ဓမ္မစက်နှင့်​​အာဏာစက်

ကျ​​ေနာ့်​​ အယူအဆအရ ​​ေြပာရရင် လက်ရှိြပဿနာဟာ ဗုဒ္ဓဘုရား​​ရှင်နဲ့​​ သာသနာဖျက် မိစ္ဆာဒိဌိ မာရ်နတ်မင်း​​ တို့​​လို ဓမ္မနဲ့​​အဓမ္မတိုက်ပွဲ၊​ ဓမ္မစက်နဲ့​​ အာဏာစက် အား​​ြပိုင်တဲ့​​ပွဲပါ။
ဒီပွဲကို အဂင်္​ဝိဇ္ဖာပညာ ရှု​​ေထာင့်​​က​​ေန နမိတ်ဖမ်း​​ ပံု​​ေဖာ်ရရင် မသိြကလျှင်​​ေတွး​​ဆဦး​​ ဆိုတဲ့​​ နံ​​ေတာ်စဉ်ပညာခန်း​​ထဲက ဗုဒ္ဓဘုရား​​ရှင်ြဖစ်​​ေတာ်မူကိန်း​​နဲ့​​ညီညွတ်​​ေနတယ်လို့​​​ေြပာချင်တယ်။



(နိဒါန်း​​)

ဘုရား​​၊​ တရား​​၊​ သံဃာ ရတနာ ၃ ပါး​​အား​​ မရို​​ေသြခင်း​​​ေသာ အမှုကို ကျူး​​လွန်​​ေသာသူသည် အလွန်အြပစ် ြကီး​​​ေလး​​ ​​ေသာ​​ေြကာင့်​​ ထိုကဲ့​​သို့​​​ေသာ သူများ​​အား​​`သံသရာဝဋ်မှ လွတ်ကင်း​​ စိမ့်​​​ေသာငှာ ၊​ မာန်ကျ စိမ့်​​​ေသာငှာ ၊​ သတိရစိမ့်​​​ေသာငှာ လည်း​​​ေကာင်း​​´ ထိုသူတို့​​ြပုလုပ် ခဲ့​​​ေသာ အြပစ်တို့​​ကို ​​ေဖာ်ြပ၍ သပိတ်​​ေမှာက်ကံ ြပုရပါတယ်။

သံုး​​​ေလာကထွဋ်ထား​​ သဗ္ဗညုြမတ်စွာဘုရား​​သည် သနား​​​ေတာ်မူလှ၍ `ထိုြပစ်မှုကို ကျူး​​လွန်​​ေသာ ဒါယကာ၊​ ဒါယကာမ တို့​​အား​​ သံသရာဝဋ်မှ ကင်း​​လွတ်စိမ့်​​​ေသာငှာ သနား​​ သြဖင့်​​ `ပတ္တနိကုဇ္ဈနကံ´ ြပုြက​​ေလ ´ ဟု ဝိနည်း​​ပိဋကတ် စူဠဝါ ပါဠိ​​ေတာ် တွင် ဒါယကာ တစ်ဦး​​အား​​ အ​​ေြကာင်း​​ြပု ြပီး​​ ခွင့်​​ြပု ပညတ်​​ေတာ် မူခဲ့​​ပါတယ်။

ဗုဒ္ဓ ဘုရား​​ရှင် ပရိနိဗ္ဗာန် ြပု​​ေတာ်မူြပီး​​​ေနာက်ပိုင်း​​ သံဃာ​​ေတာ် အရှင်သူြမတ်များ​​ဟာ ဗုဒ္ဓ လမ်း​​စဉ် ဗုဒ္ဓဝါဒ ဗုဒ္ဓသာသနာ​​ေတာ်ကို ဘုရား​​ရှင်ရဲ့​​ကိုယ်စား​​ ကာကွယ်​​ေစာင့်​​​ေရှာက်ခဲ့​​တာ နှစ်​​ေပါင်း​​ ၂၅ဝဝ​​ေကျာ်ခဲ့​​ပါြပီ။ ဤကာလအတွင်း​​ သံဃာ​​ေတာ် အရှင်သူြမတ်များ​​ဟာ ပတ္တနိကုဇ္ဈန ကံ​​ေဆာင်ြခင်း​​ကို ြမန်မာ စစ်အစိုး​​ရ လက်ထက်မှာ (၂) ြကိမ် ြပုခဲ့​​ရတာ အပါအဝင် စုစု​​ေပါင်း​​(၇)ြကိမ် ြပုခဲ့​​ရပါတယ်။

၁၉၉ဝခုနှစ်မှာ ပထမအြကိမ်၊​ ယခု ၂ဝဝရ စက်တင်ဘာလ ၁ဂရက် ( စစ်အစိုး​​ရ အာဏာသိမ်း​​ ၁၉နှစ်​​ေြမာက်​​ေန့​​) မှာ ဒုတိယအြကိမ် အြဖစ် ပတ္တနိကုဇ္ဈန ကံ​​ေဆာင်ခဲ့​​ရပါတယ်။ သံဃာ​​ေတာ်များ​​က ​​ေမတ္တာ​​ေရှ့​​ထား​​၍ အြပစ်မှ ကင်း​​လွတ်​​ေစြခင်း​​ငှာ စစ်အစိုး​​ရ အ​​ေနြဖင့်​​ မှား​​ယွင်း​​​ေြကာင်း​​ ဝန်ချ​​ေတာင်း​​ပန် ခိုင်း​​ခဲ့​​ပါတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့်​​ စစ်အစိုး​​ရက​​ေတာ့​​ သံဃာ​​ေတာ် များ​​ကို ဝန်ချ​​ေတာင်း​​ပန်ြခင်း​​ မြပုခဲ့​​ပါဘူး​​။ ဝန်ချ​​ေတာင်း​​ပန်ြခင်း​​ မြပုယံုမက သံဃာ​​ေတာ်များ​​ရဲ့​​ ဆန္ဒကို လစ်လျူရှုြပီး​​ အာဏာသံုး​​ ​​ေြဖရှင်း​​မယ့်​​ နည်း​​လမ်း​​ကို ​​ေရွး​​ချယ်​​ေနပါတယ်။ ြကံ့​​ဖွတ်၊​ စွမ်း​​အား​​ရှင်၊​ ရဲ၊​ လံုထိန်း​​၊​ ​​ေထာက်လှမ်း​​​ေရး​​၊​ စစ်တပ်၊​ သံဃာ ဂိုဏ်း​​ခွဲြခင်း​​၊​ ဘာသာ​​ေရး​​ အဓိကရုဏ်း​​။

(စာကိ်ုယ် ၁)

ယခုဘဒ္ဒကမ္ဘာမှာ သိဒ္ဓတ္ထမင်း​​သား​​ဘဝမှ ဘုရား​​အြဖစ်သို့​​​ေရာက်​​ေတာ်မူခဲ့​​​ေသာ ​​ေဂါတမ ြမတ်စွာဘုရား​​ရှင်၏ ြဖစ်​​ေတာ်စဉ်ကို ြကည့်​​လျှင်.....

မ-ြကာသပ​​ေတး​​​ေန့​​(အြမစ်​​ေန့​​)တွင် လူ့​​ြပည်၌ ပဋိသ​​ေန္ဓ ခံယူ​​ေတာ်မူသည်။
သိ-​​ေသာြကာ​​ေန့​​(မူလ၊​ရုပ်၊​ကံ၊​အချာ-ပင်စည်)​​ေန့​​တွင် ဖွား​​ြမင်​​ေတာ်မူသည်။
ြက-တနလင်္​ာ​​ေန့​​(စတုရန်း​​) တွင် နိမိတ်ြကီး​​​ေလး​​ပါး​​ြမင်၍ ​​ေတာထွက်​​ေတာ်မူသည်။
လျှင်-ဗုဒ္ဓဟူး​​​ေန့​​(ဆပွတ်) တွင် ဘုရား​​အြဖစ်သို့​​ ​​ေရာက်​​ေတာ်မူသည်။
​​ေတွး​​-စ​​ေန​​ေန့​​(အညွန့်​​)တွင် ဓမ္မစြကာ တရား​​ဦး​​ ​​ေဟာ​​ေတာ်မူသည်။
ဆ-အဂင်္​ါ​​ေန့​​(ပဥ္စပွတ်) တွင် နိဗ္ဗာန်​​ေရာက်ရာ ပရိနိဗ္ဗာန် ြပု​​ေတာ်မူသည်။
ဦး​​-တနဂင်္​​​ေနွ​​ေန့​​ (ြတိရန်း​​)တွင် ​​ေတ​​ေဇာဓါတ် ​​ေလာင်ကျွမ်း​​​ေတာ်မူသည်။
ဒီကိန်း​​ကို အဂင်္​ဝိဇ္ဇာပညာအရ နံ​​ေတာ်စဉ်ကိန်း​​လို့​​​ေခါ်ပါတယ်။

ကျ​​ေနာ့်​​ အယူအဆအရ ​​ေြပာရရင် လက်ရှိြပဿနာဟာ ဗုဒ္ဓဘုရား​​ရှင်နဲ့​​ သာသနာဖျက် မိစ္ဆာဒိဌိ မာရ်နတ်မင်း​​ တို့​​လို ဓမ္မနဲ့​​အဓမ္မတိုက်ပွဲ၊​ ဓမ္မစက်နဲ့​​ အာဏာစက် အား​​ြပိုင်တဲ့​​ပွဲပါ။
ဒီပွဲကို အဂင်္​ဝိဇ္ဖာပညာ ရှု​​ေထာင့်​​က​​ေန နမိတ်ဖမ်း​​ ပံု​​ေဖာ်ရရင် မသိြကလျှင်​​ေတွး​​ဆဦး​​ ဆိုတဲ့​​ နံ​​ေတာ်စဉ်ပညာခန်း​​ထဲက ဗုဒ္ဓဘုရား​​ရှင်ြဖစ်​​ေတာ်မူကိန်း​​နဲ့​​ညီညွတ်​​ေနတယ်လို့​​​ေြပာချင်တယ်။

၁ - အုပ်စုအ​​ေပါ် ဦး​​စီး​​အုပ်ချုပ်မှု (နဝင်း​​ ​​ေအာင်ြမင်မှု )


၄ ဗုဒ္ဓ အခါတိုင် (လူမှန် ​​ေနရာမှန် - မူလ အလယ်အြခာ)

၃ - ယှဉ်ြပိုင်ရန်ြပု အနိုင်ယူလိုမှု ​​ေဒါသစိတ် အခိုက် ပယ်သတ်ရန်


အဂင်္​ဝိဇ္ဇာ အခါတိုင်ရဲ့​​အသက်ဟာ နဝင်း​​နဲ့​​အခိုက်ပါပဲ။ နဝင်း​​ ​​ေအာင်ြမင်မှုကို လိုချင်ရင် အခိုက် ကို ပယ်သတ်နိုင်ရပါမယ်။ အခိုက်ကို မပယ်နိုင် မသတ်နိုင်ရင်​​ေတာ့​​ နဝင်း​​ဟာ ​​ေအာင်ြမင်မှု မရပဲ ကျဆံုး​​တတ်ပါတယ်။

ဗုဒ္ဓအခါတိုင် အလိုအရ တိုင်ထိပ်မှာ တနဂင်္​​​ေနွ ၁ (အြကီး​​အမှူး​​ ဦး​​စီး​​ အုပ်ချုပ်မှု ကိုယ်စား​​ြပုြဂိုလ်) တည်​​ေနပါတယ်။ တနဂင်္​​​ေနွ ၁ အုပ်စုအ​​ေပါ် အြကီး​​အမှူး​​ ဦး​​စီး​​အုပ်ချုပ်မှု နဝင်း​​အား​​ကို လိုချင်ရင် အခိုက်မှာ တည်ရှိ​​ေနတဲ့​​ အဂင်္​ါ ၃ ယှဉ်ြပိုင်ရန်ြပု အနိုင်ယူလိုမှု ​​ေဒါသစိတ် ကို ပယ်သတ်ြပီး​​ စိတ်နှလံုး​​ကို ြဖူစင်​​ေအာင် ထား​​ရပါမယ်၊​ ကာယကံ ဝဇီကံ မ​​ေနာကံ ကို စင်ြကယ်စွာ ​​ေမွး​​ြမူရပါမယ်။ တနည်း​​အား​​ြဖင့်​​ ​​ေဒါသကိုပယ် ​​ေမတ္တာစိတ် ​​ေမွး​​ြမူ နိုင်ရပါမယ်။ ဒီလို ကျင့်​​ြကံနိုင်မှသာ ​​ေအာင်ြမင်မှု နဝင်း​​အား​​ကို ရပါမယ်။

တကယ်လို့​​အခိုက်မှာ ရှိ​​ေနတဲ့​​ အဂင်္​ါ ၃ ယှဉ်ြပိုင်ရန်ြပု အနိုင်ယူလိုမှု ​​ေဒါသစိတ် ​​ေမွး​​ခဲ့​​ရင် တနည်း​​အား​​ြဖင့်​​ အဓမ္မစိတ် အဓမ္မ​​ေြပာဆိုမှု အဓမ္မြပုမူမှု​​ေတွ​​ေြကာင့်​​ တိုင်ထိပ်မှာ ရှိ​​ေနတဲ့​​ တနဂင်္​​​ေနွ ၁ ဟာ ​​ေအာင်ြမင်မှု နဝင်း​​အား​​ ပျက်သွား​​ပါမယ်၊​ ဒါ​​ေြကာင့်​​ အြကီး​​အမှူး​​ အုပ်စုအ​​ေပါ် ဦး​​စီး​​အုပ်ချုပ်မှု နဝင်း​​အား​​ မရ​​ေတာ့​​ပဲ ကျဆံုး​​မှုဘက်ကို ​​ေရာက်သွား​​ပါလိမ့်​​မယ်။ အဂင်္​ဝိဇ္ဇာ အခါတိုင်အရ နဝင်း​​နဲ့​​ဆက်သွယ်​​ေနတဲ့​​ စတုရန်း​​​ေနရာကို တနဂင်္​​​ေနွ ၁ က ​​ေရာက်သွား​​တာပါ။




၅ ဂုရု အခါတိုင်
၁ - အြကီး​​အမှူး​​ ဦး​​စီး​​အုပ်ချုပ်မှု နစ်နာြခင်း​​
၄ - လူ ပျက်စီး​​ြခင်း​​၊​ အကျဉ်း​​ကျြခင်း​​


ဒီ​​ေတာ့​​ ဘာြဖစ်မလဲဆိုရင် အြကီး​​အမှုး​​ ဦး​​စီး​​အုပ်ချုပ်မှု ယိမ်း​​ယိုင်လာမယ်၊​ အတွင်း​​ အြပင် အုပ်စု မိသား​​စု ြပိုကွဲ လာမယ်၊​ ​​ေခါင်း​​​ေဆာင်ပိုင်း​​​ေတွ ရုပ်ဒဏ်ရာ စိတ်ဒဏ်ရာ​​ေတွ ရမယ်၊​ လူပျက်စီး​​ြခင်း​​ ဆိုတာ​​ေြကာင့်​​လည်း​​ လူမ​​ေသ​​ေသာ်လည်း​​ ဘဝ​​ေသမယ် ၊​ တချို့​​က​​ေတာ့​​ ဘဝလည်း​​​ေသ လူလည်း​​​ေသမယ်။ တိုင်း​​သူြပည်သား​​ လူအများ​​လည်း​​ အကျဉ်း​​အြကပ် ​​ေဘး​​ဒုက္ခ​​ေရာက်မယ်၊​ ​​ေသ​​ေြက ပျက်စီး​​ြကမယ်။

(စာကိ်ုယ် ၂)

(စာကိ်ုယ် ၃)


(နိဂံုး​​)
မဟာသက္ကရာဇ် ၁၀၃ ကဆုန်လြပည့်​​ ဗုဒ္ဓဟူး​​​ေန့​​နံနက်အရုဏ်တက်အချိန်မှာ ဘုရား​​ အ​​ေလာင်း​​​ေတာ်ြမတ်သည် ​​ေလာကသံုး​​ပါး​​ရဲ့​​အဓိပတိ သ​​ေဗ္ဗညုဗုဒ္ဓ ြမတ်စွာဘုရား​​ရှင် အြဖစ်သို့​​​ေရာက်​​ေတာ်မူခဲ့​​ပါတယ်။ ဒါ​​ေပမယ့်​​ ဗုဒ္ဓ ဘုရား​​ရှင်အြဖစ်ကို လွယ်လင့်​​တကူ ​​ေရာက်ခဲ့​​တာ မဟုတ်ပါဘူး​​။
ဗုဒ္ဓ ဘုရား​​ရှင်အြဖစ် ​​ေရာက်​​ေတာ့​​မယ်ဆိုတာ သိ​​ေနတဲ့​​ မာန်နတ်မင်း​​က သူကိုယ်တိုင် လက်ရံုး​​တစ်​​ေထာင် ဖန်ဆင်း​​ြပီး​​ မိစ္ဆာနတ်စစ်သည် တပည့်​​လက်သား​​​ေပါင်း​​ ​​ေြမာက်များ​​စွာ ြခံရံြပီး​​ ဗုဒ္ဓ ဘုရား​​ရှင်ကို လက်နက်မျိုး​​စံုနဲ့​​ရက်စက်ြကမ်း​​ြကုတ်စွာ တိုက်ခိုက်ရန်ြပုခဲ့​​ပါတယ်။
ဒါ​​ေပမယ့်​​ ဗုဒ္ဓ ဘုရား​​ရှင်ရဲ့​​ရင်ဝယ်သား​​ကဲ့​​သို့​​အနှိုင်း​​မဲ့​​ ​​ေမတ္တာ​​ေတာ် အစွမ်း​​ြဖင့်​​ ​​ေအး​​ချမ်း​​ြကည်ြဖူ ​​ေအာင်ြမင်​​ေတာ် မူခဲ့​​ပါတယ်။
ဒါဟာ ဓမ္မနဲ့​​အဓမ္မတိုက်ပွဲရဲ့​​ရလာဒ်ပါ။ အာဏာစက်ကို ဓမ္မစက်နဲ့​​​ေအာင်ြမင်​​ေတာ်မူခဲ့​​တဲ့​​ အထင်ရှား​​ဆံုး​​ အြမင့်​​ြမတ်ဆံုး​​ အတုမဲ့​​ဆံုး​​ ြပယုဂ်ပါ။


0 comments:

Post a Comment