ဝိဇ္ဇာကို လိပ်စာမ​​ေမး​​နဲ့​​(၆)

လွတ်လပ်​​ေရး​​ရတဲ့​​နှစ်မှာ ​​ေကာဇာ ၃ဂင်္​ါြဂိုလ်က မရဏအိမ်မှာ ရပ်လို့​​လား​​မသိဘူး​​ကွ၊​ ြမန်မာ(ဘား​​မား​​) ဟာ စစ်ြဂိုလ်ရဲ့​​ ဆိုး​​သွမ်း​​မှုဒဏ်ကို ​​ေတာက်​​ေလျှာက်ခံခဲ့​​ြကရတာ ခုထက်ထိ​​ေတာ့​​ တို့​​တိုင်း​​ြပည်က စစ်ြဂိုလ်နဲ့​​ မကင်း​​​ေသး​​ဘူး​​ ြဖစ်​​ေနတယ်၊​ အခု ​​ေနြပည်​​ေတာ်မှာ​​ေရွှတိဂံု​​ေစတီပံုတူ ဥပ္ပါတသန္တိ ​​ေစတီတည်တာကလည်း​​ အထက်​​ေဆာင်ပန်း​​ဆိုတဲ့​​ အဂင်္​ဝိဇ္ဇာမူအတိုင်း​​ စစ်ြဂိုလ်​​ေကာင်း​​​ေအာင် ယြတာြပုတာ ြဖစ်နိုင်တယ်ကွ



ဗျီး​​ . . . ​​ေဝါ . . . ​​ေဝါ . . ဗျီး​​ . . . ဗျီး​​

ဟိုက် . . . ​​ေသာက်ပလုပ်တုတ် . . . ဒါက ဘယ်လိုြဖစ်လာရြပန်တာတုန်း​​ ဝိဇ္ဇာြကီး​​ရ . . . ဆိုင်ကယ်ြကီး​​တကား​​ကား​​နဲ့​​. . . တယ်ြကီး​​ပွား​​​ေနပါလား​​ . . . မဟုတ်တရုတ်​​ေတွနဲ့​​​ေပါင်း​​မိ​​ေနြပီထင်တယ် . . .

အဟဲ . . . အဲ​​ေလာက်လဲ အထင်မြကီး​​ပါနဲ့​​ကွာ . . . ​​ေဘာ်​​ေဘာ်ဆီက ခဏဆွဲလာတာပါကွ . . . အ​​ေလ့​​အကျင့်​​ရ​​ေအာင်လို့​​

​​ေအာင်မယ် . . . အ​​ေလ့​​အကျင့်​​ရ​​ေအာင်ဆို​​ေတာ့​​ ဆိုင်ကယ်ဆွဲစား​​မလို့​​လား​​ . . . ထိုင်း​​မှာဆိုရင်​​ေတာ့​​ အလုပ်ြဖစ်မယ်ဗျ

မင်း​​က ​​ေတာ်​​ေတာ်ပိန်း​​​ေသး​​တာပဲ . . . သတင်း​​စာဖတ်ပါ . . . ​​ေရဒီယိုနား​​​ေထာင်ပါ အဲ​​ေလ​​ေယာင်လို့​​. . . ဘ​​ေလာ့​​ဖတ်ပါ . . . အီး​​​ေမး​​လ်ဖွင့်​​ပါ . . . အင်တာနက်တက်ပါ

ဘာ​​ေတွ သတင်း​​ထူး​​လို့​​တုန်း​​ဗျ၊​ ရှယ်စမ်း​​ပါဦး​​၊​ ကမ္ဘာ့​​စီး​​ပွား​​​ေရး​​ပျက်ကပ်​​ေြကာင့်​​ ကျ​​ေနာ့်​​စီး​​ပွား​​​ေရး​​ကို ထိ​​ေနလို့​​သတင်း​​​ေတွဖက် သိတ်မလှည့်​​နိုင်​​ေသး​​ဘူး​​ ြဖစ်​​ေနတယ်ဗျ

ခွီး​​ . . . မင်း​​​ေြပာလိုက်ရင် အြကီး​​ြကီး​​​ေတွပဲ၊​ ဘာမှ ြဖစ်​​ေြမာက်​​ေအာင်လုပ်တာ မဟုတ်ပဲနဲ့​​
ဒီလိုကွ . . . ဘဝရှင်မင်း​​တရား​​ြကီး​​ နန်း​​စိုက်ရာ ​​ေနြပည်​​ေတာ်မှာ ဥပ္ပါတသန္တိ​​ေစတီ​​ေတာ် စိန်ဖူး​​တင်ပွဲကို အခု ပိတ်ရက်မှာ လုပ်မယ်လို့​​စာလံုး​​မဲြကီး​​​ေတွနဲ့​​အင်တာနက်မှာ ဖတ်ရတယ်ကွ


​​ေအာ် . . . ထီး​​​ေတာင်တင်ြက​​ေတာ့​​မယ်​​ေပါ့​​​ေလ၊​ အဲဒါ ကျ​​ေနာ်တို့​​က ဘာြဖစ်မှာမို့​​လို့​​လဲ

အဟဲ . . . ဆိုင်ကယ်လက်​​ေဆာင်ရမယ်ကွ၊​ နည်း​​နည်း​​​ေတာ့​​ စွန့်​​စား​​ရမှာ​​ေပါ့​​ကွာ

ဘာလို့​​တုန်း​​ဗျ၊​ ​​ေထာင်ကျတန်း​​ကျမယ့်​​ အလုပ်​​ေတွ မလုပ်ပါရ​​ေစနဲ့​​ဗျာ

ဟုတ်ဖူး​​ကွ၊​ စိန်ဖူး​​တင်ပွဲမှာ ဆိုင်ကယ်​​ေသာ့​​ကျဲမှာတဲ့​​၊​ အဲဒါ ငါလည်း​​ ဝင်လုမလို့​​ကွ

ဟာဗျာ၊​ သူများ​​နင်း​​တာနဲ့​​ကျိုး​​​ေြကကုန်ပါဦး​​မယ်၊​ ဝင်မလုရဲပါဘူး​​ဗျာ ဆိုင်ကယ်​​ေသာ့​​မရလည်း​​ ​​ေနပါ​​ေစ​​ေတာ့​​

ဒါ​​ေတာ့​​မင်း​​သ​​ေဘာပဲ​​ေလ၊​ ငါက​​ေတာ့​​ စွန့်​​မှ စီး​​ရမှာဆို​​ေတာ့​​ ကျိုး​​ကျိုး​​​ေြက​​ေြက ​​ေသာ့​​တ​​ေချာင်း​​​ေတာ့​​ ရ​​ေအာင်ဝင်လုမှာပဲ

ဝိဇ္ဇာြကီး​​ကလည်း​​ဗျာ . . . မြကီး​​မငယ်နဲ့​​လိုင်း​​ကား​​တိုး​​စီး​​လည်း​​ ရပါတယ်ဗျ
ဒါနဲ့​​​ေနပါဦး​​ဗျ . . . အဲဒီ​​ေစတီက ​​ေရွှတိဂံု​​ေစတီနဲ့​​တူ​​ေအာင် တည်ထား​​တယ်ဆိုပဲ

ဟုတ်တယ်ကွ . . . ဒါ​​ေပမယ့်​​ ​​ေရွှတိဂံု​​ေစတီက​​ေတာ့​​ မင်း​​ကျင့်​​တရား​​ဆယ်ပါး​​နဲ့​​ြပည့်​​စံုတဲ့​​ဘုရင်​​ေတွက ရတနာသံုး​​ပါး​​ကို ြကည်ညိုတဲ့​​စိတ်နဲ့​​သန့်​​သန့်​​ရှင်း​​ရှင်း​​ တည်ထား​​ခဲ့​​တာကွ၊​

ဝိဇ္ဇာြကီး​​စကား​​ကလည်း​​ . . . အ​​ေနှာင့်​​အသွား​​မလွတ်သလိုပါလား​​

မလွတ်တာမဟုတ်ဘူး​​ကွ . . . ဒဲ့​​​ေြပာ​​ေနတာ . . . ရတနာသံုး​​ပါး​​ကို ြကည်ညိုရင်း​​မှန်ရင် သာသနာကို ြပုရတယ်ကွ၊​ မဖျက်ရဘူး​​

အင်း​​ဗျာ . . . ထား​​လိုက်ပါ . . . ​​ေစတနာဆိုတာ ​​ေရာင်ြပန်ဟပ်ပါတယ် တူ​​ေသာအကျိုး​​​ေပး​​မှာပါ . . . အခု​​ေတာ့​​ ပညာပိုင်း​​ဆိုင်ရာ အြမင်​​ေလး​​ နည်း​​နည်း​​​ေလာက် ချြပပါဦး​​

အင်း​​ . . . ငါ့​​အြမင်​​ေြပာရရင်​​ေတာ့​​ ဘုရား​​တည်ချင်တဲ့​​သဒ္ဓါစိတ်ထက် အာဏာြမဲချင်တဲ့​​​ေလာဘစိတ်က ဦး​​စီး​​​ေနတယ်လို့​​ ယူဆတယ်ကွ
ဘာြဖစ်လို့​​အဲလို့​​​ေြပာနိုင်တာလဲဗျ၊​ အကျိုး​​သင့်​​ အ​​ေြကာင်း​​သင့်​​ ရှင်း​​ြပဦး​​​ေလဗျာ


သူတို့​​ထဲမှာ ပါဝါအြကီး​​ဆံုး​​က ​​ေသာြကာနံသား​​ကွ၊​ နန်း​​စိုက်တဲ့​​ြမို့​​ကို ​​ေနြပည်​​ေတာ်လို့​​သမုတ်တာဟာလည်း​​ သူ့​​ရဲ့​​​ေတဇအရပ် ဩဇာအာဏာြကီး​​ထွား​​​ေစလိုတဲ့​​သ​​ေဘာနဲ့​​စ​​ေနနံ ​​ေနြပည်​​ေတာ်လို့​​​ေပး​​ထား​​တာကွ

ြပီး​​​ေတာ့​​ကွာ . . . အဲဒီ​​ေတဇအရပ်မှာ ဘုရား​​တည်​​ေတာ့​​ တနဂင်္​​​ေနွနံဘုရား​​ ဥပ္ပါတသန္တိ ဆိုြပီး​​ ဘွဲ့​​​ေတာ်မှည့်​​တယ်​​ေလ၊​ အဲဒါကလည်း​​ အာယုနံအမည်ပဲကွ၊​ အသက်ရှည်တည်တံ့​​​ေအာင်​​ေပါ့​​ . . . မင်း​​ြမင်​​ေအာင် ငါပံုဆွဲြပမယ်ကွာ



​​ေနာက်ြပီး​​​ေတာ့​​ ​​ေသာြကာနံသား​​ကို အ​​ေထာက်အပံ့​​ြပုတဲ့​​ ဓါတ်ြဂိုလ်အား​​​ေကာင်း​​​ေအာင်လည်း​​ တနဂင်္​​​ေနွအစ စ​​ေနအဆံုး​​ရှိတဲ့​​ ဘွဲ့​​ အမည်​​ေရွး​​​ေပး​​ပံု ရတယ်ကွ ​​ေတ​​ေဇာဓါတ် အာယု၊​ ​​ေတဇြကိုး​​​ေပါ့​​ကွာ



အင်း​​ . . . ဟုတ်တယ်​​ေနာ် . . . ဒါဆိုရင်​​ေတာ့​​ သူတို့​​​ေတွ မင်း​​သက်နန်း​​သက်​​ေတွ ရှည်ဦး​​မှာ​​ေပါ့​​၊​ ဒုက္ခပါပဲဗျာ

အဲ​​ေလာက်လဲ စိတ်မပျက်ပါနဲ့​​ကွာ . . . ခုနှစ်ရက်တစ်ရက်​​ေတာ့​​ ရှိပါတယ်ကွ၊​ အြမဲတမ်း​​ ကံမ​​ေကာင်း​​နိုင်ပါဘူး​​
ငါ​​ေြပာတာ ဆက်နား​​​ေထာင်ဦး​​ကွ၊​ လွတ်လပ်​​ေရး​​ရတဲ့​​နှစ်မှာ ​​ေကာဇာ ၃ဂင်္​ါြဂိုလ်က မရဏအိမ်မှာ ရပ်လို့​​လား​​မသိဘူး​​ကွ၊​ ြမန်မာ(ဘား​​မား​​) ဟာ စစ်ြဂိုလ်ရဲ့​​ ဆိုး​​သွမ်း​​မှုဒဏ်ကို ​​ေတာက်​​ေလျှာက်ခံခဲ့​​ြကရတာ ခုထက်ထိ​​ေတာ့​​ တို့​​တိုင်း​​ြပည်က စစ်ြဂိုလ်နဲ့​​ မကင်း​​​ေသး​​ဘူး​​ ြဖစ်​​ေနတယ်၊​ အခု ​​ေနြပည်​​ေတာ်မှာ​​ေရွှတိဂံု​​ေစတီပံုတူ ဥပ္ပါတသန္တိ ​​ေစတီတည်တာကလည်း​​ အထက်​​ေဆာင်ပန်း​​ဆိုတဲ့​​ အဂင်္​ဝိဇ္ဇာမူအတိုင်း​​ စစ်ြဂိုလ်​​ေကာင်း​​​ေအာင် ယြတာြပုတာ ြဖစ်နိုင်တယ်ကွ




ဝိဇ္ဇာြကီး​​ကလည်း​​ဗျာ၊​ ​​ေြပာလိုက်ရင် စိတ်ဓါတ်ကျစရာ​​ေတွချည်း​​ပဲ၊​ ​​ေကာင်း​​တဲ့​​ဖက်က လှည့်​​​ေတွး​​လှည့်​​​ေရး​​ြပဦး​​​ေပါ့​​ဗျာ

စိတ်ဓါတ်မကျပါနဲ့​​ကွ၊​ ​​ေနာက်တပိုင်း​​မှာ ​​ေနာက်တမျိုး​​ လှည့်​​​ေတွး​​လှည့်​​​ေရး​​ြပမယ်​​ေလ . . .

ဟီး​​ . . . ဟီး​​ . . . အဲလို​​ေလး​​လည်း​​ ရှိဦး​​မှ​​ေပါ့​​၊​ ဒါမှခုနှစ်ရက်သား​​သမီး​​​ေတွကို ကူညီရာ​​ေရာက်မှာ​​ေပါ့​​ အဟတ် . .

မင်း​​ကလဲကွာ . . . ​​ေလာကဓံတရား​​ဆိုတာ ဌက်ခါး​​ပျံသလိုပဲကွ၊​ ပသံသာရှိရင် နိဒ္ဒါရှိမယ်၊​ လာ​​ေဘာရှိရင် အလာ​​ေဘာရှိမယ်၊​ ယ​​ေသာရှိရင် အယ​​ေသာရှိမယ်၊​ သုခံရှိရင် ဒုက္ခံရှိမယ် . . . တို့​​ဘုရား​​ရှင်က ​​ေစတနာသည်သာကံလို့​​​ေဟာထား​​တယ်​​ေလကွာ၊​ ကုသိုလ်စိတ်​​ေမွး​​နိုင်မှ ကုသိုလ်ကံြပုဖို့​​ဆိုတာ ြဖစ်မှာ​​ေလ၊​ ​​ေလာဘ​​ေဒါသ​​ေမာဟစိတ်​​ေတွ ဦး​​စီး​​ပီး​​ ြပုတဲ့​​ကံက ကုသိုလ်ကံစစ်စစ် ဘယ်ြဖစ်ပါ့​​မလဲကွ၊​ ​​ေကာင်း​​စား​​လှ တမွန်း​​တည့်​​​ေပါ့​​ကွာ၊​ သံဃာ​​ေတာ်​​ေတွပို့​​တဲ့​​​ေမတ္တာက ​​ေရာင်ြပန်ဟပ်ြပီး​​ စူး​​ဦး​​မှာပါကွာ။

ဒါ​​ေတာ့​​ ဟုတ်တယ်ဗျ၊​ ​​ေသွး​​စွန်း​​လက်နဲ့​​​ေရစက်ချလို့​​ဘယ်သူမှ သာဓု​​ေခါ်မှာ မဟုတ်ဖူး​​။
​​ေြမ​​ေပါ်ကအလှူ ြကည်ြဖူမှ သာဓု​​ေခါ်မှာ​​ေလဗျာ ၊​ ​​ေြမ​​ေပါ်ကအလှူ ြကည်ြဖူမှ သာဓု​​ေခါ်မှာ​​ေပါ့​​ဗျာ။

​​ေဇယျာ​​ေမာင်


0 comments:

Post a Comment