ဆရာ မင်း​​သိခင်္​ ဇာတာအား​​ ​​ေလ့​​လာြခင်း​​ (၂)

ကသစ်မဟာဘုတ် အား​​ နား​​လည်ြခင်း​​ - Understanding the Mahabote Lord.

လက်ရိုး​​​ေဗဒင် ၁၂ရာသီခွင်မှာ
  • စ, သာ , ​​ေရွှ , ကူ , အင်း​​, ၀, သူ, ဆန်, ြဖူ, တစ်, တင်း​​, ​​ေပး​​ 
လကင်္​ာနဲ့​​ ကသစ်အိမ် တည်ရှိသလို -

လက်ဆန်း​​​ေဗဒင် မဟာဘုတ်ခွင်မှာလည်း​​
  • လှ, ​​ေတာ, ြမို့​​, သား​​, အ, ြကွား​​, ဆင့်​​ 
လကင်္​ာနဲ့​​ ကသစ်အိမ် ဖွဲ့​​တည်ထား​​ပါတယ်။

အိမ်ခွဲ​​ေဝပံု ၊​ ရပ်တည်​​ေနတဲ့​​ြဂိုဟ်​​ေတွအ​​ေပါ် အယူအဆ၊​ ရာသီခွဲ​​ေဝပံု ၊​ ကုန်ကုန်​​ေြပာရရင် မဟာဘုတ်ခွင် ဟာ ၁၂ရာသီခွင်ကို ချုပ်ထား​​တဲ့​​ (အကျဉ်း​​ချုပ်ထား​​ြခင်း​​) ​​ေဗဒင်အချုပ် မဟာဘုတ်ပါပဲ။ အိမ်အ​​ေနအထား​​ ၁၂ ခု ရှိတဲ့​​ ရာသီခွင်နဲ့​​ အိမ်အ​​ေနအထား​​ ရ ခု သာရှိတဲ့​​ မဟာဘုတ်ခွင် ဟာ မတူဘူး​​လို့​​ ထင်ရ​​ေပမဲ့​​လည်း​​ အနှစ်ချုပ်လိုက်ရင်​​ေတာ့​​ တနဂင်္​​​ေနွအစ - စ​​ေနအဆံုး​​ ြဂိုဟ် (၇)လံုး​​၊​ ရာဟု နဲ့​​ ကိတ်ကိုပါ ထည့်​​တွက်ချင်ရင်လည်း​​ ြဂိုဟ် (၉) လံုး​​ ပဲ ရှိြကပါတယ်။

ဆရာမင်း​​သိခင်္​ဟာ တနဂင်္​​​ေနွသား​​ ၊​ ၆ ခုြကွင်း​​ ြဖစ်တာ​​ေြကာင့်​​ သိုက်ဖွား​​ ြဖစ်ပါတယ်။

သိုက်ဖွား​​

သိုက်ဖွား​​ဆိုတာ ဘာလဲ။ ဘာ​​ေြကာင့်​​ မဟာဘုတ်ခွင်ရဲ့​​ အလည်တည့်​​တည့်​​က ​​ေနရာကို The House of Wealth , သိုက်အိမ်လို့​​ ဘာ​​ေြကာင့်​​ ​​ေခါ်တာလဲ.??

သိုက်ဆိုတာ  ​​ေမာင်နှမ၊​ ညီအစ်ကို၊​ လင်မယား​​ ၊​ သား​​အမိ သား​​အဖ အစရှိတဲ့​​ မိသား​​စု ​​ေတွကို သံ​​ေယာဇဉ် အစွဲအလမ်း​​ြကီး​​သူများ​​ အစုလိုက် အြပံုလိုက် ြပိတ္တာ၊​ အသူရကာယ်၊​ စတုမဟာရာဇ် ဘံုမှာ ြဖစ်တည်​​ေနထိုင်ြကတဲ့​​ ​​ေနရာ - ဘံုဗိမ္မာန် တစ်ခုလို့​​ သ​​ေဘာထား​​ြကည့်​​လိုက်ပါ။

သိုက်တစ်ခုမှာ  သိုက်ကို အုပ်ချုပ်တဲ့​​ သိုက်ချုပ်ြကီး​​ ဆိုတဲ့​​ အရှင်သခင် ၊​ သိုက်ချုပ်ြကီး​​ရဲ့​​ ြကင်ယာ​​ေတာ်၊​ သိုက်ချုပ်ြကီး​​ရဲ့​​ အာဏာကုန် လွှဲခံရတဲ့​​ အိမ်​​ေရှ့​​စံ သိုက်မင်း​​သား​​၊​ သိုက်ချုပ်ြကီး​​ရဲ့​​ အြကံ​​ေပး​​၊​ သိုက်သူသိုက်သား​​ အ​​ေြခွအရံများ​​ ၊​ သိုက်အာဏာ ပါး​​ကွက်သား​​တို့​​ မှီတင်း​​​ေနထိုင်ြကပါလိမ့်​​မယ်။ ​​ေရး​​ခဲ့​​တဲ့​​ The Royal Family ကို ြပန်လည်ြပီး​​ ​​ေလ့​​လာနိုင်ပါတယ်။

သိုက်ကလာတဲ့​​သူဟာ ရုပ်ရည်​​ေချာ​​ေမာတယ်။ ​​ေမွး​​လာရင်လည်း​​ ယခင် သိုက်ဘဝတုန်း​​က အတူ​​ေနခဲ့​​တဲ့​​ သူ​​ေတွရဲ့​​ အကူအညီနဲ့​​ ​​ေငွမရှား​​၊​ ဥစ္စာမရှား​​ ၊​ အ​​ေြခွအရံမရှား​​ ​​ေနနိုင်တယ်လို့​​ ြကား​​ဖူး​​ြကပါလိမ့်​​မယ်။ ယခင့်​​ယခင် ကာလများ​​တုန်း​​က လူ​​ေတွ အလှူအတန်း​​ လုပ်ချင်တယ်ဆိုရင် သိုက်မှာ လက်ဝတ်လက်စား​​ ငှား​​လို့​​ရတယ်။ ငှား​​ြပီး​​ရင် ြပန်​​ေပး​​ရတယ်။ ​​ေနာက်ပိုင်း​​ လူ​​ေတွ ​​ေလာဘ​​ေဒါသများ​​လို့​​ ြပန်မ​​ေပး​​​ေတာ့​​တဲ့​​အခါမှာ အဲဒီ ရတနာ လက်ဝတ်လက်စား​​ ပစ္စည်း​​​ေတွဟာ ​​ေရွှယား​​၊​ ​​ေငွယား​​ြဖစ်ြပီး​​ ကိုင်မိရင် မခံမရပ်နိုင်​​ေအာင်ကို ယား​​တယ်ဆိုတာမျိုး​​​ေတွလည်း​​ ြကား​​ဖူး​​ြကမှာပါ။



ကသစ်မဟာဘုတ်ခွင်ရဲ့​​ သိုက်​​ေနရာကို ြကည့်​​ပါ။

သိုက်ကို အစိုး​​ရတဲ့​​ သိုက်ချုပ်ြကီး​​ (Lord) ဟာ ​​ေသာြကာ (၆) ကို ကိုယ်စား​​ြပုတဲ့​​ Venus ပါ။ သူ့​​ရဲ့​​​ေဘး​​ပတ်ပတ်လည်မှာ ဝန်း​​ရံခစား​​​ေနြကတာ​​ေတွက​​ေတာ့​​ သိုက်ချုပ်ြကီး​​ရဲ့​​

  • မိဖုရား​​ - ပုတိဋ္ဌာနရဲ့​​ သခင် တနလင်္​ာ (၂)
  • အိမ်​​ေရှ့​​မင်း​​သား​​ - ဘဂင်္​ဋ္ဌာနရဲ့​​ သခင် ဗုဒ္ဓဟူး​​ (၄)
  • အ​​ေစအပါး​​ - မရဏဋ္ဌာနရဲ့​​ သခင် စ​​ေန (၀)
  • အတိုင်ပင်ခံ - အထွန်း​​ဋ္ဌာနရဲ့​​ သခင် ြကာသပ​​ေတး​​ (၅)
  • သိုက်ချုပ်ကို စီမံထိန်း​​ချုပ်တဲ့​​ စတုမဟာရာဇ် နတ်မင်း​​ - ရာဇဋ္ဌာနရဲ့​​ သခင် တနဂင်္​​​ေနွ (၁)
  • လံုြခံု​​ေရး​​တာဝန်ခံ - အဓိပတိ ဋ္ဌာနရဲ့​​ သခင် အဂင်္​ါ (၃)
တို့​​ အသီး​​သီး​​ ဝန်း​​ရံ​​ေနပါတယ်။

သိုက်ချုပ်ြကီး​​ဟာ ​​ေသာြကာ (၆) - Venus ြဖစ်တာ​​ေြကာင့်​​ အလှအပ ြမတ်နိုး​​မယ်။ အသိုက်အဝန်း​​နဲ့​​ ​​ေနချင်တယ်။ စည်း​​စိမ်ဥစ္စာ​​ေတွကို လည်း​​ ကိုယ်စား​​ြပုတာ​​ေြကာင့်​​ Venus Tranist ြဖစ်တဲ့​​အချိန်မှာ သိုက်ဋ္ဌာနမှာ တည်​​ေနတဲ့​​ ရပ်တည်​​ေနတဲ့​​ ြဂိုဟ်အ​​ေနအထား​​အတိုင်း​​ ပစ္စည်း​​ဥစ္စာ၊​ ​​ေရွှ​​ေငွရတနာ​​ေတွ ​​ေတာင်း​​ခွင့်​​၊​ ရခွင့်​​ ​​ေတွ ြကံုရပါမယ်။

ဒီအချက်​​ေတွဟာ အ​​ေပါ်မှာ ​​ေြပာခဲ့​​တဲ့​​ သိုက်ဖွား​​ ဆိုတဲ့​​သ​​ေဘာတရား​​နဲ့​​ အတူတူပါပဲ။ အဲဒီ​​ေနာက်မှာ​​ေတာ့​​

Mahabote Aspect ​​ေတွကိုလည်း​​ နား​​လည်ရပါမယ်။ 

ဥပမာအ​​ေနနဲ့​​ သိုက်ဋ္ဌာန နဲ့​​ ပုတိဋ္ဌာန ဆက်သွယ်ချက်ကို ​​ေလ့​​လာြကည့်​​ပါမယ်။ 

သိုက်ဋ္ဌာနရဲ့​​ သခင် ​​ေသာြကာဟာ ကာမဂုဏ် ၊​ စည်း​​စိမ်၊​ အ​​ေပျာ်အပါး​​ကို ကိုယ်စား​​ြပုတာ​​ေြကာင့်​​ သူရဲ့​​ တာဝန်အတိုင်း​​ အဲဒီ ပရိယာယ်​​ေတွကို ရ​​ေအာင် လုပ်​​ေဆာင်ပါလိမ့်​​မယ်။

ပုတိဋ္ဌာနရဲ့​​ သခင် တနလင်္​ာဟာ ​​ေအး​​ြမမှု၊​ ြကင်နာမှု၊​ ြငိမ်း​​ချမ်း​​စွာ​​ေနထိုင်မှု အစရှိတဲ့​​ သ​​ေဘာတရား​​​ေတွကို ကိုယ်စား​​ြပုတာ​​ေြကာင့်​​ အဲဒီ ပရိယာယ်​​ေတွကို ပုတိဋ္ဌာနဟာ ရ​​ေအာင် လုပ်​​ေဆာင်ပါလိမ့်​​မယ်။ 

ကာမဂုဏ် ၊​ စည်း​​စိမ် အ​​ေပျာ်အပါး​​ လုပ်ချင်တဲ့​​ သိုက်ဋ္ဌာနဟာ ​​ေအး​​​ေအး​​​ေဆး​​​ေဆး​​ ၊​ ြငိမ်း​​ြငိမ်း​​ချမ်း​​ချမ်း​​ ​​ေနလိုတဲ့​​ ပုတိဋ္ဌာန နဲ့​​ ​​ေတွ့​​တဲ့​​အခါမှာ သဟဇာတ မြဖစ်နိုင်​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။ လှုပ်ရွ​​ေနတဲ့​​သူနဲ့​​ ​​ေအး​​​ေအး​​​ေနသူ မတည့်​​နိုင်သလို သူတို့​​ ဋ္ဌာန ၂ခုဟာ မတည့်​​​ေတာ့​​ပါဘူး​​ ။  သိုက်ဋ္ဌာန နဲ့​​ ပုတိဋ္ဌာန ဟာ အား​​ြပိုင်ပါတယ်။ ဋ္ဌာနြခင်း​​ ြငိ ပါတယ်။ ရန်​​ေစာင်ြကပါတယ်။ ဒီလိုမတည့်​​တဲ့​​အတွက်​​ေြကာင့်​​ ....

ဓမ္မာ ၊​ ​​ေသာက ၊​ အင်း​​ဝ ၊​ ရာဇာ ဆိုတဲ့​​ ရန်ဖက် လကင်္​ာထဲက 

​​ေသာက = ​​ေသာြကာ + တနလင်္​ာ ဟာ ရန်ဖက် အြဖစ် ြဖစ်တည်လာတယ်လို့​​ ယူဆနိုင်ပါတယ်။ 

လက်ရိုး​​​ေဗဒင်ရဲ့​​ ရန်လကင်္​ာ ြဖစ်တဲ့​​ 
(အ - ​​ေသ , န ) (စံ - လှ ) (ဝက် - ကို ) ( မ - သတ် , လို) ( သူ - အို , ​​ေကာင် ) (ထိန်း​​ -​​ေကျာင်း​​ , အုပ်, စု) လကင်္​ာအတိုင်း​​ ... သူ - အို , ​​ေကာင် ဆိုတဲ့​​ ​​ေသာြကာ ဟာ တနဂင်္​​​ေနွ ၊​ တနလင်္​ာကို ရန်ြပု တယ်ဆိုတာနဲ့​​လည်း​​ ကိုက်ညီပါတယ်။ မကိုက်ညီတဲ့​​ အချက် အနည်း​​အကျဉ်း​​သာ ရှိပါတယ်။

ဒီလို ကသစ်မဟာဘုတ်ရဲ့​​ သ​​ေဘာတရား​​​ေတွကို ကိုယ်တိုင်​​ေတွး​​ြကည့်​​ပါ။ ​​ေလ့​​လာြကည့်​​ပါ ။ သံုး​​သပ်ြကည့်​​ပါ။ 

မဟာဘုတ် ​​ေဗဒင်ဟာ အလွန်လွယ်ကူစွာ တွက်ချက်နိုင်ြပီး​​ ​​ေဟာ​​ေြပာနိုင်တာြဖစ်လို့​​ အ​​ေြခခံ အဆင့်​​ ကို နား​​လည်လွယ်တဲ့​​သူ များ​​ပါတယ်။ ဆိုက်ကား​​သမား​​လည်း​​ ​​ေလ့​​လာနိုင်သလို ဆရာဝန်လည်း​​ ​​ေလ့​​လာြပီး​​ ​​ေဟာ​​ေြပာနိုင်ပါတယ်။ ဒါ​​ေြကာင့်​​လည်း​​ ​​ေတွး​​​ေခါ်မှု မပါလို့​​က​​ေတာ့​​ အ​​ေရအတွက်သာ များ​​ြပီး​​ အရည်အချင်း​​မရှိတဲ့​​ မဟာဘုတ် ​​ေဟာ​​ေြပာမှု​​ေတွ ၊​ ပုတိ၊​ ဘဂင်္​၊​ မရဏ ​​ေအာက်တန်း​​သမား​​​ေတွ မ​​ေကာင်း​​ဘူး​​၊​ အထွန်း​​ ၊​ သိုက်၊​ ရာဇ သမား​​​ေတွ ​​ေကာင်း​​တယ် ၊​ အဓိပတိ မ​​ေကာင်း​​ တစ်​​ေကာင်း​​ ဆိုတဲ့​​ အ​​ေတွး​​ထက် ပိုြပီး​​ မ​​ေတွး​​တတ်သ​​ေရွ့​​ က​​ေတာ့​​ ြကက်တူ​​ေရွး​​ စာအံတဲ့​​ ​​ေဟာ​​ေြပာမှု​​ေတွကိုပဲ ​​ေတွ့​​ရပါမယ်လို့​​ ​​ေြပာရင်း​​ 

ကသစ်မဟာဘုတ် ကို နား​​လည်ြခင်း​​ ဆိုတဲ့​​ အ​​ေြကာင်း​​ ဒီမှာပဲ နိဂံုး​​ချုပ် လိုက်ပါတယ်။

ဆရာမင်း​​သိခင်္​ ဇာတာမှာ ပါရှိတဲ့​​ ဘာဝ​​ေတွကို အုပ်စုခွဲြပီး​​ ဆန်း​​စစ်မှုကို ဆက်လက် တင်ြပပါအံုး​​မယ်။

Special Thanks to the following mentors;

လက်ဆန်း​​ အယူအဆများ​​ - ဆရာ ​​ေဇယျာ​​ေမာင်
မဟာဘုတ် အ​​ေတွး​​အြမင်များ​​ -  ဆရာ စိုး​​မိုး​​ထွန်း​​ 
နက္ခတ် သ​​ေဘာတရား​​များ​​- ဆရာနျူမာန် 



0 comments:

Post a Comment