြပီး ရှင်းလင်းြပတ်သားတဲ့ အြမင်နဲ့ြကည့်နိုင်တာေပါ့။ နက္ခတ်ြကည့်နည်းပညာသာ တူမယ်ဆိုရင် အခုေခတ်မှာ ပိုြပီးတိကျခိုင်မာတဲ့အေြဖကို ရြကမှာပါ။
ေမး။ အရင်တုန်းက သူခိုးြကီး ငတက်ြပား နက္ခတ်မိတဲ့ အချိန်မှာ ထိုးကွင်းထိုးတာ အစွမ်းြပတယ်။ နက္ခတ်မိတယ်ဆိုတာ ကို ေြပာြပပါ။
ေဇ။ ဂမ္ဘီရဆန်လွန်းတဲ့ အစီအရင်မျိုးေတွေြကာင့် အစွမ်းသတ္တိ ထက်ြမက်တယ်လို့ေရးြကေြပာြကတာေပါ့။ ဒါကေတာ့ ဉာဏ်မမှီတဲ့ကိစ္စမို့အထူးမေြပာလိုပါဘူး။ ေနာက်ထပ် ြဖစ်နိုင်ေြခရှိတဲ့အချက်က ငတက်ြပားဟာ အဲဒီေခတ်မှာ အဲဒီေခတ်ကလူေတွ လိုက်မမှီတဲ့ သူခိုးပညာကို တဖက်ကမ်းခတ်ေအာင် ေလ့ကျင့်တတ်ကျွမ်းခဲ့ အသံုးချခဲ့သလား ဆိုတာပါပဲ။
ေမး ။ အမွှာေမွးရင် သူတို့ဇာတာကို ဘယ်လို တွက်ြကမလဲ..မဟာဘုတ် သက်ေရာက် ေတွအရဆိုရင် တူေနတာကိုး။
ေဇ ။ လက်ဆန်းနည်းအတွက် အေြဖေပးရမယ်ဆိုရင် မဟာဘုတ် သက်ေရာက်တူတာ မှန်တဲ့အတွက် တွက်နည်းအရ ကိန်းဂဏန်းေတွ တည်ေဆာက်ပံုတူတာ မှန်ပါတယ်။
ဒါေပမယ့် လူတစ်ဦးချင်းစီ တည်ေဆာက်ထားတဲ့ ပတ်ဝန်းကျင် မတူညီနိုင်တဲ့အတွက် အဲဒီ ပတ်ဝန်းကျင်က ြပန်လည်ရိုက်ခတ်လာမယ့် အကျိုးတရားေတွ တူမှာမဟုတ်ပါဘူး။ ေနာက်တစ်ချက်အေနနဲ့အေရးြကီးတဲ့ ကာယကံရှင် အမည်နာမနဲ့ကံသံုးပါးလည်း တူမှာမဟုတ်ပါဘူး။ ဒါ့အြပင် ေဗဒင်ေမးချိန်မှာ ြဖစ်ေပါ်လာမယ့် အြကားနမိတ် အြမင်နမိတ်ေတွလည်း တူမှာမဟုတ်တဲ့အတွက် ြဖစ်လာမယ့်ြဖစ်စဉ်ကို ြကိုတင်ေဟာတဲ့ ေဟာကိန်းက တူမှာမဟုတ်ပါဘူး။
နက္ခတ်ေဗဒင်နည်းအရလည်း အမွှာေတွဟာ ဇာတာချင်းတူနိုင်တယ်လို့ေရဘူယျ ေြပာနိုင်ေပမယ့် အားေတွကို ေြပာင်းလဲသွားေစမယ့် အေသးစိတ်တွက်နည်းနဲ့ယူဆချက်ေတွ ရှိပါတယ်။ ဥပမာ - ၁၂ရာသီခွင်မှာ တစ်ရာသီကို ၃ဝဒီဂရီ သတ်မှတ်ထားြပီး သတ်မှတ်တာ အြကမ်းဖျဉ်းပဲ ြဖစ်ပါတယ်။ ၃ဝဒီဂရီကို ၃ပံုခွဲေဝြပီး ြတင်း၊ ၉ပံု ခွဲေဝြပီး နဝင်း စသြဖင့် ၆ဝပံုအထိ ခွဲေဝသတ်မှတ်ထားတာ ရှိပါတယ်။ ဒါေြကာင့် အဲဒီလို အေသးစိတ် ခွဲြခမ်းစိတ်ြဖာ လိုက်မယ်ဆိုရင် မိနစ်ြခားသွားတာနဲ့အမွှာပူးေပမယ့် ဇာတာေပါ်က ြဂိုလ်ေတွရဲ့အားေတွဟာ ေြပာင်းသွားပါလိမ့်မယ်။ ကျေနာ်ဟာ နက္ခတ်ေဗဒင်ဆရာမဟုတ်တဲ့အတွက် ဒီေလာက်ပဲ ေြဖေပးနိုင်ပါတယ်။
ေမး။ ေဗဒင်ပညာနဲ့တိတိကျကျ အေြဖထုတ်နိုင်ဖို့ဘယ် နှစ်နှစ်ေလာက် ေလ့လာသင့်ပါသလဲ။ ဆိုပါစို .. အယူေတာ် မဂင်္လာ နိမိတ်ေကာက်နည်းမှာ ေဆာင်းပါးေတွမှာေတာ့ အေြဖထွက်ြပီးမှ ေကာက်ြပသလိုမျိုးြဖစ်ေနပါတယ် ေပါက်ေဖာ်မျိုးေပါ့။ အဲသလိုမျိုး မဟုတ်ဘဲ ြကိုတင် ေဟာကိန်းထုတ်တဲ့ ကမ္ဘာေကျာ် ေဟာကိန်းမျိုး
ေဇ။ ေဗဒင်ပညာမှာ နားလည်ေအာင်ေြပာရရင် ေကာင်းကင်ြဂိုလ်နက္ခေတွ သွားလာေနတာကို ေကာက်ယူတွက်ချက်ေဟာေြပာတဲ့ လက်ရိုးေဗဒင်နဲ့ေန့အမည်ပညတ်ချက်ေတွကို အေြခခံြပီး တွက်ချက်တဲ့ လက်ဆန်းေဗဒင်ဆိုြပီး ၂မျိုး ရှိတယ်လို့ေြပာနိုင်ပါတယ်။
လက်ရိုးေဗဒင်မှာ အေရှ့တိုင်း အေနာက်တိုင်း တွက်နည်းစံု အယူအဆေတွ ပါဝင်သလို လက်ဆန်းေဗဒင်မှာလည်း မဟာဘုတ် အဂင်္ဝိဇ္ဖာ ဆန်း အယူေတာ်မဂင်္လာ ဓါတ်ရိုက်ဓါတ်ဆင် ယြတာ စတဲ့ ပညာရပ်ေတွ ပါဝင်ပါတယ်။
လက်ရိုးြဖစ်ြဖစ် လက်ဆန်းြဖစ်ြဖစ် သင်ရိုးကုန်ေအာင်သင်၊ ကိုယ်ပိုင်အေတွးြဖန့်ကျက်၊ လက်ေတွ့သုေသတနလုပ်၊ ကွဲလွဲချက်ေတွ တူညီချက်ေတွ ခွဲြခမ်းစိတ်ြဖာ၊ ေကျနပ်ေလာက်ြပီဆိုရင် လက်မခံနိုင်တာပယ် လက်ခံနိုင်တာယူသံုး၊ အဲသလို စံနစ်တကျ ေလ့လာသင်ယူမယ်ဆိုရင် ၃ နှစ်ေလာက်ဆိုရင် လက်ေတွ့အသံုးချနိုင်တဲ့ အဆင့်ကို ေရာက်လာမှာပါ။ ပညာရှင်တစ်ေယာက်အဆင့် ြဖစ်လာဖို့ကေတာ့ နည်းမှန်လမ်းမှန်ကို သင်ြပေပးနိုင်တဲ့ ဆရာေကာင်းရှိဖို့နဲ့ပညာရပ်အေပါ်မှာ ယံုယံုြကည်ြကည် အချိန်ေပး ေလ့လာဖို့လိုပါမယ်။ တက္ကသိုလ်မှာ ဘွဲ့ရယံုနဲ့အဲဒီဘာသာရပ်ကို ြပီးြပည့်စံုေအာင် တတ်မှာမဟုတ်သလို ေဗဒင်ပညာဟာလည်း ၃နှစ်ေလာက် ေလ့လာယံုနဲ့တဖက်ကမ်းခတ်ေအာင် တတ်မှာေတာ့ မဟုတ်ပါဘူး။ တကယ် ပညာရှင်အဆင့်ထိ တတ်ကျွမ်းသွားြပီဆိုရင်ေတာ့ လူတေယာက်ရဲ့အနာဂါတ်ကို ေဟာတာေလာက် မေြပာနဲ့၊ ဆူနာမီလိုြဖစ်ရပ်ကိုေတာင် ြကိုတင်ေဟာနိုင်လာပါလိမ့်မယ်။
ေမး ။ ေဗဒင်က အိန္ဒိယ က ေန ဆင်းသက်လာတယ်လို့ြကားပါတယ်။ အခု ြမန်မာ့ရိုးရာ ေဗဒင်လို့ဆိုပါတယ် ။ ဘာများ ကွာပါသလဲ။
ေဇ။ အေရှ့တိုင်း ေဗဒင်ပညာရပ်ေတွဟာ အိန္ဒိယကေန ဆင်းသက်လာတာ မှန်ပါတယ်။ ဒီကေန့ြမန်မာြပည်မှာသံုးေနတဲ့ လက်ရိုးနက္ခတ်ေဗဒင်ပညာဟာလည်း အိန္ဒိယက ဆင်းသက်လာတာပါ။ ြမန်မာ့ရိုးရာေဗဒင် ဆိုေပမယ့်လည်း အိန္ဒိယကေန ဆင်းသက်လာတဲ့ ကျမ်းဂန်ေတွေတွ ြမန်မာမှုြပု၊ မွန်းမံတီထွင်ြပီး လမ်းရိုးေဟာင်းကို ေခတ်အဆက်ဆက် ချဲ့ထွင် အသံုးြပုေနပါတယ်၊ ဒါေပမယ့် ြမန်မာပညာရှင်ေတွ တီထွင်အသံုးြပုတဲ့ ြမန်မာ့ပညာ စစ်စစ်ေတွလည်း ေဗဒင်ပညာရပ်ထဲမှာ ရှိေနပါတယ်လို့ပဲ ေြပာပါရေစ။
ေမး ။ ေဗဒင်ေဟာေြပာရာမှာ မှန်ကန်ဖို့အတွက် ဆရာေတွ အေနနဲ့သီလ၊ သမာဓိ ေစာင့်ထိန်းရမယ်လို့ြကားဖူးပါတယ်။ တစ်ချို့ဆရာေတွ အရက်ေသာက်တယ်။ ဗဒင်ေဟာတယ် သူေဟာတဲ့အေဟာေတွ မှန်ပါ့မလား။
ေဇ။ ေဗဒင်ပညာဟာ တြခားပညာရပ်ေတွလိုပဲ ေလ့လာသင်ယူရတဲ့ ဘာသာရပ်တစ်ခုပါ။ ဒါေြကာင့် ေဗဒင်ကို မှန်ေအာင်ေဟာနိုင်ဖို့က ေဗဒင်ပညာရပ်ကို ပိုင်ပိုင်နိုင်နိုင် သင်ယူေလ့လာ အသံုးချနိုင်ဖို့က အဓိကပါ။ ဒါေြကာင့် ပညာက အဓိက အကျဆံုးြဖစ်ြပီး သီလနဲ့ သမာဓိကေတာ့ ပညာကို ထွန်းေတာက်ေကျာေဇာဖို့အတွက် တွန်းအားတစ်ခုလို့ပဲ ြမင်ပါတယ်။ ဒါေြကာင့် ပညာသာ တဖက်ကမ်းခတ်ပါေစ အရက်ေသာက်ြပီးေဟာလည်း မှန်ေနမှာပါပဲ။ ဒါေပမယ့် သူတပါး အခက်အခဲကို အြကံေပးရမယ့်အတိုင်ပင်ခံဆရာ တဦးအေနနဲ့ လူရိုေသ ရှင်ရိုေသ ြဖစ်ချင်တယ်၊ ထင်ရှားေကျာ်ေဇာချင်တယ် ဆိုရင်ေတာ့ သီလ သမာဓိ ြပည့်စံုဖို့လိုတာေပါ့။
0 comments:
Post a Comment