ဆရာ မင်းသိခင်္ ဇာတာအား လက်ရိုး + လက်ဆန်း ပူးတွဲ ေလ့လာဆန်းစစ်ြခင်း
ဆရာမင်းသိခင်္ ဇာတာအား ကရကဋ်လဂ် ၁၁း၄၃း၃၆ , ဖုဿ နက္ခတ်, ကန်- စန်း ၂ဝး၄၅း၅ရ , အြဒ နက္ခတ်နှင့် စန်းယှဉ်သည့် အချိန်အား မူတည်၍ ေလ့လာစစ်ေဆးသည်။
ယုဂ်များအား ေလ့လာြခင်း
အဂင်္ါြဂိုဟ်သည် ကိန်းအိမ်၌ ရပ်တည်ြပီး ဥုစ် ရေနြခင်းြဖင့် ဤ ယုဂ် ကို ရရှိသည်။
ြကာသပေတးသည် တနလင်္ာမှ ကိန်းအိမ် (၁၊၄၊၇၊၁၀ တန်.တွင်) ရပ်ြခင်းြဖင့် ဤ ေယာဂ ကိုရရှိသည်။ (ယခု ဇာတာတွင် ြကာသပေတးသည် တနလင်္ာမှ ရ-တန့် အကွာတွင် တည်သြဖင့် ဤေယာဂ ကိုရရှိြခင်း ြဖစ်သည်။)
၎င်း ယုဂ် ရသူသည် လူအများကို သင်ြကားေပးနိုင်ြခင်း၊ အြကံေပးတတ်ြခင်း၊ ဩဇာ အာဏာြကီးမားြခင်း တို့တွင် ထင်ရှားသည်။ လူေသေသာ်လည်း အမည်မှာ ြကာရှည်စွာ တည်တံ့၏။
ြကာသပေတးသည် ၆-တန့် ဘာဝ သခင် အြဖစ် ၉-တန့်ဘာဝတွင်ပင် တည်၏။ သူ၏ မူလ ပင်ကိုယ် တာဝန် သည် ပညာဉာဏ် ြဖစ်၏။ ၆-တန့်သည် အာရီ ဘာဝ- ကျန်းမာေရး ၊ ြပိုင်ဘက် ၊ အမှုကိစ္စ၊ ရန်သူကို ညွှန်းဆိုသည်။ ၉-တန့်သည် ဒဿနိက ေဗဒ ေခါ် အဆင့်ြမင့်ေသာ အေတွးအေခါ်ကို ညွှန်းဆို၏။ ပညာဉာဏ်၏ သခင် ြဖစ်ေသာ ြကာသပေတးသည် - အဆင့်ြမင့် အေတွးအေခါ် ဆိုင်ရာ ၉-တန့်တွင် တည်ြခင်းြဖင့်
- ြမင့်မားေသာ အေတွးအေခါ် ပိုင်ရှင် ြဖစ်ေစြခင်းကို ရည်ညွှန်းေန၏။ ထိုမျှ မက ြကာသပေတး သည် ၉-တန့်ဘာဝတွင် တည်ြခင်းသည် အင်း၊ အိုင်၊ ခါးလှဲ့၊ လက်ဖွဲ့စေသာ ေလာကီပညာ များ၊ ဂန္ဓာရီ လမ်းစဉ်များကို လုပ်ေဆာင်လျှင် ထူးြခားစွာ ေအာင်ြမင်တတ်ေသာ ပါရမီရှင် မျိုး ြဖစ်နိုင်သည်။
ေဝါသျှိ ေယာဂ
တနလင်္ာမှ လွဲ၍ အြခားြဂိုဟ်တစ်လံုးလံုးသည် တနဂင်္ေြနွဂိုဟ်မှ ၁၂ တန်. တွင် ရပ်ြခင်းြဖင့်ဤ ေယာဂ ကိုရရှိသည်။ (ဇာတာတွင် ေသာြကာသည် တနဂင်္ေြနွဂိုဟ်မှ ၁၂ တန်. တွင် ရပ်ြခင်းြဖင့် ဤ ေယာဂ ကိုရရှိထားသည်။)
ဤေယာဂတွင် ေသာမြဂိုဟ် အေနအထား ကို ရရှိြခင်းြဖင့် ဇာတာရှင်သည် စကားေြပာဆိုရာတွင် ကန့်သတ်မှု မရှိြခင်း၊ လွှမ်းမိုးနိုင်ေသာ စွမ်းရည် ရှိြခင်း၊ သင်ြကား ေလ့လာရာတွင် ထက်ြမက်ြခင်း၊ ေအာင်ြမင် ေကျာ်ြကားြခင်း၊ ကိုယ်ကာယ စွမ်းအင် ြပည့်စံုြခင်း၊ ကိုယ်ကာယ စွမ်းရည်ကို အစွမ်းကုန် သံုးတတ်ြခင်း တို့ကို ြဖစ်ေစသည်။
ရာဇေယာဂ
ြကာသပေတး၊ ဗုဒ္ဓဟူး၊ ေသာြကာ (သို.မဟုတ်) တနလင်္ာ တို့သည် ၉-တန့်တွင် တည်ကာ မိတ်ြဂိုဟ်များ၏ ြမင်ြခင်း ကို ရရှိ ထားလျှက်- ေနေလာင် ခံရြခင်းလည်း မရှိပါက- ဤေယာဂ ကိုရသည်။
(ြကာသပေတးသည် ၉-တန့်တွင် တည်၍ ေနေလာင်ြခင်းမှ ကင်းလွတ်ြခင်း၊ တနလင်္ာမှ အြမင်ရထားသည်။)
ဤဇာတာရှင်သည် လွန်စွာြကီးကျယ် ြမင့်ြမတ်ေသာ လူသား သို့မဟုတ် အများ၏ ြကည်ညိုြခင်း ခံရေသာ အုပ်ချုပ်သူြဖစ်မည် ဟု ဆိုထားသည်။
ဒဟထုလယ ေယာဂ
ြကာသပေတးသည် လဂ်တွင် တည်ေနြခင်း (သို.မဟုတ်) ေရရာသီမှ ေန၍ လဂ်ကို ြမင်ေနြခင်း ရှိပါက ဤေယာဂကို ရသည်။ (သာဝတ္ထ စိန္တာမဏိ ၂၊၈၇)
(ဤဇာတာတွင် ြကာသပေတးသည် ၉-တန့်တွင် တည်ြပီး လဂ်အားြမင်သြဖင့် ဤေယာဂကို ရထားသည်။)
ဇာတာရှင် တွင် ေတာင့်တင်းေသာ ကိုယ်ခန္ဓာရှိမည် ဟု ဆိုထားသည်။
ဧက ပုတ္တရေယာဂ
၅-တန့်သခင်သည် ကိန်း သို.မဟုတ် ြတိကုန်း အိမ်တွင် ရပ်တည်လျှင် ဤေယာဂကို ရသည်။
(၅-တန့်သခင် ြကာသပေတးသည် ြတိကုန်းအိမ်ြဖစ်ေသာ ၉-တန့်တွင် တည်သည်။)
ဇာတာရှင်တွင် သား (သို.မဟုတ်) သမီး တစ်ေယာက်သာ ထွန်းကားတတ်သည် ဟု ေဖာ်ြပ၏။
မဟာ ပရိဝတ္တန ေယာဂ (၁)
၇-တန့် သခင် သည် ၉-တန့်သခင် (သို.မဟုတ်) ၁၀-တန့်သခင် (သို.မဟုတ်) ၁၁-တန့်သခင် နှင့် အိမ်ချင်း ဖလှယ်လျှက်၊ ရှိေသာ် ဤေယာဂကို ရသည်။
ဤေယာဂသည် ဇာတာရှင်အား ချမ်းသာ ြကွယ်ဝမှု၊ အဆင့်အတန်းနှင့် ရုပ်ဝတ္ထု ချမ်းသာကို ေပးေသာ ေယာဂ ြဖစ်သည်။ ရ-တန့် သခင် ြဖစ်ေသာ စေနသည်၊ ၁၀-တန့်ဘာဝတွင် ရပ်တည်၏။ ထို ၁၀-တန့် ဘာဝ၏ သခင်သည် အဂင်္ါ ြဖစ်၏။ ထို အဂင်္ါသည် စေန၏ သခင် ြဖစ်ေသာ မကာရ ရာသီတွင် တည်၏။ ဤနည်းအားြဖင့်- အိမ်ရှင (သခင်) ြဖစ်ရာ ရာသီြခင်း ဖလှယ်ေနသည်ဟု ဆိုနိုင်၏။ သခင် ချင်း ဖလှယ်ေနသြဖင့် မဟာပရိဝတ္တန ေယာဂအား အလွန်ထင်ရှားေစသည်။
မဟာ ပရိဝတ္တန ေယာဂ (၂)
လဂ်သခင် သည် ၂-တန့်သခင် (သို.မဟုတ်) ၄-တန့်သခင် (သို.မဟုတ်) ၅-တန့်သခင် (သို.မဟုတ်) ရ-တန့်သခင် (သို.မဟုတ်) ၉-တန့်သခင် (သို.မဟုတ်) ၁၀-တန့်သခင် (သို.မဟုတ်) ၁၁-တန့်သခင် နှင့် အိမ်ချင်း ဖလှယ်လျှက်၊ ရှိေသာ် ဤေယာဂကို ရသည်။
ဤေယာဂသည် ဇာတာရှင်အား ချမ်းသာ ြကွယ်ဝမှု၊ အဆင့်အတန်းနှင့် ရုပ်ဝတ္ထု ချမ်းသာကို ေပးေသာ ေယာဂ ြဖစ်သည်။
နိစ္စဘဂင်္ ရာဇေယာဂ
နိစ်မိေသာ ြဂိုဟ် ဥုစ် ရေသာ ြဂိုဟ်နှင့် ပူးြခင်း၊ ြမင်ြခင်း အားြဖင့် ဤေယာဂ ကိုရသည်။ နိစ် ြဖစ်ေနေသာ စေနသည် ဥုစ်ြဖစ်ေနေသာ အဂင်္ါနှင့် မိဿရာသီမှ မကာရရာသီသို့ ၂ရဝံ အြမင်ရှိြခင်းေြကာင့် ရေသာ နိစ္စ ဘဂင်္ ရာဇ ေယာဂ ြဖစ်၏။ အံသာ အေနအထားအရ ၅ဒီဂရီ နှင့် ၂၈ မိနစ် ၃စက္ကန့်အတွင်း ရှိသည်။
ကမ္မဇီဝ ေယာဂ
ြကာသပေတးသည် လဂ်မှ ြဖစ်ေစ၊ စန်းမှ ြဖစ်ေစ၊ တနဂင်္ေနွမှ ြဖစ်ေစ ၁၀-တန့်တွင် တည်ေသာ် ဤေယာဂကို ရသည်။
ဇာတာရှင် လုပ်ကိုင်ေသာ အသက်ေမွးဝမ်းေကျာင်း လုပ်ငန်း သို.မဟုတ် ဇာတာရှင် ၏ ဘဝ အဆင့်အတန်း သည် အသိပညာ ကို အသံုးြပုရြခင်း၊ ပညာသင်ေပးရြခင်း၊ ဥပေဒ၊ ဘာသာေရး၊ အလှူဒါန များ၊ ဘုရားဖူး လုပ်ငန်းများ နှင့် ဆက်စပ် ေနတတ်သည်။
ဆက်လက် တင်ြပ ပါအံုးမည်။
0 comments:
Post a Comment