အသက်ကိုပင် နှင်း​​မည်​​ေလာ ၊​ နန်း​​ကိုပင် အပ်မည်​​ေလာ !

တိုင်း​​​ေရး​​ြပည်​​ေရး​​ ​​ေပါက်နဲ့​​​ေကျး​​၊​ တိမ်​​ေတာင်သဖွယ် မင်း​​​ေရး​​ကျယ်သမို့​​ မ​​ေရး​​ဘူး​​လို့​​ ​​ေန​​ေပမယ့်​​ ကို​​ေတး​​​ေအး​​ရိပ်က သုဉ်း​​သံုး​​ဝကို ​​ေရး​​လိုက်​​ေတာ့​​ ကျ​​ေနာ်လည်း​​ တတ်သည့်​​ပညာ မ​​ေနသာလို့​​က​​ေလာင်ပျံနဲ့​​​ေအာင်လံစိုက် လိုက်ပါတယ်။ နတ်လူသာဓု ​​ေခါ်​​ေစ​​ေသာဝ် … ။



​​ေရး​​ချင်​​ေနတာ​​ေတာ့​​ ြကာပါြပီ၊​ အရင်အိပ်မက်မှာ ​​ေရး​​တုန်း​​က အိပ်မက်ရပ်တည်ချက်ကို ထိခိုက်မှာစိုး​​လို့​​ြမန်မာနှစ်သစ် ​​ေကာဇာ သက္ကရာဇ်နဲ့​​ခုနှစ်ရက်သား​​သမီး​​ အပိုင်း​​ (၂)မှာ တိုင်း​​​ေရး​​ြပည်​​ေရး​​ကို ခပ်ပါး​​ပါး​​ ​​ေရး​​ခဲ့​​ပါ ​​ေသး​​တယ်။ ဒီတခါ​​ေတာ့​​ ဘုရင်ြကီး​​ အ​​ေြကာင်း​​ကို လက်ဆန်း​​​ေဗဒင် ရှု​​ေထာင့်​​က​​ေန သံုး​​သပ်​​ေပး​​ပါမယ်။

ဘုရင်ြကီး​​က ရှစ်​​ေလး​​လံုး​​ အ​​ေရး​​​ေတာ်ပံုတုန်း​​ကလို လူထုက စစ်ရံုး​​ချုပ်ကို ဝိုင်း​​မှာစိုး​​လို့​​ထင်ပါရဲ့​​ သူ့​​အတွက် ရန်မကုန်တဲ့​​ ရန်ကုန်က​​ေန ​​ေတာြကိုအံုြကား​​ ြကတ်​​ေြပး​​ကို ​​ေြပာင်း​​ပါ​​ေလ​​ေရာ။ ဘုရင်ြကီး​​မှာလည်း​​ ဘယ်အရပ်မှာြဖင့်​​ ထီး​​သစ်နန်း​​သစ် စိုက်ဖို့​​သင့်​​မယ် ဘာညာ ဘာညာ နဲ့​​လမ်း​​ညွှန်​​ေပး​​တဲ့​​ ပညာရှိ ပ​​ေရာဟိတ်ြကီး​​​ေတွ ဟူး​​ရား​​ြဖူ ဟူး​​ရား​​ညို ​​ေတွလည်း​​ ရှိ​​ေပမ​​ေပါ့​​။
ဒါ​​ေပမယ့်​​ ပညာရှိ သတိြဖစ်ခဲ ဆိုသလို​​ေပါ့​​၊​ ဘယ်​​ေလာက်ပဲ လံု​​ေအာင်ကာကာ ​​ေပါက်တဲ့​​စည်း​​ က ​​ေပါက်တာပါပဲ။ ကဲ… ြကည့်​​ြက၊​ ​​ေသချင်တဲ့​​ကျား​​ ​​ေတာ​​ေြပာင်း​​တဲ့​​အ​​ေြကာင်း​​ ြပမယ်။

(၁) ​​ေသာြကာနံသား​​ ဘုရင်ြကီး​​က အရင်း​​တနလင်္​ာနံ အဖျား​​ြကာသာပ​​ေတး​​နံ ရွာမှာ နန်း​​သစ် တည်တယ်၊​ အဂင်္​ဝိဇ္ဇာအြမင်အရ အရင်း​​နံြဖစ်​​ေစ အဖျား​​နံြဖစ်​​ေစ အြပစ်မလွတ်ပါဘူး​​။
၆ x သ


၂ (​​ေသာြကာနံသား​​ နာဂရ)


၄ x ရ



၆ x သ

၅ (​​ေသာြကာနံသား​​ ဌာနအရပ်နဲ့​​အြမစ်)

၄ x ရ



ဘုရင်ြကီး​​ အမည်အရင်း​​လံုး​​က​​ေန အဖျား​​လံုး​​ကို ​​ေစာက်ထိုး​​စိုက်ဆင်း​​ လာတဲ့​​အတွက် အလယ် အြခာြဖစ်တဲ့​​ တနလာနင်္​ံနဲ့​​ြကာသာပ​​ေတး​​နံကို ြဖိုဖျက်ချလိုက်တဲ့​​ သ​​ေဘာ ြဖစ်သွား​​ပါတယ်။
- ​​ေသာြကာနံသား​​အတွက် တနလာဟင်္​ာ အဌလဂ်ခွင်မှာ နာဂရ (ြမို့​​ြပြပည်ရွာတည်ြခင်း​​) လို့​​အဓိပ္ပါယ် ရှိပါတယ်။ အမည် (အြပင်အာယုကပ်) ​​ေစာက်ထိုး​​က တနလာင် နာဂရ ကို ြဖိုဖျက်ချလိုက်တဲ့​​ အတွက် ြမို့​​ြပြပည်ရွာ မတည်ြမဲတဲ့​​သ​​ေဘာ တနည်း​​အား​​ြဖင့်​​ အမည်ရှင်ဟာ အဲဒီြမို့​​ြပြပည်ရွာမှာ မတည်ြမဲတဲ့​​ သ​​ေဘာ ြဖစ်သွား​​ပါတယ်။
- ​​ေသာြကာနံသား​​အတွက် ြကာသပ​​ေတး​​ဟာ အဌလဂ်ခွင်မှာ ဌာန (စွဲြမဲြခင်း​​၊​ ​​ေနရာဌာနြမဲြခင်း​​) လို့​​အဓိပ္ပါယ် ရှိပါတယ်။ အမည် (အြမစ်အညွန့်​​) ​​ေစာက်ထိုး​​က ြကာသပ​​ေတး​​ ဌာန (ဒါ့​​အြပင် ​​ေသာြကာနံသား​​ရဲ့​​အြမစ်) ကိုြဖိုဖျက်ချလိုက်တဲ့​​ အတွက် အမည်ရှင်ဟာ အဲဒီြမို့​​ြပြပည်ရွာမှာ ရာထူး​​ရာခံ ​​ေနရာဌာန စွဲြမဲြခင်း​​ မရှိတဲ့​​သ​​ေဘာ ြဖစ်သွား​​ပါတယ်။

(၂) ဒါ့​​အြပင် ခုနှစ်ရက် သား​​သမီး​​​ေတွဟာ အညွန့်​​တလူလူ ြဖစ်ဖို့​​လိုပါတယ်။ အညွန့်​​ ကျိုး​​ရင် ကိုယ်ကျိုး​​နည်း​​တတ်ပါတယ်။ အညွန့်​​ကျိုး​​​ေစတဲ့​​ အရပ်မှာ ​​ေနထိုင်မိရင် စီး​​ပွား​​မြဖစ် အသက် မရှည် ​​ေအာင်ြမင်မှုမရ လို့​​ဆိုပါတယ်။
​​ေသာြကာနံသား​​က အညွန့်​​ကျိုး​​​ေစတဲ့​​ တနလာနင်္​ံ (ြတိရန်း​​) အစ ြကာသပ​​ေတး​​(ဆပွတ်) အဆံုး​​ ဘုန်း​​တန်ခိုး​​ ကျဆင်း​​​ေစတဲ့​​ အြပစ်မလွတ်အရပ်မှာ နန်း​​သစ် တည်တဲ့​​အတွက် ဆိုး​​ကျိုး​​ပဲ ​​ေပး​​ပါလိမ့်​​မယ်။


၅ x ​​ေြပး​​
၀ ​​ေနြပည်​​ေတာ် (​​ေသာြကာနံသား​​ ​​ေတဇအရပ် နဲ့​​အညွန့်​​)


၂ x ြကတ်

(၃) နန်း​​သစ်အမည်ကို ​​ေနြပည်​​ေတာ်လို့​​စ​​ေနနံ အမည်သမုတ်ထား​​ပါတယ်။ ​​ေနြပည်​​ေတာ်မှာ ဘုရင်ြကီး​​က ​​ေရွှတိဂံု ပံုတူ​​ေစတီ တည်ထား​​ြပီး​​ ဘုန်း​​တန်ခိုး​​ ြကီး​​ချင်လို့​​ယြတာ​​ေချပါတယ်။ အဂင်္​ဝိဇ္ဇာအြမင် အရ သံုး​​သပ်ြပပါဦး​​မယ်။
၄ x ​​ေရွှတိ


၀ ​​ေနြပည်​​ေတာ် (​​ေသာြကာနံသား​​ ​​ေတဇအရပ် နဲ့​​အညွန့်​​)


၂ x ဂံု

​​ေရွှတိဂံု အမည်​​ေစတီဟာ အရင်း​​လံုး​​က​​ေန အဖျား​​လံုး​​ကို (အြပင်အာယုကပ်) ​​ေစာက်ထိုး​​ စိုက်ဆင်း​​ လာတဲ့​​အတွက် အလယ်အြခာြဖစ်တဲ့​​ စ​​ေနနံကို ြဖိုဖျက်ချလိုက်တဲ့​​ သ​​ေဘာ ြဖစ်သွား​​ပါတယ်။
​​ေသာြကာနံသား​​အတွက် အဌလဂ်ခွင်မှာ စ​​ေနဟာ ​​ေတဇ (ဘုန်း​​တန်ခိုး​​ဩဇာ) ြဖစ်သလို အညွန့်​​တိုး​​တက်ထွန်း​​လင်း​​ရာ ြဂိုလ်လည်း​​ြဖစ်ပါတယ်။ အမည်​​ေဇာက်ထိုး​​​ေြကာင့်​​ ဘုန်း​​တန်ခိုး​​ ဩဇာ ကျဆင်း​​ြခင်း​​နဲ့​​အညွန့်​​ကျိုး​​ြခင်း​​သ​​ေဘာ ြဖစ်သွား​​ပါတယ်။ တည်ြပီး​​တဲ့​​ဘုရား​​ လဒ ပဲနား​​နား​​ ဖျက်လို့​​မရ​​ေတာ့​​ပါ။ (ဘုရား​​​ေဟာနဲ့​​အညီ မဂ္ဂင်ရှစ်ပါး​​ လက်ကိုင်ထား​​တဲ့​​ သူ​​ေတာ်​​ေကာင်း​​ ဆိုရင်​​ေတာ့​​ ​​ေစတီအမည် တိုင်​​ေစာက်ထိုး​​က ဒုက္ခမ​​ေပး​​နိုင်ပါ။ )

(၄) ြကက်ဆူပင်​​ေတွကို စီး​​ပွား​​​ေရး​​အတွက် စိုက်ရင်​​ေတာ့​​ အ​​ေြကာင်း​​မဟုတ်ပါဘူး​​။ သူတပါး​​ကို ကတ်ကင်း​​သ​​ေဘာနဲ့​​အတိုက်အခိုက် စီရင်တာဆိုရင်​​ေတာ့​​ အစီအရင်က တန်ြပန်ပါလိမ့်​​မယ်။ အဂင်္​ဝိဇ္ဇာမှာ အဌာသာခါ ဆရာတို့​​အဆိုအရ ဦး​​လှ-ကျမ်း​​စာ ရက်​​ေသာြကာ ပူဆာမီး​​တတ်မျှလို့​​ အဆိုရှိထား​​ပါတယ်။
၃ x ဆူ


၆ (​​ေသာြကာနံသား​​)
၂ x ြကက်


တနလာင် ၂ (စတုရန်း​​) အစ အဂင်္​ါ ၃(ပဥ္စပွတ်)အဆံုး​​ဟာ အလယ်အြခာ ​​ေသာြကာနံသား​​ကို ​​ေြမလှန်ပစ် လိုက်သလို ဖျက်ဆီး​​ပစ်တတ်ပါတယ်။ ြကက်ဆူပင်​​ေတွ ြပည်လံုး​​ကျွတ် အထွက် တိုး​​​ေလ​​ေလ ​​ေသာြကာနံသား​​ ခံရ​​ေလ​​ေလပါပဲ။ ဒါ​​ေြကာင့်​​ သူများ​​မ​​ေကာင်း​​ြကံ ကိုယ်ြပန်ခံ ရသလို ြဖစ်​​ေနပါဦး​​မယ်။

(၅) အဂင်္​ဝိဇ္ဇာမှာ ​​ေစာလှ-​​ေလှဆန် ​​ေရှ့​​​ေနာက်ြပန် ​​ေနမှား​​​ေြခက သူရဇ္ဇဆိုြပီး​​ တနဂင်္​​​ေနွနံသား​​ ကို နမူနာအြဖစ် ြပထား​​ခဲ့​​ပါတယ်။ ဆိုလိုရင်း​​က စတုရန်း​​နဲ့​​ြတိရန်း​​ အြပန်အလှန် ရိုက်ခတ်မှု ဟာ အလယ်အြခာကို တိုက်ခိုက်ဖျက်ဆီး​​ ပစ်တတ်ပါတယ်။ အလယ်အြခာ ​​ေသာြကာနံသား​​ဟာ တနဂင်္​​​ေနွ ၁ (ြတိရန်း​​) အစ တနလာင် ၂ (စတုရန်း​​)အဆံုး​​ ရိုက်ခတ်မှု ဒဏ်ကို မခံနိုင်ပါဘူး​​၊​ ချက်ချင်း​​မဟုတ်​​ေတာင် တအိအိနဲ့​​ပျက်စီး​​တတ်ပါတယ်။



၆ (​​ေသာြကာနံသား​​)
၂ x ြကည်

၁ x ​​ေအာင်ဆန်း​​စု

(၆) ြဗို့​​ဟဇ်ကျမ်း​​လာ ြပည်ရွာပျက်သုဉ်း​​ကိန်း​​နဲ့​​တွက်စစ်ြကည့်​​ပါဦး​​မယ်။ ​​ေကာဇာသက္ကရာဇ် ၁၃၆၉ (ယခုနှစ်) ကို ၁၂ နဲ့​​စား​​တဲ့​​အခါ အြကွင်း​​ ၁ ရပါတယ်။
- ြကတ်​​ေြပး​​ ​​ေပါင်း​​ကိန်း​​ဟာ ၂၉ ရပါတယ်။ ထိုကိန်း​​ ၂၉နဲ့​​​ေကာဇာသက္ကရာဇ် အြကွင်း​​ ၁ ကို ​​ေပါင်း​​တဲ့​​အခါ ၃၀ ရပါတယ်။ ၃ဝကို ၄ နဲ့​​​ေြမာက်တဲ့​​အခါ ၁၂၀ ရပါတယ်။ ၁၂၀ ကို ၈ နဲ့​​စား​​တဲ့​​ အခါ ဝြကွင်း​​တယ်။
- ​​ေနြပည်​​ေတာ် ​​ေပါင်း​​ကိန်း​​ဟာ ၁၅ ရပါတယ်။ ထိုကိန်း​​ ၁၅ နဲ့​​​ေကာဇာသက္ကရာဇ် အြကွင်း​​ ၁ ကို ​​ေပါင်း​​တဲ့​​အခါ ၁၆ ရပါတယ်။ ၁၆ကို ၄ နဲ့​​​ေြမာက်တဲ့​​အခါ ၆၄ ရပါတယ်။ ၆၄ကို ၈ နဲ့​​စား​​တဲ့​​အခါ ၀ ြကွင်း​​တယ် ။
ြကတ်​​ေြပး​​ြဖစ်​​ေစ ​​ေနြပည်​​ေတာ်ြဖစ်​​ေစ ဝြကွင်း​​တဲ့​​အတွက် သုဉ်း​​ြငား​​ရွာနံနဂရံကား​​ အမှန်မချွတ် ပျက်​​ေလအံ့​​တည်း​​လို့​​ကျမ်း​​မှာဆိုပါတယ်။ လက်ရှိ တိုင်း​​​ေရး​​ြပည်ရာ အ​​ေြခအ​​ေနဟာ မင်း​​​ေနြပည်​​ေတာ်ကို တုန်လှုပ် ​​ေြခာက်ြခား​​ ​​ေစတာမို့​​ ြပည်ရွာပျက်သုဉ်း​​ကိန်း​​နဲ့​​ကိုက်ညီမှု ရှိတယ်လို့​​ထင်ပါတယ်။

အဂင်္​ဝိဇ္ဖာ ပညာရပ်ဟာ တိမ်မ​​ေယာင်နဲ့​​နက်၊​ လွယ်မ​​ေယာင်နဲ့​​ခက်ပါတယ်။ ​​ေလာကီပညာရပ် ပီပီ လက်ဆုပ်လက်ကိုင် ြပသဖို့​​မလွယ်​​ေပမယ့်​​ ဒီကိန်း​​ဂဏန်း​​ ဓါတ်ဖွဲ့​​စည်း​​ဆက်သွယ် ရိုက်ခတ်မှု​​ေတွက ဘုရင်အစ သူ​​ေတာင်း​​စား​​အဆံုး​​ လွှမ်း​​မိုး​​ချယ်လှယ်မှု ရှိ​​ေနပါတယ်။ ဆံုမှတ် တစ်ခုကို ​​ေရာက်လာတဲ့​​အခါ အဲဒီ ဓါတ်ဖွဲ့​​စည်း​​မှု​​ေတွက အသက်ဝင် လှုပ်ရှား​​လာပါတယ်။

​​ေန့​​နံသား​​ချင်း​​ အမည်နာမချင်း​​ တူညီ​​ေပမယ့်​​ ဓါတ်အုပ်ဓါတ်ခံ ဂုဏ်သတ္တိ ဓါတ်အချင်း​​ချင်း​​ ဆက်သွယ်ချက်​​ေတွ ရှိမှသာ အ​​ေြကာင်း​​ ညီညွတ်တဲ့​​အတွက် အကျိုး​​ထင်ရှား​​မှု ရှိပါလိမ့်​​မယ်။ အ​​ေြကာင်း​​မညီညွတ်ရင်​​ေတာ့​​ အကျိုး​​ထင်ရှား​​မှာ မဟုတ်ပါဘူး​​။ ဒါ​​ေြကာင့်​​ ဓါတ်ရိုက်တိုင်း​​ ဓါတ် မခိုက်သလို ဓါတ်ခိုင်​​ေနြပီ ဆိုရင်လည်း​​ ဖျက်ချလို့​​မရ​​ေတာ့​​ပါဘူး​​။

ခင်ပွန်း​​ြကီး​​ဆယ်ပါး​​ကို ြပစ်မှား​​​ေစာ်ကား​​မိသူ​​ေတွ၊​ ပဥ္စာနန္ဒိယ ကံြကီး​​ထိုက်သူ​​ေတွ၊​ လူအများ​​ရဲ့​​ ​​ေမတ္တာစူး​​ရှထား​​သူ​​ေတွ၊​ အကုသိုလ်ကံ ြကီး​​မား​​သူ​​ေတွ ဆိုရင် ဘယ်လိုယြတာမျိုး​​နဲ့​​မှ အြပစ် ကို ​​ေချလို့​​မ​​ေြကပါဘူး​​။ ကံြမင့်​​ချိန်မှာ မခံသာ​​ေပမယ့်​​ ​​ေလာကနိယာမ တရား​​အရ ကံနိမ့်​​ချိန် ​​ေရာက်လာတဲ့​​အခါ ကိုယ်ြပုတဲ့​​ကံက ကိုယ့်​​ကိုြပန်ြပီး​​ ဒဏ်ခတ်တတ်ပါတယ်။

အဂင်္​ဝိဇ္ဖာ မူလ(၉)​​ေဆာင်တွဲ ကျမ်း​​ရင်း​​ဆရာ အတုလ ဆရာ​​ေတာ် ခင်ြကီး​​​ေဖျာ်က ကျမ်း​​ရင်း​​ လကင်္​ာ အပိုဒ် (၃၉) မှာ ​​ေဟာလိုြကြပန် ​​ေဆး​​​ေပး​​ရန် ၊​ လုပ်ရပ်အြကံ သိဒ္ဓိနှံ ၊​ စစ်ထိုး​​ခိုက်ရန် ရှံုး​​နိုင်တန် ၊​ ယြတာရုပ်နာမ် ကျိန်း​​​ေချြပန် ၊​ အင်း​​မူစီမံ ြဂိုလ်သင့်​​ြကံ၍ ၊​ ဂဏန်း​​မှန်ြပ ​​ေကာက်ယူ ဆ​​ေလာ့​​ လို အဂင်္​ဝိဇ္ဇာရဲ့​​အစွမ်း​​သတ္တိကို ညွှန်း​​ဆို​​ေရး​​သား​​ခဲ့​​​ေြကာင်း​​ပါ။


0 comments:

Post a Comment