ေစတီတည်တာ ေကာင်းမှုကုသိုလ်ပဲကွာ၊ ပကတိအတိုင်းဆိုရင် ဒီအေပါ်မှာ ဘာမှမေြပာလိုပါဘူး၊ သာဓုေခါ်ယံုပါပဲ . . .
ဒါေပမယ့် . . . ေစတနာမမှန် သီလမစင်ြကယ်ပဲ အတ္တအကျိုး ေမျှာ်ကိုးြပီး ေစတီတည်ေနြပီဆိုေတာ့ ေလာကီဆိုင်ရာ အြမင်ေတွ ပညတ်ေတွ ဝင်လာရြပီေပါ့ကွာ၊ ဒါေြကာင့် ေစတီတည်တဲ့ကိစ္စကို ငါတို့ပညာပိုင်းဆိုင်ရာအရ ဝင်ြပီး ေဝဖန်သံုးသပ်ြပေနတာပါ . . .
ေြမေပါ်ကအလှူ ြကည်ြဖူမှသာဓုေခါ်မှာ . . . ဟုတ်လား
ငါ့လူရဲ့ဒိုင်ေတွက ေရလည်လန်းတယ်ကွာ . . . ဘယ်သူ့စာသားေတွ ေကာ်ပီကူးထားြပန်လဲမသိဘူး . . . အဟတ်
အဟီး . . . ဒီလိုပဲေပါ့ . . . ေကာ်ပီမပါရင် ဘေလာ့ဂါဘဝဟာ တံခွန်မရှိတဲ့ရထား၊ ထီးမရှိတဲ့ဘုရားလိုပါပဲ . . .
ေဟးေဟး . . . မင်းက ြပန်ပတ်ေနြပန်ြပီ၊
ဟုတ်ေတာ့ဟုတ်တယ်ကွ . . . သတင်းအသစ်က ထပ်ထွက်လာြပန်ြပီ . . . ဘုရားထီးတင်ပွဲအတွက် ေပျာ်ပွဲရွှင်ပွဲမှာ ြခားရဟတ်ြကီးြပုတ်ကျလို့လူ ၂၀ ေကျာ် ေသသွားတယ်ဆိုပဲ
အင်း . . . နတ်ေကာင်းနတ်ြမတ်ေတွက သတိေပးေနြပီလား မသိဘူးေနာ်၊ ဒါေပမယ့် . . . မဆိုင်တဲ့လူေတွ ေသကုန်တာကေတာ့ နတ်ေတွမတရားဘူးဗျာ . . .
သူတို့ေတွက ကံြကွင်းကံကျန် ရှိေနေသးေတာ့ ကံနိမ့်တဲ့သူေတွက သူတို့ကိုယ်စား ဒဏ်ခံသွားရတဲ့သေဘာေပါ့ကွာ
သူတို့ကံကလည်း ကုန်ကိုမကုန်နိုင်ေသးဘူးလားဗျာ၊ တိုင်းြပည်လည်းစုတ်ြပတ် လူေတွလည်းမွဲြပတ်ကုန်ပီဗျ
ကံ၊ ကံရဲ့အကျိုးဆိုတာရှိပါတယ်ကွာ၊ သူတို့အရိပ်က သူတို့ေနာက်ကို လိုက်မှာပါ၊ မြကာပါဘူး ေစာင့်သာြကည့်ေန
ဝိဇ္ဇာြကီးကလည်းဗျာ၊ တေပါင်း တေပါင်းနဲ့ဘြကီးတေပါင်းက အေပါင်း ၂၀ ေလာက် ရှိေနြပီဆိုသလို ြဖစ်ေနြပီဗျ
ေအးပါကွာ . . . ဒါေတွ ေြပာေနရှင်းေန ေဒါသသင့်ေနရင် ငါတို့ေဆွးေနွးမယ့် ပညာပိုင်းဆိုင်ရာကို မေရာက်ပဲ ြဖစ်ေနပါဦးမယ်၊
ကဲ . . . ကဲ . . . အဲဒါေတွရပ်၊ ဟိုေန့က အေြကာင်းကို ဆက်လိုက်ြကရေအာင် . . .
ေစတီတည်တာ ေကာင်းမှုကုသိုလ်ပဲကွာ၊ ပကတိအတိုင်းဆိုရင် ဒီအေပါ်မှာ ဘာမှမေြပာလိုပါဘူး၊ သာဓုေခါ်ယံုပါပဲ . . .
ဒါေပမယ့် . . . ေစတနာမမှန် သီလမစင်ြကယ်ပဲ အတ္တအကျိုး ေမျှာ်ကိုးြပီး ေစတီတည်ေနြပီဆိုေတာ့ ေလာကီဆိုင်ရာ အြမင်ေတွ ပညတ်ေတွ ဝင်လာရြပီေပါ့ကွာ၊ ဒါေြကာင့် ေစတီတည်တဲ့ကိစ္စကို ငါတို့ပညာပိုင်းဆိုင်ရာအရ ဝင်ြပီး ေဝဖန်သံုးသပ်ြပေနတာပါ . . .
ဟုတ်ကဲ့ . . . ကျေနာ်တို့ပညာပိုင်းအရ ေဆွးေနွးတာကို ဘာသာေရးသမားေတွ နားလည်နိုင်လိမ့်မယ်လို့ထင်ပါတယ်
ကဲ . . . ဒီမှာြကည့်ကွ၊ တိုင်းေကျာ်ြပည်ေကျာ် လူေတွက တိုင်းသိြပည်သိ ဘုရားတည်တဲ့ကိစ္စကို လုပ်လာြပီဆိုေတာ့ ေကာဇာြဂိုလ်ေတွကို ြပန်ြကည့်ဖို့လိုလာြပီေပါ့ကွာ၊ တနဂင်္ေနွနံဘုရား ဥပ္ပါတသန္တိ ပညတ်ချက်ဟာ နံေပါင်းကိန်းအရ ၅ ရမယ်ကွ၊ ၁ေနွနံဟာ ေကာဇာမှာ မရဏအိမ်မှာေနြပီး၊ ၅ေတးနံဟာ ဘဂင်္အိမ်မှာေနတာ အနိဌဖက်ကို တိမ်းညွှတ်တဲ့သေဘာေပါ့ကွာ။

ေစတီထီးတင်ပွဲဆိုတာ ေကာင်းမှုြပုတာ ဣဌာရံု၊ ဒီေတာ့ ဒီပွဲမှာ ြဖစ်စဉ်ေတွကလည်း ဣဌာရံုေတွပဲ ြဖစ်ရမယ် . . . ဒီေတာ့ ြခားရဟတ်ြပုတ်ကျလို့လူ ၂၀ ေကျာ်ေသတဲ့ ကိစ္စဟာ အနိဌာရံု၊ အနိဌနမိတ်ေတွ ဝင်လာြပီ၊ ဒါဟာ . . . ဓါတ်သေဘာအရဆိုရင် သက်ဆိုင်တဲ့သူေတွ ဓါတ်ထိဖို့ေရှ့ေြပးနမိတ်ေတွပဲလို့ငါယူဆတယ်
ြမန်မာစကားပံုမှာ တည်ြပီးတဲ့ဘုရား လင်းဒပဲနားနား ဆိုြပီး ရှိတယ်ေလ၊ ဒီေတာ့ . . .ဒီ ေစတီထီးတင်ြပီးတဲ့ေန့ကစြပီး ဒီကိန်းခန်းေတွ တည်ေန ြဂိုလ်ေတွအလုပ်လုပ်ေနမှာပဲ
ဟီး ဟီး . . . ေကာင်းခန်းေတာ့ေရာက်လာြပီ၊ ဆက်ေြပာပါဦး၊ ဘယ်သူေတွ ဘာြဖစ်မလဲလို့

ဒီေတာ့ . . . လူခိုက်တဲ့နမိတ်နဲ့စတဲ့ ဥပ္ပါတသန္တိမှာ ေသာြကာ+ဗုဒ္ဓဟူးနံက အတွင်းအာယုကပ်နဲ့ အြမစ်အညွန့် ေဇာက်ထိုးြကိုးေတွ မိေနြပီ၊ အဲဒီကိန်းေတွက အစွမ်းြပလိမ့်မယ်၊ ေနာက်ြပီးေတာ့ ေသာြကာနံသားရဲ့အြမစ်နဲ့ဌာနအရပ် ပျက်ကိန်းြဖစ်လို့ရာထူးဌာနစွန့်ရကိန်း ြဖစ်လာလိမ့်မယ်၊ ထီးတင်ပွဲမှာ ပတ်သက်လာမယ့် ြကာသာပေတးနံသားလည်း ထိခိုက်ကိန်းရှိတယ်၊
ေကာဇာမဟာဘုတ်ခွင်အရဆိုရင်ေရာ ဘာေြတွဖစ်နိုင်လဲ . . .
ေကာဇာအရဆိုရင်ေတာ့ ပက္ခအြမင်ေတွအရ ဥပ္ပါတသန္တိနဲ့ဆက်သွယ်ေနတဲ့ တနလာနင်္ံ၊ ြကာသာပေတးနံ၊ ဘုရားေစတီကိုယ်စားြပုြဂိုလ်နဲ့ဆက်သွယ်ေနတဲ့ ေသာြကာနံေတွ ထိခိုက်ဖို့များတယ်ကွာ၊ ေနာက်ြပီးေတာ့ ထီးေတာ်တင်မယ့် တေပါင်းလြပည့်ေန့က အဂင်္ါေန့ကျေနတယ်ေလ . . .
အဂင်္ါေန့ဆိုေတာ့ ဘာြဖစ်မှာမို့လို့လဲဗျ

ေသာြကာနံသားဟာ အဂင်္ါေန့မှာ ရုပ်ဒဏ်ရာ၊ စိတ်ဒဏ်ရာ သက်ေရာက်ေစနိုင်တဲ့ စတုရန်းခိုေနြပီ၊ နံေပါင်းကိန်းေတွအရ ြကာသာပေတး ကိုယ်စားြပုတဲ့ ေနြပည်ေတာ်နဲ့ဥပ္ပါတသန္တီဆိုတာ ြတိရန်းခိုေနြပီ၊ တနည်းအားြဖင့် သမားမလိုက်အပ်တဲ့ အယူအဆအရ ေြပာရမယ်ဆိုရင် နံသားတခုရဲ့ပဥ္စပွတ်ေန့မှာ ြတိရန်းအရပ်က လူနာပင့်ခဲ့ရင် မလိုက်ပါနဲ့၊ အဲဒီနံသားဟာ ကုလို့မရဘူးလို့ကျမ်းမှာြပထားတယ်ကွ၊ ဒီေတာ့ ေဆးကုတဲ့ကိစ္စကို ကျမ်းကြပခဲ့တယ်ဆိုေပမယ့် ကိန်းတည်ပံုအရ တနည်းမဟုတ် တနည်း ထိခိုက်မှု ရှိနိုင်တယ်လို့လည်း တဖက်လှည့်ေတွးြပီး ယူဆနိုင်တာပဲေလကွာ
ဝိဇ္ဇာြကီးကေတာ့ လက်ဆန်းအြမင် တယ်သန်တာကိုးဗျာ၊ ကိန်းတည်ပံုေတွက လွှတ်လှေနပါလား . . .

အဟတ် . . . ဟတ်
ဒါေလးေတွက ပါးပါးေလးပဲရှိေသးတာ၊ တကယ်လို့ေစာလှေလှဆန်ကိန်းညှိလို့တကယ်ြဖစ်ြပီဆိုရင် အလည်အြခာ အဂင်္ါက ပျက်ြပီေလကွာ၊ စစ်ြဂိုလ်ေကာင်းေအာင် ရည်ရွယ်ြပီးတည်ေပမယ့် ေကာဇာြဂိုလ်ေတွ၊ လူခိုက်တဲ့ အနိဌနမိတ်ေတွနဲ့၊ တိုင်ေတွ ကိန်းေတွတည်ပံုအရ စစ်ြဂိုလ်ေကာင်းပါမယ်လို့ဘယ်လို အာမခံနိုင်ပါေတာ့မလဲကွာ၊ ဟုတ်ဖူးလား . . .
ဒီမယ်ေဟ့ေကာင် . . .
ငါထပ်ြပီးေြပာလိုက်ဦးမယ်၊ လာမယ့် ၁၃၇၁ ေကာဇာမှာ ေပါင်းကိန်းက ၅ ကွ၊ ဒီေတာ့ အခုေကာဇာမှာ ြဖစ်ခဲ့တဲ့ ဥပ္ပါတသန္တိေပါင်းကိန်း ၅ ရဲ့အကျိုးဆက်ဟာ ေရှ့နှစ်မှာပါ သွားသက်ေရာက်လိမ့်မယ်၊ အထူးသြဖင့် ေသာြကာနံနဲ့တနလာနံဟာ ၁၃ရဝရဲ့လက်ကျန်မှာ မထိခိုက်ေသးရင် ၁၃၇၁ မှာ သွားထိခိုက်မှာပဲ၊ ေစာင့်သာြကည့်ေန။
မှတ်ချက် - ထီးတင်ပွဲမှာ အဂင်္ါေန့မဟုတ်ဟု ြပန်လည်သိခဲ့ရပါသည်။ သို့ေသာ် အဂင်္ါစစ်ြဂိုလ်ေကာင်းေအာင် တည်ေသာဘုရားမှာမူ အဂင်္ါစစ်ြဂိုလ် တကယ်ေကာင်းမည်ဟု အာမခံမေပးနိုင်ေသာ ေစာလှေလှဆန် ဖျက်ကိန်းကေတာ့ အဂင်္ါ ၃ တိုင်ေပါ်တွင် အသက်ဝင်ေနဆဲပင် ြဖစ်ပါသည်။
ေဇယျာေမာင်
0 comments:
Post a Comment