ဝိဇ္ဇာကို လိပ်စာမ​​ေမး​​နဲ့​​(၇)

​​ေစတီတည်တာ ​​ေကာင်း​​မှုကုသိုလ်ပဲကွာ၊​ ပကတိအတိုင်း​​ဆိုရင် ဒီအ​​ေပါ်မှာ ဘာမှမ​​ေြပာလိုပါဘူး​​၊​ သာဓု​​ေခါ်ယံုပါပဲ . . .
ဒါ​​ေပမယ့်​​ . . . ​​ေစတနာမမှန် သီလမစင်ြကယ်ပဲ အတ္တအကျိုး​​ ​​ေမျှာ်ကိုး​​ြပီး​​ ​​ေစတီတည်​​ေနြပီဆို​​ေတာ့​​ ​​ေလာကီဆိုင်ရာ အြမင်​​ေတွ ပညတ်​​ေတွ ဝင်လာရြပီ​​ေပါ့​​ကွာ၊​ ဒါ​​ေြကာင့်​​ ​​ေစတီတည်တဲ့​​ကိစ္စကို ငါတို့​​ပညာပိုင်း​​ဆိုင်ရာအရ ဝင်ြပီး​​ ​​ေဝဖန်သံုး​​သပ်ြပ​​ေနတာပါ . . .



​​ေြမ​​ေပါ်ကအလှူ ြကည်ြဖူမှသာဓု​​ေခါ်မှာ . . . ဟုတ်လား​​
ငါ့​​လူရဲ့​​ဒိုင်​​ေတွက ​​ေရလည်လန်း​​တယ်ကွာ . . . ဘယ်သူ့​​စာသား​​​ေတွ ​​ေကာ်ပီကူး​​ထား​​ြပန်လဲမသိဘူး​​ . . . အဟတ်


အဟီး​​ . . . ဒီလိုပဲ​​ေပါ့​​ . . . ​​ေကာ်ပီမပါရင် ဘ​​ေလာ့​​ဂါဘဝဟာ တံခွန်မရှိတဲ့​​ရထား​​၊​ ထီး​​မရှိတဲ့​​ဘုရား​​လိုပါပဲ . . .

​​ေဟး​​​ေဟး​​ . . . မင်း​​က ြပန်ပတ်​​ေနြပန်ြပီ၊​
ဟုတ်​​ေတာ့​​ဟုတ်တယ်ကွ . . . သတင်း​​အသစ်က ထပ်ထွက်လာြပန်ြပီ . . . ဘုရား​​ထီး​​တင်ပွဲအတွက် ​​ေပျာ်ပွဲရွှင်ပွဲမှာ ြခား​​ရဟတ်ြကီး​​ြပုတ်ကျလို့​​လူ ၂၀ ​​ေကျာ် ​​ေသသွား​​တယ်ဆိုပဲ


အင်း​​ . . . နတ်​​ေကာင်း​​နတ်ြမတ်​​ေတွက သတိ​​ေပး​​​ေနြပီလား​​ မသိဘူး​​​ေနာ်၊​ ဒါ​​ေပမယ့်​​ . . . မဆိုင်တဲ့​​လူ​​ေတွ ​​ေသကုန်တာက​​ေတာ့​​ နတ်​​ေတွမတရား​​ဘူး​​ဗျာ . . .

သူတို့​​​ေတွက ကံြကွင်း​​ကံကျန် ရှိ​​ေန​​ေသး​​​ေတာ့​​ ကံနိမ့်​​တဲ့​​သူ​​ေတွက သူတို့​​ကိုယ်စား​​ ဒဏ်ခံသွား​​ရတဲ့​​သ​​ေဘာ​​ေပါ့​​ကွာ

သူတို့​​ကံကလည်း​​ ကုန်ကိုမကုန်နိုင်​​ေသး​​ဘူး​​လား​​ဗျာ၊​ တိုင်း​​ြပည်လည်း​​စုတ်ြပတ် လူ​​ေတွလည်း​​မွဲြပတ်ကုန်ပီဗျ

ကံ၊​ ကံရဲ့​​အကျိုး​​ဆိုတာရှိပါတယ်ကွာ၊​ သူတို့​​အရိပ်က သူတို့​​​ေနာက်ကို လိုက်မှာပါ၊​ မြကာပါဘူး​​ ​​ေစာင့်​​သာြကည့်​​​ေန

ဝိဇ္ဇာြကီး​​ကလည်း​​ဗျာ၊​ တ​​ေပါင်း​​ တ​​ေပါင်း​​နဲ့​​ဘြကီး​​တ​​ေပါင်း​​က အ​​ေပါင်း​​ ၂၀ ​​ေလာက် ရှိ​​ေနြပီဆိုသလို ြဖစ်​​ေနြပီဗျ

​​ေအး​​ပါကွာ . . . ဒါ​​ေတွ ​​ေြပာ​​ေနရှင်း​​​ေန ​​ေဒါသသင့်​​​ေနရင် ငါတို့​​​ေဆွး​​​ေနွး​​မယ့်​​ ပညာပိုင်း​​ဆိုင်ရာကို မ​​ေရာက်ပဲ ြဖစ်​​ေနပါဦး​​မယ်၊​
ကဲ . . . ကဲ . . . အဲဒါ​​ေတွရပ်၊​ ဟို​​ေန့​​က အ​​ေြကာင်း​​ကို ဆက်လိုက်ြကရ​​ေအာင် . . .

​​ေစတီတည်တာ ​​ေကာင်း​​မှုကုသိုလ်ပဲကွာ၊​ ပကတိအတိုင်း​​ဆိုရင် ဒီအ​​ေပါ်မှာ ဘာမှမ​​ေြပာလိုပါဘူး​​၊​ သာဓု​​ေခါ်ယံုပါပဲ . . .
ဒါ​​ေပမယ့်​​ . . . ​​ေစတနာမမှန် သီလမစင်ြကယ်ပဲ အတ္တအကျိုး​​ ​​ေမျှာ်ကိုး​​ြပီး​​ ​​ေစတီတည်​​ေနြပီဆို​​ေတာ့​​ ​​ေလာကီဆိုင်ရာ အြမင်​​ေတွ ပညတ်​​ေတွ ဝင်လာရြပီ​​ေပါ့​​ကွာ၊​ ဒါ​​ေြကာင့်​​ ​​ေစတီတည်တဲ့​​ကိစ္စကို ငါတို့​​ပညာပိုင်း​​ဆိုင်ရာအရ ဝင်ြပီး​​ ​​ေဝဖန်သံုး​​သပ်ြပ​​ေနတာပါ . . .


ဟုတ်ကဲ့​​ . . . ကျ​​ေနာ်တို့​​ပညာပိုင်း​​အရ ​​ေဆွး​​​ေနွး​​တာကို ဘာသာ​​ေရး​​သမား​​​ေတွ နား​​လည်နိုင်လိမ့်​​မယ်လို့​​ထင်ပါတယ်

ကဲ . . . ဒီမှာြကည့်​​ကွ၊​ တိုင်း​​​ေကျာ်ြပည်​​ေကျာ် လူ​​ေတွက တိုင်း​​သိြပည်သိ ဘုရား​​တည်တဲ့​​ကိစ္စကို လုပ်လာြပီဆို​​ေတာ့​​ ​​ေကာဇာြဂိုလ်​​ေတွကို ြပန်ြကည့်​​ဖို့​​လိုလာြပီ​​ေပါ့​​ကွာ၊​ တနဂင်္​​​ေနွနံဘုရား​​ ဥပ္ပါတသန္တိ ပညတ်ချက်ဟာ နံ​​ေပါင်း​​ကိန်း​​အရ ၅ ရမယ်ကွ၊​ ၁​​ေနွနံဟာ ​​ေကာဇာမှာ မရဏအိမ်မှာ​​ေနြပီး​​၊​ ၅​​ေတး​​နံဟာ ဘဂင်္​အိမ်မှာ​​ေနတာ အနိဌဖက်ကို တိမ်း​​ညွှတ်တဲ့​​သ​​ေဘာ​​ေပါ့​​ကွာ။

​​ေစတီထီး​​တင်ပွဲဆိုတာ ​​ေကာင်း​​မှုြပုတာ ဣဌာရံု၊​ ဒီ​​ေတာ့​​ ဒီပွဲမှာ ြဖစ်စဉ်​​ေတွကလည်း​​ ဣဌာရံု​​ေတွပဲ ြဖစ်ရမယ် . . . ဒီ​​ေတာ့​​ ြခား​​ရဟတ်ြပုတ်ကျလို့​​လူ ၂၀ ​​ေကျာ်​​ေသတဲ့​​ ကိစ္စဟာ အနိဌာရံု၊​ အနိဌနမိတ်​​ေတွ ဝင်လာြပီ၊​ ဒါဟာ . . . ဓါတ်သ​​ေဘာအရဆိုရင် သက်ဆိုင်တဲ့​​သူ​​ေတွ ဓါတ်ထိဖို့​​​ေရှ့​​​ေြပး​​နမိတ်​​ေတွပဲလို့​​ငါယူဆတယ်

ြမန်မာစကား​​ပံုမှာ တည်ြပီး​​တဲ့​​ဘုရား​​ လင်း​​ဒပဲနား​​နား​​ ဆိုြပီး​​ ရှိတယ်​​ေလ၊​ ဒီ​​ေတာ့​​ . . .ဒီ ​​ေစတီထီး​​တင်ြပီး​​တဲ့​​​ေန့​​ကစြပီး​​ ဒီကိန်း​​ခန်း​​​ေတွ တည်​​ေန ြဂိုလ်​​ေတွအလုပ်လုပ်​​ေနမှာပဲ

ဟီး​​ ဟီး​​ . . . ​​ေကာင်း​​ခန်း​​​ေတာ့​​​ေရာက်လာြပီ၊​ ဆက်​​ေြပာပါဦး​​၊​ ဘယ်သူ​​ေတွ ဘာြဖစ်မလဲလို့​​

ဒီ​​ေတာ့​​ . . . လူခိုက်တဲ့​​နမိတ်နဲ့​​စတဲ့​​ ဥပ္ပါတသန္တိမှာ ​​ေသာြကာ+ဗုဒ္ဓဟူး​​နံက အတွင်း​​အာယုကပ်နဲ့​​ အြမစ်အညွန့်​​ ​​ေဇာက်ထိုး​​ြကိုး​​​ေတွ မိ​​ေနြပီ၊​ အဲဒီကိန်း​​​ေတွက အစွမ်း​​ြပလိမ့်​​မယ်၊​ ​​ေနာက်ြပီး​​​ေတာ့​​ ​​ေသာြကာနံသား​​ရဲ့​​အြမစ်နဲ့​​ဌာနအရပ် ပျက်ကိန်း​​ြဖစ်လို့​​ရာထူး​​ဌာနစွန့်​​ရကိန်း​​ ြဖစ်လာလိမ့်​​မယ်၊​ ထီး​​တင်ပွဲမှာ ပတ်သက်လာမယ့်​​ ြကာသာပ​​ေတး​​နံသား​​လည်း​​ ထိခိုက်ကိန်း​​ရှိတယ်၊​


​​ေကာဇာမဟာဘုတ်ခွင်အရဆိုရင်​​ေရာ ဘာ​​ေြတွဖစ်နိုင်လဲ . . .

​​ေကာဇာအရဆိုရင်​​ေတာ့​​ ပက္ခအြမင်​​ေတွအရ ဥပ္ပါတသန္တိနဲ့​​ဆက်သွယ်​​ေနတဲ့​​ တနလာနင်္​ံ၊​ ြကာသာပ​​ေတး​​နံ၊​ ဘုရား​​​ေစတီကိုယ်စား​​ြပုြဂိုလ်နဲ့​​ဆက်သွယ်​​ေနတဲ့​​ ​​ေသာြကာနံ​​ေတွ ထိခိုက်ဖို့​​များ​​တယ်ကွာ၊​ ​​ေနာက်ြပီး​​​ေတာ့​​ ထီး​​​ေတာ်တင်မယ့်​​ တ​​ေပါင်း​​လြပည့်​​​ေန့​​က အဂင်္​ါ​​ေန့​​ကျ​​ေနတယ်​​ေလ . . .

အဂင်္​ါ​​ေန့​​ဆို​​ေတာ့​​ ဘာြဖစ်မှာမို့​​လို့​​လဲဗျ

​​ေသာြကာနံသား​​ဟာ အဂင်္​ါ​​ေန့​​မှာ ရုပ်ဒဏ်ရာ၊​ စိတ်ဒဏ်ရာ သက်​​ေရာက်​​ေစနိုင်တဲ့​​ စတုရန်း​​ခို​​ေနြပီ၊​ နံ​​ေပါင်း​​ကိန်း​​​ေတွအရ ြကာသာပ​​ေတး​​ ကိုယ်စား​​ြပုတဲ့​​ ​​ေနြပည်​​ေတာ်နဲ့​​ဥပ္ပါတသန္တီဆိုတာ ြတိရန်း​​ခို​​ေနြပီ၊​ တနည်း​​အား​​ြဖင့်​​ သမား​​မလိုက်အပ်တဲ့​​ အယူအဆအရ ​​ေြပာရမယ်ဆိုရင် နံသား​​တခုရဲ့​​ပဥ္စပွတ်​​ေန့​​မှာ ြတိရန်း​​အရပ်က လူနာပင့်​​ခဲ့​​ရင် မလိုက်ပါနဲ့​​၊​ အဲဒီနံသား​​ဟာ ကုလို့​​မရဘူး​​လို့​​ကျမ်း​​မှာြပထား​​တယ်ကွ၊​ ဒီ​​ေတာ့​​ ​​ေဆး​​ကုတဲ့​​ကိစ္စကို ကျမ်း​​ကြပခဲ့​​တယ်ဆို​​ေပမယ့်​​ ကိန်း​​တည်ပံုအရ တနည်း​​မဟုတ် တနည်း​​ ထိခိုက်မှု ရှိနိုင်တယ်လို့​​လည်း​​ တဖက်လှည့်​​​ေတွး​​ြပီး​​ ယူဆနိုင်တာပဲ​​ေလကွာ

ဝိဇ္ဇာြကီး​​က​​ေတာ့​​ လက်ဆန်း​​အြမင် တယ်သန်တာကိုး​​ဗျာ၊​ ကိန်း​​တည်ပံု​​ေတွက လွှတ်လှ​​ေနပါလား​​ . . .

အဟတ် . . . ဟတ်
ဒါ​​ေလး​​​ေတွက ပါး​​ပါး​​​ေလး​​ပဲရှိ​​ေသး​​တာ၊​ တကယ်လို့​​​ေစာလှ​​ေလှဆန်ကိန်း​​ညှိလို့​​တကယ်ြဖစ်ြပီဆိုရင် အလည်အြခာ အဂင်္​ါက ပျက်ြပီ​​ေလကွာ၊​ စစ်ြဂိုလ်​​ေကာင်း​​​ေအာင် ရည်ရွယ်ြပီး​​တည်​​ေပမယ့်​​ ​​ေကာဇာြဂိုလ်​​ေတွ၊​ လူခိုက်တဲ့​​ အနိဌနမိတ်​​ေတွနဲ့​​၊​ တိုင်​​ေတွ ကိန်း​​​ေတွတည်ပံုအရ စစ်ြဂိုလ်​​ေကာင်း​​ပါမယ်လို့​​ဘယ်လို အာမခံနိုင်ပါ​​ေတာ့​​မလဲကွာ၊​ ဟုတ်ဖူး​​လား​​ . . .

ဒီမယ်​​ေဟ့​​​ေကာင် . . .
ငါထပ်ြပီး​​​ေြပာလိုက်ဦး​​မယ်၊​ လာမယ့်​​ ၁၃၇၁ ​​ေကာဇာမှာ ​​ေပါင်း​​ကိန်း​​က ၅ ကွ၊​ ဒီ​​ေတာ့​​ အခု​​ေကာဇာမှာ ြဖစ်ခဲ့​​တဲ့​​ ဥပ္ပါတသန္တိ​​ေပါင်း​​ကိန်း​​ ၅ ရဲ့​​အကျိုး​​ဆက်ဟာ ​​ေရှ့​​နှစ်မှာပါ သွား​​သက်​​ေရာက်လိမ့်​​မယ်၊​ အထူး​​သြဖင့်​​ ​​ေသာြကာနံနဲ့​​တနလာနံဟာ ၁၃ရဝရဲ့​​လက်ကျန်မှာ မထိခိုက်​​ေသး​​ရင် ၁၃၇၁ မှာ သွား​​ထိခိုက်မှာပဲ၊​ ​​ေစာင့်​​သာြကည့်​​​ေန။


မှတ်ချက် - ထီး​​တင်ပွဲမှာ အဂင်္​ါ​​ေန့​​မဟုတ်ဟု ြပန်လည်သိခဲ့​​ရပါသည်။ သို့​​​ေသာ် အဂင်္​ါစစ်ြဂိုလ်​​ေကာင်း​​​ေအာင် တည်​​ေသာဘုရား​​မှာမူ အဂင်္​ါစစ်ြဂိုလ် တကယ်​​ေကာင်း​​မည်ဟု အာမခံမ​​ေပး​​နိုင်​​ေသာ ​​ေစာလှ​​ေလှဆန် ဖျက်ကိန်း​​က​​ေတာ့​​ အဂင်္​ါ ၃ တိုင်​​ေပါ်တွင် အသက်ဝင်​​ေနဆဲပင် ြဖစ်ပါသည်။
​​ေဇယျာ​​ေမာင်


0 comments:

Post a Comment