ကိုယ့်ကံြကမ္မာကို မဖတ်နိုင်ပါပဲနှင့် တြခားသူတို့၏ ကံြကမ္မာကို ဖတ်နိုင်ရန် ကံြကမ္မာဖွင့်တဲ့ေသာ့ကို ရှာေဖွေနသူ ကျေနာ့်လက်ထဲသို့ အခုအချိန်ထိေတာ့ ေသာ့က မေရာက်လာေသးပါ။
ေသာ့ဆိုသည်မှာ အပိတ်အဆို့အထားအဆီးတခုကို ေဖာက်ထွင်းရှင်းလင်းနိုင်သည့်အရာဝတ္ထု ြဖစ်သည်။ တနည်းအားြဖင့်ဆိုေသာ် တစံုတခုကို လံုြခံုစွာ ထိမ်းသိမ်းေစာင့်ေရှာက်နိုင်ရန် အလို့ငှာ ေသာ့ဟူေသာ အရာြဖင့် ဟန့်ထားထားရသည်။ ေသာ့ချက်ကို ရရှိြခင်းြဖင့် ပိတ်ေနေသာ တံခါးများကို ဖွင့်နိုင်သည်၊ တန်ဖိုးရှိေသာ တစံုတရာကို ရရှိနိုင်သည်၊ ထိုတစံုတရာ၏ တန်ဖိုးမှာမူ တဦးချင်း၏ သတ်မှတ်ချက်အေပါ်တွင် မူတည်ေလသည်။
လူတို့သည် ဘဝရှင်သန်မှုအတွက် ေသာ့များကို ရှာေြဖွကရသည်။ ဩဇာအာဏာရဲ့ေသာ့ချက်က ဘာလဲ၊ ဓနဥစ္စာရဲ့ေသာ့ချက်က ဘာလဲ၊ ချစ်ြခင်းေမတ္တာအတွက် ေသာ့ချက်က ဘာလဲ၊ အသက်ဇီဝအတွက် ေသာ့ချက်က ဘာလဲ၊ ေအာင်ြမင်ေကျာ်ြကားြခင်းရဲ့ေသာ့ချက်က ဘာလဲ၊ ြငိမ်းေအးချမ်းသာြခင်းရဲ့ေသာ့ချက်က ဘာလဲ စသြဖင့် ပိတ်ေနေသာတံခါးများကို ဖွင့်နိုင်ရန် ေသာ့ချက်များကို ရှာေြဖွကရသည်။
လူတို့တွင် စရိုက်အမျိုးမျိုးရှိသည်၊ လူချင်းတူပါလျှက် စရိုက်ချင်းမတူြက၊ ထိုစရိုက်အားြကီးမှုက စိတ်အစဉ်မှာစွဲကပ်လာကာ အထံုဝါသနာအြဖစ် သံသရာသို့လိုက်ပါလာတတ်သည်။ ဝါသနာဘာဂီ ဆက်တိုင်းမှီဆိုသည့်စကားမှာ မိမိဝါသနာပါသည့်အလုပ်ကို စဉ်ဆက်မြပတ် လုပ်လိုသည်၊ ဝါသနာနှင့်အြခားကိစ္စများ ယှဉ်လာရင်ေတာင် အြခားကိစ္စများကို စွန့်လွှတ်မည် ဝါသနာကိုေတာ့ မစွန့်လွှတ်လိုဟု ေြကွးေြကာ်ြခင်းဟု ယူဆနိုင်သည်။
တစံုတရာေပါ်တွင် ဝါသနာြကီးသူတို့သည် ထိုတစံုတရာကို အလံုးစံု ရရှိပိုင်ဆိုင်ေအာင် သူ၏အချိန်များကို အရင်းအနှီးြပု၍ တူးစွရှာေဖွတတ်ြကသည်။ ထိုတစံုတရာဆိုသည်မှာ အမျိုးမျိုး ြဖစ်နိုင်သည်၊ ဩဇာအာဏာ၊ ဓနဥစ္စာ၊ ချစ်ြခင်းေမတ္တာ၊ အသက်ဇီဝ၊ေအာင်ြမင်ေကျာ်ြကားြခင်း၊ ြငိမ်းေအးချမ်းသာြခင်း စသြဖင့် စသြဖင့် အမျိုးမျိုး ြဖစ်နိုင်သည်။ ကမ္ဘာေပါ်တွင် လူအမျိုးမျိုး စိတ်အေထွေထွ ဝါသနာေပါင်းစံု မည်သူက မည်သို့ြပက်ရယ်ြပုပါေစ ကိုယ်သန်ရာ ကိုယ်လုပ်ြကေသာ လူထူးလူဆန်းများစွာ ရှိသည်။
ထိုလူထူးလူဆန်းများထဲတွင် ေဗဒင်ဆရာများလည်းပါသည်၊ ကိုယ့်ကံြကမ္မာကိုပင် မဖတ်နိုင်ေသာသူက သူများကံြကမ္မာကို ဖွင့်ဖတ်နိုင်ရန် ြကိုးစားေနေသာေြကာင့် လူထူးလူဆန်းဟု ဆိုရြခင်းြဖစ်သည်။ ထိုထက်ပို၍ ဆိုရေသာ် ေဗဒင်ဆရာဆိုသည်မှာ ကံြကမ္မာဖွင့်တဲ့ေသာ့ကို ရှာေဖွေနသူြဖစ်သည်။
ေဗဒင်ပညာမျိုးစံုရှိသည်၊ အေရှ့တိုင်းနှင့်အေနာက်တိုင်းနက္ခတ်ေဗဒင်၊ စိနယိချင်း၊ ဂျစ်ပစီတားေရာ့၊ နူမေရာ်ေလာ်ဂျီ၊ လက္ခဏာ စသြဖင့် နိုင်ငံအလိုက်၊ လူမျိုးအလိုက် ပညာရပ်များစွာ ရှိသည်။ ြမန်မာြပည်တွင်လည်း ကိုယ်ပိုင်ရိုးရာေဗဒင်ပညာ ရှိသည်။
ြမန်မာ့ရိုးရာေဗဒင်ပညာြဖစ်ေသာ မဟာဘုတ်၊ အဂင်္ဝိဇ္ဇာ၊ သံုးတန်ေပါ်နိစ်၊ ဆန်းကျမ်း၊ အယူေတာ်မဂင်္လာ စသည်တို့မှာ နည်းနည်းတွက်၊ များများေဟာနိုင်ေသာေြကာင့် လူသိများ၊ လူသံုးများသည့် ပညာဟု ဆိုနိုင်ပါသည်။
ထိုပညာရပ်များကို ေလ့လာလိုက်စားသူများထဲတွင် ကျေနာ်လည်း ပါဝင်သည်။ ထို့ေြကာင့် ကိုယ့်ကံြကမ္မာကို မဖတ်နိုင်ပါပဲနှင့် တြခားသူတို့၏ ကံြကမ္မာကို ဖွင့်ဖတ်နိုင်ရန် ကံြကမ္မာဖွင့်တဲ့ေသာ့ကို ရှာေဖွေနသူတစ်ဦးဟု မိမိကိုယ်ကို သတ်မှတ်ရမလို ြဖစ်ေနပါသည်။
ကျေနာ့်နည်းတူ ကံြကမ္မာဖွင့်တဲ့ေသာ့ကို ရှာေဖွေနေသာ မိတ်ေဆွများရှိပါသည်။ မိတ်ေဆွများဟု ဆိုရေသာ်လည်း လက်ချိုးေရ၍ရေလာက်ေအာင် နည်းပါးလှပါသည်။ ကိုစိုးမိုးထွန်း၊ ကိုေတးေအးရိပ်၊ ကိုရမ်းဂမ်းတို့နှင့်ေတာ့ အွန်လိုင်းေပါ်တွင် မြကာခဏေတွ့ဆံုြဖစ်ြကပါသည်။ သူတို့သည်လည်း ကျေနာ့်နည်းတူ ကံြကမ္မာဖွင့်တဲ့ေသာ့ကို ရှာေဖွေနသူများပီပီ ေလ့လာြက၊ ေဆွးေနွးြက၊ ြငင်းခုန်ြက၊ ေရးသားြက၊ တဖက်တွင်လည်း ဘဝရှင်သန်ေရးအတွက် ရုန်းကန်ြကြဖင့် လံုးလည်ြခာလည် လိုက်ေနြကပါသည်။
ကျေနာ်တို့တွင် တူညီေသာအချက်မှာ မဟာဘုတ်၊ အဂင်္ဝိဇ္ဇာ၊ သံုးတန်ေပါ်နိစ်၊ ဆန်းကျမ်း ေသာ့ချက်ြဖင့် ကံြကမ္မာကိုဖွင့်ဖတ်ရန် ြကိုးစားေနြကြခင်း ြဖစ်ပါသည်။ ကိုစိုးမိုးထွန်းက ကျေနာ်မတတ်ေသာ ဆန်းကျမ်းေဗဒင်ဟု ေရးြပီးသည့်ေနာက် ဆန်းကျမ်းေဗဒင်အေြကာင်း ေရးရမှာ ကျေနာ်လက်တွန့်လာသည်။ သူက ဆန်းကျမ်းေဗဒင်ကို ေလ့လာရန်အတွက် မဟာဘုတ်နှင့်အဂင်္ဝိဇ္ဇာကို အထူးြပုေလ့လာေနဆဲြဖစ်သည်ဟု ရိုးသားစွာ ဝန်ခံဖွင့်ဟလာြခင်းကို ကျေနာ့်အေနြဖင့် အထူးေလးစားမိပါသည်။ ကျေနာ့်ကိုယ်ကိုလည်း ငါကေရာ ဆန်းကျမ်းေဗဒင်ကို တကယ်တတ်ြပီလားလို့အြကိမ်ြကိမ် ေဝဖန်ေမးခွန်းထုတ်မိပါသည်။
ကျေနာ်သည် မဟာဘုတ်ကို ေလ့လာစဉ်တွင် ေအာင်လံထူစစ်သူြကီးပွဲဟု ရွတ်ဆို၍ ေဗဒင်ကျမ်းတွင် ေဖာ်ြပထားေသာ ဇယားကွက်အတိုင်း မဟာဘုတ်တိုင် အြကိမ်ြကိမ်ထူခဲ့ေလသည်။ အဂင်္ဝိဇ္ဇာ ေလ့လာစဉ်တွင် သူရဇ္ဇ၊ ေသာြက၊ ဗုဒ္ဓ၊ စေြန္ဒ၊ ေသာရီ၊ ဂုရု၊ ေဘာမဟု ရွတ်၍ ခရားေဇာက်တိုင် အြကိမ်ြကိမ် ထူခဲ့ေလသည်။ သံုးတန်ေပါ်နိစ် ေလ့လာစဉ်တွင်လည်း ြဂိုဟ်စား သက်ေရာက်ကို လက်ေထာက်ြပီး ဝင်ထွက်ဝက်ထွက်နာေသထွက်ဟု ရွတ်၍ တိုင်ထူခဲ့ေလသည်။ ဆန်းကျမ်းေလ့လာစဉ်တွင်လည်း သံုးတန်ေပါ်နိစ်တိုင်ေဘးတွင် ေဇယျတိုင် အြကိမ်ြကိမ်ထူခဲ့ေလသည်။
သို့ေသာ် ကျမ်းစာအုပ်ပါအတိုင်း ဒီလိုတွက်၊ ဒီလိုထူ၊ ဒီလိုေဟာအဆင့်နှင့်ပင် နှစ်ေပါင်းများစွာ ကျင်လည်ေနခဲ့ြပီး အနှစ်သာရကို ဖမ်းဆုပ်နိုင်ခဲ့ြခင်း မရှိပါ၊ ထို့ေြကာင့်လည်း တဲ့သည့်ဟာတဲ့၍ လွဲသည့်ဟာများ လွဲေချာ်ေနခဲ့ပါသည်။ ငါမှားသလား၊ ပညာမှားသလား နဖူးေပါ်လက်တင်၍ အိပ်ေရးပျက်ေအာင်လည်း ေတွးခဲ့ဖူးပါသည်။ ပညာမှားသည်ဆိုရေအာင် ငါသည်ပညာကုန်ေအာင် သင်ယူခဲ့ဘူးပါသလား၊ ေတွးေခါ်ခဲ့ဘူးပါလား၊ လက်ေတွ့အသံုးချခဲ့ဘူးပါသလား၊ မှတ်တမ်းြပုစုခဲ့ဘူးပါသလား၊ ြပန်လှန်ဆန်းစစ်ခဲ့ဘူးပါသလား၊ ေဆွးေနွးဖလှယ်ခဲ့ဘူးပါသလား စသြဖင့် ေမးခွန်းေတွ တသီတတန်း ထုတ်ခဲ့မိပါသည်။
ထို့ေနာက်တွင်ေတာ့ လွန်ခဲ့သည့် ၃ နှစ်ခန့်မှစ၍ အားလပ်သည့်အချိန်တချို့တွင် ေဗဒင်ကသိုဏ်း ရှုေတာ့သည်။ ေဗဒင်ကသိုဏ်းဆို၍ သမထကသိုင်းေလးဆယ်ကို ထပ်တိုးသည့်ကသိုဏ်းဟု မထင်ြကပါနှင့်၊ တင်စား၍ေြပာြခင်းသာြဖစ်ပါသည်။
စာတစ်အုပ်၊ ေဘာပဲန်တစ်ေချာင်းြဖင့် ေအာင်လံထူစစ်သူြကီးပွဲ မဟာဘုတ်ကိုလည်းေကာင်း၊ သူရဇ္ဇေသာြက ခရားေဇာက်တိုင်ကိုလည်းေကာင်း၊ ဝင်ထွက်ဝင်ထွက် သံုးတန်ေပါ်နိစ်တိုင်ကိုလည်း အင်းကစားသလို၊ ချဲဂဏန်းတွက်သလို၊ ဆူဒူကိုကစားသလို စသြဖင့် ကျမ်းရိုးအတိုင်းြဖစ်ေစ၊ ကျမ်းကိုေဖာက်၍ြဖစ်ေစ အနုလံုပဋိလံု ဆင်ြခင်သံုးသပ်ခဲ့ပါသည်။
ဆန်းကျမ်းေဗဒင်တွင် အင်ငါးပါးဟူသည့် ဌာနအင်အား၊ သက်ရှိသက်မဲ့အင်အား၊ မိတ်ရန်ဓါတ်အင်အား၊ ကာရကအင်အား၊ ကပ်ြဂိုလ်အင်အား တို့ြဖင့် ေဟာကိန်းထုတ်ပံုကိုလည်းေကာင်း၊ အဂင်္ဝိဇ္ဇာပါ ဧကရန်း၊ ဒွိရန်း၊ ြတိရန်း၊ စတုရန်း၊ ပဥ္စပွတ်၊ ဆပွတ်၊ အြမစ်တို့နှင့် ဆန်းတိုင် ဆက်သွယ်ပံု၊ ဝဲယာ၊ ဌာန၊ ပက္ခ၊ ကပ်ြဂိုဟ်၊ ဆန်းကျင်၊ အဌလဂ်ခွင်ဒသာ၊ ေမွးနံမိတ်ဓါတ်ခွင်လွှဲစံနစ်တို့ကိုလည်းေကာင်း ြပန်လည်ေလ့လာခဲ့ပါသည်။
တချိန်ချိန်တွင်ေတာ့ တေနရာရာတွင် ရှာေဖွေတွ့ရှိမှုတို့ကို မှတ်တမ်းတင်နိုင်ခဲ့လိမ့်မည် ထင်သည်။ မည်သို့ပင်ြဖစ်ေစ ေလ့လာသိရှိလာသည်နှင့်အမျှ တီထွင်ဖန်တီးခဲ့သူ ေရှးပညာရှင်များကို ပိုမို၍ ြကည်ြငိုေလးစားလာမိသည်။ ကံြကမ္မာဖွင့်တဲ့ေသာ့တစ်ေချာင်းေတာ့ တေန့ေန့တွင် ရလာလိမ့်မည်ဟု ပိုမိုယံုြကည်လာသည်။ ကိုယ့်ကံြကမ္မာကို မဖတ်နိုင်ပါပဲနှင့် တြခားသူတို့၏ ကံြကမ္မာကို ဖတ်နိုင်ရန် ကံြကမ္မာဖွင့်တဲ့ေသာ့ကို ရှာေဖွေနသူ ကျေနာ့်လက်ထဲသို့ အခုအချိန်ထိေတာ့ ေသာ့က မေရာက်လာေသးပါ။
ေဇယျာေမာင်
0 comments:
Post a Comment