ကံြကမ္မာကိုဖွင့်​​တဲ့​​​ေသာ့​​

ကိုယ့်​​ကံြကမ္မာကို မဖတ်နိုင်ပါပဲနှင့်​​ တြခား​​သူတို့​​၏ ကံြကမ္မာကို ဖတ်နိုင်ရန် ကံြကမ္မာဖွင့်​​တဲ့​​​ေသာ့​​ကို ရှာ​​ေဖွ​​ေနသူ ကျ​​ေနာ့်​​လက်ထဲသို့​​ အခုအချိန်ထိ​​ေတာ့​​ ​​ေသာ့​​က မ​​ေရာက်လာ​​ေသး​​ပါ။


​​ေသာ့​​ဆိုသည်မှာ အပိတ်အဆို့​​အထား​​အဆီး​​တခုကို ​​ေဖာက်ထွင်း​​ရှင်း​​လင်း​​နိုင်သည့်​​အရာဝတ္ထု ြဖစ်သည်။ တနည်း​​အား​​ြဖင့်​​ဆို​​ေသာ် တစံုတခုကို လံုြခံုစွာ ထိမ်း​​သိမ်း​​​ေစာင့်​​​ေရှာက်နိုင်ရန် အလို့​​ငှာ ​​ေသာ့​​ဟူ​​ေသာ အရာြဖင့်​​ ဟန့်​​ထား​​ထား​​ရသည်။ ​​ေသာ့​​ချက်ကို ရရှိြခင်း​​ြဖင့်​​ ပိတ်​​ေန​​ေသာ တံခါး​​များ​​ကို ဖွင့်​​နိုင်သည်၊​ တန်ဖိုး​​ရှိ​​ေသာ တစံုတရာကို ရရှိနိုင်သည်၊​ ထိုတစံုတရာ၏ တန်ဖိုး​​မှာမူ တဦး​​ချင်း​​၏ သတ်မှတ်ချက်အ​​ေပါ်တွင် မူတည်​​ေလသည်။

လူတို့​​သည် ဘဝရှင်သန်မှုအတွက် ​​ေသာ့​​များ​​ကို ရှာ​​ေြဖွကရသည်။ ဩဇာအာဏာရဲ့​​​ေသာ့​​ချက်က ဘာလဲ၊​ ဓနဥစ္စာရဲ့​​​ေသာ့​​ချက်က ဘာလဲ၊​ ချစ်ြခင်း​​​ေမတ္တာအတွက် ​​ေသာ့​​ချက်က ဘာလဲ၊​ အသက်ဇီဝအတွက် ​​ေသာ့​​ချက်က ဘာလဲ၊​ ​​ေအာင်ြမင်​​ေကျာ်ြကား​​ြခင်း​​ရဲ့​​​ေသာ့​​ချက်က ဘာလဲ၊​ ြငိမ်း​​​ေအး​​ချမ်း​​သာြခင်း​​ရဲ့​​​ေသာ့​​ချက်က ဘာလဲ စသြဖင့်​​ ပိတ်​​ေန​​ေသာတံခါး​​များ​​ကို ဖွင့်​​နိုင်ရန် ​​ေသာ့​​ချက်များ​​ကို ရှာ​​ေြဖွကရသည်။

လူတို့​​တွင် စရိုက်အမျိုး​​မျိုး​​ရှိသည်၊​ လူချင်း​​တူပါလျှက် စရိုက်ချင်း​​မတူြက၊​ ထိုစရိုက်အား​​ြကီး​​မှုက စိတ်အစဉ်မှာစွဲကပ်လာကာ အထံုဝါသနာအြဖစ် သံသရာသို့​​လိုက်ပါလာတတ်သည်။ ဝါသနာဘာဂီ ဆက်တိုင်း​​မှီဆိုသည့်​​စကား​​မှာ မိမိဝါသနာပါသည့်​​အလုပ်ကို စဉ်ဆက်မြပတ် လုပ်လိုသည်၊​ ဝါသနာနှင့်​​အြခား​​ကိစ္စများ​​ ယှဉ်လာရင်​​ေတာင် အြခား​​ကိစ္စများ​​ကို စွန့်​​လွှတ်မည် ဝါသနာကို​​ေတာ့​​ မစွန့်​​လွှတ်လိုဟု ​​ေြကွး​​​ေြကာ်ြခင်း​​ဟု ယူဆနိုင်သည်။

တစံုတရာ​​ေပါ်တွင် ဝါသနာြကီး​​သူတို့​​သည် ထိုတစံုတရာကို အလံုး​​စံု ရရှိပိုင်ဆိုင်​​ေအာင် သူ၏အချိန်များ​​ကို အရင်း​​အနှီး​​ြပု၍ တူး​​စွရှာ​​ေဖွတတ်ြကသည်။ ထိုတစံုတရာဆိုသည်မှာ အမျိုး​​မျိုး​​ ြဖစ်နိုင်သည်၊​ ဩဇာအာဏာ၊​ ဓနဥစ္စာ၊​ ချစ်ြခင်း​​​ေမတ္တာ၊​ အသက်ဇီဝ၊​​ေအာင်ြမင်​​ေကျာ်ြကား​​ြခင်း​​၊​ ြငိမ်း​​​ေအး​​ချမ်း​​သာြခင်း​​ စသြဖင့်​​ စသြဖင့်​​ အမျိုး​​မျိုး​​ ြဖစ်နိုင်သည်။ ကမ္ဘာ​​ေပါ်တွင် လူအမျိုး​​မျိုး​​ စိတ်အ​​ေထွ​​ေထွ ဝါသနာ​​ေပါင်း​​စံု မည်သူက မည်သို့​​ြပက်ရယ်ြပုပါ​​ေစ ကိုယ်သန်ရာ ကိုယ်လုပ်ြက​​ေသာ လူထူး​​လူဆန်း​​များ​​စွာ ရှိသည်။

ထိုလူထူး​​လူဆန်း​​များ​​ထဲတွင် ​​ေဗဒင်ဆရာများ​​လည်း​​ပါသည်၊​ ကိုယ့်​​ကံြကမ္မာကိုပင် မဖတ်နိုင်​​ေသာသူက သူများ​​ကံြကမ္မာကို ဖွင့်​​ဖတ်နိုင်ရန် ြကိုး​​စား​​​ေန​​ေသာ​​ေြကာင့်​​ လူထူး​​လူဆန်း​​ဟု ဆိုရြခင်း​​ြဖစ်သည်။ ထိုထက်ပို၍ ဆိုရ​​ေသာ် ​​ေဗဒင်ဆရာဆိုသည်မှာ ကံြကမ္မာဖွင့်​​တဲ့​​​ေသာ့​​ကို ရှာ​​ေဖွ​​ေနသူြဖစ်သည်။

​​ေဗဒင်ပညာမျိုး​​စံုရှိသည်၊​ အ​​ေရှ့​​တိုင်း​​နှင့်​​အ​​ေနာက်တိုင်း​​နက္ခတ်​​ေဗဒင်၊​ စိနယိချင်း​​၊​ ဂျစ်ပစီတား​​​ေရာ့​​၊​ နူမ​​ေရာ်​​ေလာ်ဂျီ၊​ လက္ခဏာ စသြဖင့်​​ နိုင်ငံအလိုက်၊​ လူမျိုး​​အလိုက် ပညာရပ်များ​​စွာ ရှိသည်။ ြမန်မာြပည်တွင်လည်း​​ ကိုယ်ပိုင်ရိုး​​ရာ​​ေဗဒင်ပညာ ရှိသည်။
ြမန်မာ့​​ရိုး​​ရာ​​ေဗဒင်ပညာြဖစ်​​ေသာ မဟာဘုတ်၊​ အဂင်္​ဝိဇ္ဇာ၊​ သံုး​​တန်​​ေပါ်နိစ်၊​ ဆန်း​​ကျမ်း​​၊​ အယူ​​ေတာ်မဂင်္​လာ စသည်တို့​​မှာ နည်း​​နည်း​​တွက်၊​ များ​​များ​​​ေဟာနိုင်​​ေသာ​​ေြကာင့်​​ လူသိများ​​၊​ လူသံုး​​များ​​သည့်​​ ပညာဟု ဆိုနိုင်ပါသည်။

ထိုပညာရပ်များ​​ကို ​​ေလ့​​လာလိုက်စား​​သူများ​​ထဲတွင် ကျ​​ေနာ်လည်း​​ ပါဝင်သည်။ ထို့​​​ေြကာင့်​​ ကိုယ့်​​ကံြကမ္မာကို မဖတ်နိုင်ပါပဲနှင့်​​ တြခား​​သူတို့​​၏ ကံြကမ္မာကို ဖွင့်​​ဖတ်နိုင်ရန် ကံြကမ္မာဖွင့်​​တဲ့​​​ေသာ့​​ကို ရှာ​​ေဖွ​​ေနသူတစ်ဦး​​ဟု မိမိကိုယ်ကို သတ်မှတ်ရမလို ြဖစ်​​ေနပါသည်။

ကျ​​ေနာ့်​​နည်း​​တူ ကံြကမ္မာဖွင့်​​တဲ့​​​ေသာ့​​ကို ရှာ​​ေဖွ​​ေန​​ေသာ မိတ်​​ေဆွများ​​ရှိပါသည်။ မိတ်​​ေဆွများ​​ဟု ဆိုရ​​ေသာ်လည်း​​ လက်ချိုး​​​ေရ၍ရ​​ေလာက်​​ေအာင် နည်း​​ပါး​​လှပါသည်။ ကိုစိုး​​မိုး​​ထွန်း​​၊​ ကို​​ေတး​​​ေအး​​ရိပ်၊​ ကိုရမ်း​​ဂမ်း​​တို့​​နှင့်​​​ေတာ့​​ အွန်လိုင်း​​​ေပါ်တွင် မြကာခဏ​​ေတွ့​​ဆံုြဖစ်ြကပါသည်။ သူတို့​​သည်လည်း​​ ကျ​​ေနာ့်​​နည်း​​တူ ကံြကမ္မာဖွင့်​​တဲ့​​​ေသာ့​​ကို ရှာ​​ေဖွ​​ေနသူများ​​ပီပီ ​​ေလ့​​လာြက၊​ ​​ေဆွး​​​ေနွး​​ြက၊​ ြငင်း​​ခုန်ြက၊​ ​​ေရး​​သား​​ြက၊​ တဖက်တွင်လည်း​​ ဘဝရှင်သန်​​ေရး​​အတွက် ရုန်း​​ကန်ြကြဖင့်​​ လံုး​​လည်ြခာလည် လိုက်​​ေနြကပါသည်။

ကျ​​ေနာ်တို့​​တွင် တူညီ​​ေသာအချက်မှာ မဟာဘုတ်၊​ အဂင်္​ဝိဇ္ဇာ၊​ သံုး​​တန်​​ေပါ်နိစ်၊​ ဆန်း​​ကျမ်း​​ ​​ေသာ့​​ချက်ြဖင့်​​ ကံြကမ္မာကိုဖွင့်​​ဖတ်ရန် ြကိုး​​စား​​​ေနြကြခင်း​​ ြဖစ်ပါသည်။ ကိုစိုး​​မိုး​​ထွန်း​​က ကျ​​ေနာ်မတတ်​​ေသာ ဆန်း​​ကျမ်း​​​ေဗဒင်ဟု ​​ေရး​​ြပီး​​သည့်​​​ေနာက် ဆန်း​​ကျမ်း​​​ေဗဒင်အ​​ေြကာင်း​​ ​​ေရး​​ရမှာ ကျ​​ေနာ်လက်တွန့်​​လာသည်။ သူက ဆန်း​​ကျမ်း​​​ေဗဒင်ကို ​​ေလ့​​လာရန်အတွက် မဟာဘုတ်နှင့်​​အဂင်္​ဝိဇ္ဇာကို အထူး​​ြပု​​ေလ့​​လာ​​ေနဆဲြဖစ်သည်ဟု ရိုး​​သား​​စွာ ဝန်ခံဖွင့်​​ဟလာြခင်း​​ကို ကျ​​ေနာ့်​​အ​​ေနြဖင့်​​ အထူး​​​ေလး​​စား​​မိပါသည်။ ကျ​​ေနာ့်​​ကိုယ်ကိုလည်း​​ ငါက​​ေရာ ဆန်း​​ကျမ်း​​​ေဗဒင်ကို တကယ်တတ်ြပီလား​​လို့​​အြကိမ်ြကိမ် ​​ေဝဖန်​​ေမး​​ခွန်း​​ထုတ်မိပါသည်။

ကျ​​ေနာ်သည် မဟာဘုတ်ကို ​​ေလ့​​လာစဉ်တွင် ​​ေအာင်လံထူစစ်သူြကီး​​ပွဲဟု ရွတ်ဆို၍ ​​ေဗဒင်ကျမ်း​​တွင် ​​ေဖာ်ြပထား​​​ေသာ ဇယား​​ကွက်အတိုင်း​​ မဟာဘုတ်တိုင် အြကိမ်ြကိမ်ထူခဲ့​​​ေလသည်။ အဂင်္​ဝိဇ္ဇာ ​​ေလ့​​လာစဉ်တွင် သူရဇ္ဇ၊​ ​​ေသာြက၊​ ဗုဒ္ဓ၊​ စ​​ေြန္ဒ၊​ ​​ေသာရီ၊​ ဂုရု၊​ ​​ေဘာမဟု ရွတ်၍ ခရား​​​ေဇာက်တိုင် အြကိမ်ြကိမ် ထူခဲ့​​​ေလသည်။ သံုး​​တန်​​ေပါ်နိစ် ​​ေလ့​​လာစဉ်တွင်လည်း​​ ြဂိုဟ်စား​​ သက်​​ေရာက်ကို လက်​​ေထာက်ြပီး​​ ဝင်ထွက်ဝက်ထွက်နာ​​ေသထွက်ဟု ရွတ်၍ တိုင်ထူခဲ့​​​ေလသည်။ ဆန်း​​ကျမ်း​​​ေလ့​​လာစဉ်တွင်လည်း​​ သံုး​​တန်​​ေပါ်နိစ်တိုင်​​ေဘး​​တွင် ​​ေဇယျတိုင် အြကိမ်ြကိမ်ထူခဲ့​​​ေလသည်။

သို့​​​ေသာ် ကျမ်း​​စာအုပ်ပါအတိုင်း​​ ဒီလိုတွက်၊​ ဒီလိုထူ၊​ ဒီလို​​ေဟာအဆင့်​​နှင့်​​ပင် နှစ်​​ေပါင်း​​များ​​စွာ ကျင်လည်​​ေနခဲ့​​ြပီး​​ အနှစ်သာရကို ဖမ်း​​ဆုပ်နိုင်ခဲ့​​ြခင်း​​ မရှိပါ၊​ ထို့​​​ေြကာင့်​​လည်း​​ တဲ့​​သည့်​​ဟာတဲ့​​၍ လွဲသည့်​​ဟာများ​​ လွဲ​​ေချာ်​​ေနခဲ့​​ပါသည်။ ငါမှား​​သလား​​၊​ ပညာမှား​​သလား​​ နဖူး​​​ေပါ်လက်တင်၍ အိပ်​​ေရး​​ပျက်​​ေအာင်လည်း​​ ​​ေတွး​​ခဲ့​​ဖူး​​ပါသည်။ ပညာမှား​​သည်ဆိုရ​​ေအာင် ငါသည်ပညာကုန်​​ေအာင် သင်ယူခဲ့​​ဘူး​​ပါသလား​​၊​ ​​ေတွး​​​ေခါ်ခဲ့​​ဘူး​​ပါလား​​၊​ လက်​​ေတွ့​​အသံုး​​ချခဲ့​​ဘူး​​ပါသလား​​၊​ မှတ်တမ်း​​ြပုစုခဲ့​​ဘူး​​ပါသလား​​၊​ ြပန်လှန်ဆန်း​​စစ်ခဲ့​​ဘူး​​ပါသလား​​၊​ ​​ေဆွး​​​ေနွး​​ဖလှယ်ခဲ့​​ဘူး​​ပါသလား​​ စသြဖင့်​​ ​​ေမး​​ခွန်း​​​ေတွ တသီတတန်း​​ ထုတ်ခဲ့​​မိပါသည်။

ထို့​​​ေနာက်တွင်​​ေတာ့​​ လွန်ခဲ့​​သည့်​​ ၃ နှစ်ခန့်​​မှစ၍ အား​​လပ်သည့်​​အချိန်တချို့​​တွင် ​​ေဗဒင်ကသိုဏ်း​​ ရှု​​ေတာ့​​သည်။ ​​ေဗဒင်ကသိုဏ်း​​ဆို၍ သမထကသိုင်း​​​ေလး​​ဆယ်ကို ထပ်တိုး​​သည့်​​ကသိုဏ်း​​ဟု မထင်ြကပါနှင့်​​၊​ တင်စား​​၍​​ေြပာြခင်း​​သာြဖစ်ပါသည်။

စာတစ်အုပ်၊​ ​​ေဘာပဲန်တစ်​​ေချာင်း​​ြဖင့်​​ ​​ေအာင်လံထူစစ်သူြကီး​​ပွဲ မဟာဘုတ်ကိုလည်း​​​ေကာင်း​​၊​ သူရဇ္ဇ​​ေသာြက ခရား​​​ေဇာက်တိုင်ကိုလည်း​​​ေကာင်း​​၊​ ဝင်ထွက်ဝင်ထွက် သံုး​​တန်​​ေပါ်နိစ်တိုင်ကိုလည်း​​ အင်း​​ကစား​​သလို၊​ ချဲဂဏန်း​​တွက်သလို၊​ ဆူဒူကိုကစား​​သလို စသြဖင့်​​ ကျမ်း​​ရိုး​​အတိုင်း​​ြဖစ်​​ေစ၊​ ကျမ်း​​ကို​​ေဖာက်၍ြဖစ်​​ေစ အနုလံုပဋိလံု ဆင်ြခင်သံုး​​သပ်ခဲ့​​ပါသည်။

ဆန်း​​ကျမ်း​​​ေဗဒင်တွင် အင်ငါး​​ပါး​​ဟူသည့်​​ ဌာနအင်အား​​၊​ သက်ရှိသက်မဲ့​​အင်အား​​၊​ မိတ်ရန်ဓါတ်အင်အား​​၊​ ကာရကအင်အား​​၊​ ကပ်ြဂိုလ်အင်အား​​ တို့​​ြဖင့်​​ ​​ေဟာကိန်း​​ထုတ်ပံုကိုလည်း​​​ေကာင်း​​၊​ အဂင်္​ဝိဇ္ဇာပါ ဧကရန်း​​၊​ ဒွိရန်း​​၊​ ြတိရန်း​​၊​ စတုရန်း​​၊​ ပဥ္စပွတ်၊​ ဆပွတ်၊​ အြမစ်တို့​​နှင့်​​ ဆန်း​​တိုင် ဆက်သွယ်ပံု၊​ ဝဲယာ၊​ ဌာန၊​ ပက္ခ၊​ ကပ်ြဂိုဟ်၊​ ဆန်း​​ကျင်၊​ အဌလဂ်ခွင်ဒသာ၊​ ​​ေမွး​​နံမိတ်ဓါတ်ခွင်လွှဲစံနစ်တို့​​ကိုလည်း​​​ေကာင်း​​ ြပန်လည်​​ေလ့​​လာခဲ့​​ပါသည်။

တချိန်ချိန်တွင်​​ေတာ့​​ တ​​ေနရာရာတွင် ရှာ​​ေဖွ​​ေတွ့​​ရှိမှုတို့​​ကို မှတ်တမ်း​​တင်နိုင်ခဲ့​​လိမ့်​​မည် ထင်သည်။ မည်သို့​​ပင်ြဖစ်​​ေစ ​​ေလ့​​လာသိရှိလာသည်နှင့်​​အမျှ တီထွင်ဖန်တီး​​ခဲ့​​သူ ​​ေရှး​​ပညာရှင်များ​​ကို ပိုမို၍ ြကည်ြငို​​ေလး​​စား​​လာမိသည်။ ကံြကမ္မာဖွင့်​​တဲ့​​​ေသာ့​​တစ်​​ေချာင်း​​​ေတာ့​​ တ​​ေန့​​​ေန့​​တွင် ရလာလိမ့်​​မည်ဟု ပိုမိုယံုြကည်လာသည်။ ကိုယ့်​​ကံြကမ္မာကို မဖတ်နိုင်ပါပဲနှင့်​​ တြခား​​သူတို့​​၏ ကံြကမ္မာကို ဖတ်နိုင်ရန် ကံြကမ္မာဖွင့်​​တဲ့​​​ေသာ့​​ကို ရှာ​​ေဖွ​​ေနသူ ကျ​​ေနာ့်​​လက်ထဲသို့​​ အခုအချိန်ထိ​​ေတာ့​​ ​​ေသာ့​​က မ​​ေရာက်လာ​​ေသး​​ပါ။

​​ေဇယျာ​​ေမာင်

0 comments:

Post a Comment