တိုင်းေရးြပည်ေရး ေပါက်နဲ့ေကျး၊ တိမ်ေတာင်သဖွယ် မင်းေရးကျယ်သမို့ မေရးဘူးလို့ ေနေပမယ့် ကိုေတးေအးရိပ်က သုဉ်းသံုးဝကို ေရးလိုက်ေတာ့ ကျေနာ်လည်း တတ်သည့်ပညာ မေနသာလို့ကေလာင်ပျံနဲ့ေအာင်လံစိုက် လိုက်ပါတယ်။ နတ်လူသာဓု ေခါ်ေစေသာဝ် … ။
ေရးချင်ေနတာေတာ့ ြကာပါြပီ၊ အရင်အိပ်မက်မှာ ေရးတုန်းက အိပ်မက်ရပ်တည်ချက်ကို ထိခိုက်မှာစိုးလို့ြမန်မာနှစ်သစ် ေကာဇာ သက္ကရာဇ်နဲ့ခုနှစ်ရက်သားသမီး အပိုင်း (၂)မှာ တိုင်းေရးြပည်ေရးကို ခပ်ပါးပါး ေရးခဲ့ပါ ေသးတယ်။ ဒီတခါေတာ့ ဘုရင်ြကီး အေြကာင်းကို လက်ဆန်းေဗဒင် ရှုေထာင့်ကေန သံုးသပ်ေပးပါမယ်။
ဘုရင်ြကီးက ရှစ်ေလးလံုး အေရးေတာ်ပံုတုန်းကလို လူထုက စစ်ရံုးချုပ်ကို ဝိုင်းမှာစိုးလို့ထင်ပါရဲ့ သူ့အတွက် ရန်မကုန်တဲ့ ရန်ကုန်ကေန ေတာြကိုအံုြကား ြကတ်ေြပးကို ေြပာင်းပါေလေရာ။ ဘုရင်ြကီးမှာလည်း ဘယ်အရပ်မှာြဖင့် ထီးသစ်နန်းသစ် စိုက်ဖို့သင့်မယ် ဘာညာ ဘာညာ နဲ့လမ်းညွှန်ေပးတဲ့ ပညာရှိ ပေရာဟိတ်ြကီးေတွ ဟူးရားြဖူ ဟူးရားညို ေတွလည်း ရှိေပမေပါ့။
ဒါေပမယ့် ပညာရှိ သတိြဖစ်ခဲ ဆိုသလိုေပါ့၊ ဘယ်ေလာက်ပဲ လံုေအာင်ကာကာ ေပါက်တဲ့စည်း က ေပါက်တာပါပဲ။ ကဲ… ြကည့်ြက၊ ေသချင်တဲ့ကျား ေတာေြပာင်းတဲ့အေြကာင်း ြပမယ်။
(၁) ေသာြကာနံသား ဘုရင်ြကီးက အရင်းတနလင်္ာနံ အဖျားြကာသာပေတးနံ ရွာမှာ နန်းသစ် တည်တယ်၊ အဂင်္ဝိဇ္ဇာအြမင်အရ အရင်းနံြဖစ်ေစ အဖျားနံြဖစ်ေစ အြပစ်မလွတ်ပါဘူး။
၆ x သ
၃
၀
၂ (ေသာြကာနံသား နာဂရ)
၅
၁
၄ x ရ
၂
၆ x သ
၃
၅ (ေသာြကာနံသား ဌာနအရပ်နဲ့အြမစ်)
၁
၄ x ရ
၀
ဘုရင်ြကီး အမည်အရင်းလံုးကေန အဖျားလံုးကို ေစာက်ထိုးစိုက်ဆင်း လာတဲ့အတွက် အလယ် အြခာြဖစ်တဲ့ တနလာနင်္ံနဲ့ြကာသာပေတးနံကို ြဖိုဖျက်ချလိုက်တဲ့ သေဘာ ြဖစ်သွားပါတယ်။
- ေသာြကာနံသားအတွက် တနလာဟင်္ာ အဌလဂ်ခွင်မှာ နာဂရ (ြမို့ြပြပည်ရွာတည်ြခင်း) လို့အဓိပ္ပါယ် ရှိပါတယ်။ အမည် (အြပင်အာယုကပ်) ေစာက်ထိုးက တနလာင် နာဂရ ကို ြဖိုဖျက်ချလိုက်တဲ့ အတွက် ြမို့ြပြပည်ရွာ မတည်ြမဲတဲ့သေဘာ တနည်းအားြဖင့် အမည်ရှင်ဟာ အဲဒီြမို့ြပြပည်ရွာမှာ မတည်ြမဲတဲ့ သေဘာ ြဖစ်သွားပါတယ်။
- ေသာြကာနံသားအတွက် ြကာသပေတးဟာ အဌလဂ်ခွင်မှာ ဌာန (စွဲြမဲြခင်း၊ ေနရာဌာနြမဲြခင်း) လို့အဓိပ္ပါယ် ရှိပါတယ်။ အမည် (အြမစ်အညွန့်) ေစာက်ထိုးက ြကာသပေတး ဌာန (ဒါ့အြပင် ေသာြကာနံသားရဲ့အြမစ်) ကိုြဖိုဖျက်ချလိုက်တဲ့ အတွက် အမည်ရှင်ဟာ အဲဒီြမို့ြပြပည်ရွာမှာ ရာထူးရာခံ ေနရာဌာန စွဲြမဲြခင်း မရှိတဲ့သေဘာ ြဖစ်သွားပါတယ်။
(၂) ဒါ့အြပင် ခုနှစ်ရက် သားသမီးေတွဟာ အညွန့်တလူလူ ြဖစ်ဖို့လိုပါတယ်။ အညွန့် ကျိုးရင် ကိုယ်ကျိုးနည်းတတ်ပါတယ်။ အညွန့်ကျိုးေစတဲ့ အရပ်မှာ ေနထိုင်မိရင် စီးပွားမြဖစ် အသက် မရှည် ေအာင်ြမင်မှုမရ လို့ဆိုပါတယ်။
ေသာြကာနံသားက အညွန့်ကျိုးေစတဲ့ တနလာနင်္ံ (ြတိရန်း) အစ ြကာသပေတး(ဆပွတ်) အဆံုး ဘုန်းတန်ခိုး ကျဆင်းေစတဲ့ အြပစ်မလွတ်အရပ်မှာ နန်းသစ် တည်တဲ့အတွက် ဆိုးကျိုးပဲ ေပးပါလိမ့်မယ်။
၄
၁
၅ x ေြပး
၀ ေနြပည်ေတာ် (ေသာြကာနံသား ေတဇအရပ် နဲ့အညွန့်)
၃
၆
၂ x ြကတ်
(၃) နန်းသစ်အမည်ကို ေနြပည်ေတာ်လို့စေနနံ အမည်သမုတ်ထားပါတယ်။ ေနြပည်ေတာ်မှာ ဘုရင်ြကီးက ေရွှတိဂံု ပံုတူေစတီ တည်ထားြပီး ဘုန်းတန်ခိုး ြကီးချင်လို့ယြတာေချပါတယ်။ အဂင်္ဝိဇ္ဇာအြမင် အရ သံုးသပ်ြပပါဦးမယ်။
၄ x ေရွှတိ
၁
၅
၀ ေနြပည်ေတာ် (ေသာြကာနံသား ေတဇအရပ် နဲ့အညွန့်)
၃
၆
၂ x ဂံု
ေရွှတိဂံု အမည်ေစတီဟာ အရင်းလံုးကေန အဖျားလံုးကို (အြပင်အာယုကပ်) ေစာက်ထိုး စိုက်ဆင်း လာတဲ့အတွက် အလယ်အြခာြဖစ်တဲ့ စေနနံကို ြဖိုဖျက်ချလိုက်တဲ့ သေဘာ ြဖစ်သွားပါတယ်။
ေသာြကာနံသားအတွက် အဌလဂ်ခွင်မှာ စေနဟာ ေတဇ (ဘုန်းတန်ခိုးဩဇာ) ြဖစ်သလို အညွန့်တိုးတက်ထွန်းလင်းရာ ြဂိုလ်လည်းြဖစ်ပါတယ်။ အမည်ေဇာက်ထိုးေြကာင့် ဘုန်းတန်ခိုး ဩဇာ ကျဆင်းြခင်းနဲ့အညွန့်ကျိုးြခင်းသေဘာ ြဖစ်သွားပါတယ်။ တည်ြပီးတဲ့ဘုရား လဒ ပဲနားနား ဖျက်လို့မရေတာ့ပါ။ (ဘုရားေဟာနဲ့အညီ မဂ္ဂင်ရှစ်ပါး လက်ကိုင်ထားတဲ့ သူေတာ်ေကာင်း ဆိုရင်ေတာ့ ေစတီအမည် တိုင်ေစာက်ထိုးက ဒုက္ခမေပးနိုင်ပါ။ )
(၄) ြကက်ဆူပင်ေတွကို စီးပွားေရးအတွက် စိုက်ရင်ေတာ့ အေြကာင်းမဟုတ်ပါဘူး။ သူတပါးကို ကတ်ကင်းသေဘာနဲ့အတိုက်အခိုက် စီရင်တာဆိုရင်ေတာ့ အစီအရင်က တန်ြပန်ပါလိမ့်မယ်။ အဂင်္ဝိဇ္ဇာမှာ အဌာသာခါ ဆရာတို့အဆိုအရ ဦးလှ-ကျမ်းစာ ရက်ေသာြကာ ပူဆာမီးတတ်မျှလို့ အဆိုရှိထားပါတယ်။
၃ x ဆူ
၀
၄
၆ (ေသာြကာနံသား)
၂ x ြကက်
၅
၁
တနလာင် ၂ (စတုရန်း) အစ အဂင်္ါ ၃(ပဥ္စပွတ်)အဆံုးဟာ အလယ်အြခာ ေသာြကာနံသားကို ေြမလှန်ပစ် လိုက်သလို ဖျက်ဆီးပစ်တတ်ပါတယ်။ ြကက်ဆူပင်ေတွ ြပည်လံုးကျွတ် အထွက် တိုးေလေလ ေသာြကာနံသား ခံရေလေလပါပဲ။ ဒါေြကာင့် သူများမေကာင်းြကံ ကိုယ်ြပန်ခံ ရသလို ြဖစ်ေနပါဦးမယ်။
(၅) အဂင်္ဝိဇ္ဇာမှာ ေစာလှ-ေလှဆန် ေရှ့ေနာက်ြပန် ေနမှားေြခက သူရဇ္ဇဆိုြပီး တနဂင်္ေနွနံသား ကို နမူနာအြဖစ် ြပထားခဲ့ပါတယ်။ ဆိုလိုရင်းက စတုရန်းနဲ့ြတိရန်း အြပန်အလှန် ရိုက်ခတ်မှု ဟာ အလယ်အြခာကို တိုက်ခိုက်ဖျက်ဆီး ပစ်တတ်ပါတယ်။ အလယ်အြခာ ေသာြကာနံသားဟာ တနဂင်္ေနွ ၁ (ြတိရန်း) အစ တနလာင် ၂ (စတုရန်း)အဆံုး ရိုက်ခတ်မှု ဒဏ်ကို မခံနိုင်ပါဘူး၊ ချက်ချင်းမဟုတ်ေတာင် တအိအိနဲ့ပျက်စီးတတ်ပါတယ်။
၃
၀
၄
၆ (ေသာြကာနံသား)
၂ x ြကည်
၅
၁ x ေအာင်ဆန်းစု
(၆) ြဗို့ဟဇ်ကျမ်းလာ ြပည်ရွာပျက်သုဉ်းကိန်းနဲ့တွက်စစ်ြကည့်ပါဦးမယ်။ ေကာဇာသက္ကရာဇ် ၁၃၆၉ (ယခုနှစ်) ကို ၁၂ နဲ့စားတဲ့အခါ အြကွင်း ၁ ရပါတယ်။
- ြကတ်ေြပး ေပါင်းကိန်းဟာ ၂၉ ရပါတယ်။ ထိုကိန်း ၂၉နဲ့ေကာဇာသက္ကရာဇ် အြကွင်း ၁ ကို ေပါင်းတဲ့အခါ ၃၀ ရပါတယ်။ ၃ဝကို ၄ နဲ့ေြမာက်တဲ့အခါ ၁၂၀ ရပါတယ်။ ၁၂၀ ကို ၈ နဲ့စားတဲ့ အခါ ဝြကွင်းတယ်။
- ေနြပည်ေတာ် ေပါင်းကိန်းဟာ ၁၅ ရပါတယ်။ ထိုကိန်း ၁၅ နဲ့ေကာဇာသက္ကရာဇ် အြကွင်း ၁ ကို ေပါင်းတဲ့အခါ ၁၆ ရပါတယ်။ ၁၆ကို ၄ နဲ့ေြမာက်တဲ့အခါ ၆၄ ရပါတယ်။ ၆၄ကို ၈ နဲ့စားတဲ့အခါ ၀ ြကွင်းတယ် ။
ြကတ်ေြပးြဖစ်ေစ ေနြပည်ေတာ်ြဖစ်ေစ ဝြကွင်းတဲ့အတွက် သုဉ်းြငားရွာနံနဂရံကား အမှန်မချွတ် ပျက်ေလအံ့တည်းလို့ကျမ်းမှာဆိုပါတယ်။ လက်ရှိ တိုင်းေရးြပည်ရာ အေြခအေနဟာ မင်းေနြပည်ေတာ်ကို တုန်လှုပ် ေြခာက်ြခား ေစတာမို့ ြပည်ရွာပျက်သုဉ်းကိန်းနဲ့ကိုက်ညီမှု ရှိတယ်လို့ထင်ပါတယ်။
အဂင်္ဝိဇ္ဖာ ပညာရပ်ဟာ တိမ်မေယာင်နဲ့နက်၊ လွယ်မေယာင်နဲ့ခက်ပါတယ်။ ေလာကီပညာရပ် ပီပီ လက်ဆုပ်လက်ကိုင် ြပသဖို့မလွယ်ေပမယ့် ဒီကိန်းဂဏန်း ဓါတ်ဖွဲ့စည်းဆက်သွယ် ရိုက်ခတ်မှုေတွက ဘုရင်အစ သူေတာင်းစားအဆံုး လွှမ်းမိုးချယ်လှယ်မှု ရှိေနပါတယ်။ ဆံုမှတ် တစ်ခုကို ေရာက်လာတဲ့အခါ အဲဒီ ဓါတ်ဖွဲ့စည်းမှုေတွက အသက်ဝင် လှုပ်ရှားလာပါတယ်။
ေန့နံသားချင်း အမည်နာမချင်း တူညီေပမယ့် ဓါတ်အုပ်ဓါတ်ခံ ဂုဏ်သတ္တိ ဓါတ်အချင်းချင်း ဆက်သွယ်ချက်ေတွ ရှိမှသာ အေြကာင်း ညီညွတ်တဲ့အတွက် အကျိုးထင်ရှားမှု ရှိပါလိမ့်မယ်။ အေြကာင်းမညီညွတ်ရင်ေတာ့ အကျိုးထင်ရှားမှာ မဟုတ်ပါဘူး။ ဒါေြကာင့် ဓါတ်ရိုက်တိုင်း ဓါတ် မခိုက်သလို ဓါတ်ခိုင်ေနြပီ ဆိုရင်လည်း ဖျက်ချလို့မရေတာ့ပါဘူး။
ခင်ပွန်းြကီးဆယ်ပါးကို ြပစ်မှားေစာ်ကားမိသူေတွ၊ ပဥ္စာနန္ဒိယ ကံြကီးထိုက်သူေတွ၊ လူအများရဲ့ ေမတ္တာစူးရှထားသူေတွ၊ အကုသိုလ်ကံ ြကီးမားသူေတွ ဆိုရင် ဘယ်လိုယြတာမျိုးနဲ့မှ အြပစ် ကို ေချလို့မေြကပါဘူး။ ကံြမင့်ချိန်မှာ မခံသာေပမယ့် ေလာကနိယာမ တရားအရ ကံနိမ့်ချိန် ေရာက်လာတဲ့အခါ ကိုယ်ြပုတဲ့ကံက ကိုယ့်ကိုြပန်ြပီး ဒဏ်ခတ်တတ်ပါတယ်။
အဂင်္ဝိဇ္ဖာ မူလ(၉)ေဆာင်တွဲ ကျမ်းရင်းဆရာ အတုလ ဆရာေတာ် ခင်ြကီးေဖျာ်က ကျမ်းရင်း လကင်္ာ အပိုဒ် (၃၉) မှာ ေဟာလိုြကြပန် ေဆးေပးရန် ၊ လုပ်ရပ်အြကံ သိဒ္ဓိနှံ ၊ စစ်ထိုးခိုက်ရန် ရှံုးနိုင်တန် ၊ ယြတာရုပ်နာမ် ကျိန်းေချြပန် ၊ အင်းမူစီမံ ြဂိုလ်သင့်ြကံ၍ ၊ ဂဏန်းမှန်ြပ ေကာက်ယူ ဆေလာ့ လို အဂင်္ဝိဇ္ဇာရဲ့အစွမ်းသတ္တိကို ညွှန်းဆိုေရးသားခဲ့ေြကာင်းပါ။
0 comments:
Post a Comment