စုတ် ၊ နဝင်း ၊ အခိုက် - ေဟာေြပာမှု
၁၈.၀၁.၂၀၀၉ ၊ တနဂင်္ေနွေန့ ညေန ၆း၄၅
" ေဟာ .. ကိုကိုေြဗာ.."
" ဗျ ဆရာ .."
" မေတွ့တာြကာေပါ့ေနာ ၊ အလုပ်များေနပံုပဲ"
" ကျေနာ် လား ၊ဟုတ်တယ်လို့ေြပာရမလားပဲ . ဘယ်လို မှ မထင်ထားတဲ့ကိစ္စ တစ်ခု ြဖစ်သွားလို့ဆရာေရ . "
" ေစာ်ေလး နဲ့လား"
" ဟုတ်လား ြဖစ်မှ ြဖစ်ရေလ " ဟု လှမ်းေြပာလိုက်ရင်း တနဂင်္ေနွတိုင်အား စိတ်ထဲမှ လှမ်းထူလိုက်ေလ၏ ။

အချစ်ေရးသည် စုတ် ကိစ္စ နှင့် သက်ဆိုင်ကာ မထင်မှတ်ေသာ အချစ်ေရးကိစ္စ ထိခိုက်သြဖင့် ခိုက် ေနရာကို ြကည့်ရမည်ြဖစ်ရာ ထိုေနရာ၌ (၀) စေန ေရာက်ေန၏ ။ စုတ် ေနရာ၌ မူကား (၆) ေသာြကာ ေရာက်ရှိေန၏ ။ စကားအနည်းငယ် လှမ်းေထာက်လိုက်၏ ။ ထိုစကားလွဲပါက တနဂင်္ေနွတိုင်စဉ် မှန်မည်မဟုတ်သြဖင့် ေရှ့ဆက် ေဟာေြပာစရာ မလိုေတာ့ေပ။
" စေနသမီးမဟုတ်ရင်ေတာ့ ေသာြကာ အမည်ပဲ "
"စေန.. သမီးဗျ . . ကျေနာ် က ေသာြကာ။ သူလုပ်သွားတာကိုေလ ဘယ်သူမှ မယံုြကဘူးဗျ ၊သူ့အေမနဲ့ ကျေနာ့ အေမဆို ဖက်ပီး ငိုေနြကတုန်းဗျာ၊"
ခိုက်ေနရာရှိ (၀) စေန အေြကာင်းထွက်လာသြဖင့် ဆက်လက်ေဟာေြပာရန်အတွက် ခိုက် နှင့် ဆက်သွယ်မှု ရှိသည့် နဝင်း ေနရာအား လှမ်းြကည့်လိုက်၏။

နဝင်းေနရာတွင် (၅) ြကာသပေတး အား လှမ်းေတွ့ရေပရာ . ..
" ေအာ် ြဖတ်သွားတာလား ၊ ြကာသပေတးအမည်နဲ့ပတ်သက်လိမ့်မယ်ဗျ. .."
"ဟိုက် မှန်လိုက်ေလဆရာ ၊ မိုက်ကယ်တဲ့ဗျ ေကာင်ေလးက "
"ေလတာေပါ့ဗျာ .. အဲဒါေြပာတာေပါ့ မိန်းကေလးေတွက သစ္စာမရှိြကဘူးဗျ . . ."
" ဟုတ်တယ်လို့ပဲေြပာေတာ့မယ် ဆရာေရ ကျေနာ်နဲ့ ရ နှစ်တုန်းကေတာ့ ဘာမှ မြဖစ်ခဲ့ေတာ့ ကျေနာ် သူ့ အေပါ် သံသယ တြပားသား ဖိုးမှ မရှိခဲ့တာ . . ."
" သူနဲ့ ခင်ဗျားနဲ့က တစ်ေနရာစီ ေနတာလား"
"ဟုတ်တယ်... ကျေနာ် က တစ် ေနရာ၊ မိသားစုေတွက တစ်ေနရာ၊ သူက တစ်ေနရာ"
နဝင်း နှင့် ခိုက် ဆက်သွယ်ချက်အား ြပန်ြကည့်ကာ ခိုက်ေနရာကို ဆက်လက် ေဟာေြပာမှု ြပုလိုက်၏။
"စေနအမည်ပါတဲ့ နိုင်ငံလား၊ ထိုင်းတို့ဘာတို့ေပါ့ေလ"
" ဟုတ်ြပန်ြပီ၊ ကျေနာ် က ဒူဘိုင်း ၊ သူက တရုတ်နယ်စပ်ေလ ၊ ဆရာ့ ကိုေြကာက်လာြပီဗျာ....."
" တရုပ် ဆိုေတာ့ အင်းေပါ့ေလ.. စေနေပါ့ ကပ်ြပီး မှန်သွားတာေပါ့ ဟဲဟဲ.."
" ဆရာ့ ကိုေြကာက်လာြပီေနာ်..."
" မေြကာက်ပါနဲ့ ကျေနာ် ဘာမှ မသိပါဘူး ရမ်းရွှီးတာပါ .. ပညာခွင်အရေပါ့ေလ"
"ဟီး . . . ေတာ်ေသးတယ် ရမ်းရွှီးလို့ မဟုတ်ရင် ကျေနာ့ ေဘးမှာ ထိုင်ေနသလိုပဲ ၊ ဆက်ေြပာပါဦးဆရာ.."
" ေကာင်မေလးက ခရီးသွားရင်း လိုက်ေြပးသွားတာေပါ့ "
" ဟုတ်တယ်ဗျ"
တနဂင်္ေနွသည် နံေတာ်စဉ်ကိန်းအရ ေဒါနပုဏ္ဏား၏ ခွဲေဝမှုေြကာင့် ဓာတ်ေတာ်ေမွေတာ်များ အနယ်နယ် အရပ်ရပ်သို့တစ်ကွဲတစ်ြပား ေရာက်ရှိသွားသြဖင့် တနဂင်္ေနွအခါသည် တစ်ကွဲတစ်ြပား ၊ ေပါင်းစည်းမှု မရှိသည့် ေဟာကိန်းကိုလည်း ေကာက်ယူနိုင်၏ ။

စိတ်ဆင်းရဲ မှု ဒဏ်ကို ြပဆိုသည့် စတုရန်း ေနရာရှိ (၄) ဗုဒ္ဓဟူးအား အတည့်ေကာက်ယူကာ...
" အင်း ဗုဒ္ဓဟူးေန့ဒါမှ မဟုတ်ရင် ေရလမ်းခရီးနဲ့ လိုက်ေြပးတယ်လို့ယူဆရတယ်"
" ေန့ေတာ့ မမှတ်မိေတာ့ဘူးဆရာ..
" အင်းေပါ့ေလ... ပါသွားမှေတာ့ လိုက်လို့ဘယ်ရေတာ့မလဲ"
"ဟုတ်တယ်ဗျ ရေတာ့ဘူး... ။
" ချစ်သက်တမ်း ရ နှစ် ဆိုေတာ့ မနည်းေတာ့ဘူး နှေြမာစရာြကီးဗျာ . . ေကာင်မေလး ရက်စက်တာေပါ့"
" ဟုတ်တယ်ဆရာ .. ဒါနဲ့သူြပန်လာမလား ဆရာ၊ ၁ ေယာက်ြဖစ်ြဖစ် ၊၂ေယာက်တွဲြဖစ်ြဖစ်ေပါ့"
" ဘယ့်နှယ် .. ြပန်လာရင် လက်ခံမလို့လား"
" ကျေနာ် ကေတာ့ လက်ခံနိုင်တယ် မိသားစုကေတာ့..."
" အာ .. ပတ်ဝန်းကျင် ကိုလည်း ြကည့်ေလ၊ ကိုယ်က လက်ခံနိုင်ေပမဲ့မိသားစုက လက်မခံဘူး... ကေလးေမွးြပီးမှ ြပန်ေတွ့ရမယ်"
၎င်း ကေလးေမွးြပီးမှ ြပန်ေတွ့ရမည် ဟုဆိုေသာ ေဟာကိန်းသည် သူရဇ္ဖ ဟု ေခါ်သည့် တနဂင်္ေနွတိုင်၏ အနာဂတ်တိုင်ြဖစ်သည့် ေသာြကာတိုင် အား ေဟာဆိုြခင်းြဖစ်၏ ။ ေသာြကာသည် နံေတာ်စဉ်ကိန်းအရ ဘုရားရှင်ေမွးဖွားေတာ်မူ၏ ။
" ေအာ်..သူတို့က ရန်ကုန်မှာ မဂင်္လာ ြပန်မေဆာင်ေတာ့ ဘူးလား ဆရာ ... "
" ရန်ကုန်မှာလား .. သူတို့မဂင်္လာြပန်ေဆာင်ဖို့အတွက်ဆိုရင်ေတာ့ မိသားစုထဲက အေမကိုယ်တိုင် မြဖစ်ဘူး .. ၂ဖက်မိသားစုထဲက အေဒါ်တို့၊ ဦးေလးတို့က စီမံလိမ့်မယ်။ အဲဒါမှ အဆင်ေြပမယ် "
တနဂင်္ေနွတိုင်ရှိ စုတ် ကိစ္စအား ညွှန်းဆိုသညှ့် (၆) ေသာြကာ ၏ ပရိယာယ်ြဖစ်သည့် - အေဒါ် ၊ ဦးေလး အစရှိသည်ကို တိုက်ရိုက်ေဟာလိုက်ြခင်း ြဖစ်၏ ။

" ဟုတ် ကျေနာ် အဲ့တာပဲ ေမျှာ်လင့်ေနေတာ့တယ်ဆရာ "
" ယူသွားတဲ့သူကို ေမျှာ်လင့်မေနနဲ့ဗျ.."
" ဟုတ် . သူ့ကို ကျေနာ် က ရ နှစ် သံေယာဇဉ်နဲ့ ညီမ လို သေဘာထားေနတာပါ"
" အသစ်ကိုသာ ရှာပါ.. အချိန်က ကုစားေပးပါလိမ့်မယ် ၊ေလာေလာဆယ်ေတာ့ သံေယာဇဉ် ဆိုတာ ရှိေနေတာ့ တနုန့်နုန့်ေပါ့ေလ.. "
" ဆရာနဲ့ စကားေကာင်းပါတယ် ကျေနာ် အလုပ်သွားရေတာ့မယ် . . . "
" အင်း လုပ်စရာရှိတာလုပ်၊ သွားစရာရှိတာ သွားပါဗျာ ..."
" ကျေနာ် ဆရာ နဲ့ ထပ် ေဆွးေနွးချင်ပါေသးတယ် . .ေနာက်ေန့ေတွ့ရင် ေခါ်မယ်ေနာ်"
ဤတွင် မေတာက်တစ်ေခါက် ေဟာေြပာမှု နှင့် သင်ခန်းစာ ပို့ချမှု ြပီးဆံုးပါြပီ ။
" ေဟာ .. ကိုကိုေြဗာ.."
" ဗျ ဆရာ .."
" မေတွ့တာြကာေပါ့ေနာ ၊ အလုပ်များေနပံုပဲ"
" ကျေနာ် လား ၊ဟုတ်တယ်လို့ေြပာရမလားပဲ . ဘယ်လို မှ မထင်ထားတဲ့ကိစ္စ တစ်ခု ြဖစ်သွားလို့ဆရာေရ . "
" ေစာ်ေလး နဲ့လား"
" ဟုတ်ပ ဆရာေရ . . ၊ ရ နှစ်ေလာက် ြကိုက်ခဲ့တာေလ၊ ၂ ဖက် မိဘ သေဘာတူထားခဲ့တာ တိုင်းသိြပည်သိ ၊ မဂင်္လာပွဲ မလုပ်ရေသးတာပဲရှိတယ် . . ."
" ဟုတ်လား ြဖစ်မှ ြဖစ်ရေလ " ဟု လှမ်းေြပာလိုက်ရင်း တနဂင်္ေနွတိုင်အား စိတ်ထဲမှ လှမ်းထူလိုက်ေလ၏ ။

တနဂင်္ေနွတိုင်
အချစ်ေရးသည် စုတ် ကိစ္စ နှင့် သက်ဆိုင်ကာ မထင်မှတ်ေသာ အချစ်ေရးကိစ္စ ထိခိုက်သြဖင့် ခိုက် ေနရာကို ြကည့်ရမည်ြဖစ်ရာ ထိုေနရာ၌ (၀) စေန ေရာက်ေန၏ ။ စုတ် ေနရာ၌ မူကား (၆) ေသာြကာ ေရာက်ရှိေန၏ ။ စကားအနည်းငယ် လှမ်းေထာက်လိုက်၏ ။ ထိုစကားလွဲပါက တနဂင်္ေနွတိုင်စဉ် မှန်မည်မဟုတ်သြဖင့် ေရှ့ဆက် ေဟာေြပာစရာ မလိုေတာ့ေပ။
" စေနသမီးမဟုတ်ရင်ေတာ့ ေသာြကာ အမည်ပဲ "
"စေန.. သမီးဗျ . . ကျေနာ် က ေသာြကာ။ သူလုပ်သွားတာကိုေလ ဘယ်သူမှ မယံုြကဘူးဗျ ၊သူ့အေမနဲ့ ကျေနာ့ အေမဆို ဖက်ပီး ငိုေနြကတုန်းဗျာ၊"
ခိုက်ေနရာရှိ (၀) စေန အေြကာင်းထွက်လာသြဖင့် ဆက်လက်ေဟာေြပာရန်အတွက် ခိုက် နှင့် ဆက်သွယ်မှု ရှိသည့် နဝင်း ေနရာအား လှမ်းြကည့်လိုက်၏။

နဝင်းေနရာတွင် (၅) ြကာသပေတး အား လှမ်းေတွ့ရေပရာ . ..
" ေအာ် ြဖတ်သွားတာလား ၊ ြကာသပေတးအမည်နဲ့ပတ်သက်လိမ့်မယ်ဗျ. .."
"ဟိုက် မှန်လိုက်ေလဆရာ ၊ မိုက်ကယ်တဲ့ဗျ ေကာင်ေလးက "
"ေလတာေပါ့ဗျာ .. အဲဒါေြပာတာေပါ့ မိန်းကေလးေတွက သစ္စာမရှိြကဘူးဗျ . . ."
" ဟုတ်တယ်လို့ပဲေြပာေတာ့မယ် ဆရာေရ ကျေနာ်နဲ့ ရ နှစ်တုန်းကေတာ့ ဘာမှ မြဖစ်ခဲ့ေတာ့ ကျေနာ် သူ့ အေပါ် သံသယ တြပားသား ဖိုးမှ မရှိခဲ့တာ . . ."
" သူနဲ့ ခင်ဗျားနဲ့က တစ်ေနရာစီ ေနတာလား"
"ဟုတ်တယ်... ကျေနာ် က တစ် ေနရာ၊ မိသားစုေတွက တစ်ေနရာ၊ သူက တစ်ေနရာ"
နဝင်း နှင့် ခိုက် ဆက်သွယ်ချက်အား ြပန်ြကည့်ကာ ခိုက်ေနရာကို ဆက်လက် ေဟာေြပာမှု ြပုလိုက်၏။
"စေနအမည်ပါတဲ့ နိုင်ငံလား၊ ထိုင်းတို့ဘာတို့ေပါ့ေလ"
" ဟုတ်ြပန်ြပီ၊ ကျေနာ် က ဒူဘိုင်း ၊ သူက တရုတ်နယ်စပ်ေလ ၊ ဆရာ့ ကိုေြကာက်လာြပီဗျာ....."
" တရုပ် ဆိုေတာ့ အင်းေပါ့ေလ.. စေနေပါ့ ကပ်ြပီး မှန်သွားတာေပါ့ ဟဲဟဲ.."
" ဆရာ့ ကိုေြကာက်လာြပီေနာ်..."
" မေြကာက်ပါနဲ့ ကျေနာ် ဘာမှ မသိပါဘူး ရမ်းရွှီးတာပါ .. ပညာခွင်အရေပါ့ေလ"
"ဟီး . . . ေတာ်ေသးတယ် ရမ်းရွှီးလို့ မဟုတ်ရင် ကျေနာ့ ေဘးမှာ ထိုင်ေနသလိုပဲ ၊ ဆက်ေြပာပါဦးဆရာ.."
" ေကာင်မေလးက ခရီးသွားရင်း လိုက်ေြပးသွားတာေပါ့ "
" ဟုတ်တယ်ဗျ"
တနဂင်္ေနွသည် နံေတာ်စဉ်ကိန်းအရ ေဒါနပုဏ္ဏား၏ ခွဲေဝမှုေြကာင့် ဓာတ်ေတာ်ေမွေတာ်များ အနယ်နယ် အရပ်ရပ်သို့တစ်ကွဲတစ်ြပား ေရာက်ရှိသွားသြဖင့် တနဂင်္ေနွအခါသည် တစ်ကွဲတစ်ြပား ၊ ေပါင်းစည်းမှု မရှိသည့် ေဟာကိန်းကိုလည်း ေကာက်ယူနိုင်၏ ။

စိတ်ဆင်းရဲ မှု ဒဏ်ကို ြပဆိုသည့် စတုရန်း ေနရာရှိ (၄) ဗုဒ္ဓဟူးအား အတည့်ေကာက်ယူကာ...
" အင်း ဗုဒ္ဓဟူးေန့ဒါမှ မဟုတ်ရင် ေရလမ်းခရီးနဲ့ လိုက်ေြပးတယ်လို့ယူဆရတယ်"
" ေန့ေတာ့ မမှတ်မိေတာ့ဘူးဆရာ..
" အင်းေပါ့ေလ... ပါသွားမှေတာ့ လိုက်လို့ဘယ်ရေတာ့မလဲ"
"ဟုတ်တယ်ဗျ ရေတာ့ဘူး... ။
" ချစ်သက်တမ်း ရ နှစ် ဆိုေတာ့ မနည်းေတာ့ဘူး နှေြမာစရာြကီးဗျာ . . ေကာင်မေလး ရက်စက်တာေပါ့"
" ဟုတ်တယ်ဆရာ .. ဒါနဲ့သူြပန်လာမလား ဆရာ၊ ၁ ေယာက်ြဖစ်ြဖစ် ၊၂ေယာက်တွဲြဖစ်ြဖစ်ေပါ့"
" ဘယ့်နှယ် .. ြပန်လာရင် လက်ခံမလို့လား"
" ကျေနာ် ကေတာ့ လက်ခံနိုင်တယ် မိသားစုကေတာ့..."
" အာ .. ပတ်ဝန်းကျင် ကိုလည်း ြကည့်ေလ၊ ကိုယ်က လက်ခံနိုင်ေပမဲ့မိသားစုက လက်မခံဘူး... ကေလးေမွးြပီးမှ ြပန်ေတွ့ရမယ်"
၎င်း ကေလးေမွးြပီးမှ ြပန်ေတွ့ရမည် ဟုဆိုေသာ ေဟာကိန်းသည် သူရဇ္ဖ ဟု ေခါ်သည့် တနဂင်္ေနွတိုင်၏ အနာဂတ်တိုင်ြဖစ်သည့် ေသာြကာတိုင် အား ေဟာဆိုြခင်းြဖစ်၏ ။ ေသာြကာသည် နံေတာ်စဉ်ကိန်းအရ ဘုရားရှင်ေမွးဖွားေတာ်မူ၏ ။
" ေအာ်..သူတို့က ရန်ကုန်မှာ မဂင်္လာ ြပန်မေဆာင်ေတာ့ ဘူးလား ဆရာ ... "
" ရန်ကုန်မှာလား .. သူတို့မဂင်္လာြပန်ေဆာင်ဖို့အတွက်ဆိုရင်ေတာ့ မိသားစုထဲက အေမကိုယ်တိုင် မြဖစ်ဘူး .. ၂ဖက်မိသားစုထဲက အေဒါ်တို့၊ ဦးေလးတို့က စီမံလိမ့်မယ်။ အဲဒါမှ အဆင်ေြပမယ် "
တနဂင်္ေနွတိုင်ရှိ စုတ် ကိစ္စအား ညွှန်းဆိုသညှ့် (၆) ေသာြကာ ၏ ပရိယာယ်ြဖစ်သည့် - အေဒါ် ၊ ဦးေလး အစရှိသည်ကို တိုက်ရိုက်ေဟာလိုက်ြခင်း ြဖစ်၏ ။

" ဟုတ် ကျေနာ် အဲ့တာပဲ ေမျှာ်လင့်ေနေတာ့တယ်ဆရာ "
" ယူသွားတဲ့သူကို ေမျှာ်လင့်မေနနဲ့ဗျ.."
" ဟုတ် . သူ့ကို ကျေနာ် က ရ နှစ် သံေယာဇဉ်နဲ့ ညီမ လို သေဘာထားေနတာပါ"
" အသစ်ကိုသာ ရှာပါ.. အချိန်က ကုစားေပးပါလိမ့်မယ် ၊ေလာေလာဆယ်ေတာ့ သံေယာဇဉ် ဆိုတာ ရှိေနေတာ့ တနုန့်နုန့်ေပါ့ေလ.. "
" ဆရာနဲ့ စကားေကာင်းပါတယ် ကျေနာ် အလုပ်သွားရေတာ့မယ် . . . "
" အင်း လုပ်စရာရှိတာလုပ်၊ သွားစရာရှိတာ သွားပါဗျာ ..."
" ကျေနာ် ဆရာ နဲ့ ထပ် ေဆွးေနွးချင်ပါေသးတယ် . .ေနာက်ေန့ေတွ့ရင် ေခါ်မယ်ေနာ်"
ဤတွင် မေတာက်တစ်ေခါက် ေဟာေြပာမှု နှင့် သင်ခန်းစာ ပို့ချမှု ြပီးဆံုးပါြပီ ။
0 comments:
Post a Comment